Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: Apr 26 2024 19:10, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2917
Posted 04 July 2018 - 19:45
djl, on 04 iulie 2018 - 12:07, said: Nu înţeleg de ce îl duseseră la C.F.R. Obor în loc de Gara de Est (Obor). A existat vreo perioadă între 1964 şi 1987 în care 24 să fii întors la Gara de Nord? 24 simplu nu a intors la Gara ci doar dublura 24 barat (la sfarsitul anilor 70), care avea sa devina dupa 1981 34 a mai fost o chestie la cutremurul din 1977 cand 24 a fost spart in doua, o parte se oprea la Gara si alta parte mergea pana la Nuferilor. |
#2918
Posted 05 July 2018 - 00:28
Până la urmă de ce au scos tramvaiele de pe unele artere din centru. În perioada în care s-a făcut această desfiinţare autobuzele şi troleibuzele ce circulau în Bucureşti încă erau de mică capacitate... se jucau cu articularea autobuzelor "Škoda" (nu a ieşit întotedeauna bine - s-a rupt odată unul şi au murit oameni ... ce chestie, Škoda cică înseamnă şi "pagubă") iar autobuzele "Leyland" carosate în Israel au apărut abia prin 1968 (de ce luau foc aceste autobuze?). Am auzit ba că erau nefiabile şi cum se strica unul bloca circulaţia (asta mi se pare cam jenibil, că au rămas bine mersi tramvaie pe străzi înguste), ba că era la modă ca în U.R.S.S. să fie scoase tramvaiele din centrul oraşelor.
Adevărul e că tramvaiele alea pe 2 osii cam ar fi trebuit să fi fost retrase în anii '60 (deşi în fosta R.D.G. mai existau tramvaie pe 2 osii în anii '80) - sau cel puţin folosite pe linii cu trafic redus, dar de unde bani? Cred că din anii '30 au vrut tramvaie pe 4 osii, dar a chestiunea cu concesionarea autobuzelor - când au primit exclusvitatea cu transportul cu atobuzele în Bucureşti au trebuit să cumpere autobuzele de la transportatorii particulari şi asta le-a făcut o gaură mare în buget. Există şi o carte pe tema asta... dar nu am prins-o la vânzare: http://www.targulcar...ies-1935-722891 Cred că şi autobuzele "Henschel" aveau motorul în faţă. Pe aici am dat despre ceva legat de S.T.B. (dar nu numai): http://restitutio-in...ot.com/2011/03/ Păcat că nu au păstrat vreun autobuz de atunci (inclusiv ceva de la foştii privaţi...). Autobuze "Renault" TN4 şi 6 se mai găsesc la Paris, cu carianta de caroserie de acolo. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tobe2T6Gpa4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-QwBxtC3aUo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La noi istoria... Din cele 2 remorci V12/V13/V3A păstrate la un moment dat (remorcă EP/V3A nu au mai păstrat) * a mai rămas una. Un tramvai EP/V3A au recondiţionat, însă remorca vor s-o vândă! Şi vor să vândă şi cele 4 remorci "Rathgeber" m rămase ... visam ca într-o zi să avem refăcut un cuplu M5.65 + m5.65 ca vehicul istoric (singurul cuplu "Rathgeber" păstrat e cel M4.65 + m4.65 ajuns storpitoare). Şi vând şi autobuzele care erau cică pentru muzeu... La Timişoara cum de au putut să păstreze un troliebuz 'Dac' 117E şi s-au apucat să facă dintr-un cuplu EP/V3A un "EP" original şi în Bucureşti nu se poate! Ba au păstrat şi un troliebuz "Sauer" 4TIILM (produs în 1960) din cele 4 pe care le-au avut. Ăştia de la R.A.T.B. nu au putut păstra un troleibuz ex-autobuz "Saurer" 5DUK-A cu caroserie "Hess" ca să facă paradă de epocă. Şi să nu aud că costa, că la cât s-a furat de-a lungul timpului de către instituţile de stat din Bucureşti vehiculele de epocă reprezintă maxim 1% din cât s-a furat. Când e paradă cu tramvaie de epocă sunt oameni dornici să meargă cu ele. Dacă ar fi băgat un "Saurer", chit că a fost tunat din autobuz cred că ar fi avut călători... şi ar fi putut păstra 2! Iar cu ocazia concertelor legate de anii '90 ar fi putut băga pentru nostalgici autobuze ce circulau pe atunci! În oraşe gen Porto, Londra, San Francisco vehiculele de transport în comun reprezintă atracţii... la noi de ce nu se poate, că nu costă aşa de mult! Şi U.R.A.C. are capacitatea de a recindiţiona! http://harti.tramclu.../Bucuresti.html |
#2919
Posted 05 July 2018 - 13:15
Crisstone , dar ai mers vreodată cu autobuzul pe linia 77/177/377 ?
|
#2920
Posted 05 July 2018 - 13:49
#2921
Posted 05 July 2018 - 14:02
A fost desfiinţat înainte de 1989... destule linii sufereau, unele ajunseseră doar de oră de vârf.
Dar cam ce otobele circulau pe traseul ăla? |
#2922
Posted 05 July 2018 - 14:31
djl, on 05 iulie 2018 - 14:02, said:
A fost desfiinţat înainte de 1989... destule linii sufereau, unele ajunseseră doar de oră de vârf. Dar cam ce otobele circulau pe traseul ăla? Scoaterea tramvaielor de pe marile bulevarde si inlocuirea lor cu troleibuze si autobuze a fost un trend in epoca de care Bucurestiul nu a scapat. |
#2923
Posted 05 July 2018 - 17:07
A fost desfiintat in 1984, dupa ce initial s-a transformat in linie rapida si apoi a fost inlocuit cu troleibuze, prin prelungirea lui 97 pana la Straulesti.
Da, dupa trendul cu scoaterea tramvaielor din centru a venit metroul, si s-a repetat povestea numai ca de astta data au fost scoase liniile paralele cu metroul - ei ziceau in epoca de o asa zisa armonizare a liniilor de transport in comun cu cele de metrou. In Militari si pe Magheru-1848 faceai sport sau apelai la maxi-taxi. Edited by malmoth, 05 July 2018 - 17:13. |
#2924
Posted 05 July 2018 - 17:16
97 care mergea pe atunci până la Centrala Telefonică Dacia?
Dar în Ungaria, Cehoslovacia au scos tramvaiele de pe marile bulrvarde? Aia cu paralelismul mai e practicată parţial şi azi în unele zone din Bucureşti. Pe urmă se întreabă de ce folosesc oamenii maşinile. Edited by djl, 05 July 2018 - 17:18. |
#2925
Posted 06 July 2018 - 00:37
Da, a mers un timp pana la Icoanei, pe bucla instalata la cutremur pentru intoarcerea temporara a lui 82, dupa aia a fost scurtat la Sf. Voievozi (nu a avut legatura cu instalarea tramvaiului pe Tunari, cel mai probabil, segmentul de pe Dacia nu avea acoperire si ceva dificultati cu intoarcerea).
Unele din fostele trasee de maxi taxi din vremea cand erau la ITB, in proportie mai mare sau mai mica au devenit trasee de autobuze - 505 intre Apusului si Rosetti este azi 336, 123 este fostul 510 Gara de Nord-CET Sud Vitan, 381 inglobeaza integral traseul lui 502 (Romana - Piata Resita). |
#2926
Posted 06 July 2018 - 00:43
Nu a fost scurtat când s-au apucat de construcţia la metrou?
|
|
#2927
Posted 06 July 2018 - 01:14
https://ro.m.wikiped..._din_BucureČti
A postat cineva asta ? djl, on 05 iulie 2018 - 13:15, said:
Crisstone , dar ai mers vreodată cu autobuzul pe linia 77/177/377 ? Ma ramolesc si eu, trebuie sa ma intrebi mai repede si mai clar, pina nu ma zaharisesc Pe unde circulau alea ? Nu mai stiu acum, deh, sclerotica, desi am mers mult timp, cu ce circulam pe calea Văcărești, de troleu zic, in perioada cind acolo era cartier de case. Unde este ,,delta " Văcărești, a existat un cartier de ,, maghernițe ", cartier de case amărîte, era o mahala. A, linia 31 de autobuz, am mers mult cu ea, pleca din Damaroaia si traversa Bucurestiul pe la pta. Unirii, ajungea in Berceni, pe la cinema Cultural, apoi pina la Luică. |
#2928
Posted 06 July 2018 - 01:22
http://carti.tramclub.org/10/036
331 e fostul 31R[apid]. 31 a devenit 131. 31R a apărut după 1973. Idem 31Barat (devenit 231). Ce utile erau 32 şi 32B ... păcat că în anii '70 au fost desfiinţate... mai exista în 1982 132, dar deja doar la ore de vârf şi mergea doar până la Podul Mihai Vodă, nu o mai lua prin zona Lipscani - Victorieişi nici nu mai ajungea la Gara de Nord (se oprea la defunctul Pod Mihai Vodă) De asemenea îmi pare rău că nu mai există tramvaiul 12. Nu mai există deloc indicativul, dar eu vreau să reapară via 11 Iunie, Unirii, Cişmigiu. Edited by djl, 06 July 2018 - 01:41. |
#2929
Posted 06 July 2018 - 10:18
djl, on 06 iulie 2018 - 00:43, said:
Nu a fost scurtat când s-au apucat de construcţia la metrou? Atunci a aparut linia 65 intre Sf. Voievozi si Dridu (Cart. Pajura) si 97 intre Sf. Voievozi si Straulesti, retea izolata de cea din zona est-vest si asigurata de depoul Bucurestii Noi. 77, devenit ulterior 377, circula intre Piata Romana si Laromet. Traseul era pe Lascar Catargiu - P.ta Victoriei - N. Titulescu - Str. Maltopol - Bd. Ghe. Duca - Cal. Grivitei -Bd. Bucurestii Noi. |
#2930
Posted 06 July 2018 - 10:38
Poate 87 şi 97. 65-ul actual a apărut în jurul anului 2000 şi era Dridu - Cal. Victoriei. Pe urmpă nu au avut minte şi l-au pus pe traseul lui 87 e partea a 2-a. Oricum, ciudată ciuntirea, că între capetele de la P-ţa Romană şi cel de la P-ţa Sfinţii Voievozi erau maxim 2 k.m., dar probabil nu dorea un anume tovăraş să dea prea mult de troleibuze pe traseul lui. Pe la Romană, când încă circulau troleibuzele pe traseul normal am văzut din ăla cu caroserie "Roman" 112, dar nu ştiu dacă am mers vreodată cu unul (prea mic să-mi amintesc un asemenea detaliu... dacă circulau şi pe 79, posibil să fi mers).
Mă întrebam totuşi cum de nu ajuns troleibuzele de la Romană la Herăstrău (deşi parcă deja fusese prescurtat traseul) - de la Romană mă duceam cu metroul (deci pe sub pământ) la Herăstrău... peste ani am aflat că pe vremuri existase reţea de troleibuze de la P-ţa Romană la Herăstăru (nu mă puneţi să-i zic Parcul Regele Mihai I). Păcat însă că nu s-a refăcut legătura de tramvaie P-ţa Sf. Vineri - P-ţa Unirii. Nu ar fi avut mult de lucru plus că e culme aberaţiei ca să trebuiască să mergi pe jos sau să iei autobuzul pentru o staţie ca să te sui dintr-un tramvai în altul, tramvaie ce ar putea să aibă capăt comun. |
#2931
Posted 06 July 2018 - 11:16
Cred ca ai dreptate ca actualul 65 se numea tot 87 dupa scurtare. Pentru mine era absolut irelevant. De la Lainici orice troleibuz mergea la Sf. Voievozi, de la Sf. Voievozi orice troleibuz mergea la Lainici.
Tata le folosea ca sa ajunga in Romana ca 134 si 300 fusesera desfintate. |
|
#2932
Posted 06 July 2018 - 17:43
A fost o perioada... sa imi spuneti voi perioada, era o linie de troleu care venea de la Casa Scinteii spre Jiului.
Pe unde circula acum 331. Edited by crisstonne, 06 July 2018 - 17:54. |
#2933
Posted 06 July 2018 - 18:18
Linia a fost montata cu un scop insa nu a fost folosita decat foarte rar spre delocş de abia in 1986 pe fondul rationalizarilor de combustibil a fost infiintat un troleibuz special 683 de la Dridu la Scanteii care circula in fiecare duminica in locul lui 331, nu stiu daca initial a fost mai lung si apoi scurtat. In fine, o caricatura care a functionat cateva luni. Toate liniile speciale de troleibuz 681-683 (care au existat pana la desfiintarea troleibuzului pe Magheru) veneau dinspre Berceni 681 Sura Mare - Aerop. Baneasa 683 Berceni (Metalurgiei/Resita) - Aerop. Baneasa si 682 Metalurgiei - Herastrau. Au fost create pentru a suplini linia 331 care nu circula in sezonul estival duminicile si sarbatorile legale.
Edited by malmoth, 06 July 2018 - 18:19. |
#2934
Posted 06 July 2018 - 18:43
Cu ce scop fusese construită linia? Acces de la Bucureştii Noi la P-ţa Scînteii?
În Ghidul I.T.B. din 1984 se menţionează că linia 179 fusese suspendată. A mai reapărut sau imediat după a apărut troleibuzul 79? Linia 16 când a apărut în Tei? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users