Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta
 Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz
 EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost
 De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice
 

Pozitia corecta la volan, a oglinzilor

- - - - -
  • Please log in to reply
97 replies to this topic

#1
Meltdown

Meltdown

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 07.02.2006
Se pot regla oglinzile in asa fel incat sa nu existe puncte moarte ? Eu am probleme cu cea din dreapta... uneori ma asigur sa vad daca nu este cineva pe banda din dreapta, nu vad pe nimeni in oglinzi... incerc sa fac manevra si ma trezesc cu un claxon :(. De asemenea imi este si un pic cam greu sa apreciez distanta in oglizile laterale, tb mereu sa ma uit pe geamul dreapta spate.

Daca se poate niste sfaturi practice. Si va rog nu ma luati la injuraturi, am carnetu doar de 2 luni :peacefingers: .

Edited by MAK, 25 June 2007 - 17:51.


#2
boom87

boom87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 464
  • Înscris: 28.06.2004
Un sfat, cu toate ca nu este foarte indicat. Foloseste oglinda retrovizoare de pe parbriz, insa nu te obisnui numai ca ea.
Oglinzile laterale le reglezi in asa fel incat sa vezi atat ce este in spatele masinii cat si o mica parte din masina ta.

#3
clicu

clicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 638
  • Înscris: 16.11.2006
Se pare că ai oglinzi laterale plane, care au unghi mort. Oglinzile mai noi/bune au o convexitate care îți permit să vezi și mașinile aflate în lateralul tău. De exemplu, în prima poza atașată liniuța verticală indică unde începe convexitatea accentuată, acoperind "unghiul mort" din stânga șoferului. Cele din dreapta sunt convexe pe toată suprafața, ca un glob de brad (a doua imagine).
Chiar și cu aceste oglinzi convexe, recomandat ar fi să întorci capul scurt în lateral-spate de câte ori vrei să schimbi banda ca să te asiguri că nu ai nici o mașină în lateral. Am înțeles că în State nu îți dă carnetul dacă la examen schimbi banda fără să faci și verificarea asta.
Cu reglajul, eu le pun astfel încât să văd un picuț din mașină în ele (ca reper), și să fie la orizontală; cam ca și în poza 2. Cu evaluarea distanțelor, nu-ți fă griji, vine cu experiența.
Drum bun!

Attached Files


Edited by clicu, 22 January 2007 - 10:09.


#4
cosminnuss

cosminnuss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,352
  • Înscris: 21.10.2005
Problema cu cele convexe este ca e mai greu de apreciat distantele

#5
octavius

octavius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 21.08.2006
Sa-ti spun cum am rezolvat eu problema cu oglinzile (tot in calitate de incepator, dar cu mai multi km la bord si un stil de condus 'sportiv' care ma obliga sa fiu mai atent si mai precaut):

In primul rand, la mine oglinda din dreapta micsoreaza destul de mult imaginea, mai mult decat cea din stanga, dar nu mai mult decat coltul exterior al oglinzii stangi (cel pus special pt unghiul mort). La toate masinile de generatie noua situatia este asemanatoare.

Dupa ce am auzit si experimentat diverse sfaturi(ba ca trebuie sa vezi usa din spate, ba ca trebuie puse cat mai in exterior ca sa acopere unghiul mort si atunci cand vrei sa vezi coltul masinii tale trebuie sa inclini capul spre oglinda aia) am ajuns la concluzia ca cel mai bine e undeva la mijloc. Asta depinde in mare masura si de vizibilitatea prin luneta(f buna, desi am sedan si geamul e super-inclinat, montantii spate sunt f bine desenati) si marimea oglinzilor (ale mele sunt super mari ca in ultima vreme s-au desteptat prducatorii - vezi si noul C classe ce oglinzi are.)

Ce inseamna la mijloc? Inseamna ca, stand cu capul in pozitia normala de condus si fara sa-l misc, vad in coltul dinspre interior al oglinzii un mic punct din masina mea. ( La majoritatea masinilor acea extremitate e de fapt o mica parte din clanta usii spate, dar depinde de caroserie) Astfel, unghiul mort il am acoperit pana in dreptul usii din spate si exista o continuitate intre ce pot vedea prin luneta si ce vad prin oglinzile exterioare (asta e f important, e al doilea tip de un unghi mort si e si mai periculos decat celalalt!). Capul este nevoie sa-l intorc doar cand circul pe un drum cu 3 benzi sau mai mult si trebuie sa trec pe o banda din dreapta mea. Eu zic ca sunt f bine reglate. Cand parchez si vreau sa vad mai mult din masina inclin putin capul spre oglinda respectiva si gata.

Un sfat in legatura cu distantele din oglinda... incearca sa-ti fixezi niste repere, cu grija insa ca ele variaza in functie de viteza relativa dintre cele doua masini (a ta fata de a lui si invers). De exemplu, eu stiu sigur ca dupa ce am facut o depasire pot sa ma repliez pe banda din dreapta atunci cand cel depasit apare cu un colt mic in oglinda din dreapta. Asta in conditiile in care eu sunt in accelerare si stiu ca sunt putine masini care sa poata accelera la acelasi nivel cu mine (nu ca ar fi normal asa ceva, dar o sa dai pe destui frustrati, mai ales ca te vad incepator, care se enerveaza cand ii depasesti si vor accelera). Cand depasesc o masina puternica sunt mult mai atent bineinteles si stau o milisecunda(vorba vine) sa-i vad comportamentul in oglinda.

Aprecierea distantelor in oglinda din stanga sau in cea din dreapta cand se circula mai repede pe dreapta(de exemplu in oras) e ceva mai complicata, trebuie sa stai o secunda sau mai mult pana iti dai seama clar de viteza celuilalt si abia dup-aia poti sa schimbi banda, accelerand mai mult sau mai putin, sau poate chiar franand, depinde de situatie.


Drive-safe  :notangel:

#6
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005

 Meltdown, on Jan 22 2007, 09:17, said:

Se pot regla oglinzile in asa fel incat sa nu existe puncte moarte ? Eu am probleme cu cea din dreapta... uneori ma asigur sa vad daca nu este cineva pe banda din dreapta, nu vad pe nimeni in oglinzi... incerc sa fac manevra si ma trezesc cu un claxon :(. De asemenea imi este si un pic cam greu sa apreciez distanta in oglizile laterale, tb mereu sa ma uit pe geamul dreapta spate.

Daca se poate niste sfaturi practice. Si va rog nu ma luati la injuraturi, am carnetu doar de 2 luni :peacefingers: .

daca ti se intampla des sa te claxoneze unii inseamna ca le ai reglate rau.
punctul mort e punctul mort. daca se putea pacali stiam pana acum. probabil ca in viitor va fi o camera ceva care il va inchide....

nu este nimic rusinos ca atunci cand faci o anumita manevra in anumite conditii sa te uiti si intorcand capul.

adica te uiti in oglinzi vezi ca nu e nimeni si daca iti cer conditiile de trafic (tocmai ai iesit de la cora intr-o zi f aglomerata si nu sunt 5 benzi pe sens) atunci intorci si capul sa te asiguri mai bine.

#7
higheaven

higheaven

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 01.09.2005
cel mai simplu e sa iti cumperi de prin piata de masini sau magazine de piese un set de oglinzi mici, aprox 5x5 cm la un pret de maxim 10 Ron, pe care le aplici intr-un colt al oglinzilor mari laterale
serturile respective sunt de diverse forme dar si marimi, si au o forma convexa care iti permite sa observi tot ce se petrece in spatele masinii tale.

Edited by higheaven, 22 January 2007 - 11:44.


#8
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Cea mai buna reglare este poza 2 de la Clicu.
Stind normal pe scaun trebuie sa vezi ca in acea poza. Daca te apleci putin catre volan vei vedea si mai bine in laterala, si atunci poti sa-ti faci o parere .
Eu asa le tin, tot asa ma aplec, dar in schimb mi-a format un reflex de a ma uita in oglinzi cam la 5 secunde, si asta fara sa ma gindesc la ele. Cu timpul asa vei face si tu.

#9
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,529
  • Înscris: 04.05.2006

 adizaha, on Jan 22 2007, 11:36, said:

daca ti se intampla des sa te claxoneze unii inseamna ca le ai reglate rau.
punctul mort e punctul mort. daca se putea pacali stiam pana acum. probabil ca in viitor va fi o camera ceva care il va inchide....

Exista un sistem de avertizare, dar deocamdata nu stiu sa fie montat decat pe Q7 :). Te avertizeaza cand vrei sa schimbi banda si ai masina in unghiul mort.

 higheaven, on Jan 22 2007, 11:44, said:

cel mai simplu e sa iti cumperi de prin piata de masini sau magazine de piese un set de oglinzi mici, aprox 5x5 cm la un pret de maxim 10 Ron, pe care le aplici intr-un colt al oglinzilor mari laterale
serturile respective sunt de diverse forme dar si marimi, si au o forma convexa care iti permite sa observi tot ce se petrece in spatele masinii tale.

Da, asta este o buna solutie pentru incepatori.

#10
carman

carman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 06.02.2006

 Meltdown, on Jan 22 2007, 09:17, said:

Se pot regla oglinzile in asa fel incat sa nu existe puncte moarte ? Eu am probleme cu cea din dreapta... uneori ma asigur sa vad daca nu este cineva pe banda din dreapta, nu vad pe nimeni in oglinzi... incerc sa fac manevra si ma trezesc cu un claxon :(. De asemenea imi este si un pic cam greu sa apreciez distanta in oglizile laterale, tb mereu sa ma uit pe geamul dreapta spate.

Daca se poate niste sfaturi practice. Si va rog nu ma luati la injuraturi, am carnetu doar de 2 luni :peacefingers: .

intorci capul si te asiguri dupa care faci manevra!nu uita de semnal!

#11
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,065
  • Înscris: 03.12.2005
oglinzile ti le reglezi in asa fel incat sa vezi practic de-a lungul lateralei masinii cuprinzand in imagine si foarte putin din ea.
oglinzile trebuie sa isi suprapuna una alteia campul de vedere, adica un pic din aia stanga se regaseste si in oglinda centrala, si un pic din aia din dreapta de asemenea.

cand faci manevra intai te asiguri, semnalizezi si astepti un pic, te mai asiguri o data si incepi lento sa faci manevra.

#12
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005

 clicu, on Jan 22 2007, 10:02, said:

Se pare că ai oglinzi laterale plane, care au unghi mort. Oglinzile mai noi/bune au o convexitate care îți permit să vezi și mașinile aflate în lateralul tău. De exemplu, în prima poza atașată liniuța verticală indică unde începe convexitatea accentuată, acoperind "unghiul mort" din stânga șoferului. Cele din dreapta sunt convexe pe toată suprafața, ca un glob de brad (a doua imagine).
Chiar și cu aceste oglinzi convexe, recomandat ar fi să întorci capul scurt în lateral-spate de câte ori vrei să schimbi banda ca să te asiguri că nu ai nici o mașină în lateral. Am înțeles că în State nu îți dă carnetul dacă la examen schimbi banda fără să faci și verificarea asta.

pe mine ma induce in eroare oglinda aia venita din fabrica modificate. nu o folosesc de loc. daca ma uit in partea aia convexa nici nu inteleg ce se vede, situarea in spatiu...mai degraba fac accident uitandu-ma in ea.

cand aveam dacie aveam si eu din aia aplicata si imi mai pusesem una pe parbriz pe interior intr-un punct anume. nu m-au ajutat nici alea prea mult.

semnalizarea, verificarea oglinzii asa cum e ea si intorsu capului sunt sfinte.

asa este cu privire la state. aia cand schimba pe autostrada si pe free way mai ales se uita in spate intorcand capul.

#13
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006

 adizaha, on Jan 23 2007, 10:01, said:

aia cand schimba pe autostrada si pe free way mai ales se uita in spate intorcand capul.

Un sfat: Nu intoarceti capul din mers. Si asta mai ales nu la viteze mari.
Din 3 oglinzi retrovizoare (reglate bine) se poate conduce o viata intreaga.

Oglinzile laterale se regleaza in asa fel incat sa se vada cat mai putin (sau chiar deloc) laterala masinii.
Forma trapezoidala a oglinzii de pe parbriz preia forma lunetei, iar cu cat stai mai aproape de ea,
cu atat campul vizual este mai mare. De aceea, nu recomand pozitia de condus "tolanita", cu scaunul glisat
pana-n portbagaj. Desigur, soferii mai inalti vor fi nevoiti sa faca asta totusi. Ei au alte avantaje la capitolul
<orientare>.

Edited by NightShift, 23 January 2007 - 10:36.


#14
Meltdown

Meltdown

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 07.02.2006
In nici un caz nu stau "tolanit". Scaunul e tras in fata pe cat de mult posibil (imi confera un control mai bun asupra pedalelor, plus ca asa vad si eu ce se intampla in fata masinii la apropiere).

#15
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006
Meltdown, in niciun caz nu m-am referit la tine. N-am de unde sti in ce pozitie conduci tu,
si nici nu mi-as permite sa tintesc pe cineva cand spun "tolanit". Vorbeam la modul general.

#16
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 NightShift, on Jan 23 2007, 10:34, said:

Din 3 oglinzi retrovizoare (reglate bine) se poate conduce o viata intreaga.

Oglinzile laterale se regleaza in asa fel incat sa se vada cat mai putin (sau chiar deloc) laterala masinii.
Forma trapezoidala a oglinzii de pe parbriz preia forma lunetei, iar cu cat stai mai aproape de ea,
cu atat campul vizual este mai mare. De aceea, nu recomand pozitia de condus "tolanita", cu scaunul glisat
pana-n portbagaj. Desigur, soferii mai inalti vor fi nevoiti sa faca asta totusi. Ei au alte avantaje la capitolul
<orientare>.
Cu oglinzile, asa este, si ca tot veni vorba de pozitia la volan, iata parerea mea :
Cind te asezi pe scaun, trebuie sa stai pe tot scaunul, nu pe jumatate.
Scaunul trebuie reglat dupa pozitia piciorului pe ambreiaj, adica cu pedala apasata la maxim, piciorul nu trebuie sa fie intins la maxim, dar nici cu genunchiul in volan.
Spatarul se regleaza in asa fel, incit mina stinga sa fie intinsa si pusa pe volan la ora 12. Cind ma refer intinsa inseamna ca spatele sa fie lipit de spatar.
In nici un caz nu trebuie sa te intinzi dupa volan, sau invers, sa te lovesti in coate cind virezi.

#17
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

 NightShift, on Jan 23 2007, 11:34, said:

Un sfat: Nu intoarceti capul din mers. Si asta mai ales nu la viteze mari.
Din 3 oglinzi retrovizoare (reglate bine) se poate conduce o viata intreaga.
<orientare>.

Si uite asa ai picat examenul de carnet in tot UE-ul ala vechi, nu ala nou. Iar treaba asta nu este gluma, intorsul capului fiind proba eliminatorie la examen.
Pina vor aparea oglinzi fara unghi mort, camere video si alte inginerii, intorsul capului ramine varianta viabila:
Retrovizoare --> laterala --> capul intors...in ordinea asta.

#18
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

 MAK, on Jan 23 2007, 16:42, said:

Spatarul se regleaza in asa fel, incit mina stinga sa fie intinsa si pusa pe volan la ora 12. Cind ma refer intinsa inseamna ca spatele sa fie lipit de spatar.
In nici un caz nu trebuie sa te intinzi dupa volan, sau invers, sa te lovesti in coate cind virezi.

Mai bine asa: spatarul se regleaza astfel incit aminoua miinile puse pe volan la ora 10 si ora 14 sa dea un unghi brat-antebrat intre 90° si 120°.
Un control rapid al volanului si reactia la situatii neprevazute dispar in momentul in care ora 10 si ora 14 pot fi ajunse numai cu mina perfect intinsa.
Pozitia corpului pe scaun trebuie aleasa astfel incit tetiera sa nu aiba o distanta mai mare de 1cm fata de cap.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate