Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e
 Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 

Sunni - Shia

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
67 replies to this topic

#37
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Shiitii care au principiul ca si cel mai putin bun poate lua locul celui mai bun sunt shiitii zaiditi din Yemen, care sunt mai acceptati de catre sunniti tocmai din cauza faptului ca accepta legitimitatea califatului primilor 3 califi. Dar shiitii care sunt majoritari, Ithna Asharia, si care dau tonul intregii discutii despre islamul shiit, nu accepta califatul acestora datorita hadithului Ghadir Khum si a altora in care Profetul sawas l-a numit in mod clar pe Ali as drept succesor.

Alawitii nu sunt priviti de catre shiiti ca musulmani, deoarece au idei care aduc atingere taweedului, monoteismului absolut (de exemplu, ideea ca Ali ar fi Allah, ca profetia trebuia sa vina la Ali si nu la Profet etc). E la fel de adevarat ca unii alawiti afirma ca aceste idei nu ii caracterizeaza si atunci pe ei tratam conform a ceea ce gandesc, respectiv, pot fi musulmani, dar shia, mai putin. Imamul Ali as a fost o figura atat de puternica, incat a inspirat foarte multa ura si foarte multa iubire. Dar el a avertizat ca cei care merg la extreme in atitudinea fata de el nu sunt adeptii lui. Alawitii, ghulat au mers la extrem in iubirea fata de el si i-au acordat un statut pe care noi, Ithna Asharia, nu il acceptam.

Am senzatia ca dvs judecati intreaga devenire a islamului scolii Ahlul Baiyt dupa niste evenimente recente care au propulsat Iranul in atentia publica. Pana dupa jumatatea secolului trecut, Iraqul a detinut rolul de centru islamic shiit incontestabil. Din cauza persecutarii savantilor shiiti de catre Saddam, multi s-au refugiat in Iran, plus avantul economic al Iranului si situatia precara continua din Iraq a determinat mutarea centrului religios in Iran. Nu confundati tot ce face Iranul sau se intampla in Iran cu doctrina shiita.  Iranul a devebnit shiit prin refugierea Imamului Reza as in acel teritoriu. Invataturile sale au prins foarte bine si s-au extins rapid.

In hadithurile noastre (in care a care a crezut si prima generatie de musulmani din shiat Ali) exista anticipari ale acestei ocultari a imamului Mahdi inca dinainte ca persanii sa fi stiut de islam. Deci teza unor imprumuturi e exclusa. Pe de alta
parte, in Coran exista personaje care au acelasi destin exceptional in privinta lungimii vietii: profetul Iisus as care pentru noi nu este mort si inviat, ci doar ridicat la ceruri, existand intr-un mod mosterios de-a lungul secolelor, intr-o alta dimensiune, si care se va intoarce pentru a omori Anticristul, pe Dajjal, sau inteleptul Khidr, care l-a invatat pe profetul; Moise as, si care va trai pana la sfarsitul timpurilor. Aceasta tema a unor oameni care traiesc exceptional de mult sau sunt martori a intregii istorii umane sau calauzesc lumea din oculktare se gaseste in multe traditii religioase, dar nu trebuie sa presupunem automat ca e vorba de imprumut cand dovezile istorice ne arata texte mult mai vechi decat posibilele contacte intre culturile care au fi putut justifica imprumutul.

Va repet ca Iranul a preluat o doctrina deja bine inchegata si argumentata, nu a inventat statutul acestor imami, nici nu l-a dezvoltat. In plus, chiar si sunnitii au aceste hadithuri despre existenta a 12 imami exceptionali din Quraish, doar ca prezinta in locul imamilor nostri alte persoane.

„Această religie va dăinui până în Ziua Judecății, atât timp cât vor domni doisprezece persoane din tribul Qurayș, ca succesori ai mei.” (Muslim: al-Sahih, vol. XIII, p. 202.)

„Succesorii mei vor fi în număr de doisprezece, asemenea căpeteniilor triburilor lui Bani Isra'il, toți vor fi din tribul Qurayș și (potrivit unei versiuni a acestui hadith) din Bani Hașim.”
(Muslim: al-Sahih, vol. VI, p. 2; al-Bukhari: al-Sahih, Capitolul XV din Kita'b al-Ahkam. Ahmad b. Hanbal: al-Musnad, vol. I, p. 397, vol. V, p.86; Ibn Kathir: al-Bidayah, vol. VI, p.245; al-Qunduzi: Yanabi' al-Mawaddah, p. 373.)

Cele de mai sus sunt surse sunnite, in sursele shiite acesti imami sunt evidentiati dupa numele lor.

Un alt hadith prezent si in traditia shiita, si in cea sunnita e cel care coreleaza Coranul de Ahlul Baiyt (in sens restrans, confirm versetului purificarii): „Vă las două lucruri prețioase și importante, unul este Cartea lui Dumnezeu, iar celălalt il reprezinta descendenții mei. Aceste două moșteniri nu vor fi niciodată separate una de cealaltă, iar dacă vă bazați cu tărie pe ele, nu vă veți rătăci  „Ali este întotdeauna cu Coranul și Coranul este cu Ali; nici ei nu se vor despărți niciodată unul de celălalt.”

#38
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postpoarta-cunoasterii, on 20th January 2012, 13:21, said:

1Am senzatia ca dvs judecati intreaga devenire a islamului scolii Ahlul Baiyt dupa niste evenimente recente care au propulsat Iranul in atentia publica. Pana dupa jumatatea secolului trecut, Iraqul a detinut rolul de centru islamic shiit incontestabil. Din cauza persecutarii savantilor shiiti de catre Saddam, multi s-au refugiat in Iran, plus avantul economic al Iranului si situatia precara continua din Iraq a determinat mutarea centrului religios in Iran. Nu confundati tot ce face Iranul sau se intampla in Iran cu doctrina shiita.  Iranul a devebnit shiit prin refugierea Imamului Reza as in acel teritoriu. Invataturile sale au prins foarte bine si s-au extins rapid.

2„Această religie va dăinui până în Ziua Judecății, atât timp cât vor domni doisprezece persoane din tribul Qurayș, ca succesori ai mei.” (Muslim: al-Sahih, vol. XIII, p. 202.)

„Succesorii mei vor fi în număr de doisprezece, asemenea căpeteniilor triburilor lui Bani Isra'il, toți vor fi din tribul Qurayș și (potrivit unei versiuni a acestui hadith) din Bani Hașim.”
(Muslim: al-Sahih, vol. VI, p. 2; al-Bukhari: al-Sahih, Capitolul XV din Kita'b al-Ahkam. Ahmad b. Hanbal: al-Musnad, vol. I, p. 397, vol. V, p.86; Ibn Kathir: al-Bidayah, vol. VI, p.245; al-Qunduzi: Yanabi' al-Mawaddah, p. 373.)

Cele de mai sus sunt surse sunnite, in sursele shiite acesti imami sunt evidentiati dupa numele lor.

Un alt hadith prezent si in traditia shiita, si in cea sunnita e cel care coreleaza Coranul de Ahlul Baiyt (in sens restrans, confirm versetului purificarii): „Vă las două lucruri prețioase și importante, unul este Cartea lui Dumnezeu, iar celălalt il reprezinta descendenții mei. Aceste două moșteniri nu vor fi niciodată separate una de cealaltă, iar dacă vă bazați cu tărie pe ele, nu vă veți rătăci  „Ali este întotdeauna cu Coranul și Coranul este cu Ali; nici ei nu se vor despărți niciodată unul de celălalt.”
1Pai eu stiam ca shiismul a aparut el in sudul Iraqului dar zona era traditional vazuta ca o parte a Persiei, desi existau diferente intre caldeeni si persi. Mai stiu ca Ali sau unul din descendentii lui astia 12 parca era insurat c-o printesa persana.
Si din ce stiu centrul de greutate al shiismului s-a tot mutat, din Iraq in Iran si de acolo in Egipt, care a avut dinastie shiita o vreme, apoi a ramas in stare cripto intre libanezi si turcii de prin centrul Anatoliei, pentru ca in anii 1500 turcii Safavizi sa preia puterea in Iran si sa aduca clerici shiiti puri din Liban si sa revitalizeze shiismul in Iran.
2Intrebarea e, Mohamed a avut in vedere efectiv o succesiune de sefi dupa el, sau a avut imaginea unui soi de colegiu de 12 sefi cum erau in multe triburi? Ca din hadithuri nu prea e clar daca vorbim de o federatie de sefi ce trebuie formata dupa modelul Israelului sau daca e vorba de un sir de sefi succesivi.
La fel, poate Mohamed credea ca-n 12 generatii vine Sfarsitul. Exista si hadithuri din care se poate intelege asta, cum ca nu credea intr-o istorie lunga.

#39
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postsearcher-star, on 20th January 2012, 17:44, said:

1Pai eu stiam ca shiismul a aparut el in sudul Iraqului dar zona era traditional vazuta ca o parte a Persiei, desi existau diferente intre caldeeni si persi. Mai stiu ca Ali sau unul din descendentii lui astia 12 parca era insurat c-o printesa persana.
Si din ce stiu centrul de greutate al shiismului s-a tot mutat, din Iraq in Iran si de acolo in Egipt, care a avut dinastie shiita o vreme, apoi a ramas in stare cripto intre libanezi si turcii de prin centrul Anatoliei, pentru ca in anii 1500 turcii Safavizi sa preia puterea in Iran si sa aduca clerici shiiti puri din Liban si sa revitalizeze shiismul in Iran.
2Intrebarea e, Mohamed a avut in vedere efectiv o succesiune de sefi dupa el, sau a avut imaginea unui soi de colegiu de 12 sefi cum erau in multe triburi? Ca din hadithuri nu prea e clar daca vorbim de o federatie de sefi ce trebuie formata dupa modelul Israelului sau daca e vorba de un sir de sefi succesivi.
La fel, poate Mohamed credea ca-n 12 generatii vine Sfarsitul. Exista si hadithuri din care se poate intelege asta, cum ca nu credea intr-o istorie lunga.

Nu confundati dinastiile aparent shiite cu puterea efectiva a shiitilor. Cu extrem de rare exceptii, shiitii au fost persecutati si de sunniti, si de aceste dinastii ''shiite''. Abasizii au ajuns la putere folosindu-se de sentimentele oamenilor care doreau sa reinstaureze dreptatea in ce priveste Ahlul Baiyt, dar i-au distrus la fel ca si Omeyazii.

Islamul shiit nu a aparut in Sudul Irakului, nucleul acestei doctrine a fost in jurul celor 12 imami, iar acestia, cel putin primii au trait la Mekka si Medina.

Termenul de shia a fost folosit chiar de catre Profet sawas, in Mekka si Medina:


in istoria Islamului, Shia e fost in special utilizat pt “urmasii lui Ali”. Primul care a folosit acest cuvant a fost Mesagerul Lui Allah(SWT) insusi: “Trimisul Lui Allah(SWT) a spus lui Ali(AS) "Vesti bune O Ali! Cu adevarat tu si companionii tai si ai tai Shia (adepti) veti fi in Paradis."

REFERINTE SUNNI:
1. Fadha'il al-Sahaba, de Ahmad Ibn Hanbal, v2, p655
2. Hilyatul Awliyaa, de Abu Nu'aym, v4, p329
3. Tarikh, de al-Khateeb al-Baghdadi, v12, p289
4. al-Awsat, by al-Tabarani
5. Majma' al-Zawa'id, de al-Haythami, v10, p 21-22
6. al-Darqunti,ce a afirmat k aceastra traditie a fost tranmisa prin intermediul a numeroase autorități
7. al-Sawa'iq al-Muhriqah, de Ibn Hajar Haythami , Cap. 11, sectiunea 1, p247

--Messagerul Lui Allah(SAW)a spus:” Shia lui Ali sunt adevaratii victoriosi in ziua Invierii”

REFERINTE SUNNI:
 al-Manaqib Ahmad
 Yanabi al-Mawaddah, de al-Qundoozi al-Hanafi, p62
 Tafsir al-Durr al-Manthoor, de al-Hafidh Jalaluddin al-Suyuti unde citeaza:”Noi eram cu Muhammad cand Ali a venit spre noi. Muhammad a spus: El si ai lui Shia vor dobandi mantuirea in Ziua Judecatii.

De asemenea este relatat:
--Trimisul Lui Allah a spus:”O Ali! In Ziua Judecatii o sa ma refugiez la Allah si tu te vei refugia la mine si copii tai se vor refugia la tine iar shiitii (adeptii tai) se vor refugia la ei. Atunci vei vedea unde ne vor duce.” (Paradis)

REFERINTA SUNNI:
Rabi al-Abrar, de al-Zamakhshari

--O completare privitoare la acest aspect tot din surse Sunni este urmatoarea:

--Ibn Abbas(RA)a relatat: Cand versul “Aceia care cred si realizeaza fapte drepte sunt cei mai buni din creatie”(Quran 98:7) a fost dezvaluit,Trimisul Lui Allah a spus lui Ali:” Aceia sunt ai tai Shia si tu.”El a continuat:”O Ali! (In Ziua Judecatii) tu si ai tai Shia veti veni catre Allah multumiti si multumitori si dusmanii tai vor venii nervosi cu gaturile intepenite. “ Ali a spus:” Cine sunt dusmanii mei?”Profetul (saw)a raspuns:” Acela care nu se asociaza tie si acela care te blesteama si imbratisari acelora ce au ajuns primii sub umbra lui al-Arsh in ziua Invierii.”Ali a intrebat:”Cine sunt aceia,O Mesager al Lui Allah?”El a raspuns:”Ai tai Shia, O, Ali si aceia care te iubesc.”

REFERINTE SUNNI:
 al-Hafidh Jamaluddin al-Dharandi, sub autoritatea lui Ibn Abbas
 al-Sawa'iq al-Muhriqah, de Ibn Hajar, Cap. 11, sectiunea 1, p 246-247


--Trimisul Lui Allah a spus lui Ali:” Printre cei patru ce vor intra in Paradis,voi fie eu, tu, al-Hassan si al-Hussein si descendentii nostri vor fi in spatele nostru, iar sotiile noastre in spatele descendentilor si ai nostri Shia, vor fi de partea noastra dreapta si in compania noastra.”

REFERINTE SUNNI:
 al-Manaqib, de Ahmad
 al-Tabarani
 al-Sawa'iq al-Muhriqah, de Ibn Hajar Haythami , Cap. 11, sectiunea 1, p246

--Rezultand din prezentele dovezi, termenul “Shia” este folosit de Profetul Muhammad (SAW) pentru a-i desemna pe adeptii lui Ali(AS).

Islamul ''shiit'' a existat inca de la aparitia islamului prin constituirea unui grup aparte care acorda un statut superior celor din Ahlul Baiyt as.


Hadithurile referitoare la cei 12 imami sunt clare in cartile noastre, in sensul ca este vorba d eo succesiune si la noi se aminteste si despre ocultarea si revenirea imamului Mahdi as.

Aici e un hadith in araba, imediat voi traduce pe scurt partea din el care va intereseaza:
حدثنا علي بن الحسين بن محمد قال حدثنا هارون بن موسى التلعكبري قال حدثنا عيسى بن موسى الهاشمي بسر من رأى قال حدثني أبي عن أبيه عن آبائه عن الحسين بن علي عن أبيه علي عليه السلام قال دخلت على رسول الله صلى الله عليه وآله في بيت أم سلمة و قد نزلت هذه الآية إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً فقال رسول الله صلى الله عليه وآله يا علي هذه الآية نزلت فيك و في سبطي و الأئمة من ولدك فقلت يا رسول الله و كم الأئمة بعدك قال أنت يا علي
م ابناك الحسن و الحسين و بعد الحسين علي ابنه و بعد علي محمد ابنه و بعد محمد جعفر ابنه و بعد جعفر موسى ابنه و بعد موسى علي ابنه و بعد علي محمد ابنه و بعد محمد علي ابنه و بعد علي الحسن ابنه و الحجة من ولد الحسن هكذا وجدت أساميهم مكتوبة على ساق العرش فسألت الله تعالى عن ذلك فقال يا محمد هم الأئمة بعدك مطهرون معصومون و أعداؤهم ملعونون
Sursa: كفاية الأثر – باب ما جاء عن أمير المؤمنين (ع) في النصوص على الأئمة الاثني عشر (ع ) – ص155

  Profetul sawas a spus: ''Cind aceasta ayah 33: 33 a fost revelata, ea a fost revelata pentru tine (Ali adica) si cei doi copii ai mei, Hasan si Hussein, si pentru imamii din fiul tau''. Atunci l-am intrebat...:'' Cati sunt?'' Profetul sawas a raspuns: '' Imamii sunt tu si fiii tai, Hasan si Hussein, dupa Hasan sI Hussein, fiul lui Hussein, Ali si fiul sau, Muhammad, si dupa el, Jafar, fiul sau, dupa Jafar, Musa, fiul sau, dupa Musa, Ali, fiul sau, dupa Ali, Muhammad, fiul sau, dupa Muhammad, Ali, fiul sau, dupa Ali, Hasan, fiul sau, dupa aceea fiul sau Hujja (imam Mahdi). Asa am vazut numele lor pe Arsh, Tron si l-am intrebat pe Allah despre ele, El a zis: O, Muhammad, ei sunt imami dupa tine, infailibili, purificati, iar dusmanii lor sunt blestemati.'' Kifaiat Al Athar, pg 155.

Nu este vorba de sefi de tribi, accentul nu cade pe puterea politica, ci pe suprematia spirituala. Desigur, acesti imami erau si cei mai in masura sa preia si problemele comunitatii musulmane. De exemplu, noi, shiitii, nu suntem de acord cu razboaiele islamice de expansiune duse de omeyazi, in doctrina noastra nu exista nici o justificare. Pentru ca conducerea a fost preluata de oameni insetati de putere si averi, multe crime s-au petrecut in numele islamului, multe razboaie ilegitime.



Am sa va las aici un mic ghid de lamurire a unor termeni islamici care am senzatia ca sunt identici pentru dvs cu conducerea strict politica.


Înțelesul termenilor IMAMAT și KHILAFAH

AL-IMAMAH înseamnă literal ʼa conduceʼ; al-imam desemnează 'conducătorul'. În terminologia islamică, al-imamah (Imamatul) se referă la 'autoritatea universală în toate treburile religioase și lumești, în calitate de succesor al Profetului'.

[1] Sursă: al-'Allamah al-Hilli: al-Babu 'l-hadi 'ashar, Eng. tr. W. M. Miller, p. 62; Mughniyyah: Falsafat Islamiyyah, p. 392.

Al-Imam înseamnă 'bărbatul care, ca successor al Profetului sawas, are dreptul de a deține conducerea deplină asupra musulmanilor în toate treburile religioase și lumești'.

'Conducerea deplină' îi exclude pe cei care conduc rugăciunea: deși ei sunt numiți 'Imami ai rugăciunilor', nu au autoritate absolută.

'În calitate de succesor al Profetului sawas' ne subliniază diferența dintre un profet și un Imam. Imamul deține această autoritate nu direct, ci în calitate de succesor al Profetului sawas.

Termenul al-khilafah înseamnă 'a succede' și al-khalifah înseamnă 'succesor'. În terminologia islamică al-khilafah și al-khalifah desemnează practic aceleași înțelesuri ca al-ima'mah și, respectiv, al-ima'm.

Al-Wisayah înseamnă 'executarea testamentului', iar al-wasiyy înseamnă 'executorul testamentului'. Semnificația lor în scrierile musulmanilor e aceeași cu cea a al-khilafah (califatului) și a al-khalifah (calif).

E interesant de observat că mulți profeți anteriori erau de asemenea califi ai profeților anteriori, ei erau atât nabiyy, cât și khalifah; alți profeți, care au adus o nouă shari'ah,nu erau califi ai unor profeți anteriori. De asemenea, mai sunt cei care erau califi ai profeților, dar nu profeți ei înșiși.

Imamatul nu se confundă cu guvernarea politică efectivă.


Să înțelegem ce înseamnă profeția pentru a înțelege imamatul. Mai mult de 90% dintre profeți nu au avut putere politică; majoritatea au fost persecutați și, aparent, victime neajutorate ale puterii politice din vremea lor. Gloria lor nu a fost una a coroanei și a tronului, ci a martiriului și suferinței. Dacă principala caracteristică a profeției ar fi puterea politică și guvernarea, atunci poate nici măcar 50 (din 124,000) de profeti nu ar putea avea titlul divin de nabiyy.

Așadar caracteristica principală a Profetului sawas nu a fost aceea de a fi deținut vreo putere politică, ci faptul că a fost Reprezentantul lui Allah. Această reprezentare nu i-a fost dăruită lui de către oameni, ci de către Însuși Allah.
În același mod, caracteristica majoră a succesorului nu poate fi puterea politică, ci faptul că el era Reprezentantul lui Allah, iar această reprezentare îi era dăruită lui nu de către oameni, ci de către Allah Însuși. Dacă un Imam Îl reprezintă pe Allah, el trebuie să fie numit de către Allah.

Am sa va las aici un mic ghid de lamurire a unor termeni islamici care am senzatia ca sunt identici pentru dvs cu conducerea strict politica.


Înțelesul termenilor IMAMAT și KHILAFAH

AL-IMAMAH înseamnă literal ʼa conduceʼ; al-imam desemnează 'conducătorul'. În terminologia islamică, al-imamah (Imamatul) se referă la 'autoritatea universală în toate treburile religioase și lumești, în calitate de succesor al Profetului'.

[1] Sursă: al-'Allamah al-Hilli: al-Babu 'l-hadi 'ashar, Eng. tr. W. M. Miller, p. 62; Mughniyyah: Falsafat Islamiyyah, p. 392.

Al-Imam înseamnă 'bărbatul care, ca successor al Profetului sawas, are dreptul de a deține conducerea deplină asupra musulmanilor în toate treburile religioase și lumești'.

'Conducerea deplină' îi exclude pe cei care conduc rugăciunea: deși ei sunt numiți 'Imami ai rugăciunilor', nu au autoritate absolută.

'În calitate de succesor al Profetului sawas' ne subliniază diferența dintre un profet și un Imam. Imamul deține această autoritate nu direct, ci în calitate de succesor al Profetului sawas.

Termenul al-khilafah înseamnă 'a succede' și al-khalifah înseamnă 'succesor'. În terminologia islamică al-khilafah și al-khalifah desemnează practic aceleași înțelesuri ca al-ima'mah și, respectiv, al-ima'm.

Al-Wisayah înseamnă 'executarea testamentului', iar al-wasiyy înseamnă 'executorul testamentului'. Semnificația lor în scrierile musulmanilor e aceeași cu cea a al-khilafah (califatului) și a al-khalifah (calif).

E interesant de observat că mulți profeți anteriori erau de asemenea califi ai profeților anteriori, ei erau atât nabiyy, cât și khalifah; alți profeți, care au adus o nouă shari'ah,nu erau califi ai unor profeți anteriori. De asemenea, mai sunt cei care erau califi ai profeților, dar nu profeți ei înșiși.

Imamatul nu se confundă cu guvernarea politică efectivă.


Să înțelegem ce înseamnă profeția pentru a înțelege imamatul. Mai mult de 90% dintre profeți nu au avut putere politică; majoritatea au fost persecutați și, aparent, victime neajutorate ale puterii politice din vremea lor. Gloria lor nu a fost una a coroanei și a tronului, ci a martiriului și suferinței. Dacă principala caracteristică a profeției ar fi puterea politică și guvernarea, atunci poate nici măcar 50 (din 124,000) de profeti nu ar putea avea titlul divin de nabiyy.

Așadar caracteristica principală a Profetului sawas nu a fost aceea de a fi deținut vreo putere politică, ci faptul că a fost Reprezentantul lui Allah. Această reprezentare nu i-a fost dăruită lui de către oameni, ci de către Însuși Allah.
În același mod, caracteristica majoră a succesorului nu poate fi puterea politică, ci faptul că el era Reprezentantul lui Allah, iar această reprezentare îi era dăruită lui nu de către oameni, ci de către Allah Însuși. Dacă un Imam Îl reprezintă pe Allah, el trebuie să fie numit de către Allah.

#40
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Din cele postate mai sus observ urmatoarele.
Ca nu exista nici o trimitere la Quran
Daca mie de exemplu mi-ar spune cineva ca Moise a facut motociclism, l-as contrazice cu argumente din Tora
Bag seama ca de atatea relatari ale oamenilor, mesajul din Quran nici nu mai este luat in discutie

#41
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 20th January 2012, 18:13, said:

Aici e un hadith in araba, imediat voi traduce pe scurt partea din el care va intereseaza:
حدثنا علي بن الحسين بن محمد قال حدثنا هارون بن موسى التلعكبري قال حدثنا عيسى بن موسى الهاشمي بسر من رأى قال حدثني أبي عن أبيه عن آبائه عن الحسين بن علي عن أبيه علي عليه السلام قال دخلت على رسول الله صلى الله عليه وآله في بيت أم سلمة و قد نزلت هذه الآية إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً فقال رسول الله صلى الله عليه وآله يا علي هذه الآية نزلت فيك و في سبطي و الأئمة من ولدك فقلت يا رسول الله و كم الأئمة بعدك قال أنت يا علي
م ابناك الحسن و الحسين و بعد الحسين علي ابنه و بعد علي محمد ابنه و بعد محمد جعفر ابنه و بعد جعفر موسى ابنه و بعد موسى علي ابنه و بعد علي محمد ابنه و بعد محمد علي ابنه و بعد علي الحسن ابنه و الحجة من ولد الحسن هكذا وجدت أساميهم مكتوبة على ساق العرش فسألت الله تعالى عن ذلك فقال يا محمد هم الأئمة بعدك مطهرون معصومون و أعداؤهم ملعونون
Sursa: كفاية الأثر – باب ما جاء عن أمير المؤمنين (ع) في النصوص على الأئمة الاثني عشر (ع ) – ص155

Profetul sawas a spus: ''Cind aceasta ayah 33: 33 a fost revelata, ea a fost revelata pentru tine (Ali adica) si cei doi copii ai mei, Hasan si Hussein, si pentru imamii din fiul tau''. Atunci l-am intrebat...:'' Cati sunt?'' Profetul sawas a raspuns: '' Imamii sunt tu si fiii tai, Hasan si Hussein, dupa Hasan sI Hussein, fiul lui Hussein, Ali si fiul sau, Muhammad, si dupa el, Jafar, fiul sau, dupa Jafar, Musa, fiul sau, dupa Musa, Ali, fiul sau, dupa Ali, Muhammad, fiul sau, dupa Muhammad, Ali, fiul sau, dupa Ali, Hasan, fiul sau, dupa aceea fiul sau Hujja (imam Mahdi). Asa am vazut numele lor pe Arsh, Tron si l-am intrebat pe Allah despre ele, El a zis: O, Muhammad, ei sunt imami dupa tine, infailibili, purificati, iar dusmanii lor sunt blestemati.'' Kifaiat Al Athar, pg 155.

Searcher fii pe faza ca ma adresez tie. Cum vezi, poarta cunoasterii vine pentru a-si justifica doctrina cu un hadith (origine umana, nu exista in Quran), pe care il completeaza cu un fragment din sura din Quran 33:33.Nu iti citeaza intreg contextul, pentru ca daca ar face-o ar lasa loc interpretarilor.
O sa-ti explic folosind Quranul, surat Al-`Ahzab incepand cu versul
32."O voi sotii ale Profetului, voi nu sunteti ca nici una dintre femei. Daca sunteti pioase, nu va aratati binevoitoare fata de barbati,cu vorba pentru ca acela care are o boala in inima sa nu pofteasca la voi si spuneti vorbe potrivite".
33."Sedeti in casele voastre si nu va aratati lumii,asa cum se aratau in vremea Jahilyyei de mai inainte!Impliniti Rugaciunea,achitati Dania si fiti cu supunere fata de Allah si fata de Trimisul sau!Allah voieste sa tina departe de voi, o neam al profetului, rusinea si sa va curateasca pe voi intru totul.
Am bolduit sura cu pricina care reprezinta schisma sunna-shia si motiv de killereala intre ei.
In interpretare sunnita, aceaste versuri se refera la casa lui Mohammed,(Ahlul Bayt). In acceptiunea limbii arabe, casa unei persoane este formata din sotiile acestuia. Nu este formata din sotul ficei si nepoti. Prin urmare sunniti considera ca aceste 2 versuri se refera la sotiile lui Mohammad, caci cu asta incepe versul 32 "o voi sotii" si prin urmare si partea bolduita le este adresata tot lor. Mai mult casa lui Mohammad este extinsa la tot neamul musulman, de care Allah, conform portiunii bolduite vrea sa tina rusinea de o parte.Oricum sunniti acorda importanta egala acestui vers in raport cu altele din Quran

In interpretare shia, partea bolduita nu se refera la sotiile profetului ci la fiica acestuia, sotul ei si copii lor. Este de fapt singurul vers din Quran pe care si-au intemeiat doctrina.
Niciodata nu am putut pricepe de ce nu se refera totusi la toate fiicele lui Mohammad ci doar la una.
Cine are dreptate? Doua doctrine, ambele din punctul lor de vedere.
Chestia cea mai amuzanta in tot acest context este ca musulmanii au pretentia revelarii Quranului intrucat Biblia a fost corupta si trebuia indreptata. Chestia este ca daca lucrurile stau asa si Quranul este atunci la fel de corupt, intrucat araba are niste particularitati lingvistice care scot in evidenta ca aranjarea versurilor prin Quran cand a fost compilat (adica mult dupa moartea lui Mohammad)s-a facut alandala.
Si cel mai important aspect este ca Quranul nu se practica. Musulmanii au scoli, tone de hadith-uri emanate de la oameni ale caror principii contrazic uneori de-a dreptul grosolan Quranul.
Poti sa te convingi cu ochii tai, uitandu-te cu ce si-a facut prezentarea poarta cunoasterii. Hadith-uri. Nici macar un verset din Quran.
E ca si cum un Mormon, explica unui crestin ca si el este crestin, numai ca Biblia lui este de fapt Cartea lui Mormon. :roflmao:

Edited by ThinkAbout, 28 January 2012 - 16:05.


#42
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 15:12, said:

Din cele postate mai sus observ urmatoarele.
Ca nu exista nici o trimitere la Quran
Daca mie de exemplu mi-ar spune cineva ca Moise a facut motociclism, l-as contrazice cu argumente din Tora
Bag seama ca de atatea relatari ale oamenilor, mesajul din Quran nici nu mai este luat in discutie

A fost o explicatie a termenilor. Ce anume doriti din Quran? Termenul de shia? Despre imami?

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 16:03, said:

Searcher fii pe faza ca ma adresez tie. Cum vezi, poarta cunoasterii vine pentru a-si justifica doctrina cu un hadith (origine umana, nu exista in Quran), pe care il completeaza cu un fragment din sura din Quran 33:33.Nu iti citeaza intreg contextul, pentru ca daca ar face-o ar lasa loc interpretarilor.
O sa-ti explic folosind Quranul, surat Al-`Ahzab incepand cu versul
32."O voi sotii ale Profetului, voi nu sunteti ca nici una dintre femei. Daca sunteti pioase, nu va aratati binevoitoare fata de barbati,cu vorba pentru ca acela care are o boala in inima sa nu pofteasca la voi si spuneti vorbe potrivite".
33."Sedeti in casele voastre si nu va aratati lumii,asa cum se aratau in vremea Jahilyyei de mai inainte!Impliniti Rugaciunea,achitati Dania si fiti cu supunere fata de Allah si fata de Trimisul sau!Allah voieste sa tina departe de voi, o neam al profetului, rusinea si sa va curateasca pe voi intru totul.
Am bolduit sura cu pricina care reprezinta schisma sunna-shia si motiv de killereala intre ei.
In interpretare sunnita, aceaste versuri se refera la casa lui Mohammed,(Ahlul Bayt). In acceptiunea limbii arabe, casa unei persoane este formata din sotiile acestuia. Nu este formata din sotul ficei si nepoti. Prin urmare sunniti considera ca aceste 2 versuri se refera la sotiile lui Mohammad, caci cu asta incepe versul 32 "o voi sotii" si prin urmare si partea bolduita le este adresata tot lor. Mai mult casa lui Mohammad este extinsa la tot neamul musulman, de care Allah, conform portiunii bolduite vrea sa tina rusinea de o parte.Oricum sunniti acorda importanta egala acestui vers in raport cu altele din Quran

In interpretare shia, partea bolduita nu se refera la sotiile profetului ci la fiica acestuia, sotul ei si copii lor. Este de fapt singurul vers din Quran pe care si-au intemeiat doctrina.
Niciodata nu am putut pricepe de ce nu se refera totusi la toate fiicele lui Mohammad ci doar la una.
Cine are dreptate? Doua doctrine, ambele din punctul lor de vedere.
Chestia cea mai amuzanta in tot acest context este ca musulmanii au pretentia revelarii Quranului intrucat Biblia a fost corupta si trebuia indreptata. Chestia este ca daca lucrurile stau asa si Quranul este atunci la fel de corupt, intrucat araba are niste particularitati lingvistice care scot in evidenta ca aranjarea versurilor prin Quran cand a fost compilat (adica mult dupa moartea lui Mohammad)s-a facut alandala.
Si cel mai important aspect este ca Quranul nu se practica. Musulmanii au scoli, tone de hadith-uri emanate de la oameni ale caror principii contrazic uneori de-a dreptul grosolan Quranul.
Poti sa te convingi cu ochii tai, uitandu-te cu ce si-a facut prezentarea poarta cunoasterii. Hadith-uri. Nici macar un verset din Quran.
E ca si cum un Mormon, explica unui crestin ca si el este crestin, numai ca Biblia lui este de fapt Cartea lui Mormon. :roflmao:

Da, sunteti doamna Solstice. Pe forumul islamic spuneati ca sunteti crestina libaneza, din mama romanca si tata musulman, acum aici aveti tata evreu. Daca nu foloseati aceleasi postari cu copy paste nu va prindeam. Oricum, nu are nici o importanta cine sunteti, doar ca ne cunoastem deja. Sa reluam discutia.

Nici un hadith care contrazice Coranul nu este acceptat de catre shiiti. La sunniti exista hadithuri in care se spune ca Profetul sawas a fost vrajit, a uitat versete din Coran, a gresit si sunt acceptate pentru ca sunt din Bukhari si Muslim chiar daca ele contrazic versete clare din Coran referitoare la faptul ca Profetul sawas nu e vrajit si nici nu rosteste nimic de la sine.

Versetele din Coran nu au fost compilate in ordinea revelarii lor, ci in alta ordine. De aceea multe versete se refera la chestiuni diferite, apoi se revine la subiect, iar se deviaza. De aceea toti musulmanii cred ca Coranul nu poate fi inteles decat prin sunnah, hadithurile Profetului sawas si cunoasterea circumstantelor revelarii.

Acest verset e important pentru ca este vorba de purificarea celor din Ahlul Baiyt, familia Profetului at tathir sawas asa cum reise din versetul purificarii, nu familia Profetului sawas in general. E o diferenta mare intre cine a spus Profetul sawas ca reprezinta a sa Ahlul Baiyt si ce inseamna Ahlul Baiyt in general in limba araba.

Acesta este versetul purificarii prin care este demonstrata puritatea si indepartarea pacatelor de Ahlul Baiyt:

''Allah cu adevarat (Innama) doreste (uridu) sa tina departe (ayiuth'hiba) orice impuritate/rijs de voi (ankom), oameni ai casei / ahlul baiyt si sa va purifice (yutahherakum) cu purificare (profunda) / tathira.?? Innama uridu Allah ayiuth'hiba ankom al rijs ahlal bayt wa yutahherakum tathira'' Coran 33: 33


Innama (cu adevarat sau doar) semnifica o distinctie exclusiva. Pentru a sublinia aceasta exclusivitate, al doilea obiect al verbului yudh-hiba (a indeparta, a tine la distanta)-sintagma ankum (de la voi)- a fost pus inainte de primul obiect rijs (impuritatea); pentru o subliniere suplimentara, sintagma Ahl ul Bayt a fost mentionata pentru a explica pronumele ankum (de la voi). Structura gramaticala a intregii propozitii indica ca acesta e un privilegiu sau o distinctie unica acordata doar lui Ahl ul Bayt, excluzindu-i pe toti ceilalti.

Verbul yuridu / doreste implica faptul ca vointa continua sau intentia lui Allah este vointa sau intentia Sa creativa, nu legislativa. Ceea ce Allah doreste este.

Sotiile Profetului sawas sunt parte din Ahlul Baiyt a lui Muhammad, dar nu din Ahlul Baiyt a At Tathir / a versetului purificarii.
Ele sunt parte a familiei in sensul general, conform limbii arabe, dar acest verset nu a fost revelat pentru ele si nu se refera la ele (vezi si exemplul fiului lui Nuh / Noe de mai jos).

Asa cum vedem din hadisurile referitoare la aceasta ayah, versetul se refera la cei cinci, Fatima (AS) fiind unica femeie. Daca versetul ar fi fost revelat pentru sotiile Profetului sawas, folosirea gramaticala a masculinului pentru femei ar fi fost complet gresita. Asadar, daca versetul ar fi fost despre sotiile Profetului, care ar fi fost rostul folosirii genului masculin in ayat at tathir?

Pe de alta parte, daca citesti Coran 33: 30, Allah spune ca pedeapsa pentru sotiile Profetului sawas, in caz ca fac ceva rusinos, este dubla; la fel si rasplata. Asadar, pe de o parte, ele ar fi fost purificate de pacate sau, cu o exprimare mai precisa, pacatele ar fi fost tinute departe de ele, iar, pe alta parte, el ar fi fost pedepsite pentru pacate? Nu are logica.

In Coran 66: 4, cind Allah le spune Aishei si Hafsei sa faca tawba deoarece l-au mintit pe Profet sawas, inseamna implicit ca ele au facut un pacat. Cum se poate ca Allah sa le fi promis ca va tine rijs / impuritatea departe de ele si apoi sa le certe pentru ca au mintit, minciuna fiind in Coran una dintre impuritatile majore / rijs?

Contextul versetelor anterioare se refera intr-adevar la sotii si pronumele folosit este cel feminin. Cand versetul purificarii incepe, se foloseste: Ankum Yutahhirakum. Acest mod de adresare este folosit fie exclusiv pentru pluralul masculin, fie pentru pluralul amestecat, masculin si feminin. Versetul se schimba, adresindu-se unui grup diferit de oameni.

Asa cum se stie, versetele Coranului nu sunt aranjate in ordinea revelarii lor; multe versete sunt adunate in acelasi loc, dar contextul revelarii lor e diferit. Fara a sti CIND, PENTRU CINE, CU CE SCOP au fost revelate versetele intelegem prea putine despre adevarata semnificatie a Coranului. De multe ori in Coran se trece de la un subiect la un alt subiect. In aceeasi sura, al-Ahzab (Clanurile), dupa ce versetele s-au adresat sotiilor, ni se atrage atentia asupra credinciosilor. Apoi iarasi versetele li se adreseaza sotiilor. Intr-un grup care contine atit barbati, cit si femei, accentul cade asupra barbatilor, barbatii predomina.

Asa cum vedem din hadisurile referitoare la aceasta ayah, versetul se refera la cei cinci, Fatima (AS) fiind unica femeie. Daca versetul ar fi fost revelat pentru sotiile Profetului sawas, folosirea gramaticala a masculinului pentru femei ar fi fost complet gresita. Asadar, daca versetul ar fi fost despre sotiile Profetului, care ar fi fost rostul folosirii genului masculin in ayat at tathir?

Exista o regula in interpretarea Coranului: daca hadisurile de la Profet sawas contrazic intelesul aparent al contextului coranic, ele anuleaza acel context.

Daca exista o sunnah certa de la Profet sawas (hadisuri sahih), contextul coranic nu schimba interpretarea rezultata din hadis. De exemplu aici, contextul aparent se refera la sotii. Deodata pronumele nu mai este feminin, ci masculin. In plus, exista hadisuri mutawatirr (cu multe lanturi de relatare), toate sahih / autentice, desigur venind de la Profet sawas, specificind ca versetul a fost revelat clar pentru Fatima, Ali, Hasan si Hussein AS. Mai mult decit atit, tot prin intermediul acestor hadisuri sahih ni se spune de contextul revelarii acestui verset.

In plus, exista hadisuri mutawatirr (cu multe lanturi de relatare), toate sahih / autentice, desigur venind de la Profet sawas, specificind ca versetul a fost revelat clar pentru Fatima, Ali, Hasan si Hussein AS. Redam aici doar hadithurile sunnite sahih (dar noi avem multe alte hadithuri shiite despre acelasi subiect):

Sahih Muslim: Cartea 31: Kitab Fada'il al-Sahabah, Meritele companionilor Profetului sawas, Capitolul 9 : Meritele familiei Profetului sawas (Ahlul-Bayt), Hadith Numar 5955:
"'Aisha a relatat ca Trimisul lui Allah sawas a iesit afara intr-o dimineata purtind o mantie dungata din par de camila neagra cind a venit Hasan b. 'Ali. El l-a acoperit cu ea, apoi a venit Husain si el l-a acoperit alaturi de celalalt (Hasan). Apoi a venit Fatima si el a luat-o sub ea (mantie), apoi a venit Ali si el de asemenea l-a luat sub ea si apoi a zis: "Allah cu adevarat doreste sa tina departe orice impuritate/rijs de voi, oameni ai casei / ahlul baiyt si sa va purifice cu purificare (profunda).?? Coran 33: 33

Sahih Al-Tirmidhi, Vol. 13, p.200 Umar Ibn Salamah, fiul vitreg al Profetului sawas, spune:
??Versetul onorabil al purificarii a fost revelat in casa lui Ummu-Salamah, sotia Profetului sawas. Profetul sawas i-a chemat pe Fatimah, Hasan si Husayn si Ali (a.s) era in spatele lui. Apoi el i-a acoperit cu o mantie (kisa?) si a declarat: ?O, Allah! Acestia sunt familia mea / ahlul baiyti, asa ca indeparteaza rautatea de la ei si fa-i puri!? In acel moment, Ummu-Salamah a intrebat: ?O, Profet al lui Allah! Sunt eu printre ei?? El a raspuns: ?Tu esti la locul tau si tu esti bine, de asemenea.?


Imam Tha'labi in Tafsir, Imam Ahmad Bin Hanbal in Musnad si Ibn Athir in Jam'u'l-Usul, citeaza din Sahih Tirmidhi si Muslim: toti relateaza de la sotia Profetului sawas, Ummu'l-Mu'minin Umm Salama, care spune:
"Profetul era in casa mea cind Fatima i-a adus o ceasca de harrira. In momentul acela el statea pe veranda unde obisnuia sa doarma. El avea o mantie de la Khaibari sub picioarele sale. Eu imi faceam rugaciunea in casa. Profetul sawas i-a spus Fatimei sa isi cheme sotul si fiii. Curind Ali, Hasan si Husain au intrat si au impartit harrira. Ingerul Gavriil a aparut si a revelat acest verset Profetului:"Allah cu adevarat doreste sa tina departe orice impuritate/rijs de voi, oameni ai casei / ahlul baiyt si sa va purifice cu purificare (profunda).?? Coran 33: 33
"Apoi Profetul i-a acoperit pe toti cu mantia sa, si-a ridicat miinile catre cer si a spus: 'O, Allah, acestia sunt descendentii mei. Indeparteaza de ei orice impuritate si purifica-i cu o perfecta purificare!"
Umm Salama a spus ca a inaintat si a dorit sa intre sub mantie spunind: "O, Profet al lui Allah, pot sa ma alatur grupului?" Profetul sawas a raspuns: "Nu, ramai la locul tau, tu esti in virtute."

Hadithurile citate demonstreaza faptul ca sotiile NU fac parte din Ahlul Baiyt at Tathir. Umm Salamei nu i s-a permis sa intre sub patura pentru ca ea nu face parte (si nici restul sotiilor) din Ahlul Baiyt At Tathir si exista chiar si un hadith din surse sunnite in care aceasta isi exprima regretul ca nu a fost primita. ''A fi in virtute, a fi bine'' inseamna a o asigura de un sfarsit bun in paradis, dar nu o anunta ca e masoom, purificata. Multi oameni sunt in paradis, dar foarte putini purificati. Uitati aici hadithul:

Mushkil Al-?athar (scrisa de Al-Tahawi), Vol. 1, p. 336:[63]
Ummu-Salamah a spus: ??Cind versetul onorabil (al purificarii) a fost revelat, nu era nimeni acasa cu exceptia ingerului Gavriil, a Profetului, a Fatimei, a lui Hasan si Husayn (a.s). Am intrebat: ?O, Trimis al lui Allah! Fac si eu parte din Ahl al-Bayt (a.s)?? El a raspuns: ?Intra-adevar, tu ai fapte bune in fata lui Allah.? Mi-as fi dorit sa spuna ?da?. Ar fi fost m-ai placut pentru mine decit toate lucrurile asupra carora soarele straluceste si apune.?
Tahawi continua: ?Asadar intelegem ca declaratia lui Allah in acest versetul (???? ???? ???? ) este adresata barbatilor alesi de catre El pentru a le reaminti de statutul lor maret, iar sotiile Profetului sunt cele la care se refera doar partea anterioara a versetului, inainte de a se adresa barbatilor.?

Apoi el relateaza doua traditii: ??Dimineata, Profetul sawas obisnuia sa vina la usa casei Fatimei sis a spuna: ?Pacea fie asupra ta, o, ahlul baiyt! Allah a dorit sa indeparteze orice rautate de la voi.? Apoi el adauga: ?De asemenea ceea ce ne este relatat in aceasta privinta implica ca versetul purificarii (Tat?hir) este (revelat) pentru demnitatea lor (in onoarea lor).? See: Mushkil Al-Athar, Vol. 1, pp. 332-339.

Al-Durr Al-Manthur, in exegeza destinata versetului purificarii, Majma? al-Zawa?id, Vol. 9, p. 169
Ibn Abbas a spus: ??Timp de noua luni am fost martori cum Trimisul lui Allah sawas mergea la usa casei lui Ali de cinci ori pe zi la timpul celor cinci rugaciuni si spunea: ?Pacea fie asupra voastra, Ahl al-Bayt, si binecuvintarile si mila lui Allah! "Allah cu adevarat doreste sa tina departe orice impuritate/rijs de voi, oameni ai casei / ahlul baiyt si sa va purifice cu purificare (profunda).?? Este timpul rugaciunii. Fie ca Allah sa va binecuvinteze!?

Sahih Muslim: Cartea 31: Kitab Fada'il al-Sahabah, Meritele companionilor Profetului sawas, Capitolul 9 : Meritele familiei Profetului sawas (Ahlul-Bayt), Hadith Numar 5955:
"'Aisha a relatat ca Trimisul lui Allah sawas a iesit afara intr-o dimineata purtind o mantie dungata din par de camila neagra cind a venit Hasan b. 'Ali. El l-a acoperit cu ea, apoi a venit Husain si el l-a acoperit alaturi de celalalt (Hasan). Apoi a venit Fatima si el a luat-o sub ea (mantie), apoi a venit Ali si el de asemenea l-a luat sub ea si apoi a zis: "Allah cu adevarat doreste sa tina departe orice impuritate/rijs de voi, oameni ai casei / ahlul baiyt si sa va purifice cu purificare (profunda).?? Coran 33: 33


Sahih al-Tirmidhi (v5, pp 351,663), relatat cu autoritatea lui Umar Ibn Abi Salama, fiul lui Umm Salama: ??Versetul "Allah cu adevarat doreste sa tina departe orice impuritate/rijs de voi, oameni ai casei / ahlul baiyt si sa va purifice cu purificare (profunda).?? Coran 33: 33 a fost revelat in casa lui Umm Salama.Profetul i-a adunat pe Fatimah, al-Hasan si al-Husain si i-a acoperit cu o mantie si el de asemenea l-a acoperit pe Ali care era in spatele lui. Apoi Profetul sawas a spus: "O, Allah! Acestia sunt membrii casei mele (Ahlul-Bayt). Indeparteaza de ei orice impuritate si purifica-i cu o purificare perfecta!" Umm Salama a intrebat: "Sunt si eu de asemenea inclusa printre ei, o, Trimis al lui Allah?" Profetul a raspuns: "Tu ramai acolo unde esti si tu te indrepti catre un sfirsit bun."

Ibn Hajar spune in Sawa'iq-e-Muhriqa ca majoritatea comentatorilor cred ca acest verset a fost revelat spre lauda lui Ali, a Fatimei, a lui Hasan si a lui Husain.

Imam Tha'labi in Tafsir-e-Kashfu'l-Bayan; Imam Fakhru'd-d Razi in Tafsir-e-Kabir, vol. VI, p. 783; Jalalu'd-din Suyuti in Durru'l-Mansur, vol.V,p.199 si Khasa'isu'l-Kubra, vol. II, p. 264; Nishapuri in Tafsir, vol. III; Imam Abdu'r-Razzaq ar-Ra'sani in Tafsir Rumuzu'l-Kunuz; Ibn Hajar Asqalani in Isaba, vol. IV, p. 208; Ibn Asakir in Ta'rikh, vol. IV, pp 204 si 206; Muhibu'd-din Tabari in Riyazu'n-Nuzra, vol. II, p. 188; Muslim Bin Hajjaj in Sahih, vol. II, p. 133 si vol. VII, p. 140; Nabhani in Sharafu'l-Mu'ayyid, Beirut, p. 10; Muhammad Bin Yusuf Ganji Shafi'i in Kifayatu't-Talib, ch.100, cu 6 hadisuri autentice si Sheikh Sulayman Balkhi Hanafi in Yanabiu'l-Mawadda, ch.33, cu autoritatea luata de la Sahih Muslim, hadis relatat de Ummu'l-Mu'minin A'yesha; 10 relatari de la Tirmidi, Hakim Ala'u'd-Dowlat Semnani, Baihaqi, Tibrani, Muhammad Bin Jarir, Ahmad Bin Hanbal, Ibn Abi Shaiba, Ibn Munzir, Ibn Sa'd, Hafiz Zarandi si Ibn Mardawiyya ca relatari de la Ummu'l-Mu'minin Umm Salama, Umar Bin Abi Salama, (care a fost crescut de Profet), Anas Bin Malik, Sa'd Bin Abi Waqqas, Wathila Ibn Asqa' si Abu Sa'id Khudri au spus ca versetul purificarii a fost revelat in cinstea celor Cinci.

Asadar, daca Umm Salama era dintre Ahlul-Bayt mentionati in versetul purificarii, de ce nu i-a raspuns Profetul sawas in mod pozitiv? De ce nu a lasat-o sa intre sub mantie? De ce i-a spus sa ramina acolo unde era? Daca Profetul sawas ar fi considerat-o pe Umm Salama ca fiind dintre cei purificati, cu siguranta ar fi lasat-o sa intre sub mantie si s-ar fi rugat sa ii fie acordata si ei purificarea desavirsita.

Contextul real al revelarii acestui verset dovedeste cu claritate ca a fost destinat doar celor cinci mentionati mai sus.

Inca un argument foarte important:
Chiar si in traditiile sunnite se specifica clar ca sotiile nu fac parte din Ahl Baiyt:

Se relateaza in Sahih Muslim si Jam'u'l-Usul ca Hasan Ibn Samra l-a intrebat pe Zaid Ibn Arqam daca sotiile Profetului sunt incluse in Ahle Bait. Zaid a spus: "Pe Allah, nu. O sotie ramine cu sotul ei pentru o perioada, dar cind el divorteaza de ea, ea merge la casa tatalui sau, se alatura familiei mamei ei si e complet separata de sotul ei. Ahle Bait sunt acei membri ai familiei Profetului sawas carora caritatea le e interzisa. Ei nu pot fi separati de Ahle Bait oriunde vor merge."
Oricum, opinia lui Zaid ibn Arkam nu are importanta aici dat fiind ca avem declaratii clare ale Profetului sawas in ceea ce priveste acest subiect.

In concluzie, trebuie sa luam in considerare ca:

I. ACEST VERSET A FOST REVELAT SINGUR, asa cum am aratat mai sus, SI INTR-UN SINGUR CONTEXT. Nu are nici o legatura cu contextul aparent al Coranului (discutia despre sotii), asa cum se intimpla adesea in Coran si in poezia araba, adica se trece direct de la un subiect la altul. Contextul concret al revelatiei ne arata clar ca versetul se refera doar la Muhammad, Fatima, Ali, Hassan si Hussein (AS). In plus, structura gramaticala a versetului demonstreaza trecerea la un alt subiect.

II. Hadisurile privitoare la acest verset se refera in mod unanim doar la cei cinci. Aceste hadisuri sunt MUTAWATTIR, in cartile sunnite fiind mentionate prin 40 de legaturi/isnaduri, iar in cartile shiite prin 30 de isnaduri.

III. Contextul Coranului constituie o evidenta doar cind lipsesc orice detalii din sunnah Profetului sawas. Aici nu este cazul: avem hadisuri mutawattir in care e explicat clar cine sunt cei purificati, ahl bayt.


IV. Sotiile Profetului sawas NICIODATA NU AU PRETINS CA ACEST VERSET A FOST REVELAT PENTRU ELE, nici nu exista vreun alt hadis care sa le includa pe sotii printre cei purificati.

Alte relatari care mentioneaza cine sunt Ahlul Baiyt.

Versetul Mubahalla

"... spune: Veniti! Vom chema fiii nostri si fiii vostri, femeile noastre si femeile voastre, pe noi insine si pe voi insiva, apoi ne vom ruga cu umilinta (Domnului nostru) si vom invoca blestemul lui Allah asupra celor care mint." (Coran 3:61)

Sa`d ibn Abi Waqqas a spus: ??Profetul i-a chemat pe `Ali, Fatima, Hasan si Husayn si a spus: "O, Allah! Aceasta este familia mea." (allahumma ha'ula'u ahli).

Daca sotiile Profetului sawas ar fi facut parte din ahlul baiyt, atunci ele ar fi fost incluse in aceasta adunare pentru mubahallah.


Referitor la alte moduri de a defini ahlul baiyt, verificati acest verset:

?? Si Noe L-a chemat pe Domnul sau si a zis: "O, Doamne! Cu siguranta fiul meu este din familia mea! Si promisiunea Ta este adevarata si Tu esti cel mai drept dintre Judecatori!" El a zis: "O, Noe! El nu este din familia ta, deoarece conduita sa nu este corecta. Asa ca nu imi cere ceea ce nu ai stiinta! Ti-am dat un sfat ca tu sa nu actionezi ca un nestiutor!" (Coran 11: 45-46)

Daca fiul lui Noe as nu a fost inclus in Ahl Baiyt, in acest context, ce putem spune despre sotii? Fiul este mai apropiat decit sotia.

Edited by poarta-cunoasterii, 28 January 2012 - 16:42.


#43
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 16:37, said:

Da, sunteti doamna Solstice. Pe forumul islamic spuneati ca sunteti crestina libaneza, din mama romanca si tata musulman, acum aici aveti tata evreu.
Ma umfla rasul. Acum cateva zile cineva m-a intrebat daca nu sunt Abbulafia. Nu am cum sa fiu din mama romanca si tata musulman. :rolleyes:

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 16:37, said:

Daca nu foloseati aceleasi postari cu copy paste nu va prindeam. Oricum, nu are nici o importanta cine sunteti, doar ca ne cunoastem deja. Sa reluam discutia.
Nu am folosit copy paste. Puteti verifica foarte usor. Redeschide-ti fereastra pe care mi-ati dat replay, click mouse stanga click set as background si va apare daca ceva a fost copiat. Am luat pur si simplu Quranul si am tradus din el :rolleyes:

#44
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 16:41, said:

Ma umfla rasul. Acum cateva zile cineva m-a intrebat daca nu sunt Abbulafia. Nu am cum sa fiu din mama romanca si tata musulman. :rolleyes:

Nu ma intereseaza oricum, nu va obositi sa explicati. Dar folositi cu copy paste despre ONU si la alte subiecte pasajele pe care le foloseste si acea persoana. Ati avut aceeasi replica cu Abu Bakr, obiectiile despre sotii, aveti aceleasi lacune si acelasi stil de a pune problema. De obicei oamenii isi prezinta problemele diferit, nu folosesc aceleasi spuse populare etc. Sunt mai originali.
Sa ne concentram pe subiect,

#45
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 16:37, said:

Versetele din Coran nu au fost compilate in ordinea revelarii lor, ci in alta ordine. De aceea multe versete se refera la chestiuni diferite, apoi se revine la subiect, iar se deviaza. De aceea toti musulmanii cred ca Coranul nu poate fi inteles decat prin sunnah, hadithurile Profetului sawas si cunoasterea circumstantelor revelarii.
Partea aceasta o stiu. Compilarea s-a facut alandala, prin urmare ordinea logica a revelatiei fara a va insulta s-a pierdut. Ce exista alte elemente de reconstituire a Quranului?

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 16:45, said:

Nu ma intereseaza oricum, nu va obositi sa explicati. Dar folositi cu copy paste despre ONU si la alte subiecte pasajele pe care le foloseste si acea persoana. Ati avut aceeasi replica cu Abu Bakr, obiectiile despre sotii, aveti aceleasi lacune si acelasi stil de a pune problema. De obicei oamenii isi prezinta problemele diferit, nu folosesc aceleasi spuse populare etc. Sunt mai originali.
Sa ne concentram pe subiect,
Eu vorbeam despre copy paste aici. Cat priveste Abu Bakr, asa este explicatia standard de pe materialele care circula pe net. Ca si explicatia privind schisma shia-sunna, dincolo de contextul istoric.

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 16:37, said:

Acesta este versetul purificarii prin care este demonstrata puritatea si indepartarea pacatelor de Ahlul Baiyt:
Nu am contestat versetul si nici modul de compilare. Ce nu inteleg eu in toata povestea aceasta este cum se face diferenta intre relatarile false si cele adevarate daca nici Quranul nu a putut fi compilat in ordinea revelatiei. Aceasta este cel mai mare paradox al religiei islamice

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 16:45, said:

Ati avut aceeasi replica cu Abu Bakr, obiectiile despre sotii, aveti aceleasi lacune si acelasi stil de a pune problema. De obicei oamenii isi prezinta problemele diferit, nu folosesc aceleasi spuse populare etc. Sunt mai originali.
Sa ne concentram pe subiect,
Eu nu am avut nici o obiectie despre sotii. Singura parte pe care nu am priceput-o a fost despre fiice.
Sa ne concentram pe subiect.
1. Cum se deosebesc care relatari sunt false si care relatari sunt adevarate?
2. Ce inseamna 12 Imami infailibili?
3. Cum se face de exemplu diferenta intre un fals Imam si un Imam adevarat. Adica cum se stie ca o persoana este acel Imam Infailibil, avand in vedere ca in Quran nu exista nici un fel de referinte la ei.
4. Ce calitate speciala are Imamm al Mahdi in raport cu un Imam Infailibil?

#46
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 16:52, said:

Partea aceasta o stiu. Compilarea s-a facut alandala, prin urmare ordinea logica a revelatiei fara a va insulta s-a pierdut. Ce exista alte elemente de reconstituire a Quranului?


Eu vorbeam despre copy paste aici. Cat priveste Abu Bakr, asa este explicatia standard de pe materialele care circula pe net. Ca si explicatia privind schisma shia-sunna, dincolo de contextul istoric.


Nu am contestat versetul si nici modul de compilare. Ce nu inteleg eu in toata povestea aceasta este cum se face diferenta intre relatarile false si cele adevarate daca nici Quranul nu a putut fi compilat in ordinea revelatiei. Aceasta este cel mai mare paradox al religiei islamice

Coranul a fost compilat de catre imamul Ali as in ordinea revelatiei versetelor. Despre aceasta puteti citi aici:
http://www.poartacun...ul-Coran-Mushaf

Dar varianta aceasta in ordinea dictata de ingerul Gavril este valabila, pentru ca oricum toti musulmanii studiaza versetele in context. Coranul nu e o carte de stiri. Coranul a fost revelat in diferite contexte, de-a lungul a multor ani, de aceea fiecare verset poate fi inteles cel mai bine daca stii sa il incadrezi in contextul sau. De aceea exista 4 tipuri de tafseer, fiecare abordand Coranul dintr-o anumita perspectiva: lingvistica, a circumstantelor revelarii, a relatiei cu hadithurile despre aceeasi tema si cu alte versete etc. Imamul Ali as a inclus si tafsirul pe langa versete, pentru a fi citite impreuna si a intelege sensul mai usor. Acum se practica varianta cu tafseerul separat si este tot bine. Diferenta intre versetele coranice si tafseer au mentinut-o toti musulmanii. De aceea, indiferent de grupare si secta, suntem cu totii de acord asupra acestui Coran si a versetelor sale, a ordinii revelarii lor si a compilarii lor conform recitarii Porfetului sawas coordonate de ingerul Gavril. Nici un musulman nu a facut confuzie intre hadithuri si versete coranice.



View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 16:57, said:

Partea aceasta o stiu. Compilarea s-a facut alandala, prin urmare ordinea logica a revelatiei fara a va insulta s-a pierdut. Ce exista alte elemente de reconstituire a Quranului?


Eu vorbeam despre copy paste aici. Cat priveste Abu Bakr, asa este explicatia standard de pe materialele care circula pe net. Ca si explicatia privind schisma shia-sunna, dincolo de contextul istoric.


Nu am contestat versetul si nici modul de compilare. Ce nu inteleg eu in toata povestea aceasta este cum se face diferenta intre relatarile false si cele adevarate daca nici Quranul nu a putut fi compilat in ordinea revelatiei. Aceasta este cel mai mare paradox al religiei islamice


Eu nu am avut nici o obiectie despre sotii. Singura parte pe care nu am priceput-o a fost despre fiice.
Sa ne concentram pe subiect.
1. Cum se deosebesc care relatari sunt false si care relatari sunt adevarate?
2. Ce inseamna 12 Imami infailibili?
3. Cum se face de exemplu diferenta intre un fals Imam si un Imam adevarat. Adica cum se stie ca o persoana este acel Imam Infailibil, avand in vedere ca in Quran nu exista nici un fel de referinte la ei.
4. Ce calitate speciala are Imamm al Mahdi in raport cu un Imam Infailibil?

Despre fiice, exista opinii diferite. Unii istorici spun ca profetul Muhammad sawas a avut-o doar pe Fatima as de la Khadija si celelalte 2 sau 3 au fost fiicele surorii Khadijei. Altii spun ca a u fost tot ale Khadijei. Nu este o chestiune foarte importanta, deoarece si daca nu ar fi fost fiicele sale, Profetul sawas le-a tratat ca pe fiica sa.

1. E o stiinta foarte complexa, nu am cum sa va explic totul aici. Se cerceteaza continutul hadithurilor pentru ca acestea sa nu contrazica Coranul, apoi lantul de relatatori, calitatea acestora. Pentru noi, in chestiuni importante, de Aqeedah si fiqh, hadithurile transmise de AHlul Baiyt At Tathir au prioritate. Pentru sunniti sunt valabile hadithurile preluate de la orice companion.
2. Imami masoomeen, purificati sunt doar 12 si ei sunt purificati conform versetului de mai sus, orice rijs, impuritate majora, pacat, e indepartat de ei. Aceasta e necesar pentru ca ei sa poata transmite si pastra corect cunoasterea. Ei trebuie sa fie impecabili moral si sa inteleaga corect Coranul. Aceste privilegii, confor 33: 33, au fost acordate doar celor celor din Ahlul Baiyt at Tathir. Numele celor 12 a fost mentionat in hadithurile noastre chiar de catre Profet sawas.
3. Exista referinte in Coran, dar nu sunt nominalizati in Coran asa cum nu sunt nominalizate multe alte persoane. Nu e vorba de imam fals, ci de imam care poseda cunoasterea autentica asa cum le-a fost transmisa de catre Profet sawas si imam care isi completeaza lacunele cu propria gandire. Pastratorii interpretarii corecte a Coranului sunt acesti 12 imami mentionati si de sunniti dar nominalizati doar in traditia shiita.
4. Imamul Mahdi as e ultimul imam infailibil aflat in stare de ocultare acum, care va reveni atunci cand profetul Isus as va ucide Anticristul si va instaura un regim de pace si dreptate pe pamant.

#47
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:15, said:

Coranul a fost compilat de catre imamul Ali as in ordinea revelatiei versetelor. Despre aceasta puteti citi aici:
http://www.poartacun...ul-Coran-Mushaf

Dar varianta aceasta in ordinea dictata de ingerul Gavril este valabila, pentru ca oricum toti musulmanii studiaza versetele in context. Coranul nu e o carte de stiri. Coranul a fost revelat in diferite contexte, de-a lungul a multor ani, de aceea fiecare verset poate fi inteles cel mai bine daca stii sa il incadrezi in contextul sau. De aceea exista 4 tipuri de tafseer, fiecare abordand Coranul dintr-o anumita perspectiva: lingvistica, a circumstantelor revelarii, a relatiei cu hadithurile despre aceeasi tema si cu alte versete etc. Imamul Ali as a inclus si tafsirul pe langa versete, pentru a fi citite impreuna si a intelege sensul mai usor. Acum se practica varianta cu tafseerul separat si este tot bine. Diferenta intre versetele coranice si tafseer au mentinut-o toti musulmanii. De aceea, indiferent de grupare si secta, suntem cu totii de acord asupra acestui Coran si a versetelor sale, a ordinii revelarii lor si a compilarii lor conform recitarii Porfetului sawas coordonate de ingerul Gavril. Nici un musulman nu a facut confuzie intre hadithuri si versete coranice.
Multumesc, dar link-ul nu se deschide.
A fost un topic deschis mai de mult pe acesta sectiune si acolo scrie ca Quranul a fost compilat de Osman, la fel si pe Wikipedia.
Cate tipuri de compilari de Quran exista?
Intrebare: Daca ingerul Gavril a dictat o perioada lunga de timp versetele din Quran, cine se ocupa cu notarea a ceea ce era revelat? Si de ce a fost compilat asa de tarziu Quranul si nu pe masura ce era revelat?

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:15, said:

1. E o stiinta foarte complexa, nu am cum sa va explic totul aici. Se cerceteaza continutul hadithurilor pentru ca acestea sa nu contrazica Coranul, apoi lantul de relatatori, calitatea acestora. Pentru noi, in chestiuni importante, de Aqeedah si fiqh, hadithurile transmise de AHlul Baiyt At Tathir au prioritate. Pentru sunniti sunt valabile hadithurile preluate de la orice companion.
1. Exista hadith-uri recunoscute in unanimitate, atat de shia cat si de sunna?
2. Din ce am inteles pana acum, hadith-urile sunt selectate in functie de persoanele de la care emana si presupun ca unele hadith-uri emana de la Mohammad. Sunt acestea recunoscute in unanimitate de toti musulmani? Daca nu sunt, care este motivul?

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:15, said:

3. Exista referinte in Coran, dar nu sunt nominalizati in Coran asa cum nu sunt nominalizate multe alte persoane. Nu e vorba de imam fals, ci de imam care poseda cunoasterea autentica asa cum le-a fost transmisa de catre Profet sawas si imam care isi completeaza lacunele cu propria gandire. Pastratorii interpretarii corecte a Coranului sunt acesti 12 imami mentionati si de sunniti dar nominalizati doar in traditia shiita.
1. Care este menirea celor 12 Imami? De ce au fost alesi in numar de 12? Ce simbolizeaza acest numar. In crestinism, 12 are un simbolism aparte.
2. Acesti Imami trebuie sa face ceva? Prin comparatie in crestinism Apostolii au avut misiunea de a evangheliza.

Edited by ThinkAbout, 28 January 2012 - 17:26.


#48
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
[quote name='ThinkAbout' post='11026969' date='28th January 2012, 17:34']Multumesc, dar link-ul nu se deschide.
A fost un topic deschis mai de mult pe acesta sectiune si acolo scrie ca Quranul a fost compilat de Osman, la fel si pe Wikipedia.
Cate tipuri de compilari de Quran exista?
Intrebare: Daca ingerul Gavril a dictat o perioada lunga de timp versetele din Quran, cine se ocupa cu notarea a ceea ce era revelat? Si de ce a fost compilat asa de tarziu Quranul si nu pe masura ce era revelat?


1. Exista hadith-uri recunoscute in unanimitate, atat de shia cat si de sunna?
2. Din ce am inteles pana acum, hadith-urile sunt selectate in functie de persoanele de la care emana si presupun ca unele hadith-uri emana de la Mohammad. Sunt acestea recunoscute in unanimitate de toti musulmani? Daca nu sunt, care este motivul?


1. Care este menirea celor 12 Imami? De ce au fost alesi in numar de 12? Ce simbolizeaza acest numar. In crestinism, 12 are un simbolism aparte.
2. Acesti Imami trebuie sa face ceva? Prin comparatie in crestinism Apostolii au avut misiunea de a evangheliza.[/quote]

La mine se deschide linkul, va copiez aici:
Toti musulmanii, shiiti si sunniti, sunt de acord asupra faptului ca imamul Ali AS a compilat primul textul Coranului. In toate hadithurile, sunnite si shiite, se relateaza ca Ali AS, dupa moartea Profetului sawas,

„s-a asezat in casa sa si a jurat ca nu isi va pune hainele de purtat afara si nici nu va parasi casa pana nu va termina de adunat tot Coranul.”

Referinte sunnite pentru acest hadith:
- Fat'hul Bari fi Sharh Sahih al-Bukhari, de Ibn Hajar al-Asqalani, v10,
p386
- al-fihrist, de (Ibn) an-Nadim, p30
- al-Itqan, de al-Suyuti, v1, p165
- al-Masahif, de Ibn Abi Dawud, p10
- Hilyatul awliya', de Abu Nu'aym, v1, p67
- al-Sahibi, de Ibn Faris, p79
- 'Umdatul Qari, de al-Ayni, v20, p16
- Kanzul Ummal, de al-Muttaqi al-Hindi, v15, pp 112-113
- al-Sawa'iq al-Muhriqah, de Ibn Hajar al-Haythami, Ch. 9, Section 4, p197
- Ma'rifat al-Qurra' al-kibar, de al-Dhahabi, v1, p31

Dupa ce a terminat de compilat acest Coran, in ordinea revelarii surelor, plin de comentarii, tafsir si taweel, interpretari ale versetelor, completat cu detalii minutioase despre cauzele si circumstantele revelarii fiecarui verset, califii i-au respins Coranul si au spus ca nu este nevoie de el. Atunci imamul Ali AS a transmis acest Coran numai membrilor familiei sale as.

Muhammad Ibn Sireen (33/653 - 110/729), savantul sunnit, a regretat ca acest manuscris nu a ajuns in mainile musulmanilor si a spus: „Daca acest manuscris ar fi ajuns in mainile noastre, am fi avut parte de o mare cunoastere.”

Acest hadith e relatat in cartile sunnite:
Al-Hindi, al-Muttaqi, Kanz al-'Ummal, Beirut: Mu'asssasah al-Risalah, 1985/1405, a cincea editie, vol. 2, p. 588, hadith n. 4792.
Dar si in at-Tabaqat, de Ibn Sa'd, v2, part 2, p101
- Ansab al-ashraf, de al-Baladhuri, v1, p587
- al-Istiab, de Ibn Abd al-Barr, v3, pp 973-974
- Sharh Ibn Abi al-Hadid, v6, pp 40-41
- al-Tas'hil, de Ibn Juzzi al-Kalbi, v1, p4
- al-Itqan, de al-Suyuti, v1, p166
- al-Sawa'iq al-Muhriqah, de Ibn Hajar al-Haythami, Ch. 9, Section 4, p197
- Ma'rifat al-Qurra' al-kibar, de al-Dhahabi, v1, p32

Datorita acestui manuscris al imamului Ali AS savantii sunniti au relatat ca primul capitol al Coranului care i-a fost revelat Profetului sawas a fost sura al-Iqra (al-Alaq, Cap. 96).

S-a afirmat aceasta si in urmatoarele carti sunnite:
- al-Burhan, de al-Zarkashi, v1, p259
- al-Itqan, de al-Suyuti, v1, p202
- Fathul Bari, de Ibn Hajar al-Asqalani, v10, p417
- Irshad al-sari, de al-Qastalani, v7, p454

Pierderea extraordinara pe care au suferit-o musulmanii prin faptul ca nu au avut acces la acest manuscris consta in faptul ca, pe langa colectarea versetelor coranice, imamul Ali AS a mentionat toate asbab al nusul, circumstantele si datele revelarii versetelor, persoanele la care s-a facut referire in versete, comentariile Profetului sawas vis a vis de acele versete, informatii indispensabile intelegerii corecte a versetelor Coranului.

Multi savanti sunniti au regretat pierderea acestui Coran:

Ibn Jawzi al-Kalbi a relatat ca in timpul vietii Profetului sawas, Coranul a fost intr-o forma fragmentata, limitat la pergamnete si memoria recitatorilor pana cand a fost compilat ca mushaf in ordinea revelarii de catre imamul Ali as imediat dupa moarte Profetului sawas. El a spus ca daca acest mushaf ar fi fost gasit, ar fi dezvaluit raze de intelepciune. In Al-Tashil li-'Ulum al-Tanzil, vol 1, p. 4.

'Abd al-Karim al-Shahristani (d. 548 AH) in exegeza asupra Coranului, discutand despre afirmatiile confuze din zilele compilarii Coranului de catre Uthman, spunea:

„Ignorand aceste declaratii, ar trebui sa studiem de ce 'Ali bin Abi Talib (A.S.) nu a fost abordat in ce privete compilarea Coranului? Nu a fost el o mai mare autoritate decat Zayd bin Thabit in transcrierea Coranului (precum si memorarea si familiarizarea cu contextele)? Nu a avut el o mai mare cunoastere a limbii arabe si a gramaticii sale decat Sa'id bin 'As? Nu a fost 'Ali bin Abi Talib (A.S.) considerat a fi mai apropiat de Trimisul lui Allah sawas decat oricare alt sahaba?”

Chiar si mie mi se pare ciudat de ce Zayd ibn Thabit, care avea 10 ani cand Profetul sawas a emigrat la Medina, adica dupa mai bine de 10 ani de revelatii fundamentale pe care nu le-a prins, copil fiind, la 22, 23 de ani e rugat sa compileze Coranul. Oare cine stia mai bine Coranul si a stat mai mult in preajma Profetului sawas, el sau Ali AS?

Despre existenta acestei prime compilatii a Coranului de catre imamul Ali AS se gasesc dovezi clare in acesta carti Sunnite; aveti aici toate sursele sunnite pana in secolul al VIII-lea in care se mentioneaza existenta acestui prim Coran al lui Ali AS:

1. Al-Tabaqatul-Kubra [Muhammad ibn Sa’d, Al-Tabaqatul-Kubra, vol. 2, pg. 328.] de Muhammad ibn Sa’d (230 ah),

2. Fada’ilul-Quran [Muhammad ibn Ayyub ibn Dhurays, Fadha’ilul-Quran (research of Urwah Badir), pg. 36.] de Ibn Dhurays (294 ah),

3. Kitabul-Masahif [Suleyman ibn Ash’ath, Kitabul-Masahif (revised de Atur Jafri, pg. 61)] de Ibn Abi Dawud (316 ah),

4. Kitabul-Fihrist [Muhammad ibn Ishaq, Kitabul-Fihrist, pg. 31-32.] de Ibn Nadim care relateaza de la Ahmad ibn Ja’far Munada, mai cunoscut sub numele de Ibn Munada
Al-Masahif [Quoted de: Jalaluddin Suyuti, Al-Itqan, vol. 1, pg. 58.] de Ibn Ashtah (360 ah),

5. Hilyatul-Owliya’ wa Tabaqatul-Asfiya [Abu Na’im Isfihani, Hilyatul-Owliya’ wa Tabaqatul-Asfiya, vol.1, pg. 67. ]

6. Al-Arba’in [Quoted from: Ibn Shahr Ashub, ibid, vol. 2, pg. 50.] de Abi Na’im Al-Isfihani (430 ah),

7. Al-Isti’ab fi Ma’rifatil-As’hab [Yusuf ibn Abdil-Birr, Al-Isti’ab fi Ma’rifatil-Ashab (researched de Muhammad Ali Bajawi), third section, pg. 974.] de Ibn Abdil-Birr (463 ah) care a relatat pe doua cai,

8. Shawahidul-Tanzil [Hakem Haskani, Shawahidul-Tanzil li Qawa’idil-Tafdhil (researched de Muhammad Baqir Mahmoudi), vol. 1, pp. 36-38.] de Hakem Haskani (savant sunnit din sec V) care a demonstrat existenta Coranului compilat de Ali AS aducand numeroase dovezi

9. Mafatihul-Asrar wa Masabihul-Anwar [Abdul-Karim Shahrestani, Mafatihul-Asrar wa Masabihul-Anwar, vol. 1, pg. 121.] de Abdul-Karim Shahrestani (548 ah) (acest savant sunnit a comentat despre acest Coran al lui Ali AS in detaliu, expicand cum a fost compilat, cum imamul l-a oferit companionilor de la guvernare si acestia au refuzat sa il accepte si cum el le-a adus argumente pentru a- convinge),

10. Al-Manqib [Muwaffaq ibn Ahmad Kharazmi, Al-Manaqib (researched de Muhammad ibn Malek Mahmoudi), pg. 94.] de Khatib Kharazm (568 ah),

11. Al-Tas’hil fi Ulumil-Tanzil [Ulumul-Quran indal-Mufassirin, quoted de: Markazul-Thiqafah wal-Ma’ariful-Quraniyyah, vol. 1, pg. 351.] de Ibn Jizy Kalbi (741 ah).

Asadar Uthman doar a ordonat arderea altor variante ale Coranului si pastrarea si raspandirea variantei sale (variantele erau diferite din cauza modului de citire si de aranjare a versetelor, din cauza accentelor diferite in care era pronuntata limba araba).

Cei care s-au ocupat efectiv de compilarea Coranului au fost, conform hadithului sunnit din Bukhari, alti companioni:

"Anas bin Malik a relatat ca Hudhaifa a venit sa il vada pe Uthman dupa batalia de la Yaman. El si-a exprimat ingrijorarea pentru ca auzise oamenii recitand aceleasi versete din Coran in mod diferit. Uthman i-a cerut Hafsei hartiile adunate si apoi a stability un comitet pentru a compila Coranul, alcatuit din Abdullah bin Zubayr, Saeed bin Aas, Abdur Rahman bin Harith, Zaid bin Thabit".

Sahih al Bukhari Hadith number 510
Oare cum de a putut fi respins Coranul imamului Ali as cand Profetul sawas a spus in hadithuri Sunnite sahih in mod clar:

''Ali este cu Qur'an si Qur'anul este cu Ali, ei niciodata nu se vor separa pana nu vor ajunge la mine la Kauthar".
Al Mustadrak al Hakim, Volume 3 p 124

Oare de ce au fost ignorate hadithurile sahih ale Profetului sawas in care acesta a spus clar:

1. Citează al-Tirmithi și al-Nisai din Jabir, aceștia, la rândul lor, fiind citați de al-Muttaqi al-Hindi la începutul capitolului despre cei care prețuiesc Cartea și Sunna, în lucrarea Kanzul-Ummal, vol. 1, pagina 44, astfel:
Profetul sawas a spus:

„O, oameni! Vă las Cartea lui Allah și casa mea (itra), familia mea (Ahl al-Bayt). Câtă vreme veți urma lor, nu vă veți rătăci niciodată”.

2. De asemenea, Profetul sawas a mai spus:
„Cele ce v-am lăsat vouă vor fi de ajutor, atâta timp cât le veți ține, să nu vă îndepărtați niciodată de mine: Cartea lui Allah, o Funie care se întinde din Cer până la pământ, și itra mea, Ahl al-Bayt a mea. Acestea două nu vor fi niciodată separate, până când vor ajunge la mine, lângă Iaz; de aceea, aveți grijă cum mă urmați, în felul în care le tratați”.
Al-Tirmithi dă citatul din Zayd in Arqam. Este haditul 874, din ahaditul citat la pagina 44, vol. 1 din Kanz al-Ummal.

3. El, pacea fie cu el și cu urmașii lui, a mai spus la fel:

„Las între voi doi succesori: Cartea lui Allah, o funie care se întinde din ceruri la pământ – sau între ceruri și pământ – și casa mea (itra) din familia mea (Ahl al-Bayt); acestea nu trebuie să fie niciodată despărțite până când nu vor ajunge la mine, lângă Iaz”.
Imamul Ahmed îl include printre ahaditurile povestite de Zayd ibn Thabit, din două surse, dintre care una este spusă la începutul paginii 182, iar cealaltă la încheierea paginii 189, vil. 5, și de adsemenea de Ibn Abu Shaybah Abu Yali și Ibn Sad din Abu Said. Este haditul 945, de la pagina 47, vol. 1 din Kanz al-Ummal.

4. El, pacea fie asupra lui și a urmașilor lui, a mai spus:

„Las în mijlocul vostru două lucruri valoroase: Cartea lui Allah și Ahl al-Bayt a mea; acestea nu se vor despărți niciodată până când nu vor ajunge la mine, lângă Iaz”
Relatare inclusă de al-Hakim la pagina 148, vol. 3 din Al-Mustadrak. Autorul comentează astfel: „Acesta este un hadit asupra căruia povestitorii nu pot fi puși la îndoială, după ambii șeici, cu toate că cel din urmă nu l-a transmis”. Al-Thahbi îl include în volumul său abreviat Al-Mustadrak, acceptându-l ca autentic în virtutea recunoașterii acestuia de către amândoi șeicii (Bukhari si Muslim).

5. El, pacea fie asupra lui și a urmașilor lui, a spus:

„Se pare că voi fi chemat și că va trebui să răspund chemării, și vă voi lăsa două lucruri valoroase, Cartea lui Allah Atotputernicul și pe urmașii mei, Ahl al-Bayt a mea. Cel Sublim și Atotștiutor mi-a spus că acestea nu trebuie să fie despărțite până când vor ajunge la mine, lângă Iaz; deci, aveți grijă cum îmi urmați în felul în care le tratați”.
Este inclus de imamul Ahmed în haditul relatat de Abu Said al-khudri din două surse, dintre care una este menționată la pagina 26, vol. 3, din Al-Musnad. Mai este citat de Ibn Abu Șaiba Abu Yali și Ibn Sad din Abu Said. Este haditul 945, după cum se precizează la pagina 47, vol. 1, din Kanz al-Ummal.

6. Întorcându-se din Pelerinajul de Despărțire, el, pacea fie asupra lui și a urmașilor lui, a făcut popas la Ghadir Khumm și a poruncit ca terenul aflat sub niște copaci uriași să fie măturat, după care a spus în predica lui:

„Se pare că voi fi chemat și va trebui să răspund chemării, și vă las cele două lucruri valoroase, între care unul este mai valoros decât celălalt: Cartea lui Allah Atotputernicul și Casa Mea; aveți grijă cum îmi urmați în felul în care le tratați, pentru că nu trebuie despărțite până când nu vor ajunge la mine, la Iaz”.

Apoi, el, pacea fie cu el și cu urmașii lui, a adăugat cele ce urmează:
„Allah cel Mare și Sublim este Stăpânul meu, iar eu sunt stăpânul fiecărui credincios.” Acestea fiind spuse, el a luat mâna lui Ali și a spus:„Pentru oricine am fost eu stăpân, Ali îi este stăpân. O, Allah! Fii prietenul celui cu care Ali este prieten și dușmanul oricui i se opune etc”

Este citat în ordine de al-Hakim de la Zayd ibn Arqam, la pagina 109, vol. 1, din Al-Mustadrak. Autorul adaugă: „Acest hadit este autentic, după cum afirmă amândoi șeicii, care nu îl relatează în întregime”. El în citează dintr-o altă sursă, de la Zayd ibn Arqam, la pagina 533, vol. 3, din Al-Mustadrak, adăugând: „Acest hadit este relatat de povestitori de încredere, dar aceștia (cei doi șeici) nu îl publică ei înșiși”. Al-Thahbi l-a inclus în Talkhis, drept autentic.

7. Cărțile sunnite sahih, care consideră obligatorie urmarea celor două lucruri valoroase, înșiră mai mult de douăzeci de companioni care sunt în consens în această privință. Trimisul lui Allah, pacea fie cu el și cu urmașii lui, a subliniat aceste lucruri în multe ocazii: de Ziua Ghadir Khumm, de ziua Arafat în timpul Pelerinajului de Despărțire, după ce a părăsit orașul Taif, de pe podiumul lui din Medina și în camera lui binecuvântată, în care zăcea bolnav, pe când aceasta era plină de companioni. Cu această din urmă ocazie a spus:

„O, oameni! Simt că voi muri în curând și deja v-am spus despre îndatorirea mea pentru ca voi să nu aveți nicio scuză: vă las Cartea lui Allah Cel Slăvit și Puternic și itra mea, Ahl al-Bayt”.

Când a terminat, a luat mâna lui Ali, a ridicat-o și a spus: „Ali este cu Coranul și Coranul este cu Ali: ei nu se vor despărți niciodată până când nu vor ajunge la mine, lângă Iaz”

Îl găsiți la încheierea secțiunii 2, capitolul 9, din Al-Sawaiq al-Muhriqa, a lui Ibn Hajar, după ce la el s-au referit patruzeci de ahadituri în această secțiune, la pagina 57.

hiar si pe site-ul salafit islam.qa se vorbeste de acest mushaf, compilarea Coranului de catre imamul Ali AS si se precizeaza diferentele care au existat intre companioni referitor la ordinea aranjarii surelor in Coran.

„Ibn Faaris a spus: «Au existat doua aspecte ale compilarii Coranului. Unul a fost punerea surelor intr-o anumita ordine, cum ar fi a pune al-Sab’ al-Tiwaal (cele sapte sure lungi) inainte si a le continua cu Mi’een, iar aceasta e ceea ce au facut Sahaabah. Al doilea aspect se refera la compilarea versetelor in cadrul surelor. Aceasta a fost instituita de catre Profet sawas care le-a recitat asa cum i s-a spus de catre Gibriil, la porunca Domnului sau. Din acest motiv salafii au avut idei diferite in ce priveste ordinea in care surele ar trebui sa apara. Unii dintre ei le-au pus in ordinea revelatiei, ASA CUM A FOST MUSHAF–ul lui ALI, care a inceput cu Iqra’ (al-‘Alaq), apoi al-Muddaththir, apoi Noon (al-Qalam), apoi al-Muzzammil si asa mai departe. Mus-haf-ul lui Ibn Mas’ood a inceput cu al-Baqarah, apoi al-Nisa’, apoi Aal ‘Imraan, cu alte diferente majore. Mus-haf –ul lui Ubayy a fost asemanator.”

[url="http://islamqa.com/en/ref/3214/Ali%20compiled%20Quran"]http://islamqa.com/en/ref/3214/Ali%20compiled%20Quran[/url]

#49
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:15, said:

4. Imamul Mahdi as e ultimul imam infailibil aflat in stare de ocultare acum, care va reveni atunci cand profetul Isus as va ucide Anticristul si va instaura un regim de pace si dreptate pe pamant.
Intrebare: Toti Imamii sunt descendenti ai profetului sau doar Imam Mahdi?

#50
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 17:34, said:

Multumesc, dar link-ul nu se deschide.
A fost un topic deschis mai de mult pe acesta sectiune si acolo scrie ca Quranul a fost compilat de Osman, la fel si pe Wikipedia.
Cate tipuri de compilari de Quran exista?
Intrebare: Daca ingerul Gavril a dictat o perioada lunga de timp versetele din Quran, cine se ocupa cu notarea a ceea ce era revelat? Si de ce a fost compilat asa de tarziu Quranul si nu pe masura ce era revelat?


1. Exista hadith-uri recunoscute in unanimitate, atat de shia cat si de sunna?
2. Din ce am inteles pana acum, hadith-urile sunt selectate in functie de persoanele de la care emana si presupun ca unele hadith-uri emana de la Mohammad. Sunt acestea recunoscute in unanimitate de toti musulmani? Daca nu sunt, care este motivul?


1. Care este menirea celor 12 Imami? De ce au fost alesi in numar de 12? Ce simbolizeaza acest numar. In crestinism, 12 are un simbolism aparte.
2. Acesti Imami trebuie sa face ceva? Prin comparatie in crestinism Apostolii au avut misiunea de a evangheliza.

Cand vorbim de compilare intelegem ca e vorba de punerea in scris a versetelro coranice si adunarea lor intre doua coperti, nu? Pentru ca altfel Coranul a fost memorat si redat oral de mai multi companioni. A fost scris partial de pe diferite suporturi, dar adunat de catre Ali si altii, vedeti mai sus explicatiile, ca mushaf.

1. Da, exista hadithuri mutawatir recunsocute de toate sectele.
2. Toate hadithurile sunt de la Profet sawas, dar transmise de la Profet prin niste oameni, nu direct. Tot acest sir de la cel care a auzit primul hadithul, spusa Profetului sawas si care a transmis lui x care i-a transmis lui y etc e lantul de relatatori. Cel mai bun lant de relatatori pentru noi e acela cand include pe cineva din Ahlul Baiyt at Tathir.

1. Exista diferite explicatii ale simbolismului, dar acestea sunt judecati ulterioare. Intai a fost hadithul si apoi s-au cautat explicatii, corelatii, comparatii.
2. Misiunea acestor imami e, cum am explicat prin primele postari, e aceea de a PASTRA interpretarea corecta a Coranului, de a invata oamenii, de a judeca intre ei conform regulilor islamice pentru ca ei inteleg cel mai bine sharia si nu pot face abuzuri. De aceea noi nu credem intr-un jihad pornit de un  musulman oarecare, de aceea negam razboaiele de expansiune islamica pentru ca nu au fost initiate si conduse de cineva care respecta si intelegea corect islamul.

#51
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:36, said:

Datorita acestui manuscris al imamului Ali AS savantii sunniti au relatat ca primul capitol al Coranului care i-a fost revelat Profetului sawas a fost sura al-Iqra (al-Alaq, Cap. 96).
Deci sa inteleg urmatoarele: ca exista 2 moduri in care Quranul a fost compilat. Un mod in care Quranul incepe cu Surat Al-Fatiha  si alt mod in care incepe cu sura al-Alaq.
Prima compilare incepe cu "In numele lui Allah cel Milostiv/ A doua forma a copilarii face ca Quranul sa inceapa cu formularea "Recita....".
Diferentele dintre cele doua moduri de compilare tin strict de felul in care au fost aranjate surele sau tin de fondul textului, adica de exemplu o varianta de Quran are mai multe sure spre exemplu iar alta mai putine, ori surele nu corespund, alt exemplu?

#52
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 17:50, said:

Deci sa inteleg urmatoarele: ca exista 2 moduri in care Quranul a fost compilat. Un mod in care Quranul incepe cu Surat Al-Fatiha  si alt mod in care incepe cu sura al-Alaq.
Prima compilare incepe cu "In numele lui Allah cel Milostiv/ A doua forma a copilarii face ca Quranul sa inceapa cu formularea "Recita....".
Diferentele dintre cele doua moduri de compilare tin strict de felul in care au fost aranjate surele sau tin de fondul textului, adica de exemplu o varianta de Quran are mai multe sure spre exemplu iar alta mai putine, ori surele nu corespund, alt exemplu?

Toate incep cu bismillah fara sura Tawba.
Chiar nu stiu sa va raspund la ultima intrebare, trebuie sa intreb, pentru ca compilarea dupa Ali as nu s-a pastrat, asa cum ati citit, dar exista dovezi ca a existat. Este sigur ca nu exista versete in plus sau in minus, ca exista diferente doar in aranjarea cronologica sau a recitarii.

#53
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:46, said:

2. Toate hadithurile sunt de la Profet sawas, dar transmise de la Profet prin niste oameni, nu direct. Tot acest sir de la cel care a auzit primul hadithul, spusa Profetului sawas si care a transmis lui x care i-a transmis lui y etc e lantul de relatatori. Cel mai bun lant de relatatori pentru noi e acela cand include pe cineva din Ahlul Baiyt at Tathir.
Sunt niste articole pe net in care se spunea ca hadith-urile apartin unor teologi islamici si nu sunt relatari ale lui Mohammad facute in scopul de a perverti Quranul, erau si niste exemple acolo.Ce as dori sa mai stiu. Hadith-urile au fost si ele adunate tot dupa moartea lui Mohammad? Sau au fost redactate si pastrate in timpul vietii sale? O alta curiozitate. Inteleg ca aceste hadith-uri reprezinta un fel de interpretare data de Mohammad surelor revelate, un fel de transpunere in practica curenta?

View Postpoarta-cunoasterii, on 28th January 2012, 17:57, said:

Toate incep cu bismillah fara sura Tawba.
Chiar nu stiu sa va raspund la ultima intrebare, trebuie sa intreb, pentru ca compilarea dupa Ali as nu s-a pastrat, asa cum ati citit, dar exista dovezi ca a existat. Este sigur ca nu exista versete in plus sau in minus, ca exista diferente doar in aranjarea cronologica sau a recitarii.
Am fost foarte atenta la ce ati postat. A aparut un paradox. Ati spus in una din postari, ca intr-un hadith se relateaza " Când a terminat, a luat mâna lui Ali, a ridicat-o și a spus: „Ali este cu Coranul și Coranul este cu Ali: ei nu se vor despărți niciodată până când nu vor ajunge la mine, lângă Iaz”
Atunci cum s-a pierdut Coranul?

Edited by ThinkAbout, 28 January 2012 - 18:06.


#54
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 28th January 2012, 17:57, said:

Sunt niste articole pe net in care se spunea ca hadith-urile apartin unor teologi islamici si nu sunt relatari ale lui Mohammad facute in scopul de a perverti Quranul, erau si niste exemple acolo.Ce as dori sa mai stiu. Hadith-urile au fost si ele adunate tot dupa moartea lui Mohammad? Sau au fost redactate si pastrate in timpul vietii sale? O alta curiozitate. Inteleg ca aceste hadith-uri reprezinta un fel de interpretare data de Mohammad surelor revelate, un fel de transpunere in practica curenta?

Exista hadithuri autentice, despre care s-a demonstrat ca apartin Profetului sawas si care nu contrazic Coranului. Au existat si multe hadithuri false introduse de oamenii de la guvernare, de alti rauvoitori sau ignoranti. De aceea avem o stiinta aparte, aceasta a autentificarii hadithurilor.
Hadithurile sunt tot ceea ce a spus Profetul sawas in diferite situatii. Cu referire la Coran, la viata obisnuita, la tot. Ele cuprind si relatarile despre situatiile in care Profetul sawas nu a spus nimic, dar a tacut, adica a incuviintat sau si-a aratat dezaprobarea prin gesturi.
Hadithurile au fost adunate, apoi arse la porunca primul calif caruia ii era teama sa nu se confunde cu Coranul, apoi iarasi adunate la detsul de multi ani dupa aceste evenimente. Noi nu suntem de acord cu acea ardere a hadithurilor pentru ca credem ca asa s-a incercat stergerea hadithurilor prin care Profetul sawas declara in mod car ca succesiunea ii apartine lui imam Ali as. Insa calea de transmitere a fost cea orala, de aceea cand au fost colectate mai tarziu s-a putut reface lantul .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate