Cum se conduce corect o masina !
Last Updated: Nov 27 2008 15:29, Started by
spdude
, Mar 21 2007 12:14
·
0
#235
Posted 18 June 2008 - 14:00
mihaimilk, on Jun 16 2008, 16:41, said: In rest, cand vreau sa opresc undeva, si am viteza >50km/h, bag a 4-a sau a 5-a astfel incat frana de motor sa nu se simta tare, dar consumul sa fie zero. Adica nu scoti din viteza in care esti, decat daca ai de gand sa opresti sau sa-i dai viteza inferioara (in cazul in care vrei sa continui drumul dupa o incetinire). de ce nu o lasi a 3-a si ridici piciorul de pe acceleratie? |
#236
Posted 18 June 2008 - 15:02
eu zic sa il intrebati pe maximus. da repede un search pe gugal si va spune.
|
#237
Posted 18 June 2008 - 16:16
pantsless, on Jun 18 2008, 10:21, said: Da? mergi tu cu 20 km/h in viteza a 4-a, ca eu daca fac asta am senzatia ca sunt martorul unui cutremur de 7 grade pe scara Richter Cat despre de ce cutia trebuie sa stea cat mai mult cuplata la motor, sunt mai multe motive:consum 0 pe frana de motor pana la ~1500rpm(si impreuna cu aceasta, ventilarea motorului pana la 1500rpm, racirea mult mai buna, ungere mult mai buna, etc), socuri cauzate de turatii diferite in interiorul ei, cand se merge cu ea pe liber, nevoia de a demara cauzata de ceva neprevazut, etc! Ar trebui sa stiti ca cel mai pacatos regim pentru un motor este RALANTIUL! |
#238
Posted 18 June 2008 - 16:38
xtremdriving, on Jun 18 2008, 16:02, said: eu zic sa il intrebati pe maximus. da repede un search pe gugal si va spune. Si closhkutza, da, am inteles, in fine.. oricum n-as face asta. Dar fiecare procedeaza cum doreste Edited by pantsless, 18 June 2008 - 16:39. |
#239
Posted 19 June 2008 - 16:01
pantsless, on Jun 18 2008, 17:38, said: Foarte frumos din partea lui; spre deosebire de altii care vorbesc din "experienta" (n-am facut aluzie la nimeni, am spus la modul general) Si closhkutza, da, am inteles, in fine.. oricum n-as face asta. Dar fiecare procedeaza cum doreste Ce masina ai? Ce turatie ai la 30km/h in treapta a 4-a, fara acceleratie apasata? Dar la 20 in treapta 3? |
#240
Posted 20 June 2008 - 20:36
Aia 50 km/h ajung foarte rapid la 0 intr-un oras aglomerat in care trebuie sa te strecori cum poti mai bine, astfel incat nici sa nu incomodezi pe mine. De multe ori nu ai timp sa opresti ca la carte sau alte chestii de genul asta. Oricum in apropierea unei intersectii obisnuiesc sa incetinesc si dau a 3-a, dupa care franez pana la un punct (nu ma intreba la cate rot/min, ca nu am stat sa verific efectiv); in momentul in care ma apropii destul de mult de punctul de oprire si turatia a scazut relativ mult, am scos pe liber si am continuat franarea. Repet, date exacte nu-ti pot da, pentru ca nu obisnuiesc sa ma uit pe turometru. Vitezele le schimb dupa cum simt ca "ii place".
PS: megane2, 1.6 16v, 115cp, 2004. Edited by pantsless, 20 June 2008 - 20:40. |
#241
Posted 22 June 2008 - 00:29
closchkutza, on Jun 18 2008, 17:16, said: Dar la 30 se opreste man? Si nu ma refeream sa mergi in adevaratul sens al cuvantului cu 20km/h in treapta 3 sau 30 in treapta 4(asa trebuia interpretata chestia, dar ma rog) ci la vitezele astea sa calci ambreiajul, pana atunci sa fie cuplata cutia dar fara sa calci acceleratia! Intelegi acum? Cat despre de ce cutia trebuie sa stea cat mai mult cuplata la motor, sunt mai multe motive:consum 0 pe frana de motor pana la ~1500rpm(si impreuna cu aceasta, ventilarea motorului pana la 1500rpm, racirea mult mai buna, ungere mult mai buna, etc), socuri cauzate de turatii diferite in interiorul ei, cand se merge cu ea pe liber, nevoia de a demara cauzata de ceva neprevazut, etc! Cateva din motivele tale mi se par aberatii. Ma rog, nu asta conteaza. Adevaratul motiv este ca o masina se comporta mai bine pe drum cand rotile sunt cuplate la motor decat atunci cand merge in gol. Ar trebui sa stiti ca cel mai pacatos regim pentru un motor este RALANTIUL! Corect! N-am retinut exact motivul tehnic la cursul respectiv, dar am retinut ca ralantiul este un regim anormal de functionare al motorului. Edited by gxg88, 22 June 2008 - 00:30. |
#242
Posted 02 July 2008 - 20:34
dar sa stiti ca aia cu 0% consum nu e pana la 1500rpm la toate... spre exemplu la mine la skoda am lasato si a scazut la 600rpm si nu a crescut consumul pe cb... si cred ca e corect pt ca a scazut practic sub relanti deci computerul nu a intervenit...
|
#243
Posted 02 July 2008 - 21:58
geopsi, on Jul 2 2008, 21:34, said: dar sa stiti ca aia cu 0% consum nu e pana la 1500rpm la toate... spre exemplu la mine la skoda am lasato si a scazut la 600rpm si nu a crescut consumul pe cb... si cred ca e corect pt ca a scazut practic sub relanti deci computerul nu a intervenit... |
#244
Posted 03 July 2008 - 20:07
nu am incercat, va zic maine clar cat imi arata, conteaza la 20km/h si cat de tare e calcata, daca o accelerez normal cam 20%, nu am mers niciodata constant cu 20km/h sa vad cat e.
la relanti e in functie de consumatori, de la 0,5 la 1,1... scoasa din viteza imi arata cam 1,7(daca nu ma insel) si creste cu cat scad viteza(de fapt e si normal asa)... nu pot spune exact ca de obicei cand plec de pe loc nu sunt atent la cb sau cand merg cu a 1a. |
|
#245
Posted 04 July 2008 - 20:48
closchkutza, on Jun 16 2008, 17:31, said: Consumul este zero pana la cel mult 1500rpm, in general, mai jos de valoarea asta nu mai este zero, asta pentru cei care sunt pasionati de frana de motor in adevaratul sens al cuvantului combinata cu un consum 0! Nu exista consum zero. Niciodata, in afara timpului cand e oprit motorul. Nu conteaza in ce treapta esti, cat de mare e frana de motor...nu exista consum zero...cel mai mic consum sibil e cel de relanti fara nici un consumator electric. Alta chestie complet FALSA: in decelerare(clapeta de acceleratie inchisa) nu exista SUBTURARE! Subturarea apare doar cand exista sarcina. Deci, daca lasi masina in viteza a 3-a pana la 20km/h sa zicem nu o subturezi in nici un caz. Frana de motor=decelerare=subturare. Deci daca lasi masina in orice treapta si nu calci acceleratia, o subturezi...chiar si in a 5-a(a 6-a) to va fi motorul forta sa se subtureze. Adica sa scada sub rpm-ul stabilit de constructor drept relanti. Parerea mea despre chestia cu franatul: 1. Placutele de frana/discurile de frana in ultima instanta sunt mult mai ieftine decat componentele ambreiajului. 2. Frana de motor in adevaratul sens al cuvantului trebuie stapanita de sofer dar nu cred ca este necesar sa o faca de 100 ori pe zi in traficul urban unde se taraste cu maxim 60km/h. Prin frana de motor ma refer la retrogradari succesive, la turatii care asigura o decelerare constanta si eficienta, nu retrogradare cand ai 1500rpm, cand tot ce faci este sa uzezi aiurea ambreiajul si articulatiile schimbatorului; 3. Masina trebuie lasata pe liber cat mai putin! 4. In mediu urban(de exemplu cazul cu semaforul rosu pe care il observi) eu zic ca cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci este sa iei piciorul de pe acceleratie la o distanta considerabila fata de semafor, daca l-ai vazut din timp si sa lasi masina in treapta de viteza in care te afli/apesi si frana cand te apropii de semafor. La 20-30km/h pe ora apesi ambreiajul(si frana daca nu a fost nevoie de ea pana atunci) si opresti de tot masina. Nu cred ca exista masina la care sa se opreasca motorul la la 20-30km/h in treapta 3 sau 4. 5. Observ ca ce se invata la scolile de soferi sunt niste aberatii extrem de mari. Nu ma mai mira nimic. 1. Asa e. 2. Frana de motor se foloseste doar in cazuri extreme in mod violent. De ex: Mergi cu 50kmh prin oras, sare un copil in fara. In momentul ala iei piciorul de pe acceleratie si in trantesti cat te tin muschi piciorului drept(eventula ambele picioare daca esti categoria ultra-pana). Nu atingi deloc ambreiajul...deci franezi pana se opreste masina, chit ca moare motorul. Dar in cazul in care ai evitat pericolul sau anticipezi ca vei opri in siguranta poti in ultimul moment, pana sa inceapa s moara motorul , sa calci si ambreiajul. Deci asta e o situatie de frana de motor. Desigur ca fran de motor va fi mai mare cu cat treapta in care te afli la momentul incidentului e mai mica. De ex: esti in a 5-a la 50 kmh...nu prea o sa resimta masina socul aditional dat de frana de motor. Dar daca esti cu a 3-a sau a 2-a numia luand piciorul de pe acceleratie sa simti un soc , dar cand mai izbesti si fran..ai sanse sa te ibzesti serios in centura. Nu mai zic de diesel, la care daca esti, prin absurd, in a 1-a si treci de la acceleratie la podea la frana la podea, fara ambreiaj, poti chiar sa rupi o planetara. Eu nu folossc fran de motor ca sa franez mai deloc...foarte rar, cand mie lene sa mai dau un ghiont schimbatorului de viteze si stiu sigur ca e prea mare treapta ca sa fie fran de motor prea mare, dar suficienta pentur o incetinire micuta.. Cum sa zic..fiecare masina se invata...nu poti sa faci un ghid universal..ca exista sute de abreiaje, sute de cutii de viteza, sute de motoare..Trebuie sa stii ce merge si ce nu in fiecare moment. 3. Nu e adevarat decat cand cobori o panta foarte mare...sa zicem peste 9%. Si iarna cand daca nu ai abs, si mai esti si incepator, e foarte indicat sa franezi cu motorul, dar iar e valabila treaca cu, cunoscut masina ca pe buzunar. 4. Tocmai ce zic si eu..trebuie sa stii cat de putin masina, sa stii in ce treapta la ce viteza, vei avea in fiecare moment o frana de motor nici prea mica nici prea mare. E ceva care se invata. 5. Sunt niste instructori in ziua de azi, dezastru nu alta..niste imbecili care nu stiu ei in primul rand sa conduca...singurul merit e ca au tocit o scurta perioada de timp cat sa treaca examenul de instructor si atat. In rest is soferi praf...Pot sa zic in zilele astea ca aproape 50% is instructori de ocazie. |
#246
Posted 05 July 2008 - 08:52
closchkutza ma lasa aiurelilea asta valabile doar la dacie.... pai iti demonstrez oricand ca am consum 0 la frana de motor, ce clapeta de acceleratie? nu inteleg unde vine aia? sau te referi la carburatorul de pe dacie, iti spun eu, la dacie clapeta aia nu se inchide perfect niciodata iar ciocul de papagal lasa sa curga benzina si cu motorul oprit, dar hai sa fim seriosi la astea cu injectie controlata de un computer e altceva...
|
#247
Posted 05 July 2008 - 09:14
Am si eu o intrebare: cu o masina cu tractiune pe fata, cand pleaca spatele intr-o parte(pe zapada, noroi) ce faci? Spre exemplu daca spatele pleaca spre stanga, virez tot stanga, contravirez?
|
#248
Posted 05 July 2008 - 09:18
#249
Posted 05 July 2008 - 09:21
|
#250
Posted 05 July 2008 - 09:56
#251
Posted 05 July 2008 - 10:18
#252
Posted 05 July 2008 - 13:25
In primul rand nush ce cauti cu o asemenea viteza pe un asa drum/sau in curba incat sa-ti plece spatele cand ai tractiune pe fata. Daca era vorba de tractiune pe spate mai ziceam...dar pe fata, e clar ca ai o viteza prea mare. Deci initial fi preventiv..ca dupa ce scapa de sub control...poti fi si expert, daca ai ghinion ai sarit in sant/parau/prapastie.
Si evident ca vei incerca mereu sa virezi in directia opusa, + reduci acceleratia, dar nu brusc. Daca iti mai ramane timp si de-o usoara frana de mana, desigur in momentul ala lasi frana de serv., deci bagi o usoara frana de mana + directia in sensul invers. Acu cat de tare frana de mana depinde si de viteza de deplasare. Dar niciodata sa nu calci frana ca disperatul pe zapada, nisip, noroi, criblura. Indiferent de viteza, cu sau fara abs..o sa-ti para rau dupa. Alta faza legata de derapaje , mai les pe drumurile din RO, incearca sa nu calci niciodata pe criblura/nisipul de pe marginea drumului, in special in curba. Edited by IVAN_V, 05 July 2008 - 13:28. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users