Chip tuning
Last Updated: Jan 10 2018 22:13, Started by
ciutacu
, Sep 07 2007 22:07
·
0
#325
Posted 16 April 2010 - 23:09
Bre, daca tot va mananca de o remapare, de ce spanac puneti orice mapa va baga pe gat "tunerul"?
Nu mai bine puneti una "custom", facuta pentru nevoile fiecaruia? Poate cineva vrea doar cuplu mai mult la o turatie mai mica - pentru mersul urban, iar altii vor putere mai multa la turatii mai mari (depasire, 3500rpm, diesel-ul incepe sa nu mai traga, daca retrogradezi esti pa) etc. etc. |
#326
Posted 16 April 2010 - 23:12
citi "tuneri" crezi ca iti fac mapa care trebuie si sa fie si ok ???
|
#327
Posted 17 April 2010 - 08:29
Marius3k, on 17th April 2010, 00:09, said: Bre, daca tot va mananca de o remapare, de ce spanac puneti orice mapa va baga pe gat "tunerul"? Nu mai bine puneti una "custom", facuta pentru nevoile fiecaruia? Poate cineva vrea doar cuplu mai mult la o turatie mai mica - pentru mersul urban, iar altii vor putere mai multa la turatii mai mari (depasire, 3500rpm, diesel-ul incepe sa nu mai traga, daca retrogradezi esti pa) etc. etc. Ce au tunarii acopera cat mai mult, e optimizat pt toata lumea. La custom de cele mai multe ori unde castigi, pierzi in alta parte. Treaba cu 3500 rpm ''dizalu nu mai trage'' e poveste (comparatii fara rost cu benzinarul). Cuplul si puterea de dezvolta/desfasoara pana la ~4000 rpm pt ca asta e turatia maxima la dizal. Tu trebuie te muncesti pe intervalul asta (ex 2000-3700 rpm), numai daca nu stii, poti avea ceva probleme (de obicei benzinarii au ceva probleme cand trec pe dizal). Si nu trebuie uitat de mirajul turbo, asa spun multi ca dizalu la 3500 nu mai trage, pai nu mai trage ca si pana la 3000 rpm, dar daca te uiti la valoarea cuplului ai sa vezi ca e mai mare ca la un benzinar aspirat in zona lui de cuplu maxim. Tine constant un dizal in 3500 rpm si baga talpa in el, sa vezi ca trage bine pana la 4000, doar ca voi vreti cuplul ala miraculos sa fie cat caruta pe toata plaja de turatii... |
#328
Posted 17 April 2010 - 10:00
Tunarii adevarati citesc motorul, prelucreaza fisierul si pun altul, e custom, cel care doar rescrie softul cu o mapa pe care o are el e asa juma de tunar.
|
#329
Posted 17 April 2010 - 15:19
Octavian___, on 16th April 2010, 18:48, said: Sunt convins ca ce spun imi pot multi confirma (posesori de dizaluri magice - adica turbo), iti doresti mai mult de 280-300 Nm la ~1400 kile. rotnic, on 17th April 2010, 11:00, said: cel care doar rescrie softul cu o mapa pe care o are el e asa juma de tunar. Edited by cristi.r, 17 April 2010 - 15:20. |
#330
Posted 17 April 2010 - 20:23
pentru cei ce se dau ca ar fi cunoscatori probabil stiti softul WinOLS al companiei EVC Germania. Pe situl lor gasiti o lista cu firme ce le folosesc softul si au urmat cursuri cu acest program -> http://www.evc.de/en/service/links.asp
|
#331
Posted 17 April 2010 - 23:07
rotnic, on 17th April 2010, 11:00, said: Tunarii adevarati citesc motorul, prelucreaza fisierul si pun altul, e custom, cel care doar rescrie softul cu o mapa pe care o are el e asa juma de tunar. subscriu eu la bmw/audi am facut soft la un bun prieten,pret moka,bmw-ul avea 170 si ceva de mii cand am facut softul,merge perfect (aprox 185k km),el nu mi-a recomandat stagiu 2,3 (mama masii cate or fi),in schimb mi-a zis ca nu sunt pb din pricina kilometrajului,doar sa schimb inainte tot ce inseamna filtru si ulei nu stiu ce interes avea sa ma minta,bani nu a luat,experienta are destula |
#332
Posted 18 April 2010 - 01:31
voinea, on 17th April 2010, 21:23, said: pentru cei ce se dau ca ar fi cunoscatori probabil stiti softul WinOLS al companiei EVC Germania. Pe situl lor gasiti o lista cu firme ce le folosesc softul si au urmat cursuri cu acest program -> http://www.evc.de/en/service/links.asp |
#333
Posted 18 April 2010 - 14:07
Octavian___, on 17th April 2010, 09:29, said: E greu cu softurile custom (la dizal). Ce au tunarii acopera cat mai mult, e optimizat pt toata lumea. La custom de cele mai multe ori unde castigi, pierzi in alta parte. Treaba cu 3500 rpm ''dizalu nu mai trage'' e poveste (comparatii fara rost cu benzinarul). Cuplul si puterea de dezvolta/desfasoara pana la ~4000 rpm pt ca asta e turatia maxima la dizal. Tu trebuie te muncesti pe intervalul asta (ex 2000-3700 rpm), numai daca nu stii, poti avea ceva probleme (de obicei benzinarii au ceva probleme cand trec pe dizal). Si nu trebuie uitat de mirajul turbo, asa spun multi ca dizalu la 3500 nu mai trage, pai nu mai trage ca si pana la 3000 rpm, dar daca te uiti la valoarea cuplului ai sa vezi ca e mai mare ca la un benzinar aspirat in zona lui de cuplu maxim. Tine constant un dizal in 3500 rpm si baga talpa in el, sa vezi ca trage bine pana la 4000, doar ca voi vreti cuplul ala miraculos sa fie cat caruta pe toata plaja de turatii... Eu tot ma gandesc daca nu poate sa crape ambreiajul sau ceva pe la trenul de rulare daca presiunea fortele sunt mai mari si nu a fost gandit pentru asta. La fel si legat de turbo, poate fumega mai usor la mersul subturat. |
#334
Posted 18 April 2010 - 14:16
Cu fumul intr-adevar ai dreptate, cam orice diesel cu soft scoate fum destul de sesizabil .oricum sunt diesele care scot si fara soft asa ca nu e problema. cu ambreiajul nu ai probleme decat daca il fortezi la plecari de pe loc. La mers normal nu ai treaba.
|
|
#335
Posted 18 April 2010 - 15:16
interesanta ar fi daca am sti explicatia pentru fum... Ca asa daca merg cu masina cat de cat nu fumega deloc dar daca fac sa zicem 200 km mers in treapta a 4-a la 1500 rpm cu accelerari usoare asa incepe sa fumege mai ales la turatie mare.
|
#336
Posted 25 April 2010 - 03:48
Din cate-am inteles la diesel la turatii mai mari motorina nu are timp sa arda integral.
|
#337
Posted 25 April 2010 - 07:55
cristi.r, on 17th April 2010, 16:19, said: ........................Uite, imi permit sa-ti dau un sfat, cu conditia sa nu te superi. Tu iti mai poti "mapa" o data masina ta. Cum ? Cu o cutie de Clio de 1.4. Clio e oleaca mai greu decat loganul cu k7j-ul sub capota, dar are reprizele mult mai viguroase. Probabil ca ar trebui sa se mai si potriveasca mecanic la Logan. ........................................................... As avea clar reprize mai bune (ceea ce lipseste cu desavarsire la Logan empei). Edited by Octavian___, 25 April 2010 - 07:55. |
#339
Posted 04 May 2010 - 20:02
Salut, te rog citeste.
Sandossu- scuze pentru posturile pe numele meu de mai sus. Nu eu sunt troll-ul. A fost de fapt altcineva, cu care am impartit acelasi calculator(numele lui pe forum este slapass, parcă), a uitat să se logheze pe userul lui, era cu password reminder. Nu am fost eu. Mii de scuze pentru deranjul de mai sus. - Adevăratul Log-Off. Edited by Log-off, 04 May 2010 - 20:08. |
|
#340
Posted 05 May 2010 - 10:24
Cam toate dieselurile euro 3 sau sub scot fum, cand le calci cel putin. Eu am un Passat 2.0 TDI din 2004 cu DPF si nu scoate fum nici acuma cand ii resoftat, oricat i-as da in gura.
Cat despre resoftare, cel mai bine este sa-ti faci unu pe plac, sa-l freci la nervi pe tuner pana iti pune unu care sa ti se potriveasca. Mie mi-a facut 4 soft-uri pana sa il gasim pe ala bun..si am asteptat si destul de mult datorita motorizarii mai rare.. |
#341
Posted 05 May 2010 - 10:46
1) un tuner care pune din 4 incercari un soft pe placul tau ori nu a stat de vorba cu tine sa-i explici ce vrei ori nu se pricepe.
2) pentru ca ai DPF ar fi o problema sa scoti fum negru. Scopul acestuia este sa poluezi mai putin si sa nu ai fum deloc pe evacuare Citeste despre DPF in wikipedia -> http://de.wikipedia....lpartikelfilter (eventual baga cu google translate pagina ) PS: DPFul a ajuns sa fie scos destul de frecvent de pe masini de 4-5-6 ani datorita motorinei proaste de la noi si lipsei autostrazilor (masina cu DPF cand mergi constant cu viteza X pentru 20-30-40 minute declanseaza regenerarea DPFului si in aceste 30-40 minute se curata ce ai strans in DPF). Cum la noi nu ai astfel de ocazii masinile cu DPF au de suferit dupa 150-200.000km de romania si ajunga ori sa inlocuiasca DPF (cam 2000euro) ori sa-l scoata fizic (punand un catalizator normal in locului si se dezactiveaza la un chiptuner bun din softul ECUului citirea senzorilor de temeperatura/presiune DPF si tot ce inseamna despre regenerare) Exemplu pentru masina ta cu electronica SIEMENS 2.0_TDI_140PS_orig_ppd1.3.bin File size: 244 Kb Scanning for structures... Pass: 0 PPD1.1 VAG L1 - DTC_TL structure PPD - DPF control PPD - L1 PPD1.1 VAG L2 - Group handling DTC found PPD - DTC PPD - D1 PPD - D2 PPD1.1 VAG Temp Probe - Group handling DTC found Total time: 2min DPF remeved |
#342
Posted 05 May 2010 - 11:07
Pai problema cu soft-urile nu a fost strict din cauza tunerului, pentru ca nici eu nu i-am spus exact ce vreau. Primul soft era prea "soft", adica nu simteam o diferenta considerabila de putere. Eu presupun ca soft-ul ala imi da cam 15-20 CP maxim fata de stock. In schimb, consumul era considerabil mai mic la mersul normal. Urmatoarele 3 soft-uri au fost facute de altcineva. Primul era softul original + ceva imbunatatiri (mai mult pt optimizarea consumului era facut), al 2-lea era cam ca si primul soft care l-am avut, iar al 3-lea este pe placul meu. Masina trage super bine cu el, iar la mers normal consumul este ca si cu cel stock. Am facut si ceva teste cu vag com-ul (stiu ca nu sunt precise) si pe teste valoarea maxima la CP mi-a dat 181, iar la cuplu 410.
Deocamdata nu pot fi sigur de nimic, pentru ca eu am ceva probleme cu masina si din cauza asta am si decis sa pun softul stock. Saptamana asta sau cealalata voi schimba pompa de tandem, din cauza careia am probleme si cu consumu, si cu puterea si frana..si mai multe; distributia (cu toate rolele, curelele si pompa de apa..etc) o sa fie schimbata (are aprox 80 000 km si a inceput sa scartie), si eventual si pompa de servo care imi face figuri din pacate. Dupa schimbarea pieselor, voi pune iar ultimul soft si voi vedea cum merge. DPF-ul la mine este cu lichid de curatare (amestec de motorina + lichid) si are ceva km, dar inca nu ma gandesc sa-l schimb pana nu-mi face probleme mai multe. Curatirea si-o face cam de 2-3 ori la un plin consumat strict in oras. (aprox. 650 km) P.S. DPF-ul este 800 euro Edited by sor|nn, 05 May 2010 - 11:11. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users