GPL accelereaza uzura motorului?
Last Updated: Oct 11 2018 12:22, Started by
mutulica_41
, Dec 11 2008 14:35
·
0
#1
Posted 11 December 2008 - 14:35
Sa zicem ca ai o masina cu motor de 2.5 lt, benzina; in oras, fara 14% consum nu scapi, mai ales in Bucuresti, sa ne traiesti! Acum pretul la combustibili s-au mai redus, dar eu cred ca e o chestiune de timp pana vor creste iar, si ti se insinueaza in cap o idee: dar daca mi-as monta o instalatie GPL, omologata?
Ma scot mai ieftin, e clar, sa zicem ca masina e break, si oricum, ma resemnez cu spatiul ocupat de butelie, pot sa pun si din aia mai mica, la urma urmei, dar motorului cum ii va fi pe termen lung? se va 'razbuna' pe mine, sau nu? aud pareri controversate, dar n-am auzit una argumentata, se depune mai multa calamina de la gaz? practic ce se intampla pe termen lung? Bagati argumente tehnice, va rog! |
#2
Posted 11 December 2008 - 14:40
Uzura e mai mica daca functioneaza pe gaz, benzina spala pelicula de ulei depusa de segmenti pe cilindrii = uzura mai mare. Ca sa nu mai spun de impuritatile plus apa pe care o contine aceasta.
|
#3
Posted 11 December 2008 - 14:51
Masina iti va consuma cu 15% mai mult, iti va trage cu o idee mai bine. Cel putin asta am vazut la Loganul 1.4 GPL de serviciu. Se depune mai putina calamina pe injectoare, iar parerea mea e ca motorul o sa traiasca ceva mai mult (asta se va vedea peste mult mult timp). Din experienta: pe masina de serviciu, luata de noua cu GPL i-am schimbat "zeama de Dacia", adica uleiul de slaba calitate pe care il baga ei, la 15.000km ca nou. Cei care nu aveau GPL la 8-9000 Km il schimbau cam negru. Explicatia consta in faptul ca gazul fiind gaz, se pulverizeaza mai bine in camera de ardere, se amesteca mai bine cu oxigenul si arde mai complet, ramanand mai putine reziduuri nearse care se amesteca in ulei si care pot sa-l altereze.
|
#4
Posted 11 December 2008 - 16:10
Dar vad ca nimeni de aici nu aduce aminte de arderea pe gaz care este mai uscata si care solicita mai mult uleiul(culoarea uleiului NU este un indicator al calitatii acestuia!!!! si culmea, este NORMAL SI SANATOS CA ULEIUL SA INCEAPA SA SE INCHIDA LA CULOARE DUPA 1000 DE KM, sa zicem), de faptul ca dupa mai multi km (si aici ma refer la 20-30.000km) apar problema la injectoarele de benzina. Cine crede ca GPL-ul este curat nu a vazut probabil cu arata un filtru al instalatiei de GPL dupa 10-15.000km. Si benzina care ajunge in motor este curata, trece prin cel putin 2 filtre.
Ca la orice chestie exista avantaje si dezavantaje. De asemenea, pe GPL exista PIERDERE de putere din cauza faptului ca GPL-ul nu are aceeasi putere calorica in comparatie cu benzina, ci este mai mica(de aici si consumul mai ridicat). Referitor la consum, daca instalatia este reglata pentru o functionare normala a motorului, cat mai apropiata de cea pe benzina(deci nu sugrumata) atunci in cel mai bun caz consumi cu 15% mai mult pe benzina, de obicei consumul pe gaz este cu 20-25%, chiar 30% mai ridicat ca pe benzina, la acelasi tip de mers. De asemenea, cu o instalatie gpl montata creste probabilitatea defectelor si probabilitatea ca ceva sa fie reglat aiurea/masina sa mearga prost. Oricum, in momentul de fata este profund nerentabil sa faci chestia asta, cei care au GPL pe masina recunosc ca nu mai este avantajos deloc. Edited by closchkutza, 11 December 2008 - 16:11. |
#6
Posted 11 December 2008 - 18:48
Motorul n-are mare lucru de suferit, ti se va recomanda si un ulei corespunzator odata cu montarea instalatiei de gaz. Dar la cum a luat-o in jos benzina fa-ti niste calcule, vezi in cat timp o amortizezi, si cat de rentabil mai e.
|
#7
Posted 11 December 2008 - 20:01
exorcistul, on Dec 11 2008, 14:40, said: Uzura e mai mica daca functioneaza pe gaz, benzina spala pelicula de ulei depusa de segmenti pe cilindrii = uzura mai mare. Ca sa nu mai spun de impuritatile plus apa pe care o contine aceasta. Cum drac sa spele benzina pelicula aia de oloi? Doar n-ai impresia ca intra in cilindru sub forma de stropi si se depune repede pe cilindru + ca nici n-are timp sa faca treaba asta. Din contra, benzina are si rol de lubrifiere in comparatie cu gazul, cum spune si Closca, care e uscat. In pricipiu, pe gaz iti trebuie un ulei cu proprietati imbunatatite de lubrifiere, cam asa era in trecut. Acum, cam tot ce trece de ~30 lei/litru oloi motor, e relativ ok. Si desigur, gazu are impuritati mai mari decat benzina, cel putin in RO (injectoare infundate cu duiumu' si alte cele...). Ca si grad de uzura...cred ca ar fi ceva de genu: fie mergi 500000 km pe benzina, fie 400-450.000 pe gaz, eu asa cred, teoretic cel putin, cu un ulei bun (care face jumate din viata unui motor). |
#8
Posted 11 December 2008 - 20:18
Am fost unul din pionierii folosirii GPL-ului (cand a aparut dupa revolutie). Mama cate polemici nu am auzit ! Ca mananca segmentii, ca arde supapele cate si mai cate. Si cu toate astea mi-am montat instalatie pe masina. Era o amarata de dacie break care avea 60000Km. Si a facut saraca inca 205000 km pe gaz si am vandut-o si inca avea compresia in parametri. Puneam Petrol Ofisi Petrogaz ulei pentru gaz si Dura Lube( un schimb da, doua nu). Si mi-a reglat-o tipul mai pentru mers domol si era si economica masina. Si atunci gazul era de multe ori ca cel din butelie. Parerea mea e ca-i trebuie neaparat ulei bun si mers mai cu blandete. Cei care reglau gazul sa mearga ca benzina segmentau motoare intr-o feerie. La fel si cei care foloseau M40. La motoarele mai noi din ce-am vazut se respecta cam aceleasi reguli.
Edited by TLGTLC, 11 December 2008 - 20:18. |
#9
Posted 11 December 2008 - 20:48
eu zic mai bine sa va luati dupa nr buteliilor de GPL si cozile de la acestea..in ultimul timp sunt tot mai rare!nu va da de gandit asta?
|
#10
Posted 11 December 2008 - 21:27
Octavian___28, on Dec 11 2008, 19:01, said: Na hai ca m-ai dat gata Cum drac sa spele benzina pelicula aia de oloi? Doar n-ai impresia ca intra in cilindru sub forma de stropi si se depune repede pe cilindru + ca nici n-are timp sa faca treaba asta. Din contra, benzina are si rol de lubrifiere in comparatie cu gazul, cum spune si Closca, care e uscat. In pricipiu, pe gaz iti trebuie un ulei cu proprietati imbunatatite de lubrifiere, cam asa era in trecut. Acum, cam tot ce trece de ~30 lei/litru oloi motor, e relativ ok. Si desigur, gazu are impuritati mai mari decat benzina, cel putin in RO (injectoare infundate cu duiumu' si alte cele...). Ca si grad de uzura...cred ca ar fi ceva de genu: fie mergi 500000 km pe benzina, fie 400-450.000 pe gaz, eu asa cred, teoretic cel putin, cu un ulei bun (care face jumate din viata unui motor). |
|
#11
Posted 11 December 2008 - 22:19
Si segmentii la ce mai sunt acolo, atunci? Nu ca sa nu permita peliculei de ulei sa ramana pe peretii cilindrului in spatiul ce popular e denumit camera de ardere, domnule experimentat?
|
#12
Posted 11 December 2008 - 22:23
Hai sa-mi dau si eu cu parerea daca tot v-am vizitat...
De mult ma intreb si eu de ce nu trec toti producatorii de masini pe gaz, daca sunt mai economice. Adica, ce mare lucru pentru alde VW, Honda sau altii sa dezvolte motoare integral pe gaz. Gazul in mod cert are putere calorica mai mica decat benzina, de aceea e de de asteptat ca performantele sa fie mai slabe. Iti pui instalatie de gaz daca vrei sa te coste mai putin deplasarea pe km. Avand in vedere costul instalatiei, se preteaza la taximetristi care fac multi km pe zi, deci se amortizeaza repede. Daca nu-ti place sa mergi batraneste si ai piciorul mai greu, cred ca nu e potrivit gazul, pen'ca in mod sigur se uzeaza mai repede motorul. Gazul, fiind mai "gazos" de fel, flacara se propaga mai repede in camera de ardere, deci are loc o explozie mai violenta dacat in cazul benzinei, rezultand o presiune instantanee mai mare pe piston. Dai mai mult gaz, schimbi mai repede segmentii...si cuzinetii! Sper c-a iesit bine, ca-i primul post:) |
#13
Posted 11 December 2008 - 22:37
sebulbus, on Dec 11 2008, 21:19, said: Si segmentii la ce mai sunt acolo, atunci? Nu ca sa nu permita peliculei de ulei sa ramana pe peretii cilindrului in spatiul ce popular e denumit camera de ardere, domnule experimentat? |
#14
Posted 11 December 2008 - 22:43
silviu_n, on Dec 11 2008, 22:23, said: Hai sa-mi dau si eu cu parerea daca tot v-am vizitat... De mult ma intreb si eu de ce nu trec toti producatorii de masini pe gaz, daca sunt mai economice. Adica, ce mare lucru pentru alde VW, Honda sau altii sa dezvolte motoare integral pe gaz. Gazul in mod cert are putere calorica mai mica decat benzina, de aceea e de de asteptat ca performantele sa fie mai slabe. Iti pui instalatie de gaz daca vrei sa te coste mai putin deplasarea pe km. Avand in vedere costul instalatiei, se preteaza la taximetristi care fac multi km pe zi, deci se amortizeaza repede. Daca nu-ti place sa mergi batraneste si ai piciorul mai greu, cred ca nu e potrivit gazul, pen'ca in mod sigur se uzeaza mai repede motorul. Gazul, fiind mai "gazos" de fel, flacara se propaga mai repede in camera de ardere, deci are loc o explozie mai violenta dacat in cazul benzinei, rezultand o presiune instantanee mai mare pe piston. Dai mai mult gaz, schimbi mai repede segmentii...si cuzinetii! Sper c-a iesit bine, ca-i primul post:) Pai daca are putere calorica mai mica cum se explica faptul ca ai explozie mai puternica? |
#15
Posted 11 December 2008 - 23:11
Flacara data de benzina se propaga, sub forma unui front, pe cand gazul arde in intreagul volum practic instantaneu.
Adicatelea cu gaz s-ar obtine un maxim de presiune mai mare decat cu benzina... |
|
#16
Posted 11 December 2008 - 23:13
#17
Posted 11 December 2008 - 23:21
Nu stiu daca m-ai inteles, ca m-am cam grabit...
Benzina arde timp de cateva milisecunde acolo (mai multe decat gazul), in timp ce pistonul se deplaseaza in jos, exercitand continuu presiune asupra acestuia. Arderea gazului o vad ca si cum ar da cineva cu ciocanu in capul pistonului s-o ia la vale! Am zis ca m-am tot intrebat si eu de ce... Mai multe nu stiu, ca n-am fost acolo sa vad |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users