Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...
 Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...
 smart switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.

Smecher de talie grea

PH apa plata
 Recomandare Mocheta -pe suport pa...

ram upgrade asus rog strix

Alegere memorie USB

Manere clasice mobila sau push to...
 

Sa construim o casa - Rezistenta

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
2201 replies to this topic

#811
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
nu e complicat, doar ca nu ai grinzile alea iesite din placa si lipitul cu ancore chimice nu rezolva itotdeauna problemele de genul asta.

#812
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007
Multumesc pentru raspunsuri .As mai avea o nelamurire , legata de o grinda pe care trebuie sa o incastrez in planseu , ea va trege aproximativ pe la jumatatea livingului si se va sprijini pe stalpisorii zidariei care sunt de 25 X25 ca si grosimea zidariei BcA.Au 4 fire PC fi 14. Grinda va avea deschidere de 5 m ceea ce inseamna ca trebuie sa fie inalta de 45- 50 de cm , un coleg de forum mi-a si facut calculul fierului care trebuie bagat in ea.Problema e alta , ma sperie unii ca e prea mare grinda pentru stalpii astia ai casutei ...in situatia asta ce ma fac ? Deasupra pe ea am un zid despartitor de 15 cm tot bca. Tot livingul are cam 8X5 m .Mai pun odata schita.Cum sa fac?

Attached Files



#813
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
1. Nu cred ca e normal sa-ti faci grinda dupa forum dar in fine.
grinda trebuie sa aiba intr-adevar 40-45 cm si nu are legatura cu zidul de deasupra cat cu ochiul respectiv de placa.
pentru ca este mare si stalpisorii aia sunt cam firavi recomandarea este sa o duci la aceeasi dimensiune pana in axul a.
armarea nu este suficienta cu 4 bare de 14, pot  sa caut undeva, dar eu as merge pe 6 de 14.
banuiesc ca sti ca ai grinzi in toate axele chiar daca nu apar pe plansa aia, ele apar in planul de structura, armare si cofrare grinzi etaj.
cred ca ai facut o "manevra" si nu ai mai platit proiectul, te-ai multumit cu faza PAC si nu ai planul de planseu respectiv
e foarte bine ca faci o economie de 100 euor la o casa unde bagi 20000 pe putin si unde o sa stai tu si familia ta. :D

#814
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007
Da , ai dreptate , nu am proiect pe rezistenta , pe aici , cred ca am mai discutat pe forum , un proiect se face numai ca extras tehnic , pe baza caruia sa obtii autorizatia de construire .Sunt in Hunedoara , risc seismic f scazut .Si daca plateam ceva in plus proiectantul meu a zis ca nu are rost , ca stie constructorul , dar cum e in regie proprie ...constructori sunt multi, cu mine in frunte .Revin la grinzi , armarea si eu ziceam minim 6 fire fi 14 sau chiar si ceva fi 16. Care sunt grinzile care nu se vad ? Eu inteleg sa le fac intre toti stalpisorii, adica privind planul de sus , sa formeze o cruce peste casa si in plus si pe perimetrul casei.Dar armata asa tapan va fi numai grinda cu pricina peste living dar pana in axa A , nu?Celelalte pentru ca au si zidarie sub ele pot avea numai 4 fi 12?Atasez axele in intelegerea mea.Te rog sa imi spui daca am inteles corect?

Attached Files


Edited by dorindanescu, 27 June 2011 - 21:55.


#815
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
Eu am o problema cu riscul seismic, adica chestia asta se simte la stalpi nu prea are legatura cu grinzile, are dar intr-o mica masura la p+m. Faptul ca tu construiesti pe bca inseamna ca nu ai zidarie portanta si ca grinzile alea trebuie sa tina placa si zidaria de deasupra.
Stiu insa ca ai facut un buget plecand de la experienta celor din jurul tau si daca eu vin si-ti spun ca nu sunt suficiente 4 bare de 12 la placa ta o sa spui, da, da si o sa faci ca tine pentru ca daca banii nu erau o problema nu o faceai in regie proprie fara o echipa cu un inginer langa el.
Dar , sfatul meu este minim 6 bare de 12 pentru centurile perimetrale si 6 de 14 pentru cele interioare.

placa armata cu pc 7 bare pe m de 8 pe ambele directii si calaretii 7 bare de 10 pe metru, dimensiunea lor este = grosimea zidului ( 25, 2 ciocuri (2x10) si LO/4 unde lo este distanta interioara dintre grinzi, adica daca la interior ai 4.80 calaretul va avea 25+20+120 =165cm. ( pentru calaretii de pe margine)
pentru cei care au grinzi si in dreapta si in stanga,  ( calaretii de pe grinzile din mijlocul casei) lungimea calaretilor este lo/4 stanga + lo/4 dreapta + 25 +20 cm.

Edited by septimiu80, 27 June 2011 - 22:08.


#816
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007
Multumesc pentru sfaturi ! Da , sigur am plecat de la un buget limitat , nu o sa fie o casa cu pretentii, nu dispun de foarte multi bani , dar incer sa fac ceva.Am fier , in special ob de fi 8 si fi 10, fi 12  luat la negru , la jumate de pret, nu as vrea sa-l arunc si sa iau altul...In grinzi voi face cum ai zis , pun de fi 14 sa nu fie probleme, chiar daca mai dau un ban.Dar daca pun 6 fire . cum le pun , 3 sus si 3 jos in grinda?Planseul o sa-l torn de 15 cm.Mie imi era teama de stalpisori, ca la o structura pe cadre trebuie sa aiba minim 30 x30cm...

Edited by dorindanescu, 27 June 2011 - 22:42.


#817
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008
inteleg ca stalpii ii ai asa ca nu prea le mai poti face nimic. 30X3O sunt neceari in zone seismice, in cazul tau nu conteaza daca e de 25 sau de 30. problema e ca nu e bine sa ai o grinda mai solida decat un stalp, asta nu inseamna ca trebuie sa ai grinda de dimensiuni mai mici, ci in cazul tau e bine sa nu pui grinzi de 50 ci de 40.
daca ai ob mult trebuie sa pui mai mult fier, diferenta de rezistenta este desul de mare, si e bine sa folosesti un beton de clasa cat mai buna.
o placa de 14 este suficienta, 1 cm ala in plus e degeaba,
am vazut ca am scris 7fi8 , mergi cu 7 fi 8 si la ob, ma gandeam la un 6fi8 de pc, asa ca mergi cu 7fi8 armarea placii si 7fi10 calaretii.

#818
dorindanescu

dorindanescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 04.04.2007
Ok , multam fain , acum mi-a mai disparut teama...face mult sa primesti un sfat de la cineva competent, pe care te poti baza.Daca o sa mai apara nelamuriri pe percursul lucrarii voi apela cu incredere la forum ...de aici am invatat foarte multe.Multumesc !

#819
cameliavig

cameliavig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 403
  • Înscris: 02.01.2011
Domnul Septimiu puteti sa imi dati un sfat despre cum sa sprijin 2 stalpi pe placa de la parter,cea de egalizare? Am inteles ca trebuie sa sparg  in placa si sa fac 2 cuzineti? dar nu prea stiu cum sa ii fac,trebuie sa sap in pamant? cat de adanc? Stalpii aceia vor sustine o grinda,peste care vine planseul de la etaj.Multumesc!

#820
valentinsm

valentinsm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 19.04.2011
Sper ca nu are nimic, daca incerc sa dau si eu un raspuns. ;)

O posibilitate ar fi sa faceti 2 fundatii izolate, cu acei cuzineti de care vorbeati. Ma gandesc ca aveti si alti stalpi carora li s-au facut fundatii, iar pentru acestia doi puteti sa folositi aceleasi detalii, care ar trebui verficate un pic prin calcule ca nu cumva eforturile care vin de sus din placa si grinda sa nu fie mai mari decat capacitatea fundatiei. Cel mai probabil ar terbui sa fie in regula, mai ales ca banuiesc ca este o casa mica P+M.

Ca adancime de fundare, trebuie sa fie sapat la aceasi cota la care s-au sapat si fundatiile celelalte ale casei!

#821
cameliavig

cameliavig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 403
  • Înscris: 02.01.2011
:coolspeak:   multumesc pentru raspuns,de fapt nu voiam sa intreb doar o persoana ci in general intregul forum... :blush:  deci sa sparg placa de egalizare,sa dau de pamant  si sa sap pana la adancimea maxima a fundatiei adica 70-80.practicv sa se lege cuzinetii de fundatia existenta,da casa este P+M

Edited by cameliavig, 29 June 2011 - 16:18.


#822
Vially

Vially

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 342
  • Înscris: 19.03.2003
Baieti, am si eu o intrebare... scurta.
Ce parere aveti de astuparea gaurilor dintre scandurile cofrajului la o placa cu spuma (si taierea ei la fata dupa uscare), in loc de folosirea foliei? Intreb pentru ca as face chestia asta ca sa evit folosirea foliei si tavanul de rigips.

#823
cameliavig

cameliavig

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 403
  • Înscris: 02.01.2011
Eu am bagat spuma respectiv hartie,carton,folie,etc ,tot ce a putut astupa gaurile cofragului,pentru a nu se scurge laptele de ciment.deci ar merge practic.Eu am si pus folie si acum voi folosi o amorsa speciala gen Betonkontact,pentru aderenta tencuielii viitoare.

Edited by cameliavig, 01 July 2011 - 13:56.


#824
martens

martens

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 172
  • Înscris: 08.02.2008
Am nevoie de ajutorul vostru fiindca doreii si seful lor imi distrug nervi.
1. Fundatia trebuie sa fie de 50 cm latime, dar pe 2 laturi de 4 m fiecare are 60 cm. Este important sau pur si simplu se umple cu beton ?
2. Am demolat o camera veche care se afla pe locul unde am sapat fundatia si muncitorii vor sa foloseasca molozul inclusiv bucati destul de mari de ciment unele cat un pumn pt. umplutura elevatiei. E bine.
3. Se poate turna fundatia si fara beton de egalizare. Atat arhitectul cat si constructorul spun ca laptele de ciment nu se scurge in pamant ci doar apa, insa un prieten spune ca e o greseala imensa ?

#825
casa2011

casa2011

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 01.07.2011
va rog solutii :(
nu imi spuneti cum , de ce, motivul... ce mai conteaza :(
solutii (altele decat demolarea lor), concluzii (ce consecinte pot avea in timp)
P.s. daca are vreo relevanta, cateva detalii
      zidarie portanta de 29 grosime ancorata cu stalpii
      stalpi si in forma de T si L (fi16)

Attached Files



#826
buha

buha

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 02.06.2006
Ia legatura imediat cu proiectantul si cheama-l sa-i vada. El este in masura sa iti spuna exact ce sa faci.
Il strangi de gat pe constructor.

#827
septimiu80

septimiu80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,315
  • Înscris: 27.01.2008

View Postmartens, on 1st July 2011, 20:40, said:

Am nevoie de ajutorul vostru fiindca doreii si seful lor imi distrug nervi.
1. Fundatia trebuie sa fie de 50 cm latime, dar pe 2 laturi de 4 m fiecare are 60 cm. Este important sau pur si simplu se umple cu beton ?
2. Am demolat o camera veche care se afla pe locul unde am sapat fundatia si muncitorii vor sa foloseasca molozul inclusiv bucati destul de mari de ciment unele cat un pumn pt. umplutura elevatiei. E bine.
3. Se poate turna fundatia si fara beton de egalizare. Atat arhitectul cat si constructorul spun ca laptele de ciment nu se scurge in pamant ci doar apa, insa un prieten spune ca e o greseala imensa ?
1 nu e o problema reala, nu conteaza daca e cu 10cm mai lata, nici nu e vb de asa mult beton in plus.
ar fi o varianta sa umplii cu polistiren spatiul respectiv dar economia efetiva de pret de 20-30 lei nu merita nici macar sa dai banii pe benzina sa te duci sa cumperi polistirenul.
2 molozul rezultat din demolari se foloseste in mod uzual la umpluturi, spre deosebire de pamant este insensibil la apa, sunt sanse mici ca odata compact sa se mai lase sub influenta apei. foloseste-l fara grija.
3. pana acum 4-5 ani nu se folosea beton de egalizare ci doar balast pentru drenarea apei . betonul facut in statie nu se separa in lapte de ciment si piatra.
in cel mai rau caz sunt afectati cativa centimetrii (2-3), asa ca daca sapi ca in proiect si faci o singura turnare avand grija sa salti armatura la nivelul din proiect e ok asa cum spune si proiectantul
prietenul ala e constructor cu experienta sau vorbeste si el asa ca intre prieteni.

View Postcasa2011, on 1st July 2011, 21:11, said:

va rog solutii :(
nu imi spuneti cum , de ce, motivul... ce mai conteaza :(
solutii (altele decat demolarea lor), concluzii (ce consecinte pot avea in timp)
P.s. daca are vreo relevanta, cateva detalii
      zidarie portanta de 29 grosime ancorata cu stalpii
      stalpi si in forma de T si L (fi16)
exista o singura varianta pentru un om responsabil si in toate mintile  demolatul.
orice alta varianta facuta cum trebuie este mai scumpa chiar daca nu pare initial. solutiile profesionale necesare sa fie aplicate acolo costa mult mai mult decat demolarea unor stalpi care au un beton in halul ala, deci se si demoleaza mai usor.

View Postcameliavig, on 1st July 2011, 14:55, said:

Eu am bagat spuma respectiv hartie,carton,folie,etc ,tot ce a putut astupa gaurile cofragului,pentru a nu se scurge laptele de ciment.deci ar merge practic.Eu am si pus folie si acum voi folosi o amorsa speciala gen Betonkontact,pentru aderenta tencuielii viitoare.
nu cred sincer ca betonkontactul este o solutie permanenta pentru tavane.
eu recomand mai degraba o amorsare de tip "glet" cu cm17 sau mai bun,
betonkontactul este pentru panouri tego sau doka, unde betonul chiar daca este impecabil nu este lucios ca la o folie de plastic. exista o mare diferenta intre textura celor doua  suprafete.

Edited by septimiu80, 02 July 2011 - 11:19.


#828
euribiontuL

euribiontuL

    dibaci

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,275
  • Înscris: 15.07.2006

View Postcasa2011, on 1st July 2011, 21:11, said:

va rog solutii :(
...
cum a fost posibil așa ceva???  :o  :o  :o
eu unul, pentru așa treabă, realizată în cel mai defectuos mod posibil (după cum reiese din poze), aș lua o lopată și i-aș ciomăgi cu ea, să sară stropi de sânge și să se audă oase trosnind.
și da, înstig la violență.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate