Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care este cel mai bun mod de a pr...

Recomandare centrala termica apar...

samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...
 Recomandare serviciu / firma recu...

La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...
 La mulți ani @Ion_Bumbu!

Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...
 Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...
 

Pozitia corecta la volan, a oglinzilor

- - - - -
  • Please log in to reply
97 replies to this topic

#19
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postvata_pa_batz, on Jan 23 2007, 15:54, said:

Pina vor aparea oglinzi fara unghi mort, camere video si alte inginerii, intorsul capului ramine varianta viabila:
Retrovizoare --> laterala --> capul intors...in ordinea asta.
Dar la un papuc, dubita, camion... cum faci ? intorci capul si vezi ce ai prin cabina.
Si eu mai intorc capul cind nu sint sigur 100 %, dar daca tot timpul stim ce avem in spate/laterala nu mai este nevoie.

#20
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostMAK, on Jan 23 2007, 17:03, said:

Dar la un papuc, dubita, camion... cum faci ? intorci capul si vezi ce ai prin cabina.
Si eu mai intorc capul cind nu sint sigur 100 %, dar daca tot timpul stim ce avem in spate/laterala nu mai este nevoie.

La fel! Ca trebuie sa intorci capul se presupune o intoarcere in jur de 90°, nu ca trebuie sa dai o fuga pina in spate sa vezi ce si cum..

Ca dupa foarte multi km iti insusesti o practica extra cum ar fi urmarirea continua a situatie din spate cu oglinzile, asta este alta treaba. Cert este ca dupa mult peste mil. de km eu inca ma uit si nu ma deranjeaza procedura :)

#21
RoVal1972

RoVal1972

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,992
  • Înscris: 18.08.2005
Asta cu intorsul capului pentru reasigurare e valabila si mai departe de UE, adica Canada, de exemplu. Credeti-ma!
Pe de alta parte, la mersul sportiv, daca anticipezi miscari, pozitii, etc nu mai e nevoie sa ti sucesti gatul tot timpul.

#22
carman

carman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,583
  • Înscris: 06.02.2006

View PostMAK, on Jan 23 2007, 16:03, said:

Dar la un papuc, dubita, camion... cum faci ? intorci capul si vezi ce ai prin cabina.
Si eu mai intorc capul cind nu sint sigur 100 %, dar daca tot timpul stim ce avem in spate/laterala nu mai este nevoie.

nu ai vazut nici o diferenta intre oglinzile unei utiliatare si cele ale unei masini "normale"?eu ma "misc" destul de mult in masina.prefer sa intorc capul si sa ma asigur dupa ce in prealabil m-am asigurat in oglinzi.conduc in jur de 25.000Km/an in Bucuresti si pana acum metoda asta a fost OK!

#23
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
1. oglinzile se regleaza pana nu mai vezi laterala masinii
2. este corecta asigurarea oglinda-intoarcere cap, insa pentru cine are destula experienta si orientare in spatiu recomand cunoasterea perfecta a "ceea ce se afla in spatele masinii" - adica trebuie sa faci un tur continuu oglinda stg, dreapta si interioara, INSA, trebuie sa fii atent si la ce se intampla in fata, si la ceasurile de bord etc...asa ca mai bine va asigurati privind lateral daca nu aveti macar 100 k km experienta.
3. corect cu pozitionarea la volan spusa de vata-pa-batz...fac si o completare: un alt reper ce poate fi luat in calcul este sa poti ajunge la a 5a cu mana aproape intinsa, DAR fara sa te intinzi dupa ea.

Edited by uko, 23 January 2007 - 19:31.


#24
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006

View Postvata_pa_batz, on Jan 23 2007, 16:10, said:

La fel! Ca trebuie sa intorci capul se presupune o intoarcere in jur de 90°
Aaaa .... la 90 de grade te referi? Atunci OK.  Eu ma refeream la intorsul capului aiurea in toate directiile.

Insa pentru a vedea <live> zonele moarte ale oglinzilor laterale, trebuie sa intorci capul bine de tot; intr-un
unghi ce necesita dezlipirea umerilor de pe spatar. E! asta n-o recomand la viteze mari. (dupa cum am mentionat).
Intorsul capului si implicit dezlipirea umerilor de pe spatar poate cauza o deviere a directiei.
Pe autostrada te trezesti imediat cu 3 benzi mai incolo. (si asta daca ai bulan si nu e nimeni prin preajma).

View Postvata_pa_batz, on Jan 23 2007, 15:54, said:

Si uite asa ai picat examenul de carnet in tot UE-ul ala vechi, nu ala nou.
Pina vor aparea oglinzi fara unghi mort, camere video si alte inginerii, intorsul capului ramine varianta viabila:
Retrovizoare --> laterala --> capul intors...in ordinea asta.
Daca vorbim de manevre ca de exemplu parcarea (de orice fel), sunt deacord. Neaparat trebuie intors capul,
pentru ca e deosebit de dificil de parcat ghidandu-te numai dupa afurisitele alea de oglinzi laterale (convexe).
Directia n-ar fi atat de greu de perceput, dar "profunzimea" imaginii in oglinzile convexe nu te ajuta sa-ti faci
o idee despre distanta <spatele masinii - obstacol>. Deci, fara discutie, intorci capul si rezolvi repede si sigur.

In trafic, mai intorc si eu capul uneori, dar ma uit suficient de des in oglinzi si cam sunt "la curent" cu ce se intampla
in jurul masinii. Dar ... dintr-adevar, exista totusi situatii mai speciale cand trebuie sa ma invart aiurea pe scaun
si sa ma uit peste umar la ce se intampla prin jur.

#25
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,790
  • Înscris: 30.01.2006
la punctul 1 te-ai inselat, trebuie musai sa vezi masina in oglinda, oglinzile laterale le folosesti si sa te asiguri in spate cand schimbi benzile si ca sa vezi departe trebuie sa vezi la 180 de grade daca nu vezi masina unghiul se micsoreaza, poti face singur un calcul ce inseamna 179 de grade ca si vedere in spate pe banda de langa, se micsoreaza mult distanta vizibila.

Edited by test_driver, 23 January 2007 - 19:44.


#26
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
exact in punctul in care nu mai vezi masina....ca sa fiu clar...daca tu vrei sa vezi putin din ea, e problema ta...
nightshift are dreptate...asa e corect!  dar cu carcotasi ca tine...care nici nu au dreptate...m-am obisnuit deja...
oricum diferenta e insesizabila, dar ce sa faci si tu...te mai bagi in seama...

#27
renderman

renderman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 30.11.2004
Niciodata nu o sa vezi totul doar din oglinzi. In trafic aglomerat e vital sa intorci capul, dar scurt, sa nu fii luat prin surprindere de cel din fata cand pune o frana brusca.

#28
NightShift

NightShift

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 11.11.2006
Test-driver, chiar daca in mod normal nu vezi laterala masinii in oglinda, cand misti putin capul spre dreapta imediat
pare si laterala masinii in imgine. Oricum, in functie de situatie (oras / drum lung), iti poti regla de fiecare data oglinzile dupa plac.

Cateodata la parcarea laterala (cand vreau sa parchez artistic) pozitionez oglinda-dreapta in jos, ca sa vad bine linia bordurii.

Renderman, asa-i. Nu vezi intotdeauna totul in oglinzi. Dar de cele mai multe ori, informatiile date de oglinzi sunt suficiente.

#29
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
ok, aseara nu prea aveam chef, dar testdriver, imi ajunge lipsa ta de ...cunostinte, sau respect...
deci, cate grade vezi tu intr-o oglinda? sper ca faceai un calcul adunand ambele oglinzi (desi cred ca te refereai la o singura oglinda...)
1. in afara de faptul ca ai scris undeva ca la masinile cu frane pe discuri spate, frana de mana se realizeaza prin intermediul sabotilor care ar fi montati in interiorul cilindrului discului... :worthy: ...ceea ce nici nu suporta comentarii...
2. in oglinda vezi un sfert de cerc...daca stii putina geometrie, inseamna 90 grade...2 oglinzi egal intr-adevar 180 grade, insa PENTRU A AVEA UNGHIUL MORT APROAPE INEXISTENT, OGLINZILE TREBUIE REGLATE EXACT IN PUNCTUL IN CARE NU MAI VEZI CAROSERIA! mai ales ca sa vezi banda de langa, asa cum ai scris tu (logic, cu cat vezi mai mult din caroserie, cu atat vezi mai putin din "banda de langa"...daca practic/ teoretic nu stii, incearca macar logic sa ii dai de cap problemei...
asa ca...
macar nu mai fi carcotas daca nu vrei sa ma iau mereu de tine, de cate ori scrii o prostie...

#30
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostNightShift, on Jan 23 2007, 20:05, said:

Cateodata la parcarea laterala (cand vreau sa parchez artistic) pozitionez oglinda-dreapta in jos, ca sa vad bine linia bordurii.
Daca nu avem masini, sint masini care fac singure treaba asta, adata ce ai cuplat mersul inapoi.
Intr-o oglinda reglata bine ( parerea mea ) trebuie sa vezi 95 % exteriorul si doar 5% masina ( procente din oglinda, nu din masina )
De ce cred eu ca trebuie sa vezi o idee si din masina ? ca sa-ti faci un punct de reper.
Cum am mai spus, daca te apleci inspre volan dechiderea oglinzii catre exterior se mareste.
Si cum avem trei oglinzi, trebuie sa le folosim pe toate.

#31
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
fiecare si le regleaza cum se simte mai bine, insa cel mai mic unghi mort e in pct in care nu mai vezi caroseria...ca te poti misca 1 mm spre dreapta sau stanga ca sa vezi eventualul reper, daca ai nevoie de el...mai ales ca la mai toate masinile vezi clantele desi nu vezi caroseria...deci ai pct de reper...)
pentru incepatori, cu masini noi: pana va obisnuiti cu vizualizarea eronata datorata oglinzilor convexe moderne - care arata masinile mai departe decat sunt in realitate) faceti verificarea cu ajutorul oglinzii centrale...ea va spune adevarata distanta la care se afla cu adevarat masina din spate.
LE: nu va bazati pe tehnologia video...chiar daca va aparea pe masini de serie, are destule bug-uri create fie de contre-jour, fie de supraexpunere sau subexpunere, astfel incat e destul de periculoasa daca apare un bug intr-un moment dificil. so, oglinda e sfanta (si ochiul uman care focalizeaza si isi adapteaza luminozitatea mai repede decat orice camera video)...

Edited by uko, 24 January 2007 - 10:49.


#32
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,790
  • Înscris: 30.01.2006

View Postuko, on Jan 24 2007, 08:56, said:

ok, aseara nu prea aveam chef, dar testdriver, imi ajunge lipsa ta de ...cunostinte, sau respect...
deci, cate grade vezi tu intr-o oglinda? sper ca faceai un calcul adunand ambele oglinzi (desi cred ca te refereai la o singura oglinda...)
1. in afara de faptul ca ai scris undeva ca la masinile cu frane pe discuri spate, frana de mana se realizeaza prin intermediul sabotilor care ar fi montati in interiorul cilindrului discului... :worthy: ...ceea ce nici nu suporta comentarii...
2. in oglinda vezi un sfert de cerc...daca stii putina geometrie, inseamna 90 grade...2 oglinzi egal intr-adevar 180 grade, insa PENTRU A AVEA UNGHIUL MORT APROAPE INEXISTENT, OGLINZILE TREBUIE REGLATE EXACT IN PUNCTUL IN CARE NU MAI VEZI CAROSERIA! mai ales ca sa vezi banda de langa, asa cum ai scris tu (logic, cu cat vezi mai mult din caroserie, cu atat vezi mai putin din "banda de langa"...daca practic/ teoretic nu stii, incearca macar logic sa ii dai de cap problemei...
asa ca...
macar nu mai fi carcotas daca nu vrei sa ma iau mereu de tine, de cate ori scrii o prostie...

1. http://realoem.com/b...=...hg=34&fg=30 astia sunt saboti de frana de la BMW 320d, care are frana cu disc pe spate, si se pun pe interiorul discului, exact ca la saboti, daca nu crezi apucate si cauta prin www.realoem.com. Deci frana de mana pe discuri este cum zic eu, nicidecum cum spui tu, iar daca este cum spui tu inseamna ca eu am avut un vis cand am schimbat discurile pe spate si am vazut smecheria aia acolo, te mai si contrazici aiurea, si mai spui si ca nu am lipsa de respect, cand de fapt eu doar am atras atentia fara nici un gand de a jigni.
Cred ca stiu si cand am jignit, atunci cand am zis ca te-ai inselat, oooo cum poate marele uko sa se insele, ok imi cer scuze. Cat despre lipsa mea de cunostinte... recunosc, nu le stiu pe toate, sunt om, omul cat traieste invata, tu le stii pe toate? cred ca da, atunci inseamna ca ai trait prea mult. APropo, azi ai invatat ceva nou despre frana de mana la masinile cu frana spate pe disc.
2. Sunt 180 de grade, de la fata pana la spate, ma refeream ca trebuie sa vezi la fix 180 de grade fata de directia masini. nu fata de directia la care ma uit eu, in cazul asta ar fi vreo 75-80 de grade, in nici un caz 90 ;) Despre Reglatul oglinzilor, pana la urma fiecare cum se simte bine, eu ma simt bine sa vad putin din masina, si la schimbarea benzii, chiar daca am o mica bucata din oglinda unde vad unghiul mort, prefer sa intorc putin capul.

#33
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
mda...acum depinde ce oglinzi ai...la mine daca tragi o paralela pe lungimea masinii din unghiul cel mai apropiat de masina, tragi o perpendiculara care traverseaza paralele obtii exact un sfert de cerc, adica 90 grade.
la accent oglinzile sunt supradimensionate...s-ar putea ca la bmw-ul tau sa nu fie asa convexe si sa ai un unghi de vizibilitate mai mic...ceea ce ma mira la un BMW care e atat de sofisticat (vezi saboti de frana pt discuri spate)...
ok...deci depinde de oglinzi, iar la frana de mana mai trebuie sa ma documentez...mai vazusem asa dar la cu totul alta masina...nicidecum la masini de serie...
ma documentez si discutam pe tema asta a sabotilor

#34
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,528
  • Înscris: 04.05.2006

View Postuko, on Jan 23 2007, 19:48, said:

exact in punctul in care nu mai vezi masina....ca sa fiu clar...daca tu vrei sa vezi putin din ea, e problema ta...
nightshift are dreptate...asa e corect!  dar cu carcotasi ca tine...care nici nu au dreptate...m-am obisnuit deja...
oricum diferenta e insesizabila, dar ce sa faci si tu...te mai bagi in seama...

Faptul ca asa iti place tie...nu inseamna ca asa e corect. Corect....chiar nu stiu cum ar fi. Si mie imi place sa vad putin din masina. Si foloseam intoarcerea capului, mai ales pe partea dreapta, pana acum, pentru ca Honda are oglinda asferica si pe dreapta, astfel ca unghiul mort s-a redus semnificativ.


View Postuko, on Jan 24 2007, 17:01, said:

ok...deci depinde de oglinzi, iar la frana de mana mai trebuie sa ma documentez...mai vazusem asa dar la cu totul alta masina...nicidecum la masini de serie...
ma documentez si discutam pe tema asta a sabotilor.

Din ciclul: " Daca nu stii raspunsul, ameteste-i", subcapitolul "Cum s-o dam la intors". Pun pariu ca HABAR NU AVEAI ....de sistemul asta. Cum nici eu nu aveam pana acum :)

#35
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,790
  • Înscris: 30.01.2006
lasa-l ma ca el stie tot. pana a um aa cevsa nu exista, acum brusc a citit undeva dar nu la masini de serie, problema e ca mi-a spus despre astea un mecanic care nu mai umblase la BMW-uri, si cand i-am spus eu ca nu e asa chiar ma crezuse, asta pana a desfacut discul de frana, deci, nu BMW-urile in particular au asa, ci mai toate masinile, sau mecanicul asta o umbla doar la prototipuri, nu la masini de serie. uko, recunoaste cand nu stii ceva nu e o rusine. Apropo, pana la mecanicul asta nici eu nu stiam ca ar putea exista un astfel de sistem.

#36
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
am zis undeva ca nu exista? stiam la "anumite" masini...adica, material nu se justifica la masini ieftine...exsta, dar la masini mai...
de cand e bmw-ul tau? la asta ma refeream...ca nu cred ca bmw-ul tau are asa ceva...
LE: nu ma refeream la prototipuri...pur  smplu la o masina ieftina o solutie mai acceptabila e un sistem prin cablu care sa traga tot placutel si sa nu mai existe acel sistem cu saboti...

Edited by uko, 24 January 2007 - 19:21.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate