Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Oltcit

- - - - -
  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#37
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Ce placheti maaa? Ca te-am mai vazut parca in alta topic cu placheti.....

#38
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 driverx, on Aug 18 2006, 18:00, said:

Ce placheti maaa? Ca te-am mai vazut parca in alta topic cu placheti.....
pai n-or fi ferodouri ?
Eu asa stiu ca se numesc aia de frineaza pe discuri.

#39
add

add

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,136
  • Înscris: 09.09.2003
placute de frana?

#40
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 add, on Aug 18 2006, 18:37, said:

placute de frana?
da  :P   dar fiecare zona a tarii are cuvintele ei, si cum eu fac parte dintr-o parte unde lumea este repezita din fire, nu ai timp sa zici "placute de frina" este prea lung si pierzi mult timp    :lol:    asa, "placheti"  e simplu, si vinzatorii de piese auto tot asa zic.
Sa va zic o faza tare, privind dialectul :
Ma sui in masina si hai la Poiana Brasov, cu familionul. Bun, ajung in Brasov si acum trebuia sa fac la dreapta pe o strada, dar nu mai stiam pe care. Aglomeratie, eu cu ochii dupa semne, pietoni, masini, observ prea tirziu indicativul de Poiana, si zic : "lasa ca fac pe ailalta la dreapta" si pe cealalta fac repede la dreapta si hop, Sens Unic. Intrasem vreo 10 metri, acuma sa intorc masina, dar bulangii aia nu ma lasau, si vine politia. Vede nr de Oltenia, si zice :
-Actele la control si ce cautati pe aici , nu vedeti ca este sens unic ?
-Eu : VAZUI domne, dar prea tirziu, acum ce dracu sa fac, GRESII, asta e, GRESII.
-Unde mergeti ? si mai zice cu foc : NUMAI ZICE DOMNE ASA.
- M-am prins repede ca este vorba de dialect si spun : AM GRESIT,  si zimbesc   :P  merg la Poiana, si el zice tot zimbind : Va intorceti inapoi, si fortati intrarea la stinga, vedeti ca nu aveti voie, dar hai ca nu vad.
Ma lasat in pace, si am facut ca el dupa ce ia oprit pe aia sa intorc masina.

Edited by MAK, 18 August 2006 - 19:23.


#41
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
De acord cu driverx, cu 15 milioane (presupun ca de fapt sunt 1500 lei :P) nu-ti poti lua o masina buna. Daca vrei neaparat poti incerca o cazatura de Dacie, o sa-ti blestemi zilele dar o legi cu sarma si merge; Oltcit-ul e mai pretentios: ori ai grija de el si te duce la capatul lumii, ori n-ai si te lasa balta.
Daca poti strange mai multi bani insa, as zice un Oltcit in stare buna. Oricum ia decizia doar dupa un drive test... gusturile difera.

Bag de seama ca tabla la Oltcit e ca vinul: intr-un an mai buna, in altul mai proasta :lol: Al meu dupa 10-11 ani de-abia a inceput sa prinda cateva puncticele de rugina; asta fiind protejat practic de vopseaua originala; altele sunt gaurite.
Carburator de Dacie nu merita... mai bine apesi mai putin pedala, pentru a nu deschide si treapta a doua a carburatorului. Acesta, corect curatat si reglat (eventual pe stand desi si acolo se poate face treaba de mantuiala), cu filtre de benzina unde trebuie (la roata, in nici un caz intre pompa de benzina si carburator!!!) nu-ti va face probleme.
In balti trebuie sa intri cu grija; exista la modele recente un soi de aparatoare care mai protejeaza delco-ul. Oricum zi mersi ca nu ti se uda calculatorul de injectie :naughty:, asa stai sa se usuce capacul si pleci mai departe.

yyyy:
- Racirea la Oltcit se face cu aer antrenat de o turbina actionata de motor. Turatii mari inseamna flux mai mare de aer... si sa stii ca nu vei vedea prea multe Oltcit-uri cu capota ridicata, vara pe drumuri de munte ;)
Solutia racirii cu apa are avantajele sale, dar daca e sa comparam cu o implementare de toata jena ca la berlina...
- motorul de TRS este de fapt motor de Citroen Axel, o varianta a motorului de GSA. Nu-i ceva facut pe genunchi de romani.
- piesele frantuzesti folosite pe motoarele pentru Citroen Axel n-au fost fabricate la Slatina ;)
- carburatorul de Nova este similar celui de Oltcit. Si acesta poate fi reglat doar in 3 orase?

BONO:
- faptul ca mult timp Porsche a folosit motoare boxer cu racire pe aer inseamna ca nu-s asa rele, nu? Doar ca in final solutia racirii cu lichid s-a dovedit superioara.
- bucsile de la volan pot fi schimbate; axul poate fi lubrifiat. Oltcit-ul e o masina care trebuie intretinuta.

#42
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,462
  • Înscris: 24.12.2005

 BONO, on Aug 18 2006, 14:18, said:

De restul numai zic, bucsa de la volan care vara se dilata si trageai de volan ca de roata de la fantana, de scaunul defect la care numai mergea sistemul de rabatare si l-am prins cu surub (cu ocazia asta in spate intrau numai cei cu aptitudini de gimnasti) partea electrica proiectata si realizata in mod execrabil .....
Sau sa va mai zic de relantiu care statea numai unde si cand vroia el, ba-mi murea motoru la stopuri ba ma trezeam la treceri de pietoni ca se uita lumea la mine ca la urs ca avea motorul 4000 turatie stand pe loc, si apoi sa te mai miri ca aveam 15 pana la 20l consum uneori (mai ales iarna).
Da! Eu recomand Oltcit tuturor ca prima masina si ca exemplu de asa nu!
Pai dupa aia te sui in Logan si zici ca esti in limuzina!
....
Ca fost proprietar de TRS, recunosc foarte bine problemele de care zici.. Eu l-am dat pe al meu ieftin 16 mil, în condițiile în care avea 60k reali !, baterie nouă, cauciucuri noi.. Asta ca să scap de el.. Da, are părți bune...le știți și voi, dar să vedeți ce greu când nu găsești mecanic dispus să se bage (că, vorba aia, la cât timp pierde cu el, face 2 Dacii + că mulți nu știu să umble în ele); consum mare spre foarte mare iarna, probleme pe parte electrică, multe (și al meu ) fără oglindă centrală după mai mulți ani, o problemă mare, care văd că nu a apărut pe aici e alternatorul (și știu că e boală de-a lor, că am vorbit cu mai mulți proprietari)..și ar mai fi, dar nu îmi vin în minte..
Dar, ce e al lui e al lui : accelerații bune pentru generația lui, tablă impecabilă (și nu exagerez, pot să vă arăt poze cu mașina fabricată '94), mult mai bună ca la Dacii..
Ar mai fi, dacă e, întrebați :peacefingers:
Ideea e că dacă ai pe cineva care știe și e dispus să se ocupe de el, cred că merită luat, o Dacie echivalentă fiind mult mai scumpă.

Edited by asul, 18 August 2006 - 20:35.


#43
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
Off... fara oglinda centrala? Aia se schimba, o gasesti si noua; ce-i drept e cam grea, mie nu-mi place. Sau iei orice oglinda care se lipeste pe parbriz si gata.
Mda, eu am adoptat deocamdata o solutie temporara, oglinda cu ventuza. Am lasat masina la soare si se pare ca nu i-a priit :) acum trebuie sa caut alta, poate de Logan/Renault?

#44
BONO

BONO

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 10.06.2005

 Kunzite, on Aug 18 2006, 21:01, said:

BONO:
- faptul ca mult timp Porsche a folosit motoare boxer cu racire pe aer inseamna ca nu-s asa rele, nu? Doar ca in final solutia racirii cu lichid s-a dovedit superioara.
- bucsile de la volan pot fi schimbate; axul poate fi lubrifiat. Oltcit-ul e o masina care trebuie intretinuta.

Foarte de acord si plus de asta am vazut acum cativa ani buni o statistica facuta de ADAC german in care pe primul loc era Porsche ca fiabilitate (numarul de vizite la service) dar raportat la cate masini sunt in trafic caci oricum Porsche este o masina rara fata de o masina de serie. Deci motor fiabil cu o mica mare diferenta!
Este construit de Porsche! Si are si pretul ca atare. Ori tocmai de asta cred ca a fost o ideie tampita sa construiesti un motor asa complex intr-o tara unde "lasa ca merge si asa!" este filosofie de viata.
Acest tip de motor este extrem de pretentios la constructie si nu trebuie sa faci nici cel mai mic rabat de la calitatea pieselor componente. Altfel iti iese un ... Oltcit! Si mai daua dracului de treaba chiar cine are nevoie de un autoturism la care sa nu gasesti mecanici?

Bucsa de la volan am schimbato si eu la al meu dar n-a strunjit la cote meseriasu si freca si aia pe volan, trebuia s-o scot din nou. Sa nu va faceti impresie ca sunt tipul de om care trag de masina si n-o intretin. Chiar sunt in extrema cealalta si daca mi-ati vedea actuala masina (un Audi 80 din '85) care la 21 de ani arata impecabil ati intelege. Insa Oltcit-ul ala ce l-am avut a intrecut orice imaginatie a ceea ce inseamna o masina proasta, cu consum mare, cu scapari de ulei (1 litru/luna chiar si daca statea pe loc masina pierdea ulei) am bagat si o groaza de bani in ea, am vopsito si o duceam mai mereu la un mecanic de oltcit pentru a o intretine.
De asta tot a ars complet.
Scuzati inversunarea dar am avut niste necazuri inimaginabile cu oltcitu' ala si m-am aprins si eu reamintindu-mi prin cate am trecut.
O zi buna.

Edited by BONO, 19 August 2006 - 08:09.


#45
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,835
  • Înscris: 12.06.2004
Stii, de fapt Oltcitul e un Porsche, dar a fost tare bolnav cand era mic ;)
Mecanici gasesti, problema e sa nu-si bage picioarele dupa principiul "e masina ieftina".
La volan sunt doua bucse, si poti avea ghinionul sa gasesti d-alea proaste. Eu cand am luat prima data masina la plimbare era sa ratez primul viraj, atat de greu mergea volanul :) Acum merge OK.
Motorul e de fapt simplu... de pierderile de ulei se pare ca-i destul de greu sa scapi in totalitate, insa in nici un caz 1l/luna (fie nu ti-ai intretinut masina, fie mecanicul la care mergeai era incompetent).

#46
Keo

Keo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 13.01.2005
vad ca mai stiti cate ceva,insa ati uitat,apropo de Porsche,de unde a invatat el sa faca boxer? adica motor,ca boxter(cum mai zicea cineva) l-a facut singur(adica masina)...nu cumva de la VW? broasca cum e? tot la slatina facea pistoanele? :P iar acum,cu astea mai recente,cu apa in ele...parca mai merge si Subaru pe varianta asta...si ce merge(bine,nu la raliu,in ultimul an..:D)

hai,romaximus,ti-ai luat utilaj? ca daca nu,poate te fericesc eu...;)

#47
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005
Citind prima pagină a topicului unde tot felul de useri erau înverșunați pe motoarele boxer mă gândeam cât va trece până să se aducă vorba despre VW broscuță și porche..
Da, motoarele ăstea nu au fost chiar cele mai bune ale citroenului. Au mai făcut pe gsa după care au început colaborarea cu Peugeot ...
În fine!
Eu mi-am luat prima mașină în 98, un Oltcit din 95 cu 30 de mii la bord.
Și am mai avut un oltcit de atunci.
Și am fost atât de încântat de mașină încât vreau să mai iau una. Pentru soție care ar trebui să-și ia în sfârșit carnet.
Sunt mai multe lucruri care ar trebui lămurite:
- piesele scumpe. Mi se pare o mare enormitate spusă de cei care chiar nu știu despre ce e vorba. Mai scumpe decât ce? Decât piesele de dacie?!
Mă scuzați. Ălea sunt din start de proastă calitate și trebuie să fii pregătit să le schimbi imediat ce le-ai pus.
- carburatorul. Nu știu de ce ar trebui umblat mereu în carburator. Îl ai reglat, îl lași așa cum e.
Da, e o problemă cu benzina, cu gunoaiele... Dar care mașină nu face probleme dacă bagi mizerii în ea.
Folosește filtre de benzină, schimbă-le regulat...
- consumul. Având motor cu răcire pe aer îți trebuie o mică pricepere ca să înțelegi că inainte de a pleca cu mașina e bine să pornești motorul și să-l încălzești. Dacă pleci de pe loc cu motorul rece sigur că vei avea un consum mare indiferent de cât de bine reglat ai avea carburatorul
- întreținerea. Orice mașină are nevoie să-i schimbi consumabilele. E un SH și trebuie să fii pregătit ca la banii pe care îi bagi în ea să mai ai o rezervă pentru ce mai trebuie schimbat.
Eu sper să găsesc una pe la vreo 700 de lei (noi) și îmi mai rezerv dreptul și plăcerea de a băga eu câți bani vreau în mașină.

Scaunele care se rabatează nu sunt chiar grozave. Mai ales la o mașină care are cam 100 de mii de km. Dar se pot pune de la dezmembrări alte tipuri de scaune mult mai comode și mai moderne.

Eu chiar mă gândisem să pun un motor diesel de AX de 1,4. Mai merge și de Daihatsu, un motor în trei cilindri.
Astfel ai scăpat de teroarea delcoului, carburatorului și consumului.
Dar te-ar mai costa cam 1500 de lei. pe puțin. Depinde unde găsești și cum negociezi.
Dar ai avea astfel o mașină ergonomică, plăcută la condus, extrem de practică (poți căra o mulțime de lucruri mari sau grele. Ceea ce cu o Dacie nu vei reuși) și cu un consum care nu va ajunge la 4% în oraș.

Nu aș ezita nicio clipă dacă ar fi să aleg între Oltcit și Dacie.
DAr pentru că românii au făcut un cult pentru dacie și li se pare normal să ridice mereu capota și să meșterească la ea. CĂ așa e normal. Toți se pricep la dacii.
LA oltcituri mai puțini. Și se sperie de nou. Vulpea când nu ajunge la struguri spune că-s acri. Și atunci toți critică oltciturile că-s mai complicate.
E un avantaj în treaba asta: prețul de achiziție mic.

La primul meu oltcit am avut o problemă cu alternatorul. AM chemat un meseriaș care a descoperit că era vorba de semipuntea de diode. Pentru 150 de mii (în 98)  mi-a schimbat-o.
L-am urmărit când lucra și mi s-a părut chiar că nu a lipit cum trebuie.
Ceva mai târziu am văzut că problema a reapărut.
Mi-am luat scule și am făcut singur operațiunea.
Și de fiecare dată când aveam ceva probleme mă duceam la mecanic mai mult ca să învăț cum să le rezolv eu mai târziu.

Oltcitul e o mașină care te poate învăța multe.
În primul rând plăcerea de a conduce.
Iar stabilitatea pe care o are mașina asta face mai mult decât crezi.
Și protecția care i se asigură șoferului în caz de impact frontal.

O să-ți placă atât de mult mașina încât vei vrea să o îmbunătățești tot mai mult: un spoiler, un eleron, roți...
Asta e cea mai periculoasă tentație pentru că vei spune că mașina te toacă de bani, când de fapt ție îți vine să o răsplătești pentru satisfacția oferită.

Gata, mai spune tu ce ai făcut!

#48
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Olteanu, tot oltean ramine, hot din nastere   :lol:
Si eu tot asa fac, ma duc la service din doua motive, sa mi se repare masina si sa fur meseria   :lol:
Dupa ce am invatat nu mai calc pe acolo.
Aveam un Ford Horion si trebuia segmentata. M-am dus la service ( al unui prieten ) sa-l ajut sa segmenteze un motor de Ford dar de 1,8. Am stat 12 ore ( in care am muncit ) si la o saptamina mi-am facut singur motorul  :lol:
Referitor la Oltict, tot asa trebuia curatat carburatorul si nu ma pricepeam, m-am dus la meserias am vazut cum se face si de atunci il rezolvam singur + ca invatasem sa fac si reglaje si rezolvam eu pe altii.

#49
cheloo2005

cheloo2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 15.07.2005

 MAK, on Aug 20 2006, 11:24, said:

Olteanu, tot oltean ramine, hot din nastere   :lol:
Si eu tot asa fac, ma duc la service din doua motive, sa mi se repare masina si sa fur meseria   :lol:
Dupa ce am invatat nu mai calc pe acolo.
Aveam un Ford Horion si trebuia segmentata. M-am dus la service ( al unui prieten ) sa-l ajut sa segmenteze un motor de Ford dar de 1,8. Am stat 12 ore ( in care am muncit ) si la o saptamina mi-am facut singur motorul  :lol:
Referitor la Oltict, tot asa trebuia curatat carburatorul si nu ma pricepeam, m-am dus la meserias am vazut cum se face si de atunci il rezolvam singur + ca invatasem sa fac si reglaje si rezolvam eu pe altii.

Si tata face la fel, el strica , el repara, el mestereste la ea, dupa ce eventual a furat meseria de la mecanicul masinii.
Romaximus, daca o iei si te astepti doar sa mearga, nu prea e asa , mai treb sa iti bagi nasu' prin ea, si sa sti, mai bine ai tine banii decat sa faci o astfel de investitie.Ti-o spun ca .. proprietar de OLCIT.
Ma mir insa ca ... nu folosesti LOGAN-ul la drumurile astea ' de aci pana colo '.Plus ca , eu unu dupa ce am condus 30 de ore la scoala de soferi Logan si mam suit in Oltcit... damn, era nasol, acceleratia prea aproape de frana, volanul prea mare si greoi, cutia insa mi-a placut, schimba frumos, etc.

Bafta si sper ca te-ai lamurit

#50
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
hmmm.. cred ca zic pas. Mai ales ca asta vroiam.. o masina superieftina in care sa nu imi bag nasul. Bine.. stiu ca vroiam prea mult insa asta este. Cat despre Logan , nu e integral al meu, au altii mai multa nevoie de el, eu am nevoie de masina in iasi etc. Deocamdata o sa stau per pedes :)

#51
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 romaximusro, on Aug 28 2006, 11:33, said:

Mai ales ca asta vroiam.. o masina superieftina in care sa nu imi bag nasul.

Nu in tara noastra, nu cu taxele noastre... Crede'ma ca si eu caut. :D

#52
seerkan

seerkan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 577
  • Înscris: 26.10.2004
In afara cu banii de o dacie cat de cat buna iti iei golf 2 - 3 sau un BMW ..dar traim in romania

#53
olteanul

olteanul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,285
  • Înscris: 05.12.2005

 romaximusro, on Aug 28 2006, 11:33, said:

asta vroiam.. o masina superieftina in care sa nu imi bag nasul. Bine.. stiu ca vroiam prea mult insa asta este.  .., eu am nevoie de masina in iasi etc. Deocamdata o sa stau per pedes :)

Poți găsi un oltcit cu tablă bună la șapte sute de lei, mai bagi tot atât în mașină și doi ani nu ai avea probleme.
Dar asta înseamnă să ai un mecanic de încredere și ceva timp de pierdut.
Rezultatul te va satisface cu siguranță.
Sau mai ai o soluție: cu șapte sute de lei iei o bicicletă bună.
Și nu mai dai bani pe benzină...

#54
Meridius

Meridius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 07.07.2005
Bine ca n-am ramas singurul care zice ca europenii, aici, romanii sunt masochisti. Cel mai rau este, cateodata, cand ma apuca si pe mine batul. De ex. era sa sfarsesc cu un Oltcit de 5mil pentru "la tara". Sunt sigur ca unchiul meu de acolo l-ar fi tinut in functiune (acum are vreo 4-5 biciclete si 2 motorete la care mestereste zilnic) asa ca o schimbare de peisaj n-ar fi stricat dar da-o incolo de treaba - sunt lucruri mai bune de facut decat sa bagi banii intr-un Oltcit.

Apropo, cateodata stau si ma oftic singur cand vad ca am in parcarea blocului un mecanic super priceput la... Oltcit-uri. De atunci, s-au inmultit in parcarea noastra de zici ca ploua cu ele. Eu am doar curajul sa-i cer sa-mi schimbe un furtun copt sau sa ma ajute cu un "jump start" daca am uitat farurile aprinse peste noapte. in rest el cu Oltcit-urile lui si eu cu Merti.

Singura data cand ne-am distrat cu adevarat a fost cand m-a lasat sa conduc prin parcare o broscuta pe care o restaura - mergea doar intr-a 2a si frana tinea doar pe o roata din cand in cand - ajunsesem sa "semnalizez" disperat din maini la masinile care veneau din sens opus. Adrenalina la maxim. Dar asta e adevarata boala nu leac   ^_^ ;)

Attached File  VW_20Classics_20_64_.jpg   53.09K   110 downloads

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate