Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Centura PITESTI SE DESCHIDE AZI- ORA 14.00
Last Updated: Mar 12 2009 10:10, Started by
Basarab
, Nov 19 2007 09:30
·
0
#37
Posted 12 December 2007 - 10:48
Fac si comparatia respectiva:
- orasele mari americane sunt construite in majoritatea lor in ultimii 100 - 200 de ani, nu ca orasele mari europene. Diferenta de conceptie este in sistemul de strazi ca o tabla de sah in SUA si Canada: acest sistem este cel mai bun pentru un trafic eficient - simplu sa te orientezi in spatiu cata vreme ai doar 2 directii de deplasare, - un sistem inteligent de denumire a strazilor: dai numere strazilor si stii foarte bine ca dupa intersectia cu Fifth Avenue ar trebui sa vina o intersectie cu strada 'Numarul 6' (nu stiu sigur daca exista asa ceva). Observatie: initial (acum 200 de ani) stilul de parcelare a oraselor americane in dreptunghiuri a fost utilizat pentru o mai usoara vanzare a parcelelor de teren pentru constructii, in primul rand, apoi pentru usurinta transportului (cu trasura, la vremea aceea). Uitati-va pe harta Bucurestiului (dar si a Londrei sau a Parisului), apoi cu Google Earth pe harta vreunui oras american: - in Bucuresti, centru, o puzderie de strazi ce se intersecteaza in unghuiri de 120 de grade, la fel centrul Londrei unde de curand s-a pus taxa pentru soferi. Insa, evident, Europa plateste secolele de dezvoltare haotica a oraselor. Am citit undeva ca standardul american pentru constructia de autostrazi prevede latimea minima a benzilor de circulatie mai mare decat in Europa Alta comparatie in avantajul Americii: - SUA este cel mai mare consumator de petrol, dar totodata si un foarte mare extractor - aici Dumnezeu a fost mai generos cu ei daca le-a pus petrol in subsol. Pana acum 3 - 4 ani litrul de benzina costa 25 - 30 de centi in SUA, acum a ajuns 1 dolar. Inca un avantaj al SUA in constructia infrastructurii: - in ultimii 100 - 150 de ani teritoriul SUA nu a fost devastat de nici un razboi, deci toate administratiile lor au avut timpul necesar sa gandeasca si sa construiasca autostrazi si orase cu strazi largi de la inceput. In Europa, sa dam doar exemplul Germaniei al carei teritoriu a fost bombardat minutios in ultimii ani ai celui de-al doilea razboi mondial, plus ca jumatate din teritoriul fostului RDG a fost trecut de rusi la Polonia, in compensare pentru teritoriul luat de rusi de la polonezi. Edited by siru, 12 December 2007 - 11:15. |
#38
Posted 01 January 2008 - 17:45
Imagini din BASCOV
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RvG-NAhbZqU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] http://bascov.home.ro |
#39
Posted 01 January 2008 - 18:26
siru, on Dec 12 2007, 11:48, said: plus ca jumatate din teritoriul fostului RDG a fost trecut de rusi la Polonia, in compensare pentru teritoriul luat de rusi de la polonezi. Las ca Polonia a fost impartita de 3 ori inainte sa fie divizata Germania...se intinsesera si polonezii cam mult...uite cum nu ai loc de ei nicaieri unde te duci nici azi...sunt ca insectele... Oricum , as reformula propozitia respectiva. DDR nu a fost ciopartita dupa ce a fost creata deja stramb! . A fost doar desfintata, Slava Domnului, dupa caderea Zidului Berlinului. Germaniei i -s-au luat niste teritorii pe care le pretindea si pe care le ciupise in timpul ultimelor sute de ani.Apropos, ce autostarda misto avea DDR in 1985, de la Dresda la Berlin (pana la Berliner Ring care era si atunci, nu e facut acuma, dupa unificare)...si erau numai Lada si Wartburg la greu pe ea... Intr-un loc am vazut un semn care limita viteza tancurilor la 120km/h , parca!!!!!!!!!!Nu puteau sa puna radar pt tancurile sovietice, cred...ajungea semnul... On Topic: referitor la Autostrada Buc Nadlac, mi se pare nitel cam ocolita,..adica nu inteleg de ce trebuie sa ajunga la Timisoara si sa iasa din tara pe la Nadlac? Eu as incepe oricum cu portiunea Nadlac Arad Timisoara. Si cu autostrada de ocolire a Sibiului si a Sebesului si Devei pe care le-as da in folosinta cat de rapid, in 2009-2010. Edited by sanddy1964, 01 January 2008 - 18:27. |
#40
Posted 06 January 2008 - 01:18
Stiu ca in Germania se circula si azi pe autostrazi facute de Hitler.
ma gandesc ca si Hitler asta a inceput cu Berlinul... caci asa ar fi fost normal. Despre partea istorica a problemei germane: teritoriile din Polonia de vest de azi si regiunea Konigsberg-Kaliningrad sunt de fapt Prusia Orientala si aveau populatie germana in 1918 si in 1945. Aceia au fost expulzati de rusi si polonezi in 1945 (circa 8 milioane), alaturi de germanii din Cehia (Sudetenland - 3 milioane) si au ajuns in RFG. Asa se face ca Germania de azi are suprafata mai mica decat Franta, dar populatie mai multa. Aceasta este drama unei tari care a pierdut 2 razboaie mondiale la rand, iar istoria i-au scris-o invingatorii. Sa ne intelegem bine: daca ar fi castigat razboiul, nemtii ar fi facut ce au facut rusii dupa razboi cu tarile invinse. Edited by siru, 06 January 2008 - 01:33. |
#41
Posted 17 March 2008 - 15:10
Sper sa gaseasca mai repede o solutie cu privire la intersectia de la Bascov. Am stat acum o sapt. 1h30' ca sa pot trece...deja nu mai e nici o afacere cu ocolitul Pitestiului
|
#42
Posted 17 March 2008 - 15:25
#43
Posted 19 March 2008 - 17:10
am mers si eu azi pe centura pitestiului, venind de pe autostrada pana la intrarea pitesti-est. bineinteles ca nu imi doream sa ajung pe centura, dar am ratat iesirea spre craiova/pitesti incercand sa depasesc un convoi de tiruri. presemnalizarea nu am vazut-o, cred ca tot din cauza cardurilor de tiruri de pe prima banda. in fine. carosabilul se prezinta ireprosabil. a fost o placere sa trec pe acolo cu toate ca pe urma a trebuit sa ma intorc prin pitesti pana in zona metro, unde aveam de fapt treaba
|
#44
Posted 19 March 2008 - 19:02
am mers de cateva ori pe centura Pitesti-ului si imi place,e proiectata exact ca si o autostrada din vest,se poate merge lejer cu 200km/h tot drumul
din pacate iesirea spre Bascov te arunca direct cu 50 de ani in urma!..rusine incompetentilor care abia dupa ce au finalizat centura s-au gandit sa inceapa si constructia pasarelei absolut necesare! |
#45
Posted 27 March 2008 - 09:44
#46
Posted 31 March 2008 - 22:13
siru, on Dec 11 2007, 21:25, said: Pasajul din Bascov e super-necesar in conditiile actuale: ministrul Orban (care mai are 1 an de mandat) prevede terminarea autostrazii Pitesti - Sibiu in 2013, la termenul asta mai adaugam vreo 3 ani de intarzieri justificate cu exproprieri, studii de fezabilitate gresite etc. Nu poate sta intersectia aia fara pasaj timp de 7 - 10 ani de acum incolo. Acum sunt bani si pentru proiectele mici de acum cativa ani (gen pasaj peste c.f. la Dragos Voda), dar se aloca si pentru proiecte mari - autostrazi. Sa dau si eu astfel de exemple, stupide chiar, care au costat soferii ore intregi de asteptare: - bariera Prundu din Pitesti era plina de camioane si era manevrata manual de un nene. Nenea asta era anuntat prin telefon de la Golesti cand pleca trenul de acolo, iar el punea bariera din timp - cu 15 minute inainte!!! Abia acum, ca s-a dat drumul la centura, onor minstrul transporturilor anunta alocarea banilor pentru o bariera automata in 2008. Totodata, ca sa fim corecti, traficul a crescut infernal in ultimii 4 ani - mi-aduc aminte de anii 1997 - 2000 cand guvernarea taranista scumpea benzina cu 60% o data - ce liber era Bucurestiul! Vedeai dimineata cum doar jumatate din masinile parcate in fata blocului pleaca in oras. Eu faceam dimineata din Crangasi pana la Intercontinental 20 minute, din care 5 minute le pierdeam in jurul ambasadei americane si cu cautarea unui loc de parcare. Unde sunt vremurile alea cand numai unii aveau masini si eu eram printre ei? Aceste pasaje si autostrazi au devenit imperios necesare abia acum, nu in anii aceia. Aceasta situatie face parte din 'visul american' - fiecare om sa aiba o masina - cand visul se implineste nu mai poate nimeni sa circule! Foarte bun rationamentul tau referitor la pasaje. Desi pare doar o solutie "de moment" acel pasaj e necesar pana la executia tronsonului Pitesti-Sibiu. Un alt exemplu bun este decizia fostului ministru al transporturilor Basescu de a reabilita DN2 (E85) de la 2x1 in stare deplorabila la excelentul drum 2x1+banda de urgenta actual. Momentan e o solutie buna pana la constructia viitoarei A5. |
|
#47
Posted 01 April 2008 - 11:10
ionutzyankoo, on Mar 31 2008, 23:13, said: ... Desi pare doar o solutie "de moment" acel pasaj e necesar pana la executia tronsonului Pitesti-Sibiu. ... Din cite am inteles eu acel pasaj nu are nici o legatura cu tronsonul de autostrada Pitesti - Sibiu. Respectivul pasaj asigura iesirea spre Rm.Valcea, iar autostrada nu v-a merge spre Rm.Valcea ci tot inainte spre Curtea de Arges, jonctiunea cu actualul traseu Valcea - Sibiu urmand sa aibe loc in zona localitatii Calinesti. Attached FilesEdited by dacibesti, 01 April 2008 - 11:16. |
#48
Posted 01 April 2008 - 11:41
Sint curios care va fi amenajata pe post de iesire pentru Rimnicu Vilcea, pentru ca vad inca o iesire dupa Curtea de Arges, si care e mai aproape de Rimnic. E posibil sa se reabiliteze acel drum pentru acces de la A1 la Rimnic.
|
#49
Posted 15 April 2008 - 13:54
"Insa, evident, Europa plateste secolele de dezvoltare haotica a oraselor.
Am citit undeva ca standardul american pentru constructia de autostrazi prevede latimea minima a benzilor de circulatie " nup; "cardo " si "decumanos" se numeau primele axe perpendiculare in jurul carora se dezvolta - pe o retea rectangulara - o noua localitate in imperiul roman ( pe vremea aia unde erau americanii ?). exista un documentar facut de national geografic channel; care se cheama "a horse`s arse" si in care este povestit foarte detaliat cum s-a ajuns in europa la unitatile de masura actuale; cum toate au plecat de la dimensiunea fundului unui cal....asta a dictat si latimea unei trasuri, care a dictat si distanta dintre rotile trasurii; chestie care a dictat latimea unui drum, treaba care a dictat o tona de mult alte dimensiuni aparute ulterior ( va recomand documentarul; este foarte interesant !!). "dezvoltarea haotica " a europenilor s-a datorat necesitatii construirii de CETATI care sa-i apere in calea popoarelor migratoare care misunau prin europa pana tarziu in evul mediu - cetatile au trebuit sa se dezvolte din cauza cresterii demografice , si nu aveau cum sa se dezvolte decat spre periferie prin construirea unui nou zid sau mutarea zidului vechi mai spre periferie si completarea lui. asta este adevaratul motiv pentru care marea majoritate a oraselor europene au trama radiala a strazilor - de obicei, in centrul unui oras gaseai atunci ca si acum primaria, catedrala, prefectura si ....arsenalul - la care trebuia sa ajungi cat se poate de greu din afara orasului ( exista o logica in toate; oamenii nu erau asa de cretini cum cred unii astazi....de genu` "ce tampitii si romanii astia; cum sa construiasca un viaduct langa calea ferata ?") "standardul american pentru constructia de autostrazi prevede latimea minima a benzilor".......pai orice standard din lumea asta tot asta face; doar ca difera dimensiunea aia minima. cum bine ziceai, americanii au inceput sa-si dezvolte satele cu case din lemn abia acu` vreo 200 ani; atunci au inceput sa apara aglomerarile urbane in jurul centrelor de comert maritim.....porturile; atat pe coasta de est cat si pe coasta de est. intr-un timp foarte scurt s-a construit haotic din ce in ce mai inghesuit in jurul porturilor dar in timpul asta se nasteau si primele mari averi - din usa - din comertul pe mare; asa ca la un moment dat nevoia economica a invins-o pe cea sociala si in jurul porturilor au inceput sa apara altele - silozuri; depozite; banci, cai ferate, etctetc............- care au inlocuit locuintele din lemn initiale. bancile au inceput sa aibe din ce in ce mai multi bani si putere economica si au cumparat terenuri in zonele portuare si mai tarziu in zonele adiacente. la un moment dat au inceput sa-si construiasca sedii din ce in ce mai "reprezentative"; care sa exprime puterea economica de care sunt capabile. au inceput sa revanda la preturi uriase terenurile cumparate initial, si asa a crescut in general pretul terenului in zonele portuare - orasele port. nevoia de a construi a crescut si ea foarte mult - au mai venit si valuri mari de emigranti - si;...........impreuna cu un foarte mic detaliu pe care prea multa lume il uita - adica acela ca solul este STANCOS sub new york si alte metropole americane.... - s-a nascut orasul dominat de zgarie nori. primii arhitecti care s-au apucat sa faca urbanismul micilor localitati in america trebuia sa fie tampiti sa traseze axele viitoarelor strazi in structura radiala.......n-aveau popoarele barbare care sa-i atace si mai auzisera si ei de cardo si decumanos.....si uite asa ne minunam noi azi de cat de "interesant" este urbanismul din america.....nu urbanismul din america este o performanta ; ci cel din Paris, facut de Haussman ( care a tinut cont de centrele de interes deja existente si practic a redesenat axele majore ale orasului fara sa deranjeze; ba dimpotriva; sa puna in valoare landmarkurile cele mai importante; parisul vechi este cu adevarat recital de urbanism ). americanii nu aveau nici-un motiv sa-si construiasca strazile la dimensiuni care sa fie multiplu de fundul unui cal; teren aveau ...asa ca le-au construit cat se putea de late; dupa aia au aflat ca pe strazi late au loc si masini late.... americanii sunt practici; asa au ajuns la un moment dat sa construiasca prin zona de langa wall street zgarie nori care sa iasa din ce in ce mai mult in consola cu fiecare 2-3 etaje......de se ajungea la situatii aberante in care distanta dintre doua cladiri de pe trotuare opuse sa fie de cativa metri. |
#50
Posted 18 April 2008 - 11:43
Foarte interesant ce spune Zapata.
Mai on topic, asa: ce se intampla cu pasajul Bascov? Cand sa sper ca va fi gata? |
#51
Posted 18 April 2008 - 11:51
Am auzit un zvon care spunea ca va fi gata anul asta prin noiembrie. Probabil va fi inaugurat cu mare pompa inainte de alegeri.
|
|
#52
Posted 25 April 2008 - 12:50
pana la urma cum e cu "autostrada" buc. - pitesti; ocoleste sau nu pitestiul ?
drumul pitesti - sibiu trece tot prin ramnicu valcea deocamdata ? |
#53
Posted 25 April 2008 - 13:01
Ocoleste Pitestiul.....dar de multe ori degeaba. Se intampla frecvent sa pierzi o gramada de timp pe centura ocolitoare, din cauza lucrarilor la pasajul mai sus amintit. E adevarat, cred ca nici varianta prin oras nu e mai buna, deoarece iese in aceeasi intersectie. Abia astept pasajul ala...chiar va rezolva multe in zona. A...si da, drumul spre Sibiu, tot prin Rm. Valcea trece.
Edited by richelieu, 25 April 2008 - 13:01. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users