Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Inmatriculare masina noua
Last Updated: Sep 22 2008 15:27, Started by
tantalau
, Jul 08 2008 04:58
·
0
#1
Posted 08 July 2008 - 04:58
Am vrut sa imi iau o masina noua, de la dealer, dar pana sa fac asta am auzit de la prima mana, adica patania unui prieten al meu, care m-a facut sa ma intreb cum sta treaba.
Deci: masina luata de noua, dar cu an de fabricatie cel precedent ( a fost stocul maricel), la inmatriculare s-a trezit la politie ca trebuie sa o inmatriculeze nu ca pe una noua, luata de la dealer ci ca pe una veche de un an....mi se pare absurd ( e drept, asta se petrecea anul trecut) Ma poate lamuri cineva cum sta treaba pana la urma? Multumesc anticipat |
#2
Posted 10 July 2008 - 07:25
Parintii mei au patit una cam similara adica: in 2002 si-au cumparat o skoda octavia noua (credeau ei) dar care de fapt era din 2001. In actele de vanzare-cumparare intocmite de reprezentanta figura an fabricatie 2002, dar in talon si pe cartea de idetitate figura an fabricatie 2001. Ei au platit totul ca la o masina noua (probabil pentru ca s-a ocupat de formalitati reprezentanta). In mod normal daca masina nu a mai fost inscrisa in circulatie nicaieri in lume ar trebui sa platesti taxele ca la o masina noua nu ca la una second indiferent de ce probleme a avut cu stocul respectiva reprezentanta.
(cam off topic) Sfatul meu e sa eviti situatiile in care anul de fabricatie difera de cel de cumparare pentru ca o sa ai probleme mari la vanzare totusi dupa 2-3 ani de folosire daca te hotarasti sa o vinzi masina de fapt o scoti cu 3-4 ani la vanzare chiar daca tu ai folosit-o mai putin. (practic tu pierzi 1 an de folosire si 1 an de devalorizare). O alta problema mai minora in cazul in care iti cumperi o masina care are an de fabricatie mai vechi e ca prima inspectie thenica periodica va trebui sa o faci la 1 an de la data cumpararii, nu la 2 cum ar fi normal. |
#3
Posted 10 July 2008 - 07:35
ultima parte (legata de itp) nu e adevarata. pe primul talon apar 2 ani de valabilitate a itp-ului, din momentul primei inmatriculari, nu al productiei.
|
#4
Posted 10 July 2008 - 08:39
_Smiley_, on Jul 10 2008, 08:35, said: ultima parte (legata de itp) nu e adevarata. pe primul talon apar 2 ani de valabilitate a itp-ului, din momentul primei inmatriculari, nu al productiei. la 1 an dupa achizitie un politist i-a ridicat tatalui meu talonul pt ca itp-ul expirase (o sa ma mai uit pe acasa daca am copie dupa talon sa postez si poze) LE: din explicatiile primite atunci problema se trage din faptul ca aceste masini au regim special la ITP deoarece sunt noi dar e o diferenta mare dintre productie si comercializare Edited by daggerspine, 10 July 2008 - 08:41. |
#5
Posted 10 July 2008 - 10:22
cand a cumparat masina, avea numere rosii sau normale?
mai sunt cazuri (destul de rare) in care dealerul inmatriculeaza definitiv masina si dupa un timp o vinde. |
#6
Posted 10 July 2008 - 13:06
#7
Posted 11 July 2008 - 14:55
Pai atunci am si eu o intrebare tampita: cei care isi cumpara masinile prin luna ianuarie ce fac? toti patesc acelasi lucru? mi se pare absurd
|
#8
Posted 11 July 2008 - 15:04
Daca autovehiculul nu a mai fost inmatriculat in romania sau oriunde in lume masina se considera noua, indiferent de anul de fabricatie.
Politia mai e si aberanta uneori...trebuie sa stii cum sa previi asemenea lucruri. Ce ar fi facut in cazul in care, cumperi un matiz in septembrie si pe CIV apare scris an productie 2009 sa zicem? Politia ce mai zice? |
#9
Posted 19 September 2008 - 16:32
Am si eu o asemenea dilema: acum m-a contactat dealerul, propunandu-mi o masina fabricata de 1 an, care se afla la ei pe stoc (neinmatriculata), cu o reducere substantiala, pe langa oferta curenta. Intrebarea este urmatoarea, ca nu am reusit sa ma dumiresc din posturile de mai sus: voi fi obligat sa o inmatriculez ca o masina nou sau ca una veche? Si va trebui sa ii fac ITP-ul dupa 1 an?
|
#10
Posted 20 September 2008 - 10:27
eu stiu ca se considera masina noua, cu 2 ani de ITP.
|
|
#11
Posted 20 September 2008 - 11:13
#12
Posted 20 September 2008 - 11:26
Voi ati vazut vre-o data un certificat de inmatriculare? O masina care NU a mai fost inmatriculata niciodata va avea pe talon data urmatoarei inspectii periodice la exact doi ani de la data inmatricularii. De unde draq sa stie aia la politie in ce stare se afla masina ta care a stat un an pe bara incat sa-ti recomande ITP-ul mai repede? Pe cartea de identitate va scrie data de fabricatie, insa orice cumparator ulterior va vedea ca un an de zile masina aia a stat pe bara, deci nu si-a pierdut din valoare ca intr-un an de folosinta pe strada.
Sfatul meu, daca reducerea e substantiala e sa iei masina si sa nu stai cu grija la ce o sa se intample peste 3 ani cand o sa o vinzi ca poate situatia financiara de nu va depinde de cateva sute de euro cat pierzi cand vede cumparatorul ca masina e dintr-un stoc vechi. |
#13
Posted 20 September 2008 - 11:33
filipxxx, on Sep 20 2008, 12:26, said: Voi ati vazut vre-o data un certificat de inmatriculare? O masina care NU a mai fost inmatriculata niciodata va avea pe talon data urmatoarei inspectii periodice la exact doi ani de la data inmatricularii. De unde draq sa stie aia la politie in ce stare se afla masina ta care a stat un an pe bara incat sa-ti recomande ITP-ul mai repede? Pe cartea de identitate va scrie data de fabricatie, insa orice cumparator ulterior va vedea ca un an de zile masina aia a stat pe bara, deci nu si-a pierdut din valoare ca intr-un an de folosinta pe strada. Sfatul meu, daca reducerea e substantiala e sa iei masina si sa nu stai cu grija la ce o sa se intample peste 3 ani cand o sa o vinzi ca poate situatia financiara de nu va depinde de cateva sute de euro cat pierzi cand vede cumparatorul ca masina e dintr-un stoc vechi. Multumesc pentru informatii! |
#14
Posted 20 September 2008 - 14:06
filipxxx, on Sep 20 2008, 12:26, said: Voi ati vazut vre-o data un certificat de inmatriculare? O masina care NU a mai fost inmatriculata niciodata va avea pe talon data urmatoarei inspectii periodice la exact doi ani de la data inmatricularii. ........ dar tu ai vazut mesajele de mai sus? o sa-ti fac un rezumat: daggerspine, on Jul 10 2008, 08:25, said: Parintii mei ......in 2002 si-au cumparat o skoda octavia noua (credeau ei) dar care de fapt era din 2001..............la 1 an dupa achizitie un politist i-a ridicat tatalui meu talonul pt ca itp-ul expirase (o sa ma mai uit pe acasa daca am copie dupa talon sa postez si poze) ...................... LE: din explicatiile primite atunci problema se trage din faptul ca aceste masini au regim special la ITP deoarece sunt noi dar e o diferenta mare dintre productie si comercializare |
#15
Posted 20 September 2008 - 22:31
_Smiley_, on Sep 20 2008, 15:06, said: da, am vazut. o gramada, chiar. dar tu ai vazut mesajele de mai sus? o sa-ti fac un rezumat: Edited by Methane, 20 September 2008 - 22:37. |
|
#16
Posted 21 September 2008 - 08:48
hai sa-ti dau un "hint": cand cineva quote-aza un post, se considera ca ce scrie mai departe e un raspuns la acel post. daca-ti arunci privirea un pic mai sus, o sa vezi ca eu i-am raspuns lui filipxxx , nu tie.
si explicatia raspunsului e asta: s-a prezentat aici o posibila problema, daggerspine a dat o explicatie (ce au patit parintii lui/ei), s-a discutat despre asta, apoi a venit filipxxx care a citit doar primul post si s-a apucat sa intrebe pe un ton arogant daca "a vazut cineva vreodata un certificat de inmatriculare", ignorand total discutia de pana atunci. |
#17
Posted 22 September 2008 - 15:27
Pe talon ai "data urmatoarei inspectii tehnice", care este la 2 ani de la data primei inmatriculari, avand alaturi o semnatura si o stampila. Asta e actul oficial pe care te bazezi, nu povesti de politisti cu "regim special" si altele. Poate pe talonul masinii parintilor lui filipxxx, era alta data.
Din regulamentul de aplicare al codului rutier: Art. 11. - Inspectia tehnica se efectueaza în statii autorizate de catre autoritatea competenta din Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, iar termenul pâna la care trebuie efectuata urmatoarea inspectie tehnica se consemneaza în anexa certificatului de înmatriculare sau înregistrare, în functie de categoria vehiculului, potrivit legii. Edited by deiu, 22 September 2008 - 15:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users