Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta
 Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...
 Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 

Yarii !

* * * * - 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
413 replies to this topic

#163
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
Multumesc closchkutza !

@dedy66: Din ce am observat eu, daca circul exclusiv urban (Bucuresti), CB indica cu 1 l mai putin decat consumul calculat la pompa; pentru drumuri mixte, diferenta este de 0,5 l; pentru drumuri extraurbane consumul indicat de CB  e identic cu cel calculat la pompa

#164
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 47.050 KM

Attached File  47000.jpg   32.26K   66 downloads

S-a ars un bec Narva Range Power +50%, acestea au tinut 12.000km in 9 luni. Trebuie sa montez Motek-urile cumparate in martie de la Lidl (Ultimate Speed H4 - 50% more light) sa vad ce e de capul lor

Au aparut probleme la instalatia de curatare a parbrizului si lunetei: sprituitorul lunetei s-a infundat, daca vreau sa spal luneta imi curge lichid in portbagaj pe la soclul de fixare a centurii mijloc spate, din plafon. Cred ca trebuie sa ajung in service, nu reusesc sa desfac suruburile de la soclul respectiv !!
Attached File  luneta.jpg   120.25K   72 downloads

Stergatoarele fata nu mai functioneaza decat la viteza maxima, la impuls sau la primele 2 trepte nici nu se clintesc. Nu stiu daca sunt sigurantele de vina, sau are ceva motorasul ?!?. Daca problema de la luneta nu ma deranjeaza asa tare, problema de la stergatoarele fata ma termina...

Motorul merge fara probleme, consumul din poza e pentru 400 Km, exclusiv urban

Edited by nei-k, 21 June 2013 - 10:36.


#165
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,916
  • Înscris: 14.11.2004
Nu e rau consumul.

Problema cu stergatoarele nu e de la motoras ci de la partea ce-l comanda, exact cum era la unele PSA-uri cu sistemul de aeroterma ce functiona doar la turatie maxima. Vezi la reprezentanta cat costa sau la "donatori" sigur acolo sunt mai ieftine.

#166
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 47.775 Km

Saptamana trecuta am schimbat becurile W5W pentru pozitiile spate cu unele cumparate de la NORAUTO. Au costat 4 lei si sunt fabricate in Taiwan sub brandul lor. Pe cele originale nu scria nimic, si s-au ars la interval de cateva zile unul de celalalt. M-am chinuit destul de mult cu montajul, intrucat e foarte mic spatiul de acces la becuri. Dupa ce am terminat am facut o verificare pentru toate becurile si am observat ca s-a ars si pozitia fata-stanga Posted Image. Cu ce spatiu de manevra am la dispozitie, cred ca becurile de pozitie o sa le schimb inainte de face ITP-ul!
Attached File  224229.jpg   18.19K   15 downloads

Ieri am fost la AG-Autospot unde am facut revizia la sistemul de climatizare, intrucat simteam ca nu mai raceste suficient. Din 360g freon mai aveam doar 239g, adica 33% pierdere in 5 ani ! S-au mai completat si 10g ulei la instalatie, apoi s-a verifcat eficacitatea. Pe racire, in treapta a 2-a (din 4) s-a masurat temperatura prin fantele centrale de ventilatie din bord, care a scazut pana la 3,5°C Posted Image . Cost 85 lei.
Tot aici am rezolvat si problema spalatorului de luneta, asa cum banuiam era desprins un furtunas in zona de fixare a centurii spate de plafon, pe la piesa 85349P din poza de mai jos.
Attached File  spalator_luneta.jpg   69.09K   18 downloads

Pentru problema stergatoarelor fata mi s-a recomandat sa merg la reprezentanta sau la un electrician auto.
Din cauza acestei probleme simteam nevoiea unor stergatoare bune. Din fabrica Yarisul a venit echipat cu stergatoare NWB care mi s-au parut foarte bune. Cautand dealer oficial pentre ele am aflat ca in Europa le importa Kavoparts, care m-a indrumat catre distribuitorul local: Romcar. Marea firma a d-lui Tiriac nu se oboseste sa aduca in Romania piese japoneze de calitate, lucru pe care l-am aflat dupa numeroase mailuri si insistente.
Tot cautand alternative am aflat ca stergatoarele Denso sunt de fapt NWB rebranduite (oricum fac parte din acelasi holding). Asa ca mi-am cumparat o pereche de stergatoare Denso "Designer Style" identice cu NWB Designer. Am gasit aici un review foarte bine facut pentru ele.
Setul a costat 100 lei si era pentru Avensis, insa s-a potrivit perfect pentru Yaris, iar codurile de producator sunt DU-065L (65cm - sofer) si DU-035L (35cm  - pasager). In carte sunt recomandate dimensiunile: 60cm sofer, 35 cm pasager, 30cm luneta, insa eu am avut un set de stergatoare ALCA 65cm cu 40cm care s-a potrivit.
Am fost nevoit sa le folosesc pe furtuna de ieri din Bucuresti si sunt excelente!

Pentru stergatoarele clasice NWB fac o comparatie intre preturile de la reprezentanta Toyota si cele gasite online pentru Denso
65cm: Toyota - 24 Eur / Denso DM-565 - 59 lei
60cm: Toyota - 20 Eur / Denso DM-560 - 40 lei
35cm: Toyota - 8 Eur / Denso DM-035 - 18 lei

Spor!

#167
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 48.200 Km

Am reusit sa schimb becurile pentru pozitiile fata, a fost mai simplu decat ma asteptam. Am cumparat, cu 4 lei ,din Carrefour un set de becuri W5W, sub marca lor - made in Europe. Cu greu mai gasesti prin hypermarket-uri becuri, altele in fara de pocnitorile chinezesti Lampa sau Botari. Din fabrica, pozitiile fata au fost Osram, cele spate noname; ambele seturi au rezistat aproximativ 47.000 Km

#168
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 49.300 Km

Am schimbat filtrele de aer si polen:
- Filtru aer - Japko 20288 - 19 lei
- Filtru polen cu carbon -  Jakoparts J1342027 - 35 lei

Filtrul de aer l-am schimbat dupa 4 luni si 6.000 Km, era deja negru.
Filtrul de polen l-am schimbat dupa 1 an si 16.000 Km. Curios e faptul ca nu dadea nici un miros dubios in masina, desi era plin de praf, frunze, gaze etc. Am avut ceva emotii cand am comandat filtrul de polen, intrucat nu gaseam dimensiunile oficiale, insa mergand pe echivalente s-a potrivit la fix, chiar daca are pliurile paralele cu latura scurta si e rigid pe latura lunga (adica e pe dos). La prima vedere pare a avea suprafata filtranta mai mare, iar pretul a fost mai mic de jumatate... In poza am facut o comparatie cu filtrul vechi: In stanga Corteco 80000605 (209x194x30mm), iar in dreapta Jakoparts J1342027 (193x215x29mm).
Attached File  Corteco vs Jakoparts.jpg   120.92K   22 downloads

Pentru cei interesati, am vazut ca au intrat iar la oferta in Lidl becurile Ultimate Speed cu 25 lei/set. Sunt un chilipir, mai ales ca sunt de fapt Osram rebranduite. Pe ele scrie Wotan - Made in Germany, iar Wotan e marca inregistrata Osram din 1910.
Eu sunt multumit de perechea montata pe masina!

#169
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
Am gasit pe forum.toyotaclub.hu o documentatie foarte buna despre caracteristicile si producatorii uleiurilor originale Toyota: ExxonMobile (75W-90, 0W-20, 5W-30 PFE) si Chevron (5W-30 FE).

#170
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Unde scrie de Chevron? Plus, din documentul ala cam lipsesc date..clar nu este ceva oficial.

#171
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
Ai intrat pe link-urile cu MSDS-urile uleiurilor emise de Toyota Motor Hungary kft? E indicata pe fiecare sursa informatiilor: SDS of ExxonMobil sau MSDS of Chevron Ltd
5W-30 FE
5W-30 PFE
0W-20 (EURO)
0W-20 (US)
75W-90

Edited by nei-k, 11 August 2013 - 10:39.


#172
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Corect, ai dreptate. Nu vazusem in msds.
De 5w30FE stiam ca e semisintetic, nu m-am lamurit de 5w30 PFE, care e treaba cu el.
0w20-urile sunt sintetice.

#173
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001
MSDS din 2006 nu au nici o relevanta la distanta de 7 ani!!!

Voi sterge link-ul din topicul Despre Lubrefianti, aici ramane pentru ca este jurnalul tau.

#174
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 50.400 Km

Acum 2 saptamani, pe la 50.000 Km, a crapat subit ambreiajul! Eram pe DN1, sotia era la volan, totul parea in regula. Dupa ce am trecut de giratoriul de la Ploiesti, am trecut eu la volan si cand am vrut sa pornesc, a carait rau cutia cand am incercat sa bag in treapta I. Initial am crezut ca a intrat covorasul sub ambreiaj, insa acesta era la locul lui. Am repetat manevra, insa cu acelasi rezultat. Am reusit pana la urma sa pornesc, insa de fiecare data cand schimbam treapta de viteza, intra foarte, foarte greu.
Abia dupa 2 zile am reusit sa ajung la constatare in service autorizat Toyota - GTC Auto. Devizul lor: Kit ambreiaj original Toyota: 1700 lei + manopera 477 lei. Fara TVA! Mai schimbasera inaintea mea un ambreiaj de Yaris si am putut vedea ca originalul Toyota era stantat LUK.
Speriat de deviz, am plecat acasa si am cautat pe site-ul LUK unde am gasit 619 3093 00 LuK RepSet , pe care l-am comandat la ingaraj.ro. Apoi am mers la AG-AUTO pentru montaj.
Total "distractie": 1256 lei. TVA inclus! (856 lei pentru kit ambreiaj + 400 lei pentru manopera).
I-am rugat sa pastreze vechiul chit Toyota:
Attached File  Toyota_placa_int.jpg   71.33K   52 downloadsAttached File  Toyota_placa_ext.jpg   86.96K   50 downloadsAttached File  Toyota_disc_F.jpg   82.88K   55 downloadsAttached File  Toyota_disc_S.jpg   89.34K   57 downloads.
Problema a fost cauzata de 2 cleme rupte la placa de presiune, care ramanea in contact cu discul.
Attached File  clema rupta.jpg   76.04K   57 downloads
Neavand cunostinte de mecanica, nu-mi explic cum s-a intamplat! Defect de fabricatie sau de exploatare? In afara de clemele rupte, nu mi se pare a fi prea uzat ambreiajul...

Adaug si poze cu noul kit LUK:
Attached File  Luk_placa_int.jpg   68.51K   54 downloadsAttached File  luk_placa_ext.jpg   78.29K   43 downloadsAttached File  luk_disc_F.jpg   83.36K   42 downloadsAttached File  luk_disc_S.jpg   83.67K   38 downloadsAttached File  Luk_rulment_F.jpg   55.8K   32 downloadsAttached File  luk_rulment_V.jpg   61.6K   32 downloads

Am parcurs aproape 500 Km cu noul ambreiaj si imi dau seama ca cel vechi avea ceva probleme. Acum simt in pedala cand cupleaza, cutia nu mai agata aproape deloc, in masarier intra fara carait sau agatat, cum nici cand era noua masina nu mi s-a intamplat.
Tin minte ca la verificarea de 1000 km am semnalat aceste sincope celor de la Toyota Sud, iar ei au spus ca sunt "normale". Asa ca ne-am obisnuit cu "(a)normalul", insa acum imi dau sema ca nu era in regula.

Legat de stilul meu de condus, daunez ambreiajului daca conduc intr-o treapta de viteza, calc incet ambreiajul, pana la decuplare completa, schimb treapta, si dau drumul la ambreiaj mai rapid, in timp ce accelerez? Practic decuplez mai lent decat (re)cuplez ambreiajul...

Edited by nei-k, 30 August 2013 - 16:40.


#175
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Da, de la soc s-a bulit. Chiar daca potrivesti perfect turatia, nu e bine sa-l lasi brusc, desi totul pare in regula.

#176
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,155
  • Înscris: 08.12.2008
Mie mi se pare totusi cam ciudat ca a picat ambreiajul asa repede. Sora mea are aproape 60000 de km, 95% masina merge numai in Bucuresti si aproape tot timpul franeza cu ambreiajul. Pana acum, spre surprinderea mea, ambreiajul se tine bine.
Sunt unele guri rele care spun ca prima generatie Yaris a fost mai fiabila. In rest diferentele dintre cele doua sunt destul de mari. Drumuri bune! :)

#177
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,916
  • Înscris: 14.11.2004
Si eu am auzit de la aceleasi guri, chiar care lucrau in interior, ca primele au fost mai bune si ca la modelul lui Nei-K alea D4D au fost foarte bune si ca benzinarele nu au excelat la fiabilitate.

#178
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Ambreiajul se apasa rapid, complet si se elibereaza mai lent, nu invers.

Edited by closchkutza, 06 September 2013 - 21:16.


#179
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
In conditii ideale, asa ar trebui, insa in traficul de kkt din Bucuresti, daca vreau sa ajung la timp la munca dimineata, si sa recuperez copilul la timp de la gradinita seara, sunt nevoit sa conduc ceva mai agresiv, asa ca nu mai stau sa am grija de ambreiaj, important e sa scap intreg din situatiile limita intalnite in trafic trafic: stationari sau schimbari de directie nesemnalizate, depasiri pe dreapta, biciclisti kamikaze, pietoni sinicigasi etc. Si inca nu a inceput anul scolar!

Am apucat sa fac o verificare a stergatoarelor fata, primele 2 trepte sunt nefunctionale. Cand au desfacut plasticul de protectie dintre parbriz si capota am adunat un pumn de namol din zona gurilor de scurgere, iar la demontarea ansamblului stergatoarelor, a curs apa din motoras. Parerea mecanicilor de la GTC: din cauza infunadrii gurilor de scurgere a apei de pe parbriz, apa s-a adunat in zona motorasului, sa infiltrat cumva in acesta si  a facut scurt. A fost curatat si alimentat pe direct insa degeaba. Contactele pentru primele 2 trepte de viteza sunt coclite, s-a incercat alimentarea motorasului fara capac, insa nu se inchide circuitul si nu functioneaza. Un ansamblu de stergatoare nou (brate + motoras) costa 1600 lei + TVA. Am vazut ca preturile pe la dezmembrari sunt 250-300 lei. O sa fie crunta luna aceasta dpdv al cheltuielilor: ma asteapta plata CASCO si RCA, plus revizia de 5 ani.

Am observat ca nu prea mai am demaraj, iar teava de esapament e ceva mai neagra si cred ca e timpul sa schimb si bujiile. Cele actuale, Denso Irdium Power IKH20, au atins 20.000 Km si se recomanda schimbarea lor. Cand le-am cumparat am crezut ca vor tine 100.000, insa cele Iridium Tough VKH20 sunt cele in cauza.
Asa ca am comandat Denso K20HR-U11, aceleasi cu cele originale, recomandate pentru 45.000 Km. Pret 39 lei pentru 3 bucati (cat o bucata Denso Iridium Power)

#180
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,606
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 51.030 Km

In cateva zile masinuta va implini 5 ani, insa in ultimul an a fost condusa intensiv, parcurgand aproape 16.500 Km. Dupa iesirea din garantie, Yarii mi-a dat numai batai de cap, asa ca m-am hotarat sa o fac de ras, in prag de ziua ei:
- la 33.000 Km a picat pompa de apa - design cu defect de proiectare, ce pica in draci indiferent de modelul Toyota pe care e instalat
- pe la 40.000 Km am inceput sa am probleme cu ansamblul stergatoarelor, iar la 47.000 Km au crapat (aproape) definitiv - iarasi greseala de proiectare,parerea mea. detalii mai jos
- la 50.000 Km a crapat subit ambreiajul - problema de utilizare, dar si de calitate, zic eu...
- la 51.000 Km mi s-a furat antena mica si neagra, mi s-a stricat tot "tuning-ul", acum trebuie sa o montez pe cea argintie - grava problema de moralitate

Dupa ce am umblat prin service-uri de m-am plictisit si nu am avut rezolvare pentru problema stergatoarelor, mi-am facut curaj in week-end si am desfacut masina pentru a aprofunda problema. Am facut rost de manualul de service pentru stergatoare si m-am apucat de treaba.
Attached File  Wiper & Washer.pdf   1.53MB   34 downloads
Cand am ajuns la ansamblul stergatoarelor am vazut si de unde mi se trage: toata apa de ploaie, impreuna cu "jegul" din aerul de Bucuresti au format un noroi ce a infundat gurile de scurgere. Cantitatea stransa mi s-a parut foarte mare, dupa cum se poate vedea si in imagini:
Attached File  14092013445.jpg   169.89K   70 downloadsAttached File  14092013446.jpg   157.89K   69 downloadsAttached File  14092013447.jpg   168.11K   63 downloadsAttached File  14092013451.jpg   161.94K   61 downloads
De asta zic ca mi se pare greseala de proiectare a fabricantului, plus ca suspectez ca nu au folosit pasta de izolare la motoras, altfel nu imi explic cum a ajuns apa in el.

Dupa aproape o ora am reusit sa curat o mare parte a noroiului, neavand altceva la indemana, am consumat jumatate de pachet de servetele umede, format mare - de stergi bebelusii la fund cu ele. La sfarsit am dat lustru cu WD-40. Din pacate am ramas fara baterie la telefon si nu mai am alte poze.
Am verificat tensiunile cu un voltmetru, problema nu era de la comutator ci de la mecanisme. Am demondat si motorul ce angreneaza stergatoarele, era plin cu apa si noroi. L-am curatat si in timp ce se usca, am curatat toate contactele si mufele cu servetele umede si WD-40. Angrenajul ramasese blocat de la impuritati, la fel ca si contactele. Am curatat si rulmentul motorului, insa acesta va trebui schimbat, la fel ca si carbunii, care sunt cam tociti. Dupa asamblare, stergatoarele functioneaza pe toate treptele, insa cu un zgomot de la motor, datorat uzurii rulmentului.

Azi am reinoit RCA-ul, cost 315 lei/12 luni la City Insurance. Apoape la jumatate de pret fata de Omniasig, unde am avut pana acum
Trebuie sa imi fac timp sa schimb uleiul si sa montez noile bujii

Consum aferent ultimului plin: 7% exclusiv urban, benzina Petrom 99. Insa mi se pare mai buna Mol 95 pentru motorul meu.

Drumuri bune!

Edited by nei-k, 16 September 2013 - 23:16.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate