Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Cum vedeti voi sufletul ?
Last Updated: Aug 04 2022 16:41, Started by
stefteo21
, Feb 04 2010 03:50
·
0
#55
Posted 22 February 2010 - 09:01
Cum vedeti voi sufletul?
O intrebare cu o mie si una de raspunsuri daca o gandim fara un sistem de referinta "corect". In fond, nu poate avea decat doua explicatii din cele doua centre de referinta: 1.Crestinism, avand la baza Sfanta Scriptura; defineste sufletul ca fiind omul, fiinta vie, persoana. din grecesu;l "psuche" si ebraicul "nephesh". Cu alte cuvinet, el este un compus asa cum este apa sarata(apa + sare). Si sufletul e un compus din doi termeni,conform cu cartea Genezei, capitolul 2, si versetul 7 : A.Trupul din tarana pamantului + B.Suflarea sau duhul de viata = C.Sufletul viu, omul, fiinta vie, peroana, tu si eu. Sufletul nu e ceva separat de noi, suntem noi: fizic, psihic... |
#56
Posted 22 February 2010 - 12:45
Va puneti niste intrebari la care nici cei mai inteligenti oameni de stiinta nu pot raspunde. Daca vreti raspunsurile la intrebarile astea, apucati-va si faceti ceva. Intrati in cercetare. Raspunsurile astea nu vor veni asa din neant.
|
#57
Posted 16 May 2010 - 14:15
In primele secole de crestinism, se considera ca omul era altcatuit din spirit, suflet si trup. Spiritul era cel care il lega de dumnezeu, sufletul ce ii dadea viata si trupul ce il lega de animale.
|
#58
Posted 16 May 2010 - 20:30
AdelinPuya, on 16th May 2010, 15:15, said: In primele secole de crestinism, se considera ca omul era altcatuit din spirit, suflet si trup. Spiritul era cel care il lega de dumnezeu, sufletul ce ii dadea viata si trupul ce il lega de animale. Doar daca esti "nascut din nou "din samanta Cuvantului lui Dumnezeu poti fi legat spiritual de Dumnezeu .Altfel esti legat spiritual de Satan . 1 Ioan 3:8 Cine păcătuieşte, este de la diavolul, căci diavolul păcătuieşte de la început. Fiul lui Dumnezeu S-a arătat ca să nimicească lucrările diavolului. Mat 13.38; Ioan 8.44; Gen 3.15; Luc 10.18; Ioan 16.11; Evr 2.14; 1 Ioan 3:9 Oricine este născut din Dumnezeu, nu păcătuieşte, pentru că sămânţa Lui rămâne în el; şi nu poate păcătui, fiindcă este născut din Dumnezeu. 1Ioan 5.18; 1 Ioan 3:10 Prin aceasta se cunosc copiii lui Dumnezeu şi copiii diavolului. Oricine nu trăieşte în sfintenie, nu este de la Dumnezeu; nici cine nu iubeşte pe fratele său. |
#59
Posted 29 September 2010 - 20:14
Entitatea vie -sufletul
"Acest suflet individual este incasabil şi insolubil şi nu poate fi nici ars, nici uscat. El este etern, prezent pretutindeni, neschimbător, imobil şi veşnic acelaşi. Se spune că sufletul este invizibil, inconceptibil şi imuabil. Cunoscând aceasta, nu trebuie să te îndurerezi pentru corp" [jiva] "Acest suflet individual este incasabil, insolubil şi nu poate fi nici ars, nici uscat. El este etern, prezent pretutindeni, neschimbător, imobil şi veşnic acelaşi. Se spune că sufletul este invizibil, inconceptibil şi imuabil. Cunoscând aceasta, nu trebuie să te îndurerezi pentru corp" Bhagavad-gītā 2:24-25 "Entităţiile vii sunt manifestate de energia lui Kṛṣṇa şi se împart în două categorii: cele etern condiţionate şi cele etern eliberate. Aceste entităţi vii sunt nenumărate şi sunt considerate părţi esenţiale ale lui Kṛṣṇa. Energia materială se manifestă în douăzeci şi patru de categorii. Creaţia este efectuată de către timpul etern, fiind creată şi dizolvată de energia externă. Această manifestare a lumii cosmice devine vizibilă sau invizibilă în mod repetat. Entitatea vie în poziţia sa originară este spirit pur. Ea este întocmai unei particule atomice a Spiritului Suprem. Astfel, Domnul Kṛṣṇa poate fi comparat cu soarele, iar entităţile vii cu razele soarelui. Deoarece entităţiile vii formează energia marginală a lui Kṛṣṇa, ele au tendinţa de a fi în contact fie cu energia materială, fie cu energia spirituală. Cu alte cuvinte, entitatea vie este situată între cele două energii ale Domnului, iar pentru că aparţine energiei superioare a lui Dumnezeu, ea are o oarecare independenţă. Prin folosirea corectă a acestei independenţe, ea ajunge sub îndrumarea directă a lui Kṛṣṇa. Astfel ea îşi atinge condiţia normală în potenţa care dă plăcere." Bhagavad-gītā 18:78 Bhaktivedanta Book Trust. HDG A.C. Bhaktivedanta Swami ¦rīla Prabhupāda . "Nu este o altă cale de a ieşi din acest imens ocean al Neştiinţei în afara milei Divinităţii Absolute. Entităţiile vii cu toate că sunt superioare naturii materiale, prin asociere cu ea devin dependente şi mai slabe. Divinitatea Absolută este creatoarea tuturor entităţilor. Ea este menţinătoarea şi salvatoarea tuturor entităţilor. Entităţile vii sunt infinitezimale pe când Divinitatea este infinită. Prin urmare entităţile infinitezimale sunt subordonate Infinitului şi astfel ele sunt slujitorii eterni transcendentali ai Divinităţii Absolute. Supremul Spirit al Divinităţii este liniştea ultimă a entităţilor. Această lume materială este o construcţie a energiei materiale şi existenţa materială a entităţiilor vii este un fel de pedeapsă asemănătoare cu un prizonierat. Pedeapsa se datorează uitării lui Dumnezeu de către entitatea vie. Prin urmare nu există nici o salvare a entităţii vii din frâiele Neştiinţei fără redeşteptarea simţurilor către Divinitate. Cei care au uitat relaţia cu Dumnezeu sunt doar prizonierii acestei lumi materiale şi cei care nu L-au uitat sunt suflete eliberate." Srila Thakur Bhaktivinoda, "Back To Godhead, 1944 - 1960" Aşa cum este explicat în Bhagavad-gītā , jiva este predispus să fie câteodată în tărâmul transcendenţei pure şi câteodată sub influenţa nefastă a materiei. Aceast lucru poate fi comparat cu nisipul de pe malul unui râu care câteodată este acoperit de apă şi câteodată este expus razelor solare. Diferenţa între nisip şi jivā tma este aceea că jiva are libertatea să aleagă o condiţie sau alta. Jiva este infinitezimal şi fix în mărime pe când expansiunile Vishnu-tattva sunt infinite. Fiind o expansiune directă din Domnul Suprem, jiva este calitativ acelaşi ca şi Dumnezeu, dar cantitativ este infinitezimal. Jiva este o entitate individuală cu o conştiinţă individuală, dar este o piesă separată a Supremului. Fiecare entitate vie este pe deplin un suflet spiritual individual unic şi această individualitate există în noi pentru că suntem calitativ egali cu Fiinţa Supremă care are propria identitate individuală. Deoarece jiva este un suflet viu, are capacitatea să-şi manifeste dorinţele prin voinţa sa liberă. Cât timp este parte a naturii superioare a Domnului, entitatea vie este influenţată de ignoranţă datorită puterilor sale limitate. Domnul permite entităţilor vii să-şi îndeplinească dorinţele chiar dacă entităţile pot fi iluzionate de către dorinţe, dar Domnul nu este responsabil pentru acţiunile şi reacţiunile sufletului în fiecare situaţie particulară, chiar dacă situaţiile pot fi de dorit sau de nedorit. Datorită condiţiei sale dezorientate, sufletul întrupat se identifică cu corpul material şi, în consecinţă, devine obiectul suferinţelor şi bucuriei temporare a vieţii materiale. Sufletul este etern şi pur, iar natura sa eternă este să-L iubească şi să-L servească pe Dumnezeu. Oricum, datorită voinţei libere a sufletului el poate să aibă o tendinţă greşită de a-şi dori să fie Dumnezeu în loc să-L servească. Această uitarea din partea sufletului spiritual individual îi cauzează căderea în lumea materială, unde poate să pretindă că este controlorul (lucru pe care nu-l poate să facă în lumea spirituală). Dorinţele materiale şi spirituale formează baza naturilor divine şi demonice. Conform asocierilor cu cele trei moduri ale naturii materiale, entitatea vie dezvoltă un anumit tip de corp. În viaţa animală, modul material al ignoranţei este aşa de proeminent încât există o foarte mică şansă de a-L realiza pe Paramātmā, care este prezent în interiorul inimii, dar în forma umană de viaţă, mulţumită conştiinţei dezvoltate (cetanām), o persoană poate fi transformată din modul ignoranţei şi pasiunii în bunătate prin rezultatul activităţilor sale (kriya-phalātvena). Cu toate că Dumnezeu este mare şi entitatea vie mică, ele sunt spirite individuale şi, prin urmare, imediat ce există un schimb reciproc prin voinţa entităţii vii Kṛṣṇa atrage entitatea vie mică, astfel eliberând-o de constrângerea materială. Când cineva atinge conştiinţa perfectă de Kṛṣṇa, îl vede numai pe Kṛṣṇa. Devotatul perfect ar putea să vadă multe obiecte mobile şi imobile, dar în acelaşi timp el vede că energia lui Kṛṣṇa este activă peste tot. De îndată ce îşi aminteşte de energia lui Kṛṣṇa, devotatul perfect imediat îşi aminteşte de Kṛṣṇa în forma Sa personală, prin urmare toate observaţiile sale îl duc în a vedea Personalitatea Supremă. |
#60
Posted 05 January 2016 - 17:46
Stiti ce au in comun religiile traditionale crestine + majoritatea cultelor neoprotestante cu invataturile cercurilor de spiritism/spiritualism ? Credinta in nemurirea sufletului.
|
#61
Posted 05 January 2016 - 17:51
#62
Posted 06 January 2016 - 10:16
...ca sa nu spun ca invatatura despre nemurirea inerenta a sufletului a patruns in bisericile crestine tocmai din...filozofia spiritista, existenta in cadrul inchinarilor de tip pagan.
|
#63
Posted 06 January 2016 - 13:51
dark, on 06 ianuarie 2016 - 10:16, said:
...ca sa nu spun ca invatatura despre nemurirea inerenta a sufletului a patruns in bisericile crestine tocmai din...filozofia spiritista, existenta in cadrul inchinarilor de tip pagan. |
#64
Posted 06 January 2016 - 13:53
mario_bril, on 06 ianuarie 2016 - 13:51, said:
Vai de capul tău... Da' evreii, fariseii ăia, cum de credeau în nemurirea sufletului și nici Dumnezeu în Vechiul Testament prin profeții Săi și nici Hristos, nu le-au spus nimic? Ba din contră, Hristos vine și confirmă acest lucru? Caci soarta omului si a dobitocului este aceeasi; aceeasi soarta au amandoi; cum moare unul, asa moare si celalalt, toti au aceeasi suflare, si omul nu intrece cu nimic pe dobitoc; caci totul este desertaciune. (Ecl.3:19) |
|
#65
Posted 06 January 2016 - 16:28
dark, on 06 ianuarie 2016 - 13:53, said:
Nu, evreii veterotestamentari nu credeau in nemurirea sufletului si nici Isus nu confirma aceasta invatatura satanica. Caci soarta omului si a dobitocului este aceeasi; aceeasi soarta au amandoi; cum moare unul, asa moare si celalalt, toti au aceeasi suflare, si omul nu intrece cu nimic pe dobitoc; caci totul este desertaciune. (Ecl.3:19) Adevarat ca nu toti evreii cred in nemurirea sufletului dar acei farisei credeau. Dupa parerea cercetatorilor, influentati de filozofia greaca. *Am scris fariseu in alt font, deoarece doresc sa specific ceva. Farisei, in ebraica, se numeste Perushim. Cuvantul vine de la verbul Lepharesh, adica, a interpreta. De la faptul ca acea secta a avut o interpretare putin diferita a iudaismului. In zilele noastre, cuvantul fariseu se refera nu numai la secta respectiva ci, este folosit si in mod jignitor, cu inteles de fatarnic sau prefacut. Fapt care n-are legatura cu adevaratul inteles al cuvantului... |
#66
Posted 06 January 2016 - 17:45
salomee, on 06 ianuarie 2016 - 16:28, said:
Adevarat ca nu toti evreii cred in nemurirea sufletului dar acei farisei credeau. Din Noul testament nu rezulta ca acei farisei cu care a vorbit Isus ar fi crezut in nemurirea sufletului. In rest, nu stiu. Dar stiu ca astazi, evreii cred in nemurirea sufletului fiindca au preluat aceasta invatatura pagana cand au fost deportati in Babilon, acum mult timp. |
#67
Posted 06 January 2016 - 18:27
salomee, on 06 ianuarie 2016 - 16:28, said:
Adevarat ca nu toti evreii cred in nemurirea sufletului dar acei farisei credeau. Dupa parerea cercetatorilor, influentati de filozofia greaca. *Am scris fariseu in alt font, deoarece doresc sa specific ceva. Farisei, in ebraica, se numeste Perushim. Cuvantul vine de la verbul Lepharesh, adica, a interpreta. De la faptul ca acea secta a avut o interpretare putin diferita a iudaismului. In zilele noastre, cuvantul fariseu se refera nu numai la secta respectiva ci, este folosit si in mod jignitor, cu inteles de fatarnic sau prefacut. Fapt care n-are legatura cu adevaratul inteles al cuvantului... Edited by mario_bril, 06 January 2016 - 18:47. |
#68
Posted 06 January 2016 - 18:29
#69
Posted 06 January 2016 - 18:46
|
#70
Posted 09 March 2016 - 12:35
BadAstronomy, on 09 martie 2016 - 10:56, said:
Sau cu duhul mort 3 zile ca-i scris in Biblie ca duhul moare. "duhul" este principiul vital de la Dumnezeu prin care "carnea" este tinuta in viata. M-am uitat si iata ca le-au venit vine, carnea a crescut si le-a acoperit pielea pe deasupra; dar nu era inca duh in ele. (Ezec.37:8) |
#71
Posted 09 March 2016 - 12:57
dark, on 09 martie 2016 - 12:35, said:
"duhul" este principiul vital de la Dumnezeu prin care "carnea" este tinuta in viata. M-am uitat si iata ca le-au venit vine, carnea a crescut si le-a acoperit pielea pe deasupra; dar nu era inca duh in ele. (Ezec.37:8) Ce-i ala principiu vital ? Hristos le spune apostolilor ca nu-i un duh, cand astia il vad inviat. Iar despre Dumnezeu se spune ca-i face pe ingeri duhuri. Deci din nou, bagi de la tine, spui ca un cuvant inseamna ceva in functie de cum iti convine. Iar pasajul pe care il citezi tu seamana cu cel in care Pavel o invie pe aia care cade de la fereastra. Cand spune ca sufletul e inca in ea. Pai daca sufletul = trupul si "principiul vital" , cum sa fie trupul inca in ea ? |
#72
Posted 09 March 2016 - 14:50
BadAstronomy, on 09 martie 2016 - 12:57, said:
Cand spune ca sufletul e inca in ea. Pai daca sufletul = trupul si "principiul vital" , cum sa fie trupul inca in ea ? Dar cand spune ca sufletul este in sange, cum interpretezi ? sau de asta inca nu stii ? BadAstronomy, on 09 martie 2016 - 12:57, said:
Cand spune ca sufletul e inca in ea. In el, copile. Era baietel, ca tine, il chema Eutih. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users