Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
kilometraj bicicleta
Last Updated: Jul 23 2016 15:28, Started by
bogdy2008
, Sep 16 2010 19:44
·
0
#73
Posted 16 July 2011 - 21:48
o recomandare de ciclometru, pana in 100 ron? wireless sau cu fir, nu prea conteaza pentru ceea ce urmeaza sa fac cu el... important e sa fie cat de cat fiabil si sa aiba functii indeajuns...
|
#74
Posted 17 July 2011 - 01:19
jericho, on 16th July 2011, 22:48, said: o recomandare de ciclometru, pana in 100 ron? wireless sau cu fir, nu prea conteaza pentru ceea ce urmeaza sa fac cu el... important e sa fie cat de cat fiabil si sa aiba functii indeajuns... Eu am asa ceva si sunt multumit de el. |
#75
Posted 17 July 2011 - 06:35
Eu am Sigma 1200 de aproape 1 an, și la fel, sunt mulțumit de el. L-am luat cu până într-o 100 de lei.
|
#76
Posted 17 July 2011 - 11:29
Si eu tot Cat Eye Velo 5 am. E excelent pt ce am nevoie
Edited by teoctist, 17 July 2011 - 11:30. |
#77
Posted 03 August 2011 - 13:08
Imi iau si eu un CatEye Velo 5. Vad ca sunteti multumiti de el.
|
#78
Posted 21 August 2011 - 21:45
Intentionez sa iau alt ciclocomputer care are si altimetru dar eram interesat de modul in care se face etalonarea sa. Am citit si am aflat ca sint vreo 3 versiuni, una din ele fiind sa introduc altitudinea cunoscuta... pentru aceasta am pornit navigatia la masina si imi arata 94-95 metri insa pe un site imi arata 52-53m la 100m distanta de domiciliul meu:
http://www.bikemap.n...5...m=10&type=2 Aprofundind subiectul am observat ca altitudinea orasului ar fi 50-55m asadar softul meu de la navigatie este departe de tot. Probabil ca este corect ce se spune pe site (peste 95% inclin sa cred asta) insa voi incerca sa vad si alt soft, alt altimetru... |
#79
Posted 21 August 2011 - 23:48
Altitudinea afișată de un GPS (fie el ciclocomputer, smartphone, GPS dedicat, mai scump, mai ieftin, etc...) este orientativă. Indiferent de cât de pretențios (scump, performant, etc...) ar fi acel dispozitiv, altitudinea tot nu va fi afișată cu exactitate. Eu folosesc un receptor GPS pe Bluetooth la telefon (sincer să fiu, nu știu cât de performant/precis este, dar funcționează) și am observat că, stând cu el într-un punct fix, variază de la sine putere altitudinea cu până la +/- 50m (poate chiar mai mult). Pur și simplu, stând pe loc, altitudinea se schimbă. Ca urmare, am citit ceva discuții de pe internet și am aflat că receptoarele GPS sunt în special puternic optimizate pentru a afla locația 2D (latitudine și longitudine), iar locația 3D (lat, lon + altitudine) este numai orientativă. Erau persoane care se plângeau inclusiv de sisteme GPS de ciclism scumpe (sute de euro) care spuneau că, 2-3 persoane cu sisteme identice mergeau paralel iar la finalul turei, diferența de nivel totală afișată de dispozitivele respective diferea foarte mult (de ordinul sutelor de m în unele cazuri). Mai erau unele voci care spuneau că atâta timp cât te miști, altitudinea este cât de cât corectă, iar problemele de detectare a altitudinii apar când stai pe loc sau la viteze mici.
Însă receptoarele GPS nu au nevoie să știe altitudinea ta curentă inițială. Deci nu e cazul sistemelor de care vorbești. Am mai văzut însă că există diferite sisteme (ceasuri de mână, ciclocomputere, etc...) cu altimetru care se folosesc de presiunea atmosferică (mai exact, de diferențele din presiunea atmosferică din locația unde te afli) pentru a calcula diferența de altitudine. Cred că este inutil să spun că un astfel de sistem este mult mai imprecis decât un sistem GPS, pentru că presiunea atmosferică nu variază doar datorită altitudinii, deci informația respectivă chiar este pur orientativă. Mai sunt și unele sisteme hibrid (care folosesc atât GPS, cât și presiunea atmosferică sau chiar puncte de altitudine predefinite) care încearcă să atenueze erorile oferite de GPS pe baza informațiilor celorlalte sisteme auxiliare. Însă din ce-am mai citit eu, nici alea nu sunt întotdeauna precise (uneori fac chiar mai rău decât un sistem GPS simplu ). Deh...avantaje și dezavantaje. De un al treilea tip de sistem altimetru nu știu (sau poate știu, dar îmi scapă la ora asta ). Însă eu îți recomand altceva... dacă deja te bagi la sisteme cu altimetru (deși inițial ziceai că nu ai nevoie, iar asta nu era acum foarte mult timp din câte rețin ), măcar ia-ți ceva complet, inclusiv GPS. Nu neapărat un sistem scump. Eu am un telefon normal (adică nu smartphone, dar are posibilitate de a instala și folosi aplicații Java) și am făcut rost de la cineva de un receptor GPS pe Bluetooth. Merge impecabil (exceptând acea variație de altitudine) împreună cu o aplicație freeware găsită pe net ce poate folosi mai multe tipuri de hărți online sau locale (stocate în telefon/card - Google Maps, Microsoft Live Maps, Yahoo Maps, Open Street Maps, etc...), și este o soluție extrem de low-cost. Dacă ai un smartphone, eventual cu GPS integrat, lucrurile îți sunt și mai simple. Și pe lângă altitudine, poți afla și locația, și îți poți înregistra traseele făcute (eventual cu vitezele din diferite puncte, și te uiți pe-acasă peste ele, sau ce mai vrei tu să faci). P.S.: Apropo de eroarea de altitudine de la navigația de la mașina ta. Încearcă să dai o tură de cartier cu navigația pornită, și vezi cum variază altitudinea pe-acolo prin zonă. Nu de alta, dar până la urmă, nu lua chiar de bun și ca adevăr absolut nici informațiile de pe bikemap sau de pe alt site. Nici ele nu-s chiar 100% precise. |
#80
Posted 22 August 2011 - 07:27
Ai dreptate cu afisarea oarecum eronata a altitudinii, eram in Delta anul trecut si arata 1m , nimic de zis iar in alte zone arata minus 27 metri (cu un PDA). Cei 52-53m din zona in care ma aflu sint luati atit de pe bikemap cit de pe numeroase siteuri de unde am luat informatii referitoare la oras in ceea ce priveste altitudinea si pare-se ca e o "intelegere" intre ele, asta ar fi.
Nedumerirea mea vine mai departe: hai sa spunem ca am calibrat corect altimetrul de pe ciclocomputer, in zona in care stau nu departe de mine incep dealurile si muntii si, in lumina celor afirmate de tine tare am indoieli cu privire la afisarea corecta pe traseu, cu eroare de 2-5 metri a altitudinii... nu cred ca e capabil sa afiseze oarecum in timp real altitudinea datorita variatiei de presiune . Am un HTC Touch HD dar numai pe ala nu l-am pus la cursiera... e si greut (peste 100 g) iar dorinta asta am avut-o ieri cind am ajuns acasa la mama, intr-o zona cu dealuri foarte frumoase si nu stiam la ce inaltime ne aflam si ce panta am coborit. |
#81
Posted 22 August 2011 - 09:41
Nu este nicio ”înțelegere” între siteuri. Nu-ți imagina că cine creează un site de hărți gen bikemap vine și cartografiază personal întreaga planetă. Sursele de informație relativ la hărți și altitudini sunt extrem de puține, iar restul ”furnizorilor” (siteuri, cărți, manuale școlare, etc...) se bazează pe acele câteva informații oficiale. Deci este normal să găsești aceleași valori în multe locuri.
Spre exemplu, bikemap are la bază, evident, Google Maps. Bikemap.net (și toate siteurile sale adiacente) nu oferă decât un overlay peste Google Maps, pentru afișarea traseelor, plus câteva servicii gen autentificare, stocare de noi trasee, etc... Dar toată munca și calculele sunt făcute de Google, prin Google Maps. De asemenea, nici măsurătorile oficiale nu sunt mereu aceleași. Uite spre exemplu Vârful Omu, conform Wikipedia, are 3 valori de altitudine măsurate, cu diferență de până la 10m între ele. GPSul meu teoretic îmi afișează altitudinea cu precizie de 0.1m (10cm), însă n-aș lua de bun, decât cu minim o aproximare de +/- 10m. Iar pentru un altimetru bazat numai pe presiunea atmosferică, eu zic să nu ai pretenția de a avea precizie de 2-5m a altitudini, mai ales la ture mai lungi. Un factor foarte important în presiunea atmosferică este starea vremii. Dacă pleci de undeva unde e soare și senin, fără șanse de precipitații (adică presiune ridicată), și mergi 30-40km e posibil să ajungi undeva unde toarnă cu găleata (presiune mică), deci altimetrul ăla o ia razna. Bine, astea sunt cazuri extreme, dar ideea e că orice variație în starea vremii implică variația presiunii, deci afectează altimetrul. Eu tare mă tem că un astfel de altimetru nu trebuie calibrat o singură dată, ci la fiecare început de tură (poate chiar și mai des). Eu zic ca, înainte să te decizi asupra achiziției, să cauți manualul de utilizare digital, să vezi exact ce și cum trebuie făcut. Cât despre alea 100g ale telefonului... și al meu are 104g (conform GSM Arena, că nu l-am cântărit ), și pe lângă mai am și receptorul GPS care mai are și el câteva (zeci de) grame. Și gândește-te că și un ciclocomputer are o greutate mai mică sau mai mare. Părerea mea e că te poticnești mult prea mult în fiecare gram, că doar nu participi la competiție. Dacă vrei și greutate neglijabilă, și funcționalitate complexă... ai și de căutat mult și bine, și de scos mulți bani din buzunar (asta presupunând că există și găsești ceva care să te mulțumească). |
#82
Posted 22 August 2011 - 12:22
Am spus de PDA ca numai pe ala nu l-am pus in sensul ca e mare, apoi ca e greu. M-am referit ca marimea e deranjanta si nu neaparat greutatea (poate in mod secundar). Pai in conditiile astea nu are sens sa mai cumparam altimetre daca oricum indica eronat... pina si GPSul pare ca o ia razna, arata 94-95m.
|
|
#83
Posted 22 August 2011 - 14:00
N-are sens doar în condițiile în care te aștepți la erori de până în 2-5m. Dar dacă pretențiile tale se opresc la valori orientative (să știi, de exemplu, când depășești o anumită altitudine, sau să știi că te afli la o înălțime de aproximativ x), atunci un altimetru poate fi util. Depinde doar de ce vrei să faci cu el, și de cât de mult poți accepta unele erori.
Mai mult, din câte știu, dispozitivele GPS uzuale (la care are acces publicul larg) sunt intenționat făcute să fie imprecise, pentru a nu putea fi folosite în acțiuni care necesită precizie maximă. Mai exact, mergând cu mașina nu te interesează că GPSul te arată la 10m mai la stânga, sau la 15m mai sus. Astfel de erori te pot deranja spre exemplu, atunci când vrei să faci rachete ghidate prin GPS, și să lovești ținte cu precizie maximă, și, evident, o astfel de tehnologie nu are ce căuta în mâinile publicului larg. Înainte de 2 mai 2000 chiar era impusă o restricție (denumită Selective Availability) de către US Department of Defense, prin care un dispozitiv GPS care nu făcea aproximări suplimentare și folosea numai informațiile de la sateliți, nu putea avea o precizie mai mare de 100m. După 2 mai cică acea restricție a fost dezactivată, iar acum erorile teoretice sunt sub 10m. Dar totuși, cine știe ce alte erori de genul ăsta sunt încă aplicate, fără să se cunoască despre ele... știu, teoria conspirației. Concluzia e totuși simplă: deși, teoretic, geolocația ar trebui să fie foarte precisă, inclusiv pe altitudine, practic există mulți factori care pot induce erori, de la numărul de sateliți, condiții atmosferice, vizibilitate, interferențe (un GPS funcționează totuși pe unde radio), etc... Iar un dispozitiv hibrid (GPS, presiune atmosferică, aproximări, metode matematice de eliminare a erorilor etc...) poate fi uneori mai precis, dar alteori mai imprecis, pentru că nicio metodă nu este perfectă. Ori te obișnuiești cu gândul că informațiile afișate sunt aproximative, ori nu îți mai iei un astfel de dispozitiv. În definitiv, până la urmă nici măcar viteza afișată de un ciclocomputer cu senzorul pe roată nu este 100% perfectă și exactă, pentru că întotdeauna va exista acea eroare dată de circumferința în continuă schimbare a roții (cauciucul care se tocește, sau presiune diferită în cameră), erorile date de ceasul intern al ciclocomputerului, și chiar erorile de calcul din interiorul ciclocomputerului (date de aproximările matematice ce au loc în orice echipament electronic la efectuarea calculelor cu numere reale). |
#84
Posted 28 September 2011 - 17:41
Intre Sigma 2009STS si Cateye Adventure ce ati lua?
|
#85
Posted 04 March 2012 - 17:11
Sper ca postez unde trebuie.
Sunt mai noob ca sa zic asa, deci sper sa intelegeti ceva din ce vreau eu . Vreau un fel de kilometraj (deci un fel, nu kilometraj) care sa-mi arate cati km am parcurs de la momentul pornirii kilometrajului pana cand ma opresc de tot (adica de dimineata pana seara, sau de la ora 14 pana la ora 16). Ma rog, intelegeti voi. Exista asa ceva? daca da, sa nu fie scump |
#87
Posted 04 March 2012 - 18:56
Asta era ce caut!
De curiozitate, care sunt cele 8 functii? Adica, ce reprezinta? Nu am avut niciodata... |
|
#88
Posted 04 March 2012 - 19:20
Cam astea sunt cele 8 functii: viteza curenta;
viteza maxima; viteza medie; distanta calatoriei; distanta totala (odometru); ceas; timpul calatoriei; calorii consumate . Altele mai au si temperetura, frecventa cu care pedalezi, etc. dar pretul in jurul lui 300 lei. |
#89
Posted 04 March 2012 - 19:30
daca te intereseaza ciclocomputerul asta iti pot face o oferta.. este nou, nici macar nu l-am scos din cutie, este primit cadou dar eu aveam deja ceva mai bun...
|
#90
Posted 04 March 2012 - 19:38
Sau daca vrei ceva mai scump si foarte complex, un Sigma Targa 2009 STS+MRH, aceeasi situatie, nefolosit, eu vreau sa iau un Garmin.
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users