Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Blocare google chrome cu master p...

sfat achizitie telefon pana in 20...

Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?
 Galaxy A54 compass defect?

Cum conectez un switch WIFI la 60...

Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom
 Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...
 La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 

Sfat masina din clasa mica, buget 3000 E

- - - - -
  • Please log in to reply
203 replies to this topic

#19
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,710
  • Înscris: 22.11.2007
Eu as alege masina in functie de necesitati si posibilitati. Adica imi permit sa intretin un Fiat, un renault? Daca da, atunci clar as alege una din marcile cu nume. dar daca nu imi permit...atunci matizul e varianta ideala. Intretinerea e a naibii de ieftina la matiz :). Plus ca daca mergi 90% in bucuresti nu prea te deranjeaza lipsa de putere, lipsa de siguranta etc. Daca  folosesti masina destul de des si extra-urban atunci eu unul nu as alege matiz.
In alta ordine de idei zicea bine cineva mai sus ca o corsa din 2001 e net superioara matizului. perfect adevarat insa trebuie tinut cont si de intretinerea masinii plus numarul de km. In general o masina din 2001 va avea cu mult mai multi km decat una din 2004.
Insa ai grija si cu matizurile astea multe au fost pe la firme...

#20
Tyby_G

Tyby_G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 21.01.2008
Pentru incepator, buget limitat, si pentru lipsa durerilor de cap, Matizul e in frunte. Am asa ceva si stiu despre ce vorbesc. Intretinere mai ieftina nu gasesti la alta masina decat poate, la Tico. Despre putere si performante, daca se merge preponderent in oras nici nu are rost sa vb, un Matiz condus cum trebuie e lux in aglomeratie.
Ca motoare la Matiz cele mai bune sunt Euro 2, pana in 2004, dupa aceasta perioada motorul suferind modificari si pierzand din putere pentru a respecta normele de poluare.
Despre fiabilitate nu prea este nimic de zis, dovada fiind chiar masinile de firma cu sute de mii de km, care inca merg, si merg bine desi au fost forjate si alergate de fel si fel de soferi. Una intretinuta, nu cred sa faca probleme pret de cativa ani buni, daca noul propietar are in continuare grija de ea.
Piesele sunt extrem de ieftine, spre exemplu amortizoarele spate costa cam 80 de lei bucata iar cele fata 100. :D
Parerea mea este ca un Matiz ingrijit, odata cumparat te tine mult si bine si nu da batai de cap prin probleme majore, sau de ce nu, din cauza locurilor de parcare. :P
Intr-adevar o corsa, Fabia sau un polo spre exemplu sunt "masini" mai bune in principiu dar sa nu uitam ca la pretul asta gasesti masini cu o vechime considerabila si posibil cu un rulaj dublu. Si acolo chiar apare problema preturilor la piesele de schimb. Dar depinde si de noroc.
Succes in alegerea masinii potrivite !  ;)

#21
SPF

SPF

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,746
  • Înscris: 21.12.2008
Chiar si o corsa ante-2000 (corsa B ) este superioara matizului din orice punct de vedere.

Edited by SPF, 26 January 2009 - 08:19.


#22
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postsilviu_n, on Jan 25 2009, 15:38, said:

Nu as recomanda Matiz, nu pentru ca n-ar fi bune ci pentru ca prevad intr-un an (doi, trei...) penuria de piese de schimb, ma refer la piese originale gen un injector (pe care nu-l face Bosch), o comanda climatizare, un furtun admisie sau conducta de racire. Ca un ambreiaj, bujii sau placute vei gasi mereu pe aftermarket.

noroc ca exista...spark.

matiz nu-i rau sa te cari prin oras. sau, ma rog, sa arzi gazul in 3 cilindri la semafor.
numai sa aiba AC si servo.

in plus, multi uita de barele nevopsite,
de pretul cauciucurilor, stergatoarelor si altor nimicuri care se aduga la intretinere si care la matiz e neglijabil.

cand cumperi o masina mai veche de 5-6 ani nu poti sa te astepti decat la rau.

#23
ColtAlb

ColtAlb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,639
  • Înscris: 11.01.2008

View PostSPF, on Jan 26 2009, 08:19, said:

Chiar si o corsa ante-2000 (corsa B ) este superioara matizului din orice punct de vedere.


Normal ca e superioara cand va sta pe cric.

Si vrei sa spui ca piesele sunt mai ieftine pe Corsa decat pe Matiz!?

#24
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005

View Postundercoverbrother, on Jan 26 2009, 10:04, said:

cand cumperi o masina mai veche de 5-6 ani nu poti sa te astepti decat la rau.

Te contrazic :)

#25
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
A zis "sa te astepti". Nu e neaparat sa fie proasta dar trebuie sa fii pregatit pt orice.

#26
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,758
  • Înscris: 23.05.2013

View Postbossake, on Jan 26 2009, 00:14, said:

Eu ma gandeam ca sunt incepator, apoi o sa ma plimb in Bucuresti pe unde e nevoie. Daca o fi sa ies in afara fac eu cum fac si iau masina alor mei. Nu vreau sa o tin mult, maxim 2 ani teoretic pana mi-as lua alta mai buna evident. In banii astia pe cat se poate prefer sa bag bani cat mai putini, de preferat benzina si atat. :P
Deci cam Matiz-ul ar fi, desi nu ma incanta forma asa mult, macar este practica si se potriveste necesitatilor. Sau este mai bine sa iau ceva care sa-mi placa ca aspect dar sa nu corespunda niciunui criteriu de mai sus? - nu cred...

View PostTyby_G, on Jan 26 2009, 01:08, said:

Tu ce Matiz ai? Ca sincer sa fiu la cate am vazut, nu stiu, iar in bugetul asta nu am vazut Matiz cu servodirectie,servofrana,ABS. Nu stiu cum merge un Matiz fara servodirectie si unul cu... Daca este aiurea fara, nu stiu ce sa zic, ca nu vreau sa fie Dacie 1310 sub forma de Matiz.
Pe langa astea, geamuri electrice fata au? Ca nu mai stiu. :P

View Postundercoverbrother, on Jan 26 2009, 10:04, said:

Ce au barele nevopsite?
Ca toate lucrurile la Matiz sunt ieftine, am inteles - daca am inteles bine. Este ok. Dar aceeasi intrebare, fara servo, e asa rau la micuța asta?!

#27
Tyby_G

Tyby_G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 21.01.2008
Ca sa-ti raspund la intrebare, eu am un Matiz E-Sun Roof, adica cu trapa, euro 2 din 2003. Il am de 2 ani si nu am avut nici o problema la el, desi am schimbat multe, le-am schimbat pentru ca imi place mie ca totul sa fie perfect.
Pe partea de servodirectie, cine spune ca asta e necesar la Matiz ori n-a condus una d'asta mica ori a condus o masina intr-o stare tehnica indoielnica. Atata timp cat se merge cu cauciucurile umflate la valoarea din carte (2.1) volanul se invarte chiar usor si cu o mana, si asta se datoreaza in principal cauciucurilor de dimensiuni reduse (care apropo sunt ieftine rau, 100 ron bucata :D ). In orice caz NU se compara cu Dacia !
Barele de protectie nevopsite/negre sunt super in oras, in cazul atingerilor inevitabile ale unor "soferi" prin parcari nu stai sa plangi din cauza zgarieturilor si sa dai o caruta de bani pe revopsire in caz ca nu exista casco.
Cine a mentionat de Matiz fara servo-frana iar n-are idee despre ce vorbeste. Cu lichid de frana bun si placute adecvate, un sofer care-si cunoaste masina te lipeste de parbriz fara probleme la o franare de urgenta, fara "saniutza". Mie personal imi place frana la masinile astea, este usor de dozat si "se simte in pedala". De asemenea cu niste cauciucuri bune (nu opinci) este destul de greu sa te faci sanie.
O alta chestie la Matiz este ca, la fel ca Tico, iarna baga caldura foarte repede si cand baga, arde nene!! :P In 5 min/2km stai ca boierul in masina si ii vezi pe cei cu diesele vechi cum stau infofolitzi ca motoarele lor se incalzesc greu si nici nu apuca sa faca asta din cauza drumurilor scurte si a traficului, pentru ca , sa nu uitam , dieselul se incalzeste in mers.
Daca este de bagat benzina si atat, nu cred ca este o alternativa mai ieftina la intretinere ca Matizul, mai ales daca tii masina 1,2,3 ani.
Sugestia mea ar fi sa iei una intretinuta (de preferat cu istoric service), chiar daca dai un ban in plus, macar stai fara griji si nu mai pierzi timp si bani aiurea dupa cumparare pana o pui la punct. Neaparat sa studiezi datele propietarilor anteriori, sa nu cumva sa fi fost masina de firma, caz in care mai bine treci la urmatoarea.
Succes inca odata in alegere.

Edited by Tyby_G, 27 January 2009 - 00:26.


#28
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,758
  • Înscris: 23.05.2013
Mersi Tyby_G pentru raspunsuri. Am inteles cu servodirectia, asa imi imaginam si eu, roti mici (ca doar nu sunt ca la X5), masina usoara, pare ok. Daca este asa cum ai spus, cum ai evidentiat "NU" se compara cu Dacia, este perfect.
De servofrana eu am intrebat, ca nu stiam, deci chiar nu aveam idee despre asta. :P  Partea cu incalzitul foarte usor si caldura care te topeste, cunosc! E o adevarata placere. :)
O sa mai astept un pic, sa mai studiez sa vad ce variante gasesc, poate se mai ieftinesc, timp in care mai astept sfaturi pentru masini >2000, km nu foarte multi, si ceva rentabil care sa nu necesite foarte multi bani bagati - desi in afara de Matiz (la care sunt pana acum cel mai hotarat) nu stiu ce ar mai putea fi.

P.S: Ceva in genul asta ar fi ok? Ca sa am o idee, nu de alta. :) Gasisem si asta dar din pacate este destul de mult peste buget. :(

Edited by d4m4g3, 27 January 2009 - 00:35.


#29
Tyby_G

Tyby_G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 21.01.2008
Prima varianta e ok, ideea este in ceea ce priveste matizul, daca se poate sa o iei dupa ce s-a facut schimbul de distributie. Asa stii ca 40-60k si 2-3 ani stai fara griji. Oricum nu e scump ca la alte marci unde ti se expune un pret exorbitant dar daca tii neaparat sa nu bagi bani in ea, ideal e ca distributia sa fie schimbata, cartea de service sa fie si ea colo si daca mai prinzi si alte piese recent inlocuite, totul spre bine. Cum distributia se schimba pe la 60k, ori cauti o masina de fabricatie 03-04 ( E2, motor de la mama lui, nesugrumat) cu 60-80k ori o masina mai noua (E3, E4, dar mai slabe dpdv al performantelor iar ultimele loturi fabricate la Craiova de o calitate indoielnica) cu 20-30k. Acestea din urma ridica si problema bugetului.
Si eu vand Matizul, si asta cu parere de rau pentru ca m-am atasat de masina dar oricat de mica ar fi nu se compara cu motocicleta in trafic. :P Puteam sa-ti recomand masina mea, dar eu nu ma grabesc o vand ( sa scap de ea) si am vazut ca totusi depaseste cu ceva bugetul tau.
Daca iei pana la urma un Matiz cand faci prima plimbare cu ea vezi sa nu agate (prea tare) la schimbarea treptelor, in special 1>2 , 2>3 si invers. ;)

Edited by Tyby_G, 27 January 2009 - 01:04.


#30
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
legat de barele nevopsite a dezlegat misterul cineva mai sus. protejaza inima.
legat de servo,
cu binele te inveti imediat, cu raul dureaza ceva mai mult. daca nu esti obisnuit cu servo poate nu-i vei simti lipsa. altfel...

partea buna este ca nu vei avea inca o grija in plus.

#31
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,758
  • Înscris: 23.05.2013

View Postundercoverbrother, on Jan 28 2009, 18:41, said:

Da, cu barele am inteles, e bine. :)
Pana acum am condus 2 modele de VW Polo (tot pe din asta am facut si scoala), Ford Focus, Renaul Clio, Mercedes R klasse masini de genul, adica toate servo, ce se putea. Am condus un pic si masina unui coleg, o Dacie 1310 si sincer parca navigam cu o corabie, trageam de volanul ala greu, mult, pedalele iar greu de apasat... Culmea e ca desi am mers mult in Matiz nu am avut ocazia sa merg cu el, si nici nu am acum unde sa testez. Dar m-as putea obisnui fara servo, eu asa zic in principiu.

Am decis sa mai astept un pic pana o cumpar (maxim 2 luni), timp in care daca gasesc ceva rentabil evident ca voi lua, sau oricum pana atunci eu astept pareri in continuare, eventual daca stiti pe cineva, gasiti vreun anunt rentabil, sunt deschis la orice parere. :)

#32
Tyby_G

Tyby_G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 21.01.2008
Cu pedalele la Matiz stai fara grija, se opereaza foarte usor, ambreiajul si acceleratia nici nu zici ca sunt acolo.
Inca ceva, cand mergi prima data cu masina la o proba (in caz ca vrei sa o cumperi), un motiv bun pentru negociere il constituie zgomotele suspensiei (pe fata se aud etrierii <"asa face toate", e normal> care fac zgomot iar pe spate amortizoarele daca sunt vechi).
Matizul oricum este o masina destul de zgomotoasa asa ca sa nu te sperii de eventualii greieri, oricum o sa mergi cu muzica mai tare si problema este rezolvata. Totusi daca mentionezi de toate astea ai sanse sa te alegi cu un pret mai bun. ;)

Edited by Tyby_G, 28 January 2009 - 22:30.


#33
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
asta e parerea mea.
maica-mea are una la fel, stiu ce vorbesc. am cumparat-o in august din germania si pana acum am bagat in ea atat: 2 cauciucuri de iarna la 120lei/buc, schimbat uleiul (136lei 5l ulei, merg 3l/schimb), filtre (aprox 75lei: filtru de aer+filtru de ulei+filtru de habitaclu) si benzina. distributia e pe lant, iar motorul are cuplul la 2500rpm, bijuterie in oras. eu personal am venit cu masinuta din germania pana in romania: ~1800km si s-a comportat admirabil (mers pana la 160km/h cu ea). ABS, servo, airbag-uri.... prin aglomeratie e racheta. B)

LE: stiu la ce te gandesti: 160.00km e mult...  de fapt nu e asa de mult. si fiesta mamei mele avea 142.000km cand am luat-o. acum cred ca o sarit de 150.000km si o pornit la sfert toata iarna.

Edited by Ade_Dear, 28 January 2009 - 22:51.


#34
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,758
  • Înscris: 23.05.2013

View PostTyby_G, on Jan 28 2009, 22:30, said:

Deci pe spate fac zgomot decat daca sunt vechi, pe fata e normal. Am retinut. :) Mersi pentru tot, astea o sa le retin si daca va fi sa raman la Matiz (ceea ce cred ca se va intampla) daca nu mai scad preturile intr-o luna-doua sa pot lua altceva. :)

View PostAde_Dear, on Jan 28 2009, 22:49, said:

Am mers cu Ford Fiesta modelul nou, nu ca cel din 2000 aratat de tine si este super! Daca aveam bani mai mult ca sigur imi luam o Fiesta noua si o tineam cat puteam, stiu ca este ok, mie imi place mult, dar una din 2000 cu >150.000km este cam aiurea, va trebui sa bagi bani in ea, plus ca o parte din bani vin de la ai mei, si ei nu vor sa-mi iau chiar din astea cu sute de mii de km. :)

#35
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007

View Postd4m4g3, on Jan 29 2009, 10:25, said:

Am mers cu Ford Fiesta modelul nou, nu ca cel din 2000 aratat de tine si este super! Daca aveam bani mai mult ca sigur imi luam o Fiesta noua si o tineam cat puteam, stiu ca este ok, mie imi place mult, dar una din 2000 cu >150.000km este cam aiurea, va trebui sa bagi bani in ea, plus ca o parte din bani vin de la ai mei, si ei nu vor sa-mi iau chiar din astea cu sute de mii de km. :)

acuma si cu sufletu-n rai si cu.... nu se poate...
eu ce spuneam mai sus? tocmai am enumerat tot ce am bagat in fiesta timp de juma de an (vrei sa enumar cat o intrat intr-un golf 5 din 2007?). cati km faci pe an? eu consider ca daca cumperi masina sa o ti doar 2 ani, 160.000km nu e asa de mult, adica apuci sa o vinzi inainte sa ajunga la 200.000km. eu sincer, matiz nu as lua, mai ales din ce am citit pe aici ca si fara servo, fara servo-frana (wtf si Dacia 1310 are servofrana).
si mie imi place foarte mult fiesta cum se conduce prin oras, dar eu sunt un dude care nu prea incape pe scaunele ei...
un prieten, tot in 3000euro si-o luat un Fiat seicento din 2001 (parca), are cateva zgarieturi, dar avea 27000km cand l-o luat din .de .

tot fiesta, acelasi model, dar din 2001 si cu ceva mai multe dotari, are un prieten de aproape 2 ani. inca merge perfect si e FOARTE multumit de ea. (o dat pe ea aprox 4500euro). si aia are peste 150.000km.

Edited by Ade_Dear, 29 January 2009 - 10:59.


#36
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,758
  • Înscris: 23.05.2013

View PostAde_Dear, on Jan 29 2009, 10:51, said:

Stiu... Dar poate ai avut noroc sa iei o masina mai buna. :) Cati km fac pe an nu stiu, sunt incepator...inca nu a trecut un an ca sa imi fac calculul. :P
Referitor la Matiz, iti inteleg punctul de vedere, insa am constatat ca e ceva mai mult psihologic, pentru ca masinuta aia la cat e de micuta am inteles ca merge super ok chiar si fara ele. Oricum, mai ma gandesc. :)
Si la Fiesta, si la Matiz, si la orice altceva. :)

View Postgoldfinger17, on Jan 29 2009, 10:56, said:

100? cu ce pana in Germania? As face asta si de placere! :D Dar nu stiu germana, ma duc acolo nu ma descurc, e complicat. Cat despre ce e acolo, nu neg ca as gasi ceva mai rentabil decat aici. :)

Edited by d4m4g3, 29 January 2009 - 10:59.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate