Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?
 Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...
 Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i
 

Criteriile pretului RCA - ilegale?

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

Poll: Criteriile pretului RCA - ilegale? (50 member(s) have cast votes)

Care ar trebui sa fie elementul de care se leaga RCA-ul?

  1. Doar soferul. (33 votes [66.00%])

    Percentage of vote: 66.00%

  2. Doar autovehiculul. (6 votes [12.00%])

    Percentage of vote: 12.00%

  3. Ambele. (11 votes [22.00%])

    Percentage of vote: 22.00%

Daca soferul conteaza in stabilirea pretului, ce ar trebui sa se ia in calcul?

  1. Doar istoricul evenimentelor cauzate de sofer. (32 votes [64.00%])

    Percentage of vote: 64.00%

  2. Doar caracteristicile autovehiculului. (1 votes [2.00%])

    Percentage of vote: 2.00%

  3. Ambele. (17 votes [34.00%])

    Percentage of vote: 34.00%

  4. Soferul nu ar trebui sa conteze. (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

Vote Guests cannot vote

#19
dennis12225

dennis12225

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 15.05.2007

View PostRosebud09, on 4th February 2010, 21:50, said:

Cred ca nu ai fost destul de atent la ce am scris. Era vorba de a face o legatura intre gradul de risc al combinatiei om+masina si valoarea de platit. Ideea era ca un sofer neexperimentat sau care circula mai mult este mai predispus la a face accident. La fel, o masina care nu mai functioneaza la paramerii initiali (e uzata) sau care nu are dispozitive de siguranta poate fi mai usor implicata in accidente si mai des. Toate asigurarile, prin definitie, implica protectia fata de risc si exact acela trebuie analizat. Altfel se creaza situatii aberante in care toti platesc la fel dar unii nu fac accident niciodata iar altii de 3 ori pe an. Adica dumneata sa zicem ca ai masina buna, intretinuta, circuli atent, n-ai avut macar o amenda de parcare in ultimii 10 ani dar platesti la fel ca tiganu din colt care buseste pe toti cu rabla lui, ba chiar platesti mai mult ptr. ca ai motor mai mare! Atunci de ce sa nu procedezi si tu ca el, ca tot aia e? El nu va circula ca tine oricum.

Asta e o prostie, ITP-ul de ce il platesti? Nu iti asigura nimeni masina fara ITP. Daca ai Dacie de 20 de ani sau Opel de 15 ani si au ITP-ul facute, corespund dpv legal ca un Logan de ieri sau un Mertzan de anul trecut. Ca nu au sisteme electronice si securitate este alta mancare de peste, daca ai masina pe care o ai, ai grija cum mergi, eu stiu cum imi merge masina si nu ii intrec limitele.

Metoda standard in Ro si nu numai este acea "dupa cilindree", in ideea ca o masina cu motor mai mare poate merge mai repede, e mai grea si loveste mai rau. E Ok pana la un punct, dar sunt nenumarate exemple in care marimea motorului nu are legatura cu urmarile accidentului, ci mai intotdeauna cu cel care a condus masina si cu starea masinii.

Revenim la ITP si un Q7 peste 10 ani daca corespunde tehnic poate circula, la fel cu un Opel Corsa de aceeasi varsta. Nu stiu de ce au luat in calcul cilindreea si impozitul tot dupa cilindree il platesti.

De ce cumpara oamenii masini cu ESP, ABS sau cutie automata? Ca sa conduca in siguranta, cel putin masina e in stare sa mai atenueze erorile sau neatentia soferului. Atunci el ar trebui sa plateasca mai putin.

Ca sa se creada zeii soselei si dupa ce ies din masina cu volanul facut fular sa zica: "Avea ABeSeu manca-ti-as". Nu toate sistemele atenueaza erorile soferului, neacordarea de prioritate nu are nici o legatura cu ele, derapajul in curbe, idem, inscrierea in depasire fara asigurare, mai vrei sa continui? Ele contribuie, dar daca intri cu 90 la ora pe sosea umeda, ABS-ul si ce ai mai scris tu acolo e o palida consolare.

Exemplul dat cu Gaiestiul si Bucurestiul este un pic fortat, cate masini circula aiurea in Gaiesti si cate masini, intersectii si tampiti poti intalni in Bucuresti? Ala care iese aiurea la Gaiesti e in stare de acelasi lucru si intr-o intersectie din Bucuresti unde se poate intalni f. bine cu un Ferrari sau alta masina foarte scumpa.

Vroiam sa subliniez ca unul din Gaesti care nu face diferenta intre "intersectia de la bufet" este mai supus riscului decat un sofer din Bucuresti sau in cazul unui accident din Bucuresti, ca sa-ti explic am dat foarte bine exemplul, inainte de Gaesti cum vii de la Bucuresti este Matasaru, intre Matasaru si Gaesti este o linie dreapta de vreo 4 km care se merge tare peste 100, au fost 3 accidente mortale numai anul trecut in portiunea aia, se vorbeste si de un blestem. Este fortat ca exemplu Gaestiul doar ca si localitate. Pe DN7, zic de unde stiu cam 80% care ies din strazi laturalnice ies aiurea, ori scot botul prea in afara, ori cea mai frecventa, nu sunt in stare sa-ti estimeze viteza si apar la vreo 30 de m in fata ta, el abia plecand de pe loc si tu venind cu 80. Majoritatea accidentelor in Bucuresti sunt tamponari usoare intre masini.

De aceea ar trebui fiecare caz in parte sa fie analizat si fiecare sa plateasca in raport cu riscul estimat. Problema in Ro este ca oamenii s-au obisnuit cu sistemul egalitarist si cu minimum de efort de gandire. Acum s-a introdus sistemul acela care ia in considerare antecedentele soferului. E un prim pas. Urmatorul va fi generalizarea utilizarii programelor speciale pentru evaluarea riscului si stabilirea valorii premiumului individualizat. Adica ceea ce exista de 20 ani prin alte tari. :peacefingers:

Probabil ar trebui ca masina sa fie o pondere mai mica din RCA si mai mult cazierul soferului si implicit volumul daunelor. Stai linistit ca la noi si BNR recunoaste ca bancile au cele mai mari comisioane din Europa, probabil si CSA o sa recunoasca ca au crescut asigurarile primele ca porcii si crezi ca o sa se intample ceva?

View PostVipeR85, on 14th December 2009, 22:12, said:

as fi vrut sa nu patesc asta dar frana intr-o curba in S, cu tot cu abs am vazut doar parapetul iar acum sunt pieton vreo 4 zile ca sa imi inlocuiasca capota si spoilerul fata plus aripa stanga spate pentru ca dupa ce am dat in parapet m-a si intors cu fundul la vale. poate daca o lasam sa ajunga chiar si la 3000 de ture aveam directie
Un exemplu bun la exemplu cu ABS si sistemele electronice, nu il desconsider pe Viper

Edited by dennis12225, 09 February 2010 - 16:38.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate