Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
GPL accelereaza uzura motorului?
Last Updated: Oct 11 2018 12:22, Started by
mutulica_41
, Dec 11 2008 14:35
·
0
#55
Posted 23 July 2009 - 06:23
De curand am vazut un M3 E46 pe Gaz....si un Nisan Patrol.....
|
#56
Posted 24 November 2009 - 20:10
Zicea cineva mai sus ca gpl-ul are ardere uscata. Tare as vrea sa stiu un exemplu de ardere "umeda". Hai sa fim seriosi.
La motoarele concepute pentru benzina cu plumb, apare fenomenul de "ingropare" a supapelor de evacuare, DAR doar la exploatare mai spotiva, peste 3500-4000 rpm. Aceasta se datoreaza scaunelor supapelor de evacuare care sunt din acelasi material ca cele pentru supapele de admisie. Plumbul din benzina, de fapt oxidul care rezulta in urma arderii forma o patura amorfa pe scaunul de supapa, care proteja acest scaun. Motoarele echipate din fabrica cu gpl au scaunele de supapa din materiale mai dure. Gpl-ul are temperatura de ardere mai mare decat benzina, suporta raporturi de comprimare mai mari decat pe benzina pana la 12:1(cor gpl aprox 118). In cazul in care se merge pe benzina, benzina care intra in camera de ardere, preia din caldura chiulasei pentru a se evapora. Pe gpl nu se mai intalneste acest aspect. Benzina spala peretii cilindrului, si se prelinge pe acestia DOAR cand motorul este rece. La capitolul curatenie, gpl-ul este de departe cel mai curat combustibil, lasa motorul oglinda. Nu prezinta sulfuri ca benzina si motorina, care oxidandu-se formeaza mici cristale de oxid de sulf care au o duritate foarte mare. Si nimeni nu vrea cristale mici dure sa se plimbe prin motor. La rularea pe gpl nu se vor forma calamine, reziduri sub forma de cocs, lacuri, etc. In speranta unui raspuns bun, si in asteptarea unor viitoare discutii, suma respectelor. |
#57
Posted 24 November 2009 - 21:47
kaput2006, on 24th November 2009, 20:10, said: In speranta unui raspuns bun, si in asteptarea unor viitoare discutii, suma respectelor. capul pistoaanelor pline de caalamina iar bujiile la fel, calamina la ea acasa, plus ca perioada de viata fata de mersul pe benzina e mult mai mic, deci le schimbi mai des |
#58
Posted 24 November 2009 - 22:55
Cutzu, on 24th November 2009, 17:47, said: acum 3 ani am segmentat motoru' la cielo pe gpl capul pistoaanelor pline de caalamina iar bujiile la fel, calamina la ea acasa, plus ca perioada de viata fata de mersul pe benzina e mult mai mic, deci le schimbi mai des Reviziile le-ai facut? Ulei de care folosesti? Sunt mai multi factori care conduc la formarea calaminei in motor: - filtru de aer imbacsit - ulei de "5 lei" litrul - bujii necorespunzatoare - regim termic al motorului necorespunzator - etc etc |
#59
Posted 25 November 2009 - 02:36
kaput2006, on 24th November 2009, 22:55, said: Dar filtrele de gpl le-ai schimbat la timp? Reviziile le-ai facut? Ulei de care folosesti? Sunt mai multi factori care conduc la formarea calaminei in motor: - filtru de aer imbacsit - ulei de "5 lei" litrul - bujii necorespunzatoare - regim termic al motorului necorespunzator - etc etc da, am bagat ulei foarte bun mobil 10w filtre schimbate la fiecare 10 mii km odat cu uleiul iar bujiile mai mult de 3 luni nu rezistau, asta in conditii de taxi, uitasem sa specific, oricum nu conteaza asta, ele se schimba mult mai reped decat daca mergi pe benzina din cate stiu eu gpl-ul, arderea acestuia dauneaza oricarui tip de ulei scump sau nu, isi pierde propietatile foarte repede si automat apar uzuri si depuneri nu stiu cat de bune sunt uleiurile speciale pentru gpl, de asta bag si eu acum visco 2000 15w, mare diferenta nu cred ca e, doar marketing mai repede schimbi uleiul la 5000 decat sa crezi in basme |
#60
Posted 25 November 2009 - 08:14
frate...cred ca ai mers cu motorul subturat? la cat schimbi viteza? eu schimb la 3500-4000 si dupa 20k km cu gpl nu am schimbat bujii, bag ulei sintetic 5w30 si masina merge ceas....porneste perfect, nu tremura, nimic! uleiul 15w40 pe care il bagi este ieftin, mineral si cred ca nici nu scrie in carte sa bagi asa ceva. baga sintetic fiindca e pana in 25 ron/l si il schimbi la 15k km...
|
#61
Posted 25 November 2009 - 09:41
eu merg sportiv
are deja 300 mii km acum o sa ii bag alt ulei, pentru ca am vazut ca nu consuma taica'miu baga peste limita de pe joja si automat il dadea afara pana la linia de maxim, el spunea ca masina consuma mult cand de fapt ii punea prea mult ulei, acum e ok n-am probleme cu ea de geaba le schimbi tu la 20 de mii bujiile, cand o aveam pe taxi era altfel solicitata masina, facea 200km pe zii in oras, la drum lung e altceva |
#62
Posted 25 November 2009 - 10:37
Cutzu, on 25th November 2009, 02:36, said: iar bujiile mai mult de 3 luni nu rezistau, asta in conditii de taxi, uitasem sa specific, oricum nu conteaza asta, ele se schimba mult mai reped decat daca mergi pe benzina Pariez ca se merge subturat. Eu schimb bujiile la 10.000 de km in conditiile in care folosesc niste petarde Bosch si nu ceva de calitate. Bujiile mai merg, dar la km aia incep sa afume corpul de portelan. |
#63
Posted 29 November 2009 - 11:44
undesignus, on 25th November 2009, 10:37, said: Pariez ca se merge subturat. Eu schimb bujiile la 10.000 de km in conditiile in care folosesc niste petarde Bosch si nu ceva de calitate. Bujiile mai merg, dar la km aia incep sa afume corpul de portelan. plus ca e destul de puturos motorul pe gaz ce zici tu cu uzura motorului, da, e posibil sa fie si asta cauza schimbarii mai dese a bujiilor acum in schimb masinuta nu mai merge in regim de taxi, deci automat toate se schimba mult mai rar |
#64
Posted 29 November 2009 - 12:42
Am avut o dacie 1310 cu Gpl mai de mult. Am dat-o ca deabia mai mergea. Se oprea in mers cand iti era lumea mai draga.
Nu stiu cum sunt instalatiile astea noi dar eu dupa ce mi-am pus Gpl mi-am stricat masina Nu mai zic ca era foarte puturoasa. In depasire trebuia sa apreciez bine daca am timp sa depasesc ca stiti cum e vorba aia...sti cand intrii in depasire dar nu mai sti cand iesi Nu recomand nimaniu o masina pe Gpl. Majoritatea care isi pun regreta alegerea facuta. |
|
#65
Posted 29 November 2009 - 21:11
picu022, on 29th November 2009, 12:42, said: Am avut o dacie 1310 cu Gpl mai de mult. Am dat-o ca deabia mai mergea. Se oprea in mers cand iti era lumea mai draga. Nu stiu cum sunt instalatiile astea noi dar eu dupa ce mi-am pus Gpl mi-am stricat masina Nu mai zic ca era foarte puturoasa. In depasire trebuia sa apreciez bine daca am timp sa depasesc ca stiti cum e vorba aia...sti cand intrii in depasire dar nu mai sti cand iesi Nu recomand nimaniu o masina pe Gpl. Majoritatea care isi pun regreta alegerea facuta. 1.dacia tatalui prietenei mele a mers vreo 200.000 km numai pe gpl si n-a avut nicio o problema 2.am un papuc pe gpl si de vreo 100.000 km n-am mai trecut pe benzina .....motorul merge ca nou 3.am o dacie pe benzina cu 400.000 km e la a3-a segmentare si al doilea motor Desii sunt in mare parte anti-gpl (asa am cumparat papucu cu gpl) sunt mirat cat de impecabil functioneaza instalatia gpl si motorul ...... Chiar daca nu ma pricep prea bine in domeniul gpl functionarea/utilizarea unei instalatii gpl tine si de cine o instaleaza , cine o intretine (revizii) .Si la dacii bineinteles de motor , daca motoru e praf nu poti da vina neaparat pe gpl . Edited by cosmin_miu, 29 November 2009 - 21:26. |
#66
Posted 01 December 2009 - 12:07
Sunt instalatii si instalatii. Unele mai reusite ca altele. Mai sunt si reglajele facute de cei care monteaza instalatiile. Unii sunt mai meseriasi ca altii. Daca ati avut probleme cu gpl-ul e numai datorita faptului ca instalatia nu a fost corect reglata sau nu a fost de calitate.
|
#67
Posted 28 September 2010 - 16:27
Salutare
Am fost convins de un prieten taximetrist care are un Logan cu 300 000 km facuti pe GPL sa montez si eu pe o Skoda Fabia 1,2 benzina care consuma de rupe o instalatie GPL.Am montat o instalatie Tomasseto care a costat 2400 lei.Masina avea cand am montat instalatia 4000 km acum are 28 000 fara nici un fel de probleme.Eu fac cam 30 000 pe an si daca tine ani mi-am scos si banii pe masina. 9% benzina=90 litri 90x4.6=414 lei pe 1000 km 10%gaz =100 litri 1000x2.3=230 lei pe 1000km Benzina414- Gaz230=184 lei economie la 1000 km In 13 000 km iti scoti banii pe instalatie.La 30 000 km eu economisesc 55 200 lei/an.La actualele preturi de pe piata la masini ,daca folosesc masina 3 ani pe gaz,imi scot si banii de pe masina. Eu o sa pun pe toate masinile pe care le voi avea de acum incolo gaz pt ca sunt tare multumit,ca sa va convingeti intrebati taximetristii. Numai bine |
#69
Posted 28 September 2010 - 17:23
cosmin_sn, on 28th September 2010, 17:27, said: ........................ In 13 000 km iti scoti banii pe instalatie.La 30 000 km eu economisesc 55 200 lei/an.La actualele preturi de pe piata la masini ,daca folosesc masina 3 ani pe gaz,imi scot si banii de pe masina. ........................................ Chiar si 100 lei economie la 1000 km (desi e ceva mai mult) e super OK daca vrei sa faci economie. |
|
#70
Posted 28 September 2010 - 17:46
GPL-ul merita montat la motoare mari (cel putin 1800-2000), la motoare mici merita pus doar daca faci multi km (cel putin 20-30k/an), eu am la o masina de sase ani si la cealalta de 4 luni si dat fiind ca mi le reglez singur (am interfata si soft) pot spune ca merita... La 100 k km faci economii de 3000 euro, ceea ce nu-i putin, mai ales ca la modul cum le reglez eu merg identic ca pe benzina, fara pierderi de putere. Bujiile le schimb la 25k km, fisele la 40k iar uleiul/filtrele la 10k km, insa folosesc doar ulei 5W40. Doar cu MOL EVO simt ca trage mai bine decat pe gaz, in rest merge absolut identic ca pe benzina, am facut autostrada soarelui aproape cap-coada cu 180/h cu consum de 10%. Daca le reglezi pentru economie maxima poti arde garnitura de chiulasa la masinile non-euro.
Instalatiile GPL moderne isi dozeaza amestecul carburant in functiile de indicatiile sondei lambda, asa ca nu mai sunt probleme. Singurul inconvenient ar fi spatiul pierdut din portbagaj, insa o butelie toroidala rezolva si problema asta. |
#71
Posted 28 September 2010 - 22:43
si daca sonda lambada are buba la cap ce te faci?
faci economie la carburant si daca tii masina mai mult bagi banutu' in reparatia capitala a chiulasei |
#72
Posted 28 September 2010 - 22:47
Pentru "buba" la sonda lambda exista "Check engine" .
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users