Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Aro second hand. Se merita?

- - - - -
  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#37
kador

kador

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 28.03.2005

gtk, on May 21 2005, 08:36, said:

nu stiu de ce va mai chinuiti cu aro... calitatea sa proasta e legendara... mie nici gratis nu mi-ar trebui....

<{POST_SNAPBACK}>

eu cred ca exagerezi. Ai idee cat da REMAT-ul pe el????  :naughty:
Parerea mea este ca e convenabil sa-l cumperi daca-l iei sub pretul REMAT-ului ! Altfel  :nonobad:

#38
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
Nu cred ca da intr-atat incat sa merite mai mult decat sa-l folosesc acum la treburile "murdare". Probabil ca motorul face mai mult decat restul masinii si decat da REMATU' pe ele.

#39
vladd

vladd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 28.03.2005

Tyby, on May 25 2005, 08:23, said:

Nu cred ca da intr-atat incat sa merite mai mult decat sa-l folosesc acum la treburile "murdare". Probabil ca motorul face mai mult decat restul masinii si decat da REMATU' pe ele.

<{POST_SNAPBACK}>


fix 510 lei/kg.  :angry:  a fost seful mei ieri sa-si depuna un olcit. Bataie de joc in toata regula! Si era sa-l mai trimita si acasa dupa o baterie nou.

akeem - cei trei erau (si sunt inca patru). Mai pune si Patrol

#40
charl

charl

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 25.08.2005

aztec, on Feb 26 2004, 11:07, said:

Cred ca pot da un raspuns destul de calificat pentru ARO 10. Sunt "fericitul" posesor a unui ARO 10.1, dar am fost si posesorul a altor 4 (patru ) ARO 10 si anume ARO 10.4 2buc Aro 10.8 1 buc , Aro 10.9 o buc. fabricate in anii 1980, 1982, 1988, 1990, 1993.
Atentie!! ArRO 10 nu e masina inainte de 1993.
Am motive sa spun asta: din 1980 pina aproximativ 1985 au montat un sistem ciudat de directie ce era conceput a asigura o singura "utilitate" si anume a schimba volanul de pe stinga pe dreapta :w00t: .
Dupa aceea au modificat sistemul si l-au pastrat pina in 1993 cu caseta de directie imediat linga pompa de frina. Astfel au rezolvat o parte din jocurile directiei, dar au uitat de fortele ca apar in bratele curbe. Cei ce au de investit 50 euro sau mai mult in unul din aceste brate sa isi ia ARO de aceasta virsta.
Dupa 1993 au mutat caseta de derectie linga radiator, au inversat fuzetele, si directia e OK
Cutia de vitzeze. din 80 in 90 au folosit danturi inclinate si rulmenti radiali cu bile(pentru cei ce stiu ce inseamna asta) si incet incet au schimbat rulmentii cu rulmenti conici. Abia dupa 1996 au redus semnificativ zgomotul cutiei folosind toti rulmentii cu con, imperechind bine rotile etc. Atentie!! nu cumparati ARO 10 cu cutia defecta. Va trebui sa cumparati alta cutie daca vreti sa discutati cu partenerii de drum. Nici o roata dintata nu se imperecheaza cu alta noua sau de la alta cutie. Tehnologia folosita de fabrica este de pmperechere a rotilor, nu de masurare a lor pentru uniformitate dimensiunală.
Usile. Orice ati face usile vor cadea. Asa ca va sfatuiesc sa ungeti cit puteti de des balamalele, si sa aveti grija de tablaria usilor sa nu rugineasca. putina rugina linga balamale si usa a cazut asa ca treziti vecinii cind inchideti usa.
Motorul. Cu toat ca cei mai multi spun ca motorul pe benzina nu duce. Nu e adevarat. Dar trebuie sa aveti grija 1. Refaceti motorul sa nu consume ulei, 2. dupa 1000 km puneti Dura Lube, 3. nu folositi uleiul recomandat de cartea tehnica 30 MW ci ulei normal de Dacia daca doriti aditivat, 4. atit timp cit tratati motorul cu Dura Lube folositi ulei romanesc sau maxim Castrol simplu neaditivat, 5. nu tratati motorul daca nu aveti motorul fierbinte si nu sunteti plecat la un drum ce necesita urcarea unor pante de minim 7% pe putin un Km.
Dupa aceea veti vedea ca aveti alt motor.
Sfaturi pentru cei care dresc sa dea aspect masinii si sa reduca consumul de benzina
1. cautati jante de ARO produse 1988 -1991 de tipul cu soare ce sunt putin mai late. (pentru aro dupa 1993) 2. Gasiti o firma sa va poata reface divizarea pentru 6 gauri. 3. montati cauciucuri 215 R 14 de microbuz de preferabil de vara cramponate si le puteti folosi atit vara cit si iarna. Consumul scade pentru masina neincercata cu 1 l la 100km pentru afara si 2 l/100 km in oras. Veti putea ajunge la 8% afara si 12% in oras.
Alte detalii daca va intereseaza va mai pot da
By


#41
nero38

nero38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 25.08.2005
charl....am  achizitionat un aro 10 ....are maneta reductorului pe partea stanga si  are tri pozitii mijloc neutru...jos si sus (din neutru )..unde este greu ,unde este usor??

#42
today_tomorrow_aro243s

today_tomorrow_aro243s

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 06.04.2006

View Postakeem, on May 21 2005, 09:20, said:

Wow, cu aia iesi la pensie chiar daca acum esti intr-a doua primara. Cum arata, cam asa?
[size=1]

Din intamplare am dat peste acest forum in cautarile mele pe googu' incercand sa aflu despre existentza a mai multor informatzii despre marca de SUV aflata in discutzie.
Daca am vazut ca tot s-a trecut de la Aro la alte fiare care probabil vor costa pe bietul detzinator de Tico zeci de milioane in plus degeaba am zis ca poate ar fi o treaba sa ii spun si povestea mea despre un Aro:

Totul a inceput cand cautam o masina cu care sa ma pot mishca... bun... zis si facut... dar intr-o buna zi sotziei mele ii veni o ideie "ia stai nitzel parca taica'miu luase un aro mai acum catziva ani pe firma si acum din cate stiu sta ingropat in pamant pentru ca nimeni nu-l mai foloseste" am zis ca poate il luam sa vedem daca reusim sa il pornim sa avem cat de cat o masina cu care sa mergem. (la momentul ala nu stiam nici macar ce fel de model era) Ajungem la locul faptei, cand zarim ascuns dupa un copac, jumatate ingropat in pamant si nisip de nu se mai deschideau nici ushile, un mare Aro 243 aproape roshu. Ma uit la kilometraj ce sa vad: aproape 10 mii de km facutzi de cand era el. Am plecat sa iau ulei sa-i fac primul schimb in viatza acelui Aro si un set de bujii, am gasit pe cineva sa-mi dea cu imprumut o baterie de 120A. Dupa zece minute de dat la automat "marele boltzar" a pornit fain frumos fara nici o problema, de parca nu ziceai ca fusese parasit 3 ani de zile in pamant. Masina fiind pornita am zis sa imi incerc norocul si bag 4x4 sa vedem daca iese singura din groapa, un minut mai tarziu era pe rotzile ei afara din groapa in care fusese ingropat fara sa fi avut nici cea mai vaga problema.
  Trei luni de zile mai traziu dupa 3 polishuri, 4 spalari in interior si 9 milioane de lei bagatzi in piese si service, este o masina in perfecta stare care merge, franeaza, coteste si urca pe muntzi. (sa va vad cat costa la un pathfinder service-ul total si dupa aia mai vorbim ;) )


.. to be continued

#43
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,944
  • Înscris: 17.10.2003
Bravo, tine-te de el.

#44
nephis

nephis

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 17.11.2005
raspuns la intrebarea initiala a topicului:
eram la RAR in Voluntari si cineva venise cu un Aro nou nout sa-i faca inspectia.
masina a intrat in hala pe rotile ei. a oprit-o, a deschis capota, i-am admirat motorul sau mai bine zis cat era de ingramadit si omul astepta randul sa-i vina inspectorul.
vine inspectorul, se uita, intreaba una alta, scrie in tabel si pleca spunandu-i proprietarului sa scoata masina din hala.
toate bune pana aici dar masina nu a ma vrut sa porneasca (auto nou nout).
s-au chinuit oamenii pe langa ea, ca e de la aia de la ailalta, nimic masina refuza sa se porneasca.
in final au sunat cei de la RAR la fabrica si raspunsul a fost ca trebuie sa vina cineva de la un service autorizat din BUC. sa remedieze treaba. auto era in garantie (norocul proprietarului).
oricum masina a ramas vreo 4 zile la RAR in parcare ca specialistul nu avea timp sa vina (de ce oare? - poate ca mai erau si alte Aro-uri varza.)
parerea mea este ca o masina care se vrea cu experienta sa pice asa repede spune multe despre ea.
adica decat Aro mai bina caruta............

#45
today_tomorrow_aro243s

today_tomorrow_aro243s

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 06.04.2006

View Postnephis, on Apr 6 2006, 15:01, said:

raspuns la intrebarea initiala a topicului:
eram la RAR in Voluntari si cineva venise cu un Aro nou nout sa-i faca inspectia.
masina a intrat in hala pe rotile ei. a oprit-o, a deschis capota, i-am admirat motorul sau mai bine zis cat era de ingramadit si omul astepta randul sa-i vina inspectorul.
vine inspectorul, se uita, intreaba una alta, scrie in tabel si pleca spunandu-i proprietarului sa scoata masina din hala.
toate bune pana aici dar masina nu a ma vrut sa porneasca (auto nou nout).
s-au chinuit oamenii pe langa ea, ca e de la aia de la ailalta, nimic masina refuza sa se porneasca.
in final au sunat cei de la RAR la fabrica si raspunsul a fost ca trebuie sa vina cineva de la un service autorizat din BUC. sa remedieze treaba. auto era in garantie (norocul proprietarului).
oricum masina a ramas vreo 4 zile la RAR in parcare ca specialistul nu avea timp sa vina (de ce oare? - poate ca mai erau si alte Aro-uri varza.)
parerea mea este ca o masina care se vrea cu experienta sa pice asa repede spune multe despre ea.
adica decat Aro mai bina caruta............

Eh, apai vezi tu de ce nu are ursul coada? L-ai mai vazut tu pe omul ala de atunci sau ba? o fi fost o defectiune dar oare de atunci o mai fi avut beleaua aia vre-o data|? Apai nu prea cred...

1. Cel mai probabil motorul clasic de aro pe motorina (injectoare defecte si alte prostii ale unui motor diesel prototip facut de niste romani fara prea multa experientza intr-ale motoarelor de acel gen)
2. Ii deschisese capota probabil ca sa ii citeasca seriile de pe motor si shasiu.
3. este mult mai probabil pt orice masina romaneasca sa fie gresita din fabrica decat altfel (ex: cunosteam pe cineva care fericit ca isi stransese bani de Dacia vine pe drum spre Bucuresti cu noua lui achizitie direct de la portzile fabricii ... 10 km mai incolo pe shosea ramane omul cu volanul in mana. uitasera sa ii puna piulitza de la volan. Sau mai bine alt cunoscut care vine mai acum 2 ani cred cu ceea ce ramasese dintr-un Cielo dupa ce ii cazuse jumatate de motor pe jos in timpul mersului masina abia luata de 3 zile. Nu exista padure fara uscaturi mai ales intr-o tzara atat de "verde")

Intamplarea a facut sa gasesc in torpdoul masinii mele fisha de import, s-o dovedit pana la urma ca Aroul meu defapt a fost facut la noi si exportat in Santa Fe (Columbia) ca 6 luni de zile sa fie cumparat din Romania si sa il aduca inapoi.

Ce are ca dotari in plus al meu fatza de cele vazute zi de zi pe strada:
- un micutz motor de 2500 de cc pe benzina ce dezvolta 106 cai putere
- servo frana
- servo directie
- un radiator cat toate zilele
- 5 trepte de 4x4 (posibil sa fie si la celelalte lafel, I don't know that for sure)
- si in urma o caroserie cu extra ramforsari pe sub podea a shasiului.

Consumul in orash mediu este cam de 12-13 l la suta de km iar afara cam 10.

Lista treburilor de mai sus face dintr-un simplu aro de carat pietre un veritabil autovehicol de teren destul de rezistent, destul de accesibil si nu in ultimul rand fun to drive around everywhere.



Ce ziceai tu de carutza aia.... ? ;)

#46
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006
colegu', ce limba vorbesti tu acolo ca zau de am inteles ceva din postul tau.
cuvantul GRAMATICA iti sugereaza ceva? :naughty:  no offence  :peacefingers:

Edited by god_father, 07 April 2006 - 16:59.


#47
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006
apropos, cum vine treaba cu 5 trepte 4x4??
poate cutie cu 5 trepte si 4x4 cu 2 trepte?ca parca asa e pe la toate aro.

#48
today_tomorrow_aro243s

today_tomorrow_aro243s

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 06.04.2006

View Postgod_father, on Apr 7 2006, 21:32, said:

apropos, cum vine treaba cu 5 trepte 4x4??
poate cutie cu 5 trepte si 4x4 cu 2 trepte?ca parca asa e pe la toate aro.
poate chiar nu stii dar un aro are diferentialul manual pentru cuplajul rotzilor din fatza, drept urmare exista 5 trepte de fortza pentru 2x4 si 5 trepte pentru 4x4 ;) depinde numai daca ai diferentialul cuplat pe 4x4 sau nu.

Bravo omule, imi spui mie de masini cand te dai cu plastice pe patine :))  hyundai e masina ? :))

#49
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006

View Posttoday_tomorrow_aro243s, on Apr 7 2006, 22:09, said:

poate chiar nu stii dar un aro are diferentialul manual pentru cuplajul rotzilor din fatza, drept urmare exista 5 trepte de fortza pentru 2x4 si 5 trepte pentru 4x4 ;) depinde numai daca ai diferentialul cuplat pe 4x4 sau nu.

Bravo omule, imi spui mie de masini cand te dai cu plastice pe patine :))  hyundai e masina ? :))

ce patine bre, ca doar tot roti rotunde are hyundai-ul. plus ca nu consuma 13% ca aro :P
cand eram mai mic avea bunica-miu aro la serviciu si tin minte ca maneta pt diferential are doar 2 pozitii: 4x4 si 4x2, iar in cazul 4x2 trag rotile spate.e si logic sa aiba 5 viteze pt 4x4 si tot 5 viteze pt 4x2.

apropos, uite inca un atu in plus pt plasticul meu pe patine: 4x4 permanent raport 60/40% putere fata/spate, si doar un singur schimbator :P :P :P

Edited by god_father, 08 April 2006 - 13:40.


#50
gusteru

gusteru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.11.2005
[quote name='aztec' date='May 20 2005, 21:41' post='630083']
ce trista e viata...
am gasit o Toyota landCruiser de prin 85, superba, cam arata bine, fara rugina merge cica bine. la 2250 euro... singurul impediment- neinmatriculabila...
sa-mi bag picioarele in ea de legislatie tampita...

daca-i toyota din poza tre'sa-ti spun ca-i cea mai tare masina de raiduri lungi. are simplicitatea unui landrover slll, un motor de 4litri fara turbo si un confort relativ ridicat. in comparatie cu landrover ( ti-o spun din experienta, eu am avut 4 LRuri si acum mai am 2) e mult superioara. de altfel nordul africii e dominat de modelul asta, LRul e mai mult pentru marfa si ca taxi pentru bastinasi.
cit despre aro 10, am vazut 2 in maroc in atlas jerpelite ca dracu, dar au trecut pe linga mine fluierind. unul din soferi cu care m-am intilnit mai tirziu zicea ca in afara de rotule -pe care le-a inlocuit cu unele care se stringeau cu un surub cind prindeau joc- nu a avut probleme decit cu bataia la planetare. trebuie sa-ti spun ca masina era plina cu capre in spate si avea un portbagaj stil african inalt de un metru plin cu tot felul de saci si 2 pustani deasupra.
concluzia o tragi singur

#51
Keo

Keo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 13.01.2005

View Postgod_father, on Apr 8 2006, 14:39, said:

ce patine bre, ca doar tot roti rotunde are hyundai-ul. plus ca nu consuma 13% ca aro :P
cand eram mai mic avea bunica-miu aro la serviciu si tin minte ca maneta pt diferential are doar 2 pozitii: 4x4 si 4x2, iar in cazul 4x2 trag rotile spate.e si logic sa aiba 5 viteze pt 4x4 si tot 5 viteze pt 4x2.

apropos, uite inca un atu in plus pt plasticul meu pe patine: 4x4 permanent raport 60/40% putere fata/spate, si doar un singur schimbator :P :P :P
Nashule,taci si mergi pe burta. Nu te mai lauda cu 4x4 permanent si un singur schimbator,ca te rade si ratsele... Iundaiu' tau e bun doar la pante,pe cand ARO merge si in rampe. :naughty:  Schimbatoru' ala care iti pare tie surplus,e de la reductor. :death:  Aaa,scuze,nu ai auzit tu de astea,ca iundaiu' n-are si nici nu-i tre,ca deh,el 60-40,permanent,alea alea... Dar sa-ti povestesc: cand tu ramai cu iundaiu' de nu mai poate la deal,adica in rampa,ARO opreste langa tine,actioneaza al doilea schimbator,ala in plus,stii tu...si daca platesti,te ia si pe tine tarash,daca nu,pleaca si pune de gratar,pana vii tu. Pe jos,normal,ca de unde nu e,nici dumnezeu nu cere,nu? forza iundai...ca ai nevoie  :coolspeak:

#52
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006
Hopa bre, ce v-a apucat? :D ca nu m-am legat de aro voastre  :nonobad:  intrebam si eu ca omul care e treaba cu reductorul si cu vitezele, ca nu am inteles din ce zisese colegul mai inainte.
daca nu stiu... nu stiu. asa e cu tehnica asta.
si nu iti fa tu griji chiar asa, ca merge masina mea si in panta si in rampa, si prin namol si prin zapada; si merge foarte frumos si pe sosea!   :)

#53
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,944
  • Înscris: 17.10.2003
Hai ma, nu mai fi amarat, treaba cu reductorul e simpla: cutia de viteze, care sa zicem are 5 trepte, este inseriata cu o alta cutie, adica reductorul, care mai are si aia inca 2 trepte, pentru mers normal si greu, de aia sunt 5x2 = 10 trepte. Dar are si pozitii ale levierului in care cupleaza toate rotile (4x4) sau numai alea din spate. De aia scrie pe ea 4x2, 4x4 Lo, 4x4 Hi (de exemplu). Cu cat masina e mai noua si mai plina de electronica cu atat trecerea de la 4x2 la 4x4 se face mai automat, atunci cand crede computadorul de bord ca e de cuviinta.
Totusi computerul si toate electronicele nu pot suplini in toate cazurile un reductor, care demultiplica foarte mult. Chiar masinutele 4x4 cu reductor foarte noi tot au butoane pe bord daca nu au levier.
La ARO chestia e ca mai trebuie si sa te dai jos din masina si sa rotesti butucii aia de ies din axul rotilor din fata ca sa-i treci si pe ei pe pozitia de greu.

#54
Keo

Keo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 13.01.2005
akeem,in general e corect ce spui tu,dar,apropo de datul jos din masina,ia in calcul cateva chestii,si anume:in ce an a fost proiectat ARO si vezi si ce facea hiunday pe atunci...chiar,exista?  :D apoi,a fost facut asa si din motive precum consumul,de ex,avand in vedere ca proma varianta avea motor de 2,5 benzina CO70,de care bagai cu galeata.crezi ca degeaba are rezervor de 90L?apoi,mai e chestia si de fiabilitatea planetarelor,care,este adevarat,nu e una dintre cele de laudat...asa ca s-au gandit sa le faca decuplabile.dar nu e obligatoriu sa le tii intr-un fel anume.
iar de tine,nashule,sunt convins ca merge foarte frumos.mai ales pe sosea,acolo und eo lauzi tu... :D
hai ca nu ma mai iau de tine,ca ai recunoscut ca nu le ai cu tehnica. esti corect,hombre...faza cu aro e ca o poti conduce economic pe sosea,ca decuplezi toate zmecheriile. poti merge fain si pe zapada,ploaie,etc cu 4x4 ala de care zice akeem,usor.iar cand rampa e prea mare pt santafeuri,bagi levieru' in priza,ala al doilea,care parea in plus pe asfalt...si  :w00t: vei fi surprins de reactii.dar nu te vad eu intr-un aro,pe tine...  :P

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate