Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
#9505
Posted 08 November 2018 - 13:52
Am fost intrebat pe privat si dau raspunsul aici, codurile uleiurilor originale VW:
- G052502M2 - ulei supralubrifiant 1l, 5W-40, conform cu 502.00 - se mai gaseste doar in Rusia si Africa de Sud - G052505M2 - ulei supralubrifiant 1L, 5W-40, conform 505.00/505.01 - se mai gaseste doar in Rusia si Africa de Sud - G052579M2 - ulei motor 1L, 0W-40, conform 502.00/505.00 - se mai gaseste prin Rusia si Mexic - G055107M2 - ulei motor 1L, 10W-40, conform 501.01/505.00 - se mai gaseste in Africa de Sud, Mexic, USA - G055167M2 - ulei supralubrifiant pentru motor 1L, 0W-30, conform 502.00/505.00 - Africa de Sud, Argentina, Mexic - G052167M2 - ulei supralubrifiant 1L, 5W-40, conform cu 502.00/505.00/505.01 - disponibil pe toate pietele - G052183M2 - ulei cu valabilitate lunga 1L, 0W-30, conform cu 503.00/506.00/506.01 - disponibil pe toate pietele - G052195M2 - ulei cu valabilitate lunga 1L, 5W-30, conform cu 504.00/507.00 - disponibil pe toate pietele - G052545M2 - ulei cu valabilitate lunga 1L, 0W-30, conform cu 504.00/507.00 - disponibil pe toate pietele - G052577M2 - ulei cu valabilitate lunga 1L, 0W-20, conform cu 508.00/509.00 - disponibil pe toate pietele |
#9506
Posted 08 November 2018 - 16:03
@ncu ideea este că bărbații fac din acest subiect ceva foarte dificil de înțeles. A fost foarte intrigată de argumentele folosite, de faptul că toți au început cu marca de ulei, nu are importanță care și a tras concluzia că toți recomandă în funcție de interese. Nu este proastă deloc (pe profesia ei este excepțională), a dat talonul, a cerut să verifice dacă uleiul respectiv este recomandat pentru mașina ei. Surprinzător, Vat își face treaba foarte bine în mașina ei.
|
#9507
Posted 08 November 2018 - 17:43
Asta conteaza cel mai mult, sa fie aprobat de constructorul masinii si sa nu-l tii prea mult in motor. Ea are nevoie pur si simplu sa se deplaseze cu masina probabil. Nu cauta performanta maxima sau sunet linistit, gros, subtire...
|
#9508
Posted 08 November 2018 - 19:51
Eu o sa revin la Fuchs 5w30 507.00 schimbat la 10.000km max. Din cauza pretului si din cauza ca un coleg cu 2.0 tsi edition 30 e foarte multumit de acest ulei, iar daca o persoana cu 230 CP e multumit de el eu nu vad de ce nu as fi. Cu fuchs nu-i consuma deloc.
110 ron cu transport gratuit la usa, ajunge de pe o zi pe alta. In motor intra 3.8 litri daca schimb filtru de ulei, sau 3.5 litri fara sa schimb filtru de ulei. https://www.amazon.d...=p_76:419122031
Edited by Deenman, 08 November 2018 - 19:59. |
#9509
Posted 08 November 2018 - 19:58
https://forum.softpe...2#entry19870088
Mai in josul paginii ai si detalii de la Porsche. Edited by Speedo, 09 November 2018 - 09:46. |
#9510
Posted 08 November 2018 - 21:32
vinciun, on 07 noiembrie 2018 - 19:41, said:
uleiul avea deja aproape 20.000 km in motor si era un amarat de 10w40 40-ul ala te-a salvat; la 20 000 deja devenise un 10w-30 probabil, dar 30 inca e in limitele cerute pt motorul tau (v. manualul) Daca ai fi avut un 5w30 pus din start, la 20000 ar fi devenit probabil un 5w20, ceea ce nu prea e ok la motorul tau, nu? ...Pt ca vasc la uleiurile de motor masini scade in general cu timpul/km ..... Vasc scade si cu temperatura (reversibil), stim deja din clasa a 5a B, sper sa nu trebuiasca sa pun link si pt banalitatea asta, ca pt hths..... Intr-un turbo de benzinar fierbinte, un 5w40 incins risca sa devina temporar un 5w30 Dar un 5w30 care se subtiaza, risca sa devina un 5w20, ceea ce nu-i chiar ok in majoritatea motoarelor, neproiectate pt 5w20. De aia ma surprinde ca unii cu turbo benzina forjate cu pasiune aleg 5w30, desi manualul le spune ca merge si 5w40. Probabil ca sa "experimenteze" 5w20 din cand in cand Eu pun vasc max permisa de constructor (tot 5w40 da' mai gros, nu de-alea obisnuite, fuel eco), ca sa am o "rezerva" de vascozitate in caz de forja, dilutie cu benzina, in plus ma tine uleiul mult mai mult. La Alfa, pe modul Dynamic imi intra turbo de la 800RPM (numai la relanti n-am); sistemul MultiAir risca sa se buleasca daca uleiul isi pierde vascozitatea, deci nu ma joc cu zemuri eco. La alea aspirate la fel, si alea vad jar. Nu mai mult de 5500 RPM, unde am HP max, la 7000rpm (cum dau unii ) motoru' face doar zgomot, nu si cai (sunt si exceptii). Asta fac eu cu uleiul, voi faceti cum vreti. Ca sa inchei, consumul de ulei depinde si de Noack, nu doar de vascozitate. (nu mai tre sa pun link, nu?) Am verificat vara asta pe o masina SH (ford ka, pana sa ajunga la mine a mers 93k km cu un ulei f drag romanilor, ecologic, schimbat la 18-20k km la reprez, singura masina luata SH si prima care-mi consuma ulei): -doua uleiuri cu aceleasi vasc la cald: unul cu Noack 10,8 a dughit 700ml la 7000km de autostrada; celalalt cu Noack 9,9 (Total QE) abia a scazut (100-150ml) in aceleasi conditii extreme. Edited by Speedo, 09 November 2018 - 09:46. |
#9511
Posted 08 November 2018 - 21:57
Deci cu alte cuvinte tu ne spui ca in conditii de forja scade vascozitatea uleiului asadar pe cale de consecinta, daca eu vreau sa am in motor un veritabil 5W40 la talpa asta presupune sa bag in motor un 5W50. Corect ? Sau se aplica doar la benzinare turbo...
Ma intriga faptul ca sub diferite scuze si motivari se pedaleaza tot mai tare pe uleiuri mai grosiere. De ce stiam ca tendinta ar fi invers ? In alta ordine de idei ma intreb ca producatorul uleiului in colaborare cu constructorul si sub atenta obladuire a celor de la API si ACEA n-au discutat aspectele astea ? La ce naiba au mai "intitulat" un ulei W40 (la cald) daca el devine de fapt W30 ? Sau nu devine si doar presupunem noi ! Eu vreau sa trec de la 5W40 la 0W40 sau chiar 30 sa aud si parerea motorului (experimental) ...si acum aflu ca ar trebui un W50 ! Edited by ncu, 08 November 2018 - 22:01. |
#9512
Posted 08 November 2018 - 22:44
zveroboi78, on 08 noiembrie 2018 - 21:32, said:
40-ul ala te-a salvat; la 20 000 deja devenise un 10w-30 probabil, dar 30 inca e in limitele cerute pt motorul tau (v. manualul) Daca ai fi avut un 5w30 pus din start, la 20000 ar fi devenit probabil un 5w20, ceea ce nu prea e ok la motorul tau, nu? ...Pt ca vasc la uleiurile de motor masini scade in general cu timpul/km ..... Vasc scade si cu temperatura (reversibil), stim deja din clasa a 5a B, sper sa nu trebuiasca sa pun link si pt banalitatea asta, ca pt hths..... In testul postat de mine cu lada, se explica ca vascozitatea uleiului o mica perioada incepe sa scada insa apoi incepe sa creasca. Din tabelul care arata cum au evoluat vascozitatile uleiurilor testate se vede clar ca au crescut toate. Unul ba chiar a iesit din standardul sae 5w40 dupa 15.000 km. Avea peste 16 la 100 de grade. As vrea sa inteleg de ce s-ar subtia cand e vorba de autostrada in mod prioritar. La porniri dese cu motorul rece si pe distante scurte e clar, nimereste combustil in ulei, se formeaza condens... Dar la autostrada cred ca s-ar evapora rapid combustibilul, mai ales cand e vorba de mers ore in sir cu uleiul fierbinte, in forja. Daca imi scapa ceva, va rog. Edited by Speedo, 09 November 2018 - 09:48. |
#9513
Posted 08 November 2018 - 22:45
Cauza principală a scăderii vâscozitatii este contaminarea cu carburant la mașinile rulate mult urban. Dar se produce și opusul, creșterea vâscozitatii dacă uleiul este supus temperaturilor mari constant. Însă astăzi se pedalează tare pe aditivare, nici nu se poate da un răspuns concret la chestiunea vâscozitate mai mare versus aditivare modernă.
Pot da răspuns doar la mașina mea, știu ce îi place, simt când cere schimbul. Ar trebui să faci ditamai lucrarea încercând să răspunzi la problema asta, motoarele au particularități, uleiurile de asemenea. Un rol extrem de important îl are profilul de conducere, luat prea puțin în calcul de cei care încearcă aici să disece problema. |
#9514
Posted 08 November 2018 - 22:53
Toate au devenit mai vascoase.
Peste vreo 4000 de km o sa fac schimbul. Mai am niste ulei ramas in bidon ca nu am completat niciodata si cumparasem doua de 4 litri pentru 7,5. Cred ca se poate de facut o comparatie cel nou cu cel vechi, nu? Le pun sa curga... Sau cel vechi din cauza impuritatilor va trisa la test? |
|
#9515
Posted 08 November 2018 - 23:04
@ncu
Nu mai exagera cu 5w50, n-am zis nicaieri prostii de-astea, nu-ncerca sa-mi bagi cuvinte-n gura. Daca in manual nu scrie ca ai voie cu 50, NU bagi. 40, 50 sunt niste grupe de vascozitate. Vezi clasificarea SAE J300, e-n fct de visc 100grC si hths. In fiecare clasa poti sa ai uleiuri mai vascoase (spre limita sup) sau mai subtiri (spre limita inf) Deci poti sa jonglezi oleaca cu vascozitatea, in limitele impuse de constructor. Depinde deci de motor si utilizare. Cata vreme temp uleiului ramane normala n-ai stress. 95% din noi. Daca-i dai forja prelungit de-ti urca temp uleiului (faci circuit, serpentine la greu) atunci tre' sa-ti faci griji. Pt ca vascozitatea scade cand temp creste. Ori pui radiator de ulei, ori mai cresti vascozitatea, dar ramai in limitele impuse de constructor. La aia cu modificari de curse, oricum s-au *** in ce-a facut constructorul. Aia merg si cu 10w60 pe circuit, de obicei. ncu, on 08 noiembrie 2018 - 21:57, said: Ma intriga faptul ca sub diferite scuze si motivari se pedaleaza tot mai tare pe uleiuri mai grosiere. De ce stiam ca tendinta ar fi invers ? Pt ca ECOLOGIA. Uleiurile subtiri scot consumuri de benzina cu cativa stropi in minus. De vreo 10 ani toti se screm sa scoata uleiuri tot mai subtiri care incearca sa ccompenseze cu aditivi, si motoare care sa poata merge cu ele fara sa se uzeze prea repede. Deja unii s-au saturat sa faca din rahat bici. Ford, care deja facuse motoare pt vasc mici, a zis pas la ultima generatie de ulei eco https://www.fcsdchem...n Statement.pdf Maserati + Shell erau pe 5w40, din 2018 insa au trecut pe 10w60 https://www.shell.co...-motor-oil.html Abarth (ramura sport a Fiat) recomanda acum 10w50 in motoarele 1.4, nu foarte diferite de 1.4 MultiAir al meu (care initial a fost proiectat pt 5w40, apoi pt trecerea la Euro6 au bagat rec aia cu 0w30 C2...) Ti-am raspuns mai pe larg, dar n-o sa repet performanta, tre' sa-ti clarifici si singur niste chestii. Am scris si pt restul. Documenteaza-te, e plin de info pe site-urile oficiale (nu pe forumuri unde scrie oricine orice), pune cap la cap, nu sta nimeni sa priceapa in locul tau. Dupa ce bunghesti bine notiunile de baza ( vasc, hths, CCS, MRV, Noack, SAE J300 etc), poate o sa citesti altfel ce-am scris. Edited by zveroboi78, 08 November 2018 - 23:05. |
#9516
Posted 08 November 2018 - 23:10
@ vinciun
Vezi c-a pus eboda rezultatul corect la testul tau. Scad in general, am pus acu un an grafice de la Amsoil, Mobil etc. Vezi si-n UOA-uri vs VOA |
#9517
Posted 08 November 2018 - 23:27
Am vazut pe oil club ru. 0w40 devenit rapid 0w30 dar in toate testele era vorba de benzinare cu mers prioritar oras. Deci benzinar, oras, frig... E altceva fata de diesel, autostrada, cald.
Dar bine, nu contest. |
#9518
Posted 08 November 2018 - 23:30
Pai daca asa sta treaba, si eu am consumul ala de ulei doar la mers pe autostrada inseamna ca de acolo o fi diferenta:
NOACK Ravenol 5w30 VMP = 7.2 NOACK Fuchs 5w30 gt1 pro= 10.1 vascozitate la 100 gr C Ravenol= 11.5 Fuchs 5w30 gt1 pro=12.01 |
#9519
Posted 09 November 2018 - 07:41
se fac mai subtiri fiindca idealul e un 0w monograd. iar lucrurile evolueaza in directia asta. la inceputuri radeam de 5w-30, acum matura cu 5w-40 la toate capitolele. la fel va fi probabil si cu 0/5w-20 in cativa ani. poate doar mai putin compatibile cu motoarele mai vechi.
Edited by 41ex, 09 November 2018 - 07:42. |
|
#9520
Posted 09 November 2018 - 09:56
Graficele de-acum 1 an, cu vascozitatea care scade cand uleiul acumuleaza km
https://forum.softpe...6#entry22032395 Cel de la Amsoil https://forum.softpe...6#entry22032395 Nu doar viscositatea 100C scade in timp, ci si HTHS-ul, Din nou pun link-ul de asta vara https://www.institut...le-data-report/ Oricum putini citesc, si mai putini pricep. Gasiti si singuri, daca va intereseaza subiectul si nu caterinca de autobaza, eu m-am saturat sa tot dau mura-n gura si sa tot revin la notiuni de baza. Edited by Speedo, 09 November 2018 - 14:13. |
#9521
Posted 09 November 2018 - 18:11
Contaminarea cu carburant, subtiaza uleiul.
Mai jos aveti o analiza de ulei uzat a unui 1.2 TSI cu doua uleiuri 5w40 . Primul din stanga Ravenol VST 5w40 vs Motul 8100 Xclean 5w40. Contaminarea cu carburant depaseste 2%, uleiuile se subtiaza drastic si intra in categoria 5w30. Document-page-001.jpg 214.29K 21 downloads Intr-un 1.4 TSI, Ravenol VST 5w40 la contaminare cu carburant de 0.44%, vascozitatea uleiului s-a modificat spre subtiere, dar nu extrem. ravenol vst 1.4 tsi.jpg 193.2K 18 downloads Intr-un Suzuki Swift Sport 1.6 benzina aspirat alergat cu Ravenol RCS 5w40 cu contaminare minima cu carburant si reteta de competitii, uleiul este stabil dpdv al vascozitatii in 7500 km Ravenol RCS 5w40.png 186.22K 13 downloads Uleiurile isi maresc vascozitatea in contextul in care o parte din pachetele de aditivare din ulei si-au pierdut din proprietati. Acest aspect apare in general la uleiurile tinute mult in motor. Iar aceasta crestere a vascozitatii uleiului NU ESTE URMATA SI DE O CRESTERE A PROTECTIEI MOTORULUI. Deci implicit, vascozitatea mai mare cu pachete de aditivare "obosite" nu aduce absolut nici un beneficiu. Se adauga in discutie uleiul 5w30 cu aprobarea ceruta de catre producatorul masinii. Vascozitatea a ramas in parametrii optimi chiar daca exista o contaminare cu carburant de 1% vs A3B4 care simte din plin contaminarea cu carburant de 1%. vst si total.jpg 221.63K 15 downloads Edited by Kspic, 09 November 2018 - 18:16. |
#9522
Posted 09 November 2018 - 20:11
Kspic, on 09 noiembrie 2018 - 18:11, said:
Uleiurile isi maresc vascozitatea in contextul in care o parte din pachetele de aditivare din ulei si-au pierdut din proprietati. Acest aspect apare in general la uleiurile tinute mult in motor. Iar aceasta crestere a vascozitatii uleiului NU ESTE URMATA SI DE O CRESTERE A PROTECTIEI MOTORULUI. Deci implicit, vascozitatea mai mare cu pachete de aditivare "obosite" nu aduce absolut nici un beneficiu. In mare ai dreptate, daca sta prea mult in motor pan la urma creste vascozitate (se transforma in sludge), dar asta n-are treaba cu aditivii (ma, tu ai facut o obsesie cu aditivii ? ) Practic dupa zeci de mii de km un ulei se "caramelizeaza" cu totul (nu doar aditivii), rezulta un motor plin de sludge. Mobil au scos si ei un grafic mai marketing asa, dupa ce-au testat un ulei 120 000 mile; graficul e orientat spre "sludge prevention", la prima vedere arata altfel fata de Amsoil & co, pt simplul motiv ca e un test pe f multi km/mile https://mobiloil.com...-tested-results Prima parte a graficului corespunde unor intervale normale si arata ce stim deja: un ulei isi pierde vasc in timp/km (prin dilutie cu combustibil, forfecare etc) Seamana cu graficul de la Amsoil si altii, le-am pus deja mai sus. https://www.oildepot...ste-deo-charts/ [ https://www.oildepot.ca/wp-content/uploads//2011/09/nordic-waste-deo-charts1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Daca insa uiti uleiul in motor > 50-100 000 mile, la un moment dat vasc creste brusc, uleiul, din zeama, se face sludge. Ati vazut clipurile pe YT cu smoala care abia curge din motor. In viata reala nu prea uita multa lume uleiul > 100 000km, ca sa se umple tot motorul de caramel. Dar e suficient sa tii un ulei slabut prea mult, ca sa inceapa sa faca sludge punctual, pe zonele fff fierbinti. E suficient sa apara probleme. - sludge pe segmenti = blocarea lor = consum monstru de ulei, compresie varza - sludge pe furtunele de ulei de la turbo = lipsa ungere turbo = kaputt Cand ii aud pe astia prin Romanika ca "merge dom'le cu orice ulei, lasa teoria si cifrele alea".... ma-ntreb de unde atatea turbo originale OE picate sau care abia se tin cu reconditionari .............. apropo de % de combustibil in ulei din UOA, nu crezi ca-i inca o variabila imprevizibila? Acu eu inteleg ca o mica parte din struct chimica a unor molecule de ulei sufera de la contactul cu carburantul. In mare e dilutie (fenomen fizic), dar e si oleaca de dizolvare chimica. Dar totusi... - Daca scoti ulei pt analiza dupa o plimbarica cu masina-n oras (cum facem majoritatea, cat sa incalzim uleiul ca sa curga mai bine la schimb) o sa ai benzina/motorina/apa in ulei kklau. Mai ales iarna. UOA de ascuns sub pres, nu de pus pe net, ca te rade baietzii - Daca faci 100km alert, eventual pe autostrada, s-a cam dus benzina/apa din ulei, iese UOA bun de pus in rama. Dar cine se plimba 100km fix inainte sa schimbe uleiul si sa trimita esantion la analiza? Deci ma-ntreb daca % de carburant din UOA nu depinde de fapt de ce-o facut ala cu masina fix 'nainte sa scoata mostra pt analiza din motor. Edited by zveroboi78, 09 November 2018 - 20:24. |
Anunturi
▶ 3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users