releu incarcare motocicleta
Last Updated: Aug 10 2009 17:17, Started by
akun2500
, Jul 31 2009 22:12
·
0
#91
Posted 01 August 2009 - 16:13
aia auto are 12 v , ca si aia de motocicleta, diferenta intre ele este amperajul
|
#92
Posted 01 August 2009 - 16:17
Pai la "amperaj" faceam referire cind am spus capacitate.
45Ah ,55Ah.........85Ah...etc... |
#94
Posted 01 August 2009 - 16:22
Poti incerca si cu bateria auto.Uita de acel condensator.
Cuplezi aparatul de masura direct pe baterie. Si rotesti fin cursorul lui R8 pina vezi ca incepe sa creasca foarte putin tensiunea . Asta dupa ce pornesti motorul. Am specificat intr-un post precedent ca ar indicat un semireglabil multitur. Nu cresti tensiunea mult deoarece bateria auto are capacitate mult mai mare decit cea moto si curentul absorbit pentru incarcare de asemenea. Edited by bit 61, 01 August 2009 - 16:23. |
#95
Posted 01 August 2009 - 16:44
mergeeeeeeeeeeee, nu am putut sa ma abtin si am prins o perioada in care ploaia a stat, am facut testul si am reusit sa imi arate 13.5 sucind de rezistenta aia variabila, sigur, mergea si mai mult. Mulumesc tutoror celor care si-a pierdut timpul cu mine si m-au ajutat, daca treceti pe la mare dau o bere. Acum a ramas de optimizat spatiul, sa vad cum asez toate piesele alea sa ocupe putin si sa fie si racite in acelasi timp.
Multumesc inca odata !!!! o sa pun poze cu varianta finala, poate mai sunt persoane care v-or sa isi faca si au nevoie de inspiratie. Edited by akun2500, 01 August 2009 - 16:56. |
#96
Posted 01 August 2009 - 19:40
Mijto. Si ce-o avut pana la urma ? Cred ca mi-a scapat partea aia :P
|
#97
Posted 01 August 2009 - 20:17
Pai am impresia ca dupa ce a schimbat tranzistoarele a scapat de problema.
|
#98
Posted 01 August 2009 - 22:22
Am schimbat tranzistorul q2, am repetat testele, dar imi facea la fel, dupa ce am pus rezistenta aia de 1k acolo am scapat de probleme.
Chiar, intrebare, am doua variante de rezistente, unele de 1W iar celelalte sunt normale (0.3w, nu stiu sigur) , influenteaza cu ceva daca le folosesc pe cele mai mici ? sau mai bine le pun pe alea de 1W ? ma gandesc ca pe termen lung o sa fie ceva "trafic" prin circuitul ala.... daca la prima intrebare raspunsul este "da" , mai am o intrebare: pot sa bag si tiristorii aia pe aceeasi placa cu restul pieselor, bine, aranjate altfel si cu radiator pe ei ? oare sa degaje asa multa caldura ca sa fie nevoie sa ii pun separat ? Edited by akun2500, 01 August 2009 - 22:46. |
#99
Posted 01 August 2009 - 22:51
akun2500, on 1st August 2009, 23:22, said: Am schimbat tranzistorul q2, dar dupa testele facute imi facea la fel, dupa ce am pus rezistenta aia de 1k acolo am scapat de probleme. R3 si R5 merita de 1W. In rest, merg foarte bine de 0.25W. De obicei semiconductorii se ard inaintea celorlalte piese.. (exceptie condensatorii da' nu-s p-aici) deci merg relativ bine impreuna. Sa fie totusi vreun cm intre tiristori si restul. |
#100
Posted 01 August 2009 - 23:05
Bun, atunci asa o sa fac, maine cred ca ma apuc de treaba, cu toate ca as astepta pana luni sa printez la munca circuitul, ca sa il scot calumea.
|
|
#101
Posted 02 August 2009 - 15:26
Daca montajul o sa sufere de variatii de temperatura mari atunci este bine ca dioda zener de 6,2 volti
sa fie inlocita cu un zener de 5,6V inseriat cu o dioda simpla gen 1N4007. Inlocuire_zener.jpg 7.61K 6 downloads |
#102
Posted 03 August 2009 - 23:44
Hmm, diodele astea or sa ma scape de temperaturile ridicate ?
Asa cum am promis, revin cu poze, nu e cine stie ce, am facut si eu din ce am gasit prin casa si asa cum m-am priceput la nivelul meu de experienta zero. Mai am sa retusez niste lipituri ca nu mi-au iesit bine si sa pun mufa. Intre timp am gasit o baterie de moto pe care am bagat-o la incarcat de pe la vreo 5 sa fie fresh maine. Dar ma tot framanta ceva...ma tot uit la releul asta rudimentar si ma gandesc, daca cumva se ard tiristorii aia, sau circuitul de comanda nu mai merge cum trebuie, toata tensiunea aia de la aternator o sa ajunga in instalatia electrica a motocicletei...si nu o sa fie de bine....pot sa previn asta intr-un fel (mai simplu :D ) ? Attached Files |
#103
Posted 03 August 2009 - 23:57
Puteti pune un martor pe bord,care sa va avertizeze cand creste sau scade tensiunea sub sau peste anumite limite.
|
#104
Posted 03 August 2009 - 23:59
N-arata rau..
O protectie simpla ar fi o siguranta. Intre circuitul tau si baterie. Una mai complicata ar fi pe langa siguranta un zener, vreo 2 rezistente si un tiristor. Tiristor care cand e depasita tensiunea maxima (sa zicem 16V) intra in conductie si arde siguranta (bazandu-se pe curentul din baterie) iar in caz ca bateria-i praf, ramane cuplat pana opresti motorul, adica zero incarcare, zero tensiune la motor, aidca se opreste motorul. Probabil ca trebuia prevazut inainte sa lipesti asa frumos :) |
#105
Posted 04 August 2009 - 00:19
:)) exact de lipiturile mele frumoase imi e, mai bine sa stau linistit ca nu se mai arde ceva, ca si asa sunt urmarit de ghinion peste tot.
M-am gandit si eu la varianta cu martorul in bord, dar daca apuca martorul sa imi semnalizeze ceva, deja e prea tarziu sa mai fac ceva, ma gandesc la varianta cand circuitul de comanda sau tiristorii mor instant. Sincer si asa am stat pana acum cu ochii prin fumul de la pistolul de lipit, as pune tiristorul si siguranta aia de care zici pentru orice eventualitate, dar...ai putea sa imi dai si o schema ? Nu mai pot sa stau, ca mor de somn si maine iar la munca.... Noapte buna , revin maine cu varianta finala sper. |
|
#106
Posted 04 August 2009 - 00:20
akun2500, on 4th August 2009, 01:09, said: ma gandesc la varianta cand circuitul de comanda sau tiristorii mor instant. Ca martor,puteti pune un led bicolor,sau 2 led-uri antiparalel cu o rezistenta si un zener. Edited by miron1947, 04 August 2009 - 00:26. |
#107
Posted 04 August 2009 - 00:31
Pe la 17Volti hop si tiristoru asta.. Siguranta ar trebui sa fie la maxim 20% din amperajul bateriei. Si cum probabil ca n-o s-o incarci cu mai mult de 5Amp, probabil ca siguranta pe acolo pe undeva..
Attached Files |
#108
Posted 04 August 2009 - 09:02
Pai nu, cand am facut testele nu am legat releul de circuitul motocicletei. Deabia cand imi scadea tensiunea la 6-7 v am legat o baterie mai veche si ulterior am legat-o in circuit.
Bateria motocicletei are 10a, dar asta de care am facut rost acum e de 7a, deci siguranta sa o pun de 7-10 a ? Tiristorul nu are importanta ce e ? , ma gandesc ca nu ii trebuie voltaj prea mare si nici amperaj.... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users