Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

releu incarcare motocicleta

- - - - -
  • Please log in to reply
271 replies to this topic

#55
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

View Postakun2500, on 1st August 2009, 02:10, said:

am mai masurat odata diodele, intre plus si infasurari imi da intre 490 si 520 , iar intre minus si infasurari imi da intre 495 si 525
Daca ati masurat cu bobinele conectate,nu este o masurare corecta.

Quote

continuam maine, abia o sa pot face si niste teste direct pe motocicleta.
Bine,atunci veti putea incerca fara sa deranjati vecinii.

#56
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007
Eh.. pare ca-i timpul de culcare. Noapte buna, practic pic de somn :)

#57
akun2500

akun2500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 01.10.2006

View PosttheMisuser, on 1st August 2009, 02:13, said:

Stai sa mai pun o intrebare :)
Daca aprinzi becul cu bateria buna, se aprinde ? Si cand pui circuitul cu tiristori, se stinge sau aproape stinge ? Ca eu asta am inteles pana acuma.. d-aia tot caut prin punte..

pai stai sa lamuresc cum am facut testele, poate asa o sa se inteleaga mai bine ce nu merge.
prima data, circuitul meu l-am legat decat de firele de la alternator, fara nici o baterie, doar cu aparatul de masura, tensiunea mica, 2-3-6 volti
a doua oara, am pus un bec de 12v, in aceleasi impostaze ale releului, adica doar firele de la alternator legate de el, becul se aprindea putin la pornirea motorului, dupa aia se stingea
a treia oara, am bagat bateria si becul ca consumator, am avut acelasi rezultat, adica o tensiune mica, becul se aprindea la inceput si se stingea dupa 1-2 secunde
a patra oara, am bagat releul in circuitul motocicletei, am pus bateria la locul ei, al legat fisele, am aprins farul (ca sa fie mai mult consumatori), motorul a mers atata timp cat fisa de la bateria masinii era conectata, dupa ce am scos-o, motorul s-a oprit...eu ma asteptam sa mearga in continuare sustint de releul.



View PosttheMisuser, on 1st August 2009, 02:19, said:

Eh.. pare ca-i timpul de culcare. Noapte buna, practic pic de somn :)

noapte buna, va stresez maine iar :)

noapte buna miron1947, multumesc de ajutor pana acum, poate maine ne dam seama unde e problema....bine, eu mai putin ca nu ma pricep aproape deloc la electronica :)

Edited by akun2500, 01 August 2009 - 01:25.


#58
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006
Poate va sculati inaintea mea,asa ar trebui sa arate montajul.Solutia este neperformanta energetic,cand o bobina este scurtcircuitata,franeaza sitemul.

Attached Files


Edited by miron1947, 01 August 2009 - 03:11.


#59
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,570
  • Înscris: 17.09.2005
Da' verificarea montajului regulator ai facut-o inainte?
Cel mai important pas ,cred eu. ;)
Cum se face ,conform celor specificate de "producator".
Se aplica o tensiune cu ajutorul unei surse externe de exact 13,5V (+/-0,1V) acolo unde
scrie monitor si masa bineinteles.
Dupa care se roteste din R8 pina incepe sa apara o tensiune in portile tiristoarelor (colectorul Q2).
Abia dupa acest pas se trece "mai departe".
Poti folosi foarte bine o "antica" punte redresoare de Dacie.

View Postakun2500, on 1st August 2009, 02:22, said:

motorul a mers atata timp cat fisa de la bateria masinii era conectata, dupa ce am scos-o, motorul s-a oprit...eu ma asteptam sa mearga in continuare sustint de releul.

Acest "releu" functioneaza numai cu bateria montata.

Edited by bit 61, 01 August 2009 - 08:27.


#60
akun2500

akun2500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 01.10.2006
nu am o sursa de 13,5 sa fac testul ala...
si cu bateria montata si fara, nu am avut nici o rezultat.

View Postmiron1947, on 1st August 2009, 04:08, said:

Poate va sculati inaintea mea,asa ar trebui sa arate montajul.Solutia este neperformanta energetic,cand o bobina este scurtcircuitata,franeaza sitemul.

pai nu asa am si eu circuitul facut?

Edited by mister_rf, 01 August 2009 - 09:33.


#61
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,570
  • Înscris: 17.09.2005
Trebuie sa procuri de undeva o sursa sau sa mergi la un electronist sa faca aceasta "calibrare".
Se verifica in acest mod si daca montajul functioneaza .
Restul e "floare la ureche".

#62
akun2500

akun2500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 01.10.2006
am inteles....dar nu pot sa fac o calibrare de "test" ca sa zic asa, cu o sursa de 12v ? ca sa vad daca circuitul functioneaza ?

Edited by mister_rf, 01 August 2009 - 09:34.
In aceasta situatie se poate raspunde si fara citarea integrala a textului anterior


#63
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,570
  • Înscris: 17.09.2005
Eu zic sa o faci pe 13,5V sau daca vrei o incarcare mai rapida pe 13,6V sau chiar 13,7V.

#64
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

View Postakun2500, on 1st August 2009, 10:13, said:

pai nu asa am si eu circuitul facut?
Ati scris ca l-ati facut ca in schema "originala"acolo diodele spre masa sunt puse in conductie directa,K la masa,nu ca in schema modificata de mine cu A la masa.

Edited by miron1947, 01 August 2009 - 10:03.


#65
akun2500

akun2500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 01.10.2006

View Postmiron1947, on 1st August 2009, 11:02, said:

Ati scris ca l-ati facut ca in schema "originala"acolo diodele spre masa sunt puse in conductie directa,K la masa,nu ca in schema modificata de mine cu A la masa.

pai am folosit puntile alea care se vad in poze, si am considerat ca diodele sunt asa cum ati facut si dumneavoastra in desen, acolo chiar nu m-am uitat prea mult pe schema, pentru ca cineva mi-a desenat cum sunt diodele in interior si mi-a zis cum sa le leg.

#66
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

View Postakun2500, on 1st August 2009, 11:07, said:

pai am folosit puntile alea care se vad in poze,
In poze nu pot sa-mi dau seama care sunt marcajele, pe terminalele puntilor.Faceti testul acestapentru a putea  localiza defectul.

Edited by miron1947, 01 August 2009 - 10:29.


#67
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,570
  • Înscris: 17.09.2005
Atita timp cit fara "regulator" tensiunea dupa punti ajunge pe la 50V (parca) este OK.
Eu as folosi niste BD140 si rezistenta R3 as pune-o de 56 Ohmi max. 68 Ohmi.
Si un R8 multitur.

#68
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007
Puntile par bine montate. Pinul ala la 90grade fata de ceilalti e +.
So, daca in teste ai folosit o baterie moarta, posibil sa nu fi sustinut consumatorii (becul), chiar daca circuitul asta e bun. El livreaza in bucatele de tensiune, in restul timpului ramanand datoria bateriei sa livreze.
Sau, a condensatorului cu care mai merge testata jucaria.
Pentru teste ar trebui un condensator cu tensiune mai mare. Dintr-o sursa de comp, un condensator (sau amandoi in paralel) din alimentare (sunt la 200V) pus in loc de baterie. Fara conectarea circuitului motocicletei. Si un bec ceva mai lejer, nu ala din far, ca s-ar putea sa nu-l sustina condensatorul.

Daca se dezlipeste firul verde cu + ce merge la placuta circuitului tensiunea (pe condensator) ar trebui sa creasca la maxim. Cu el conectat, ar trebui sa fie mai mica, eventual cea corecta. Aprinderea motorului ar trebui conectata in timpul asta la bateria de masina, separat.

#69
bit 61

bit 61

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,570
  • Înscris: 17.09.2005
Eu as face verificarea in felul urmator:decuplez toata "mățăraia" de la motocicleta.
Alimentez numai montajul (deci fara titristoare,punti,et..)  de la un acumulator de 12V.
Luam 2 cazuri distincte:
1. cursor R8 catre R7 (deci catre masa) si 2. cursor R8 catre R6 (deci catre +).
In cazul 1 trebuie sa avem in emitorul lui Q1 o tensiune aproape egala cu jumatatea tensiunii de alimentare (nu luam in calcul tensiunea de pe jonctiunea Lui Q1).
Deci ar trebui sa fie ceva in genul +6V.
In cazul 2 tranzistorul Q1 este blocat si in emitorul lui trebuie sa fie +12V ,sa zicem.

Fa aceste verificari.

Edited by bit 61, 01 August 2009 - 10:56.


#70
akun2500

akun2500

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 01.10.2006
exact asa am facut testul, fara sa conectez la circuitul motocicletei, am folosit un bec de la semnalizare, deci de putere mica, cu si fara baterie, nu statea aprins decat 1-2 secunde la pornire.



am facut testul, am folosit o sursa de calculator care arata 11.77, in primul caz la emitorul Q1 am avut jumatate de tensiune (5.88) aproximativ, iar in al doilea caz am avut 7.40 v

am pe aici niste bd902, sunt buni de ceva?


am facut testul asta ca sa verific daca imi merge alternatorul pana la urma, fara releul, doar cu puntile alea, imi scoate intre 30v si 150 v , in functie de turatia motorului....asta e testul de care spuneti nu?

Edited by mister_rf, 01 August 2009 - 14:12.
Se poate raspunde si fara sa citam integral textul anterior! OK?


#71
miron1947

miron1947

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,717
  • Înscris: 09.12.2006

View Postakun2500, on 1st August 2009, 12:57, said:

doar cu puntile alea, imi scoate intre 30v si 150 v , in functie de turatia motorului....asta e testul de care spuneti nu?
Da,deci comanda tiristoarelor este gresita.Ati verificat cu multimetru care sunt C,B si E,deoarece in foaia de catalog apare si capsula TO94,care arata la fel dar terminalele au alta notatie.

Attached Files


Edited by miron1947, 01 August 2009 - 12:06.


#72
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007

View Postakun2500, on 1st August 2009, 12:57, said:

exact asa am facut testul, fara sa conectez la circuitul motocicletei, am folosit un bec de la semnalizare, deci de putere mica, cu si fara baterie, nu statea aprins decat 1-2 secunde la pornire.
Aaa.. cred ca trebuie sa sistematizam cumva testele :) Si sa clarificam parametri interesanti.

1. In acest test pe care zici ca l-ai facut, inteleg ca era bateria aia proasta. Da ?
2. Inteleg ca nu era conectat un condensator. Da ?
3. Firul ala ce vine de la + punti a ramas conectat mereu. Da ?

Daca-i da la toate, ar fi important pentru acest test sa pui totusi acel condensator, pe care ti-am zis unde-l gasesti.
Pornesti circuitul cu firul +verde lipit la circuitul de comanda si ar fi perfect ca in timp ce merge, sa-l dezlipesti (lipesti alt fir acolo si le dezlegi)
In momentul dezlipirii, s-ar putea sa se arda becul pus. E perfect.

Daca toate astea se intampla asa, avem o problema cu circuitul de comanda. (vreun tranzistor parlit, rezistenta coapta, cine stie).

Daca se intampla altfel, in functie de ce ne spui, vedem mai departe.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate