Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Statie de epurare sau fosa septic...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 

GPL accelereaza uzura motorului?

- - - - -
  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#73
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
esti sigur? becul ala se aprinde si din alte cauze ;)

#74
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 15.01.2008
Corect, mai departe pui interfata/scanerul pe masina, citesti codurile de eroare si actionezi in consecinta (schimbi ce e de schimbat). Insa nu vad unde vrei sa ajungi, mai inainte spui ca poti strica motorul daca sonda lambda e defecta, cand iti zic de check engine care TE ANUNTA ca sonda lambda (sau altceva) e defecta o dai la intors... Stii ce inseamna "CHECK ENGINE"? Becul ala iti zice ca motorul are o problema si tre' sa pui scanerul sa vezi ce anume are... Aaaa, la dacii berline unde toti gigeii merg cu amestec super-sarac de  abia se tarasc cu 80/h pe sosele e normal sa mai repare cate o chiuloasa, doar oxigenul ala trebuie sa se combine cu ceva ca sa arda, iar in lipsa gazulului se mai combina cu ce gaseste pe acolo, supape, garnitura, etc.

#75
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
lasati povestile cu "anti-GPL"
am avut un cielo din 1996 cu GPL montat la 4 ani diferenta, l-am dat anul trecut, avea deja 240.000 de cand mergea pe GPL, iar in afara de probleme uzuale ca la orice motor (folosit 80% in regim urban), nu am avut nici o problema strict din cauza GPL-ului
de acord, o instalatie GPL necesita niste reglaje si intretinere suplimentare, plus o atentie sporita in utilizare si descoperirea la timp a problemelor, dar cu un meserias bun si un stil de condus nu prea agresiv, roata se invarte destul de bine
e adevarat ca are o putere mai mica (in special la pornirea de pe loc), dar folosita cumpatat, nu sunt probleme
acum, cel care a cumparat-o a preferat sa schimbe instalatia, ca voia sa fie NOUA, cealalta necesitand schimbarea unor componente, fiind destul de veche iar acum regreta, intrucat cu cea nou montata consumul s-a dublat
deci... atentie ce instalatii alegeti, cine vi le monteaza si le regleaza, ca nu toti "au mana" ptr asa ceva si nu toate motoarele suporta acest tip de combustibil pentru utilizare frecventa

#76
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

 Viorro, on 29th September 2010, 08:42, said:

Insa nu vad unde vrei sa ajungi, mai inainte spui ca poti strica motorul daca sonda lambda e defecta, cand iti zic de check engine care TE ANUNTA ca sonda lambda (sau altceva) e defecta o dai la intors... Stii ce inseamna "CHECK ENGINE"?
citeste cu atentie! eu nu am zis ca se strica motorul daca e sonda defecta :) ci indiferent daca e sonda sau altceva, sint sanse mari ca motorul sa se fufu mai repede din cauza de carburant ;)

astept cu interes teoria becului pt ca nu am vazut in viata mea o jucarea de diagnoza  :roflmao:

 Viorro, on 29th September 2010, 08:42, said:

doar oxigenul ala trebuie sa se combine cu ceva ca sa arda, iar in lipsa gazulului se mai combina cu ce gaseste pe acolo, supape, garnitura, etc.
cu gaz, ard si mai bine, ce naiba :lol:

Edited by Evergreen, 29 September 2010 - 09:28.


#77
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 15.01.2008
N-am timp s-o ard in mistouri, fiecare cu parerea lui pana la urma... Teoriile se invata la scoala iar eu n-am timp s-o fac pe proful acum. Ce inseamna ca se strica "mai repede", adica te tine mai putin cu 50-100k km? Irelevant la viata motoarelor, de obicei te lasa altele inaintea motorului si cutiei... Al meu are 298k km si e in mintile lui, compresie OK, nu consuma ulei, etc. Aaa, ca se pot infunda injectoarele daca circuli exclusiv pe GPL este adevarat, dar n-am auzit inca de vreun motor stricat de GPL ci doar din cauza intretinerii defectuoase (distributie neschimbata la timp, ulei nepotrivit/contrafacut, etc). Sunt satul de "mecanici" si de parerile lor "avizate", rar am intalnit vreun pasionat care sa stie cu adevarat ce face si sa-i si placa in acelasi timp (daca esti unul din asta, tot respectul). Din pacate la noi nu te poti baza pe nimic, daca-ti cumperi masina/frigider/plasma/centrala/etc. tre' sa fii autodidact ca sa nu-ti iei teapa. Sunt pline service-urile de miserupisti la care ciocanul e scula indispensabila in depanarea unei masini...

#78
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
ai vazut cum arata o chiulasa de la un motor ce merge cu benzina si cum arata una ce a lucrat cu GPL???
daca nu, intreaba unul ce repara chiulase ;)

eu pun punct aici acestui subiect.

#79
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Corect. imi pare rau ca nu am facut poze la chiulasa pe care am dus-o saptamana trecuta la reparat. Motor rulat in proportie de 90% pe GPL. Rezultat: scaune de supapa, si ghiduri praf. Omul la care am dus chiulasa, nu cunostea masina, dar, la prima vedere a chiulasei, a zis "Aaaaa, asta a mers pe gaz.....".
Masina - Dacia Berlina pe injectie....

#80
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 15.01.2008
Credeam ca vorbim de masini de model mai recent nu de aproape jumatate de secol. La daciile anterioare supernovei se stie ca GPL-ul termina supapele si scaunele de supapa...

#81
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Si ce, crezi ca astea noile sunt proiectate special sa tina la GPL mai bine decat la benzina? Tot se va uza mai repede decat ar fi fost normal daca se mergea asa cum a gandit-o producatorul, pe benzina.

#82
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ai dreptate, insa spre deosebire de vechea dacie la care faceai RK dupa cateva zeci de mii de km facuti pe gaz, astea mai noi tin lejer 100-150k km. E o diferenta, nu ?

Edited by cristi.r, 02 October 2010 - 17:42.


#83
SeaTor

SeaTor

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.06.2014
Salve! Amu eu is nou inregistrat pe forum. Singurul motiv pentru care mi-am activat acest cont este faptul ca is la a doua masina cu sistem gpl secvential, am citit multe pareri despre aceste solutii alternative si, la un moment dat tre sa adunam datele, tragem cateva linii si obtinem rezultate implicite iar apoi, eu sunt tehnician in cadrul unei reprezentante auto ce face parte dintr-o retea care vrea sa aduca, pe piata acestui tip de servicii un top de calitate permanent si neconditionat.
  Sa vorbim despre sistemele de alimentare cu GPL, de ce am vrea sa folodim asa ceva? Eu folosesc si sunt motivat sa va ofer cateva ratiuni importante "pentru" si "contra".
  Motivele "pentru" care folosesc astfel de sisteme sunt economia de combustibil care se reflecta imediat in portofel, autonomia cu foarte mult marita si poluarea redusa de aproximativ 20 de ori decat la functionarea cu benzina.
  Motivele "contra" sunt: micsorarea spatiului de stocare in protbagaj (dar exista solutii pe care eu le-am adoptat montand o husa speciala pe spatele banchetei cu o roata de rezerva ingusta si  trusa de scule) si cresterea greutatii in spatele vehicului (care, dealtfel am rezolvat-o schimband arcurile din spate cu arcuri speciale pentru vehicule care au sisteme GPL din fabrica) iar in ce priveste durata de functionare a motorului nu pot pune o problema atat timp cat prima mea masina cu sistem GPL a mers 460 K Km. fara vreo interventie la motor (1,6L MPI, instalatie Landi Renzo secventiala reglata bine), masina cu care remorcam si rulota iar acum folosesc, pe un seat o instalatie Landi Evo One si un sistem de injectie cu aditiv pentru protectia motoarelor alimentate cu GPL de la V-lube si cu care am parcurs 130 K Km. fara vreo problema.
  Ce se intampla cu motorul la functionarea pe benzina sau GPL? Sa vedem, la functionarea pe benzina, intr-adevar, benzina este injectata sub forma pulverizata, deci in picaturi foarte fine in spatele supapei de admisie, in momentul succesiv evacuarii, cand cilindrul este sus, spre chiuloasa si urmeaza sa coboare si sa admita atat aerul restrictionat de clapeta de acceleratie cat si benzina injectata, prin supapa de admisie deschisa. Cand motorul este rece, benzina ramane sub forma picaturilor pana spre sfarsitul compresiei in cilindru apoi pistonul urca, comprima si incalzeste intregul amestec iar benzina ajunge parte emulsionata si parte evaporata, fapt pentru care arderea este realizata in proportie mica si ineficienta, catalizatorul este inca rece si veti putea simiti mirosul puternic de benzina la esapament. De aceea, la rece motoarele merg mai prost, ineficient si consuma mult in toate variantele (non euro pana la euro 5 si diesel) iar fabricantii le seteaza sa aduca in timpul cel mai scurt catalizatorul la temperatura de oxidare. Pentru cei care inca nu stiu cu exactitate ce face catalizatorul, imaginativa soba cu ardere catalitica de unde nu rezulta monoxidul de carbon care-i fatal, acelasi lucru il face catalizatorul masinii care foloseste atat oxigenul ramas liber dupa arderea benzinei si benzina ramasa nearsa cat si monoxidul de carbon rezultat si "legat" apoi de un alt atom de oxigen formand bioxidul de carbon, un gaz netoxic dar care are efect de sera si e atat de controversat, la randu-i, toate acestea realizandu-se la temperaturi de peste 300 grade celsius.
  Benzina la motorul cald ajunge in cilindru deja emulsie iar la finalul compresiei, functie de turatia motorului, de sarcina la arbore, de procentul in care este deschisa clapeta de acceleratie, de temperatura aerului admis si factorul de corectie al injectiei devine in cea mai mare parte vapori nesaturati si o foarte mica parte ramane emulsie. Arderea este aproape mereu incompleta (de aici rolul catalizatorului), mai ales la turatii si sarcini mari ale motorului (ex: regim de croaziera la 130 km/ora in coasta) unde, pe langa media de cca 60% a puterii motorului folosita sa invinga rezistenta aerului mai intervine urcusul.
   Benzina nu are proprieti de ungere, doar motorina este mai aproape de titei, fiind mai putin prelucrata (cu toate acestea, mai scumpa - pt ca-i mai cautata pe piata) are acele proprietati si este chiar folosita pt ungerea "cuiului" si celorlalte parti mecanice in miscare din injector sau si a pompelor de inalta presiune diesel la sistemele common rail ori pompa-diuza.
   Benzina curata si degreseaza, deci dizolva o mica parte din uleiul ramas in honuirea cilindrului dupa ce segmentul de ungere isi face treaba constiincios. O foarte mica parte din benzina injectata per ciclu ajunge si in uleiul cald dar este aspirata din nou prin tubulatura ce colecteaza gazele din carterul motor. Benzina creaza, intr-adevar depuneri, polueaza mai mult, genereaza odata ce intra in contact cu apa din atmosfera (ploaie sau aer cald) ploile acide (acid azotic).
   Dar gazul? Gazul polueaza mai putin, clar. In ce priveste sistemul de alimentare cu GPL recomand cu ardoare sistemele secventiale reglate bine-bine! De aici diferentele de opinii in ce priveste eficienta masinilor dotate cu sisteme GPL, nu are niciun sens sa reglam un amestec sarac sau sa reglam un grafic defectuos de injectie pentru ca in cele mai multe cazuri se ajunge la pagube, in locul eficientizarii. Gazul arde mai repede decat benzina si mai cald putin, deci nu puterea calorica este mai mica (e mai mare, putin) ci volumul gazelor rezultate e mai mic, deci presiunea in cilindru e mai mica la o cantitate echivalenta de gaz admis. De aici cei 10-15 % diferenta de consum.
   Sistemele recente GPL au ca particularitate constructiva faptul ca la rece lasa motorul sa functioneze pe benzina pana cand acel regulator-evaporator (plamanul) de gaz ajunge la temperatura minima de functionare in siguranta pentru a evita o eventuala saracire a amestecului ce ar putea genera rateul in admisie si eventuale deteriorari ale colectorului de admisie sau parti anexate lui.
   In concluzie gazul arde mai repede dar fara a "lovi" pistonul (e gaz, se supune legilor fizicii ca orice gaz care suporta comprimare elastica mare), nu depune nimic daca sistemul este bun si reglat bine iar gazul alimentat este corespunzator, consumul de ulei poate varia de la caz la caz dar in limite foarte mici iar uzura uleiului sau deprecierea lui nu este influentata de gaz in mod negativ decat la motoarele fabricate demult(datorita temperaturii crescute) ci dimpotriva, uleiul ramane cu certitudine mai curat.
   Fabricanti mari de masini  ca Uzina Dacia, Renault, Fiat, Lancia, Citroen, Skoda Auto, Seat, mai nou VW si altii au incheiat cotracte cu producatori si montatori de sisteme GPL iar masinile vin dotate din fabrica cu astfel de sisteme tocmai datorita multiplelor avantaje si a faptului ca benzina este mereu mai scumpa, cererea este mai mare atat cat numarul de vehicule cu motoare termice este in continua crestere.
   Daca facem cateva calcule sumare realizam cu usurinta un clasament al tipului de motorizare si tip de combustibil folosit dpdv al economiei:
  -motor cu benzina si sistem gpl: costuri de intretinere si transport (combustibil) mici, autonomie mare (benzina si GPL ~ cca 1200 km), exploatare elastica mare (atat pentru metraje mici cat si calatorii lungi);
  -motor diesel: costuri mai mari de intretinere si medii pentru combustibil, autonomie medie, (cca 800 km), exploatare mai rigida, masinile cu motoare diesel se preteaza mai mult calatoriilor  lungi avand elasticitate mai mica mai ales la versiunile recente dotate si cu filtru de particule (ca avantaj ar mai fi cuplul motor mai mare);
  -motoare hibride: costuri relative de intretinere, costuri mici combustibil, autonomie relativ mare (intre 1000 si 1500 km functie de regimul de exploatare) si foarte elastica in exploatare dar, ca si particularitate a acestor motoare, cea mai eficienta exploatare este in regim de metraj scurt cu viteza redusa, adica in orase;
  -motor cu benzina: costuri intretinere mai mici, costuri combustibil mare chiar si la motorizarile de capacitati mici, autonomie mai mica (cca 600 km medie), exploatare elastica;
  -motoare electrice: costuri foarte mici de intretinere si combustibil, autonomie mica (50 - 150 km) exploatare rigida data fiind autonomia redusa si viteza maxima mica iar infrastructura pentru alimentare precara;
  -motoare electrice de generatie noua cu baterii speciale (ex Tesla) care au autonomie mare ( 300 - 1000 km) , costuri relative de intretinere si costuri mici combustibil, exploatare foarte elastica dar costuri foarte mari de achizitie si infrastructura pentru realimentare precara, in Romania este chiar inexistenta.
In ce priveste motivul montarii unui sistem GPL si modelul masinii/motorului pe care se monteaza, am vazut exemple care ar trebui sa ne faca lesne sa intelegem acel "de ce?". Un notar public din Milano si-a montat un sistem GPL pe un Jaguar S Type motor 3 L V6 24 Valve si este de mentionat ca banii nu sunt niciodata o probleme pentru un notar din Europa de Vest; mai sunt exemple dar nu are sens sa le enumar pe toate ca-s multe rau insa va mai dau inca unul spre extrem unde un doctor din Prato si-a achizitionat doua masini Toyota prius cu motorizare 1,8 L hibride, carora le-a montat sisteme GPL de cand le-a cumparat. Si nu erau deloc zgarciti ci doar prietenosi cu mediul. Nu m-am putut abtine sa-i intreb acel "de ce?" la care toti mi-au raspuns acelasi lucru "vrem masinile astea pentru ca ne plac dar nu vrem sa poluam atat cu ele" ...... mai ales cu Prius?
Pentru toti dintre noi, motivatia montarii sistemelor alternative de alimentare cu combustibil exista din toate punctele de vedere, important este sa o facem cum trebuie.
La masina mea am mai montat un dozator de aditiv pentru protectia valvelor si a partii ce ramane expusa deasupra pistonului, am facut un modul electronic care opreste pompa de benzina la 10 secunde de la ultima injectie pe benzina si o reporneste instantaneu la prima injectie pe benzina (nu se simte absolut nimic) si am mai facut un sistem de incalzire auxiliara cu bujii incandescente conectat chiar pe racordul ce conecteaza regulatorul la lichidul de racire al motorului pentru iarna si va spun ca pe langa comutarea mai rapiga pe GPL mai am si caldura necesara degivrarii parbrizului intr-un timp scurt. Pe oricine si-ar dori aceste module il pot ajuta.
Deci in orice mod, decizia de instalare a unui astfel de sistem priveste in general pe cei care parcurg o medie de cel putin 8000 km/an dar pentru orice persoana care decide sa faca acest demers este bine sa stie cateva amanunte care-i vor prinde bine:
  -montarea unui sistem de buna calitate si reglarea corecta, fara saracirea excesiva a amestecului carburant este vitala chiar daca nu se va realiza din prima reglare, va puteti intoarce oricand la atelierul unde vi s-a montat si cere o verificare si o noua reglare, merita;
  -pentru cazurile in care masina se foloseste la metraje mici este bine sa pastrati o cantitate mica de benzina in rezervor (15 L) pentru ca se depreciaza destul de repede mai ales daca pompa de benzina ramane pornita tot timpul functionarii motorului iar pentru calatoriile mai lungi sa aveti cel putin jumatate din rezervor sau va recomand acel modul care opreste pompa de benzina si puteti ramane cu o cantitate minima de benzina fara ca ea sa se deprecieze repede dar sa va permita pornirea la rece pe benzina;
  -instalarea unui dozator de aditiv pentru protectia motoarelor alimentate cu GPL este un plus garantat de siguranta in exploatare care mareste cosiderabil viata supapelor, a cilindrului motor, a pistoanelor si a segmentilor;
  -alimentarea cu un gaz bun si mai ales pastrarea acelei marci de gaz (ex: alimentarea de la aceasi marca de furnizor oriunde in tara sau in afara ei) si reviziile care, dealtfel nu sunt costisitoare la timpul lor, cu filtre corespunzatoare;
  - la cca 500 km parcursi cu GPL este indicata parcurgerea a cca 10 km in regim mixt cu benzina pentru mentinerea injectoarelor de benzina chiar daca pornirile la rece se fac cu benzina.
    Eu urmez acesti pasi si sunt multumit de cele doua masini, nu am avut niciodata probleme cu ele si parcurg 500 km cu 110 Ron -revizii si aditiv inclus in timp ce, cu benzina m-ar costa dublu, astazi si apropo, uleiul il schimb la 15 K Km intotdeauna, numai ca folosesc doar ulei bun.

#84
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Una din masinile societatii unde lucrez,Cielo,are gpl Marini,instalatie clasica,manuala. Masina are vreo 300.000 de km si nici pe naiba nu are motorul

#85
SeaTor

SeaTor

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.06.2014

 albucatalin, on 29 iunie 2014 - 14:15, said:

Una din masinile societatii unde lucrez,Cielo,are gpl Marini,instalatie clasica,manuala. Masina are vreo 300.000 de km si nici pe naiba nu are motorul

Deci inca un exemplu care ne arata ca motoarele pot functiona fara probleme cu GPL, constructorii sistemelor de alimentare cu gaz isi fac treaba, mai ramane ca noi, in calitate de cumparatori si furnizorii/atelierele de montaj sa actionam unul in interesul celuilalt si in acest mod beneficiaza, de la cel care a produs sistemul, pana la propietarul masinii si, la final motorul masinii de avantajele tehnico-economice si de protectia mediului/planetei ce-o lasam mostenire celor ce or sa vina dupa noi. Am avut ocazia sa vad unele din primele sisteme de alimentare cu GPL fabricate in anii '60 pe masini italiene care nu aveau nicio componenta electrica sau electronica ci doar robineti fixati sub bordul masinii. Italienii foloseau de mult timp combustibilii alternativi si au inceput, defapt cu utilajele agricole care aveau cea mai mare pondere de uzura, consum de combustibil si poluare deci ei chiar au apucat, la timp taurul de coarne. Mai pune ca ei nu au productie proprie de gaze.Doar vointa, stiinta si dedicare. In toate cazurile cand lucrurile nu au mers bine, ceva a fost facut gresit. este clar faptul ca din tot ceea ce am citit in topic, exista situatiile in care acelasi tip de motor alimentat cu gpl a functionat fara probleme sau a avut de suferit. De aici e lesne sa deducem ca nu combustibilul sau motorul nu au mers ci conversia nu a fost facuta cum trebuia, din mai multe motive/cauze. Noua ne ramane sa identificam acele greseli si sa le corectam.
Simplu, nu?

#86
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Acum mai ramane de lamurit:

Ce aditiv pentru protectia motorului este recomandat (eventual si niste preturi) plus costul aproximativ al unei astfel de instalatii plus ce presupune in mare montajul

Ce gaz a dat cel mai bun randament (din ce vazusem eu pe alte forumuri, cei de la OMV se presupune ca l-ar avea pe cel mai ok)

Chestia cu circuitul care opreste pompa de benzina...e prima data cand aud de asa ceva :)

Multumim pentru lamuriri.

#87
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Eu am montat suplimentar o instalaţie de ungere prin picurare pentru protejarea supapelor, un Ford Mondeo de 1.6L a avut o găurică la supapă după 380.000Km, rezonabil, zic eu, oricum, o schimbare de supape+ rectificare chiulasă e apă de ploaie pe lângă economia făcută.

PS: instalaţia GPL a fost montată pe la 238.000km, după vreo 20k km am montat şi aia de ungere.

#88
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009

 RealThing, on 01 iulie 2014 - 10:19, said:



Ce aditiv pentru protectia motorului este recomandat (eventual si niste preturi)
Am vazut in Auchan un aditiv de ulei pentru motoarele cu gpl,scrie ca protejeaza supapele si ca se pune 200 grame la 3 litri de ulei. Cutia e de 440 de grame.
Mai mult n-am putut citi,ca trebuia lupa !

#89
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Din 15 septembrie,o sa se gaseasca ulei special pt motoarele cu gpl, la Lukoil--asa se lauda ei !

#90
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Flashlube?[ http://motoroils.net.ua/static/img/0000/0000/5532/5532560.2kqimyp1gi.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate