Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Pozitia corecta la volan, a oglinzilor
Last Updated: Feb 24 2009 19:28, Started by
Meltdown
, Jan 22 2007 09:17
·
0
#37
Posted 24 January 2007 - 19:55
#38
Posted 24 January 2007 - 20:06
richelieu, on Jan 22 2007, 11:54, said: Exista un sistem de avertizare, dar deocamdata nu stiu sa fie montat decat pe Q7 . Te avertizeaza cand vrei sa schimbi banda si ai masina in unghiul mort. MAK, on Jan 23 2007, 16:03, said: Dar la un papuc, dubita, camion... cum faci ? intorci capul si vezi ce ai prin cabina. Si eu mai intorc capul cind nu sint sigur 100 %, dar daca tot timpul stim ce avem in spate/laterala nu mai este nevoie. Totul tine de obisnuinta. Pana mi-am luat Fiat-ul condusesem mai mult camioane cu oglinzi laterale. Masina mea avea doar retrovizoare stanga si plafoniera si mi-a luat ceva timp sa ma dezobisnuiesc sa privesc in lateral dreapta si sa privesc in sus. Dupa un timp, cand ajungi sa-ti cunosti masina, dimensiunile ei si dispunerea punctele moarte generate de oglinzi/stalpi ajungi la o pozitionare corecta care insa nu tine seama neaparat de regulile generale. All the best |
#39
Posted 24 January 2007 - 20:13
#40
Posted 24 January 2007 - 20:39
Marius3k, on Jan 24 2007, 21:13, said: Oglinda mai mica e in partea dreapta si nu are parte convexa. Nu stiu de ce e asa... Explicatia era la un moment dat faptul, ca unghiurile de incidenta ar fi diferite, deoarece soferul are pozitii diferite fata de oglinzi. Practic, daca soferul s-ar apleca spre fata, atunci si pe stinga ar ajunge o oglinda mai scurta. "Realitatea reala" stii care este? Costurile datorate materialului. Gaselnita asta inginereasca o are pare-mi-se Opel pe constiinta. Primele modele, care foloseau ideea au fost Manta. |
#41
Posted 24 January 2007 - 20:48
#42
Posted 24 January 2007 - 21:28
da, nu am stiut...mai ales ca am avut si eu pe masina...insa nu era din categoria low cost...
daca e un BMW mai scump si de obicei puternic (sistemul asta se foloseste la masini cu cai mai multi in general) insa nu toate masinile au sistemul asta...e complicat si costisitor. intelegi ca nu e destinat masinilor din segmentul low cost? inseamna ca are un bmw interesant", mai mult decat credeam eu...din cauza asta spuneam ca el nu are. hai razi... |
#43
Posted 24 January 2007 - 23:17
@uko deja coteala ta ma scoate din sarite, auzi tu BMW LOW COST!!!! pustiule... m-am stricat de ras... BMW este cel putin medium cost, ca sa nu spun high, ca o sa ma bati in cap cu rolls royce, desi ala este very vewry very high cost, dar in fine. Omule ce masina ai avut tu high cost, daca BMW este low cost sa inteleg ca ai fost sofer de Ferrari, Rolls, sau ce? zi dracu clar ca habar nu aveai, si nu ma pune sa caut unde ai ras de mine pe tema asta, spunand ca e imposibil. Si acum cand vin cu adevarul dovedit o arunci in gard spunand fel si fel de chestii low cost. Doh, man, tu nu esti sanatos, suferi de o grandomanie exagerata, eu macar cand nu stiu ceva nu ma bag in discutie, daca sunt in discutie intreb despre ce e vorba, nu sar cu gura si apoi zic, aaa stiam si eu, foloseau aia la Rachete interstelare, dar nu stiam ca pun si la tractoare, aha.
Va dati seama ce mult costa 6 metri de cablu, deja trebuie pus numai la masinile high cost, alea care zboara de pe pamant pe marte. |
#44
Posted 24 January 2007 - 23:46
AlexIP, on Jan 24 2007, 19:55, said:
Consider oglinda dreapta mică un avantaj - ai șanse zero să o lovești. În ce privește vizibilitatea, nu am reproșuri, cel puțin la Passat e cea mai bună oglindă dreapta pe care am folosit-o - unghi mort zero, poți conta pe ea! La Opel Vectra (generația anterioară) oglinda dreapta e uriașă, dar nu se vede mai bine decât în cea de la Passat. Marius3k, on Jan 24 2007, 20:13, said: Oglinda mai mica e in partea dreapta si nu are parte convexa. Nu stiu de ce e asa... |
#45
Posted 25 January 2007 - 00:32
clicu, on Jan 24 2007, 23:46, said: Consider oglinda dreapta mică un avantaj - ai şanse zero să o loveşti. Rule of thumb: daca nu pot deschide usile cat sa ies cat de cat din masina, nu ma bag pe acolo. Quote Eu nu vedeam din Bora toata banda din dreapta... bine, nici nu prea folosesc oglinda aia dar m'a mirat, ma gandeam ca au facut economie si au scos si ei ce nu era asa necesar... oglinzi, schimbator de viteze (scurt), etc.. Quote Marius3K - oglinda din dreapta ar trebui să fie convexă pe toată suprafaţa! Dacă nu e înseamnă că a înlocuit-o vreun meşter priceput cu o oglindă de baie Sau de Dacie, ca si alea is tot asa. Edited by AlexIP, 25 January 2007 - 00:33. |
#46
Posted 25 January 2007 - 01:55
clicu, on Jan 24 2007, 23:46, said: În ce privește vizibilitatea, nu am reproșuri, cel puțin la Passat e cea mai bună oglindă dreapta pe care am folosit-o... unghi mort zero, poți conta pe ea dar au totusi un mic inconvenient: In conditiile in care circulatia este rapida si trebuie sa tii cont de obiecte indepartate, cu un volum mic dar foarte rapide in miscare (da, da ma refer la motociclisti), ... ei bine, trebuie sa ma uit foaaarte "adanc" in oglinzile acelea convexe, si tot mai am senzatia ca a ramas eventual ceva ce n-am observat. Cam stresant ... dar in oras sunt minunate |
|
#47
Posted 25 January 2007 - 11:21
ca de obicei gandesti minimal. nu e vorba de 6 metri de cablu. ti-am dat si un pm:
Inconveniente: 1. forta de frecare mai redusa din cauza dimensiunii reduse a sabotilor 2. uzura prematura a acestora (din cauza dimensiunilor mici) fac ca masina sa aiba costuri de intretinere mai mari datorita schimbarii mai dese a sabotilor 3. greutatea mai mare a masinii (la masinile moderne se cauta scadera la minim a greutatii) 4. toate masinile moderne incep sau vor incepe sa renunte la acest sistem din cauza celor scrise mai sus |
#48
Posted 25 January 2007 - 11:31
FOrta de frecare este minima, am uitat sa specific, frana de mana o folosesti doar la parcare teoretic, cand calci frana in mers actioneaza placutele de pe disc, saboti doar cand tragi levierul. Diferenta e 6 metri de cablu (3 metri la o roata si 3 la a doua) si 2 perechi de saboti de 50 de euro. Si in cazul in care lasi masina parcata 4 luni intr-un loc nu o lasi cu placutele lipite de disc, ceea ce poate duce la stricare lui. si sunt multe avantaje. Eu gandesc ca nu le vor scoate prea curand.
|
#49
Posted 25 January 2007 - 12:28
Ma baieti acu' mi-a picat fisa (nu ma-sa) toata discutia asta cu frinele te ajuta sa gasesti pozitia optimala la oglinzi
N-o luati in serios. Hai sa dau si eu cu parerea: nu exista legislatie, care sa dea indicatii cu privire la unghiul de fixare, dar se recomanda fixarea oglinzii, astfel incit sa se vada si o usoara urma din caroserie. Un motiv plauzibil exista si anume posibilitatea sa vezi in felul asta si farul sting al masinii din spate cu un moment inainte, ca aceasta sa inceapa depasirea. Tentatia de iesire din coloana dispare, daca se observa in oglinda tentativa de depasire a celui din spate. Pina la urma face insa fiecare ce stie, dar cu obligatia de a se asigura la schimbarea benzii si asta bineinteles dupa ce si-a luat carnetul La examen cum am zis: sus-->lateral-->intors capul |
#50
Posted 10 February 2007 - 16:07
Well. I've done it... am avut si primul accident acum o saptamana si ceva.
Ghiciti din ce cauza... intorceam capu la o schimbare de banda de pe 2 pe 1, pt ca un taximetrist s-a gandit sa ii dea blana tocmai cand vroiam io sa fac manevra ceea ce m-a readus pe banda a 2-a... in tot acest timp cineva de pe banda 1 a trecut pe banda 2 si s-a oprit sa faca stanga la squar. Nu am apucat sa-l observ... Drept urmare... |
#51
Posted 09 March 2007 - 13:51
Imi pare rau pentru tine... asta e se mai intampla. Intoarce si omul capul daca vrea sa arunce o privire acolo, totul e sa nu cazi pe ganduri cu capul intors
Acum chestia cu intorsul capului pe autostrada, la viteze de vre-o 100 KM/h mi se pare nebunie curata. |
|
#52
Posted 09 March 2007 - 14:36
filipxxx, on Mar 9 2007, 13:51, said: Acum chestia cu intorsul capului pe autostrada, la viteze de vre-o 100 KM/h mi se pare nebunie curata. intr-adevar consecintele unui accident pe autostrada ar fi dezastruoase, insa cred ca mai multe busituri se intampla in oras, tocmai pentru ca strada e in general mai aglomerata si cel din fata franeaza / vireaza mai des. |
#53
Posted 09 March 2007 - 15:30
#54
Posted 09 March 2007 - 15:31
filipxxx, on Mar 9 2007, 13:51, said: ... Acum chestia cu intorsul capului pe autostrada, la viteze de vre-o 100 KM/h mi se pare nebunie curata. Pastrezi volanul nemiscat si intorci capul. Nu e periculos. De multe ori era cineva in coasta mea, chiar in unghiul mort, intorcind capul l-am vazut... Edited by H725, 09 March 2007 - 15:32. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users