Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8278 replies to this topic

#2899
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Dar 13 înainte de modificare aspectului zonei, când venea dinspre Pantelimon nu avea staţie înainte de a traversa Şos. Mihai Bravu sau staţia pentru ambele direcţii era pe Bd. Tolbuhin (Republicii, actual Pache Protopopescu)?   :huh:
Hai că mă apucă o nostalgie după vremurile când eram elev de şcoală generală - că şcoala mea e în zonă, eu stau nu departe de P-ţa Iancului.

Dar în 1990 când a fost reînfiinţată linia de autobuze 313 cum întorcea 313 la P-ţa Unirii?   :huh:

#2900
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postdjl, on 01 iulie 2018 - 11:01, said:

Eu sunt curios, pe vremea când autobuzul 311 (iniţial 111) nu mergea via Iancului ci via P-ţa Titan - Bd. Camil Ressu (Ion Şulea, Iosip Broz Tito) - Cal. Dudeşti - multe străduţe, mergea repede sau încet pe strădueţele alea din centru. Nu erau aşa de mult maşini parcate, dar linia avea autobuze articulate. http://harti.tramclu...uresti-1970.pdf
Se circula destul de bine pe stradute chiar si cu articulate. Probleme mai mari erau in virajele stranse, la 90 grade, intre 2 strazi inguste si pe portiunile unde nu treceau lejer 2 autobuze unul pe langa altul.
Stiu ca pe Dudesti se intampla sa isi agate oglinzile retrovizoare intre ele 2 de 311 sau de copacii de pe margine.
Oricum traficul era foarte lejer si nu erau masini parcate pe ambele parti ale strazii pe stradutele inguste unde circulau autobuze.

#2901
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Pe Cal. Dudeşti se agăţau olglinziile. Totuşi bandă de circulaţie + linie de tramvai/sens de circulaţie nu o făcea chiar îngustă (majoritatea Căii Dudeşti mai există, chiar dacă o mare parte din clădiri nu mai sunt   :(    - bine că a scăpat depoul totuşi)

Poza asta este făcută pe Bd. Alexandru Ioan Cuza?   Posted Image

Attached File  Bd. Alexadru Ioan Cuza (oare) 36492312_1432010533567562_145109928271413248_n.jpg   113.98K   31 downloads

Edited by djl, 02 July 2018 - 09:06.


#2902
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

View Postdjl, on 02 iulie 2018 - 09:04, said:

Poza asta este făcută pe Bd. Alexandru Ioan Cuza?   Posted Image

Attachment Bd. Alexadru Ioan Cuza (oare) 36492312_1432010533567562_145109928271413248_n.jpg
Cred ca da. 99% sigura. Se vede in zare intersectia cu str. Dr. Felix (unde strada descrie o curba la stanga) si firul de troleibuz.

#2903
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006

View Postdjl, on 02 iulie 2018 - 09:04, said:

Poza asta este făcută pe Bd. Alexandru Ioan Cuza?   Posted Image

Attachment Bd. Alexadru Ioan Cuza (oare) 36492312_1432010533567562_145109928271413248_n.jpg
da! cam pe aici https://www.google.r...!7i13312!8i6656

si una din Piata Buzesti - 1971

Attached Files



#2904
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006
24 cu V56 cu 2 remorci. In 1971 linia vad ca inca nu primise EP -uri. De 27 stiam ca era cu V56, m-am dat cu ea de multe ori.

#2905
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Nici nu observam reţeaua de contact a troleibuzelor (care pe vremea aia virau la dreapta pe Dr. I. Felix, nu pe Dr. L. Varnali). Dar 27 + fir simplu de circulaţie + curba aia... m-au făcut să mă gândesc că acolo e.
Avea 2 remorci că mergea pe la fabrici şi uzine.
Azi s-ar putea să postez ceva interesant despre tramvaiele din Bucureşti   Posted Image

Apropos de tramvaie şi troleibuze, filmarea asta nu e de la noi, dar ce vedem pe aici?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ta0rbLFWaBo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 02 July 2018 - 09:50.


#2906
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
În fine, nu asta e ceea ce doream să vă prezint, dar e interesant: https://forum.lokomo...p?f=106&t=12890

#2907
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Asta e ceea ce doream să vă prezint (vedeți că sunt 2 posturi!): https://forum.softpe...8#entry23156338

Din același revistă (repet "Buletinul Societății Politehnice" anul XLV nr. 2 Feb. 1931), cadrul articolului "Organizarea lucrului în industria construcțiilor" articol semnat de Emil Prager, inginer la pg. 150 găsim ceva despre clădirea Societății de asigurări "Generala" de pe Cal. Victoriei nr. 100, imediat după "Athénée Palace - Hilton": https://www.google.c...!7i13312!8i6656
Clădirile ce se văd în poza cu fundația cred că-s pe Str. Bis. Amzei. În dreapta lor e Casa Mița Biciclista (a trăit tanti până în anul... 1967!): http://www.descopera...i164730_s193442
Sediul "Generala" se afla în P-ța Universității, unde e acum B.C.R.-ul.

Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 150 Organizarea lucrului in industria constructiilor.jpg   214.21K   12 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Generala (Cal. Victoriei nr. 100) 10 Iulie 1929.jpg   686.17K   18 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Generala (Cal. Victoriei nr. 100) 4 Oct. 1929.jpg   228.21K   16 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Cladirea Generala (Cal. Victoriei nr. 100) 10 Iulie 1929.jpg   224.69K   17 downloads
Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Generala (Cal. Victoriei nr. 100) program anul 1929.jpg   234.89K   14 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Generala (Cal. Victoriei nr. 100) program anul 1930.jpg   335.13K   10 downloads

E un număr în care se vorbește despre amenajările hidraulice din Nordul Bucureștiilor... dar nu dau 150 Lei pe el: https://www.okazii.r...arti-a176664592

#2908
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Cam de la 2:09 apar imagini din Bucureşti. Maxim anul 1964.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Pc3Npq0LJEk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2909
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,300
  • Înscris: 13.01.2011
Oho, 24, probabil am mers si eu cu ala, cind eram copil.
Am mers mult cu 24, avea/are cap de linie si in Dămăroaia, unde stateau bunicii.

Bar Dorna sau Doina ?!
Unde este azi Voda.

Attached Files



#2910
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Ce 24? Tramvaiul?   :huh:
"Dorna" era. Îl găseşti aici la pagina 19: https://www.dropbox....comert.PDF?dl=0

#2911
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,129
  • Înscris: 17.02.2006

View Postcrisstonne, on 04 iulie 2018 - 02:04, said:

Bar Dorna sau Doina ?!
Dorna. Magheru cu Rosetti
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

Attached Files



#2912
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Crisstone, dacă vrei să vezi evoluția traseului tramvaiului 24 în perioada 1956-1962 o găsești în a 3-ea imagine de aici (cea răsutrantă  Posted Image  ): https://forum.softpe...ost__p__1868486
Nu înțeleg de ce îl duseseră la C.F.R. Obor în loc de Gara de Est (Obor). Că totuși dacă coborai pe Ștefan cel Mare sau Mihai Bravu (nu știu unde era stația) puteai ajunge la piață și hale, dar Gara și Autogara Obor erau totuși puncte de tranzit. Ce dacă circula troleibuzul 85, nu era normal să fie 2 linii?
A existat vreo perioadă între 1964 și 1987 în care 24 să fii întors la Gara de Nord?

Pe vremuri, pe Cal. Griviței, între Bd. I.G. Duca/P-ța Gării de Nord și Str. Polizu era mai multă verdeață   Posted Image

Attached File  Bucuresti 463-1971 Cal. Grivitei (intre Gara de Nord - Bd. I.G. Duca si Polizu).jpg   128.48K   24 downloads


Tramvaiele de mare capacitate nu aveau decât o taxatoare?   Posted Image

Attached File  Interior tramvai Festival sau Electroputere in Bucuresti.jpg   373.77K   24 downloads

Edited by djl, 04 July 2018 - 12:10.


#2913
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,300
  • Înscris: 13.01.2011
Oho, am mers in copilarie si cu autobuzele Skoda, imi placea in fața, era un scaun fix opus șoferului, erai aproape de parbriz.
Fix in spatele acelui scaun se inchidea usa din față.
Copil fiind, nu aveam voie acolo, dar tot ma asezam, cind prindeam momentul :lol:
Vara era un calvar in ele, aveau motorul in interior, sub o gîlmă mare, un capac metalic, soferul era lac de sudoare, radia caldura spre el.
Linia 61 avea cap la biserica din Damaroaia, circula spre Baneasa, cam aia a fost una din ultimele trasee pe care au mai circulat autobuzele Skoda.

Da, doar o taxatoare era, in cutia de lemn.
Parca, sa nu ma inșel, au avut si geamuri de protectie la cutii, apoi au fost scoase.

Am mai povestit, din amintiri, acum am si dovada, scarile se ridicau, la acel model de tramvai.
Eram speriat, cind eram copil si ma punea cineva din familie sa urc pe ele, eram mai mult luat pe sus si urcat :D nu imi placeau.

Attached Files



#2914
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,586
  • Înscris: 13.06.2004
Şi înaintaşele lui R.T.O. 706, R.O. 706 tot lângă şofer aveau motorul. Au existat şi unele variante de "Renault" la care au carosat peste motor!
Un R.T.O. 706 varianta autocar mai exista la mina de la Comăneşti dar fireşte că nu l-au putut păstra   :(
Au fost asmblate şi în Polonia, de către "Jelcz". Polonezii le ziceau castraveţi   :lol:  , din motive de forme   :naughty:
Nu vreau să-mi închipui cât stătea în staţie un tramvai din ăla dacă avea doar o taxatoare - normal ar fi fost să aibă 2!
Ce cutii să fie protejate cu sticlă?  :huh:
Tramvaie în anul 1982: http://tramways-roma...2.blogspot.com/
Dar de zgâlţâit cu tramvaiul nu o făceai? Că alea pe 2 osii puteau fi zgâlâţite dacă săreai într-un capăt   :naughty:

Expoziţia industrială din Bucureşti din 1921: http://expo1921.mnir.ro/ro/expozitia/1
Ceva despre clădiri: http://www.arhivacez...-arh-c-griderle

#2915
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,300
  • Înscris: 13.01.2011
Cutia taxatoarei, parca era cu geamuri, zic de cutia aia unde statea vinzatoarea de bilete.
Apoi au desfintat geamurile.

Alea pe doua osii ziceai ca sar de pe sine, daca luau viteza mai mare, aveai inima cit un purice, oscila la viteza, fața in stinga, spatele in dreapta, si apoi invers :lol:

Mai este o chestie in amintiri, sa confirme cei mai in virsta.
Parcă... la vagoanele alea vechi, taxatoarea inchidea si deschidea usile la vagonul 2, avea o maneta in dreapta jos si rotea de ea, aia actiona o valva iar aerul din compresor inchidea/deschidea usile.

#2916
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,113
  • Înscris: 30.04.2007

View Postcrisstonne, on 04 iulie 2018 - 17:04, said:

Cutia taxatoarei, parca era cu geamuri, zic de cutia aia unde statea vinzatoarea de bilete.
Apoi au desfintat geamurile.

Mai este o chestie in amintiri, sa confirme cei mai in virsta.
Parcă... la vagoanele alea vechi, .
cu geamrile la taxatoare .. poate doar in dreapta ei, sa o fereasca de curentul de la usa, dar  cutie "completa", nu tin minte, in schimb, confirm cu deschisul usii. cind au fost desfiintate taxatoarele, cred ca au modificat schema de actionare si se inchideau "sincronizat" cu cele de la clasa I.

Edited by r_murphy, 04 July 2018 - 17:57.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate