Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91
 LakeSide 11 Straulesti

Sanse refinantare

arii

Sapa peste pardoseala
 Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...

Meta Quest 3 512 gb
 

Loganurile chemate in Service

- - - - -
  • Please log in to reply
133 replies to this topic

#19
Zazie

Zazie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,741
  • Înscris: 20.09.2003
Nu cred ca Logan-ul este "ieftin si bun". S-a cautat ceva apropiat. De ce sa nu recunoastem ca fara problemele acestea oarecum minore Logan-ul era o reusita. Din cate stiu Dacia a chemat doar modelele pana in noiembrie 2004. Sa intelegem ca doar pana in luna Noiembrie au fost probleme nu? Ele se vor rezolva in orice caz si va iesi un produs bun.

#20
vladc

vladc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,923
  • Înscris: 19.09.2002
eu cred ca e mai ieftin sa refaci 10-15mii de loganuri decat sa ai procese cu 1/2 din posesorii lor...

#21
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002

vladc, on Jan 19 2005, 14:45, said:

eu cred ca e mai ieftin sa refaci 10-15mii de loganuri decat sa ai procese cu 1/2 din posesorii lor...

<{POST_SNAPBACK}>


CORECT. Ce costuri (in afara ce curent si salarii) presupune rescrierea softului de injectie si re-aranjarea cablurilor care merg la motor, care actualmente cica s-ar freca de caroseria la miscarea relativa a motorului fara de caroserie. Cu cricu e alta poveste.


Unii vorbesc...ca sa vorbeasca, ca se cred destepti.

Oamenilor...lasati Logan, e masina tare naspa, luati un SH la care de nevoie o sa va lipiti oglinda cu scotch ca alt vesel s-a gandit sa va frece oglinda, puneti piese de Dacie in ele (vazut BMW cu carb de Dacie 1300) etc etc.

Am mai vazut veseli care se gandeau sa iti traga in rate masina tare (BMW sau Mertan) dar dupa ce si-a facut calculele, se gandea de unde mai scoate bani de benzina.

.....multi oameni traiesc degeaba pe planeta asta......  :confuzzled:

Daca ai banii de o masina buna, atunci NU inseamna ca tio si PERMITI. Pe cand Logan, cu problemele lui, e alta poveste.

#22
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
eu nu sunt cu nimic vinovat de mentalitatea acelui muncitor.... banii pe care ii dau pe masina ii scot din munca de 12 ore  pe zi, stres,oboseala si nervi..... din punctul asta de vedere , prefer ca acel muncitor sa moara de foame decat sa-mi faca mie o piesa in sictir care ma duce cu masina intr-un pom....sau compania sa aiba grija ce angajati are, nu pe considerente nepotesti, unde seful de resurse umane  este fiul directorului iar stiu eu ce maistru este nepotul, etc..
  
nu s-a intamplat niciodata in romania asa ceva, nici macar la electrocasnice romanesti, asa ca inclin sa cred ca problemele sunt foarte grave, nu cricul este vinovat....

  intradevar, cred ca am lasat sa se intelega ca Dacia fabrica piese...vroiam sa spun ca au ales probabil cei mai ieftini (slabi) furnizori, probabil firme de familie, in mod sigur cu licitatii dubioase....rezultatul se vede, dar ce conteaza 15000 de amarati cand stiu eu ce indivizi au indesat miloane $$$$ in buzunare ....

probabil sunt pornit rau impotriva dacia, dar am avut dacie in famile de 25 de ani (3 pana acum), ultima, luata in 93, nu a ajuns decat de la pitesti la craiova unde a fiert apa si s-a ars garnitura de chiulasa ... vai de mama lor !
m-a dezamagit si faptul ca, atunci cand am fost la dealer pt informatii despre Logan, a scos oferta, a taiat cu pixul preturile si  le-a crescut cu 50-200 Eur...cica aia afost oferta promotionala !!! desi euroiul se mentinuse ok in acea perioada, nu era scazut ca azi....apoi, cine a mai vazut vopsea metalizata PLUS 200 eu ??

pai cu 200 eu vopsesti 3 masini .... si ei le vopsesc in serie, deci la un pret mult redus...sau, daca vreau cel mai ieftin logan, dar sa aiba aer conditionat; ori sa-mi dea posibilitatea sa-l pot pune mai tarziu intr-un service...dealerul a zis ca nu se poate :(...GPL nu se poate (adica iese din garantie masina daca o fac :)), nici macar la service autorizat dacia....de ce naiba nu se poate?, nu inteleg  :nonobad:
am cerut casetofon mai performat si mi-au zis ca oricum trebuie sa-l platesc si pe cel din dotarea standard :o, presuri nu are in dotarea normala; daca fac comanda si masina care vine au are ceva defecte (ex zgarieturi sau tapiterie rupta...se poate din pacate), nu o pot schimba pe loc, e deja a mea, nu imi ramane decat sa ma duc la service direct :( (nu cred ca e chiar asa totusi); toate aceste sunt tipice unei fime romanesti, cu mentalitate romaneasca de 2 lei... la daewoo te trateaza regeste, iti faci masina cum vrei, ce sa mai zic de dealerii de la Fiat,opel..etc.

#23
Zazie

Zazie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,741
  • Înscris: 20.09.2003
Intradevar la partea asta cu optionalele si vopseaua nici mie nu-mi place. Dar face parte din tehnologie si cred ca si din fluxul de productie. Nici nu stiu cat le-ar conveni o asemenea strategie. Inca n-au ajuns la un anumit nivel incat sa-si permita o personalizare decenta. Peste toate eu consider ca Logan-ul este o reusita. Ca se putea si mai bine este doar parerea noastra. Cat despre pret...comparati.

#24
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
cielo este de conceptie veche, chiar f. veche pentru o masina, dar eu nu merg cu conceptia ci cu produsul, ori,  inainte de orice alt comentariu, este o masina buna

la Logan mai am o pb. : sotia mea este mai mica de statura; cu scaunul inaltat abia vede peste bord, care e cam bulbucat, iar in spate, nu vede mai nimic peste portbagajul urias. La cielo nu apare aceasta problema, si nici la alte masini din clasa loganului...imi este greu sa probez asta, eu am 1.75 si nu mi se pare in neregula mare lucru, desi in spate ai vizibilitate cam redusa...la gabaritul masinii, ar fi trebuit un volan reglabil putin pe verticala, sa poate si cei scunzi sa conduca masina....dar de asta s-au inventat pernele :)

s-ar fi putut reduce eventual din inaltimea portbagajului si din gabaritul bordului (rezulta economie de $ ).....sa inteleg ca designerii Dacia logan sunt la prima lor masina (probabil, avand in vedere rezultatul)?

nu intelegeti gresit, la 8000 eu nu vreau BMW ci o masina fara pretentii care sa mearga si cu care sa nu intru in pom pt. ca s-a rupt directia sau ia foc motorul sau...si pe care sa o poata conduce fara pericol si sotia...si pe la banii astia nu gasesc mare lucru in Ro...sh. nu vreau.....

o varianta ar mai fi CFR si RATB....dar asta o practic de ani buni

#25
altfel

altfel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 21.04.2004
eu pentru asta mi-am luat trabant.
am facut 2500km in 2 luni de cand o am si nu am facut altceva decat sa bag benzina si sa schimb becurile pe care eu le-am ars.

#26
morpheusdj

morpheusdj

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,036
  • Înscris: 21.05.2004
Eu pe bune ca nu-i inteleg pe unii...sincer acum. Aeon...eu nu stiu care dintre dealerii de masini ti-ar da un model fara aer conditionat si apoi sa iti pui tu aerul conditionat cand ai chef la nus ce service...eu nu cred ca se poate asa ceva.....este o anumita conceptie a masinii.....trebuie schimbattabloul de bord..instalatia electrica si asa mai departe....deci treaba cu montat aer conditionat cade din start.

Despre vopsea metalizata 200 Eu......sunt 8 milioane frate....nu e un capat de tara..pe mine m-a costat 1 mil jumate sa imi vopsesc 2 portiere amarate de berlina.......deci ar costa 3 mil sa imi vopsec amadoua lateralele.....plus aripile..capota..hayon ( e dacie break ) se ajunge tot pe acolo....nu inteleg care e problema.........poate isi trag si aoemnii un 30-40 de eruo..profitul lor....si asta e toata treaba.

GPL.....asta este...nu se monteaza.....eu unul nu mi-as pune o asemenea bomba in portbagaj...fiecare cu mentalitatea lui dar eu nu cred ca o masina merita judecata dupa cum poti sau nu poti sa poi gpl.

Cat despre presuri....si alte nimicuri....asta deja nu prea cred ca mai conteaza la o masina noua...nu mai sunt importante.

Sunteti unii pentru care nimic nu e bine. Eu nu iau apararea Dacia....e adevarat ca in general dealerii nostri sunt nesimtiti.......insa nu puteti sa spuneti ca Loganul este naspa pentru ca nu se livreaza cu nus ce presuri etc.....sau ca nus cum se plateste casetofonul....

Da cand iti luai Belina acuma 3-4 ani il intrebai pe dealer despre presuri si despre casetofon oare? Fiecare ar vrea sa modifice ceva...fiecare are viziunea lui despre o masina...ii place sau nu......deci spuneti si voi simplu si clar.....DA FRATE....MIE NU-MI PLACE LOGANUL pentru ca nu are motorul pe care il vreau eu....nu are ce imi trebuie mie...eu vreau o masina sport si asa mai departe sau pentru ca nu ma simt binela volan....ce ai spus de sotia ta este ceva absolut normal......restul mai putin.

NU spuneti ca nu va place Loganul pentru ca nu puteti voi sa ii puneti aer conditionat dupa ce ati cumparat masina si pentru ca nu va da presuri gratuite.....sau pentru ca vi se pare prea mult 200 de EU pentru vopsea metalizata......

Deci sa fim realisti......si sa nu mai vb ca sa ne aflam in treaba........Dacia incearca sa schimbe ceva si nu va scoate din start pe piata Ferrari Enzo....... Cat despre accidente...sa fim seriosi...au existat 2 cazuri....si acelea neclare....cu probleme la directie. Iar Loganuri care sa ia foc eu pana acuma nu am auzit si nici nu cred ca o sa aud.....dar am auzit in schimb despre un Mercedes clasa M...al nus carui ministru care a luat foc mai de mult.......

Nu mai aruncati cu pietre in mod gratuit.....

E la inceput masina..or sa mai fie mici probleme etc......eu de asta nici nu m-am aruncat din prim sa iau....bine....nici nu am avut banii necesari dar si daca i aveam nu ma aruncam tocmai pentru ca sant constient ca exista mici probleme ce vor fi remediate pe parcurs....

Si pentru altii care spun ca motivul cricului este neintemeiat.....nu mai vorbiti fratilor degeaba.....daca exista riscul ca acel cric sa cedeze atunci este un motiv intemeiat pentru rechemare in service si schimbare....doamne fereste sa il folosesti si sa iti cada masina de pe cric...poti sa strici masina sau mai rau...sa o patesti tu.

Si impresia mea este ca....daca tot au ajuns masinile in service pentru probleme la cric si acel cablu.....daca aomenii aveau o versiune mai buna a softului pentru injectie normal ca s-au gandit sa il rescrie....e ceva logic si normal.

Oricum..toata aceasta opretaiune.....care implica cele 3 verificari nu tine decat vreo 30 de min....si in 30 de min oricum nu au ei ce sa inspecteze la directie..frane etc......

Cei de pe forumul dacia spun ca nu li s-a ridicat masina pe cric etc....deci ar dura mult mai mult interventia daca ar fi ceva grav....asa ca nu mai bateti campii degeaba...

Edited by morpheusdj, 19 January 2005 - 17:09.


#27
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
- cu vopseaua nu sunt de acord...sunt 200 eur in PLUS fata de vopseaua normala !!! la alte firme sunt doar 50-60 eur in plus...200 eu sunt mai mult decat salariul mediu pe economie...iar loganul se vrea pentru clasa medie, nu cea de lux
- cu aerul conditionat, posibil sa ai dreptate, nu prea ma pricep, dar din cate stiu se poate monta la multe masini , daca este prevazuta pentru asa ceva....
- cu casetofonul, iar nu pot fi de acord....adica am optiune sa iau unul mai bun, il platesc integral, dar sunt obligat sa dau banii si pe cel din dotarea standard, mi-l livreaza la punga probabil sa ies eu in targ sa-l vand :)..poate unii au nevoie de 2 casetofoane, nu e cazul meu
- ce are GPL ? daewoo livreaza masini cu dotare standard instalatie gpl...probabil si altii fac la fel.....
- presurile, sa zicem, nu e cazul sa discutam despre ele

Totusi are multe minusuri (am uitat tapiteria din care ies o groaza de ate si e din panza oribila la unele modele..la altele arata destul de bine totusi si portbagajul care nu se poate deschide din interior, nu neaparat de la un buton pe bord, ci din spatele canapelei printr-o metoda oarecare .... daca ti-au ramas cheile in interior si esti in vacanta la 500km departare de cele de rezerva, ce naiba faci? gaura in portbagaj? sau incerci o cheie de la alt Logan..nu m-ar mira sa mearga.... daca s-a adoptat metoda deschiderii doar cu cheia, trebuia o incuietoare externa cu maner, asta nu cred ca e lux ) ...mai multe decat plusuri

nu cred sa existe vre-un sofer care nu a ramas cu  cheile inchise in portbagaj macar odata, nu neaparat din vina lui.....cu masina mergi si la mare, si la munte, si la gratar, umbla si copii in portbagaj sa-si ia jucariile......dar probabil am prea multe pretentii....si aici nu e cazul sa discutam ca "la 8000eu ce ai vrea"
as vrea lucruri minore, care nu costa nimic in plus, dar care ma scutesc de muulte neplaceri si, mai grav, accidente cu morti si raniti

#28
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
morpheus - treaba cu Nu se poate! ar trebui sa intervina GREU in negocierea dotarilor / optionalelor unei masini. Interesul ar trebui sa fie SATISFACTIA clientului ... pentru ca asta duce - aproape inevitabil - si la satisfactia comerciantului, prin intermediul achizitiei pe care o va face cel multumit.

Eu vreau sa-mi pun telecomanda audio pe volan. Masina fiind preechipata (in dotare de top, dar - aproape inexplicabil - fara acest maruntis la care tin eu), nu mi-am putut-o configura la nivel de optionale. De optional, ca singura chestie pe care o voiam in plus era acea nenorocita de telecomanda, care e 34 EU in pretul de catalog. NU mi s-a spus ca NU se poate! Ci doar ca e mai complicat, ca trebuie schimbata carcasa coloanei de directie, si adaugate modulele electrice (releu si modul de comanda). Si ca m-ar costa o anume suma. Dar ca vor face tot posibilul sa ma coste DOAR pretul de catalog al gadgetului respectiv (adica 34, nu 180 EU). Si sper ca in 2-3 saptamani sa am si telecomanda audio pe volan! :)

Peste tot pe unde am umblat pe la dealeri in ultimile luni am auzit foarte rar NU SE POATE! Si doar la chestii realmente imposibile din punctul lor de vedere.

Iar faza cu plata SI a casetofonului standard mi se pare de prost gust ... Mai avem mult de lucrat la latura asta, din pacate :(

In general un produs nu se vinde nu pentru ca e prost sau scump. preturile sunt - de cele mai multe ori - incadrate intr-o marja ce denota intr-o mare masura pretul real (cu tot ce include el) al produsului respectiv. Iar aici e momentul in care intervine comerciantul. Indiferent ca e producator, intermediar, dealer sau vanzator in talcioc.

Presurile gratuite - oarecum inexplicabil - sunt un accesoriu greu de gasit pe multe din modelele comercializate in Ro. Autohtone sau straine. De multe ori se pot negocia in discount-ul oferit de dealer, dar - tot de multe ori - NU isi merita banii (80 EU patru bucati de cauciuc?! Pai mai bine iei de banii aia ceva folositor si cu un pret apropiat de cel real, si apoi cumperi presurile cu 15 - 20 Eu dintr-un magazin specializat sau nu ... eu am dat pe ale mele 300.000 :D ).

Iar cu intrebatul acum 4 ani ... situatia s-a mai schimbat ... Atata timp cat altii OFERA, de ce sa iau de la ala ca zice nu?

Si da, e MULT 200 Eu vopseaua metalizata la o masina de 8.000. Autohtona. Dar asta e un lux mai mult sau mai putin necesar. Desi sunt - totusi - 8.000. NU 2000, nu 4000. Sunt BANI.

In rest - probabil ca Loganu' e un produs bun pentru banii pe care ii cere producatorul. Desi - am mai spus - vom putea sti mai multe dupa ce incep sa iasa din perioada de garantie, dupa ce bat macar 30 - 35.000 de km prin gropile si noroaiele si zapezile Romaniei. Dupa aia vedem cum stam si cu anduranta. Mie personal nu imi place, nici ca design, nici ca functionalitate, motorizare etc. Nu sunt chitit contra Logan, ci pur si simplu nu mi se pare o oferta extraordinara si / sau tentanta la momentul actual pe piata. Nu am nimic personal cu modelul in sine. Insa altfel stau lucrurile cu producatorul si dealerii. Din pacate, iarasi :(

Succes!

#29
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,523
  • Înscris: 28.08.2003
Bai si doar am zis ca nu mai postez dar fie ....
- Logan-ul are reglarea scaunului soferului si pe orizontala si pe verticala plus suport lombar. Ceea ce Cielo nu are. Deci sotia ta nu are nevoie de perne.
- Aerul conditionat se poate da ca optional daca permite producatorul. Unii nu permit sa fie singura optiune, masina se vinde ca "pachet" cu diverse echipari. Vezi modlelele coreene.
- Idem treaba cu casetofonul, face parte din pachet.
- Presurile nu se dau nici la Skoda Octavia nici la multe altele, face parte din optionale.
- Mai spune-mi o marca de masina care te lasa sa pui GPL dupa ce o iei, noua si nu iti pierzi garantia masinii.
- Vopseaua sunt convins ca e patent Renault si are niste pigmenti speciali, iar din pret se vede ca cea de la renault e mai scumpa ca majoritatea. Daca nu esti de acord mai spune-mi un model de masina cu aceeasi culoare ca a celor renault-nissan-dacia.
- eu am uitat cheia in portbagaj la hyundai-ul meu si am stat trei zile pana am luat cealalta cheie asa ca problema cu portbagajul care nu se deschide din interior e minora. Al meu se deschide. Si ce.
- Masina e facuta pentru salariile din tarile sarace. Romania e o tara saraca. Daca vrei metalizata dai banu' ca inseamna ca iti permiti (vrei si cu varza unsa si cu slanina in pod). Exemplu: HP da imprimante la 2 milioane si ia piele de pe tine la cartuse.
Eu am vazut destule Logan-uri si nu mi s-a parut ca ar iesi atele din tapiterie cum spui tu. Dar adevarul e ca sunt si miop.

Nu mai spune ca au furat cei de la Dacia daca nu cunosti fapte concrete. S-a muncit la masina asta si inca se munceste. Am avut Dacie din 1981 si 1996 si la nici una nu a fiert motorul. Au avut problemele lor dar mi-am facut treaba cu brio cu ele. Ai niste martori pe bord, mai urmareste-i si da-le atentie. Daca se aprind inseamna ca ai probleme nu astepta sa zboare pistoanele prin chiulasa.

Altceva?

#30
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,146
  • Înscris: 09.09.2003
eu ma intreb asa... ce s-a intamplat cu "Logan - Masina de 5000 de Euro"? ca asa se laudau... or cea mai ieftina e peste 6000 cheala ca o berlina :)

EDIT: acu m-a traznit: frateee sa dea boala in el claxon, nu-mi trebuie presuri , incuietoare la portbagaj, cric nustiudecare,  etc... am computer de bord si clacsonul TOT PE MANETA? mie asta mi se pare inadmisibil pt o masina fabricata in anul 2004

Edited by add, 19 January 2005 - 18:52.


#31
z0z

z0z

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 05.05.2003
Cristi: cielo are scaune cu suport lombar, si cu reglaj pe verticala la sofer.
GPL se monteaza din fabrica. A/C nu este obligatoriu, se poate incepe de la echiparea standard, care nu are A/C. Casetofonul e prezent pe toate echiparile.

E drept, Cielo este mai veche decat Logan, dar este mai atractiva pentru multi datorita faptului ca este un design reusit, pe ansamblu.

Este un lucru bun ca Dacia si-a recunoscut vina, chiar daca a incercat sa mascheze ceva. Pentru asta exista marketing, au facut ei calcule pe acolo. Bravo lor !

#32
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003

Mi_, on Jan 18 2005, 20:10, said:

E o premiera, bravo lor ! Asta se numeste respect pentru client.

<{POST_SNAPBACK}>



Nu e chiar premiera, si la super nova au chemat, acum vreo 4 ani de zile la fel.
Am primit telefon de la pitesti ca am nu stiu ce revizie gratuita.
Cand colo era vorba de cablul de acceleratie, care era nu stiu cum pus, si se putea rupe, cel putina asta au zis mecanicii.

#33
moartea

moartea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,158
  • Înscris: 18.05.2003
nu stiu cate masini cu computer de bord ai vazut tu, dar eu pe toate pe care le-am vazut au comanda pe maneta. cat despre claxon, e o chestie de obisnuinta. probabil au gandit ca foarte multi care isi vor lua Logan au avut dacie berlina, cu claxonul pe maneta.  care e problema ? in doua zile te obisnuiesti cu el oriunde ar fi.


add, on Jan 19 2005, 18:50, said:

eu ma intreb asa... ce s-a intamplat cu "Logan - Masina de 5000 de Euro"? ca asa se laudau... or cea mai ieftina e peste 6000 cheala ca o berlina :)

EDIT: acu m-a traznit: frateee sa dea boala in el claxon, nu-mi trebuie presuri , incuietoare la portbagaj, cric nustiudecare,  etc... am computer de bord si clacsonul TOT PE MANETA? mie asta mi se pare inadmisibil pt o masina fabricata in anul 2004

<{POST_SNAPBACK}>



#34
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,397
  • Înscris: 29.11.2001
moarteo, eu inteleg altfel exprimarea omului: are computer de bord, si totusi claxonul tot pe maneta?

A, si nu - nu e vorba de obisnuinta ... Ci de ergonomie si siguranta. In anumite cazuri, esti nevoit sa iei mana de pe volan pentru a claxona. Stanga!  :deadtongue:

#35
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Bai, hai sa nu ne mai credem atat de importanti ca natie. Auzi, a facut asa claxonu ca multi au avut berline inainte. Logan nu a fost conceput pentru taranu roman. LOGAN a fost facut pentru pietele sarace, printre care si Romania. Logan se face (sau se va face) in Rusia, Turcia, China, iar piata de desfacere va fi si mai vasta. Daca voi credeti ca Renault a facut asemenea desfasurari de forte pe la Technocentre (sau cum ii zice) pentru romanasu nostru, sunteti naivi.

Nu mai aberati atat

#36
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,978
  • Înscris: 17.10.2003
Salutare.
Vad o gramada de spirite incinse pe aici. Daca fac un rezumat, adevarul va fi undeva pe la jumatate, ca peste tot in viata. O sa incerc sa ma abtin de la remarci de genul: "cutare nu stie ce spune" - poate ca intr-adevar nu este bine informat sau poate ca la el s-au strans mai multe experientele negative si de aceea subiectivismul este impins la extrem - si o sa incerc sa fac un rezumat cat se poate de obiectiv (si fara sa ma intind prea mult).


Ceea ce trebuie sa inteleaga toata lumea este ca Renault a venit la Dacia sa faca bani. Nici de dragul romanilor, nici al marcii nationale de masini nici din nu stiu eu ce alt motiv. Pentru asta s-au dezvoltat diverse strategii care au dus in final la ceea ce se numeste Dacia Logan. Prin aceasta masina s-a incercat acoperirea unei parti imense din piata auto mondiala (masina se va monta in nustiucate tari) si acapararea banilor oamenilor din toata lumea cu salarii comparabile cu cele ale noastre. Ceea ce ma mira pe mine este de ce ideea asta n-a aparut mai devreme. Am crezut initial ca asta va fi strategia de la Skoda. Acolo s-a mers insa pe "calitate prin strapungere", adica panta functiei calitate-timp foarte abrupta, s-au bagat bani in ridicarea din temelii a unei noi uzine (la vremea ei cea mai moderna din Europa), dezvoltarea unei masini performante ( si deci multumitoare) din toate punctele de vedere, dar al carei pret a ajuns in cativa ani comparabil cu al unui VW. S-a rezolvat astfel problema celor cu bugete mici? Nu. Ce putea sa faca Renault (sau oricine altcineva)? Sa arunce pe piata si asa saturata la extrem a compactelor un nou model comparabil ca pret (si deci dotari si calitate) cu ceea ce se gasea deja? Pai n-avea el pe Megane si Almera?

Deci solutia s-a numit Logan. Pentru scaderea la maxim a preturilor s-au utilizat mai multe solutii (n-am pretentia ca le insir pe toate):
- Locatia fabricii mama in Romania - mana de lucru ieftina si calificata.
- Modernizarea unei fabrici deja existente in loc de construirea uneia noi.
- Pastrarea din aceasta doar a zonei interesante pentru orice producator generalist: caroserie, motor, cutii de viteze si montaj general si inchirierea spatiului ramas.
- Aducerea in acest spatiu ramas de furnizori traditionali (ACI, Johnsson Controls, Valeo, EuroAPS, etc.) deci costuri de transport minime precum si feed-back rapid la problemele ce vor aparea.
- Avantajul unei retele interne de furnizori din industria orizontala, carora li s-a asigurat know-how-ul necesar ajungerii la nivelul cerut, in avantajul ambelor parti.

Acum strict referitor la Logan: dezvoltarea masinii a costat aprox. 300 mil. de Euro (trecrea de la DSN la Solenza a fost vreo 34 de mil. daca nu ma insel).
- S-au utilizat pe cat posibil repere deja existente pe alte modele (in special Clio): s-au evitat astfel testele si omologarile de produse noi (timp indelungat si extrem de costisitoare), precum si dezvoltarea de noi mijloace de productie (deci in costul piesei nu se mai introduce partea de amortizare a utilajelor). Ca sa nu mai spun ca orice lucru nou are o gramada de hibe pana se pune la punct, cand apare ceea ce se numeste "maturitatea produsului".
- Acolo unde au trebuit dezvoltate repere noi s-au incercat solutii cat mai ieftine: de exemlu linii drepte pentru eliminarea operatiei ulterioare de indoire, fie ca e vorba de ghidajul geam sau de puntea spate (de-aia din fata masina arata a Fiat Multipla).

Insa trebuie sa va iasa din cap unele lucruri care vad ca se perpetueaza aici pe forum.
- Nu s-au pus costurile reduse in fata fiabilitatii. Nici un producator serios nu face asa ceva, ar insemna sa-si taie singur craca de sub picioare: costurile cu remedierea caderilor in garantie sunt imense (ganditi-va cat costa un siemmering de palier pe de o parte si ce inseamna sa-l schimbi, pe de alta parte); apoi e vorba de imaginea de marca - chiar si noi romanii am inceput sa avem de ales ori Logan se vrea o masina pentru toate pietele lumii.
- Nu se mai merge pe principiul nepotismului, sau chiar daca exista un "ajutor" la o angajare, respectivul, indiferent cine ar fi el, trebuie sa puna osul la treaba. Trebuie sa faca o gramada de cursuri, sa mearga la specializare in Franta, apoi sa vina si sa aplice ceea ce a invatat. Au trecut vremurile in care se tragea matza de coada si fura de la stat. Vreau sa intelegeti ca acum uzina este a lui Renault si deci la fel si banii. Fiecare compartiment, departament, etc. are drept sef un francez. Si acestia au tot interesul ca treaba sa mearga cum trebuie. Chiar si din punct de vedere personal. Daca in Franta erau niste oameni de nivel mediu de trai, aici au salarii mai mari (din cauza sporurilor de conducere, de tara straina, etc.), au masini de serviciu, stau in apartamente sau case platite de companie si asa mai departe. Nu mai spun cine esti in Romania cu un salariu mediu din Franta. Asadar nu mai exista seful care bea la serviciu cu subalternii, ii duce acasa ca sa-i sape porumbul sau ii invoieste trei zile pentru un pachet de cafea si un cartus de tigari.
- Nu mai exista furnizori alesi pe  principiul spagii sau a produselor ieftine (si proaste). Pentru a fi furnizor de prim montaj pentru Dacia si mai ales pentru Logan trebuie sa indeplinesti conditii foarte dure si nu multi au fost in stare sa faca acest pas (iar din cei ce au reusit, destui au in spate un producator strain agreat  de Renault).

Asadar, ca sa recapitulam:
- unde s-a putut, piese deja existente in nomenclatorul Renault.
- unde au fost repere noi, s-a incercat asimilarea in tara (macar prin asta sa se scada costurile de productie).
- pentru reperele noi pentru care nu s-au gasit furnizori autohtoni capabili sa faca fata cerintelor, s-au dezvoltat proiecte la furnizorii externi agreati.

Oricum, in cativa ani se doreste asimilarea in intregime in tara a tuturor reperelor. Aceasta nu va insemna in nici un caz ceea ce a fost mitul "Cielo din primele serii fabricate in Koreea".  Daewoo n-a facut nimic pentru dezvoltarea retelei interne de furnizori. Ei au venit initial sa-si vanda stocurile de masini uzate moral si state cate 2 ani prin parcul rece (va amintiti de Cielo de 6000 de dolari precum si de scutirea de taxe vamale pentru masinile cu motoare de 1500 cmc -adica ale lor, ca altii nu mai faceau asa ceva). Apoi a urmat crahul. Chiar si astazi, Matiz-ul si Nubira nu se fac in Romania, doar se monteaza din CKD-uri.
La Dacia in schimb s-a pornit inca de la inceput o actiune de amploare de tragere in sus a furnizorilor de piese si de aducere a lor la standarde occidentale. Asa cum am spus, interesul este in primul rand al celor de la Renault. Producatori interni capabili inseamna in primul rand preturi reduse pentru aceeasi calitate precum si posibilitatea mutarii in Romania si a altor repere, altele decat pentru masinile Dacia.

Deocamdata atat, desi sunt multe de spus. Astept intrebari.

Cateva observatii.

"...logan nu e tocmai o masina noua din toate pct. de vedere, a avut precedent  solenza si supernova...doar caroseria e noua pana la urma...."
@aeon: spune-mi un singur reper de la DSN/Solenza care se potriveste la Logan (vezi sa nu fie nu stiu ce surub M8x1). Pana si gurile de aerisire care par identice, la Logan au mici scobituri care sa le fac mai usor de rotit, asta inseamna deja alta matrita de injectie, deci puteau fi si ovale sau pentagonale.

"ps. sa nu uitam ca dacia a beneficiat de tot sprijinul autoritatilor romane, a avut tot timpul si banii sa faca teste...dar banii probabil au inaltat diverse vile si mosii pe plaiurile romane nu s-au dus catre siguranta cumparatorului..."
Masina a fost dezvoltata la Technocentre, romanii nu aveau capacitatea necesara. Nici un test nu s-a facut in tara atat pe standuri cat si pe sosea.


"...nu s-a intamplat niciodata in romania asa ceva, nici macar la electrocasnice romanesti, asa ca inclin sa cred ca problemele sunt foarte grave, nu cricul este vinovat...."
Si nu trebuia sa inceapa cineva, odata si-odata? De ce n-ar fi Dacia?


"...GPL nu se poate (adica iese din garantie masina daca o fac ), nici macar la service autorizat dacia....de ce naiba nu se poate?, nu inteleg"
Nu s-au facut teste, nu e omologat, deci fabrica producatoare nu-si asuma raspunderea. La Cielo tocmai faptul ca se monteaza (si) de catre fabrica producatoare arata faptul ca acolo lucrurile sunt in regula, asadar "verde" pentru cine vrea sa utilizeze GPL.

Cat despre restul chestiilor cu dealer-ii, aici deja e alta poveste, sunt diverse acorduri intre acestia si producator, sunt pachete de optiuni in care nu se poate "aia" fara "ailalta", sunt si comisioanele lor, mai mari sau mai mici, etc.
La fel si faptul ca masina nu face 8000 de euro. Poate nu face atat, poate face 7 sau 6 sau 5000. Renault cere si piata decide. Si deocamdata se vinde. Cand nu s-o mai vinde vom vedea. Iar pentru piesele de schimb de 10 ori mai scumpe, aceeasi remarca. Atunci cand toti vom renunta sa mai schimbam amortizorul fata si vom merge in continuare cu el curs, atunci si Renault va scadea pretul. Pana atunci insa el cere si noi dam.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate