Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Chip tuning

- - - - -
  • Please log in to reply
372 replies to this topic

#325
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Bre, daca tot va mananca de o remapare, de ce spanac puneti orice mapa va baga pe gat "tunerul"?
Nu mai bine puneti una "custom", facuta pentru nevoile fiecaruia? Poate cineva vrea doar cuplu mai mult la o turatie mai mica - pentru mersul urban, iar altii vor putere mai multa la turatii mai mari (depasire, 3500rpm, diesel-ul incepe sa nu mai traga, daca retrogradezi esti pa) etc. etc.

#326
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
citi "tuneri" crezi ca iti fac mapa care trebuie si sa fie si ok ;) ???

#327
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007

 Marius3k, on 17th April 2010, 00:09, said:

Bre, daca tot va mananca de o remapare, de ce spanac puneti orice mapa va baga pe gat "tunerul"?
Nu mai bine puneti una "custom", facuta pentru nevoile fiecaruia? Poate cineva vrea doar cuplu mai mult la o turatie mai mica - pentru mersul urban, iar altii vor putere mai multa la turatii mai mari (depasire, 3500rpm, diesel-ul incepe sa nu mai traga, daca retrogradezi esti pa) etc. etc.
E greu cu softurile custom (la dizal).
Ce au tunarii acopera cat mai mult, e optimizat pt toata lumea.
La custom de cele mai multe ori unde castigi, pierzi in alta parte.

Treaba cu 3500 rpm ''dizalu nu mai trage'' e poveste (comparatii fara rost cu benzinarul). Cuplul si puterea de dezvolta/desfasoara pana la ~4000 rpm pt ca asta e turatia maxima la dizal. Tu trebuie te muncesti pe intervalul asta (ex 2000-3700 rpm), numai daca nu stii, poti avea ceva probleme (de obicei benzinarii au ceva probleme cand trec pe dizal).

Si nu trebuie uitat de mirajul turbo, asa spun multi ca dizalu la 3500 nu mai trage, pai nu mai trage ca si pana la 3000 rpm, dar daca te uiti la valoarea cuplului ai sa vezi ca e mai mare ca la un benzinar aspirat in zona lui de cuplu maxim.
Tine constant un dizal in 3500 rpm si baga talpa in el, sa vezi ca trage bine pana la 4000, doar ca voi vreti cuplul ala miraculos sa fie cat  caruta pe toata plaja de turatii...

#328
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 28.11.2005
Tunarii adevarati citesc motorul, prelucreaza fisierul si pun altul, e custom, cel care doar rescrie softul cu o mapa pe care o are el e asa juma de tunar.

#329
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Octavian___, on 16th April 2010, 18:48, said:

Sunt convins ca ce spun imi pot multi confirma (posesori de dizaluri magice - adica turbo), iti doresti mai mult de 280-300 Nm la ~1400 kile.
Aaaaa, bine, asta fara doar si poate, cu cat cuplul e mai mare cu atat mai greu te saturi de el. Si asta pentru ca factorul numit "obisnuinta" se instaleaza mai greu. Dar te rog sa tii cont si de cutia de viteze. Uite, imi permit sa-ti dau un sfat, cu conditia sa nu te superi. Tu iti mai poti "mapa" o data masina ta. Cum ? Cu o cutie de Clio de 1.4. Clio e oleaca mai greu decat loganul cu k7j-ul sub capota, dar are reprizele mult mai viguroase. Probabil ca ar trebui sa se mai si potriveasca mecanic la Logan.

 rotnic, on 17th April 2010, 11:00, said:

cel care doar rescrie softul cu o mapa pe care o are el e asa juma de tunar.
Ehe, cam toti is asa. Sau, ma rog, putini sunt aia custom. Iar treaba e ca majoritatea clientilor nu prea se pricep si nu stiu pe ce dau banii.

Edited by cristi.r, 17 April 2010 - 15:20.


#330
voinea

voinea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 27.12.2003
pentru cei ce se dau ca ar fi cunoscatori probabil stiti softul WinOLS al companiei EVC Germania. Pe situl lor gasiti o lista cu firme ce le folosesc softul si au urmat cursuri cu acest program -> http://www.evc.de/en/service/links.asp

#331
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 rotnic, on 17th April 2010, 11:00, said:

Tunarii adevarati citesc motorul, prelucreaza fisierul si pun altul, e custom, cel care doar rescrie softul cu o mapa pe care o are el e asa juma de tunar.

subscriu

eu la bmw/audi am facut soft la un bun prieten,pret moka,bmw-ul avea 170 si ceva de mii cand am facut softul,merge perfect (aprox 185k km),el nu mi-a recomandat stagiu 2,3 (mama masii cate or fi),in schimb mi-a zis ca nu sunt pb din pricina kilometrajului,doar sa schimb inainte tot ce inseamna filtru si ulei

nu stiu ce interes avea sa ma minta,bani nu a luat,experienta are destula

#332
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 voinea, on 17th April 2010, 21:23, said:

pentru cei ce se dau ca ar fi cunoscatori probabil stiti softul WinOLS al companiei EVC Germania. Pe situl lor gasiti o lista cu firme ce le folosesc softul si au urmat cursuri cu acest program -> http://www.evc.de/en/service/links.asp
Nu la tine se refera discutia asta.

#333
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 Octavian___, on 17th April 2010, 09:29, said:

E greu cu softurile custom (la dizal).
Ce au tunarii acopera cat mai mult, e optimizat pt toata lumea.
La custom de cele mai multe ori unde castigi, pierzi in alta parte.

Treaba cu 3500 rpm ''dizalu nu mai trage'' e poveste (comparatii fara rost cu benzinarul). Cuplul si puterea de dezvolta/desfasoara pana la ~4000 rpm pt ca asta e turatia maxima la dizal. Tu trebuie te muncesti pe intervalul asta (ex 2000-3700 rpm), numai daca nu stii, poti avea ceva probleme (de obicei benzinarii au ceva probleme cand trec pe dizal).

Si nu trebuie uitat de mirajul turbo, asa spun multi ca dizalu la 3500 nu mai trage, pai nu mai trage ca si pana la 3000 rpm, dar daca te uiti la valoarea cuplului ai sa vezi ca e mai mare ca la un benzinar aspirat in zona lui de cuplu maxim.
Tine constant un dizal in 3500 rpm si baga talpa in el, sa vezi ca trage bine pana la 4000, doar ca voi vreti cuplul ala miraculos sa fie cat  caruta pe toata plaja de turatii...
depinde, la mine trage si daca e nevoie schimb si la rosu-4500rpm. Puterea nu scade deloc doar ca senzatia nu mai e asa puternica pentru ca ai trecut de faza de zvac si te obijnuiesti cu moemntul dar de tras trage bine de la 1500 la 4500 rpm masina. In mare un diesel de 100 cp are 200 nm de la 1500 rpm pana la 3500 si minimul e undeva la 160 nm ceea ce il face clar superior unei masini de puteri similare care are de regula macim 150nm. Masina pe benzina castiga la liniute...
Eu tot ma gandesc daca nu poate sa crape ambreiajul sau ceva pe la trenul de rulare daca presiunea fortele sunt mai mari si nu a fost gandit pentru asta. La fel si  legat de turbo, poate fumega mai usor la mersul subturat.

#334
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
Cu fumul intr-adevar ai dreptate, cam orice diesel cu soft scoate fum destul de sesizabil :).oricum sunt diesele care scot si fara soft asa ca nu e problema. cu ambreiajul nu ai probleme decat daca il fortezi la plecari de pe loc. La mers normal nu ai treaba.

#335
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
interesanta ar fi daca am sti explicatia pentru fum... Ca asa daca merg cu masina cat de cat nu fumega deloc dar daca fac sa zicem 200 km mers in treapta a 4-a la 1500 rpm cu accelerari usoare asa incepe sa fumege mai ales la turatie mare.

#336
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Din cate-am inteles la diesel la turatii mai mari motorina nu are timp sa arda integral.

#337
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007

 cristi.r, on 17th April 2010, 16:19, said:

........................Uite, imi permit sa-ti dau un sfat, cu conditia sa nu te superi. Tu iti mai poti "mapa" o data masina ta. Cum ? Cu o cutie de Clio de 1.4. Clio e oleaca mai greu decat loganul cu k7j-ul sub capota, dar are reprizele mult mai viguroase. Probabil ca ar trebui sa se mai si potriveasca mecanic la Logan.
...........................................................
Nu ma supar deloc, de mult imi doresc o cutie de Clio pe utilaj, cu toate ca am fost combatut din multe parti (creste consumu, prea turata, chestii d-astea de ''profesionisti amatori'').
As avea clar reprize mai bune (ceea ce lipseste cu desavarsire la Logan empei).

Edited by Octavian___, 25 April 2010 - 07:55.


#338
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai tocmai aia e smecheria. La stilul tau de condus ai avea consum mai mic cu cutia de Clio. Cutia pe care o ai acum este pentru mers "loganeste" :D

#339
Log-off

Log-off

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 03.08.2008
Salut, te rog citeste.
Sandossu- scuze pentru posturile pe numele meu de mai sus. Nu eu sunt troll-ul. A fost de fapt altcineva, cu care am impartit acelasi calculator(numele lui pe forum este slapass, parcă), a uitat să se logheze pe userul lui, era cu password reminder. Nu am fost eu. Mii de scuze pentru deranjul de mai sus.
- Adevăratul Log-Off.  :newblush:

Edited by Log-off, 04 May 2010 - 20:08.


#340
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Cam toate dieselurile euro 3 sau sub scot fum, cand le calci cel putin. Eu am un Passat 2.0 TDI din 2004 cu DPF si nu scoate fum nici acuma cand ii resoftat, oricat i-as da in gura.


Cat despre resoftare, cel mai bine este sa-ti faci unu pe plac, sa-l freci la nervi pe tuner pana iti pune unu care sa ti se potriveasca. Mie mi-a facut 4 soft-uri pana sa il gasim pe ala bun..si am asteptat si destul de mult datorita motorizarii mai rare..

#341
voinea

voinea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 27.12.2003
1) un tuner care pune din 4 incercari un soft pe placul tau ori nu a stat de vorba cu tine sa-i explici ce vrei ori nu se pricepe.

2) pentru ca ai DPF ar fi o problema sa scoti fum negru. Scopul acestuia este sa poluezi mai putin si sa nu ai fum deloc pe evacuare
Citeste despre DPF in wikipedia ->  http://de.wikipedia....lpartikelfilter (eventual baga cu google translate pagina )

PS: DPFul a ajuns sa fie scos destul de frecvent de pe masini de 4-5-6 ani datorita motorinei proaste de la noi si lipsei autostrazilor (masina cu DPF cand mergi constant cu viteza X pentru 20-30-40 minute declanseaza regenerarea DPFului si in aceste 30-40 minute se curata ce ai strans in DPF). Cum la noi nu ai astfel de ocazii masinile cu DPF au de suferit dupa 150-200.000km de romania si ajunga ori sa inlocuiasca DPF  (cam 2000euro) ori sa-l scoata fizic (punand un catalizator normal in locului si se dezactiveaza la un chiptuner bun din softul ECUului citirea senzorilor de temeperatura/presiune DPF si tot ce inseamna despre regenerare)

Exemplu pentru masina ta cu electronica SIEMENS
2.0_TDI_140PS_orig_ppd1.3.bin
File size: 244 Kb
Scanning for structures... Pass: 0
PPD1.1 VAG L1 - DTC_TL structure
PPD - DPF control
PPD - L1
PPD1.1 VAG L2 - Group handling DTC found
PPD - DTC
PPD - D1
PPD - D2
PPD1.1 VAG Temp Probe - Group handling DTC found
Total time: 2min

DPF remeved

#342
dsorinn

dsorinn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 14.11.2012
Pai problema cu soft-urile nu a fost strict din cauza tunerului, pentru ca nici eu nu i-am spus exact ce vreau. Primul soft era prea "soft", adica nu simteam o diferenta considerabila de putere. Eu presupun ca soft-ul ala imi da cam 15-20 CP maxim fata de stock. In schimb, consumul era considerabil mai mic la mersul normal. Urmatoarele 3 soft-uri au fost facute de altcineva. Primul era softul original + ceva imbunatatiri (mai mult pt optimizarea consumului era facut), al 2-lea era cam ca si primul soft care l-am avut, iar al 3-lea este pe placul meu. Masina trage super bine cu el, iar la mers normal consumul este ca si cu cel stock. Am facut si ceva teste cu vag com-ul (stiu ca nu sunt precise) si pe teste valoarea maxima la CP mi-a dat 181, iar la cuplu 410.

Deocamdata nu pot fi sigur de nimic, pentru ca eu am ceva probleme cu masina si din cauza asta am si decis sa pun softul stock. Saptamana asta sau cealalata voi schimba pompa de tandem, din cauza careia am probleme si cu consumu, si cu puterea si frana..si mai multe; distributia (cu toate rolele, curelele si pompa de apa..etc) o sa fie schimbata (are aprox 80 000 km si a inceput sa scartie), si eventual si pompa de servo care imi face figuri din pacate. Dupa schimbarea pieselor, voi pune iar ultimul soft si voi vedea cum merge.

DPF-ul la mine este cu lichid de curatare (amestec de motorina + lichid) si are ceva km, dar inca nu ma gandesc sa-l schimb pana nu-mi face probleme mai multe. Curatirea si-o face cam de 2-3 ori la un plin consumat strict in oras. (aprox. 650 km)



P.S. DPF-ul este 800 euro :)

Edited by sor|nn, 05 May 2010 - 11:11.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate