Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Tehnici de masterizare
Last Updated: Jun 26 2008 08:40, Started by
buncar
, Apr 15 2005 03:53
·
0
#19
Posted 16 May 2008 - 14:16
si eu mi-am pus problema masterizarii, insa sa nu uitam ca un mix prost masterizar nu va egala niciodata un mix bun masterizat (oricat de bine ar fi masterizat)
cineva mi-a spus ca un label care se respecta masterizeaza piesele inainte de release eu am grija de piesa dinainte sa ii dau export, pun un compresor pe master, apoi dupa ce termin piesa am grija de imaginea stereo, basii sa nu intre unul peste altul (de exemplul bassline-ul mai plin cu decay-ul de la kick) si verific inca odata egalizarea dupa export, daca mai e nevoie, mai dau o egalizare in soundforge (de obicei ca sa mai ridic inaltele si sa ii dau enhance) Quote Salut ! Stie cineva un program de compresie de dinamica real-time ? Eu am un plugin de winamp care merge bine cat de cat "Stereo Tool" . Stiti voi ceva nu numai pt Winamp ci pt orice sunet ce trece prin placa ? Si ceva super tare !? e si pentru tot ce iese din placa, nu numai winamp, insa n-am reusit sa il fac sa mearga |
#20
Posted 20 May 2008 - 17:38
dau un copy/paste dintr-un topic de-al meu mai vechi, ca daca pun linkul sigur nu intra nimeni
cum voi prezenta mai jos masterizarea nu tine doar de reglarea volumului, conteaza si frecventele cum sunt lucrate si stereofonia.. sunt ok frecventele de care vorbea Gyno dar totusi depinde si de genul muzical care il faci..nimic nu e batut in cuie. Voi vorbi in continuare despre 3 lucruri care odata respectate imbunatatesc semnificativ calitatea sunetului. Here we go. Sunetul in productia audio are printre altele 3 caracteristici foarte importante: 1. volumul 2. frecventa 3. stereofonia Le voi lua pe rand in ceea ce urmeaza. 1. Volumul. Acesta se masoara in decibeli (db) si poate lua orice valoare de la - infinit la + infinit, evident atat cat este posibil si din punct de vedere al legilor fizicii. Sunetul cu cat este mai puternic cu atat el va lua o valoare mai mare. Sunetul produs de mediul inconjurator cand e liniste totala este de 0 decibeli, a unei conversatii este de 60-70db, a traficului rutier de 80, iar al unui avion ce decoleaza depaseste 100 de db. Trebuie precizat faptul ca o sustinere a unei valori de 90-95 pe o perioada indelungata de timp poate duce la pierderea auzului. Odata cu valoarea 125db pot aparea dureri ale urechii interne. In sunetul digital valoarea 0 nu reprezinta "linistea". 0 reprezinta valoarea maxima pe care o poate lua orice sunet fara ca acesta sa piarda din calitate. Cu cat va trece mai mult peste valoarea 0 acesta va distorsiona mai mult si va denatura sunetul. In concluzie valoarea 0 este valoarea maxima cu care se lucreaza in productia muzicala. 2. Frecventa. Ar fi foarte multe de spus si de explicat despre ceea ce inseamna frecventa. Ma voi limita doar la valorile absolute ale aceasteia in productia audio. Urechea umana poate auzi de la 20 de Hz la 20 000 de Hz. Valoarile mici ale frecventei reprezinta tonurile joase ale sunetelor iar valorile mari le reprezinta pe cele inalte. Trebuie sa precizez ca urechea umana suporta foarte bine valori joase la volum mare. La acelasi volum cele inalte provoaca disconfort, in special frecventele cumprinse intre 2000Hz si 6000Hz. Orice sunet are un anumit range (spectru) al frecventei in care se regaseste. (figura1) Reduced: 90% of original size [ 640 x 410 ] - Click to view full image[ http://img134.imageshack.us/img134/3527/rangexr5.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] fig1 Un alt aspect important il reprezinta peak-ul (fig 1). Acesta reprezinta valoarea cea mai mare data de o anumita frecventa pe nivelul volumului (decibelilor). Aceasta frecventa devine astfel frecventa principala al sunetului respectiv. Totusi pot fi sunete cu 2, 3 sau chiar mai multe peak-uri, iar frecventele aferente vor deveni principale pentru sunetul respectiv. Spre exemplu pentru sunetul produs de un kick (in figura 2) frecventele principale sunt cuprinste intre 63Hz si 90Hz, Reduced: 90% of original size [ 640 x 425 ] - Click to view full image[ http://img67.imageshack.us/img67/1078/kickac8.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] fig2 iar pentru un openhut (fig 3) frecventele principale ale acestuia sunt~4000,5200 si ~6300-8000. Reduced: 90% of original size [ 640 x 423 ] - Click to view full image[ http://img67.imageshack.us/img67/1017/openhutoy5.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] fig3 Se poate intampla ca uneori sa se suprapuna frecventele principale a 2 sau mai multe sunete, foarte frecvent intalnit in cazul kick-ului si al bass-ului. Cand acest lucru se intampla decibelii frecventelor principale se aduna rezultand un volum mai mare, care de cele mai multe ori sare de valoarea maxima admisa 0. I cazul in care unul din cele 2 sunete are un range cu mai multe peak-uri alaturate, acesta are tendinta sa-l acopere in volum pe celalalt. In ambele situatii se apeleaza la egalizatorul de frecvente si la filtru. Cu ajutorul acestora se despart foarte usor sunetele in frecventele dorite, "taind" din ele acolo unde este cazul. ceva de genul asta ar trebui sa arate o piesa trance de exemplu: [ http://img225.imageshack.us/img225/5360/46396132ro9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 3. stereofonia Stereonfonia sau imaginea stereo este in stransa legatura cu pan-ul (left-right) si este raspunzatoare pentru tot ceea ce inseamna spatialitate in sunet. Am vazut foarte multi incepatori in ale muzicii care nu folosesc sau nu stiu deloc cum sa foloseasca acesta latura a sunetului. Orice soft de editare si productie audio are si imaginea stereo inclusa printre plugin-uri. Stereofonia are 3 "stari": mono, stereo si wide dar si valori combinate ale acestora. Eu unul recomand ca frecventele cu volumul cel mai mare sa fie mono (de ex Kick-ul) iar cu cat se scade in volum sa se mearga spre modul wide (string-uri, pad-uri, etc). Imaginea stereo practic desparte sunetul in spatiu, da calitate si claritate productiei audio. in figurile urmatoare se poate vedea dispersia sunetului in spatiu (left-right) pentru cele 3 stari. Reduced: 90% of original size [ 640 x 431 ] - Click to view full image[ http://img134.imageshack.us/img134/7696/monofe5.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mono Reduced: 90% of original size [ 640 x 425 ] - Click to view full image[ http://img411.imageshack.us/img411/3544/stereofi7.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Stereo Reduced: 90% of original size [ 640 x 510 ] - Click to view full image[ http://img67.imageshack.us/img67/2619/widecn5.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Wide Evident ca ar mai fi foarte multe de spus despre fiecare, insa eu am dorit in mare parte clarificarea anumitor aspecte in ceea ce priveste productia audio, stiind ca sunt foarte multi cei care se plang de lipsa sunetului profesional in productiile lor si sper ca aceast mic tutorial sa completeze cunostintele in domeniu celor interesati. Indiferent de tehnicile sau informatiile pe care le stie fiecare, munca si exercitiul reprezinta succesul garantat. |
#21
Posted 26 June 2008 - 02:55
e o intrebare mai mult decat incompleta, iar asta pentru ca masterizarea difera de la gen la gen.
deci, ce gen de muzica ? |
#22
Posted 26 June 2008 - 08:40
mai nou folosesc C4 din waves (mi-a facut cineva un preset bun pentru bpm sub 134) si "BBE.D82.Sonic.Maximizer", pe care le pun pe master in ableton, si nu mai fac nici o alta masterizare
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users