Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#8227
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Numai la a mea e ca la nimeni. La ralanti are vreo 700 rot/min intotdeauna. Nu creste, nu scade.

#8228
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Acu am vazut clipul asta de pe pagina precedenta
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/e1l_v5NbneM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Subaru ala porneste la 1800RPM si sta acolo pana cand temperatura apei atinge 50grC, apoi scade brusc la 800.

La Fiat/Alfa scade treptat. Nu stiu exact ce parametru iau ei in considerare  (temperatura uleiului,  apei sau aerului)

Fiecare constructor cu metoda lui, dar principiul  (scopul) pare sa fie acelasi.

#8229
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
1.4 TFSI-ul sta la 800-900 rpm la relanti .
Că să am 1200 rpm ... Conform hârtii de injecție am nevoie de ger nu gluma .

Eu îmi dau seama când e momentul sa plec prin 2 parametrii .
- sunetul motorului
- consumul instant

În momentul în care motorul s-a liniștit ( cam 2-3 minute astăzi la 6 grade plec de pe loc .
La 0 grade se simțea cel mai ok după 3-4 minute motorul .

Consumul instant la pornire este de 1 - 1.1 litri. Când ajunge la 0.7-0.8 deja sunt gata de drum motorul fiind clar mai liniștit .

După câteva ore bune de stat pe dreapta , o pornesc , aștept cam 20-30 secunde și plec asta daca înainte de a opri mașina motorul a fost bine încălzit .

Din Synpower XL-iii 5w30 in cei 2500 km motorul nu a gustat gram de ulei .
Toarce superb , merge excelent .
Pentru sezonul rece uleiul până acum este excelent .

Mobil1 ESP 5w30 după 5500 km la intrarea în sezonul rece mi-a dat impresia de ulei obosit . Motorul era clar mai zgomotos la rece și chiar în primii 1-2 km de mers .
FSI-ul e criminal de uleiuri .... Asta este clar .

Valvoline Synpower XL-III in primii 1000 m-a uns pe mine la suflet dimineață la prima cheie . Acum după 2500 km când sunt 0 grade motorul este o idee mai gălăgios .


Țin minte că acum 3 ierni Astra G-ul de 1.7 DTI cu redline 5w40 nu avea nici un stres. Ulei mai rezistent ca acel redline eu nu am folosit până în prezent .

Zveroboy să știi că acea varianta cu motorul mai turat la relanti merge perfect . 1 min relanti + 1 minut cu motorul furat la 1500 rpm iar că rezultat , ceea ce obțineam in 5 minute de stat la 900 rpm.
Asta când afară sunt cam 1-2 grade

Edited by Kspic, 24 November 2017 - 03:04.


#8230
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Ecu controleaza turometrul sa nu moara motorul. Cand pornesc masina pe 3 grade, am variatii ale turometrului de la 800rpm la 1000rpm. La 1.4 tsi au facut astia un ciclu de preincalzire catalizator (cred ca asta era) masina isi injecteaza putin mai multa benzina ca sa urce temperatura la catalizator. Asta dureaza cam maxim 1 minut, timp in care miroase foarte light a benzina la esapament. Dupa asta se calmeaza si nu mai simti nimic.

Aceasta preincalzire o face si la 15-20 grade, insa nu mereu:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iKMnloz3Fs4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Deenman, 24 November 2017 - 07:24.


#8231
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Preîncălzirea de catalizator se face doar la temperaturi de peste 10 grade .
Nu știu dacă a ta o mai are dar la o secunda după ce ai pornit motorul , incepe sa se tureze la 1100-1200 rpm, să meargă haotic cu 4 litri / ora consum instant , presiune turbo evident , și un tremurat al motorului sub capota .

Eu am anulat mizeria aia din soft .
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jWxHqyY4BA4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Kspic, 24 November 2017 - 10:34.


#8232
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
La Mitsubishi Lancer CS, cand temperatura aerului este sub 0 grade Celsius, sta ralantiul la ~2000 rpm imediat ce-am pornit motorul. Cum incepe sa urce acul care indica temperatura lichidului de racire, coboara si ralantiul sub 1500 rpm. Intr-adevar, in spatele masinii miroase a benzina, semn ca amestecul este bogat, dar asa face de cand o am. Nu suna nimic metalic la motor, chiar daca sta asa turata la ralanti cand afara este foarte frig. Poate ca asa au gandit-o japonezii, tinand cont si de ungere in astfel de conditii. Cert este ca teava de esapament este curata, nu consuma ulei incat sa se vada pe joja si merge bine.

Maine sper sa schimb uleiul, caci am cu LM Synthoil Longtime 0W30 A3/B4 ~10340 km de la ultima revizie. Pot spune ca la modul cum exploatez eu masina, s-a comportat bine, avand in vedere cei peste 40000 km de cand il folosesc. Am facut ieri un drum de ~330 de kilometri si cand am ajuns acasa, am remarcat ca motorul este putin zgomotos la ralanti, comparativ cu uleiul fresh. Am remarcat schimbarea sunetului motorului de pe la ~7500km de la schimb, insa nu deranjant. Filtrul de aer e si el imbacsit, caci l-am verificat acum o luna-doua in urma. Toate filtrele sunt Mahle/Knecht, inclusiv cel de polen.

Ca si concluzie, Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 A3/B4 este un ulei pe placul motorului 4G18. L-a protejat indiferent de conditiile de rulare, l-a tinut curat si nici nu s-a evaporat, caci de consum nici nu poate fi vorba. M-am vazut nevoit sa renunt la el deoarece Limorom s-a cam nesimtit si cere 53 lei/litru, iar eu cumpar ulei numai la bidon de 1L.
Vedem cum se va comporta Mobil1 FS 0W40 in motorul 4G18.

Edited by Testos, 24 November 2017 - 15:30.


#8233
dl_dr25

dl_dr25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,704
  • Înscris: 01.05.2007
Eu am comandat astăzi Valvoline Synpower MST C4 5W30  pt loganul meu, acum să vad cand am timp să îl si schimb.

#8234
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Maine, in sfarsit, dau si eu jos shell helic ultra 5w40 active cleansing, dupa 3000km de mers, pun in loc shell helix ultra 5w40 pureplus technology.

#8235
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

View PostTestos, on 24 noiembrie 2017 - 15:20, said:

Intr-adevar, in spatele masinii miroase a benzina, semn ca amestecul este bogat, dar asa face de cand o am.
la mine, de cand folosesc uleiuri cu norma VW 504/507 parca nu mai miroase asa urat la porniri(cam deloc chiar) si parca nici sub capota nu mai e vara mirosul ala de prajit.

de ce nu schimbi uleiurile imediat ce apare sunetul diferit?

Edited by 41ex, 24 November 2017 - 23:00.


#8236
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
@41ex

Ai motor ce necesita ulei VW 504/507? La Mitsu trebuie ulei A3. Sunetul diferit nu inseamna neaparat ca uleiul a ajuns la capat de viata. Fara o analiza nu voi sti nivelul de uzura, insa stiu cum exploatez masina, asadar imi asum schimbul de ulei la 10000 km. Fata de "average Joe" care schimba uleiul la 15000 km si accepta de la reprezentanta 10W40, eu spun ca am ales bine. Da, ati citit bine, asta puneau unele reprezentante la Mitsubishi Lancer CS cat erau in garantie. Ma rog, puneau unde proprietarul nu stia nimic despre domeniul auto, sa nu mai zic de uleiuri.

#8237
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Am reusit sa fac schimbul de ulei. Am pus Mobil 1 FS 0W40. Voi monitoriza comportamentul motorului cu acest ulei. Am folosit filtru de ulei Mahle, filtru de aer Knecht, filtru de polen Knecht. Filtrul de combustibil se schimba la 100000 km, el fiind in rezervor, atasat de pompa de benzina.

Attached Files



#8238
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
la filtru de aer, mie mi se pare mai "infundat" sunetul la mahle fata de mann(made in spania). cred ca mai bun e mann. nu stiu insa la filtru de ulei, parca si acolo as prefera mann.

Edited by 41ex, 25 November 2017 - 18:01.


#8239
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Testos, comanda o solutie de anihilare/stopare rugina, se da fara sa cureti rugina, si se formeaza un oxid negru si nu mai avanseaza. Dejeaba tii motorul impecabil pe interior, daca masina arata ca o dacie din 1970 pe sub. Si da, stiu de problemele din tinere la masinile japoneze, vezi si cazul Mazda.

Am avut si eu probleme cu rugina, la fosta masina, fabricata in 2004. Am luat niste solutie de la loctite, am dat peste zona cu probleme, si nici dupa 1 an jumate nu a mai avansat.

Edited by Deenman, 25 November 2017 - 18:22.


#8240
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Schimbat si eu azi. Posted Image



Am scos din curiozitate un furtun de la interculer si avea cam mult ulei prin interior. E normal asa ceva? O sa vad când am timp liber o sa spal interculerul, la sigur mai castig vreo doi magari.

#8241
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View PostTestos, on 25 noiembrie 2017 - 00:16, said:

Sunetul diferit nu inseamna neaparat ca uleiul a ajuns la capat de viata.

Nu neaparat, dar e probabil.

Un articol, sunt multe altele pe tema asta: https://www.yourmech...by-logan-utsman

Daca suna tare, aspru, vibreaza la relanti/acceleratie in mod constant (nu doar pe ploaie/ceata/frig), inseamna ca-i o problema.
-Ori presiune de ulei scazuta: filtru colmatat, spumare (formare de bule in ulei) din cauza epuizarii aditivului anti-spumare (Silicon parca) sau scaderea vascozitatii uleiului
-ori... scaderea vascozitatii uleiului singura, prin uzura, suficienta ca sa dea "sonorul" mai sus
Erau niste aditivi comerciali de turnat in ulei care se laudau ca fac motorul mai silentios si multe altele; chiar reuseau sa faca motorul mai silentios, marind vascozitatea!  Posted Image

Multi din vechii soferi/mecanici stiau asta instinctiv, fara sa stie explicatii savante.

In general, la masini, vascozitatea pe parcursul vietii uleiului scade (forfecare=shearing, dilutie cu combustibil); abia spre sfarsitul extrem creste brusc, formand sludge (oxidare)
In majoritatea analizelor de ulei uzat (UOA) o sa vedeti ca viscozitatea finala scade fata de viscozitatea initiala, de start, din VOA sau TDS.
(atentie, nu comparati vascozitatea finala cu vascozitatea finala a uleiului folosit in schimbul precedent... multi fac aceasta confuzie)

Sigur, exista si exceptii, dar trebuie vazuta tendinta generala.

Cateva grafice graitoare:
https://goo.gl/images/dcGntP
https://goo.gl/images/2hZm1t
https://goo.gl/images/PVb2HR

In cel de-al doilea (de la Amsoil), se vad clar uleiuri 5w40 pierzand vascozitatea pe parcursul utilizarii si trecand in clasa inferioara, 5w30.

Un 5w30 poate trece si el in 5w20 samd.

De-aia ma agitam eu cu 5w40 mai groase (kin.visc100grC mai mare, spre limita de sus a clasei 5w40, eu nu pot sa pun altceva, n-am voie cu 5w50 nici cu 5w30): suna mai bine, racesc mai bine, se mentin mai mult in clasa de vascozitate ceruta de prod. motorului (adica 5w40), fiindca scaderea de vascozitate incepe... mai de sus  Posted Image)

Edited by zveroboi78, 25 November 2017 - 19:55.


#8242
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012

View Post41ex, on 25 noiembrie 2017 - 18:00, said:

la filtru de aer, mie mi se pare mai "infundat" sunetul la mahle fata de mann(made in spania). cred ca mai bun e mann. nu stiu insa la filtru de ulei, parca si acolo as prefera mann.

A taiat un rus filtrul de ulei Mahle/Knecht OC196 si echivalentul sau Mann 610/3, iar in cazul Mahle/Knecht filtrul avea hartia de calitate superioara celui Mann, suprafata hartiei filtrante fiind mai mare in cazul filtrului Mahle/Knect. In cazul filtrului de aer, nu stiu ce sa zic. Cred ca alegi in functie de cum ti se pare filtrul cand il tii in mana, plecand de la calitatea materialului filtrant pana la dimensiunile sale exacte, garnitura de etansare in carcasa filtrului, etc. Poti lua in considerare si sunetul, daca vrei.

@Deenman

Am sa caut solutia magica pentru ca nu-mi place deloc cum arata toba de esapament, caci ea e cea mai afectata.


@zveroboi78

Nu tremura masina la ralanti si nici in accelerare nu prezenta sunet infundat, dar isi schimbase sunetul motorul fata de cum suna cu uleiul fresh.

L.E.: Am uitat sa fac poza la partea finala a esapamentului sa vedeti cum arata.

Edited by Testos, 25 November 2017 - 20:59.


#8243
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

View PostTestos, on 25 noiembrie 2017 - 20:53, said:



A taiat un rus filtrul de ulei Mahle/Knecht OC196 si echivalentul sau Mann 610/3, iar in cazul Mahle/Knecht filtrul avea hartia de calitate superioara celui Mann, suprafata hartiei filtrante fiind mai mare in cazul filtrului Mahle/Knect.

Ai cumva un link? E fix filtrul care-mi trebuie la Fiat Panda/ Ford Ka 2

Pana acum am pus Mann. Doar o data am pus ceva frantuzesc si-a mers naspa 7000km, din prima zi.

LE "infundat"=silentios, zic eu. La mine asa suna cu ulei bun.

Edited by zveroboi78, 25 November 2017 - 21:18.


#8244
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
Printre alte teste
IN TURBACIUNI din astea se testeaza uleiurile norma DE BENZINAR  Porsche A40
(MINIM 163 ORE IN MOTOR)
Masini de  pe la ....90000 USD

https://files.porsch...oad-Driving.PDF

https://www.google.r...OXXOZsoCUrNgSjo

For approval according to the Porsche category A40, candidate oils must
• correspond to the viscosity classes SAE (0 or 5) W — (40 or higher), • fulfil the 2012 ACEA specifications A3 / B3 / B4, or C3 / C4. • pass an endurance test according to the WV T4 (VW 502.00) specification, as well as a M271 / M271 Evo sludge test (MB229.5)
O pass a Porsche 163 h engine oil approval test 9A1TOP (2012), with a Porsche 911 3,8 I bi-turbo engine
=========================================================================================
Pt DIESELE  norma PORSCHE C30
For approval according to the Porsche category C30, candidate oils must O correspond to the viscosity class SAE 5W-30 O be currently approved according to the claim VW 504 00 / 507 00

Edited by eboda, 25 November 2017 - 23:28.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate