Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Blocuri cu apartamente de 5+ camere

Ce marca si model de DVD-RW sa cu...

Achizitie camera video auto (II)

Baza de date cu imagini pe bani
 Robotul martian european, revigor...

Geoana: „Sistemul de vot es...

Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...
 Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...
 Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...
 

Avioane

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
197 răspunsuri în acest subiect

#19
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 14.916
  • Înscris: 14.11.2004

 calinkgb, on 2nd February 2010, 15:53, said:

@floryyn
Nu, nu te inseli, avionul e North American P 51D Mustang. Intradevar,a hotarat soarta razboiului, parte prin performante, dar covarsitor prin numarul mare de unitati construite.......

Un fel de tanc M4 Sherman, al avioanelor.

Lockheed P-38 Lighting, este un alt avion preferat al meu.

[ http://2.bp.blogspot.com/_TZ4zYEBSw1I/SZIjP7puSrI/AAAAAAAAJhw/gPLYynDVwVE/s400/p38_lighting_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#20
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.663
  • Înscris: 30.07.2005

 calinkgb, on 2nd February 2010, 15:53, said:

@floryyn
Nu, nu te inseli, avionul e North American P 51D Mustang. Intradevar,a hotarat soarta razboiului, parte prin performante, dar covarsitor prin numarul mare de unitati construite.......

Cateva poze proprii, de la fostul loc de munca:

29042008.jpg   29042008_001_.jpg   29042008_002_.jpg

29042008_003_.jpg

Căline, să înțelegem că ești pilot?  :coolspeak: Spune-ne despre Mig 23 "Flogger", că-l văd prin pozele puse de tine. Ar fi meritat avionul ăsta o modernizare, în genul lui MiG 21 Lancer?

[ http://quicklink.all.googlepages.com/mig23_003.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://quicklink.all.googlepages.com/mig23_004.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

 connectorxp, on 2nd February 2010, 16:33, said:

Un fel de tanc M4 Sherman, al avioanelor.

Lockheed P-38 Lighting, este un alt avion preferat al meu.

[ http://2.bp.blogspot.com/_TZ4zYEBSw1I/SZIjP7puSrI/AAAAAAAAJhw/gPLYynDVwVE/s400/p38_lighting_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Apropo de P-38 Lighting, iată un articol interesant referitor la bombardamentele americane asupra rafinăriilor românești:

Quote

EROU UITAT, GRIGORE MUȘICĂ
ZIUA ARIPILOR FRANTE


Pe 21 aprilie 1944, raidurile americane au distrus elita flotei aeronautice romane.
Pentru prima oara se face lumina intr-unul dintre cele mai negre capitole din istoria aviației militare românești: bătălia aeronautică din 21 aprilie 1944, când au căzut la datorie cei mai buni piloți de vânătoare români. Evitat cu obstinație de regimul comunist, pentru care Al Doilea Război Mondial începea după 23 august, episodul din trista zi de vineri 21 aprilie rămâne un element de referință pentru istoria națională. Studiul realizat de istoricii Sorin Turturică și Vasile Tudor a scos la iveală din analele istoriei eroismul piloților noștri, care și-au dat viața înfruntând un dușman nemilos, ce manevra cu dibăcie niște adevărate mașini ale morții...
Când vin americanii...
La începutul anului 1944, americanii au început bombardamentele sistematice asupra obiectivelor strategice romanești. Operațiunile au fost executate de Forța a 15-a Aeriana a USAAF, dislocată in Italia și aflată sub conducerea generalului-locotenent Nathan Twining. Primul atac a avut loc pe 4 aprilie, când vânătorii români au reușit sa facă fata inamicului. Si asta pentru ca bombardierele americane au venit fără protecția avioanelor de vânătoare. In următoarele atacuri, din 5, 15 si 16 aprilie, aparatele americane de vânătoare P-38 ,,Lighting” vor însoți bombardierele, stânjenind atacurile piloților de vânătoare români și ale aliaților germani. Astfel, bombardierele B-17 si B-24 reușesc sa lovească rafinăriile de la Ploiești si Câmpina, Triajul si Gara de Nord din București, Uzinele IAR din Brașov si instalațiile portuare de la Turnu Severin.
“Alarma! Toata lumea in aer!”
In prima parte a zilei de 21 aprilie, patru straturi de nori acopereau soarele, ascunzând parca un pericol iminent. La ora 09.44 eșaloanele superioare ale aviației de vânătoare romane si germane au fost informate ca “mai multe sute de avioane inamice au decolat din regiunea Brindisi si se îndreaptă spre coasta Dalmatiei”. Intre 10.10 si 10.43 formațiunile au trecut peste Dubrovnik si s-au îndreptat in doua valuri spre Romania. La 11.06, primul val a pătruns pe la Moldova Noua, a survolat zona Oravița-Reșița, iar la vest de Pitești se scindează: o grupare ataca zona petrolifera, iar cealaltă Capitala. La ora 11.25, al doilea val a pătruns pe la Calafat, a ocolit Craiova pe la sud si, de asemenea, s-a divizat : O grupare s-a îndreptat spre Ploiești, iar cealaltă spre București. Concomitent, 130 de avioane românești si germane primesc ordin să intre in luptă.
Măcelul din văzduh
Deasupra României se aflau trei tipuri de avioane americane: bombardierul B-24 “Liberator” si aparatele de vânătoare P-38 “Lightning” si P-51 “Mustang”. Atacul fusese minuțios organizat, pentru ca rezultatele lui să fie cât mai dezastruoase. Avioanele de bombardament păstrau formația cu orice preț si reacționau cu foc numai la distanțe mici. Vânătorii deschideau lupta de la 4-500 m, cu rafale scurte, urmărind avioanele romanești “pana la doborâre sau pana dispăreau în nori”. Daca pilotul se salva parașutându-se, încercau să-l mitralieze in aer, chiar dacă exista obiceiul ca omul din parașută sa fie lăsat sa trăiască. Evitau lupta când erau izolați si atacau numai în formații de 2, 4 si chiar mai mari.
In schimb, piloții români, deși buni trăgători si manevrieri, atacau de multe ori individual, cu foarte mult elan, fără să-și coordoneze eforturile cu ceilalți. Pentru șefii de formații era foarte greu să-i stăpânească, fapt care s-a dovedit fatal. Mai mult, au făcut grava eroare de a confunda “Mustang”-ul cu avionul german Me-109 și nu l-au atacat, ba multa vreme nici măcar nu s-au ferit de el.
Schimbare de tactică
In general, luptele aveau loc la 6-8.000 m altitudine, adică la nivelul de zbor al bombardierelor. Piloții români trebuiau sa atace bombardierele grele ale USAAF pana la lansarea bombelor. Si asta pentru ca după ce scăpau de încărcătură acestea deveneau mai ușoare si apropierea de ele necesita mai mult timp, interval când micul avion de vânătoare era expus unui foc încrucișat devastator. O schimbare de tactică a americanilor a avut un deosebit succes: din 21 aprilie 1944 vor trimite înainte cu o jumătate de oră la vânătoare libera monomotoarele de tip “Mustang”, care vor angaja în condiții foarte avantajoase de înălțime și viteză IAR-urile românești, atrăgându-le la o înălțime care depășea posibilitățile de manevrabilitate a acestora. Strategia de lupta americană urmărea ca atunci când bombardierele ajungeau deasupra obiectivelor, avioanele românești să fie deja la limita de muniție sau în pană de benzină. Deși piloții de pe “Mustang”-uri vor dobori mai multe IAR-uri 81, ei vor raporta că au dat jos fie un Focke Wolf 190 german, fie un Fiat 50 italian, confundându-le.
Pierderi grele
Cele mai grele pierderi le-au suferit cei din Grupul 1 Vânătoare : 5 morți si 2 răniți (aproape o treime din efectivul apt de luptă), iar 6 IAR-uri 81A au fost distruse si avariate alte 4 (toate aterizaseră forțat și erau recuperabile). O întreagă patrulă, compusă din 4 aparate, condusă de cpt. av. Grigore Mușică, a fost surprinsa de “Mustang”-uri deasupra Snagovului și doborâtă în câteva secunde, fără ca zburătorii români să reușească măcar să reacționeze. Alături de căpitan au murit adj. maj. av. Andrei Ciobănaș , adj. stg. av. Ioan Marchiș și adj. stg. av. Mircea Catană. Scena a fost văzută de la distanta de un aviator izolat, sublocotenentul Mihai Vieru, care se salvează sărind cu parașuta. După un timp, când camarazii vor merge la mormântul căpitanului Mușică, vor constata ca acesta fusese înmormântat fără cruce și că peste mormânt erau urme de camion.
Raportul “dezastrului”
La câteva zile după evenimente, generalul Ermil Gheorghiu, șeful Statului Major al Aerului, înaintează șefului aviației, generalul Gheorghe Jienescu, raportul cu pierderile. Jienescu pune pe raport următoarea rezoluție: “Dezastru! (...) Nici 2 atacuri si suntem desființați. Rog Statul Major al Aerului a întocmi un studiu asupra acțiunilor aeriene inamice începând cu 4 IV '944 și a trage concluziile ce rezulta...”. Conformându-se ordinului, doi ofițeri de Stat Major au vizitat unitățile implicate în luptă și au constatat că “aviatorii Grupurilor 1 și 2 nu sunt instruiți să lupte pe grup, lipsindu-le coeziunea si spiritul de echipa” și că “vânătoarea română și cea germană colaborează deficitar. Concentrarea întregii aviații nu s-a realizat pentru că germanii apărau în primul rând zona petroliferă, iar românii Capitala”. Totodată, aceștia observau că “atacul contra aviației de vânătoare nu se poate da decât din față, dacă aceasta acceptă lupta, pentru că avioanele americane au calități net superioare și se pot eschiva oricând de la luptă”.
Câteva cuvinte despre căpitanul aviator Grigore Mușică
Căpitanul aviator Grigore Mușică a fost atras de zbor încă din liceu si această pasiune nu l-a părăsit decât odată cu viața. În plus , el nu a fost doar un simplu aviator ci mai ales un autodidact, ce și-a proiectat și și-a construit propria avionetă YR-MUȘ în cadrul Atelierelor Arsenalului Aeronautic Român din București, avionetă cu care a și zburat timp de câțiva ani înainte de fatidicul 21 aprilie 1944, fără nici un fel de probleme. A avut și o familie , care după tragica sa dispariție a dus-o tot mai greu, zbătându-se în lipsuri , ca urmare a persecuției proaspăt înființatului P.C.R. , care-i persecuta pe foștii ofițeri , din cauza apartenenței la fosta armată regală și antonesciană. Copii și soția lui însă au reușit să reziste acestor persecuții, nu însă fără sacrificii enorme și fără suferințe. Fiica a devenit tehnician chimist, fiul mai dotat pentru matematică și tehnică a reușit să facă politehnica.

Sursa: http://ro.netlog.com...g/blogid=865651

Editat de floryyn, 02 februarie 2010 - 18:06.


#21
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 75.844
  • Înscris: 15.08.2008
Daaa, frumos nu zic nu...
Ce s-au mai rafuit cu ele, IAR 80 si Bf-urile 109 romanesti, deasupra Ploiestiului, pilotate de Serbanescu, "Bazu" Cantacuzino, Dobran si altii...

O carte de o rara frumusete despre acele zile de foc - "Inimi cat sa cuprinda cerul patriei", de Cornel Marandiuc.
Din pacate extrem de greu de gasit.....

On:
Sa nu uitam de un avion care a facut istorie: Me 262 Schwalbe, aparatul care a dus la formarea formidabilei JV44 - der Galland Zirkus

Fișier atașat  ILA06_Me262_replica_01.jpg   120,23K   49 download-uri   Fișier atașat  me262_01.jpg   42,24K   50 download-uri

Si un videoclip al piesei celor de la Blue Oyster Cult - ME 262 - i love IL2  :coolspeak:

Si inca un vanator redutabil FW 190 D9 Dora sau Langnasse, avioanele din Sachsenberg Staffel, care faceau protectia la decolare/aterizare a reactoarelor din JV 44:

Fișier atașat  img29.jpg   9,85K   42 download-uri   Fișier atașat  rot13_real3.jpg   26,94K   32 download-uri

@floryyn
Din pacate nu, nu sunt pilot, am lucrat la Baza aeriana 93, pe vremea cand la Timisoara inca mai zburau MiG-uri....
Am crecut langa avioane, am avut inaintasi care au zburat pe Me109 impotriva americanilor la Ploiesti, din pacate o problema medical legata de vedre (port ochelari), m-a tinut departe de zbor.

Revenind la ceea ce mai intrebat, parerea mea, si a multor prieteni piloti care au zburat pe Flogger, e ca nu ar fi fost fezabila o modernizare in genul Lancer. Avionul avea multe bube de proiectare, care nu au fost rezolvate niciodata - un prieten pilot imi spunea ca "23-ul e singurul avion care zboara stramb in aer".
Solutia ar fi fost modernizarea Mig-ului 29, dus la standard Sniper, marita resursa motoarelor, etc.
Din pacate nu s-a vrut asta. Am vazut Sniperul in zbor la Timisoara in 2000, intrand in limita de viteza la 50 de metri de sol, si redresand. Da, ala ar fi fost o solutie....

Editat de calinkgb, 02 februarie 2010 - 18:20.


#22
ethernal

ethernal

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 5
  • Înscris: 05.06.2008
Salut.
Speram sa fie un topic cu avioane.
Pe mine ma intereseaza sa vad LIVE in romania avioane din WW2, mai ales me109, p51 mustang si spitfire.
Exista la vedere in aer liber? Stiti voi ca ar exista asa ceva undeva la noi?
Ma gandesc ca in zona Ploiestiului, unde s-a bombardat mai sunt ceva ramasite,
daca nu le-au integrat locuitorii deacolo in carutele lor :P
caruta cu motor merlin  :naughty: :thumbup:    :coolspeak:

#23
dakian67

dakian67

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 834
  • Înscris: 24.07.2008
Din pacate, astea-s vise desarte ! NU o sa vedem nici unul din noi avioane din Al Doilea Macel Mondial pe la noi...Nu am fost in stare nici macar sa pastram vre-un exemplar pentru muzeu, daramite unele intretinute astfel incat sa poata zbura :confuzzled:   Pe la marile mitinguri aeriene din USA, Anglia, Franta sau Rusia mai apar exemplare zburatoare de Mustang, Spitfire, Lightning, exista si Yak-3, Me 109, D-520, Avro Lancaster, B-17, B-29, Liberator, Mitchell...destule ! Altii au stiut sa-si conserve trecutul, muzeele lor sunt pline de "pasari" de atunci, iar alti entuziasti au reusit sa aduca si sa pastreze destule in stare de zbor. Nici macar UN IAR-80/81 sau Me-109 nu am reusit sa pastram pentru muzeu macar...Din IAR-ul explus la MMC nu este original decat ampenajul orizontal, gasit si recuperat de pe o epava din Cehia.

#24
geruladacul

geruladacul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 225
  • Înscris: 11.12.2009

 djl, on 2nd February 2010, 10:26, said:

Rușii se înarmează. Se pare că americanii nu vor mai fi singurii care au avioane invizibile. Românii vor avea așa ceva deabea prin anul 2050 :lol:

Pai principiul de invizibilitate tot un fizician rus l-a inventat. Si rusii chiar au si publicat o carte prin 1957 privind absorbtia undelor radar si reflectia undelor radar de diferite forme geometrice. Americanii au luat cartea si au lucrat dupa ea destul de bine, dupa cum se vede. Rusii incearca sa recupereze.
Oricum, eu cred ca din cauza diferentelor din doctrinele militare, rusii si americanii dezvolta unlele arme in paralel, unele cu mari diferente de perioade, iar unele deloc.
Pina acum SU 37 este cel mai manevrabil avion din lume.

Editat de geruladacul, 05 martie 2010 - 16:52.


#25
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.663
  • Înscris: 30.07.2005

 geruladacul, on 5th March 2010, 16:50, said:

...
Oricum, eu cred ca din cauza diferentelor din doctrinele militare, rusii si americanii dezvolta unlele arme in paralel, unele cu mari diferente de perioade, iar unele deloc.
...


O imagine comparativă:

[ http://img189.imageshack.us/img189/8705/12798131.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cockpitul aparatului rusesc:

[ http://img151.imageshack.us/img151/8599/7791740.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#26
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.206
  • Înscris: 21.08.2003
Foarte interesanta lectia cu luptele aeriene din Romania,o bucatica de istorie necunoscuta mie.Si altora ,sunt convins.

Cat depsre rusi-americani ...au copiat unii de la altii de-a lungul istoriei:)  Doctrinele sunt asemanatoare dar rusii nu prea au mai avut banii in ultimii 30 ani ,sa zicem.

Fișier atașat  002xk1ax.jpg   299,63K   100 download-uri Fișier atașat  002xr9ra.jpg   50,77K   78 download-uri Fișier atașat  002xhew8.jpg   114,06K   98 download-uri

#27
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.206
  • Înscris: 21.08.2003
La 21 februarie 2010  in Israel a avut loc certificarea noului Heron2 care va echipa escadrila 210 a aviatiei militare din iunie 2011. Cu a anvergura a aripilor de 26m (cat un boeing 737) si o greutate de 4,5t noua drona poate transporta 1t ''sarcina utila'' timp de 24 ore neintrerupt la 13 000 m altitudine.Este cel mai mare obiect zburator fara pilot iar ministrul apararii din Israel nu s-a sfiit sa declare ca desi poate acoperi tot Golful Persic drona va supraveghea mai ales teritoriul Iranului.

Fișiere atașate

  • Fișier atașat  0.jpg   60,22K   18 download-uri
  • Fișier atașat  1.jpg   75,8K   21 download-uri
  • Fișier atașat  2.jpg   73,92K   9 download-uri
  • Fișier atașat  3.jpg   91,81K   9 download-uri
  • Fișier atașat  4.jpg   63,41K   6 download-uri
  • Fișier atașat  5.jpg   64,22K   16 download-uri
  • Fișier atașat  6.jpg   42,24K   23 download-uri

Editat de cristian_sen, 07 martie 2010 - 08:16.


#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 112.767
  • Înscris: 13.06.2004
Rușii au vrut să facă chiar un Tu 4 de călători!

#29
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 75.844
  • Înscris: 15.08.2008
Mda, se practica la ei sportul asta....
La fel s-a folosit un bombardier IL 28, convertit in avion postal, ca "Pravda" sa ajunga pana in departata Siberie, si sa iasa la vanzare in acelasi timp ca la Moscova.
Daca nu ma insel a existat in proiect si o varianta de MiG 25, transformat in supersonic de lux pentru demnitarii de la Kremlin.

Si apopo de drone:
"On December 23, 2002, an Iraqi MiG-25 shot down a U.S. Air Force unmanned MQ-1 Predator drone, which was performing armed reconnaissance over Iraq. This was the first time in history that an aircraft and an unmanned drone had engaged in combat. Predators had been armed with AIM-92 Stinger air-to-air missiles, and were being used to "bait" Iraqi fighter planes, then run. In this incident, the Predator did not run, but instead fired one of the Stingers, which missed, while the MiG's missile did not" sursa

Editat de calinkgb, 07 martie 2010 - 12:10.


#30
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.206
  • Înscris: 21.08.2003
Da rusii sunt recunoscuti pentru ...inventivitate dar au devenit experti de nevoie,partidul nu era chiar asa de bogat :)
Ca de exemplu documentul de mai jos (totusi posibil o gluma a vreunui blogger rus) ,prin care  soldatii rosii din 2000 erau instruiti cum sa distruga un F117cu o lopata ...de parca ar fi avut acces la unul in orice parcare:)
Deci daca lucrati pentru alcheida trebuie sa  loviti partile slabe ale avionului ,locul pilotului, bordul precum si suprafetele antiradar.
Fișier atașat  1.jpg   47,38K   109 download-uri

Sunt povesti cum ca in perioada de aur orice secretar de kolhoz putea fi transoportat la cerere cu un MIG militar unde avea nevoie ,la Moscova sau la amanta,depinde...
Cand am timp promit un post cu multe poze fascinante din programul spatial sovietic,incepand cu Laika,Belka,Strelka pana la ultimele ramasite ale navetei Buran ...

#31
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.206
  • Înscris: 21.08.2003
Cu mentiunea ca pozele sunt postate pe site-uri rusesti dar trimise mie pe mail cu o scurta descriere in engleza de catre o prietena din Ukraina ,dragi tovarasi si prieteni va prezint '' Ekranoplan'' -ul sovietic:
Fișier atașat  1.jpg   35,78K   78 download-uri

Unul dintre cele mai bine pazite secrete din razboiul rece acest vehicol asamblat ca un avion era de fapt un GEV si a bagat spaima in serviciile occidentale care l-au denumit ''The Caspian Sea Monster'' dupa ce l-au zarit de cateva ori gonind cu 400km/h la cativa metri deasupra apei. Are aripi scurte dar 100m lungime si 540 tone incarcat la maxim.Mai multe detalii gasiti in link,aici poze :
Fișier atașat  2.jpg   45,32K   51 download-uri Fișier atașat  3.jpg   43,36K   43 download-uri
Fișier atașat  4.jpg   34,67K   48 download-uri Fișier atașat  6.jpg   45,84K   41 download-uri

Putea trage cu rachete din zbor:
Fișier atașat  5.jpg   43,2K   66 download-uri

Putea trece de pe apa pe uscat fara probleme:
Fișier atașat  7.jpg   30,1K   68 download-uri

Putea transporta vehicule grele:
Fișier atașat  8.jpg   40,14K   61 download-uri

A fost foarte indragit de soldatii rusi in timpul exercitiilor navale:
Fișier atașat  9.jpg   44,9K   64 download-uri

Unul din cele 3 construite se afla acum in Moscova,pe Volga ca atractie intr-un parc de distractii:

Fișiere atașate

  • Fișier atașat  10.jpg   49,85K   69 download-uri
  • Fișier atașat  11.jpg   49,49K   33 download-uri
  • Fișier atașat  12.jpg   70,31K   49 download-uri
  • Fișier atașat  13.jpg   89,95K   52 download-uri
  • Fișier atașat  15.jpg   43,72K   31 download-uri
  • Fișier atașat  16.jpg   91,46K   32 download-uri
  • Fișier atașat  17.jpg   75,79K   29 download-uri
  • Fișier atașat  18.jpg   115,46K   34 download-uri
  • Fișier atașat  19.jpg   161,23K   41 download-uri
  • Fișier atașat  20.jpg   143,28K   44 download-uri

Editat de cristian_sen, 07 martie 2010 - 14:09.


#32
geruladacul

geruladacul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 225
  • Înscris: 11.12.2009
[quote name='cristian_sen' post='7905581' date='7th March 2010, 07:44']Foarte interesanta lectia cu luptele aeriene din Romania,o bucatica de istorie necunoscuta mie.Si altora ,sunt convins.

Cat depsre rusi-americani ...au copiat unii de la altii de-a lungul istoriei:)  Doctrinele sunt asemanatoare dar rusii nu prea au mai avut banii in ultimii 30 ani ,sa zicem.

Fișier atașat  002xk1ax.jpg   299,63K   100 download-uri Fișier atașat  002xr9ra.jpg   50,77K   78 download-uri Fișier atașat  002xhew8.jpg   114,06K   98 download-uri[/quote]

Cred ca in poza din stinga, unde se compara MIG-ul cu F-14, F-14 tot MIG este. Adica nu este F-14, ci unul dintre avioanele rusesti ajuns pe mina americanilor de la fostele tari socialiste si revopsit.

[quote name='cristian_sen' date='7th March 2010, 12:32' post='7906387']
Da rusii sunt recunoscuti pentru ...inventivitate dar au devenit experti de nevoie,partidul nu era chiar asa de bogat :)
Ca de exemplu documentul de mai jos (totusi posibil o gluma a vreunui blogger rus) ,prin care  soldatii rosii din 2000 erau instruiti cum sa distruga un F117cu o lopata ...de parca ar fi avut acces la unul in orice parcare:)
Deci daca lucrati pentru alcheida trebuie sa  loviti partile slabe ale avionului ,locul pilotului, bordul precum si suprafetele antiradar.
Fișier atașat  1.jpg   47,38K   109 download-uri

Nu cred ca puteau sa faca ceva cu lopata. Este o gluma. Decit poate cu aia de sapat transeie, ca puteau taia si tevi cu ea, cum era ascutita.
Oricum in Iugoslavia au doborit fratii nostri sirbi vre-o 5 avioane din astea cu niste sisteme rusesti de rachete. Dar la noi nu s-a auzit, ca noi suntem cu n-ato.

Referitor la bogatia partidului comunist sovietic pot sa spun ca era foarte bogat, iar cercetatorii si constructorii de rachete si avioane traiau foarte bine in niste orase secrete inchise pentru ceilalti. Oricum, pina la conditiile de lucru in care erau cercetatorii americani mai era cale lunga. Dar daca rusii ar fi avut asemenea conditii ca americanii, sunt convins ca deja se puteau face teleportari si alte chestii care deocamdata sunt SF.

Editat de geruladacul, 07 martie 2010 - 18:37.


#33
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.206
  • Înscris: 21.08.2003
Se pare ca e o greseala in colaj,Migul e cel din dreapta ,albastru.  In in Iugoaslavia din cate stiu eu cel putin un ''invizibil'' a fost doborat pentru ca un colonel istet a aflat traseul de zbor si si-a pus bateriile de rachete exact unde trebuie ;)

#34
geruladacul

geruladacul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 225
  • Înscris: 11.12.2009
[quote name='calinkgb' date='7th March 2010, 12:06' post='7906266']
Mda, se practica la ei sportul asta....
La fel s-a folosit un bombardier IL 28, convertit in avion postal, ca "Pravda" sa ajunga pana in departata Siberie, si sa iasa la vanzare in acelasi timp ca la Moscova.
Daca nu ma insel a existat in proiect si o varianta de MiG 25, transformat in supersonic de lux pentru demnitarii de la Kremlin.

Nu este despre avioane, dar: ziarele si continutul lor la rusi se transmiteau telegrafic si prin telex la o tipografie locala si se tipareau + distribuiau acolo in zona respectiva. Astfel daca un ziar aparea la Moscova, la 7 dimineata, in zona siberiana a Rusiei/URSS era deja 12-13 ziua.
Ca avion supersonic aveau Tu-144, care depasea Concorde-ul cam dupa toti parametri. Problema ca si la Concorde ca era zgomotos si relativ neconfortabil. Zbura pe rutele Moscova - Almaata (Kazahstan), Moscova - Delhi (India), Moscova - Vladivostok. Asta pina la accidentul provocat de francezi la Paris.
Stabii din Comitetul Central zburau pe IL redecorate special pentru ei.

#35
geruladacul

geruladacul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 225
  • Înscris: 11.12.2009
[quote name='cristian_sen' date='7th March 2010, 14:04' post='7906906']
Cu mentiunea ca pozele sunt postate pe site-uri rusesti dar trimise mie pe mail cu o scurta descriere in engleza de catre o prietena din Ukraina ,dragi tovarasi si prieteni va prezint '' Ekranoplan'' -ul sovietic:

Unul dintre cele mai bine pazite secrete din razboiul rece acest vehicol asamblat ca un avion era de fapt un [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_vehicle"]GEV [/url] si a bagat spaima in serviciile occidentale care l-au denumit ''The Caspian Sea Monster'' dupa ce l-au zarit de cateva ori gonind cu 400km/h la cativa metri deasupra apei. Are aripi scurte dar 100m lungime si 540 tone incarcat la maxim.Mai multe detalii gasiti in link,aici poze :

Info: atunci cind americanii au lansat primul submarin atomic, sovieticii pregateau o cale de a-lcontraataca, pina in momentul in care si ei ar fi avut asemena submarine. Cam dupa 3-4 ani asa s-a intimplat.
Proiectul "Ekranoplan" cuprindea mai multe modele de avioane care puteau zbura cu viteze mai mari decit ale vapoarelor vinatoare de submarine, la citiva metri deasupra nivelului marii. Dar, dupa ce si sovieticii si-au facut submarine atomice si au inventat un mod de a lansa rachetele de sub apa, diferit de cel care este acum, proiectul cu "Ecranoplanele" a fost abandonat.
Vedeti pe Google Earth la 42gr., 52 min. 54,71 sec. N cu 47 gr., 39 min. 23,79 sec. Est. Acolo au abandonat mai multe. Vedeti pozele.

#36
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 18.677
  • Înscris: 14.03.2006

 geruladacul, on 8th March 2010, 08:37, said:

Vedeti pe Google Earth la 42gr., 52 min. 54,71 sec. N cu 47 gr., 39 min. 23,79 sec. Est. Acolo au abandonat mai multe. Vedeti pozele.
Link: http://maps.google.c...e...mp;t=h&z=17 ;)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate