Avioane
#19
Publicat: 02 februarie 2010 - 16:33
calinkgb, on 2nd February 2010, 15:53, said: @floryyn Nu, nu te inseli, avionul e North American P 51D Mustang. Intradevar,a hotarat soarta razboiului, parte prin performante, dar covarsitor prin numarul mare de unitati construite....... Un fel de tanc M4 Sherman, al avioanelor. Lockheed P-38 Lighting, este un alt avion preferat al meu. [ http://2.bp.blogspot.com/_TZ4zYEBSw1I/SZIjP7puSrI/AAAAAAAAJhw/gPLYynDVwVE/s400/p38_lighting_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#20
Publicat: 02 februarie 2010 - 17:56
calinkgb, on 2nd February 2010, 15:53, said: @floryyn Nu, nu te inseli, avionul e North American P 51D Mustang. Intradevar,a hotarat soarta razboiului, parte prin performante, dar covarsitor prin numarul mare de unitati construite....... Cateva poze proprii, de la fostul loc de munca: 29042008.jpg 29042008_001_.jpg 29042008_002_.jpg 29042008_003_.jpg Căline, să înțelegem că ești pilot? Spune-ne despre Mig 23 "Flogger", că-l văd prin pozele puse de tine. Ar fi meritat avionul ăsta o modernizare, în genul lui MiG 21 Lancer? [ http://quicklink.all.googlepages.com/mig23_003.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://quicklink.all.googlepages.com/mig23_004.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] connectorxp, on 2nd February 2010, 16:33, said: Un fel de tanc M4 Sherman, al avioanelor. Lockheed P-38 Lighting, este un alt avion preferat al meu. [ http://2.bp.blogspot.com/_TZ4zYEBSw1I/SZIjP7puSrI/AAAAAAAAJhw/gPLYynDVwVE/s400/p38_lighting_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Apropo de P-38 Lighting, iată un articol interesant referitor la bombardamentele americane asupra rafinăriilor românești: Quote EROU UITAT, GRIGORE MUȘICĂ ZIUA ARIPILOR FRANTE Pe 21 aprilie 1944, raidurile americane au distrus elita flotei aeronautice romane. Pentru prima oara se face lumina intr-unul dintre cele mai negre capitole din istoria aviației militare românești: bătălia aeronautică din 21 aprilie 1944, când au căzut la datorie cei mai buni piloți de vânătoare români. Evitat cu obstinație de regimul comunist, pentru care Al Doilea Război Mondial începea după 23 august, episodul din trista zi de vineri 21 aprilie rămâne un element de referință pentru istoria națională. Studiul realizat de istoricii Sorin Turturică și Vasile Tudor a scos la iveală din analele istoriei eroismul piloților noștri, care și-au dat viața înfruntând un dușman nemilos, ce manevra cu dibăcie niște adevărate mașini ale morții... Când vin americanii... La începutul anului 1944, americanii au început bombardamentele sistematice asupra obiectivelor strategice romanești. Operațiunile au fost executate de Forța a 15-a Aeriana a USAAF, dislocată in Italia și aflată sub conducerea generalului-locotenent Nathan Twining. Primul atac a avut loc pe 4 aprilie, când vânătorii români au reușit sa facă fata inamicului. Si asta pentru ca bombardierele americane au venit fără protecția avioanelor de vânătoare. In următoarele atacuri, din 5, 15 si 16 aprilie, aparatele americane de vânătoare P-38 ,,Lighting” vor însoți bombardierele, stânjenind atacurile piloților de vânătoare români și ale aliaților germani. Astfel, bombardierele B-17 si B-24 reușesc sa lovească rafinăriile de la Ploiești si Câmpina, Triajul si Gara de Nord din București, Uzinele IAR din Brașov si instalațiile portuare de la Turnu Severin. “Alarma! Toata lumea in aer!” In prima parte a zilei de 21 aprilie, patru straturi de nori acopereau soarele, ascunzând parca un pericol iminent. La ora 09.44 eșaloanele superioare ale aviației de vânătoare romane si germane au fost informate ca “mai multe sute de avioane inamice au decolat din regiunea Brindisi si se îndreaptă spre coasta Dalmatiei”. Intre 10.10 si 10.43 formațiunile au trecut peste Dubrovnik si s-au îndreptat in doua valuri spre Romania. La 11.06, primul val a pătruns pe la Moldova Noua, a survolat zona Oravița-Reșița, iar la vest de Pitești se scindează: o grupare ataca zona petrolifera, iar cealaltă Capitala. La ora 11.25, al doilea val a pătruns pe la Calafat, a ocolit Craiova pe la sud si, de asemenea, s-a divizat : O grupare s-a îndreptat spre Ploiești, iar cealaltă spre București. Concomitent, 130 de avioane românești si germane primesc ordin să intre in luptă. Măcelul din văzduh Deasupra României se aflau trei tipuri de avioane americane: bombardierul B-24 “Liberator” si aparatele de vânătoare P-38 “Lightning” si P-51 “Mustang”. Atacul fusese minuțios organizat, pentru ca rezultatele lui să fie cât mai dezastruoase. Avioanele de bombardament păstrau formația cu orice preț si reacționau cu foc numai la distanțe mici. Vânătorii deschideau lupta de la 4-500 m, cu rafale scurte, urmărind avioanele romanești “pana la doborâre sau pana dispăreau în nori”. Daca pilotul se salva parașutându-se, încercau să-l mitralieze in aer, chiar dacă exista obiceiul ca omul din parașută sa fie lăsat sa trăiască. Evitau lupta când erau izolați si atacau numai în formații de 2, 4 si chiar mai mari. In schimb, piloții români, deși buni trăgători si manevrieri, atacau de multe ori individual, cu foarte mult elan, fără să-și coordoneze eforturile cu ceilalți. Pentru șefii de formații era foarte greu să-i stăpânească, fapt care s-a dovedit fatal. Mai mult, au făcut grava eroare de a confunda “Mustang”-ul cu avionul german Me-109 și nu l-au atacat, ba multa vreme nici măcar nu s-au ferit de el. Schimbare de tactică In general, luptele aveau loc la 6-8.000 m altitudine, adică la nivelul de zbor al bombardierelor. Piloții români trebuiau sa atace bombardierele grele ale USAAF pana la lansarea bombelor. Si asta pentru ca după ce scăpau de încărcătură acestea deveneau mai ușoare si apropierea de ele necesita mai mult timp, interval când micul avion de vânătoare era expus unui foc încrucișat devastator. O schimbare de tactică a americanilor a avut un deosebit succes: din 21 aprilie 1944 vor trimite înainte cu o jumătate de oră la vânătoare libera monomotoarele de tip “Mustang”, care vor angaja în condiții foarte avantajoase de înălțime și viteză IAR-urile românești, atrăgându-le la o înălțime care depășea posibilitățile de manevrabilitate a acestora. Strategia de lupta americană urmărea ca atunci când bombardierele ajungeau deasupra obiectivelor, avioanele românești să fie deja la limita de muniție sau în pană de benzină. Deși piloții de pe “Mustang”-uri vor dobori mai multe IAR-uri 81, ei vor raporta că au dat jos fie un Focke Wolf 190 german, fie un Fiat 50 italian, confundându-le. Pierderi grele Cele mai grele pierderi le-au suferit cei din Grupul 1 Vânătoare : 5 morți si 2 răniți (aproape o treime din efectivul apt de luptă), iar 6 IAR-uri 81A au fost distruse si avariate alte 4 (toate aterizaseră forțat și erau recuperabile). O întreagă patrulă, compusă din 4 aparate, condusă de cpt. av. Grigore Mușică, a fost surprinsa de “Mustang”-uri deasupra Snagovului și doborâtă în câteva secunde, fără ca zburătorii români să reușească măcar să reacționeze. Alături de căpitan au murit adj. maj. av. Andrei Ciobănaș , adj. stg. av. Ioan Marchiș și adj. stg. av. Mircea Catană. Scena a fost văzută de la distanta de un aviator izolat, sublocotenentul Mihai Vieru, care se salvează sărind cu parașuta. După un timp, când camarazii vor merge la mormântul căpitanului Mușică, vor constata ca acesta fusese înmormântat fără cruce și că peste mormânt erau urme de camion. Raportul “dezastrului” La câteva zile după evenimente, generalul Ermil Gheorghiu, șeful Statului Major al Aerului, înaintează șefului aviației, generalul Gheorghe Jienescu, raportul cu pierderile. Jienescu pune pe raport următoarea rezoluție: “Dezastru! (...) Nici 2 atacuri si suntem desființați. Rog Statul Major al Aerului a întocmi un studiu asupra acțiunilor aeriene inamice începând cu 4 IV '944 și a trage concluziile ce rezulta...”. Conformându-se ordinului, doi ofițeri de Stat Major au vizitat unitățile implicate în luptă și au constatat că “aviatorii Grupurilor 1 și 2 nu sunt instruiți să lupte pe grup, lipsindu-le coeziunea si spiritul de echipa” și că “vânătoarea română și cea germană colaborează deficitar. Concentrarea întregii aviații nu s-a realizat pentru că germanii apărau în primul rând zona petroliferă, iar românii Capitala”. Totodată, aceștia observau că “atacul contra aviației de vânătoare nu se poate da decât din față, dacă aceasta acceptă lupta, pentru că avioanele americane au calități net superioare și se pot eschiva oricând de la luptă”. Câteva cuvinte despre căpitanul aviator Grigore Mușică Căpitanul aviator Grigore Mușică a fost atras de zbor încă din liceu si această pasiune nu l-a părăsit decât odată cu viața. În plus , el nu a fost doar un simplu aviator ci mai ales un autodidact, ce și-a proiectat și și-a construit propria avionetă YR-MUȘ în cadrul Atelierelor Arsenalului Aeronautic Român din București, avionetă cu care a și zburat timp de câțiva ani înainte de fatidicul 21 aprilie 1944, fără nici un fel de probleme. A avut și o familie , care după tragica sa dispariție a dus-o tot mai greu, zbătându-se în lipsuri , ca urmare a persecuției proaspăt înființatului P.C.R. , care-i persecuta pe foștii ofițeri , din cauza apartenenței la fosta armată regală și antonesciană. Copii și soția lui însă au reușit să reziste acestor persecuții, nu însă fără sacrificii enorme și fără suferințe. Fiica a devenit tehnician chimist, fiul mai dotat pentru matematică și tehnică a reușit să facă politehnica. Sursa: http://ro.netlog.com...g/blogid=865651 Editat de floryyn, 02 februarie 2010 - 18:06. |
#21
Publicat: 02 februarie 2010 - 18:06
Daaa, frumos nu zic nu...
Ce s-au mai rafuit cu ele, IAR 80 si Bf-urile 109 romanesti, deasupra Ploiestiului, pilotate de Serbanescu, "Bazu" Cantacuzino, Dobran si altii... O carte de o rara frumusete despre acele zile de foc - "Inimi cat sa cuprinda cerul patriei", de Cornel Marandiuc. Din pacate extrem de greu de gasit..... On: Sa nu uitam de un avion care a facut istorie: Me 262 Schwalbe, aparatul care a dus la formarea formidabilei JV44 - der Galland Zirkus ILA06_Me262_replica_01.jpg 120,23K 49 download-uri me262_01.jpg 42,24K 50 download-uri Si un videoclip al piesei celor de la Blue Oyster Cult - ME 262 - i love IL2 Si inca un vanator redutabil FW 190 D9 Dora sau Langnasse, avioanele din Sachsenberg Staffel, care faceau protectia la decolare/aterizare a reactoarelor din JV 44: img29.jpg 9,85K 42 download-uri rot13_real3.jpg 26,94K 32 download-uri @floryyn Din pacate nu, nu sunt pilot, am lucrat la Baza aeriana 93, pe vremea cand la Timisoara inca mai zburau MiG-uri.... Am crecut langa avioane, am avut inaintasi care au zburat pe Me109 impotriva americanilor la Ploiesti, din pacate o problema medical legata de vedre (port ochelari), m-a tinut departe de zbor. Revenind la ceea ce mai intrebat, parerea mea, si a multor prieteni piloti care au zburat pe Flogger, e ca nu ar fi fost fezabila o modernizare in genul Lancer. Avionul avea multe bube de proiectare, care nu au fost rezolvate niciodata - un prieten pilot imi spunea ca "23-ul e singurul avion care zboara stramb in aer". Solutia ar fi fost modernizarea Mig-ului 29, dus la standard Sniper, marita resursa motoarelor, etc. Din pacate nu s-a vrut asta. Am vazut Sniperul in zbor la Timisoara in 2000, intrand in limita de viteza la 50 de metri de sol, si redresand. Da, ala ar fi fost o solutie.... Editat de calinkgb, 02 februarie 2010 - 18:20. |
#22
Publicat: 04 martie 2010 - 07:13
Salut.
Speram sa fie un topic cu avioane. Pe mine ma intereseaza sa vad LIVE in romania avioane din WW2, mai ales me109, p51 mustang si spitfire. Exista la vedere in aer liber? Stiti voi ca ar exista asa ceva undeva la noi? Ma gandesc ca in zona Ploiestiului, unde s-a bombardat mai sunt ceva ramasite, daca nu le-au integrat locuitorii deacolo in carutele lor caruta cu motor merlin |
#23
Publicat: 04 martie 2010 - 08:48
Din pacate, astea-s vise desarte ! NU o sa vedem nici unul din noi avioane din Al Doilea Macel Mondial pe la noi...Nu am fost in stare nici macar sa pastram vre-un exemplar pentru muzeu, daramite unele intretinute astfel incat sa poata zbura Pe la marile mitinguri aeriene din USA, Anglia, Franta sau Rusia mai apar exemplare zburatoare de Mustang, Spitfire, Lightning, exista si Yak-3, Me 109, D-520, Avro Lancaster, B-17, B-29, Liberator, Mitchell...destule ! Altii au stiut sa-si conserve trecutul, muzeele lor sunt pline de "pasari" de atunci, iar alti entuziasti au reusit sa aduca si sa pastreze destule in stare de zbor. Nici macar UN IAR-80/81 sau Me-109 nu am reusit sa pastram pentru muzeu macar...Din IAR-ul explus la MMC nu este original decat ampenajul orizontal, gasit si recuperat de pe o epava din Cehia.
|
#24
Publicat: 05 martie 2010 - 16:50
djl, on 2nd February 2010, 10:26, said: Rușii se înarmează. Se pare că americanii nu vor mai fi singurii care au avioane invizibile. Românii vor avea așa ceva deabea prin anul 2050 Pai principiul de invizibilitate tot un fizician rus l-a inventat. Si rusii chiar au si publicat o carte prin 1957 privind absorbtia undelor radar si reflectia undelor radar de diferite forme geometrice. Americanii au luat cartea si au lucrat dupa ea destul de bine, dupa cum se vede. Rusii incearca sa recupereze. Oricum, eu cred ca din cauza diferentelor din doctrinele militare, rusii si americanii dezvolta unlele arme in paralel, unele cu mari diferente de perioade, iar unele deloc. Pina acum SU 37 este cel mai manevrabil avion din lume. Editat de geruladacul, 05 martie 2010 - 16:52. |
#25
Publicat: 07 martie 2010 - 07:09
geruladacul, on 5th March 2010, 16:50, said: ... Oricum, eu cred ca din cauza diferentelor din doctrinele militare, rusii si americanii dezvolta unlele arme in paralel, unele cu mari diferente de perioade, iar unele deloc. ... O imagine comparativă: [ http://img189.imageshack.us/img189/8705/12798131.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cockpitul aparatului rusesc: [ http://img151.imageshack.us/img151/8599/7791740.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#26
Publicat: 07 martie 2010 - 07:44
Foarte interesanta lectia cu luptele aeriene din Romania,o bucatica de istorie necunoscuta mie.Si altora ,sunt convins.
Cat depsre rusi-americani ...au copiat unii de la altii de-a lungul istoriei:) Doctrinele sunt asemanatoare dar rusii nu prea au mai avut banii in ultimii 30 ani ,sa zicem. 002xk1ax.jpg 299,63K 100 download-uri 002xr9ra.jpg 50,77K 78 download-uri 002xhew8.jpg 114,06K 98 download-uri |
#27
Publicat: 07 martie 2010 - 08:16
La 21 februarie 2010 in Israel a avut loc certificarea noului Heron2 care va echipa escadrila 210 a aviatiei militare din iunie 2011. Cu a anvergura a aripilor de 26m (cat un boeing 737) si o greutate de 4,5t noua drona poate transporta 1t ''sarcina utila'' timp de 24 ore neintrerupt la 13 000 m altitudine.Este cel mai mare obiect zburator fara pilot iar ministrul apararii din Israel nu s-a sfiit sa declare ca desi poate acoperi tot Golful Persic drona va supraveghea mai ales teritoriul Iranului.
Fișiere atașateEditat de cristian_sen, 07 martie 2010 - 08:16. |
#29
Publicat: 07 martie 2010 - 12:06
Mda, se practica la ei sportul asta....
La fel s-a folosit un bombardier IL 28, convertit in avion postal, ca "Pravda" sa ajunga pana in departata Siberie, si sa iasa la vanzare in acelasi timp ca la Moscova. Daca nu ma insel a existat in proiect si o varianta de MiG 25, transformat in supersonic de lux pentru demnitarii de la Kremlin. Si apopo de drone: "On December 23, 2002, an Iraqi MiG-25 shot down a U.S. Air Force unmanned MQ-1 Predator drone, which was performing armed reconnaissance over Iraq. This was the first time in history that an aircraft and an unmanned drone had engaged in combat. Predators had been armed with AIM-92 Stinger air-to-air missiles, and were being used to "bait" Iraqi fighter planes, then run. In this incident, the Predator did not run, but instead fired one of the Stingers, which missed, while the MiG's missile did not" sursa Editat de calinkgb, 07 martie 2010 - 12:10. |
#30
Publicat: 07 martie 2010 - 12:32
Da rusii sunt recunoscuti pentru ...inventivitate dar au devenit experti de nevoie,partidul nu era chiar asa de bogat
Ca de exemplu documentul de mai jos (totusi posibil o gluma a vreunui blogger rus) ,prin care soldatii rosii din 2000 erau instruiti cum sa distruga un F117cu o lopata ...de parca ar fi avut acces la unul in orice parcare:) Deci daca lucrati pentru alcheida trebuie sa loviti partile slabe ale avionului ,locul pilotului, bordul precum si suprafetele antiradar. 1.jpg 47,38K 109 download-uri Sunt povesti cum ca in perioada de aur orice secretar de kolhoz putea fi transoportat la cerere cu un MIG militar unde avea nevoie ,la Moscova sau la amanta,depinde... Cand am timp promit un post cu multe poze fascinante din programul spatial sovietic,incepand cu Laika,Belka,Strelka pana la ultimele ramasite ale navetei Buran ... |
#31
Publicat: 07 martie 2010 - 14:04
Cu mentiunea ca pozele sunt postate pe site-uri rusesti dar trimise mie pe mail cu o scurta descriere in engleza de catre o prietena din Ukraina ,dragi tovarasi si prieteni va prezint '' Ekranoplan'' -ul sovietic:
1.jpg 35,78K 78 download-uri Unul dintre cele mai bine pazite secrete din razboiul rece acest vehicol asamblat ca un avion era de fapt un GEV si a bagat spaima in serviciile occidentale care l-au denumit ''The Caspian Sea Monster'' dupa ce l-au zarit de cateva ori gonind cu 400km/h la cativa metri deasupra apei. Are aripi scurte dar 100m lungime si 540 tone incarcat la maxim.Mai multe detalii gasiti in link,aici poze : 2.jpg 45,32K 51 download-uri 3.jpg 43,36K 43 download-uri 4.jpg 34,67K 48 download-uri 6.jpg 45,84K 41 download-uri Putea trage cu rachete din zbor: 5.jpg 43,2K 66 download-uri Putea trece de pe apa pe uscat fara probleme: 7.jpg 30,1K 68 download-uri Putea transporta vehicule grele: 8.jpg 40,14K 61 download-uri A fost foarte indragit de soldatii rusi in timpul exercitiilor navale: 9.jpg 44,9K 64 download-uri Unul din cele 3 construite se afla acum in Moscova,pe Volga ca atractie intr-un parc de distractii: Fișiere atașateEditat de cristian_sen, 07 martie 2010 - 14:09. |
#32
Publicat: 07 martie 2010 - 18:07
[quote name='cristian_sen' post='7905581' date='7th March 2010, 07:44']Foarte interesanta lectia cu luptele aeriene din Romania,o bucatica de istorie necunoscuta mie.Si altora ,sunt convins.
Cat depsre rusi-americani ...au copiat unii de la altii de-a lungul istoriei:) Doctrinele sunt asemanatoare dar rusii nu prea au mai avut banii in ultimii 30 ani ,sa zicem. 002xk1ax.jpg 299,63K 100 download-uri 002xr9ra.jpg 50,77K 78 download-uri 002xhew8.jpg 114,06K 98 download-uri[/quote] Cred ca in poza din stinga, unde se compara MIG-ul cu F-14, F-14 tot MIG este. Adica nu este F-14, ci unul dintre avioanele rusesti ajuns pe mina americanilor de la fostele tari socialiste si revopsit. [quote name='cristian_sen' date='7th March 2010, 12:32' post='7906387'] Da rusii sunt recunoscuti pentru ...inventivitate dar au devenit experti de nevoie,partidul nu era chiar asa de bogat Ca de exemplu documentul de mai jos (totusi posibil o gluma a vreunui blogger rus) ,prin care soldatii rosii din 2000 erau instruiti cum sa distruga un F117cu o lopata ...de parca ar fi avut acces la unul in orice parcare:) Deci daca lucrati pentru alcheida trebuie sa loviti partile slabe ale avionului ,locul pilotului, bordul precum si suprafetele antiradar. 1.jpg 47,38K 109 download-uri Nu cred ca puteau sa faca ceva cu lopata. Este o gluma. Decit poate cu aia de sapat transeie, ca puteau taia si tevi cu ea, cum era ascutita. Oricum in Iugoslavia au doborit fratii nostri sirbi vre-o 5 avioane din astea cu niste sisteme rusesti de rachete. Dar la noi nu s-a auzit, ca noi suntem cu n-ato. Referitor la bogatia partidului comunist sovietic pot sa spun ca era foarte bogat, iar cercetatorii si constructorii de rachete si avioane traiau foarte bine in niste orase secrete inchise pentru ceilalti. Oricum, pina la conditiile de lucru in care erau cercetatorii americani mai era cale lunga. Dar daca rusii ar fi avut asemenea conditii ca americanii, sunt convins ca deja se puteau face teleportari si alte chestii care deocamdata sunt SF. Editat de geruladacul, 07 martie 2010 - 18:37. |
#34
Publicat: 07 martie 2010 - 19:29
[quote name='calinkgb' date='7th March 2010, 12:06' post='7906266']
Mda, se practica la ei sportul asta.... La fel s-a folosit un bombardier IL 28, convertit in avion postal, ca "Pravda" sa ajunga pana in departata Siberie, si sa iasa la vanzare in acelasi timp ca la Moscova. Daca nu ma insel a existat in proiect si o varianta de MiG 25, transformat in supersonic de lux pentru demnitarii de la Kremlin. Nu este despre avioane, dar: ziarele si continutul lor la rusi se transmiteau telegrafic si prin telex la o tipografie locala si se tipareau + distribuiau acolo in zona respectiva. Astfel daca un ziar aparea la Moscova, la 7 dimineata, in zona siberiana a Rusiei/URSS era deja 12-13 ziua. Ca avion supersonic aveau Tu-144, care depasea Concorde-ul cam dupa toti parametri. Problema ca si la Concorde ca era zgomotos si relativ neconfortabil. Zbura pe rutele Moscova - Almaata (Kazahstan), Moscova - Delhi (India), Moscova - Vladivostok. Asta pina la accidentul provocat de francezi la Paris. Stabii din Comitetul Central zburau pe IL redecorate special pentru ei. |
#35
Publicat: 08 martie 2010 - 08:37
[quote name='cristian_sen' date='7th March 2010, 14:04' post='7906906']
Cu mentiunea ca pozele sunt postate pe site-uri rusesti dar trimise mie pe mail cu o scurta descriere in engleza de catre o prietena din Ukraina ,dragi tovarasi si prieteni va prezint '' Ekranoplan'' -ul sovietic: Unul dintre cele mai bine pazite secrete din razboiul rece acest vehicol asamblat ca un avion era de fapt un [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_vehicle"]GEV [/url] si a bagat spaima in serviciile occidentale care l-au denumit ''The Caspian Sea Monster'' dupa ce l-au zarit de cateva ori gonind cu 400km/h la cativa metri deasupra apei. Are aripi scurte dar 100m lungime si 540 tone incarcat la maxim.Mai multe detalii gasiti in link,aici poze : Info: atunci cind americanii au lansat primul submarin atomic, sovieticii pregateau o cale de a-lcontraataca, pina in momentul in care si ei ar fi avut asemena submarine. Cam dupa 3-4 ani asa s-a intimplat. Proiectul "Ekranoplan" cuprindea mai multe modele de avioane care puteau zbura cu viteze mai mari decit ale vapoarelor vinatoare de submarine, la citiva metri deasupra nivelului marii. Dar, dupa ce si sovieticii si-au facut submarine atomice si au inventat un mod de a lansa rachetele de sub apa, diferit de cel care este acum, proiectul cu "Ecranoplanele" a fost abandonat. Vedeti pe Google Earth la 42gr., 52 min. 54,71 sec. N cu 47 gr., 39 min. 23,79 sec. Est. Acolo au abandonat mai multe. Vedeti pozele. |
#36
Publicat: 08 martie 2010 - 08:54
geruladacul, on 8th March 2010, 08:37, said: Vedeti pe Google Earth la 42gr., 52 min. 54,71 sec. N cu 47 gr., 39 min. 23,79 sec. Est. Acolo au abandonat mai multe. Vedeti pozele. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi