Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
prin ce este superior CATIA - SOLIDWORKS -
Last Updated: Jan 13 2012 16:43, Started by
kappa_ii
, Jul 08 2010 22:30
·
0
#37
Posted 20 July 2010 - 10:00
Rayn nu vreau sa jignesc ProE-ul cu ceva stiu ca poate multe dar daca te uiti putin vei vedea ca industria auto si aero cand vine vorba de suprafete de stil sau aerodonamice folosesc catia si ug Poate ca este intr-adevar foarte bun dar nu prea este folosit acolo unde se lucreaza puternic cu suprafete!!
E clara treaba ca SW este mult inferior in suprafete! Kappa sa stii ca faptul ca in catia poti face in mai multe moduri o piese nu este un dezavantaj ci dimpotriva!! Ideea e ca pt un incepator clar SW-ul i se pare o bijuterie dar cu cat vei deveni mai experimentat vei vrea mai mult si experienta isi va spune cuvantul in momentul cand vei face o piesa dintr-un numar minim de feature dar cu pastrarea usurintei modificarii acelei piese! Firmele care se respecta au deja reguli interne de modelare ale unei piese tocmai in ideea usurarii modificarii pieselor: daca un nene face o piesa conform regulilor impuse si din diferite motive acea piesa va fi preluata de un alt nene acesta din urma nu trebuie sa mai piarda timpul cu intelegerea modului in care a fost facuta acea piesa deoarece acea piesa ar trebui sa respecte niste reguli de modelare clare si ar trebui sa fie relativ usor sa modifici o piesa fara a strica alte feature fara ca tu sa iti dai seama! Am si un exemplu pt asta: In Fiat este folosita o metoda numita Chunky (sculptura) e o metoda care presupune ca in arborele piesei sa existe maxim 5 tipuri de feature: extrude, datum/plane, trim, substract, blend pt ca dupa ce ai creat suprafata cu care sa tai un solid in Ug ai o comanda cu care ii dai remove parameters si acea suprafata devine neparametrica (fara istorie) cand vrei sa modifici piesa doar inlocuiesti suprafata veche cu care s-a trimuit cu cea noua, este interzis lucrul cu sketch-uri (eu ma refer in general la lucrul pe caroserie), chunky la inceput pare a fi o metoda total pe dos dar cand ajungi sa o stapanesti iti va fi impozibil sa nu o iubesti |
#38
Posted 20 July 2010 - 11:34
Asa cum mai zicea cineva, CATIA este folosita in proportie mai mare in Europa, iar ProE-ul mai mult in State si Canada. Ti-am zis, din punctul meu de vedere ca utilizator al ambelor softuri, zic eu la un nivel destul de avansat, ProE-ul este peste CATIA. Din simplul fapt ca nu stie paternare dupa curba, mi-a lasat un gust foarte amar(CATIA). Plus ca in ProE foloseam foarte des o functie de corectare a suprafetelor unor soliduri, era o functie din cadrul offsetului, era magnifica acea functie. Are si CATIA functia asta, Ii zice Replace Face, dar stie sa corecteze doar suprafete simple, simpliste, este un mare fas ca nu ma ajuta deloc la suprafete curbate sau mai stiu eu dupa ce fel de curbe a fost creata. Evident ca nici ProE-ul nu este perfect, dar poti face mult mai multe chestii intr-un mod cat mai usor in ProE decat in CATIA, repet, parerea mea....Ah...si din cate stiu, BMW foloseste ProE, inclusiv firma la care lucru in prezent au folosit pana mai acum cativa ani tot ProE-ul si au facut migrarea la CATIA intrucat se intelege mai bine cu PDM/SAP
|
#39
Posted 20 July 2010 - 14:23
tot am cautat si am cautat - toti zic despre catia ca ar fi cel mai bun pe partea de suprafete .
da-mi un model facut in pro-e si incerc sa il fac in solidworks . |
#40
Posted 20 July 2010 - 21:19
Pentru moment iti pun niste poze la un proiect d-al meu de acum 3 ani, zic eu, cel mai complex din toate punctele de vedere. Mult mai complex de altfel decat un far din industria auto(de un an lucru in acest domeniu si stiu cum mere treaba). Nu stiu din ce oras esti, dar poate ai noroc sa-l vezi montat pe stalpi. Iti dau niste vederi cu trei repere de plastic si te las pe tine sa aproximezi cam in cat timp iti ia sa-l faci(evident ca-ti voi da si desene de executie la ele). Enjoy!!!
Attached Files |
#41
Posted 20 July 2010 - 23:48
exista un tutorial in solidworks al unei telecomenzi cu forme asemanatoare cu acest proiect
este destul de mult de lucru pentru a incerca sa il reproduc din pozele puse de tine . dar ma gandeam poate as incerca sa il fac in catia - cu toate ca nu imi trece prin cap cum . catia il studiez doar din simplul motiv ca s-ar putea sa imi fie util si m-am confruntat cu citeva probleme in realizarea unei masini in solidworks . cad se aglomereaza de multe suprafete o ia complet razna - catia pe dealta parte merge mult mai bine - aproape ca nu conteaza cit de multe suprafete am . prima este facuta in solidworks ghiceste cineva in ce program este facuta a doua masina !? Attached FilesEdited by kappa_ii, 20 July 2010 - 23:48. |
#42
Posted 21 July 2010 - 06:39
#43
Posted 21 July 2010 - 21:13
kappa_ii, on 21st July 2010, 00:48, said: exista un tutorial in solidworks al unei telecomenzi cu forme asemanatoare cu acest proiect este destul de mult de lucru pentru a incerca sa il reproduc din pozele puse de tine . dar ma gandeam poate as incerca sa il fac in catia - cu toate ca nu imi trece prin cap cum . catia il studiez doar din simplul motiv ca s-ar putea sa imi fie util si m-am confruntat cu citeva probleme in realizarea unei masini in solidworks . cad se aglomereaza de multe suprafete o ia complet razna - catia pe dealta parte merge mult mai bine - aproape ca nu conteaza cit de multe suprafete am . prima este facuta in solidworks ghiceste cineva in ce program este facuta a doua masina !? Hmm, imi pare rau dar nu prea cred ca acea masinutza este construita in SW. In primul rand, nu cred ca randeaza in asa fel SW(stiu ca are multe optiuni de lumini/umbre/cadre etc), dar sunt suspicios. Plus ca daca nu ai lucrat sau nu lucrezi ca si "designer" de caroserii, nicidecum, nu poti avea experienta construirii unei asemenea geometrii. Alt motiv ar fi ca nu consider SW atat de potent sa realizezi direct din mouse asemenea suprafete. Din umila mea experienta, stiu ca toate modelele de caroserii indeosebi, se construiesc din lut, apoi prin intermediul unei masini de masurare 3D se colecteaza mii/milioane de puncte, prin intermediul carora se ajunge la coaja in mediul 3D. Alta solutie, pentru asa ceva, stiu de la mine de la servici, sunt designeri care creeaza diferite concepte cu ajutorul tabletelor grafice performante, in urma carora rezulta un model(coaja) 3D. Pe baza acestor suprafete, eu ca si mechanical designer, dezvolt proiectul mai departe, transformandu-l in solid, plus celelate detalii tehnice pana in faza in care devine un produs, teoretic, functional. Eu consider ca acele masinutze sunt realizate poate intr-un program de grafica gen 3DMax. Alta parere...daca tu intr-adevar ai realizat asa ceva, atunci sigur este designer la Audi si nicidecum nu ridici in slavi, un program low-cost gen SW, foarte limitat....Daca chiar ai realizat acel concept, atunci sigur cei de la Audi(VW) sunt niste "bostani" ca nu te-au integrat in echipa lor de elita din casta designerilor(nu mechanical designer).....Asadar, hai sa lasam vrajeala asta ieftina deoparte, ca nu lucrez de ieri prin programe 3D. Pun pariu ca esti student prin anii terminali, ai invatat/ti-a placut mult SW in scoala(ceea ce se si preda indeosebil la fac de mecanica din TM de ceva ani... cel putin aici sunt sigur ca se invata acest soft, intrucat fratele meu este student acolo). Tu chiar vi aici sa vinzi castraveti gradinarilor??? te intreb..... Sfatul meu, daca inca nu ai job si vrei sa lucri in acest domeniu, care se pare ca te atrage, lasa-l naiba de SW si pune mana si invata bine softurile 3D "adevarate, serioase" , de pe piata , gen: CATIA, ProE, UG....cel putin unul dintre ele. Daca vei sti a lucra bine, cel putin in ProE, care este total diferit de ceea ce exista pe piata, atunci iti va fi foarte usor sa migrezi pe alte softuri gen icon based...Bafta.... PS Chiar n-am sa-ti mai raspund....te-am crezut un tip serios....... LE Ca sa-ti raspund inclusiv la ceea ce am atasat eu anterior, acela este un corp de iluminat rezidential, la care am lucrat doar la 4 repere de plastic(carcasa, dispersor, capac si un inel de sustinere lampa(ceea ce nu se vede) ), pe putin un an de zile. Iar asta a fost munca depusa pana in momentul in care s-au executat matritele de injectie pentru fiecare reper si s-au facut primele probe reale cu produsul. Dupa teste si incercari, iti zic ca am mai lucrat ~6 luni la ele, pana cand intreg ansamblul a corespuns tututor testelor din standard(apa-praf(IP66), vibratii, socuri mecanice(IK10) plus multe altele). Pe de alta parte, desi la prima vedere ti se pare(desi se vede ca n-ai vedere in spatiu si de aproximare), nicidecum nu este precum unei telecomenzi....are ca si dimensiuni de gabarit(LxlxH)=650x250x200mm(aproximativ, cel putin de l si H nu sunt 100% sigur). Deci m-as mira sa gasesti tu vreo telecomanda asa mare si cu atatea detalii....Hai pa... Edited by rayn3, 21 July 2010 - 21:24. |
#44
Posted 21 July 2010 - 22:54
aha - nu stiu ce te-a suparat - eu am zis ca arata ca si tip de realizare cu un tutorial de telecomanda pe care il am .
nu sint student - am 29 de ani si am terminat de mult facultatea de informatica unde nu am avut deaface cu proiectare CAD - ci cu web si baze de date . solidworks am inceput sa il invat singur si dupa vre-o doua luni de studiu foarte relaxat am reusit sa fac acea masina + un motor si o lentila fresnell cu tot cu calcule de matrita . daca nu ma crezi uite-te la sectiundea de solidworks sa vezi ca am pus citeva intrebari si este prezentat proiectul de la inceput . habar nu aveam cum se pot face suprafete corecte - am invatat din lucru facut cu placere - dar solidworks repet este foarte logic , intuitiv - cunosc aproape toate comenziile si tot ceea ce se pot face cu ele . m-am apucat acum vre-o saptamana sa invat catia - mi se pare mult mult mai complicat decit solidworks si fara tutoriale nu m-as fi descurcat sa fac nimic . si apropo - paralel cu catia invat maya si nu stau mai mult de 3 ore pe zi sa studiez inca vre-o luna mai studiez in catia - ulterior o sa ma apuc sa fac o masina , si sper sa fac si componentele de baza + o animatie . nu studiez pentru a ma angaja nicaieri - o fac pentru ca imi place , si altfel m-as plictisi . Solidworks l-am invatat de nevoie - aveam de facut niste carti tehnice pentru niste utilaje . si repet in solidworks pot realiza orice suprafata - indiferent cit de complicata ar fi - dar procedeul de realizare este in mai multe etape . Prima poza este proiect facut in solidworks complet - si este facuta in vre-o 7 zile fara a sti initial mai nimic despre suprafete . a doua poza este facuta de altcineva - dar sint curios daca va dati seama in ce este facuta inca citeva poze- prima si ultima facute in solidworks si la roata respectiva mi-a luat vre-o doua ore sa o fac . dar restu nu sint facute de mine - am intrebat doar daca stie cineva in ce sint facute - nu ca ar fi facute in solidworks Attached FilesEdited by kappa_ii, 21 July 2010 - 23:06. |
#45
Posted 21 July 2010 - 23:41
in catia dupa ce am realizat o suprafata in general shape design si doresc sa modific
ex sketch-urile care stau in spatele realizarii ei - ele fiind pe hide cum pot sti care scketh este cel care il doresc al modifica fara a dat show ? in solidworks toate desenele sint trecute sub suprafata respectiva - si cand trec cu mouse-ul peste ele in tree se vad - in catia nu se vad . a doua problema - daca modific nu se modifica dinamic - nu vad cat si ce forma ea suprafata decit dupa ce ies din sketch ! ! ! nu inteleg cum se lucreaza cu catia . |
#46
Posted 22 July 2010 - 12:48
Salutare,
Eu am mai zis in vreo 2 posturi cam care e procedura de obtinere a unui nou design de caroserie... ideea e ca niciodata un inginer nu va incepe de la zero sa lucreze o astfel de caroserie, va avea ceva de genul fisierului atasat (este o particica dintr-o masina si sunt deja la nivel de suprafete de clasa A), cu aceste suprafete in spate un inginer va incepe sa lucreze incadrandu-se intr-o deviatie maxima de 0,04 mm (e posibil ca deviatia asta sa difere de la companie la companie dar asta e deja un maxim, am mai lucrat la proiecte un deviatia maxima trebuia sa fie de 0,02 mm). In mod sigur incepand de la simple curbe in spatiu nu poti obtine o caroserie cu suprafete cu grad asa mare de complexitate, am mai si spus ca ar fi o munca de titan cu rezultate foarte slabe!!! Attached Files |
|
#48
Posted 22 July 2010 - 14:38
kappa_ii, on 22nd July 2010, 14:56, said: aha pai si care este abordarea ? Ehe pt asta sunt scrise o gramada de norme, normative si reguli... in principiu ce la partea exterioara de stil foarte mult nu este de lucru, in linii mari ar fi cam asa: iti vei crea un geometri set nou pe care il vei numi suprafete referinta (sau cum vrei tu dar sa stii ca acolo ai supraf originale) pe langa aceste suprafete de referinta pt ca chestia asta va face parte dintr-un ansamblu vor trebui aduse si alte piese cu care va intra in contact sau pe care se va fixa piesa ta, avand acestea vei crea un nou geometri set in care vei lucra propriu zis si unde iti vei extrage din original suprafetele de stil! Avand aceste suprafete tu va trebui sa creezi zonele de prindere, de sudare, zone de trecere, zone de etanseitate etc si dupa care vei da grosime acestei piese! Dupa cum am spus aici nu ar fi enorm de mult de lucru in comparatie cu urmatoarea etapa care ar fi crearea structurii de rezistenta unde e adevarata chinuiala si stress... cu suprafetele de stil nu prea ai libertate tu trebuie sa te supui ideii stilistului si doar in situatii exceptionale el va interveni asupra designului! Pt crearea structurii de rezistenta voi incerca maine sa atasez un mic caz concret! Momentan atasat vei gasi un pavilion (acoperis) finalizat ca sa-ti faci o idee cam ce e de munca si ce nu (ce e cu rosu sunt suprafetele de stil restul sunt create de proiectanti), practic munca propriuzisa este la extremitati (in cazul asta). Attached Files |
#49
Posted 23 July 2010 - 13:25
rayn zice ca s-a lucrat 1 an de zile la proiectul respectiv
daca ar sta toti sa lucreze 1 an pentru asa ceva atunci un avion complet s-ar realiza de catre un milion de oameni - sau intr-un milion de ani . proiectul prezentat de tine cred ca ar putea fi realizat de catre un cunoscator foarte bun de catia sau chiar solidworks intr-o zi cu tot cu testele de care amintesti mai sus . sau poate ma insel - cu siguranta pentru a scoate un produs perfect iti trebuiesc ceva teste - si mai multi specialisti - fiecare cu ramura lui dar de aici pina la 1 an + inca 6 luni de test = pare aberant aveti vre-un tutorial cu randari si eventual animatii facute in catia ? apropo - in solidworks exista posibilitatea de a salva parasolide - in catia exista posibilitatea asta ? Edited by kappa_ii, 23 July 2010 - 13:51. |
#50
Posted 23 July 2010 - 19:34
am ajuns la partea de analiza si simulare - generativ structural analysis dar nu ma descurc
si nici tutoriale nu am gasit - daca are cineva vre-unu l-as ruga frumos sa il posteze . |
#51
Posted 25 July 2010 - 10:07
kappa_ii, on 23rd July 2010, 14:25, said: rayn zice ca s-a lucrat 1 an de zile la proiectul respectiv daca ar sta toti sa lucreze 1 an pentru asa ceva atunci un avion complet s-ar realiza de catre un milion de oameni - sau intr-un milion de ani . proiectul prezentat de tine cred ca ar putea fi realizat de catre un cunoscator foarte bun de catia sau chiar solidworks intr-o zi cu tot cu testele de care amintesti mai sus . sau poate ma insel - cu siguranta pentru a scoate un produs perfect iti trebuiesc ceva teste - si mai multi specialisti - fiecare cu ramura lui dar de aici pina la 1 an + inca 6 luni de test = pare aberant aveti vre-un tutorial cu randari si eventual animatii facute in catia ? apropo - in solidworks exista posibilitatea de a salva parasolide - in catia exista posibilitatea asta ? Ce copil esti....Daca ai sti cu ce se manca proiectarea, n-ai spune asa ceva.....La avioane sau masini se lucreaza pe subansamble si la fiecare, lucreaza zeci poate sute de echipe de proiectanti....Produsul acela a fost realizat intr-un asa timp, intrucat a inclus inclusiv partea de concept, modificari peste modificari ca sa placa clientului. Este un domeniu destul de complex cel legat de chestii de lumina. Simulari luminotehnice, simulari de curgere plastic....Whatever, ti-as putea povesti n zile pentru a te initia in proiectare(pe partea de corpuri de iluminat/iluminat auto, domeniu in care am activat si activez in prezent....) Ramai la softuri, este total diferita proiectarea mecanica. Este ca si cum as incerca eu acum sa proiectez softuri.....Sti vorba aia, romanu e bun la toate, de aia mergem noi asa bine si mai ales ca romanu este cel mai destept si este destept in toate domeniile..... |
|
#52
Posted 25 July 2010 - 11:38
acum daca dorim sa fim ironici - sarcastici - si cu cine - cu propriul popor !
eu inteleg ca lucreaza mii dar asta nu inseamna ca este si bine . zeci sute de echipe - probabim mii de oameni - de aceea sint platiti si relativ prost - pentru ca sint o caruta de oameni care scot un produs aproape identic cu alte echipe (de mii de oameni) . cum se explica ca in domeniul auto masinile sint aproape identice - de la aspect , functionalitate , proces de fabricatie , reparatie etc . Parerea personala - majoritatea sint niste robotei bine programati sa respecte strict ceea ce au invatat - fara nici un fel de liber arbitru si tocmai pentru ca depinde de o armata de oameni care sint nevoiti sa i se muleze in cazul unor modificari majore . este ilogic sa admitem ca sint necesari atit de multi oameni - pentru un lucru atit de cunoscut . Spui ca s-au facut studii de lumina + alte studii de turnare etc Am avut de conceput niste matrite + calcularea temperaturii si a presiunii de impingere a materialului - si am reusit sa fac toate simularile cu solidworks cu precizie de +-5% . si repet fara a sti nimic cand m-am apucat de proiect - am luat documentatia necesara - am avut noroc sa gasesc si exemple pe net si le-am adaptat . iar pe partea de lumina exista programe dedicate - calculeaza si simuleaza exact ceea ce se intampla intr-un far de exemplu . nu este nevoie de o armata de oameni cu toate ca aici ar fi unul dintre domeniile mai complicate . sa fac o paralela - am un amic care lucreaza la o firma internationala de facut jocuri de multi ani - initial era pe partea de grafica , acum este pe partea de AI - este un singur om care se ocupa integral de tot ceea ce reprezinta AI unui joc de proportii , si tot ceea ce considera el ca trebuie implementat o face fara a da socoteala altora . Jocul este un simulator foarte cunoscut - se stie ca este facut in romania de catre romani . inainte sa intre pe partea de AI se lucra cu o echipa de 12 oameni care se "incurcau" reciproc . daca doresti date suplimentare iti pot trimite pe pm unde lucreaza si la ce joc . este mult mai usor sa poti face legaturile necesare daca ai cunostiinte generale - sa zicem in catia - daca macar o data reusesti sa treci 90 % din program prin mana - ulterior poti face conexiuni si proiecte mult mai usor - chiar daca te axezi pe ceva anume . doar entuziastii ar putea realiza lucruri marete - de aceea firmele mici - exemplu redbullracing ,pagani , lotus etc pot face din cind masini mai performante decit marile concerne cu fonduri mult mai mici - dar cu oameni mai buni . |
#53
Posted 25 July 2010 - 22:30
am un proiect in catia la care doresc sa ii fac modificari ulterioare
am realizat in freestyle 4 3dcurve cu care am taiat o suprafata acum dupa daca doresc sa modific pozitia sau forma curbelor suprafata taiata nu isi modifica forma - de ce ? |
#54
Posted 26 July 2010 - 07:33
kappa_ii, on 25th July 2010, 12:38, said: Parerea personala - majoritatea sint niste robotei bine programati sa respecte strict ceea ce au invatat - fara nici un fel de liber arbitru si tocmai pentru ca depinde de o armata de oameni care sint nevoiti sa i se muleze in cazul unor modificari majore . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users