Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...

Impamantare
 Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...

Libre Office nu vad liniile
 Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20
 Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...

Rascumparare euroobligatiuni (pri...
 

hai sa ne mutam in sud

- - - - -
  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#37
accelerator

accelerator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 20.03.2007
Ma intrebam deunazi de ce nu se adapteaza linia de cale ferata care face inconjurul Bucurestiului (centura de cale ferata), pentru transportul de persoane in si dinspre comunele limitrofe in care se construieste atat de mult in ultima vreme? Niste puncte de intrare in marginea orasului ale acestei cai ferate ar aranja transportul zilnic pt persoanele ce locuiesc in Ilfov si poate chiar mai departe.

#38
emilianm

emilianm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 09.09.2004
alta investitie renascuta in an electoral :)
....proiectul initial a fost propus prin anii 20 in secolul trecut...si de 15 ani incoace tot "renaste"...ar fi bine sa il inceapa odata...

Canalul Dunãre-Bucureºti, 450 milioane de euro
EVZ

Quote

Terminarea lucrãrilor de construcþie a canalului, sistate în 1990, necesitã investiþii de 450 de milioane de euro, care ar putea sã fie amortizate în termen de 14 ani, potrivit Companiei Naþionale Administraþia Canalelor Navigabile Constanþa.

Potrivit procurorului general al companiei, Ovidiu Cupºa, Administraþia Canalelor Navigabile a propus Ministerului Transporturilor relansarea proiectului, iar instituþia a realizat în acest sens un proiect de hotãrâre de guvern pe care îl va prezenta Executivului.

"Prin realizarea cãii navigabile, Bucureºtiul obþine o legãturã navigabilã directã cu principalele oraºe din lungul Dunãrii, cu marile centre urbane de pe Rhin, precum ºi acces direct la portul maritim Constanþa ºi la reþeaua europeanã interioarã de cãi navigabile", a mai spus Cupºa, transmite Mediafax.

Cu o adâncime minimã a apei de 4,5 metri ºi o capacitate de transport de pânã la 16 milioane de tone/an, canalul va avea, potrivit proiectului, 73 de kilometri.

Calea navigabilã va avea douã porturi, unul situat în zona de sud - est a Capitalei, între localitãþile 1 Decembrie ºi Dãrãºti de Ilfov, iar al doilea la Olteniþa, la confluenþa râului Argeº cu fluviul Dunãrea.

Canalul Dunãre-Bucureºti ar putea fi realizat din fonduri europene
Sursa TMCTV

Quote

Canalul Dunãre-Bucureºti ar putea fi realizat în cel puþin patru ani, iar costurile investiþiei se ridicã la 450 de milioane de euro, proiect ce poate fi realizat din bani europeni, a declarat, joi, directorul general al Companiei Naþionale Administraþia Canalelor Navigabile Constanþa, Ovidiu Cupºa.

El a afirmat joi la Constanþa, într-o conferinþã de presã, cã au fost începute demersurile pentru promovarea unei hotãrâri de guvern pentru trecerea din administrarea Ministerului Mediului în cea a Ministerul Transporturilor a cursurilor râurilor Argeº ºi Dâmboviþa, pe care se vor realiza lucrãrile Canalului Dunãre-Bucureºti.

Dupã publicarea actul normativ, în aproximativ trei luni, Administraþia Canalelor Navigabile (ACN) va prelua ºi inventaria activele ºi va putea trece la realizarea studiilor de fezabilitate.
Canalul Dunãre-Bucureºti va conecta Capitala la coridorul VII Paneuropean de Transport care va fi introdusã în circuitul capitalelor europene la Dunãre. Se va facilita astfel ºi accesul direct la portul maritim Constanþa ºi la reþeaua europeanã interioarã de cãi navigabile.


#39
Nicanor

Nicanor

    S t a l k e r

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,326
  • Înscris: 13.03.2003
...ce faza, ar trebui sa treaca exact prin fata terenului meu din copaceni :huh:. oare astia vorbesc serios sau doar umfla piata de terenuri in sud...

Autoritatile sustin ca ar putea incepe constructia canalului Dunare - Bucuresti in 2008
Constructia canalului Dunare-Bucuresti ar putea incepe in acest an, cu o investitie de 450 mil. euro, asigurata in mare parte de investitorii interesati de acest proiect si amortizabila in 15 ani, proiectul urmand sa asigure transportul mai ieftin al marfurilor.
Un proiect megalomanic, o mostra a mult hulitei Epoci de Aur, a carei idee dateaza insa din perioada dintre cele doua razboaie, Canalul Dunare-Bucuresti, proiectul pe care Ceausescu nu a mai putut sa il puna in practica, ar putea fi construit in capitalism de investitori privati. In 1989, lucrarile erau realizate in proportie de 70%, insa de atunci starea proiectului s-a degradat accentuat.

Antonel Tanase, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a declarat, pentru DailyBusiness, ca in acest an va incepe constructia canalului, ce va avea 104 kilometri si va transforma Bucurestiul in port la Dunare.

"Am finalizat proiectul de hotarare de guvern, iar daca toate etapele vor decurge normal, pana la sfarsitul anului ar putea chiar sa inceapa constructia", a afirmat secretarul de stat.

Interesul pentru demararea uriasei investitii, ce se va cifra la 450 milioane de euro, conform Administratiei Canalelor Navigabile Constanta, este dat nu neaparat de dorinta autoritatilor de a construi acest canal, avand in vedere criza bugetara, cat de interesul manifestat de investitori straini si romani, ce ar urma sa se implice financiar in constructia si ulterior exploatarea obiectivului.

"Avem foarte multe scrisori de intentie pentru realizarea unei colaborari cu diversi investitori. Cred ca solutia pe care o vom alege va fi un parteneriat public-privat, urmand ca investitia sa fie gestionata de o societate pe actiuni in care, in functie de valoarea fondurilor atrase, fiecare investitor sa isi primeasca partea corespunzator", a declarat Antonel Tanase.

Constructorii: O asemenea investitie poate fi realizata

Constructorii spun ca realizarea Canalului Dunare-Bucuresti are suport tehnic, dar ca va necesita un urias front de lucru, destul de greu de inchegat in acest moment in Romania.

"Sa presupunem ca s-a facut rost de finantare si incep lucrarile. De aici va interveni insa o problema destul de serioasa. Trebuie gasita forta de munca, utilaje, capacitati de productie, care in acest moment, sunt implicate in diverse contracte. Boomul din domeniul constructiilor, din ultimii ani, a facut sa nu ducem lipsa de contracte, ci mai ales de muncitori", a declarat, pentru DailyBusiness, Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Antreprenorilor de Constructii din Romania (ARACO).

"Proiectul cred insa ca este fezabil din punct de vedere al constructorului. Sa fie bani si va asigur ca ar putea fi terminat in 4 ani", a mai spus Plosceanu.

Tranportul pe apa, mai ieftin decat cel pe uscat

Principalul considerent ce sta la baza constructiei canalului Dunare-Bucuresti este dat de transportul de marfuri pe apa, cu mult mai ieftin decat cel pe uscat. Ovidiu Cupsa, directorul general al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile Constanta, a declarat ca, odata construit, canalul va putea opera un volum de 20 milioane tone de marfa pe an. El este de parere ca investitia se va amortiza in circa 15 ani.

"Banii pentru constructia proiectului ar putea fi asigurati din fonduri europene accesate de entitati private sau de stat. Proiectul este cat se poate de fezabil, in actuala conjunctura economica", a spus Cupsa.

Oamenii de afaceri, dincolo de scepticismul aproape reflex pe care il manifesta fata de demararea unui mega-proiect care depinde de autoritati, cred ca investitia ar fi benefica pentru business-ul autohton.

"Sa iti transporti marfurile pe apa de la Bucuresti pana in mijlocul Europei, pe Dunare, sau pana la Marea Neagra, ar costa incomparabil mai putin decat pe calea ferata sau cu mijloace de transport rutier", a declarat Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR).

Printre firmele cele mai interesate de a exploata un astfel de proiect ar fi grupul Renault, care a cerut in repetate randuri autoritatilor romane sa le asigure o cale de transport mai eficienta pentru exportul de automobile, dar mai nou si Ford, care va incepe productia la Craiova si este interesata de o cale de transport ieftina spre porturile de la Marea Neagra.

Un alt beneficiar important ar fi segmentul de retail, avand in vedere cresterea importanta a cifrei de afaceri din comertul bucurestean si zonele adiacente.

"Transformarea Bucurestiului in port la Marea Neagra nu este o gluma, ci un proiect eficient care, in conditiile scumpirii transportului, odata cu cresterea pretului la petrol, devine o varianta fezabila", a spus secretarul de stat Antonel Tanase.

Doua porturi pentru canalul Dunare-Bucuresti

Proiectul constructiei este gata pregatit, cel putin pe hartie. S-au realizat studii de fezabilitate care vor trebui insa actualizate, s-a calculat volumul de apa necesar si s-au stabilit deja si locatiile viitoarelor porturi.

Conform Administratiei Canalelor Navigabile, porturile vor fi situate unul in zona de sud-est a municipiului Bucuresti, intre localitatile 1 Decembrie si Darasti de Ilfov, iar al doilea la Oltenita, la confluenta raului Arges cu fluviul Dunarea.

Canalul Dunare-Bucuresti va conecta Capitala la coridorul VII Paneuropean de Transport si o va introduce astfel in circuitul capitalelor europene la Dunare. Se va facilita astfel si accesul direct la portul maritim Constanta si la reteaua europeana interioara de cai navigabile.

"Dupa publicarea actului normativ, in aproximativ trei luni, Administratia Canalelor Navigabile (ACN) va prelua si inventaria activele si va putea trece la realizarea studiilor de fezabilitate", a precizat Ovidiu Cupsa de la Administratia Canalelor Navigabile Constanta.

"Canalul Dunare-Bucuresti va putea fi folosit si ca sursa de irigatii pentru zonele adiacente, dar va avea si rol de aparare impotriva inundatiilor. Debitele de viitura vor fi controlate si pe sectoarele din amonte de pe raul Arges", a mai spus Cupsa.

O idee veche de 80 de ani

Lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti au inceput in 1986, pe baza unui proiect realizat in 1982 de Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA).

Ideea constructiei canalului este insa foarte veche, datand inca din 1929, cand Parlamentul Romaniei a adoptat chiar o lege speciala pentru construirea canalului Arges-Bucuresti-Dunare.

Constructia a inceput insa abia in Epoca de Aur, imediat dupa finalizarea canalului Dunare - Marea Neagra. Pana in 1990 s-au realizat peste 70% din lucrari, insa imediat dupa revolutie, proiectul a fost abandonat, iar in 1994 a intrat, oficial, in conservare.

Pana atunci, din cei 73 de kilometri cat avea atunci canalul, cu 80 de metri latime minima la baza si 4,5 metri adancime minima, se realizasera 5 ecluze cu locuri de acostament pentru nave si patru noduri hidrotehnice. In prezent, singurul functional este Mihailesti-Cornetu.

"In prezent, canalul este realizat in proportie de 70%. Din cauza faptului ca lucrarile de constructie s-au oprit in urma cu 18 ani, multe dintre investitii s-au degradat, iar mare parte din elementele de infrastructura au fost furate", a declarat, anterior, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.

"Este un proiect abandonat de factorii politicii postrevolutie in mod gratuit, pentru ca starneste interesul companiilor serioase cu activitate in acest domeniu. Avem cel putin cinci firme importante care si-au manifestat interesul de finalizare a canalului", a mai spus Orban.
Autor: Adrian Negrescu


#40
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007

View PostNicanor, on Mar 12 2008, 11:09, said:

...ce faza, ar trebui sa treaca exact prin fata terenului meu din copaceni :huh:. oare astia vorbesc serios sau doar umfla piata de terenuri in sud...


si asta e un avantaj sau un dezavantaj pentru tine, ca nu inteleg. Mie una nu mi-ar conveni sa am rafic de vase prin fata casei pentru ca fac destul de mult zgomot, cum nu mi-ar cnveni nici sa am aeroport in apropiere.

E clar ca daca fac acest canal , vor face pe acolo si un aeroport daca nu de pasageri, sigur unul comercial, de marfuri, pentru a avea continuitate in circulatia marfurilor.

#41
mobilus

mobilus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 11.03.2008

View PostNicanor, on Mar 12 2008, 11:09, said:

...ce faza, ar trebui sa treaca exact prin fata terenului meu din copaceni :huh:. oare astia vorbesc serios sau doar umfla piata de terenuri in sud...

[i]Autoritatile sustin ca ar putea incepe constructia canalului Dunare - Bucuresti in 2008
Constructia canalului Dunare-Bucuresti ar putea incepe in acest an, cu o investitie de 450 mil. euro, asigurata in mare parte de investitorii interesati de acest proiect si amortizabila in 15 ani, proiectul urmand sa asigure transportul mai ieftin al marfurilor.
Un proiect megalomanic, o mostra a mult hulitei Epoci de Aur, a carei idee dateaza insa din perioada dintre cele doua razboaie, Canalul Dunare-Bucuresti, proiectul pe care Ceausescu nu a mai putut sa il puna in practica, ar putea fi construit in capitalism de investitori privati. In 1989, lucrarile erau realizate in proportie de 70%, insa de atunci starea proiectului s-a degradat accentuat.

da te-ai orientat, ca sa zic asa ;)

#42
Nicanor

Nicanor

    S t a l k e r

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,326
  • Înscris: 13.03.2003
mirela ce sa zic, este pitoresc un canal de genul asta, daca va fi curatel in genul canalul dunarea-marea neagra. un avantaj ar fi pentru ca pe teremn lung o sa il vand probabil. eu ma gandeam precum stii sa construiesc in est.
el va trece la vreo 800 de m dar terenul meu care este pe un mic podis de vreo 6-7 metri inaltime si are vedere de ansamblu, cativa km buni. daca ar fi sa fie cred ca as ezita sa il vand, ar fi frumos sa vezi cargouri de pe terasa :P.

cu orientatul este pur noroc, oricum sunt preturi super ieftine si acum in zona. iti dai seama ca daca se adevereste nebunia asta sare totul in aer. insa faze de astea am mai auzit in ultimii ani: aeroport, autostrada, metrou, acum canal.

Edited by Nicanor, 12 March 2008 - 12:39.


#43
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
nicanor:nu te-ai gandit la varianta ca vei putea merge la mare cu vaporasul in timp ce altii or sa se sufoce in masina pe autostrada. :)

eu zic sa nu vinzi. daca o sa iti faci o afacere cu sediul social acasa, poti primi  marfa direct la poarta :)

Edited by MirelaLucia, 12 March 2008 - 12:44.


#44
Nicanor

Nicanor

    S t a l k e r

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,326
  • Înscris: 13.03.2003
loool. somon-fume din marea nordului :lol:...

#45
emilianm

emilianm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 09.09.2004
ZF

Southern Bucharest, the new 'star' area for shopping malls

Quote

The Southern area of Bucharest, a location previously shunned by real estate developers, has unexpectedly become the new "star" for mall developers, with three shopping centre projects (City Mall, Grand Arena and Sun Plaza) set to be situated approximately two kilometres apart from each other. The latest project to be announced is Grand Arena, located at the intersection of the Metalurgiei Boulevard and Turnu Magurele Road. The main anchor announced by Prospector Consulting (in charge of the building's lettable space) is Carrefour hypermarket, which will cover 8,000 square metres. The shopping gallery will comprise 200 stores, with a lettable space of 32,000 square metres, whilst the overall project is scheduled for completion in the fourth quarter of this year.
  The shopping centre will also include stores that specialise in electronics, home appliances, furniture, as well as a food court and an entertainment area with a bowling alley and pool tables. Unfortunately, the project's developer, Euroinvest Intermed, was unavailable to comment on the value of the investment. Less than two kilometres away, another mall, Sun Plaza, is under construction at Piata Sudului. The project's completion has been postponed until next year, but the mall's main anchors will be a Cora hypermarket, a bauMax DIY store and a Mobexpert furniture store. The developers behind this project are EMCT and Sparkassen, with investments that total over 100 million euros. Two metro stations away from Sun Plaza, in the Eroii Revolutiei area, lies the only mall open in the South of the city - City Mall (photo), which opened over three years ago


#46
Nicanor

Nicanor

    S t a l k e r

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,326
  • Înscris: 13.03.2003
Constructorul canalului Dunare-Bucuresti, in septembrie

Autor: Mediafax Data: 18-03-2008
Ziarul Financiar

Licitatia pentru selectia constructorului care va finaliza lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti, sistate in anul 1990, va avea loc in luna septembrie, dupa reactualizarea studiului de fezabilitate, potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban. "In data de 1 septembrie speram sa aiba loc licitatia pentru continuarea lucrarilor de constructie a canalului Dunare - Bucuresti", a declarat Orban ieri. Finalizarea proiectului necesita investitii de 450 mil. euro, conform estimarilor Administratiei Canalelor Navigabile Constanta. Orban a precizat ca in urmatoarele doua saptamani Guvernul va analiza transferul canalului din administratia Ministerului Mediului la Ministerul Transporturilor. "Dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici vom incepe procedura de reactualizare a studiului de fezabilitate, care va dura trei-patru luni. Dupa finalizarea acestuia vom cunoaste si suma necesara lucrarilor", a afirmat ministrul. El a apreciat ca viitorul canal va creste traficul pe Dunare, va dezvolta economia Capiatalei, va asigura transportul intermodal si va conecta Bucurestiul cu aproape toate capitalele europene. Proiectul initiat in regimul comunist a fost sistat in 1990, iar pana la acea data au fost realizate circa 70% din lucrari.

Sursa: www.zf.ro/articol_165219

#47
emilianm

emilianm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 09.09.2004
bloombiz

Doua porturi in Capitala, dupa finalizarea Canalului Dunare - Bucuresti


Quote

Bucurestiul va avea in cativa ani doua porturi, situate in Estul si Sudul Capitalei, dupa finalizarea Canalului Dunare - Bucuresti, demararea lucrarilor fiind asteptata pentru anul 2009, a declarat Sorin Cupsa, director general la Compania Nationala a Canalelor Navigabile Constanta.
"Proiectul initial prevede ca, dupa finalizarea acestui canal, inceput inainte de 89, Bucurestiul sa aiba doua porturi, unul in Sudul Capitalei, in localitatea 1 Decembrie, si unul in Estul Capitalei, la Glina. Pentru demararea acestui proiect este insa necesar ca doua sectiuni ale raurilor Arges si Dambovita sa treaca de la Ministerul Mediului la Ministerul Transporturilor", a spus Sorin Cupsa.

Acesta a precizat ca proiectul va fi realizat pe doua sectiuni ale raurilor, Oltenita - 1 Decembrie pe Arges si Budesti - Glina pe Dambovita, care vor trece de la Ministerul Mediului in administrarea Ministerului Transporturilor printr-o Hotarare de Guvern.

"Pentru ca acest proiect sa demareze este necesara semnatura ministrului Mediului, Attila Korodi, care am inteles ca este o formalitate. Dupa ce va fi adoptata Hotararea de Guvern, atunci cele doua sectiuni vor trece in administrarea noastra in termen de 90 sau 120 de zile", a spus Sorin Cupsa.

Oficialul a precizat ca lucrarile la Canalul Dunare - Bucuresti vor incepe cel mai probabil in 2009, fiind necesare circa 400 - 450 milioane de euro pentru finalizarea acestuia.

"Lucrarile au fost oprite inainte de 89, atunci cand proiectul era gata in proportie de 70 la suta. Noi am cerut institutului IPTANA sa realizeze un studiu de prefezabilitate, care a aratat ca finalizarea lucrarilor va necesita un efort financiar de circa 450 milioane de euro", a precizat oficialul.

Acesta a aratat ca finantarea pentru proiect ar putea fi asigurata din fonduri europene, fie din surse private, lucrarea urmand sa fie realizata prin concesiune si, atunci, concesionarul ar putea fi ales inca din acest an.

La finalizarea Canalului, lucrarile urmand sa dureze circa trei ani, Bucurestiul va avea un port cu o capacitate de 16 milioane tone pe an, in localitatea 1 Decembrie, si unul de patru milioane tone, la Glina, in Estul Capitalei.

Lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti au inceput in 1986, pe baza unui proiect realizat in 1982, dar ideea dateaza din 1929, cand Parlamentul a adoptat o lege privind construirea unui canal care sa transforme capitala Romaniei in port la Dunare.

Constructia efectiva a demarat insa abia in timpul regimului comunist, imediat dupa finalizarea canalului Dunare - Marea Neagra. Pana in 1990, s-au realizat peste 70 la suta din lucrari, dar dupa decembrie 1989, proiectul a fost abandonat, iar in 1994 a intrat, in mod oficial, in conservare.

De asemenea, in proiectul initial s-a lucrat si la transformarea Dambovitei, care strabate Capitala astfel incat sa poata fi realizat transport naval si pe acest rau, pe o lungime de 31 de kilometri


#48
coldplay

coldplay

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,600
  • Înscris: 28.03.2004
De mutat la Fun :))

#49
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
io nu inteleg de ce nu s'a facut dimbovita canal bucuresti-dunare <_< .
LE: Daca masori in gugla ers, sunt cam 35 km din comuna berceni pina la dunare.

Edited by punkt, 25 March 2008 - 14:21.


#50
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007

View Postpunkt, on Mar 25 2008, 14:18, said:

io nu inteleg de ce nu s'a facut dimbovita canal bucuresti-dunare <_< .

iar eu ma bucur pentru ca in felul asta, cea de a doua centura a Bucurestiului ( cea tip autostrada) care va lega si autostrada soarelui de cea spre Ploiesti  se prefigureaza din ce in ce mai mult a trece pe la Fundulea. pentru ca asa cum e prevazuta acum pe la cernica, nu prea se pupa cu planurile de porturi din zona putin mai departata a Glinei.

#51
emilianm

emilianm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 476
  • Înscris: 09.09.2004
Locul aeroportului din sud, stabilit in aprilie

Quote

Locul unde va fi construit aeroportul din zona de sud a Capitalei va fi stabilit cel mai probabil peste o luna, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Studiul de fezabilitate privind aceasta investitie si care a fost realizat in 2000 se reactualizeaza in prezent, urmand ca apoi sa fie stabilit amplasamentul aeroportului. Proiectul va fi dezvoltat prin concesiune, iar dupa semnarea contractului aeroportul va fi construit in doi ani si va avea o capacitate mai redusa decat cea a Aeroportului "Henri Coanda".

http://www.romaniali...in-aprilie.html

#52
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004

View Postemilianm, on Mar 25 2008, 15:24, said:

Locul aeroportului din sud, stabilit in aprilie


http://www.romaniali...in-aprilie.html
E o idee buna amplasarea aeroportului in sud, insa mi se pare cam suspect ca toate proiectele astea se lanseaza in an electoral.

#53
CristiALF

CristiALF

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 02.10.2007
Ce nenorociti pot fi conducatorii nostri  :death:
Cred ca la fiecare 4 ani "se vor incepe" noi proiecte din acestea marete. O sa imi iau si eu teren in Sud, poate peste 10 ani vor face si pista de OZN-uri si statii spatiale... :dribbledrool:

#54
MirelaLucia

MirelaLucia

    Senior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4,433
  • Înscris: 11.01.2007
iar eu ma bucur ca nu locuiesc in sud.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate