Cel mai bun prieten al fermierului ... TRACTORUL !
#19
Posted 28 January 2010 - 00:43
Nu am nevoie de basculare hidraulica evident, este suficient un oblon basculant in spate. Motorul este intradevar de 15 cp diesel consuma cam 1.1 l pe ora la arat. Jucaria este extrem de robusta are 6 viteze inainte si 2 inapoi, transmisia de la motor la cutie se face prin 4 curele trapezoidale. Eu il folosesc la arat si la frezat, nu am alte acesorii la el (sant aproape imposibil de gasit in romania). Are si cateva neajunsuri: nu are mana mortului, daca l-ai scapat dus este, pornirea necesita putina atentie si ceva forta dar porneste repede, schimbatul utilajelor se face destul de greu, este nevoie de doua persoane, nu are diferential, trag amandoua rotile odata cu posibilatea de a decupla una sau alta sau ambele, lipsa unui diferential blocabil mi se pare cel mai mare neajuns.
|
#20
Posted 28 January 2010 - 15:28
pufarin, on 27th January 2010, 14:55, said: Motocultorul meu poate trage o remorca de 2.5 tone iar remorca aia de la Hornbach este o gluma buna. Scuze, credeam ca este din acela mic, de 5-6 CP. mike_sol, on 27th January 2010, 14:56, said: ... Ce parere aveti despre zetor? stiu ca sunt facute in cehia dar cam atat. si mai stiu ce am vazut la ei in oferte. un tractor nou de 125 cp e aproape la acelasi pret cu un fendt second hand (cu toate subventiile care se pot lua, m-ar ajunge 20.000 de euro). intrebarea mea e: merita? Din cele ce se va^nd la SH pe net, am vazut Zetor-uri la care nemtii chiar tin la pret... Pe la^nga asta, cam tot ce s-a fabricat in Cehia s-a facut cu destul de mult simt al raspunderii (parerea mea ...), nu se compara cu chinezisme... (vezi Skoda, Tatra..) Ce motoare folosesc ? Ca nu cred ca si le fabrica singuri. In ziua de azi, fabricile de tractoare ori fuzioneaza (vezi Ford, New Holland etc) ori folosesc motoare fabricate de niste giganti in domeniu (ex. Perkins). Eu unul, i-as acorda Zetor-ului un punctaj de 18 din 20. E posibil sa nu fie ata^t de sofisticate - gen camera de luat vederi in spate, aer conditionat in cabina ... fitness4mind, on 27th January 2010, 23:40, said: Din pacate nu imi pot da seama din poza de tipul articulatiei. ... Pe mine m-ar batea ga^ndul la o articulatie pe baza de pivoti de la un model de camion. Ideea e ca ar trebui sa lucreze ca o balama. Sa permita sta^nga-dreapta, dar nu si sus-jos. pufarin, on 28th January 2010, 00:43, said: Nu am nevoie de basculare hidraulica evident, este suficient un oblon basculant in spate. Motorul este intradevar de 15 cp diesel consuma cam 1.1 l pe ora la arat. Jucaria este extrem de robusta are 6 viteze inainte si 2 inapoi, transmisia de la motor la cutie se face prin 4 curele trapezoidale. Eu il folosesc la arat si la frezat, nu am alte acesorii la el (sant aproape imposibil de gasit in romania). Are si cateva neajunsuri: nu are mana mortului, daca l-ai scapat dus este, pornirea necesita putina atentie si ceva forta dar porneste repede, schimbatul utilajelor se face destul de greu, este nevoie de doua persoane, nu are diferential, trag amandoua rotile odata cu posibilatea de a decupla una sau alta sau ambele, lipsa unui diferential blocabil mi se pare cel mai mare neajuns. Eu inteleg ca e al tau, tii la el - e scula ta... dar totusi, daca ar fi sa privesti lucrurile obiectiv: nu era mai bun un tractoras, de aceiasi putere ? La care poti sa cuplezi mult mai multe utilaje, ca sistemul de prindere si cupla prizei de putere sunt universale. |
#21
Posted 28 January 2010 - 15:59
Am gasit un tractoras mai micut, care sincer mi se pare destul de practic, cel putin la prima vedere, si pretul parca ar fi destul de ok, poate stie cineva mai multe despre marca aceasta FOTON.
http://tractoare-fot...php?cPath=14_38 Vad ca poate suporta aproape toate agregatele necesare si pare destul de dibaci p.s. Si remorca de 1,5 Tone basculabila fara sistem hidraulic si fara sistem de franare la 1000 Euro Edited by tavktm, 28 January 2010 - 16:00. |
#23
Posted 28 January 2010 - 20:36
horia66, on 28th January 2010, 15:28, said: Ideea e ca ar trebui sa lucreze ca o balama. Sa permita sta^nga-dreapta, dar nu si sus-jos. Sistemul asa este la motocultor horia66, on 28th January 2010, 15:28, said: Eu inteleg ca e al tau, tii la el - e scula ta... dar totusi, daca ar fi sa privesti lucrurile obiectiv: nu era mai bun un tractoras, de aceiasi putere ? La care poti sa cuplezi mult mai multe utilaje, ca sistemul de prindere si cupla prizei de putere sunt universale. La pretul pe care l-am dat si cu acesoriile incluse in pret a fost mai mult decat ok. Iar practic poate face orice lucrare pe care o face un tractor clasic problema este ca nu se aduc la noi toate acesoriile care se pot pune pe el iar denumirea corecta nu este de motocultor ci tractor monoax. |
#24
Posted 28 January 2010 - 21:33
pufarin, on 28th January 2010, 20:36, said: ... problema este ca nu se aduc la noi toate acesoriile care se pot pune pe el ... |
#25
Posted 28 January 2010 - 22:47
horia66, on 28th January 2010, 18:17, said: de tractoarele astea intrebam si eu mai sus,daca stie cineva cum se comporta?sunt chinezesti dar totusi daca ne uitam la populatia chinei,cam cate guri sunt de hranit!nu cred ca daca sunt chinezesti inseamna ca sunt ca si chinezariile de la noi si de altfel importatorul lor spune ca aceste tractoare au licenta perkins!acu cine stie? |
#26
Posted 28 January 2010 - 23:49
fitness4mind, on 28th January 2010, 21:33, said: Pana acum orice scula mai deosebita de care am avut nevoie, si la care bisnitarii nostri romanasi se lacomesc din plin, am preferat s-o cumpar de pe ebay, de exemplu motopompa Honda de 5,5 cai la un pret excelent, sau reductor-inversor de propulsie navala. Cel mai bine cauti meticulos pe ebay, nu cred sa nu gasesti accesoriile de care ai nevoie. |
#27
Posted 29 January 2010 - 09:59
In general "chinezariile" cum le spunem nu sunt produse rele, doar cele foarte foarte ieftine sunt de calitate proasta, si asta este si normal pana la urma, nu poti da pe o pereche de pantofi sport 1-2 dolari si sa ai pretentii sa fie si de calitate.
Am cautat si pe youtube sa vad un filmulet cu un astfel de tractoras si nu prea am gasit, as vrea sa-i aud motorasul sa vad cum toarce. Oricum decat sa dau 3000 poate si mai mult decat pe un tractoras de 10 ani doar ca este de marca parca nu-mi suna bine, insa eu sunt fara experianta in domeniul asta cipriani123, on 28th January 2010, 22:47, said: de tractoarele astea intrebam si eu mai sus,daca stie cineva cum se comporta?sunt chinezesti dar totusi daca ne uitam la populatia chinei,cam cate guri sunt de hranit!nu cred ca daca sunt chinezesti inseamna ca sunt ca si chinezariile de la noi si de altfel importatorul lor spune ca aceste tractoare au licenta perkins!acu cine stie? Scuze, nu mi-am dat seama ca si tu vorbisei de acelasi lucru Depinde de ce oferta mai ai, posteaza si tu p-aici ceva link-uri, sau zi-ne ce alte variante ai mai gasit. p.s. Insa daca si ai nostri fabrica ceva asemanator i-as alege sincer, macar sa fie la fel din punct de vedere calitativ si cost. Dar bineinteles ca site-ul matcraiova.ro nu merge Edited by tavktm, 29 January 2010 - 10:01. |
#28
Posted 29 January 2010 - 17:40
Eu consider ca - la un tractor - anumite piese ar trebui sa aiba o rezistenta iesita din comun, asta insemna^nd si utilizarea unor oteluri speciale si a unor aliaje create cu simtul raspunderii. Ma refer aici la cutia de viteze, ambreiaj, planetare, priza de putere etc.
Cunosc un individ care, imediat dupa revolutie, prin primavara lui '90, ava^nd bani pusi de-o parte, s-a dus de-a dreptu' la Brasov sa-si cumpere tractor ... U650 isi dorea el si U650 si-a luat. Dar mi-a povestit ca avut noroc cu tractorul pe care l-a cumparat. L-am intrebat "cum asa ?". "Pai, bine ... pentru ca am fost in ziua aia cinci insi care am cumparat tractoare din fabrica, toti cu U650. Unul s-a stricat chiar dupa ce a platit omu' si a dat sa iasa cu el pe poarta. S-a oprit motorul si n-a mai pornit. L-au dus inapoi in fabrica, ca sa il repare pe garantie. La al doilea i-a cazut o roata, chiar in dreptul barierei, la iesirea din fabrica. I se rupsese axul. La al treilea i s-a spart cutia cand sa iasa din Brasov. Doar eu si inca unul am ajuns cu ele acasa pe roti ..." Asa ca ma intelegi de ce ma uit cu jind la un Deutz de 20 de ani si nu la un tractor chinezesc nou ...? Chiar daca e fabricat in Romania (cel chinezesc). Bine-ar fi daca ar intra pe-aici cineva care a avut experienta cu aceste tractoare roma^nesti si poate confirma sau infirma legendele despre calitatea lor ... Edited by horia66, 29 January 2010 - 17:43. |
|
#29
Posted 29 January 2010 - 18:20
tavktm, on 29th January 2010, 09:59, said: In general "chinezariile" cum le spunem nu sunt produse rele, doar cele foarte foarte ieftine sunt de calitate proasta, si asta este si normal pana la urma, nu poti da pe o pereche de pantofi sport 1-2 dolari si sa ai pretentii sa fie si de calitate. Am cautat si pe youtube sa vad un filmulet cu un astfel de tractoras si nu prea am gasit, as vrea sa-i aud motorasul sa vad cum toarce. Oricum decat sa dau 3000 poate si mai mult decat pe un tractoras de 10 ani doar ca este de marca parca nu-mi suna bine, insa eu sunt fara experianta in domeniul asta Scuze, nu mi-am dat seama ca si tu vorbisei de acelasi lucru Depinde de ce oferta mai ai, posteaza si tu p-aici ceva link-uri, sau zi-ne ce alte variante ai mai gasit. p.s. Insa daca si ai nostri fabrica ceva asemanator i-as alege sincer, macar sa fie la fel din punct de vedere calitativ si cost. Dar bineinteles ca site-ul matcraiova.ro nu merge problema e ca nu ai sa gasesti un tractor de 10 ani,de marca,la 3000 sau mai mult,eu dupa cat am cautat nu am gasit mai putin de 10 000 euro,cele mai multe sunt la 14- 15 mii euro pe putin. cu 3000 daca gasesti unul de-al nostru,sau sa cumperi unul japonez mic de pana in 22 cp.la noi poti gasi la brasov dar nu la tractorul ci la platforma roman unde se fabrica U650 fara cabina, cu preturi incepand de la 9000 euro din cate stiu eu.vor mai produce si cei de la compania hoyo,tot chinezi,care, spun ei,se vor vinde din sediile proprii pe care le vor avea in fiecare judet.eu prefer sa cumpar de la ei daca e asa cum zic pentru ca poti cumpara foarte usor piesele de schimb,problema e ca nu stiu cat de fiabile sunt si nu gasesc pe nimeni posesor care sa imi dea niste sfaturi.la mana a doua am gasit un tractor chinezesc eurotrack de 65 cp din 2007 cu 10 000 euro(nou costa cam 13-14mii euro),i-am trimis un mesaj celui in cauza dar nu mi-a raspuns,intre timp cred ca l-a vandut pentru ca a sters anuntul.am mai gasit unul de 45 cp pe acest site http://www.publi24.r...d686a.html,unul, unul nou se apropie de 10 mii euro. uite si un clip cu cele de la foton [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ulaLk-H8bsk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by cipriani123, 29 January 2010 - 18:29. |
#30
Posted 29 January 2010 - 21:55
ariete41, on 20th January 2010, 22:35, said: Buna seara la toata lumea si buna ideea cu topicul asta ,felicitari horea .Eu personal nu am avut experiente cu tractoare desi tare mi ar fi fost util unul anul acela cand am incercat si eu ceva acasa .In satucul meu era un singur tractor si deja era mare lucru daca reuseai sa ti cosesti lucerna ,de strans sau balotat nici nu se putea vorbi pentru ca baiatul nu avea utilaje de acest tip .Acum sunt 4 tractoare in satul meu ,toate U650 si e ceva mai usor sa ti lucrezi terenul ,chiar daca toate aceste 4 tractoare dau mari batai de cap proprietarilor lor .Dupa ce am esuat cu mica mea afacere m am intors aici si primul meu vis a fost sa mi cumpar un tractor si dupa multe sacrificii am reusit ,mi am cumparat un CARARRO cu motor PERKINS 68 cp dubla tractiune ,ambreiaj dublu ,servo directie dar nu are cabina ,are doar un arc de protectie si fostul proprietar i a facut peste acesta o tentativa de cabina dar asta nu e o problema .Acum vine greul ,daca tractorul l am platit 5500 utilajele si transportul pana in romania cat o sa ma coste ? Attached Files |
#31
Posted 30 January 2010 - 12:49
ionutb71, on 29th January 2010, 22:55, said: buna seara.ce coincidenta ariete41 si eu am tot un carraro 68,cred ca sunt identice.eu l-am cumparat acum 3 ani din italia.1500E a costat transportul pana la valcea impreuna cu mai multe utilaje.tractoarele sunt bune,motoare perkins. |
#32
Posted 31 January 2010 - 15:28
ariete41, on 30th January 2010, 13:49, said: Da aproape identice ,astazi o sa i fac citeva foto si o sa incerc sa le pun aici daca o sa reusesc ,precizez ca sunt incepator in PC.Deci nu ai avut probleme cu el in acesti 3 ani ?Cate ore de munca avea cand l ai cumparat ?In ceea ce priveste transportul de aici pana la Focsani cam la aceeasi suma ma gandesc si eu dar am luat in calcul si sfatul lui Horia si o sa iau legatura si cu baietii care duc masini in Romania pe platforme sa vad ce mi spun ,eventual pun mai intai tractorul si dupa aceea freza si sa vad daca reusesc sa mai cumpar ceva utilaje . |
#33
Posted 31 January 2010 - 17:09
Incerc sa pun aici o foto cu tractorul meu .
Attached Files |
|
#34
Posted 01 February 2010 - 00:11
ionutb71, on 29th January 2010, 21:55, said: ... .tractoarele sunt bune,motoare perkins. Perkins este un gigant constructor de motoare pentru multe domenii, din care agricultura este numai unul dintre ele. Ca fabricant de tractoare este foarte greu sa dezvolti si sa mentii o gama proprie de motoare. Este mult mai usor sa utilizezi un motor... Perkins, sa zicem. Este si mult mai ieftin d.p.d.v. al inter-schimbabilitatii pieselor de schimb. Ceea ce spuneam eu mai sus, este faptul ca (dupa parerea mea ...) ceea ce urmeaza dupa motor, adica ambreiaj, cutie, grupuri si planetare - conteaza enorm in calitatile si fiabilitatea unui tractor. Daca n-ar fi asa, de ce unele marci de tractoare au o foarte mica devalorizare (gasindu-se la preturi destul de mari si la o va^rsta respectabila, de 30-35 de ani ...), iar altele se gasesc la niste preturi infime, ava^nd maxim 10 ani ...? Vorbesc de capacitati si puteri similare. |
#35
Posted 01 February 2010 - 20:28
horia66, on 1st February 2010, 01:11, said: Perkins este un gigant constructor de motoare pentru multe domenii, din care agricultura este numai unul dintre ele. Ca fabricant de tractoare este foarte greu sa dezvolti si sa mentii o gama proprie de motoare. Este mult mai usor sa utilizezi un motor... Perkins, sa zicem. Este si mult mai ieftin d.p.d.v. al inter-schimbabilitatii pieselor de schimb. Ceea ce spuneam eu mai sus, este faptul ca (dupa parerea mea ...) ceea ce urmeaza dupa motor, adica ambreiaj, cutie, grupuri si planetare - conteaza enorm in calitatile si fiabilitatea unui tractor. Daca n-ar fi asa, de ce unele marci de tractoare au o foarte mica devalorizare (gasindu-se la preturi destul de mari si la o va^rsta respectabila, de 30-35 de ani ...), iar altele se gasesc la niste preturi infime, ava^nd maxim 10 ani ...? Vorbesc de capacitati si puteri similare. In ceea ce priveste tracorul meu as vrea sa fac cateva precizari ,eu l am gasit dupa mai bine de 3 ani de cautari de mers prin concesionarii si de dat telefoane ,a fost o intamplare .Tractorul a apartinut unui avocat care a decedat in vara anului trecut ,si fiul sau a vandut toate cele 11 tractoare pe care le a mostenit impreuna cu toate utilajele si ce rau mi a parut ca n am mai avut bani sa mai fi cumparat si ceva utilaje .Cum spuneam mai sus am tot cautat eu timp de vreo 3 ani un tractor dar nici ca ma puteam apropia din cauza pretului si chiar cu o luna si ceva inainte de al gasi pe asta gasisem unul identic care de altfel este si acum in acea concesionarie si pe care mi a cerut 11 500E si are 9300 ore de munca.Daca ai rabdare pe aici se mai poate gasi cate un tractor bunisor dar la persoane particulare nicidecum la revanzatori ,spre exemplu am gasit acum 3 saptamani la unul la care am fost sa vad o presa de baloti un Jhon Deer cred ca are 60 sau 70 cp dar nu are dubla tractiune si nici servo directie dar arata super la un pret foarte convenabil ca mi a ramas gandul la el .Apropo de prese de baloti ,am gasit la acea persoana una dar e pe sarma nu pe ata ce puteti sa mi spuneti despre aceste prese ?n as vrea sa gresesc cumparand o astfel de presa care desi arata destul de bine dar are ceva ani si nu stiu daca se mai gasesc in tara piese de schimb pentru ea.Tipul mi a spus ca sunt mai robuste si se defecteaza mai greu decat cele pe ata si nu prea stiu ce sa fac . Edited by horia66, 01 February 2010 - 22:01. |
#36
Posted 01 February 2010 - 21:15
al meu a fost folosit intr-un depozit in care intorcea si baga remorcile de tir la rampa.tractorul a avut o problema la servodirectie,la relanti nu facea suficienta presiune pompa,si fiul patronului nu a putut trage de volan si s-a rasturnat cu el in rampa.atunci,patronul a hotarat sa-l vanda si l-a cumparat cumnatul meu care lucreaza de 10 ani la el in firma.ariete 41 sa schimbi scaunul cu unul cu suspensii.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users