Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Oltcit
Last Updated: May 19 2017 16:46, Started by
romaximusro
, Aug 17 2006 14:02
·
0
#55
Posted 11 September 2006 - 16:56
"Merti"? Sa fie Oltcitul atat de bun incat il compari cu un Mercedes?
500 lei e IMO prea putin pentru a avea o masina in stare buna de functionare; investitiile pentru a o readuce la linia de plutire probabil ar fi considerabile. Nu judeca Oltcit-ul dupa fiecare ruginitura neintretinuta pe care-o vezi pe strada. |
#56
Posted 12 September 2006 - 11:31
Ce vroiam sa spun este ca o Broscuta este un hobby-car mult mai bun decat un 'citro. Macar nu te lasa la greu o data ce o pui la punct.
De Oltcit te bucuri doar daca esti mecanic sau, oricum, un numar foarte limitat de Km dupa care iar ajungi la injuraturi si nervi. Si tot am nevoie de o masina la 10mil sa ma "dau" cu ea pe la tara. |
#57
Posted 12 September 2006 - 12:01
Oltcit-ul nu te lasa la greu odata ce-i pus la punct, doar ca-i mai pretentios, trebuie sa ai grija de el. Al meu pare-se e mai tolerant decat media... singura problema reala e tipicul tacanit la volan
|
#58
Posted 13 September 2006 - 07:46
Oltcit-ul nu este o masina asa cum o cred unii, si spun asta din prisma unuia care a avut doua pana acum.
Odata pus la punct si intretinut corespunzator se comporta ca o masina adevarata. Primul a fost un club cu care am facut peste 100.000 km dupa ce l-am cumparat cu 105.000 km la bord. Satul de "mecanici urechisti" care habar n-aveau cu ce se mananca oltcitul, am inceput sa mi-l repar singur dupa ce am studiat cartea lui Craian Canta "autoturismul oltcit". Asa am ajuns sa-i fac o reparatie capitala in care am schimbat tot ce era de schimbat si am facut o segmentare la motor, dupa care masina a mers fara probleme pana cand am renuntat la ea. Al doi-lea a fost un trs cu care am mers vre-o 45.000km, tot dupa ce initial am facut o rep. capitala, fara nici o problema! Ambele porneau la sfert de cheie indiferent de anotimp, si au mers pe drumuri unde altii nici macar nu visau sa intre cu masina. Dacii nu stateau in fata mea pe sosea, viteza maxima care am atins-o cu ele a fost 150 si desi cred ca trs-ul mai mergea nu i-am mai dat din motive lesne de inteles. Consumul era undeva la 10-11 in oras si 6-7 in afara. Iarna lua mai mult pentru ca se incalzea mai greu si trebuia sa merg mai mult cu socul tras. Despre tabla ce sa mai spun? Nu se compara cu Dacia sub nici o forma... Eu nu am facut nimic la ele legat de tabla decat un grund in spate sub toba de esapament (asta cand am schimbat toba), in rest nici gram de rugina. Am avut si un accident cu primul, unu' cu dacia a intrat in mine din spate. Rezultatul: eu bara infundata, haion putin stramb, stop stanga spart. El, toata fata mulata pe motor (masca, radiator, faruri....) Din pacate sau din fericire acum am un Opel astra, dar daca ar trebui sa aleg intre dacie si oltcit as alege oltcit fara sa clipesc. Dar, sunt si oltcit-uri praf din pacate...... Pentru cei interesati, forumul de pe oltcit.ro va poate spune multe despre aceste masini ce creeaza pasiuni. Edited by vilica, 13 September 2006 - 07:53. |
#59
Posted 09 April 2007 - 11:14
ce motor mai puternic se potriveste in oltcit? si ce jenti se mai se pot pune?
|
#60
Posted 09 April 2007 - 22:40
Un frate al citroen-ului Axel (oltcit) a fost Citroen visa. E drept ca in 2007 e cam imposibil de gasit in ue un visa SH...
Alt citroen care a avut unele motoare similare/comptabile a fost Citroen GSA... Citroen Visa Quote ... Visa GTi 1985-1988 The successor to the GT. With its new generation 1.6 105 bhp engine with fuel injection, it was capable of astonishing performances. The interior was pretty civilised, but with a sporting dashboard and good seats. Lowered suspension, close-ratio 5-speed gearbox, alloy wheels, and subtle details like extended wings, spoilers and twin round halogen head lights. For 1987 the power was increased to 115 bhp. ... Citroen Visa Citroen Visa Edited by H725, 09 April 2007 - 22:47. |
#61
Posted 09 April 2007 - 22:53
Hmm,nu m`as fi gandit ca lumea are interes in oltcituri. O sa`l intreb pe taica`meu,el a avut unul inainte sa ma lamureasca ce si cum. Dar nu cred ca vrei sa pui un motor de 1.6 si 115 cai pe asa masinuta,daca e posibil,ca nu se merita. Oltcitul lui taica`meu avea motor de 900 daca nu ma insel si 45 de cai,dar zic estimativ,si roti de 14. Uhm,nu garantez ptr cifre,dar iti pot zice ca la motoarele de atunci,fiind totusi de 20+ ani,consumau de rupeau. Nu stiu daca nu e posibil sa pui alt motor decat cel standard oltcit,in sensul sa faci un oltcit tdi 1,9. Weird
era ceva gluma sau asa , oltcit =oltean cu Citroen, sau citroen oltean,cred ca de acolo vine numele. PS nu cred ca sa merita sa faci ceva cu el...decat daca esti pasionat si vrei sa dai bani,cum fac aia de pe discovery Edited by spdude, 09 April 2007 - 22:55. |
#62
Posted 10 April 2007 - 12:44
exista un oltcit turbo, minim...vezi ca in craiova sunt multi fanatici dupa masinuta asta. cu tuning exterior extensiv. schimbat butuc pe 4/5 prezoane (sau adaptare)...interior complet refacut, filtre, esapamente, etc...pt performantre trebuie intrebati cei care alearga la VTm cu ele...
orice se poate face in lumea asta...cu bani...deci daca vrei sa modifici un oltcitan tre sa te pui serios pe treaba...daca e doar un vis, studiaza un pic pe net, salivezi putin, si gata, treci la urmatoarea pasiune... daca esti serios, incearca pe 4tuning, poate dai de cineva implicat in asemenea modificari, si vei gasi pana la urma si informatiile dorite...bafta |
#63
Posted 12 April 2007 - 13:47
macar un motor de 1000cmc as vrea,de vreo 65-70 cai putere
|
#64
Posted 12 April 2007 - 22:03
Aia cu tuning serios. sau daca iei motor de la alta masina. Lamureste`ma: vrei oltcit in exterior si racheta in interior ? uiti ca oltcitul nu are abs, airbag,esp,stabilitate electronica etc etc...e doar...o masina normala.Insa mie unu,mai nostalgic,imi place mult cum suna motorul ala de aspirator...pote reusesti ceva cu un oltcit mai intretinut ,un tuning frumusel...dar nu stiu daca scoti 70 de cai. Dar na,cum se zicea mai sus,totul e posibil , bani sa fie. Daca faci ceva,chiar te rog sa postezi poze,m`ai facut curios. Bafta si spor la pasiune !
|
|
#65
Posted 13 April 2007 - 10:19
Pai motor de TRS , 1.3 cu 65 CP.. si gata... vezi si forumul de pe oltcit.ro
Edited by BingoBongo, 13 April 2007 - 10:20. |
#66
Posted 14 April 2007 - 00:12
Motoarele de alfa 33 au mers foarte bine pe oltcit. Au două carburatoare, mânâncă benzină ca disperatele, dar au putere.
Pe de altă parte știu de caz cu motor de Ford fiesta benzinar pus pe oltcit care astfel a ajuns pe la vreo 90 de cai. Dar merg la fel de bine și motoarele diesel de 1,3 (parcă) de la Daihatsu care au un consum jenant de mic. Cum spunea cineva mai sus, orice poți pune. Depinde ce vrei și ce poți. |
#67
Posted 02 May 2007 - 11:31
Am vazut topicul si nu m-am putut abtine .De aproximativ 9 luni sunt si eu proprietar de Oltcit si pot spune ca sunt multumit de masina.Aceiasi dilema am avut si eu cand mi-am cumparat masina, deoarece dispuneam de un buget destul de limitat.Am ramas cu Oltcitul, ptr ca mai au 2 vecini de-ai mei si e microbul . Daca vrei o masina cu care sa te plimbi de ici colo, cate 2,3 km , nu-ti lua Oltcit, ca o sa-ti para rau.Un Oltcit e mai special decat o dacie , se conduce mai usor, dar tre sa faci pasiune ptr ea ca sa o tii, atfel, o sa regreti ziua in care ai cumparat-o pana cand scapi de ea .De consum , uneori e chiar atat de mare cat zic gurile mai rautacioase.Al meu consuma 11% in oras pe timp cald si 14-15% pe timp rece, dar nu scade sub 3000 rpm. E mult mai sportiva decat o dacie berlina, iti spun sigur, si mult mai potrivita ptr cineva tanar si nelinistit . Dar ultimul cuvant e al tau. Bafta!
|
#68
Posted 03 May 2007 - 00:03
Chiar asa Maxim, ai renuntat la idee ? eu imi aduc aminte ca a fost prima masina condusa la modul serios,dupa ce am facut scoala de soferi. Acum e undeva facuta praf pe la Remat, s`a sacrificat ptr symbolul cumparat de nou si vandut ptr un cielo de catre taica`meu ...dar si mie mi`e dor de el uneori...masina frumusica,era neagra,alura mai placuta decat la o berlina,SUPER sunetul de la motor, un fel de aspirator din ala cadentat,CUTIE SUPERBA,adica asa fain mergea si schimbatul si curgerea la ralanti, intra super lejer in trepte,demaraj superb la stopuri...dar consum de pana la 15 iarna. Si frig in ea de sa`ti inghete oole . Dar era placuta,ma dadeam mare mergand uneori cu ea prin oras sau la scoala
|
#69
Posted 03 May 2007 - 08:57
da am renuntat. acuma mai folosesc din cand in cand o dacie 1310 de aia cu 4 faruri simple de prin 80 parca. Suna bine oltcitul, deocamdata insa (asta e) depind mai mult de ce masina mai prind de la unul de la altul
|
|
#70
Posted 27 May 2007 - 10:26
cand va aud:si berlinele care se faceau odata,cele vechi aveau o tabla si nu comparati cu cele din zilele noastre in care sau bagat romanii sa o faca mai usoara.Daca se mai facea si oltcitul sigur aparea cu o tabla de tot plansul!
eu am vazut o berlina din 70 cu tabla originala(cea cu nichel pe la praguri, cu pompa stropit parbrizul la picior,maneta de frana de mana..o maneta langa volan..stiu uni despre ce vorbesc) si cand m-am apasat pe aripa nici macar nu a clintit.de rugina nu mai zic,nu stia ce e aia...sau acele dacii fabricate pentru export... sa prinzi una de asta zic ca e mult mai buna decat vaporasul de oltcit.....care tot bagi senzori sa vezi ce temperatura are motorul ca nu cumva sa crape.Iar pesele ...preturi mari calitate romaneasca! Oltcitul a fost conceput pentru fuga...dar pacat ca l-a fabricat in romania...si asta spune tot. Daca pui la o berlina 1300 carburator de 1,6 dublu corp si o cutie in 5 trepte....o sa vezi ce poate face nici nu rasufla oltcitul. Iar stabilitatea e aceiasi..si cu o berlina veche din 86 am mers cu 130 (mai mult nu poate)la ora si nu tremura cum zic altii( normal daca ai grija de ea cum faci cu un oltcit(ca un fan) adaug ca eram si 4 persoane! pe cand la oltcit, locurile din spate naspa rau! |
#71
Posted 27 May 2007 - 10:37
Apropo,cel cu accidentul:incearca sa intri tu cu oltcitul in spatele undei berline 1300 sa vezi ce se intampla.Normal ca fata e sensibila are nulte lucruri casante(faruri,grila si altele).Am vazut un bot de oltcit disfacut si bara care tine roata de rezerva,ma indoiesc ca o gasesti prin corpul tau la un impact puternic(sper sa ma insel)
Spor la alegere! Fiecare are parti bune si mai putin bune! O zi frumoasa! |
#72
Posted 27 May 2007 - 14:25
ursulet118, on May 27 2007, 11:26, said: sa prinzi una de asta zic ca e mult mai buna decat vaporasul de oltcit.....care tot bagi senzori sa vezi ce temperatura are motorul ca nu cumva sa crape.Iar pesele ...preturi mari calitate romaneasca! Daca pui la o berlina 1300 carburator de 1,6 dublu corp si o cutie in 5 trepte....o sa vezi ce poate face nici nu rasufla oltcitul. Iar stabilitatea e aceiasi..! Se vede că și tu ai crescut cu mitul Dacia cea mai tare mașină din Ro. Dacă ar fi să aleg între o berlină și un oltcit nu aș ezita nicio clipă să aleg oltcitul. Și asta pentru că eu am mers și cu una și cu alta. Mulți km. Poți să-i pui unei dacii și motor de Veyron, dacă tu crezi că aia e mașină cu care să circuli cu viteză... habar nu ai ce vorbești. La lipsa de stabilitate pe care o are, caricaturile de frâne.... și multe alte neajunsuri.... mai bine te lași dacă vrei să mai trăiești. Niciodată dacia (1310) nu a avut stabilitatea și frânarea pe care le.a avut oltcitul Edited by MAK, 27 May 2007 - 19:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users