Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: Apr 23 2024 13:43, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2863
Posted 16 June 2018 - 20:14
Prima cred că e la P-ţa Virigiliu. Dar ce era cu 3 fire de circulaţie?
A 2-a tot prin zonă, pe Str. Berzei cred. A 3-a e făcută undeva parale cu Bd. Dinicu Golescu. Se văd blocurile de pe Bd. Dinicu Golescu, că Min. Transporturilor în dreapta lor. A 4-a cred că e prin centrul istoric. Nu-s sigur. Pe clădirea din spatele zidului scrie Vim, văd şi o agenţie Loto-Prono (era să scriu Porno )... nu-mi dau seama ce scrie pe firma de după Loto. Poza e din anii '70... existau cerşetori pe atunci? Care a fost scopul Unirii traselor de tranmvai 5 şi 33 (rămând doar indicativul 5) şi 16 şi 40 (rămânând doar indicativul 16... ulterior a repărut 40, dar spre "F.A.U.R." Poarta IV, apoi până la Complex R.A.T.B. Titan, scrutat la "F.A.U.R.", prelungit din nou după cerere din partea locuitorilor). A apucat cineva autobuzul 33 inelar când circula pe traseul Bd. Republicii - Str. Popa Nan - Str. Valeriu Branişte? Edited by djl, 16 June 2018 - 20:23. |
#2864
Posted 17 June 2018 - 00:32
1, Interesectia Sevastopol cu Buzesti vazuta dinspre str. Dr, Sergiu (opus fata de Leroy Demery), firul simplu duce spre bd. A. I,.Cuza
2, str Berzei in apropiere de Virgiliu 3, str. Fagaras, luata aproape de intersectia cu Stirbei Voda, prim planul nu mai exista sau s-a modificat. https://www.google.r...!7i13312!8i6656 4, Bd. 1848 in zona unde e acum Cocor (fatada gri cu arcada este a cladirii in care a functionat magazinul "La vulturul de mare cu pestele in gheare" dupa mutarea din str. Carol LIniile 5 si 33 s-au unit deoarece aveau intervale apropiate si pentru descongestionarea capatului de la Sf. Gheorghe, la fel a patit si 16, dupa ce a preluat si partea lui 40 pana la Republica - 40 este directionat pe 1 Decembrie 1918. |
#2865
Posted 17 June 2018 - 00:50
Deci de aia erau mai multe macaze în prima poză... că era făcută la intersecţia cu Sevastopol. Tramvaiul vine de pe Buzeşti şi intră pe Dr. Sergiu.
Hmm, cam ce fel de clădiri o fi fost pe locul "Cocor"ului? Ah, 5 nu mai întorcea din 1988? la bucla de la Sf. Gheorghe. Ulterior şi 16 ajunsese să întoarcă precum 5, adică prin Str. Paleologu, Str. Mântuleasa, P-ţa Corneliu Coposu, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri (porţiune fostă Decebal), Cal. Moşilor. |
#2866
Posted 18 June 2018 - 22:21
Blocuri din Pajura în Construcžie: http://euscreen.eu/i...E55BD662B8005BD
I.T.B. la 1973: http://euscreen.eu/i...18F336097BE01CC Ŗi apropos de I.T.B. ŗi construcžii: linia de troleibuze de la Universitate pužin mutatć din cauza construcžiei pasajului pietonal Universitatea cu pasajul pietonal in constructie 35414765_1410014442433838_5817444021731065856_n.jpg 64.57K 16 downloads |
#2867
Posted 18 June 2018 - 23:10
O alta perspectiva, azi in mare parte schimbata.
Attached Files |
#2868
Posted 18 June 2018 - 23:29
Cred că ai vrut s-o postezi la "Viaţa în Epoca Ceauşescu: lumini şi umbre"
|
#2869
Posted 19 June 2018 - 00:19
Nu, aici ii e locul. In partea stanga avem un nou pavilion - B, iar in fata turnurile de la City Gate; prin 201x s-a refacut intrarea principala (poarta A s-a anulat pentru auto, accesul facandu-se prin bd. Expozitiei si s-au desfiintat gheretele de beton ale caselor de bilete construite initial*.
*complexul expozitional a tot suferit modificari si adaugiri pana la mijlocul anilor '70, asa ca nu stiu sigur cand au aparut gheretele. Edited by malmoth, 19 June 2018 - 00:20. |
#2870
Posted 21 June 2018 - 15:01
Postasei o poză la aia cu Epoca Ceauşescu şi credeam că asta se dorea a fi o continuare, de acolo confuzia.
Să nu uităm de pozele astea: http://irths.com/bil...lderset_124.php Pozele sunt realizate în mai multe etape, cam în perioada 1997-2001. De ce această perioadă: 1) linia 5 ajungea la P-ţa Iancului iar unirea 5 + 33 s-a făcut în 1997; 2) Apare o reclamă 'Connex' iar G.S.M.-ul a fost lansat în 1997; 3) Linia 34 apare tramvaie "Rathgeber" în unele poze, iar în altele cu tranmvaie V3A-93. Idem linia 46. Rocada de tramvaie între linia 34 respectiv liniile 17 şi 46 s-a făcut în anul 2000; 4) În poza asta cu un troleibuz "Rocar" 512E la Universitate se observă o reclamă "Carrefour". "Carrefour" a intrat pe piaţa din România în anul 2001, primul fiind cel din Militari, de după centură. Am fost la el prin 2002-2003. Traficul era mai liniştit, dar unele zone arătau mai rău, destule tramvaie erau într-o stare mai proastă. Am şi uitat de faptul că pe 35 circulau cupluri de "Tatra". Se poate obserca magazinul "Sora" în funcţiune. Edited by djl, 21 June 2018 - 15:11. |
#2871
Posted 22 June 2018 - 09:42
1. Dr. Taberei, actuala str. Poiana Campina - vedere spre B-dul Vasile Milea (s-a numit str. Vatafului, Bintinti, Ho Si Min) - 18 ian 1961
https://www.google.r...t/data=!3m1!1e3 2. Dr Taberei 38, bl OD4 (in stanga se afla acum biserica romano-catolica Adormirea Maicii Domnului) - 1984 - foto Dan Dinescu https://www.google.r...t/data=!3m1!1e3 3. Str. Atelierului - vedere spre piata Ilie Pintilie (Piata Matache) - 1970 https://www.google.r...t/data=!3m1!1e3 Attached Files |
#2872
Posted 22 June 2018 - 10:06
Ce mizerabil arata zona Pietei Matache si in 1970. Si de atunci au mai trecut inca 48 de ani peste ruinele alea.
Iar in Dr. Taberei spatiul verde fusese transformat in gradina de zarzavat. |
|
#2873
Posted 22 June 2018 - 10:53
Clădirea aia cu acoperiş în pantă (în ape) ce rol avea?
|
#2875
Posted 22 June 2018 - 15:22
Poze, informatii sau harti vechi despre zona Parc Carol - Serban Voda are cineva?
|
#2876
Posted 22 June 2018 - 17:01
Azi este ultima zi cand mai circula tramvaiele la Sf. Gheorghe.
Tramvaiele liniilor 16 şi 21 vor întoarce la Piaţa Sf. Vineri. Piața Sf. Gheorghe devine spațiu pietonal Începând cu data de 23.06.2018, liniile 16 şi 21 vor funcționa între terminalele „Platforma Industrială Pipera”, respectiv „Pasaj Colentina” şi intersecția Cal. Moşilor/ Str. Cavafii Vechi, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Cal. Moşilor, Str. Sf. Vineri, până la terminalul „Piața Sfânta Vineri”, conform avizului Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului Bucureşti. Tramvaiele vor opri şi în noile stații „Piața Sf. Gheorghe”, amplasate pe Cal. Moşilor în zona intersecției cu Str. Cavafii Vechi (sens Piaţa Sf. Vineri), respectiv Str. Lipscani (sens Bd. Carol I). Piața Sf. Gheorghe va fi reconfigurată și va deveni spațiu pietonal. Decizia a fost luată pentru fluidizarea circulației tramvaielor de pe liniile menționate și pentru punerea în valoare a Bisericii Sf. Gheorghe, monument istoric. http://www.ratb.ro/c...1.php?nrcom=905 |
#2877
Posted 22 June 2018 - 17:50
Dar bucla rămâne sau o desfinţează?
Eu mă îndoiesc că vor încape atâtea tramvaie la Sf. Vineri. De cel puţin 80 de ani, cu o puază de maxim 4 ani P-ţa Sf. Gheorghe a fost capăt de linie pentru tramvaie |
|
#2878
Posted 23 June 2018 - 00:17
Le-a cazut asa cu tronc, nu mai au loc soferii de tramvaie. La fel ca si biserica, bucla este monument istoric, ca idee de punct terminus al primelor linii de tramvai (era nr1 cu cu cai Sf Gheorghe-Bariera Mosilor). Ca forma actuala dateaza din 1939. atunci s-au instalat liniile in jurul bisericii, pentru ca tramvaiele sa poata intoarce fara a ingreuna traficul; odata cu bucla s-a deschis si linia de pe bd Hristo Botev (Domnitei) pe care s-a redirectionat tramvaiul 9 de la Universitate si apoi tramvaiul 17 de la Lacul Tei pana in Progresul (cu o statie sau doua dupa Luica). Intre 1939 si 1964 puteau intoarce tramvaie si dinspre Romana (5 sau altele) sau Piata Unirii nu numai dinspre Mosilor. Pe Lipscani a existat linie dubla - tramvaiele care tranzitau piata nu ocoleau biserica. Lucrarile de refacere si eliminare a vechilor linii din 1965-1967 au adus-o la forma de azi.
Precis ii sta in gat cuiva tramvaiul in zona (asa cum e si cu Mantuleasa) si numai acum a pritocit solutia, nu e de la RATB, pentru ca daca intampinau probleme il desfiintau de mult de acolo, nu se mai oboseau cu reabilitarea liniei. Un alt terminus de tramvai cu vechime a fost si cel de la Teatrul National (vechi), unde tramvaiele au intors mult timp in triunghi pentru ca nu era loc de bucla - prin 1940 s-a pus in discutie gasirea unei solutii pentru aceasta linie, a fost suspendata o vreme dar a fost reinfiintata la insistentele publicului. In 1949, prin demolarea unor cladiri din fata bisericii Kretulescu, se realizeaza o bucla in apropierea Palatului RPR; pentru ca zona intra in sistematizare, capatul liniilor 6 si 10 se muta la Sf. Iosif in 1959 - bucla si linia de pe Calea Grivitei a fost scoasa definitiv in 1997. Sf. Gheorghe era singurul capat vechi cu continuitate in zona centrala - bucla de la Cismigiu este o gaselnita moderna, din vremurile de trista amintire si salbatica sistematizare, iar terminalul de pa Sf. Vineri, un fel de reparatie morala. Ca punct terminus Piata Sf. Vineri a functionat din 1963 pana in 1987, pana atunci era doar un punct de tranzit. Edited by malmoth, 23 June 2018 - 00:28. |
#2879
Posted 23 June 2018 - 14:42
Nişte poze interesante făcute de "Hans" în 1942-1943: https://www.muzeulde...ate-episodul-1/
|
#2880
Posted 24 June 2018 - 12:46
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users