Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

GPL accelereaza uzura motorului?

- - - - -
  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#19
supramax

supramax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,217
  • Înscris: 17.07.2008
gazul arde mai complet...

nu accelereaza nimic...sau daca accelereaza e infim...

stai linistit...totusi recomand ca odata pe an sa mai mergi 2 km si pe benzina....asa de doar de fun...sa se duca mai tare

#20
exorcistul

exorcistul

    just listen

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,548
  • Înscris: 31.05.2006
Pai fara presiune=compresie cum crezi ca mai functioneaza?

View Postsupramax, on Dec 11 2008, 22:37, said:

gazul arde mai complet...

nu accelereaza nimic...sau daca accelereaza e infim...

stai linistit...totusi recomand ca odata pe an sa mai mergi 2 km si pe benzina....asa de doar de fun...sa se duca mai tare
Asa e, trebuie sa te mai distrezi un pic.

Edited by exorcistul, 11 December 2008 - 23:40.


#21
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
tre sa ai mereu benzina in rezervor fiindca masina nu porneste pe GPL ci porneste pe Benzina si numai dupa ce te pornesti in drum se muta pe GPL (iarna GPL tre sa se mai incalzeasca ca sa nu iti cada turatiile pana se opreste)
la mine pe 1.6 benzina consuma 8-9 benzina dupa CB iar gpl dupa calcule 10 pe drum de munte (serpantine) si o groaza de localitati.
cu 50 l de gpl fac sigur peste 500 km.

nush unde si ce face GPL dar motorul are 265.000 km cu gaz-ul din uzina si merge, este unica piesa din masina care nu a facut problema slava domnului :D

Edited by Chiril, 12 December 2008 - 00:15.


#22
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View Postexorcistul, on Dec 11 2008, 21:27, said:

Nu intra sub cilindru, doar pe deasupra domnule experimentat.
N-am spus sub cilindru, ci in cilindru, sau cum sa spun? In piston? A nu...in camera de ardere da, ok  :P

Cred ca in trecut se duceau naiba motoarele din cauza instalatiilor, multe dintre ele ''home made'', amestec prost de gaz.

#23
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Postcloschkutza, on Dec 11 2008, 16:10, said:

Dar vad ca nimeni de aici nu aduce aminte de arderea pe gaz care este mai uscata si care solicita mai mult uleiul(culoarea uleiului NU este un indicator al calitatii acestuia!!!! si culmea, este NORMAL SI SANATOS CA ULEIUL SA INCEAPA SA SE INCHIDA LA CULOARE DUPA 1000 DE KM, sa zicem), de faptul ca dupa mai multi km (si aici ma refer la 20-30.000km) apar problema la injectoarele de benzina. Cine crede ca GPL-ul este curat nu a vazut probabil cu arata un filtru al instalatiei de GPL dupa 10-15.000km. Si benzina care ajunge in motor este curata, trece prin cel putin 2 filtre.

Oricum, in momentul de fata este profund nerentabil sa faci chestia asta, cei care au GPL pe masina recunosc ca nu mai este avantajos deloc.

Si cum ai vrea sa fie arderea?... Umeda?... ca la vechiile Dacii care ancrasau bujiile? Cine are dubii sa scoata bujiile la o masina care a mers pe GPL si sa se uite la ele si apoi sa compare cu un manual de service. Bujiile sint curate si la fel si interiorul cilindrului, ceea ce nu se poate spune despre o masina care merge doar pe benzina.
Nu zice nimeni ca GPL-ul e curat (dpv reziduri), dar datorita conditiilor speciale in care se manevreaza, romanii nu isi pot baga nasul pe acolo, ceea ce oricum ai lua-o e un plus. Atit timp cit GPL-ul e semnificativ mai ieftin decit benzina (ca sa nu mai vorbim de motorina), atunci eu cred ca renteaza. Dupa mine, principalul dezavantaj al GPL-ului e spatiul pierdut in portbagaj, desi exista solutii si pentru asta.

View PostOctavian___28, on Dec 11 2008, 20:01, said:

Na hai ca m-ai dat gata  :D
Cum drac sa spele benzina pelicula aia de oloi? Doar n-ai impresia ca intra in cilindru sub forma de stropi si se depune repede pe cilindru + ca nici n-are timp sa faca treaba asta.
Din contra, benzina are si rol de lubrifiere in comparatie cu gazul, cum spune si Closca, care e uscat.
In pricipiu, pe gaz iti trebuie un ulei cu proprietati imbunatatite de lubrifiere, cam asa era in trecut.

Simplu: daca injectoarele baga prea multa benzina, efectele pot fi dezastruoase. Am vazut masini care aveau ulei in benzina, adica uleiul a fost contaminat total. La GPL, tot ce nu arde iese pe esapament si gata ;)
Benzina avea rol de lubrefiere doar la masinile care au fost concepute pentru cu plumb. Din cauza asta se ard supapele la Dacia 1300 cind se merge cu benzina fara plumb. Orice masina conceputa sa mearga cu benzina fara plumb nu mai are problema asta.
Problema cu uleiul e relativa: eu vad uleiul ca pe singele motorului si nu ma zgircesc: pun un ulei foarte bun, care depaseste cerintele masinii si il schimb pe la 8000 de km.

Edited by undesignus, 12 December 2008 - 11:44.


#24
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
cu turatiile cum e?
stiam ca sunt sanse mari sa detoneaze dupa 3000, poate instalatiile gpl mai noi nu au probleme
am la cielp gpl si numai probleme am avut cu ea, bujiile cand le schimbam erau albe pline de calamina, de abia i-am dat de cap cu niste fise mai rezistente de la un Nissan din 96`, astea parca nu au crapat ca cele de la daewoo, pe care le schimbam din 3 in 3 luni
la Logan o sa bag gpl dupa 30 mii km, sa se aseze de tot motorul

Edited by Cutzu, 12 December 2008 - 11:47.


#25
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006

View Postundesignus, on Dec 12 2008, 11:44, said:

Simplu: daca injectoarele baga prea multa benzina, efectele pot fi dezastruoase. Am vazut masini care aveau ulei in benzina, adica uleiul a fost contaminat total. La GPL, tot ce nu arde iese pe esapament si gata ;)
Hai ca ai dat-o de gard urat de tot la faza asta. Sa ai ulei in benzina...si cum s-a vazut chestia asta...? Si ce legatura au injectoarele cu uleiul din benzina? Poate voiai sa spui ca aveau benzina in ulei si da, asta se intampla in 2 cazuri:
1. Compresia este muci.
2. Au pompa de benzina actionata mecanic, de catre motor, pompa care are vreun semering busit.

Iar rezultatele alea dezastruase, care este, care sunt? Sincer, eu nu am auzit de injectoare care sa bage benzina MAI MULTA, am auzit de injectoare cu debit scazut sau de injectoare care nu mai pulverizeaza benzina in cilindru ci o picura. Iar rezultatele nu sunt asa de dezastruase, in afara de faptul ca-ti merge masina ca dracu si consuma cat un tanc...

#26
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View Postundesignus, on Dec 12 2008, 11:44, said:

Benzina avea rol de lubrefiere doar la masinile care au fost concepute pentru cu plumb. Din cauza asta se ard supapele la Dacia 1300 cind se merge cu benzina fara plumb. Orice masina conceputa sa mearga cu benzina fara plumb nu mai are problema asta.
Pb din benzina a fost scos si inlocuit cu altceva (nu caut acu, dar gasesti daca ''sapi'', indiciu: aditivare).
Asta cu ''supape arse'' ma face din nou sa zambesc, povesti de-ale mesterilor de cartier.
De ce drac nu se mai ard supapele la astea noi, doar nu crezi ca e vreun material mai special sau altceva.

Atata timp cat bagi un oloi bun nu se intampla nimic.
...supape ''arse'' cum arata alea? Se topesc sau cum?

PS: eu merg de ani de zile cu benzol fara Pb la Dacia 1300 si motorul merge ''ceas'' - set original, neschimbat nimic la setmotor. (asta doar pt ca aia cu Pb are si multa apa, numai necazuri am avut cu ea)

#27
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
tre sa fi oarecum papagal(ca sa nu zic altceva) ca sa crezi ca gpl-ul este mai bun ca benzina.
1. merge mai prost masina- adica nu duce in ture, nu accelereaza cand ii dai blana, nu are putere. stiu asta si din faptul ca am facut scoala pe o masina cu gpl si stiu cum este, trage super prost, cand am mers prima data pe benzina cu cielor era sa ma infig in ala din fata invatat cu acceleratia pe gpl. sa nu mai zic ca la liniute chiar daca pleaca tot ca una pe benzina nu mai duce la turatie mare.
2. creste uzura si consumul. de ce?
    1. ardere mai uscata-creste si consumul de ulei(am un amic cu cielo care are 32000km si ii manaca ulei numai daca merge pe gpl)
    2. depune calamina(nu va luati dupa faptul ca bujiile sunt deschise la culoare cand le scoateti, pot sa fie doar pline cu calamina)
    3. creste consumul daca mergi ca pe benzina cu accelerari pentru ca va compensa scaderea de putere cu o cantitate mai mare de conbustibil , etc.
3. este periculos- cunosc un caz cu tata unui pireten care s-a ars pe fata pentru ac era npate si a deschis portbagajul si a aprins bricheta(avand butelia de gpl acolo)
ar mai fi multe de zis dar nu imi vin acuma in minte. totusi va zic un lucru, daca e atat de bun GPL-ul de ce toate firmele care se respecta si au masini la un anumit standard de calitate(si pret implicit) nu fac masini cu gpl din fabrica?
eu unu sunt de parere ca fie iti iei masina pe ebnzina daca vrei sa o alergi, sa o simti fie iti iei un diesel daca vrei consum mai mic si putere la orice turatie.

#28
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007
Hmmm, nu stiu cu puterea cum e treaba real.
Daca e instalatie de fabrica pusa, sau una de calitate after market nu e mare diferenta.
M-am carat cu Logan 1.4 pe gpl si vreo diferenta notabila fata de benzina sa stii ca n-am simtit.
Uite in carte ii da pe gaz o viteza max cu 2-3km mai mica, deci ma gandesc ca mai mult de 3-4 cp nu-i ia pe gaz.

In rest cel putin teoretic cam asa e.

#29
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006
Ori lasi masina asa cum e indiferent de ce natie e aceasta, ori o vinzi si iti cumperi o masina pe care ti-o permiti, ori mergi cu transport in comun.

La romanica stii cum e.. stam intr-un apartament si avem restante la intretinere dar avem Q7 alb la scara.

#30
RamboX

RamboX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,094
  • Înscris: 02.04.2006

View Postlucian707, on Dec 13 2008, 05:53, said:

Ori lasi masina asa cum e indiferent de ce natie e aceasta, ori o vinzi si iti cumperi o masina pe care ti-o permiti, ori mergi cu transport in comun.

La romanica stii cum e.. stam intr-un apartament si avem restante la intretinere dar avem Q7 alb la scara.
Foarte corect,asa sunt romanashii....
Am avut matiz din 2001 corean E2 si dupa vreo 2 ani,pe la 25k km, ma pune draq sa-i pun gaz si pot spune ca de atunci au aparut problemele,ba se aprindea check pe gaz si pierdea putere ca apoi sa-si revina miraculos dupa 1-2 zile.de bujii full de calamina ce sa mai zic,pana am gasit unele NGK cu scanteie puternica apoi fise impuscate la greu sa nu zic ca trecerea pe gaz cam la 1500-2000 rot/min se facea iarna destul de violent,motorul trepida,mergea rau pana se incalzea bine ca apoi sa-mi otraveasca  pt. prima oara catalizatorul,l-am schimbat ca apoi sonda lambda sa dea erori,am schimbat-o si apoi am renuntat a mai merge pe gaz o perioada. Cand a crescut  iar pretul benzinei am trecut iar pe gpl cu o noua revizie a instalatieide gaz,am mers bine vreun an ca poi sa se repete iar pb. cu catalizatorul numai ca am vandut masina si am incheiat aventura cu gpl-ul.Mentionez ca reparatiile cu catalizatorul si sonda lambda,bujii....vaporizatorul la gpl si filtrul de gaz m-au dus  la bani mult peste economia facuta cu gazul si a mea era instalatie Stefanelli montata la service autorizat cu garantie,deci sincer va spun ca nu merita.

Edited by RamboX, 13 December 2008 - 08:57.


#31
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Pe Dacia veche 1310 am avut dintotdeauna gaz (de vreo 6 ani) , o am si acum si merge perfect :)
Pe orice alta masina nu as incerca.

#32
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Fostul nostru Dacia 1307 papuc de prin... 98-99 a primit gaz dupa primul an, pe la 70k km. Acum 2 zile m-am intalnit cu omul. Masina are 6xx mii km, a fost rasturnata o data intr-un accident, segmentata de 2 ori, si inca mai merge, desi o credeam de mult pe la fier vechi.

#33
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

View Postsebulbus, on Dec 13 2008, 23:23, said:

Fostul nostru Dacia 1307 papuc de prin... 98-99 a primit gaz dupa primul an, pe la 70k km. Acum 2 zile m-am intalnit cu omul. Masina are 6xx mii km, a fost rasturnata o data intr-un accident, segmentata de 2 ori, si inca mai merge, desi o credeam de mult pe la fier vechi.
Pe dacie atat, am mers cu destule dacii pe gaz si merg bine dupa ff multi km. Pe o MASINA buna in schimb, nu concep gpl, gazul este pentru aragaz.
Cum ar fi sa iti iei un BMW 325i ( dau un exemplu ca are 2.5 L engine ) si sa il pui pe gaz ?

Dacia are motor de masina de tuns iarba, ii dai 2 ciocane si se repara. In schimb nu m-as juca cu un motor adevarat.

#34
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Sa fii sanatos, am vazut A8 generatia pre- single frame cu GPL secvential profesionist, mergea fara probleme. Parca si un A6 pe gaz, mai recent. Singurul impediment e puterea calorica mai redusa, la un motor mic se simte clar ca motorul n-are acelasi raspuns ca pe benzina.

#35
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

View Postsebulbus, on Dec 14 2008, 00:14, said:

Sa fii sanatos, am vazut A8 generatia pre- single frame cu GPL secvential profesionist, mergea fara probleme. Parca si un A6 pe gaz, mai recent. Singurul impediment e puterea calorica mai redusa, la un motor mic se simte clar ca motorul n-are acelasi raspuns ca pe benzina.
Si tu sa fii sanatos cu carutele alea de butelii cu gaz, auzi A8 pe gaz ... o limuzina de 80 mii de euro, o pui pe gaz sa faci economie de 10 lei  :lol: :lol:  

Astia care isi cumpara masini scumpe si merg cu ele in weekend doar , si se gandesc sa le puna pe gaz si de asemenea cei care sustin prostiile astea sunt aia despre care vorbeam mai sus, au restante la intretinere dar q7 la scara  :lol:

#36
VladCatalin

VladCatalin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 28.01.2008
Fapt concret. Din 2002 avem un cielo cu instalatie gpl din fabrica.

La ITP-urile din 2004, 2006 si 2008 rezultatele la emisiile de noxe erau mult sub limita, atat pe benzina cat si pe gpl. Concluzia a fost ca motorul nu este uzat.

Masina a circulat in toate conditiile, inclusiv in strainatate. Chiar acum va scriu din Spania, si sunt cu acelasi Cielo.

Sper sa vad iarasi in Franta, respectiv Italia, masini scumpe (BMW, Audi, Mercedes) alimentand cu GPL. Evident vor fi si poze.

O zi buna.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate