Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii
 Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )
 Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Roka Residence Doamna Ghica
 Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...

Recuperare sim/eSIM digi.

charger "laptop de muzeu"...
 

Instalatori: probleme cu Instalatorul; diverse

- - - - -
  • Please log in to reply
127 replies to this topic

#55
scheleton

scheleton

    Walhalla

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,910
  • Înscris: 19.05.2006
La croitor mergi cu materialul tau si-ti face costumul..

#56
7777777

7777777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 518
  • Înscris: 13.01.2012
Chiar ma temeam, aseara, ca voi avea de citit cateva pagini in dimineata asta...Posted Image

#57
7777777

7777777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 518
  • Înscris: 13.01.2012
Un pic.

S-a trecut de la disputa pompa cutare contra pomapa cutare, disputa care pentru mine (necunoscator) este sterila, la disputa client versus prestator, care a revenit in actualitate (inca o data dupa putin timp) si care este mai interesanta din punctul de vedere psihologic, decat practic (cel putin pentru mine).

Probabil ca este oricum o loterie daca iti cumperi singur materialele si gasesti un "meserias" sa ti-le monteze sau daca gasesti o firma care sa vina cu materialele si sa le monteze. Parerea asta a fost un pic determinata si de ultima disputa intre cei doi "prestatori" ( a se citi firma) de pe forum.

Totusi, eu unul nu ma vad "complicandu-ma" cu un meserias, dar as vrea totusi sa am idee de ceea ce face firma si sa am idee si despre materialele cu care face. Pana la urma asta este motivul pentru care unii suntem pe forum.

#58
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,706
  • Înscris: 30.01.2008

 7777777, on 06 februarie 2013 - 10:10, said:

dar as vrea totusi sa am idee de ceea ce face firma si sa am idee si despre materialele cu care face. Pana la urma asta este motivul pentru care unii suntem pe forum.
Pai este obligatia firmei sa puna la dispozitia beneficiarului toate documentatiile si avizele materialelor cu care lucreaza.O firma va incerca intotdeauna sa se protejeze fiindca stie exact ce sa ceara de la un producator si protejindu-se pe sine asigura protectie si beneficiarului.Si bineinteles ca beneficiarul are nu numai dreptul dar  si obligatia sa verifice daca prestatorul nu maninca ...fasole. De exemplu: Citi beneficiari cer de la prestator avizul sanitar ptr tevile pe care si le pune la el in casa pe AR si de pe care va bea apa ?? Dar avizul tehnic ?

#59
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,317
  • Înscris: 21.01.2009

 gelunechifor, on 06 februarie 2013 - 08:49, said:

Daca nu curge pe nicaieri si totusi instalatia nu functioneaza in parametri ceruti/stiuti  pe cine suni ? Te suni pe tine fiindca esti furnizorul materialelor sau pe instalator ?
In sfirsit.....
Toata discutia de aici se transforma/s-a transformat in beneficiar versus prestator de servicii. Fiecare parte se gindeste ca celalalt o sa il arda la bani. Chiar nu se gindeste nimeni ca exista si beneficiari onesti (eu chiar stiu f multi) si prestatori corecti pe care daca ii suni si dupa 5 ani(ca sa iti faca alta instalatie la urmatoarea casa, nu ca sa o repare pe cea facuta) stii ca ii gasesti tot acolo? Toata lumea se uita la preturi doar cind da ,dar nu si cind ia. O firma isi pune la bataie, renumele,cheltuielile pe care le-ar avea cu garantiile(si care pot fi destul de mari daca nu esti atent la montaj) si chiar lista de beneficiari fiindca cea mai buna reclama nu e alta decit cea "din gura in gura"(Un beneficiar multumit va mai spune la unul, cel nemultumit va mai spune la 10).
Ca si beneficiarii care nu doresc altceva in afara faptului sa dea banii pe ce li s-a promis de la inceput -o instalatie functionala ,de calitate si cu parametri tehnici atinsi in functionare. Poate exista (si chiar exista) parteneriat intre beneficiar si prestator daca nu ar mai exista mereu suspiciunea ca unul vrea sa il "arda" pe celalalt.


Eu ma confrunt adeseori cu situatia asta si la materiale generice  ii pot da clientului specificatii si sa si le cumpere el - nu va obtine niciodata pretul meu dar unii sunt ambitiosi . In schimb la cele specifice ( hai sa spunem pompa din GPA ca tot suntem aici )  apare o problema : cand ma cheama la interventie in garantie ce ii pot spune ?  Inlocuiesc componentele de la mine ? Daca am si pot , da, dar nu in garantie .  Dar oricum , daca defectul este la componenta adusa de client ii tarifez interventia & constatarea . Daca dureaza si mai trebuie o deplasare ....cam neplacut pentru ambele parti . Mai vine o factura cu  reparatia finala . In opinia mea , cel putin la instalatii mari , nu e cea mai buna metoada de a colabora  dar cheltuielile mele cu deplasarea cine mi le suporta ?  Ce, fac vanzare comerciantului care a coborat 2% sub pretul meu  ?

#60
raduk

raduk

    Instalatorul de Iaşi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,330
  • Înscris: 30.09.2007
Mda... am citit şi eu cele peste 100 Posted Image de postări scrise de aseară. Concluzia mea: Posted Image Posted Image

#61
PPPPP

PPPPP

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 894
  • Înscris: 04.01.2003

 florin71_skoda, on 06 februarie 2013 - 02:40, said:

Tu te legi de tot soiul de legi pe care nu le cunosti, nu le intelegi si nu sti cum se aplica. Mai bagi i consiliul concurentei care in Ro exista doar cu numele.

- Garantia materialelor este data de vinzatorul final. (excieptii sunt produsele la care primesti un certificat de garantie eliberat de un terţ din lantul de distributie)(cum producatorul de regula nu este o firma romaneasca, niciodata garantia nu va fi data de catre producator... garantia este data de o firma oarecare din RO)

- Garatia lucrari o da executantul. (exceptii pot aparea atunci cind lucrarea este executata conform unui proiect, caz in care poate fi tras la raspundere proiectantul, dar cu anumite conditii. Una dintre ele este ca executantul sa observe greseala de proiectare, sa transmita in scris proiectantului neconformitatile si sa propuna schimbarea de slutie. Daca proiectantul transmite in scris ca ramine la solutia proiectata si se descopera ca din cauza asta ceva nu merge bine, atunci poate fi tras la raspundere proiectantul)

Povestea cu proiectul tau este foarte lunga. Printre altele va trebui sa-ti angajezi un diriginte de santier care sa ma coordoneze pe mine ca instalator prestator de manopera. Lucrarea se va face pe etape, sub supravegherea dirigintelui de santier care va intocmi diverse documente la incheierea fiecarei etape. Pina la urma si el va raspunde de bunul mers al lucrarilor.

Viata si legislatia din romania nu este asa de roz ca in reclama: Sunt cetatean european si am drepturi.
Asa ca orice firma serioasa, decit sa-si bata singura cuie in talpa, prefera sa renunte la lucrariele gen celei propuse de tine.

Tu chiar crezi ca o sa gasesti 2 ciubucari care sa faca IP la o casa P+M fara sa scoata macar 1000-1500 ron de caciuala ? Avind in vederea ca vor lucra cam 2 spatamini, pentru ei suma nu-i deloc mare.

Crede-ma ca am habar ce vorbesc intr-o mai mare masura decat crezi tu ca stii.

Eu, in calitate de beneficiar, stiu care sunt drepturile mele legale (date de lege) precum si cele reale (date de tara in care traim).
Stiu ca SRL-ul prestator, in 99%, are un capital social insuficient in cazul existentei unei daune majore, stiu ca in cazul in care buba e mare - un proces de pretentii dureaza 2-3 ani. Stiu ca o expertiza judiciara costa si dureaza. Stiu cat e de complicata si o expertiza judiciara in comisie de 3 experti.
Stiu ca 99% din clienti nu au informatiile pe care le am eu si traiesc cu impresia (eronata) ca firma de instalatii face diferenta.

Eu am incredere in omul care ghidoneaza lucrarea. Ca e unul de-al meu pe care-l pun sa supravegheze sau ca e un specialist care mi-a dovedit competenta e doar alegerea mea ca si beneficiar.


Si intrucat marea majoritate a user-ilor (clienti) care sunt pe forum acesta nu au bani cu nemiluita din fonduri europene sifonate si nici parliti care sa lucreze cu betivul din coltul strazii iti spun ca mentalitatea ta e nerealista.

Asupra subiectului cu garantia esti complet pe langa prevederile legii pe care am invocat-o mai devreme.
As zice ca datorita faptului ca esti cu adevarat profesionist nu ai vazut controale de calitate pentru simplul fapt ca nu ai avut reclamatii.
Dar asta nu inseamna ca tot ce ai scris tu acolo nu are fundament decat pt. Dorel S.R.L.

Edited by PPPPP, 06 February 2013 - 14:21.


#62
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,317
  • Înscris: 21.01.2009
Daca tu consideri ca e nevoie  poti solicita prestatorului de servicii plata daunelor ( trebuie sa le enumeri  si sa le estimezi valoric ) ce pot apare. Prestatorul isi poate incheia o asigurare pentru daune  care nu costa un capat de tara dar cred ca esti constient ca tot beneficiarul va plati asigurarea.
In rest....hai sa o lasam moarta .   Daca discutam de montajul a trei calorifere  nici nu  avem obiectul discutiei;  chiar sunt curios cum faci cu parchetarii .  Dar uneori parca si eu sunt satul sa dau toate datele tehnice in oferta si apoi sa ma trezesc ca ma cheama clientul la punere in functiune ( cu oferta mea realizata  de concurenta ) dar cu scuza ca s-a imbolnavit specialistul  .... Chiar asa, in cazul asta cum vezi garantiile ?

#63
scheleton

scheleton

    Walhalla

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,910
  • Înscris: 19.05.2006

 ggelu, on 06 februarie 2013 - 15:34, said:

..cu oferta mea realizata  de concurenta..
e de neevitat situatia asta.. Nu poti renunta la a face oferte la cerere (..poti sa le faci contracost, cum ziceam eu odata).
Si culmea e ca nu poti nici sa soliciti un pret diferit pt. aceeasi prestatie -respectiv pt. un Service sau un PIF. Ma rog, poti sa stabilesti un pret valabil general, si poti acorda niste reduceri clientilor proprii, sau ceva asemanator.

Per total, trebuie sa ai un adaos care sa acopere si multiplele situatii in care muncesti degeaba, sau ramai neplatit, iei teapa, etc. Asa fac si firmele mari: aduna toate costurile, oficiale sau ascunse si pe baza lor stabilesc un tarif pe masura. Problema se pune cand si daca Tariful mai e realist, mai poate fi incasat (respectiv suportat de Beneficiari).

#64
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,317
  • Înscris: 21.01.2009
Cu asta m-am obisnuit si  oricum roata se invarte !  Dar cum vezi  acordarea garantiilor in cazul asta ?  Si la voi un pif  e  ( sa spunem ) 500 euro iar toata instalatia e 50000 euro .

#65
scheleton

scheleton

    Walhalla

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,910
  • Înscris: 19.05.2006
la Garantii e simplu: de garantat, garanteaza producatorul ca nu sunt vicii de fabricatie. iar pt. diversele situatii ce pot interveni, exista Conditiile de garantie, ce sunt stipulate in Certificat. Adica sunt drepturi dar si obligatii de partea Beneficiarului.
-iar certificatul de garantie are valoare contractuala.

pe de alta parte firmele de Service au sau nu un Contract cu producatorii, si le convine sa nu...Cu unii e mai bine, cu altii nu..

Producatorii au ales sa-si scoata banii livrand piese post-garantie. Firmele de service ar trebui si ele sa-si scoata banii prin servicii post-garantie.. Problema e ca nu esti casatorit cu beneficiarul -dupa garantie apeleaza poate la altii..

#66
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,317
  • Înscris: 21.01.2009
OK, vad ca suntem oarecum in alte situatii.  Hai sa ne oprim aici ca vad ca aveti si alte fronturi .

#67
PPPPP

PPPPP

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 894
  • Înscris: 04.01.2003

 ggelu, on 06 februarie 2013 - 15:34, said:

Daca tu consideri ca e nevoie  poti solicita prestatorului de servicii plata daunelor ( trebuie sa le enumeri  si sa le estimezi valoric ) ce pot apare. Prestatorul isi poate incheia o asigurare pentru daune  care nu costa un capat de tara dar cred ca esti constient ca tot beneficiarul va plati asigurarea.

Trebuie sa le demonstrezi. Si sa le cuantifici. Si sa le castigi. Si sa ai timp sa astepti. Cu A.R.P. iti pierzi vremea. Aia e doar pt. prestator sa aiba pe cine sa cheme in garantie in instanta. De buna voie nu platesc.
Efortul este mare pt. mine ca beneficiar sa-mi pierd timpul cu asa ceva.
Prefer sa fiu atent sa fie bine de la inceput.
Daca tot ma implic nu pot sa te platesc pe tine prestator decat pt. ce prestezi.

Esti competiv la manopera (pret/calitate-recomandari) lucrez cu tine.
Esti competiv la materiale (pret vs. altii) cumpar de la tine.

Daca nu - ura si la gara.

E coada e prestatori sa-mi ia banii.

#68
lalea

lalea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,542
  • Înscris: 30.01.2007

 florin71_skoda, on 06 februarie 2013 - 02:02, said:

@Mobro, nu ma intelege gresit. Nu este vorba de potrivitul piesei x cu piesa y. Este vorba de piese cu care am lucrat si le cunosc si piese cu care nu am lucrat, deci nu le cunosc.

Ok, pana la urma e vorba despre experienta firmei si a angajatilor ei. Prin urmare, eu, ca beneficiar, vad intr-o firma obsedata de o pompa si o teava lipsa de experienta.

Lucrez in servicii, stiu ce inseamna costuri cu ofertarea pe care "nu le mai vezi"; totusi, chiar daca eu recomand clientului o solutie, datoria mea de cunoscator al domeniului e sa ii dau toate solutiile la care ma pot gandi. Cu cat ma pot gandi la mai multe variante pe situatia data, cu atat mai bun sunt eu ca profesionist. Dar eu il ghidez, ii recomand, nu-l strang cu usa ca asa se face la firma la mine si in alte conditii ura! si la gara!
Sunt de acord sa promovati o anumita calitate; dar fie ca e teava la 1,28 ml, 1,78 sau 1,9, e o teava buna si basta. Mi-ar placea sa-mi spune si mie cineva asta iti da astea in plus, astea in minus... asta e asa, nu are altfel... sa nu stau sa muncesc eu un excel de +-. Ca daca apelez si la firma si mai si muncesc sa inteleg ceva... cu ce ma aleg? Si munca mea si banii dati?

Vin si la mine clienti care au plecat ca erau prea complicate solutiile mele sau, culmea, ca n-am dat eu solutia perfecta a mea si i-am dat sa aleaga! Se intorc si ii explic, raportat la noua situatie, care sunt solutiile noi. De regula, mai costisitoare (nu musai financiar). Nu-l trimit la plimbare din principiu, ideea e ca eu sa lucrez in domeniu si s-o fac bine; si cred ca o fac bine atata timp cat, chiar daca a ales o solutie nefericita, il pot salva pe client de la vreun dezastru. Sau... daca munca mea initiala l-a adus inapoi, asta imi confirma calitatea.

Incrancenarea de tipul "teava mea" poate ca e corecta in domeniul asta in care lucreaza mai mutl barbati si poate n-o pricep eu ca muiere. Totusi, la un anumit nivel, aceasta obsesie (poate justificata tehnic) nu lasa loc de discutii, or comunicarea este un lucru esential intr-o relatie buna. De afaceri. O relatie unde clientul trebuie sa se simta liber sa-ti poata spune ca esti dus, fixist sau enervant azi. Si asa ii vezi si tu fata si pricepi tiparul si ce solutii asteapta de la tine, iti cresti vanzarea, il multumesti si pe client mai bine.

Exemplu: vreau comfort, renunt la finisaje, pur si simplu renunt. Daca stau 2 ani cu o sapa elicopterizata pe jos, chiar ma doare mana sa schimb teava cu tot cu sapa in 2 ani? Cam cand am adunat niste banuti in plus de finisaje... teava buna... NU e cazul meu, chiar nu e si poate e tehnic o solutie proasta, dar un om poate gandi asa. Si nu e nici de judecat nici de pus la zid, e gandirea lui, atata timp cat intelege riscul, e ok. In loc sa dea 2 euro pe ml, da 2 lei, diferenta e de 1 la 10 si isi asuma acel risc.

Revenind la domeniu, mi-a recomandat si mie Rehau un instalator (a se citi firma); ca daca ingheata se umfla atat si dupa dezghet revine la forma initiala. Si? Mie n-o sa-mi inghete casa vreodata. Lipsa de comunicare, cred eu, prin care eu n-am inteles decat ca, la un pret cu circa 20% mai scump decat alte materiale bune, Rehau imi da niste comportamente expreme bune... de care n-am nevoie. Ca si de asigurarea aia de care n-am nevoie, ca ajung la banii aia la fel de greu ca la banii altei firme de renume. Cu procese, cu expertize, cu recurs... Caci da, niciun asigurator nu plateste de buna voie, nici eu n-as plati...

Si atunci, la fel ca si extrema cea mai ieftina, si Rehau mi-a iesit din discutie. Independent de pret, e important daca imi raspunde la ce vreau eu, nu la ce vrea instalatorul meu. Adica eu vreau sa reamenajez, macar la un 5 ani, macar partial niste finisaje; am de 7 ani parchetul actual si daca nu era de casa asta, il schimbam de macar 3 ani.
Sigur ca m-ar deranja sa mi se buseasca teava in mijloc de iarna, dar nici n-as muri de suparare sa imi schimb o podea de camera! :D Treaba mea e sa ajut clientul sa obtina ce vrea el, nu sa-l judec si sa-l alung ca nu se pliaza pe foile mele. Una e sa ii arati clientului care e riscul, care e recomandarea si alta e sa-l bagi in tiparul de uniforma a gandirii pe care ti-ai creat-o tu despre beneficiarul ideal.

Despre proiectare gratis: e inclusa pe undeva pe la manopera etc., asa facem toti. Ideea e ca nu e musai sa ii dai beneficiarului formula in metri si numar de servomotoare; ii poti oferta o instalatie care s afaca urmatoarele:... si sa coste atat. La prima discutie fata in fata ajungi si la inmanarea proiectului, gratis, dar o discutie fata in fata vinde mai mult si mai corect decat o oferta. Ai un pas in plus si tu si el.

Oricum, interesant subiect. Sunt viitor beneficiar (sau maleficiar??!) si incerc sa sortez cele cateva oferte sa ma duc la 2-3 discutii fata in fata sau cumva. Si nu stiu cum sa fac sa aleg, ce criterii, ca la unul imi place modul de ofertare, la altul imi place abordarea dar nu materialul, la altul am gasit un material care m-a convins dar e atat de seaca adresarea...
Si uite-asa, ajung tot sa-mi asum niste riscuri, cu firma si proiect, ca si cum as lucra cu Dorel.
Diferentele de pret sunt de la simplu la triplu, asa incat mi-am luat o marja de circa 2x minimul, adica media, adica 2/3 din oferta maxima. Asa am stiut eu aprecia, nontehnic, cat ar merita sa dau. Gandire proasta si empirica, spun tot eu... bine ca eu sunt si ala prostu' si beneficiaru', macar nu ma judeca nimeni ca n-am cetit pe net mai mult de 300 de pagini, unele si de doua ori.

Ideea e, cum spunea cineva mai sus, nu suntem dusmani, suntem colaboratori, hai sa ne ajutam sa ne intelegem!

Cu drag.

P.S. Fara oua, azi va rog sa folositi doar rosii! Multumesc.

#69
Costi_68

Costi_68

    Membru de o r o a r e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,450
  • Înscris: 03.11.2009
Posted Image  @lalea, am citit de vreo doua ori postul tau si inca n-am reusit sa inteleg ce doresti... oferi ceva... doresti ceva sau faci reclama mascata la vreo firma?... (mesaje subliminale Posted Image)

Pe de alta parte vad ca l-ai luat la suturi pe Florin care e baiat galant si ajuta tot poporu' roman cu cate ceva... atat cat stie el... si stie!

#70
7777777

7777777

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 518
  • Înscris: 13.01.2012
@costicucu mai citeste o data si citeste si titlul subiectului ... cu accent pe Dezbateri.

#71
Costi_68

Costi_68

    Membru de o r o a r e

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,450
  • Înscris: 03.11.2009
"Jupân Dumitrache: (nedomirit) E scris adânc.
Ipingescu: Ba nu-i adânc deloc. Nu pricepi?"

OK... dezbateri... asta am citit de la inceput...

Cre' ca am sa stau departe de subiectul asta, oricum n-am inteles exact unde/ce dez-batea @lalea, vorba lu' nenea Iancu:... e scris adanc...

Edited by costicucu, 07 February 2013 - 14:42.


#72
lalea

lalea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,542
  • Înscris: 30.01.2007
Nu am nimic cu Florin, ba chiar mi-a placut franchetea lui, de apreciat.

S-ar putea ca nici eu sa nu fi inteles ce doresc si sa va fi plictisit cu niste dezbateri interioare. Nu ofer nimic, nu am legatura cu domeniul ca segment de munca, doar ca eventual beneficiar, nu scrie? Beneficiar care vede relatia cu prestatorii din domeniu ca fiind putintel cam rigida si dezbateam daca nu ar ajuta sa fim mai relaxati...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate