Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Chip tuning

- - - - -
  • Please log in to reply
372 replies to this topic

#343
voinea

voinea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 27.12.2003
800euro e doar lichidul pentru DPFul tau. Intreaba la un dealer VW cat costa inlocuirea lui cu totul daca se strica si nu mai se poate regenera (iar la generatiile mai noi nu mai este cu aditiv ca la tine)

#344
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Pai nu sunt idiot sa merg la Quark sau Porsche sau mai stiu eu ce reprezentante sunt si sa dau atatia bani. La quark filtru de particule e 5400 RON + 4*220 RON (lichidu)

In schimb, daca le poti lua din germania sau de la un magazin care aduce piese de acolo, iei DPF-ul cu 800-900 EURO si un litru de aditiv cu 20 euro, fata de 60 cat ii la reprezentante ;)

#345
CristiSin

CristiSin

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 21.09.2008
Salutare...Eu am Daewoo Matiz din 2007. Am cumparat un cablu USB - OBD2 si niste softuletze de tuning...niste harti de matiz...dar nu ma prea pricep...exista cineva care ma poate ajuta sa facem obd tuning ? :D Multumesc

#346
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Da-i si tu cu copy-paste si gata  :coolspeak:

#347
reallifehunter

reallifehunter

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 13.06.2008
Sunt posesorul unui Mazda 2 1.6 mzcd 2009 cu motor ford-peugeot.
Problemele mele au inceput in momentul in care am decis renuntarea la dpf.
Mai multi prieteni din UK au aceeasi masina si au rezolvat aceasta problema cu 30pounds.Se pare ca la mine problema incompetentei de ordin general pe piata de soft sau a unui ghinion fabulos si-au spus cuvantul si am incaruntit cu problemele interminabile legate de inexistenta unui soft competent DPF-Off.
Ca sa nu ma lungesc, povestea incepe cu forumurile UK in care toti renunta la Fap si resofteaza cu dpf-off motoarele de 1.6 tdci-mzcd-hdi.
Sarim peste primele firme contactate care sustineau sus si tare ca as avea doua calculatoare, unul Denso si toate SF-urile debitate in aceasta directie.Bineinteles ca am un binecunoscut bosch edc16.
Ajung la un baiat foarte priceput-printre putinii din orasul Alba Iulia care are aparatura performanta si imi garanteaza rescrierea softului.
Ma bag, decupez tulumba, scot afara FAP-ul, las cat-ul la locul sau, sudez, asamblez si fericita ma prezint pt resoftare.
Si de aici incep problemele:Baiatul imi spune ca softul trebuie sa-l cumpere de la cei care se ocupa cu softuri dedicate.Bun, stabilim sa luam de la TCM turbo-Dragos Voinea.
Platesc frumusel 200 euroi, se achizitioneaza softul si distractia incepe:Mentionez ca inainte masina functiona impecabil, tragea in ture, nu avea nici o eroare etc.

Se rescrie softul cu ECUdat jos de pe masina, operatie reusita,nu se buleste nimic pe acolo, testare zero erori.Cu noul soft insa, dupa montarea ecu pe masina, se aprinde martorul ,,rotita dintata" si masina este in ,,limp mode"-turatie si putere limitate.Baiatul electrician care este si foarte ocupat imi spune ca va lua un alt soft.
Pierd cateva zile-din cauza electricianului.Primeste un alt soft de la dl Voinea.Soft care ar trebui sa ,,citeasca erorile", un fel de debugger si apoi trimis inapoi la dl Voinea.
Dupa cateva zile de asteptare , cu masina imobilizata vine noul soft refacut.Se rescrie pe masina, se monteaza ECU, nici un martor aprins, masina merge bine 200 de km apoi din nou limp mode 50 de km apoi iar bine 200 de km, ca la ceas.Suspectez ca isi face regenerare in background si ma intorc la electrician.
Decidem sa lucram cu altcineva si alegem de data asta pe cineva din Iasi-somitate in resoftare, tot Dragos il cheama-toponimie de nume.
Ii trimitem amble softuri-primul al meu original, al doilea cel al dl Voinea si al treilea -ultimul tot TCM turbo.
Tipul de la iasi rade desigur si spune ca softul este prost si trimite el un soft calumea.ca o paranteaza am observat o chestie intre prost gust si egocentrism incompetent:fiecare ,,nou" meserias rade de anteriorul si se da el mare cunoscator.Fiecare este numai el detinatorul unic al softului calumea.dar sa revenim:

De la Iasi primesc alt soft.Alte zile pierdute cu masina imobilizata, treaba printre picaturi, toata lumea este nervoasa, nimeni nu are timp etc etc banii mei dati in schimb.

In final vine ziua cea mare, se rescrie si acest soft.Minune:de data asta am aprinse si martorul motor check engine, si rotita zimtata.
Sunam la iasi si ni se spuen ca trebuiesc sterse erorile si va fi ok.Erorile insa nu se pot sterge-reapar la prima cheie.masina intra in ,,super-limp-mode"-o exprimare personala de a mea.Adica putere ioc si vit max 80km/h in scrematuri.
Citim erorile si desigur aopare eroare ,,DPF fault si DPf clogging".
Resunam la iasi.Omul softis e deja si ocupat si greu de prins la tel , a se vedea iritat.
Sun al alta firma-nu mai retin numele-ultima speranta,pe undeva pe la Arad.Un paranoic scapat de la sectia de boli mintale imi dezvaluie secretul, razand desigur:nu se poate face DPF off la mazda ci doar se ascund erorile.De fapt la 1.6 tdci pe Ford nimeni nu face dpf off de calitate.Vine si cu solutia:un emulator minune 150 eur si softul original 250eur, totul la modica suma de 400 eur.
Apoi gasesc pe forumuri ceva ceva ce seamana cu problema mea;dupa DPF off, pe Ford, multora ,,li se pare" ca masina nu mai fuge ca inainte.Se ajunge la ciptuning, ocazie cu care dupa o cheltuiala de 220eur dpfOff+150eur(cu oferta) ciptuning masina este vraiste:trage violent, se limiteaza la 4800 ture, consumul o ia razna.
,,LI" se explica ca este normal ca masina sa se comporte ,,diferit" dupa scoaterea FAP-ului.Multi renunta, altii dispar in blazare si in general toata lumea este multumita.Incompetenta in acest domeniu-dpf off este totala si necunoasterea asisderea.
Azi, dupa o ultima sondare a forumurilor am intalnit si un baiat care si-a facut dpf off pe un Focus 1.6 TDCI.Multumit.I-am condus masina;nu avea nici o legatura cum ar fi trebuit sa traga TDCI-ul ala.Baiatul nu intelegea de ce sunt chitibusar eu.Nu am stat sa-i explic ca am avut motorul ala pe ,,n,, masini , de la C4 la Fiesta econetic si Peugeot 207 si stiu foarte bine cum trebuie sa traga.Simt exact ce inseamna 90cp pe 1.6 si 110cp..Masina lui avea cel mult 75-80 de cp, era lenesa si urca greu in ture.
M-am gandit cati oare nu-si cunosc masinile si au problema mea.Doar ca avand norocul unui soft mai bunicel, nu au martori aprinsi in bord.
Revenind la problema mea si fara sa intram in detalii cat sunt de catranit si ajuns la capatul nervilor;fara sa socotim cati bani am pierdut si timp;
va rog daca stie cineva un soft FUNCTIONAL in toti parametrii=martori stinsi la bord, pastrata puterea celor 90cp, ZERO regenerari in background, no limp mode...Sa ma ajute.

Baiatului electrician nu-i mai pot cere manopera inapoi pt ca a muncit saractul de 5 ori.El va rescrie softul-m-am convins ca saracul rescrie BINE ceea ce i se da.
Sau orice sugestie sau sfat, altul in afara de ,,Cine te-a pus sa dai fapul jos".
Va multumesc tare mult.

#348
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postreallifehunter, on 02 noiembrie 2013 - 20:01, said:

...........
Bla , bla , bla
In concluzie e bine sa ne luam masini pe care le putem intretine. Cati bani ai dat pe soft facut pe bordura, iti schimbai dpf-ul.

Referitor la chip-tuning -
Am resoftat si diesel si benzina, dar m-am ferit de firme de 2 lei, de "electronisti" care si-au cumparat o interfata de pe e-bay , si 3 harti piratate de pe net. Am si eu 4 interfete de BMW ( e 100 euro pe ebay pentru programare ecu ) , am si harti dar nu ma bag ca trebuie sa stii ce faci si nu te joci cu masina clientului / prietenului.
O firma de tuning serioasa are dyno , in-house ca sa-ti demonstreze performantele, iti dau cd-ul cu back-up la soft-ul original, ofera rescriere gratis ( in caz ca te duci la reprezentanta si faci update de soft), ofera garantie 5 ani la soft ( unele pentru 150 euro pe an, ofera la tot motorul ).
De aia la Hartge sau Hamman, sau orice firma serioasa dai 500-800 euro pentru o resoftare. La Gigel pe bordura e 150 euro , si da din umeri cand iti buleste ECU-ul.
In primul rand o firma serioasa nu se baga daca sunt probleme. Se face dyno si daca motorul nu e in parametrii te trimite acasa sa-ti rezolvi problemele si dupa aia sa vii la soft.

La 545i (2005 odb2 ), se poate face remap doar  pe ecu (desfacut calculatorul, dezlipit eprom-ul ). Aveau baietii interfata speciala, mi-au facut treaba si n-am probleme de 2 ani.

#349
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
la firmele alea serioase dai banii aia pt ca au asigurari si multe altele de platit; si tu poti face curs la un tuner, cumperi echipamente si acces pe serverul lor sa poti lua harti gata facute, atit varianta de fabrica cit si modificate.
La somitati, chiar daca folosesc copy paste, mai umbla si la acordul fin, iar un test dyno si tot asa.

Si softul meu a fost prima data facut mai pe viteza cum am zis eu si a durat maxim juma' de ora si apoi a fost facut pe indelete in vreo 2 3 ore. Evident ca fara dyno :D

#350
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Am resoftat doua masini,320d si A4 3.0tdi,La A4 am facut ceva mai agresiv,cu niciuna nu am avut probleme.

#351
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Vine Black Friday si pentru acest domeniu Posted Image

"Mai sunt 16 zile pana la BF 2013 .
Pentru ca intr-o singura zi putem modifica un numar limitat de masini, va rugam sa faceti programarile din timp .
Oferta este valabila in Bucuresti,Bacau, Bistrita, Cluj Napoca, Constanta, Iasi si Suceava (poate pana la BF sunt si alti distribuitori TCM TURBO convinsi sa aplice aceste preturi speciale pentru lucrari stage1 TCM TURBO). 50% reducere din preturile de lista afisate pe www.TCMturbo.ro"

Attached Files



#352
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
adica reducere de BF, daca se fac din timp programari :)

#353
stef333777

stef333777

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 26.04.2015
Salut! Am un VW Golf 4 din 2002 1.4 16v cu 75CP si as vrea sa ii pun un chip.
1. Pana la cat ar putea creste puterea?
2. Consumul creste, scade sau ramane acelasi?
3. Afecteaza motorul cu ceva sau care sunt riscurile avand in vedere faptul ca bat tachetii?
Multumesc anticipat! :-)

Edited by stef333777, 26 April 2015 - 22:14.


#354
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
La un motor atât de vechi nu cred că merită riscul.

#355
boppzoli

boppzoli

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 19.04.2006
Buna tuturor!
Sunt curios daca a mai patit cineva ca la un update de soft la reprezentanta sa i se reduca puterea motorului inter 3000-4000 RPM. Iar dupa 4000 pana la vreo 4600 (in rosu) iarasi sa traga bine ...
Este vorba despre un Ford Fokus Mk1 din 2004 cu motor 1.8 TDCI de 115 cp. Asta am patit-o cam de 2 ani jumate cand am fost sa fac o diagnoza de verificare, masina fiind luata de mine in 2009 si nefiind testata pana atunci ... Tipul mi-a zis ca exista update de PCM la motorul meu si de obicei se fac optimizari si imbunatatiri si ar fi bine sa se faca upgrade-ul. Si in ziua de azi i-mi vine sa dau cu capul in perete cand ma gandesc la clipa aceea cand mi-am dat acordul pentru update-ul de soft. Am fost foarte multumit de cum mergea inclusiv pe plaja 3000-4000 rpm, tragea liniar de la vreo 1900 pana la rosu ... Desi am fost avertizat ca nu se poate face downgrade dupa ce se face upgrade ...
Deci ati mai intalnit cazuri din astea?
Nu zic ca acum nu trage pe plaja respectiva dar simt eu ca nu trage acolo ca inainte ...
Numai bine!

#356
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

View Poststef333777, on 26 aprilie 2015 - 22:11, said:

Salut! Am un VW Golf 4 din 2002 1.4 16v cu 75CP si as vrea sa ii pun un chip.
1. Pana la cat ar putea creste puterea?
prea putin fata de costuri ,asa ca mai bine schimbi msaina

View Postboppzoli, on 03 iunie 2015 - 08:21, said:

Buna tuturor!
Sunt curios daca a mai patit cineva ca la un update de soft la reprezentanta sa i se reduca puterea motorului inter 3000-4000 RPM. Iar dupa 4000 pana la vreo 4600 (in rosu) iarasi sa traga bine ...
Este vorba despre un Ford Fokus Mk1 din 2004 cu motor 1.8 TDCI de 115 cp. Asta am patit-o cam de 2 ani jumate cand am fost sa fac o diagnoza de verificare, masina fiind luata de mine in 2009 si nefiind testata pana atunci ... Tipul mi-a zis ca exista update de PCM la motorul meu si de obicei se fac optimizari si imbunatatiri si ar fi bine sa se faca upgrade-ul. Si in ziua de azi i-mi vine sa dau cu capul in perete cand ma gandesc la clipa aceea cand mi-am dat acordul pentru update-ul de soft. Am fost foarte multumit de cum mergea inclusiv pe plaja 3000-4000 rpm, tragea liniar de la vreo 1900 pana la rosu ... Desi am fost avertizat ca nu se poate face downgrade dupa ce se face upgrade ...
Deci ati mai intalnit cazuri din astea?
Nu zic ca acum nu trage pe plaja respectiva dar simt eu ca nu trage acolo ca inainte ...
Numai bine!
ai semnalat asta la dealer?!? poate ai altceva defect...

#357
boppzoli

boppzoli

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 19.04.2006
Da, am semnalat, dar ei zic ca mi-au zis de la inceput ca nu se poate face downgrade ... am sunat la mai multi reprezentanti din tara si toti spun ca nu se poate face downgrade ... in urma diagnozei mi-a trimis pe email si un fisier WORD in care sunt descrise pasii testului si am si codurile softurilor (original + upgrade-ul ...)
Acum ca sa fiu si pozitiv ... in urma upgrade-ului a scazut consumul de carburant in oras, cu circa 1-1.2 L/100 km si a crescut cuplul la turatii mai joase, deci acum se simte deja de pe la 1500-1600 RPM ca trage mai bine (inainte era 1900-2000)  ... deci sunt si lucruri pozitive ... de asta nici nu m-am zbatut foarte mult, dar ma-nnerveaza chestia asta cu putere ceva scazuta in turatii mai mari ...
Si ce e interesant ca dupa ce trece de 4000 RPM iarasi trage bine, (acolo unde teoretic ar trebui sa piarda putin din putere) ... pana la rosu ... in treapta a 2-a se observa asta cel mai bine ... si in treapta 1-a, daca plec mai nervos de pe loc (dar nu prea fac din astea ...)
Eventual daca postez aici codul (serialul sau stiu eu cum se numeste ...) ECU-ului vechi, poate cineva (poate dintre tuneri) sa ma ajute cu softul original?
Numai bine!

Edited by boppzoli, 03 June 2015 - 12:29.


#358
boppzoli

boppzoli

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 19.04.2006
Poate totusi ma poate ajuta cineva:
Inainte de update am avut (PCM) Part Number = 3M51LB, care are soft din 2003, iar dupa update am Module Part Number : 5S41AA, care este din 2005.
Numai bine! Posted Image

#359
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Chip tuning sau power box ?
Care e mai putin riscant pentru masina (posibile probleme pentru masina) ?

#360
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postmufasa, on 15 septembrie 2015 - 20:36, said:

Chip tuning sau power box ?
Care e mai putin riscant pentru masina (posibile probleme pentru masina) ?

Chip tuning-ul e mai safe teoretic pentru ca poate modifica toata harta de injectie ( se apropie mai mult de implementarea din fabrica). PowerBox-ul "pacaleste" doar unele semnalele deja trimise/primite din ECU (si e mai limitat in ce poate sa faca).
Ambele sunt riscante pentru ca depind de calitatea softului /implementarilor. Cu ambele poti sa ridici presiunea in turbo peste limite admise si sa faci praf/uzezi componente.

Multe powerbox-uri sunt prostii chinezesti cu 1 rezistenta , sau un semireglabil care pacalesc valorile de la debitmetru/senzori si atunci ecu-ul baga mai multa motorina/benzina. Sau mai periculos , "neutralizeaza" senzorii de knock si ECU baga avans peste limitele admise.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate