Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Clipboard files copy/paste, filen...

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

Ce pare aveti de greva de la Dacia?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
294 replies to this topic

#271
Marcus_Ulpius

Marcus_Ulpius

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,364
  • Înscris: 23.03.2008

View Postromaximusro, on Apr 12 2008, 21:21, said:

pai nu tu ziceai ca deja tot romanu-si permite mertan? :lol:
Nu frate. Io ziceam ca Loganu e pentru fraieri.

#272
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
bine frate, i-ati mertan. nu uita sa dai drumul si la guta daca tot esti acolo. fara numar fara numar, doar pentru cei cu inteligenta mare, care este

#273
Moaca

Moaca

    Mâță leșinată

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,235
  • Înscris: 31.07.2007
Acum, ca s-a terminat greva de la Dacia, propun sa resuscitam topicul discutand despre greva de la Mittal Steel Galati, care a inceput azi dimineata.
Sau la indieni nu ne pricepem la fel de bine ca la francezi ? ;)

#274
carman

carman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 06.02.2006
Greva de la Dacia a fost aranjata chiar de Renault pentru a intimida investitorii de la Craiova!!!

#275
Moaca

Moaca

    Mâță leșinată

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,235
  • Înscris: 31.07.2007

View Postcarman, on Apr 14 2008, 07:58, said:

Greva de la Dacia a fost aranjata chiar de Renault pentru a intimida investitorii de la Craiova!!!
i-ai uitat pe Mercedes si Mitsubishi ! :P

#276
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005

View Postthedeady, on Apr 11 2008, 09:32, said:

Pai romanii au bani sa-si cumpere Logan cash? Din salariul ala minim-mediu pe economie pe care unii il considera demn de un cetatean UE? Fara a face rate care sa-i impovareze? Nu de alta, dar cine castiga mai mult sigur isi va lua altceva, nu Logan, Sandero si derivatii.
gtk, bine zici, dar nu uita ca la noi efectul de soc pe care trebuie sa-l aiba orice articol de presa se rezuma la a uita reguli de aritmetica minora.
Ma intreb de ce se ingramadesc toti sa incurajeze greva de la Dacia. Si, mai exact, de ce nu fac si francezii o greva la ei acasa, daca tot nu le convine.

Păi în concepția lui Tăriceanu/comp au, din moment ce s-au găsit ei cei mai cu moț din Europa să scoată din circulatie mașinile mai vechi, la care are acces si amărășteanu...
Pe de altă parte, dacă aș dispune de bănuți, mi-aș lua un Logan sau un Sandero. De ce nu? Circulă multe basme și prejudecăți referitor la Logan, eu spun că e preferabil unei mașini second-hand, euro "nu-știu-cât". Înainte de a vă da cu părerea ce și cum, informați-vă! Mergeți pe forumurile auto, de ex. pe daciaclub, și vedeți ce zicem și noi ăștia cu Dacia. Eu am Dacia 1300, deci nu-mi săriți în cap că sunt subiectiv, dar afirm că Loganul e o mașină ok.

Deci e în interesul nostru ca producția la Pitești să continue, iar sindicatele ar trebui să fie mai atente la manipulări...

#277
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

View Postfloryyn, on Apr 14 2008, 08:27, said:

Eu am Dacia 1300, deci nu-mi săriți în cap că sunt subiectiv, dar afirm că Loganul e o mașină ok.

In raport cu Dacia 1300 Loganul e o masina super . Spre deosebire insa de perioada comunista , exista alternative mult mai bune , iar pe masura ce venitul mediu pe economie va creste piata Logan ( in versiunea actuala ) se va diminua , pana ne vom trezi cu Logan-ul viitor ce va fi un fel de Clio Symbol local .

#278
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
dacia se va mula pe veniturilor oamenilor din tara asta :)

#279
Marcus_Ulpius

Marcus_Ulpius

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,364
  • Înscris: 23.03.2008
Parca văd cum comercianții de dacii, îi indeamnă pe români sa cumpere Logan, de la inălțimea jeepanelor pe care le conduc, ori de la volanul ultimului tip de Mercedes ...

Cum se mai jertfesc ei pentru popor ...

Câtă daruire domne ...   :smoke:

#280
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Vantu vrea „sa vegheze" si averea sindicatelor

Omul de afaceri „adulmeca" de mai mult timp o comoara de 500 milioane euro.


„Parintele" FNI se viseaza patron peste afacerile sindicatelor. De mai multa vreme, Sorin Ovidiu Vantu incearca sa puna mana pe una dintre cele mai puternice structuri din Romania. Miscarea ar putea sa-i reuseasca daca luam in considerare faptul ca mai multi reprezentanti „de vaza" ai confederatiilor isi iau salariul lunar de la omul de afaceri.
In acest joc exista o miza financiara uriasa, fiind vizata o avere de peste 500 milioane euro - patrimoniul Uniunii Generale a Sindicatelor din Romania -, dar si una sociala, avand in vedere mijloacele de manipulare pe care sindicatele le pot oferi.
Lumea sindicala este un organism viu, in continua miscare, o adevarata masina de produs bani. De mai bine de 17 ani, confederatiile, prin liderii lor, deruleaza tot felul de afaceri legale sau mai putin legale. Din increngatura de interese care colcaie pe langa sindicalismul autohton, singurii perdanti sunt oamenii simpli care, cu voie sau fara, au ajuns sa cotizeze la un sistem construit doar in beneficiul unora.

Sindicatele ar scoate „molozul" din casa
La ora actuala insa, exista un bun pe care patronul Realitatea TV si-l doreste cu ardoare in ograda sa. Este vorba despre patrimoniul Uniunii Generale a Sindicatelor din Romania (UGSR), avere administrata de confederatiile sindicale nascute dupa 1989. Surse aflate la varful centralelor sindicale ne-au declarat ca SOV incearca sa puna mana pe aceasta bogatie de mai bine de trei ani. Prima miscare ar fi fost preluarea Caselor de Cultura ale Sindicatelor, in sediile carora se dorea dezvoltarea unor studiouri teritoriale de televiziune, in paralel cu alte activitati. Dar toate diligentele au fost in zadar, principalul obstacol constituindu-l situatia juridica neclara a patrimoniului sindical. „Cine detine controlul intregului patrimoniu sindical are la dispozitie un capital urias. Este vorba, in primul rand, de cea mai puternica retea turistica din tara. Apoi sunt multe cladiri si terenuri impartite pe tot teritoriul Romaniei. In bani, patrimoniul sindical inseamna cam 500 milioane euro", ne-au explicat sursele noastre.
Trebuie precizat insa ca interesul acestui „mariaj" nu vine doar dinspre omul de afaceri. Si unele dintre sindicate ar fi multumite cu varianta preluarii de catre SOV a unei pietre care poate trage la fund structura, avand in vedere „mismasurile" facute in timp cu multe dintre bunurile sindicalistilor. E de inteles, daca luam in calcul ca, dupa preluarea averii construite prin cotizatia a peste 7,5 milioane de romani, liderii unor centrale sindicale au trecut peste lege si au vandut o parte din ceea ce aveau in administrare. S-au declarat cu de la sine putere proprietari si au instrainat fara drept cladiri, apartamente, terenuri etc. Mai mult, structurile sindicale isi doresc acum sa aiba la dispozitie bani lichizi pe care sa-i poata manevra dupa bunul plac. Se pot folosi mult mai usor de fonduri decat de niste proprietati ce trebuie intretinute si in care ar fi obligati sa investeasca pentru a le face profitabile.
Din discutiile purtate cu reprezentanti ai sindicatelor am aflat ca, in cazul in care Vantu ar reusi sa-si duca planul la bun sfarsit si ar prelua patrimoniul, ar recompensa organizatiile salariatilor cu 5 milioane euro anual. Suma nu este mare, daca ne raportam la profitul ce ar putea fi scos din „gestionarea" averii clasei muncitoare. Pentru unele dintre confederatii ar fi o adevarata mana cereasca sa dispuna de atatia bani, avand in vedere ca salariatii au cam inceput sa realizeze cu ce se „mananca" sindicalismul si nu se mai inghesuie sa faca parte dintr-un astfel de aparat.

Cum s-a pierdut o parte din „averea imobiliara"
Pentru a va face o idee despre ceea ce inseamna astazi miscare sindicala, vom expune doar cateva dintre actiunile care confirma faptul ca salariatii cotizeaza, iar liderii se imbogatesc. In vremea regimului comunist, Uniunea Generala a Sindicatelor din Romania (UGSR) avea in proprietate, printre altele, si circa 300 de locuinte. La Bacau detinea 13 apartamente si o garsoniera, in Bihor 4 apartamente, in Buzau 6, in Bistrita Nasaud 10, in Cluj 15 apartamente si o garsoniera, in Braila 9 apartamente, in Covasna 12, in Galati doua, in Harghita 5 apartamente si o garsoniera, in Iasi 6 apartamente, in Maramures 4 apartamente si o garsoniera, in Mehedinti 12, in Salaj 12 apartamente si o garsoniera, in Vaslui 17 apartamente si o garsoniera, in Valcea 11 apartamente si in Capitala 163 de apartamente si 11 garsoniere. O adevarata retea imobiliara, daca ne raportam la preturile de astazi. Cele mai multe dintre ele erau pozitionate in zonele centrale ale oraselor, fiind locuite de membri marcanti ai miscarii sindicale, care aveau calitatea de chirias.
Dupa Revolutie, casele respective, asemenea unei bune parti din patrimoniul UGSR, au fost luate in custodie de CNSLR-Fratia, care avea statut de administrator. Dar asta nu a impiedicat-o sa vanda locuintele. „La vremea respectiva, au existat procese intre chiriasii care locuiau in acele apartamente si sindicate. Prin neprezentarea CNSLR-Fratia in instanta, cauzele au fost pierdute si, evident, tribunalul s-a pronuntat in favoarea chiriasilor. Cand am intervenit noi, Fratia vanduse cele mai multe case. Nu am putut face altceva decat sa cerem valorificarea la pretul pietei a caselor ramase. A fost o pierdere imensa pentru sindicate, intrucat o locuinta s-a dat pe cateva sute de euro", a explicat pentru SFin Bogdan Iuliu Hossu, presedintele CNS Cartel Alfa.
Vinovata de aceasta tranzactie este Comisia intrunita de CNSLR-Fratia, din care facea parte, printre altii, si Marian Priceputu, un personaj cunoscut in lumea afacerilor imobiliare. Aflat in fruntea CSDR la vremea respectiva, Radu Colceag sustine punctul de vedere al liderului Cartel Alfa, subliniind si el faptul ca „toate fructele au fost mancate de CNSLR-Fratia. Cand Miron Mitrea a preluat organizatia, noi ne-am desprins si am renuntat la tot, formand o noua confederatie".
Si o parte din conducerea CNSLR-Fratia recunoaste ca, mai devreme sau mai tarziu, aceasta problema se va intoarce ca un bumerang impotriva sindicatelor. „De multe ori am spus ca va veni o vreme cand se va da socoteala pentru ceea ce s-a intamplat cu patrimoniul sindical. Exista un bun pe care il primesti si, atunci cand il predai, se trage linie si se fac socotelile", ne-a spus Eugen Luha, vicepresedinte CNSLR-Fratia.

Salariatii de 1 euro ai lui Vantu
Va intrebati, poate, de unde legatura dintre omul de afaceri si liderii sindicali. Raspunsul este foarte simplu: veriga este Liviu Luca.
Figura marcanta a uneia dintre cele mai puternice confederatii, Luca a atras in relatia cu Vantu si alte personaje importante din miscarea muncitoreasca. Astfel s-a ajuns ca o structura care in alte vremuri avea puterea de a face si desface guverne sa se ploconeasca la banii unui singur om: Sorin Ovidiu Vantu. Patronul Realitatea a cautat modalitatea prin care sa-i castige de partea lui pe sindicalisti, postul TV fiind instrumentul-cheie in acest joc.
Potrivit datelor de la Registrul Comertului, mai multi sindicalisti, ce pozeaza de multe ori in aparatorii clasei muncitoare, lucreaza pentru Vantu. Dovada stau documentele aprobate in Consiliile de Administratie ale unor firme despre care se stie foarte bine ca sunt controlate de omul de afaceri. Astfel, societatea Global Video Media SA, cu sediul in Bucuresti, ii are printre asociati pe Liviu Luca (presedintele Federatiei Petrom, dar si prim-vicepresedinte la CNSLR-Fratia), Eu-gen Gheorghe Luha (presedintele Federatiei Gaz Romania si vicepresedinte la CNSLR-Fratia), Cristian Gheorghe Toroipan si Radu Bogdan Negrutzi. La capitolul administratori/lichidatori/cenzori, ii regasim pe Luca, Marius Grigore Petcu (presedinte CNSLR-Fratia), Iacob Baciu (presedinte CSDR), Ion Popescu (presedintele Confederatiei Meridian), Matei Radu Bratianu (secretarul general al BNS), Dumitru Costin (presedintele BNS). De asemenea, firma Realitatea Media SA ii are printre asociati pe Luca si Luha, dar si compania amintita mai sus SC Global Video Media si BLUELINK COMUNICAZIONE (Cyprus) Limited. Si pe lista de administratori ai Realitatea ii putem identifica pe Luca, Petcu, Baciu, Popescu, Bratianu si Costin.
Desi conexiunile sunt mai mult decat clare, sindicalistii sustin ca nu au nicio legatura cu Sorin Ovidiu Vantu, ba unii neaga chiar ca l-ar cunoaste. Intrebat daca a auzit de firma Global Video Media, Iacob Baciu ne-a raspuns in prima faza ca nu. Apoi si-a amintit brusc ca undeva la Registrul Comertului figureaza ca membru in Consiliul de Administratie. „A, da! M-a rugat domnul Luca sa fac parte din acest Consiliu si am acceptat. Potrivit contractului pe care il am, sunt platit cu 1 euro pe luna. Mi se pare normal sa fac parte dintr-o structura media. In felul acesta avem acces la informatiile necesare membrilor de sindicat, cunoastem mai bine programele. Nu stiu care sunt actionarii firmei. Habar nu am daca Sorin Ovidiu Vantu are vreo legatura cu firma respectiva. Pe acest om nu l-am vazut in viata mea", ne-a declarat senin presedintele CSDR.

SOV sta in spatele marii fuziuni sindicale
Exista persoane care activeaza in sindicate si care ne-au povestit ca de cel putin trei ori Vantu a participat la intalniri cu liderii marilor confederatii, printre ei aflandu-se Baciu si Aurel Cornea de la CSDR, Luca si Petcu de la CNSLR-Fratia, Costin si Bratianu de la BNS si Popescu si Ioan Albu de la Meridian. Una dintre ele a avut loc intr-un hotel patronat de „parintele" FNI si Liviu Luca, in Delta Dunarii. Scopul nedeclarat al acestor intruniri a fost acela de a gasi o cale cat mai usoara de intrare in posesia patrimoniului. Sindicatele au facut chiar presiuni pentru elaborarea unei legi care sa le faca stapane pe averea UGSR. In acest mod, ele ar putea dispune fara discutie de toate bunurile, iar trecerea lor in custodia lui Vantu nu ar mai fi o problema.
In momentul in care Guvernul le-a spus sindicalistilor ca nu are cum sa-i improprietareasca, deoarece sunt prea multe organizatii, acestia au apelat si la varianta fuziunii. Orgoliile au fost insa mult prea mari, certurile pe functii prea aprige si nu au ajuns prea departe.
Trebuie precizat insa ca toate aceste zbateri ale sindicatelor pot fi oprite daca structura care are dreptul legal asupra patrimoniului sindical isi cere averea inapoi. „Este uitat un mic detaliu, si anume ca patrimoniul sindical este in proprietatea UGSR, organizatie care nu a fost desfiintata de drept si care la ora actuala functioneaza si isi poate revendica averea. Nu exista niciun act din care sa rezulte ca aceasta entitate nu mai este in viata. UGSR este singura mostenitoare legala a patrimoniului sindical", a precizat, pentru SFin, Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara.
Chiar si asa, averea sindicala de o jumatate de miliard de euro continua sa faca cu ochiul celor care s-au impletit deja in afacerile confederatiilor. SOV a pierdut o lupta, insa razboiul continua pe toate fronturile.


_____________________
http://www.euronews....o...0217&lng=1#


Dacia strike in Romania settled
Workers have ended a pay strike at Renault's Dacia car factory in Romania. They went back to work after being offered an increase in wages of around 23% on average this year. They had demanded a 65% pay rise which Renault called "unrealistic." The unions said both sides had compromised.

Opinions among the workers were mixed, but one woman said: "The amount is satisfactory not just for the management but also for us workers." With regard to her 5% rise for operating a pressing machine she said: "It's not very good but it's enough for the moment."

The total monthly wage bill for Dacia, which makes the low-cost Logan car, is 1.6 million euros. Renault will not say how much the strike cost, but Reuters news agency estimates 50 million euros. What is certain is that 17,000 cars were not built during the stoppage.

The strike started on 24 March. Work restarted at the plant on Friday and the company said it will resume full production on Monday.

Fifteen per cent of the cars that Renault sold last year were Logans and it has been increasing production to meet demand.

Western carmakers have been attracted to the new European Union member by its cheap labour and low taxes. However, mounting wage pressure is seen as a risk to the country's economic stability.

#281
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005

View PostMarcus_Ulpius, on Apr 14 2008, 16:33, said:

Parca văd cum comercianții de dacii, îi indeamnă pe români sa cumpere Logan, de la inălțimea jeepanelor pe care le conduc, ori de la volanul ultimului tip de Mercedes ...

Cum se mai jertfesc ei pentru popor ...

Câtă daruire domne ...   :smoke:


te pomenesti ca aia de vand parizer, mananca toata viata numai parizer. sau aia de fabrica biscuiti mananca doar biscuiti toata viata :)

#282
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
cablistii au intrat in greva...

Quote

GREVĂ LA DACIA  

Peste 240 de angajați ai unei societăți de cablaje au intrat, în această dimineață, în grevă generală pe termen nelimitat. Muncitorii sunt nemulțumiți de nivelul salariilor și cer majorarea acestora. Angajații firmei au solicitat o majorare salarială încă de acum o lună, însă conducerea nu a dat curs acestor solicitări. "De la 1 ianuarie 2008, 200 de lei, începând cu 1 iunie2008, 140 de lei, astea sunt revendicările de când am început noi negocierile, plus alte articole care au rămas în divergență", a declarat Florica Vasilescu, de la firma de cablaje Leoni.

Conform sindicaliștilor, producția de automobile nu va fi afectată deoarece o firmă similară există și în Pitești.

"Sindicatul Autoturisme Dacia va susține Sindicatul Leoni pe întreaga perioadă a grevei", a subliniat și Marin Anghel, vicelider sindical la Sindicatul Automobile Dacia.

Ultimul conflict de muncă de pe platforma Dacia a avut loc la sfârșitul lunii martie. Atunci, peste 8000 de angajați au protestat timp de trei săptămâni.
evz

#283
kill_them_all1000

kill_them_all1000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,061
  • Înscris: 14.07.2005
Aia 240 sunt angajati la Dacia sau sunt angajati la o firma care are un contract de furnizare servicii cu grupul Dacia? Eu cred ca a doua varianta dupa relatarile din articol. Ceea ce inseamna ca nu prea e greva la Dacia.

#284
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View Postkill_them_all1000, on May 5 2008, 13:05, said:

Aia 240 sunt angajati la Dacia sau sunt angajati la o firma care are un contract de furnizare servicii cu grupul Dacia? Eu cred ca a doua varianta dupa relatarile din articol. Ceea ce inseamna ca nu prea e greva la Dacia.

da, nu sint oficial la dacia, sint la o firma adusa de reno' sa faca cablaje pt dacia...
salariul in aceste firme de cablaje este de tot kkt-ul in toata romania...

#285
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
Sa bandajezi niste cabluri cu banda izolatoare si alte chestii cat face?!

#286
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View PostBasarab, on May 5 2008, 16:57, said:

Sa bandajezi niste cabluri cu banda izolatoare si alte chestii cat face?!

in tm se plateste 700ron + bonuri o munca de stat 8 ore in picioare, sauna vara....

Edited by H725, 05 May 2008 - 16:05.


#287
Basarab

Basarab

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 13.07.2004
CAT are un profesor cu 4 ani carte? Dar un doctor stagiar?....

Sa faci niste cabluri nu e mare chestie! Chinezii fac mult mai mute pe ora!

Quote

De aia pleaca din Germania din UE, FORD, NOkia...

Ca cer mult pe niste kkaturi de munci!

#288
Marcus_Ulpius

Marcus_Ulpius

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,364
  • Înscris: 23.03.2008

View PostBasarab, on May 5 2008, 18:05, said:

Chinezii fac mult mai mute pe ora!
Chinezii fac și mute, și surde, și orice le pică ...
Ce să facă și ei, săracii ? Dacă numai d-ăstea au ...

Da' eu cred că le fac la minut, nu pe oră  ...

Edited by Marcus_Ulpius, 05 May 2008 - 18:14.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate