Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

motorina Rompetrol

- - - - -
  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#19
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007

View Postcosmin_miu, on 8th August 2009, 16:41, said:

pai poate aditivul ala Keropur din motorina rompetrol a actionat ca un degresant ptr depunerile motorinei proaste de la OMV / Petromv . Astfel incat aditivul `a curatat` instalatia de alimentare a masinii. :D
Efix Diesel

Motorină ce se încadrează în categoria carburanților de calitate conform standardelor Worldwide Fuel Charter
                                          Motorină Euro 5, aditivată cu Keropur, pentru curățarea și protecția motorului.

                     Efix Diesel reduce considerabil gradul de înfundare al injectoarelor. De asemenea, Efix Diesel se încadrează în Grupa A , asigurând o protecție de 100% împotriva coroziunii. Un alt avantaj al carburantului Efix Diesel este reducerea efectului de spumare a motorinei din rezervor în momentul alimentării. Timpul de dizolvare al spumei din motorina Efix Diesel este de 5 secunde, față de 48, în medie, la motorina neaditivată.


http://www.resnova-m...pur 604 T T.pdf

Removal of existing injector deposits and keeping the injector nozzles clean
Protection of the fuel system against corrosion


p.s. am incercat doar o explicatie.....

Unde pot gasi detalii despre benzinele Rompetrol? Am cautat pe site-ul lor si sunt listate doar produsele, fara vreun link la o prezentare de produs sau ceva.

edit:
Am gasit ceva daca intereseaza www.downstream.ro dar tot fara documentatie mai detaliata.

Intrebare: Benzina Efix 95 am inteles ca are tot felul de agenti de curatare, eu insa alimentez cu Alto 101, contine si benzina aceasta agenti de curatare echivalenti sau...?

Edited by fastcarjunkie, 11 August 2009 - 08:35.


#20
andreidnc

andreidnc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 21.01.2009
Data viitoare cand alimentezi, cere la fata de la casa o brosura unde sunt descrisi toti carburantii Rompetrol. Ar trebui sa aiba, mie mi s-a oferit.

#21
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007

View Postsubiect, on 8th August 2009, 20:34, said:

Sprint Diesel de la OMV e cea mai buna dupa experientele mele.
sustin opinia si recomand...
de cand am deschis topic-ul am mai auzit cunostinte care au muscat-o cu Rompetrol... motoare noi, probleme... chemat service-ul s.a.m.d.
intr-o discutie (nu pe net), chiar se gandeau sa duca un litru de motorina la OPC, pentru analize si teste... suspectau daca nu cumva aditivul acela nu e chiar apa! altii ziceau ca poate are resturi de procesare...

#22
Cipsu

Cipsu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 06.05.2004
Eu m-am fript la Rompetrol cu benzina, de atunci sunt fidel OMV/Petrom; calitate mai proasta a benzinei am gasit-o doar la Lukoil

#23
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003
In Constanta singurii combustibili prosti Rompetrol se gasesc ,paradoxal, la statia de la Navodari,la o aruncatura de bat de rafinarie .Aruncatura de bat la propiu. E pur pisoarca acolo,feriti-va. In schimb la statia de la Oxford ( intrare mamaia) combustibilii sunt parfum ,net superiori celor de Petrom. Nici de PetromV nu-s prea multumit,o haleste repede si putere canci. Pe aici cea mai buna zeama se gaseste la statiile Petrom simplu ( care or mai fi,in ct eu stiu de 2) dar atentie ca la pompele centrale au pus numai combustibilii scumpi,motorina ieftina este la pompa de camioane ,cele cu teava groasa imposibil de folosit la o masina normala...nesimtirea mare din partea lor.Avantajul este ca la Petrom simplu pui combustibil superior la acelasi pret de combustibil normal la PetromV.
Revenind la Rompetrol ,mai e o statie undeva in zona CET Palas ,este ok ,am pus de cateva ori de acolo fara probleme. Mai sunt cateva statii portabile prin judet ,vreo 2 spre drumul la Ostrov,sunt ok si acelea.

#24
Moxica

Moxica

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 72
  • Înscris: 06.05.2009
In momentul de fatala noi in tara exista 3 mari rafinatori (si producatori de motorina). Este vorba de Petrom (rafinariile Petrobrazi si Arpechim), Rompetrol (rafinaria Vega) si Lukoil (rafinaria Petrotel).

Calitate

In momentul de fata, la pompa se vinde doar motorina care respecta normele Euro 4 si Euro 5. Aceste norme sunt stabilite prin standardul EN 590.

In principiu marile diferente intre normele euro ale motorinei sunt:
Euro 3 are maxim 350 ppm sulf – 0, 035% sulf
Euro 4 are maxim 50 ppm sulf – 0,005% sulf
Euro 5 are maxim 10 ppm sulf – 0,001% sulf
ppm inseamna parti pe million. Am pus si valoarea in procente pentru a vedea cat de mici sunt cantitatile despre care se vorbeste aici.

Restul parametrilor din standard specifica niste valori minime de calitate sau intervale de valori in care sa se incadreze si care nu s-au schimbat pentru diferitele cifre ale normei euro.

Pentru relevanta istorica au mai fost niste etape preliminare prin care s-a impus o concentratie de 0,2% sulf urmata de una cu 0,05% sulf, urmate de aceste norme Euro 3 s.a.m.d.


Norme de poluare motor vs norme de calitate carburant

Nu exista o legatura directa intre normele de poluare ale motorului si normele de calitate ale motorinei, dar in schimb exista anumite dependente.
De exemplu un motor Euro 3 poate functiona cu motorina Euro 3, Euro 4 sau Euro 5. Carcotasii vor spune ca motorinele cu norme mai mici vor functiona mai bine datorita sulfului mai mult care are proprietati de lubrefiere. Pentru ei as vrea sa sa mai uite odata la diferentele de cantitati de sulf (care sunt foarte, foarte mici si de asemenea sa nu uite ca indifferent de norma Euro a motorinei aceasta trebuie sa respecte proprietatile de lubrefiere din EN 590. In consecinta chiar daca are mai putin sulf, ea trebuie sa aiba proprietati asemanatoare de lubrefiere. In plus in cazul in care acest lucru ar fi fost daunator motorului sunt sigur ca producatorii acelor motoare ar fi facut public acest lucru din respect pentru clientii lor (care in foarte mare parte vor mai cumpara si pe viitor masini).
Nu acelasi lucru cred ca se poate spune si despre motoarele Euro 5 care ar fi alimentate cu (de exemplu) motorina Euro 3. In cazul acesta trebuie respectate specificatiile producatorului masinii.


Calitate in Romania

In mod normal fiecare rafinarie din Romania ar trebui sa aiba laboratoare autorizate si produsele ar trebui sa se incadreze in fisa produsului (care ar trebui sa fie disponibila pe site-ul producatorului). Fisa produsului vine peste standardul EN 590 si “ingusteaza” valorile generale date acolo catre niste specificatii mai exacte a produsului care este oferit de producator.
Pentru cei care sunt circumspecti de calitatea produselor la poarta rafinariilor le pot spune ca toti 3 rafinatorii mari din Romania, pe langa propriul lant de benzinarii mai vand carburanti catre ceilalti mari retaileri de pe piata. Daca ar avea probleme la calitate acestia nu ar mai cumpara de acolo. Iar la cum functioneaza o rafinarie e aproape imposibil sa vinzi, de exemplu, motorina Euro 4 la doua standarde diferite (unul bun pentru cine trebuie, unul rau pentru restul). Economia din diferenta de calitate nu se justifica in fata costurilor pentru depozitare si manipulare.
Parerea mea proprie este ca la poarta rafinariilor produsele au calitatea conforma cu fisele produselor. Ce se intampla de aici incolo poate afecta calitatea lor si aici ma refer la transport pana la statie si depozitare.


Retaileri

Cei mai cunoscuti sunt: Petrom, Rompetrol, Lukoil, OMV, MOL, Agip. Primii trei apartin rafinatorilor, iar restul cumpara de la acestia carburanti. In momentul de fata importul de carburanti in Romania tinde spre zero, adica in foarte mare parte  (peste 90%) se folosesc carburanti produsi local.
Daca OMV-ul  isi cumpara produsii in foarte mare parte de la Petrom (ceea ce e si normal fiind aproape aceiasi firma), ceilalti 2 mari retaileri cumpara carburant de la toti cei trei rafinatori, in functie de preturi, costuri de transport, disponibilitate.
Pentru a-si optimiza costurile de transport, rafinatorii au inceput sa colaboreze intre ei. Astfel daca, de exemplu, pentru o statie a rafinatorului x dintr-un oras, e mai usor sa se aduca motorina de la depozitul rafinatorului y care este la doar 10-20 km de statie, fata de propriul depozit care e la 200 de km atunci asa se va face. La fel va proceda si rafinatorul y, urmand ca la sfarsit de luna sa se faca o “regularizare” si sa se castige din… costurile de transport.
In ce priveste  calitatea carburantului in statii, cel mai important lucru sunt rezervoarele. Cu cat acestea sunt mai noi si mai bine intretinute cu atat mai bine. Daca stiti ca o statie este mai veche de 5-6 ani si nu si-a schimbat rezervoarele, este posibil sa aveti probleme de calitate la carburant.
Statiile mai noi sunt facute dupa am invatat ce inseamna constructie ok de statii si conceptul de maintenanta prin care sa intretinem ce avem si nu sa reparam atunci cand se strica.
Un alt lucru care ar trebui evitat este alimentarea in momentul in care se afla cisterna la descarcat in statie deoarece produsul descarcat barboteaza ce este in rezervorul statiei si poate ridica mizeriile de pe fundul lui.


Apa din carburant

Fiecare produs petrolier are in el apa dizolvata. Problema nu este existenta ei (se poate vedea si in standardul EN 590 ca exista o valoare maxima pentru apa) ci existenta ei in exces. In principiu apa dizolvata in functie de saturatie se depune la un moment dat la baza produsului petrolier (dar niciodata toata). De acolo printr-o teava de la baza rezervorului de stocare ea este purjata. Astfel se elimina apa in exces din produsele petroliere.
Este normal ca in filtrul de motorina sa existe apa intr-o oarecare proportie. Este mai important insa ca acest filtru sa nu fie murdar.


Aditivare / Motorina pentru iarna

Motorina de iarna este obtinuta din motorina normala prin adaugarea unui aditiv care scade clasa de filtrabilitate (punctul la care motorina se face gelatinoasa). Verificati aceasta temperatura minima de filtrabilitate pentru a vedea daca aveti nevoie de motorina speciala de iarna. In principiu carburantii “regular” actuali, pe durata iernii au aceste temperatura sub -20 de grade Celsius (undeva pe la -25).
Diferit fata de benzina, aditivii de motorina nu maresc cifra cetanica ci se axeaza pe altceva si anume curatarea motorului si a galeriilor. Daca tot marketingul ar fi adevarat, atunci acest lucru ar ajuta pentru ca ar curata trasele si circuitele din motor si ar ajuta astfel motorul sat raga mai bine (avand un motor, injectoare si o evacuare mai curate).

Citeva sfaturi privind alimentarea
Fiind un mare iubitor (si proprietar) al masinior cu motorizare diesel mai ales TDI toate informatiile prezentate aici au fost adunate de la persoane cu mare experienta in domeniul rafinarii de produse petroliere (fratele meu lucreaza in domeniu)  si  am incercat sa le expun cat mai obiectiv. Din punctul meu de vedere, in Romania calitatea motorinei de la cei 3 mari rafinatori are un calificativ peste "satisfacator". Atat timp cat alimentam de la retailerii (lanturile de benzinarii) din top 6 (si aici ma refer la  Lukoil, Agip, MOV, MOL, Petrom si Rompetrol  nu ar trebui sa fie probleme. Cu toate astea nu ar fi rau sa tineti cont de urmatoarele sfaturi:

-  Alimentati din benzinarii cat mai noi. Motivele
- pompe mai noi (posibilitate mai mica de a fi decalibrate sau cu probleme)
- rezervoare noi (posibilitate mai mica de depuneri in produs)

- Alimentati din statii cat mai serioase. Acum problema asta a cam disparut, dar prin diverse colturi de tara (pe unde controalele sunt mai putin severe) inca s-ar putea sa dati peste motorina botezata, nu cu apa, ci cu alte produse petroliere neaccizabile care sa ii scada calitatea. Posibilitatile la retailerii din top 6 sunt foarte mici, dar cresc exponential catre retailerii mici si catre motorina de butoi.

-Alimentati din statiile in care vedeti multa lume la alimentare. Puteti fi siguri ca in momentul in care au multi clienti vor face mai putine misculatii, intrucat numarul de reclamatii creste proportional cu numarul de clienti.

- Alimentati dimineata, mai ales in zilele de vara. Peste noapte carburantul se mai linisteste (daca e reziduurile se depun) si in plus produsul e un pic mai rece si in concluzie "neumflat" de caldura. Diferentele nu sunt extraordinari de mari, dar e bine sa stiti.

5. Incercati sa nu alimentati cand se descarca produs sau imediat dupa aceea. Asta cel putin in statiile mai vechi pentru ca la descarcare reziduurile din rezervorul statiei sunt barbotate in produs si pot ajunge in rezervor. Din nou posibilitatea e mica e bine de stiut.
In cazul in care ati alimentat din "surse" neverificate (la galeata pe margine santului sau de la tratoristi), este bine sanu amestecati cumotorina de la pompa. Consumati rezervorul cu motorina suspecta si apoi schimbati filtrul  
In cei 10 ani de cind am dizal, am incercat motorine de la toti retailerii si pot sa va spun ca nu sunt mari diferente. Cine spune ca a alimentat cu motorina de la retailer-ul x si i se pare ca mororul merge mai rotund sau nu mai este asa zgomotos sau ca trage mai bine , nu este decit un efect de plcebo. Poate cu ocazia lansarii unui nou produs, acesta sa corespunda calitativ pentru a atrage clientii dupa care se revine la normal.
Sper ca informatile postate sa fie de folos pe viitor :OK:

#25
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003

View PostMoxica, on 21st August 2009, 00:28, said:

... Rompetrol (rafinaria Vega)...

Cea mai importanta unitate productie Rompetrol este Petromidia Navodari ,acopera cca 85% din totalul grupului.

#26
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Gata, m-am rupt definitiv de mizeria numita Rompetrol. Daca de ani buni ma convinsesem ca cea din Bucuresti e de tot r@h@tul, cand mergeam la rude in Botosani obisnuiam sa punem de la Rompetrol din Roman, ca parea ca masina merge foarte bine cu aia.
Eh, a plecat nevasta ieri intr-acolo, si de unde pana la Roman a zis ca masina a zburdat (130-140 cu Petrom 95 in conditiile in care mie nevasta imi facea galagie la vitezele astea  :mellow: ) a facut plinul la Roman iar de acolo a zis ca masina a mers execrabil. Foarte zgomotos, fara vlaga. Daca pana si o femeie si-a dat seama de astfel de diferente, sa-i ia draq cu benzina lor cu tot. Am doua pe lista neagra acum. Lukoil si Rompetrol. MOL si OMV/PetromV pe listra gri (daca chiar trebuie...) si raman pe PEtrom 95 only.

Edited by Zetics, 21 August 2009 - 13:22.


#27
pstefan

pstefan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 01.03.2005
Aici discutam de motorina :)

#28
Asassin

Asassin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 414
  • Înscris: 21.05.2006
Testat de 3 ori pana acum, intre motorina aia de la Petrom Sprint Diesel si Top Sprint Diesel si ca rezultat masina trage mai bine cu Top Sprint Diesel. Prima data am crezut ca e doar impresia mea, de aia am mai alimentat de 2 ori alternativ ca sa imi fac o idee.

#29
ovidiudobie

ovidiudobie

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 10.02.2006
Dar ce imi spuneti pentru un motor Fiat commonrail din 2005 (care se pare ca are doar EURO3)??
Eu pana acum o luna am avut un Golf 4 1.9SDI din 1999 si alimentam de la un Petrom nemodernizat, motorina mai ieftina (daca nu ma insel Sprint Diesel) si nu am avut probleme, nici chiar iarna.
Acum, motorul acesta este mai nou si poate ar trebui sa ma reorientez spre un alt carburant ...???

#30
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,580
  • Înscris: 15.06.2007
baga linistit , in continuare, petrom, cel mai ieftin  carburant...Cand masina e mai vioaie, trage mai nu stiu cum, fii sigur ca si consuma mai mult.
Dupa multe polemici si batai de cap... am ajuns la concluzia personala, ca atata timp cat pui o motorina de la o o benzinarie cat decat civilizata, si nu de la Mega Ghitza SRL din te miri de jaf de loc uitat de lume, motorul va fi ok. Diferenta o face stilul de condus, care in timp va determina si durata de viata a motorului, si tipul de exploatare. Una e sa mergi drumuri scurte, si atla e sa o ti la drum intins...

#31
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
am pus de la un partener rompetrol un cacat de benzina sa dea dracu parca mergeam cu motorina mai mult decat benzina. .in fine dupa ce am luat bonul m-am uitat si am vazut ca scria RAMPETROL! :-j va dati seama

#32
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005

View Postcristian_sen, on 19th August 2009, 21:24, said:

In Constanta singurii combustibili prosti Rompetrol se gasesc ,paradoxal, la statia de la Navodari,la o aruncatura de bat de rafinarie .Aruncatura de bat la propiu. E pur pisoarca acolo,feriti-va. In schimb la statia de la Oxford ( intrare mamaia) combustibilii sunt parfum ,net superiori celor de Petrom. Nici de PetromV nu-s prea multumit,o haleste repede si putere canci. Pe aici cea mai buna zeama se gaseste la statiile Petrom simplu ( care or mai fi,in ct eu stiu de 2) dar atentie ca la pompele centrale au pus numai combustibilii scumpi,motorina ieftina este la pompa de camioane ,cele cu teava groasa imposibil de folosit la o masina normala...nesimtirea mare din partea lor.Avantajul este ca la Petrom simplu pui combustibil superior la acelasi pret de combustibil normal la PetromV.
Revenind la Rompetrol ,mai e o statie undeva in zona CET Palas ,este ok ,am pus de cateva ori de acolo fara probleme. Mai sunt cateva statii portabile prin judet ,vreo 2 spre drumul la Ostrov,sunt ok si acelea.

Sustin cele spuse mai sus! O statie Ok mai este cea de la Poarta 5. Eu cul Luk Oil nu ma inteleg deloc, fie benzina sau motorina. In Constanta merg doar pe Rompetrol folosesc statiile de la Poarta 5 si cea de la intrare in Mamaia. Ocazional si la cea de la iesirea spre Ovidiu. Ma fersc ca naiba de statiile Luk Oil inspecial cea de la gara.

Apropo nu sunt si preturile un pic mai mari la cea de langa Navodari?

#33
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003
Ba da,sunt mai mari decat in C-ta cu 10-15 bani la fiecare produs, probabil se gandesc ca-s singurii '' de firma'' prin zona. Singurii varza poate. Chiar ieri mama mea a alimentat de acolo ( sta in navodari) si tzacane avansul la accelerare (pejo 1.6 benzina). Absolut neplacut si jenant ca sa nu zic revoltator.
Cunosc foarte bine combustibilii Rompetrol din C-ta pentru ca numai din astia folosesc 75% din timp pe motiv de bonuri de la firma. In afara de statia Navodari nu am observat probleme,cele mai bune rezultate le-am avut cu zama de la statiile Poarta5 ,Oxford si CET. Relativ bunicele cu cea de la iesire din C-ta spre Palazu si cea de la Tabacarie. De evitat cum am zis,Navodari. In rest Petrom simplu (nu ''V'') de la Autoklas si Delfinariu. Mai e una la Restaurant Rustic (parca) pe Tomis la intrarea in C-ta dinspre Palazu,mai sus de Rompetrol dar pe celalalt sens,buna si aia dar cam inghesuita pentru Iveco 3,5t.

#34
danutlupu

danutlupu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 930
  • Înscris: 20.05.2008
Pana acum nu am avut probeleme cu motorina de la ROMPETROL, desi trage cel mai rau dintre toate merg cel mai mult cu ea, puneam de 150 RON adica 41 sau 40 L mai nou si mergeam 580-600 Km in localitate deci un consum de 6,6 % cu un motor de 2.0 L DTI eu zic ca e bun in contitiile in care am o Vectra C de 1,5 Tone. In afara localitatii am avut consum si mai mic decat scrie in cartea tehnica am facut cu 41 l motorinq 816 km deci 5% in conditiile in care am fost in concediul la munte si am facut si Transfagarasanul. La ultimile 2 alimentari mi s-a tot aprins becul galben din bord cu "service" si nu stiam de ce, acu 3 zile m-am prins ca e apa din motorina care a si inghetat pe conducte si m-a facut pieton. Mde, o avut mult de dat Patriciu in campanie pt alegeri si o mai botezat-o cu apa, sunt curios im ce proportie acum. Acu tre sa astept sa se dezghete si sa-i bag un aditiv sa scap de apa din rezervor.

#35
danutlupu

danutlupu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 930
  • Înscris: 20.05.2008
De cand sunt pieton sau client taxi din cauza apei din motorina mai conversez cu diversi taximetristi care au dat peste mai multi cleinti care au patit-o zilele aseta cu motorina de la ROMPETROL botezata cu apa, ori am luat noi tot condensul ori astia au lasat robinetul de la apa in bazin, dintre cei care au muscat-o am auzit ca sunt si cleinti cu masini de 60.000 EUR care stau pe dreapta din cauza apei din motorina. Tot respectul meu pt cei ce au grija de administrarea statiilor ROMPETROL, sariv-ar ochii din cap. :death:  :death:

#36
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,580
  • Înscris: 15.06.2007

View Postdanutlupu, on 23rd December 2009, 23:52, said:

De cand sunt pieton sau client taxi din cauza apei din motorina mai conversez cu diversi taximetristi care au dat peste mai multi cleinti care au patit-o zilele aseta cu motorina de la ROMPETROL botezata cu apa, ori am luat noi tot condensul ori astia au lasat robinetul de la apa in bazin, dintre cei care au muscat-o am auzit ca sunt si cleinti cu masini de 60.000 EUR care stau pe dreapta din cauza apei din motorina. Tot respectul meu pt cei ce au grija de administrarea statiilor ROMPETROL, sariv-ar ochii din cap. :death:  :death:
Domnule, dar precizeaza concret, unde ai luat apa cu motorina, ca de exemplu in TM am auzit numai de bine despre rompetrol.... Probabil ca la statia rompetrol -Ciuca Macaii o fi vreun izvor de apa plata taman sub rezervorul de  motorina al benzinariei...
Pe alte locuri am citit, ca iarna nu-i ca vara, si drept urmare, rezervorul trebuie umplut cat de des cu putinta, pentru a evita fenomenul de condensare a apei din aerul umed din rezervor,care ia locul motorinei consumate. Apa intra in stare de vapori prin aer in rezervor condenseaza pe peretii rezervorului, si se prelinge in motorina, ajunge in filtrul de motorina, si probabil ca acolo se aduna , si ingheata-> ramai pe dreapta, sau schimbi filtrul.
Vreau sa aud pe unul ca a avut 1 L de apa la un plin de motorina, si eu o beau(apa).
Acum ca a fost 2 -3 zile ger, si pealocuri au fost si -20C a inghetat la lume apa in filtru si efectul s-a azut imediat, altfel nu-mi explic ca pana acum s-a postat aici de maxim 10 ori in decursul unui an.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate