Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Aro second hand. Se merita?
Last Updated: Sep 19 2018 20:28, Started by
aztec
, Feb 26 2004 11:07
·
0
#1
Posted 26 February 2004 - 11:07
vreau sa stiu si eu de la posesorii de aro sau cei care au macar o idee, daca merita cumparat un aro la second hand, ce model -10.x sau 24x care sant defectele diferitelor modele , neajunsuri , adca merita cumparat unul , repet la sh care sa nu coste prea mult dar nici sa ma lase pe un drum in varf de munte .
daca aveti ceva date tehnice sau carti despre diferite modele de aro, va raman profund recunoscator... ma bate gandul sa-mi cumpar unul , pentru cateva excursii pe la munte si diverse mici drumuri prin bucuresti cand tico nu face fata (iarna grea) si m-am oprit la aro sh , dar astept opinile voastre. |
#2
Posted 26 February 2004 - 12:34
hmmm ... am un Aro 10 din '94 cu motor diesel (golf) 1.6 pus din fabrica ... editie limitata refuzata la export si bagata inapoi pe piata noastra ...
L-am luat super-ieftin acu vreo 4 - 5 ani ... daca se merita? Greu de spus ... Din pacate e Aro ... si singurul lucru cu adevarat bun pe el a fost (si ramas) MOTORUL (desi e tras rau inapoi de o cutie de viteze in 4 trepte, antica. Restul - caroserie, electrica, fiabilitate over-all - toate sunt specifice made-in-Romania ... Calitatea este de la SLAB in jos ... Nu vreau sa te dezamagesc, dar experienta este ... interesanta ... Nu pot spune chiar placuta ... Sa fii atent, ca versiunea clasica din perioada aia vine cu motor de dacie, 1.4 benzina (carburator) si e MULT prea slab motorul pentru a face fata nevoilor masinii (am mers si cu varianta respectiva, e super-puturoasa ) Hai sa o iau cu: cele bune: - e totusi un off-road care face fata cu destul succes hartoapelor de toate felurile, se inhama la tras pe drumurile patriei - are stabilitate la drum ... pot spune cu mana pe inima ca e mai stabila decat Dacia berlina, desi repartitia fortelor / centrului de greutate e complet diferit ... Am mers cu masina respectiva cu ~ 135 pe E85(si pot spune ca eram limitat inca de cutie), incarcata cu mobila la refuz ... E stabila in curbe, are o tinuta de drum mult peste ce ma asteptam (ei, nu te gandi la un Audi TT acu, ca nu-i cazul ). - spatiul interior este mai mult decat generos si tine la carca fara probleme ... Bancheta spate e rabatabila / dispensabila ... si faci loc in spate cat de un camion mai mic ... Motorul pe benzina e puturos rau in schimb cu masina plina, si cam plangi la pompa cu el - are posibilitate de cuplare 4x4 - atunci cand functioneaza te scoate din rahat si la propriu, si la figurat ... Pe drum de iarna, cu 4x4 cuplat, daca nu o bruschezi, e mult mai buna decat dacia ... - masina romaneasca - piese ieftine si, in general, usor procurabile mai adaug daca imi aduc aminte ... cele rele: uffff .... destul de multe ... o sa ma limitez ... - lucratura de mantuiala, caroserie prost gandita si asamblata, interior super-spartan si slab realizat, atat ca materiale cat si ca aspect - preocuparea a fost NULA se pare la partea asta - un consum destul de ridicat (la mine s-a incadrat undeva intre 6 - 11 %, indiferent de regin urban / extra - datorita cutiei de viteze, conteaza mai mult viteza decat regimul de lucru ... La benzina sare de 13-14 % in oras ... afara nu shtiu, dar oricum, nu departe. - tabla proasta si prost imbinata (deh, boala veche), accesorii exterior romanesti, de proasta calitate si prost asezate (stopuri, faruri, suport rezerva etc ...) - partea electrica la pamant - dupa vreo 3 luni de chin, am schimbat-o complet ... oricum, e de kkt ... - transmisia cardanica e slab realizata (vibratii, zgomot), cu o conceptie de acu 20 de ani ... - sistemul de esapament romanesc, prost gandit si realizat - frane destul de ferme, dar la fel de prost gandite, neechilibrate - directia - real pain! Daca esti mai firav, tre' sa bagi ceva fiare la sala inainte de a te apuca de parcari ... pe loc cel putin si eu am probleme (si-s destul de zdravan de felul meu ) ... in mers in schimb devine mai flexibila ... servo ar fi fost un must-have la masina asta - unghiul de bracare e limitat, combinat si cu ce am spus mai sus - NU iesi dintr-o parcare mai stramta fara cel putin 2 manevre ... - tractiunea fata are probleme (mai sare cateodata, sistemul de cuplare e vechi si slab realizat). Planetarele sunt sensibile, iar daca ramai fara tractiune fata pe gheata / zapada / noroi, trebuie sa iti calculezi drumul spre casa / service fara pante prea mari, altfel pur si simplu NU URCI! - incalzirea habitaclului are la baza un ROBINET ( ) ... dar daca ai gauri destul de mici la chedere / in podea nu suferi de frig, e chiar placuta ... - crash test: impecabil ... de prost ... deformare TOTALA a partii din dreapta fata - plus una bucata aripa - la impact frontal de viteza mica cu un Fiat punto la plecarea de la un semafor (imi sarise cainele - 58 KG - in cap de bucurie ) ... Mentionez ca fiat-ul nu a avut nic pe dracu ... are doua urme cat ai baga unghiile in haion mai serios ... practic masina mea arata VARZA, iar ala nu s-a sinchist nici macar pana acum sa indrepte cele doua denivelari cam de 1 mm fiecare ... - confortul este discutabil. Pozitia in scaune e OK, datorita si spatiului mare din interior, dar vibratiile si zgomotul te cam iau de cap ... Nu mai stiu ... mai adaug daca imi mai aduc aminte ... Acu o saptamana i-am facut ITP-ul ... nu am avut probleme decat cu gazele (cred ca e un injector infundat) si cu frana de mana (boala romaneasca veche). Iarna asta a folosit-o batranul in conditiile in care nu putea scoate nici una din celelate la drum - in zapada de 20 cm e greu sa mergi cu tractiune spate si cutie hidramata, sau cu masina care atat are garda la sol ... 4x4 a mai sarit, dar coborai cu patentul, il scoteai, il bagai si plecai iarasi la drum ... Despre modelele mai noi de aro 10nu shtiu nimic, nici despre 244 ... oricum, ce shtiu e ca 244 sunt ceva mai fiabile, cu motorizare / transmisie mai aproape de adevar ... Mie personal nu-mi place, dar cred ca e incomparabil mai bun decat aro 10 ... Concluzia ... nu shtiu, cauta alta solutie ... Eu am facut cam 15 - 20.000 de km cu masina aia ... mi-am facut treaba cu ea in perioada aia, nu zic nu, dar mi-am facut si destul de treaba (tot cu ea - sa demontezi planetara in zapada de 10 cm, la -15 grade Celsius afara nu prea e o placere ... ). Cam asta e ... imi pare rau ca vestile nu sunt chiar cele asteptate, dar ia cele de mai sus ca pe o parere pur pesonala, a unuia cateodata prea comod, si care a avut in general si alta alternativa ... SPor! |
#3
Posted 26 February 2004 - 13:02
multumesc mult pentru raspuns
eu ma cam gandesc sa iau unul de la licitatile ce se fac la armata... tot ce vreau de la el e sa nu ma lase in varf de munte.... stiu ca la finisaje nu pot sa ma astept foarte multe , si chiar poate sa nu duca mai mult de 90/h ....dar sa mearga |
#4
Posted 01 September 2004 - 10:37
dupa ceva timp mai revine in discutie, mai ales dupa acest concediu, unde mi-am cam chinuit tico pe drum de munte.
la 24x am renuntat sa mai ma gandesc, e cam mare, si se pun alte probleme atunci. tot ma gandesc la aro 10.4 cu motor pe benzina , care pot sa-i pun si gpl, asta ca sa scada costurile la combustibil. dar vad ca preturile sant destul de mari la sh, iar noi nu se mai produc. din ce mi-ai spus stiu la cam ce sa ma astept si oricum nu ma gandeam ca-mi iau o supermasina, ci ceva ieftin , dar care sa mearga. visez si inca sper.... |
#6
Posted 04 September 2004 - 18:42
te rog fi mai explicit...
cv inseamna, nu are putere cand e 4x4? sau nu merge repede...? |
#7
Posted 04 September 2004 - 18:44
aztec, vezi ca am scris eu mai sus care e buba cu benzina pe Aro 10 ...
|
#8
Posted 05 September 2004 - 03:34
ii pun gaz, ca e mai ieftin..
eu tot incerc sa ma coving sa-mi cumpar , mai nou am ramas doar la aro 10, ca celalalt e prea mare pt mine... si dupa concediul de anul asta.... mi-am dat seama ca nu are rost sa stric tico pe drumuru de munte... multumesc pentru raspuns, e cel mai bn care l-am primit pana acum. si nu numai pe foeumul asta, |
#9
Posted 05 September 2004 - 06:38
Renunta si la aro 10 cu motor de dacie, a avut fratele meu , dar nu la tinut mai mult de 3 luni!
Au cazut pe rand (defecte) haionul de la spate , probleme la motor si ce a pus capac la toate a fost grupul pentru tractiune integrala, costa exact cat aduse el pe masina , acuma cu siguranta e mai scump decat o masina sh.... |
#10
Posted 06 September 2004 - 10:24
Quote Originally posted by aztec ii pun gaz, ca e mai ieftin.. eu tot incerc sa ma coving sa-mi cumpar , mai nou am ramas doar la aro 10, ca celalalt e prea mare pt mine... si dupa concediul de anul asta.... mi-am dat seama ca nu are rost sa stric tico pe drumuru de munte... multumesc pentru raspuns, e cel mai bn care l-am primit pana acum. si nu numai pe foeumul asta, Cred ca am mai vb pe aici pe forum... Am un aro10.1 Arata ca in atasament... Motorul este de 1400(dacia) alimentat si cu GPL Cutia in 4 trepte Tabla groasa(2mm) Greutate totala aproximativ 1400Kg Nu am tractiune fata...am dat-o jos dupa 300 de km... ca motiv? nu se decupla, planetarele se invarteau si aveau si o bataie ce se amplifica pe la 60 Km/h. Consumul nu scadea sub 14% Dupa ce am dat tot jos: am usurat masina de vreo 100 kg pe fata, mult mai putine piese in miscare... consum pe benzina 7,7% drum lung, 9-10% in oras. Am montat GPL si am inceput sa ma pot plimba... consumul de GPL este cam 8-9% la drum lung si 9-10 % in oras. Pentru partea de GPL sfaturile mele in ordinea importantei: !!! circuitul de apa care trece prin "plamanul " instalatiei GPL trebuie sa fie sub nivelul chiuloasei!!! !!termostat nou cu temperatura de deschidere sa fie cat mai mica!! !Ulei sintetic schimbat un pic mai repede decat specifica producatorul...mai devreme cu 1000Km e ok! Alte sfaturi: cauta modelul de aro care are: a) sasiu lat jenti ca ale'mele(vezi poza ... as zice ca sunt spitate sau sport da nu stiu cum ii zice) c) cutie in 5 trepte d) CAROSAT ca mori de frig altfel!!! e) caseta de directie model nou(amplasata in fata, pe sasiu nu cea care este sub servo frana) f) cuparati o pereche de lanturi!!! sunt bune si vara daca mai ai intrebari sunt la dispozitie! Attached Files |
|
#13
Posted 06 September 2004 - 12:29
Vezi ca prin anii 1999-2000 s-au realizat si vandut modele de ARO 10 bazate pe sasiul (scurtat putin) de ARO 24. Practic s-a luat caroseria de 10 si s-a pus pe mecanica de 24.Aratau destul de bine, pt ca ieseau in evidenta jentile mari de la 24, anvelope superbalon, punte spate semirigida, motoare de Toyota !
Si tot in acelasi timp se dadeau la export ARO 10 cu motoare td Peugeot... La ambele modele e greu de folosit casetofonul, pt ca nu-l mai poti butona atunci cand levierul cutiei de viteze e bagat in I,III si a V -a.......... |
#14
Posted 06 September 2004 - 12:50
Si sa mai scos ceva cu motor de Megane parca. Am vazut unul, dar era jalnic....nu mai putea decupla tractiunea fata, care am inteles ca is varza la toate.
aztec...eu zic sa te mai gandesti. ARO 10 nu e fiabil deloc. O sa stai sa o bibilesti mai mult decat pe o Dacie. Putine is alea care chiar tin si fac proprietarii fericiti. |
#15
Posted 06 September 2004 - 12:55
Quote Originally posted by driverx Putine is alea care chiar tin si fac proprietarii fericiti. Adevar ai grait! De obicei pe alea le folosesc pana cand cad de tot! Doar atunci le vand! Ai mare grija! PS: eu il vand doar pentru 2500- 2300 Euro daca ar avea alte probleme as accepta ceva mai jos! |
|
#16
Posted 06 September 2004 - 16:25
ideea mea este , si inca mai sper sa-mi iau o masina de "teren" ieftina , si cum bugetul e limitat , ma gandeam la Aro 10.
si cum impresile despre aro sant cam putine pe net , de acea apelez si eu la voi, cei care aveti si santeti mai in tema decat mine. pentru oras , vreau sa pastrez Tico, care pana acum nu m-a dezamagit niciodata cu toate ca l-am pus la chinuri, nu mari dar serioase, ce nu merita, si nici nu e facut pentru asa ceva. asta ca imi place sa merg la munte.... Attached Files |
#17
Posted 06 September 2004 - 17:15
eu zic sa dai o tura pe aici
http://www.romtehnica.com.ro/ preturile de start la licitatia din 06/09 sunt de la 6 la 8 milioane. daca masina este in stare de functionare eu zic ca si adjudecata la dublu este OK. mai ramane de vazut cat se mai pierde la comisioane si alte taxe (cumparat CS, etc) Autoturism ARO 243 D A-42414 buc. 1 8.000.000 800.000 02384 București-Depozit 021/2664539 Autoturism ARO 244 D A-2473 buc. 1 7.000.000 700.000 02384 București-Depozit 021/2664539 Autoturism ARO 244 D A-4028 buc. 1 7.000.000 700.000 02384 București-Depozit 021/2664539 Autoturism ARO 244 D A-56504 buc. 1 6.000.000 600.000 02384 București-Depozit 021/2664539 |
#18
Posted 06 September 2004 - 20:12
am incercat asta primavara...
slabe sanse sa iei ceva cat de cat... mai ales daca nu ai relatii... trebuie sa dai 1.200.000 numai ca sa te uiti la masina, asta una , iar apoi sa treci de samsari, care sant la fiecare licitatie, si ei stiu ce merita si ce nu.. si in general din cate m-am dus si eu la sediu si am intrebat ... ce e la valoare mica ... nici nu face, decat pt piese.. as vrea sa ma insel eu... dar poate la un moment dat ma aliez cu cineva si incerc marea cu degetu' dar multumesc ca mi-ai adus aminte de romtehnica, poate... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users