Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Intrebări în legătură cu electricitatea din Romania
Last Updated: May 10 2024 18:35, Started by
djl
, Jun 12 2006 09:12
·
32
#1765
Posted 02 July 2018 - 00:24
crisstonne, on 01 iulie 2018 - 21:53, said:
Dedicatie pentru @djl, proaspete, facute azi djl, on 01 iulie 2018 - 23:20, said:
Un corp precum în avatarul lui Valirex am văzut la un loc ce a avut destinaţie sinistră - Cal. Plevnei - I.CE.CHIM. - pe acolo a funcţionat o închisoare stalinistă Corpul de iluminat avea grilaj şi era funcţional! În Parcul Izvor tot lumină albă dau lămpile Sunt curios, în anii '90, pe Spl. Independenţei existau stâlpi pe partea cu râul... că nu mai ţin minte asta. Corpul din avatar este PVA 2a si da,il stiu si pe cel de pe plevnei,i-au facut un grilaj peste bec sa nu sparga cineva becul cu pietre. Splaiul,pe stanga si pe dreapta lui cum sunt azi acei stalpi,este de prin anii 2000 cand a inceput Luxten sa extinda iluminatul.Inainte nu a avut niciodata iluminat decat pe podurile ce sunt de-alungul lui,acolo erau acei stalpi cu corpuri ornamentale. |
#1766
Posted 02 July 2018 - 00:50
#1767
Posted 02 July 2018 - 10:58
Dacă doriţi să citiţi una-alta: http://cnr-cme.ro/pd...tea IV (473-598).pdf
|
#1768
Posted 02 July 2018 - 12:33
djl, on 02 iulie 2018 - 10:58, said:
Dacă doriți să citiți una-alta: http://cnr-cme.ro/pd...tea IV (473-598).pdf La mine nu functioneaza linkul. |
#1770
Posted 02 July 2018 - 22:42
La Teatrul National,in jurul sau,stalpii comunisti au ramas la fel,doar ca la corpuri,daca nu au mai avut dispersoare din sticla de schimb,au adaptat dispersorul de plastic de la selux si iata ce a iesit:
Attached Files |
#1771
Posted 03 July 2018 - 01:12
Mie stâlpii ăia nu mi se par din perioada comunistă ori le-au modificat puţin aspectul. Mă refer la stâlpi în sine, nu la corpurile de iluminat.
Despre întreţinere tramvaie în Bucureşti în anii 1930-1931: https://forum.softpe...8#entry23156338 Hmm, tot nu aţi ghicit duma de la pagina trecută (ce aveau special tramvaiele din filmare). În "Buletinul Societăţii Politehnice" anul XLV no. 2 Feb (02) (II) 1931 (unde e şi aia cu revizia la tramvaie) se găseşte în cadrul NOTE la pg. 184-186 articolul "4. Întrebuinţarea sârmelor izolate cu azbest la bobinajul maşinilor electrice" semnat de Petre Neamţu. Ptiu, la clădiri (avem în Bucureşti unele cu azbest la lemnăraie... mai rău e când ai acoperiş) mai e cum mai e, dar am avut o aplică praştie cu aşa ceva... Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 184-185 Intrebuintarea sarmelor izolate cu asbest la bobinajul masinior electrice.jpg 454.67K 4 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 186 Intrebuintarea sarmelor izolate cu asbest la bobinajul masinior electrice.jpg 218.39K 5 downloads Şi ceva reclame. În anii '30 multe dintre centrale şi reţele erau destul de moderne, dar din păcate, electrificarea lăsa de dorit, chiar şi într-un oraş precum Bucureşti. Chit că exista reţea electrică la tine în zonă, trebuia să plăteşti branşarea, instalaţia şi nu toţi aveau bani pg. 4 la "Balcke & Co" Wien reprezentaţi prin Uniunea Tehnică Română. Str. Dionisie = Str. Dionisie Lupu pg. 8 la "Creditul pentru întreprinderi electrice" şi la "Creditul Tehnic". Blocul "Agricola-Fonciera" e cel din link, dar Str. Marconi e de partea aialaltă a Căii Victoriei: https://ro.wikipedia... + pg. 9 la "Electrica Prahova" pg. 10 reclamă la expoziţia permanentă a Soc. de Gaz şi Electricitate. Cum sediu din Bd. Tache Ionescu (din perioada comunistă Bd. G-ral Gh. Magheru) nr. 33 nu era construit, expoziţia funcţiona în Cal. Victoriei nr. 116, adică în clădirea micuţă: https://www.google.r...!7i13312!8i6656 unde ulterior a fost ceva de la "PECO" (cei cu benzinăriile) pg. 14 la "Ericsson" S.A.R. şi la "Brown Boveri" + pg. 15 la "A.S.E.A.". Cel care a pus reclamele la "Brown Boveri" şi "A.S.E.A." pe pagini alăturate a avut inspiraţie de viitor. "Brown Boveri & Cie. (B.B.C.)" a furnizat licenţa pentru locomotivele clasice Diesele-Electrice Româneşti (DA 60) - bine, primele 8 au fost produse în Elveţia, iar "A.S.E.A." a dat licenţa pentru locomotivele clasice electrice Româneşti (060 EA). Plus de asta, cele 2 companii s-au unit, formând "A.B.B." ("A.S.E.A. Brown Boveri"). Ha, şi mă gândeam la faptul că A.S.E.A. a avut până în 1933 zvastica la siglă... sediul era pe Str. Benito Mussolini (unul prieten cu ăla care a dat conotaţie negativă zvasticii). Str. Benitto Mussolini = pornind de la P-ţa Romană până la Cal. Moşilor = Bd. Dacia, Str. Mihai Eminescu, Bd. Dacia. Cele 2 porţiuni din Str. Mihai Eminescu au fost denumite Bd. Dacia în anii '80... bulevardul cred că deabea începea să fie construit în 1930-1931. pg. 19 la "Energia" S.A.R. Bd. Brătianu = Bd. Nicolae Bălcescu. Ah, Societate Anonimă nu însemna societate secretă, ci societate pe acţiuni S.A.R. = Societate Anonimă Română (deşi unele aveau capital străin). Francezii încă mai au "societate anonimă" (posibil şi alte ţări în care se vorbeşte Limba Franceză). Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 5 reclama la Balcke und Co Wien.jpg 241.44K 2 downloads[ Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 8 reclama la credite + pg. 9 reclama la Electrica Prahova.jpg 412.18K 4 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 10 reclama la expozitia permanenta a Soc. de Gaz si Electricitate.jpg 156.25K 3 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 14 reclama la Erricson S.A.R. + B.B.C. + pg. 15 reclama la A.S.E.A..jpg 374.98K 5 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 19 reclama la Energia S.A.R..jpg 240.96K 6 downloads În cadrul articolului "Organizarea lucrului în industria construcţiilor" articol semnat de Emil Prager, inginer la pg. 150 găsim ceva despre Termocentrala Şoricani, Jud. Cluj - această termocentrală este menţionată şi în "Istoria energeticii şi electrotehninicii" (cea cu perioada de până în 1950 (inclusiv) ). Pozele şi graficul se găsesc între pg. 150 şi 151 Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 150 Organizarea lucrului in industria constructiilor.jpg 214.21K 4 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Teromcentrala Sorecani, CJ 1 Augst si Sept. 1930.jpg 201.83K 8 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Teromcentrala Sorecani, CJ 1 Oct. si Dec.. 1930.jpg 235.6K 9 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Teromcentrala Sorecani, CJ program constructii.jpg 302.82K 5 downloads Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 5 reclama la Balcke und Co Wien.jpg 241.44K 2 downloads Edited by djl, 03 July 2018 - 01:16. |
#1772
Posted 03 July 2018 - 22:18
Ultima data cand am fost la acele blocuri de la sala palatului unde sunt corpurile cu tuburi incastrate in tavan,nu am mers de la cap la cap sa studiez atent pe toata lungimea celor 3 blocuri,am fost recent si am constatat ca exista o portiune,intre doua dintre blocuri care, printr-un gang, comunica cu strada poiana narciselor.
In aceasta zona,tencuiala si peretii sunt foarte degradati,semn ca nu se ingrijeste nimeni. Pe acest tavan e singura zona unde cred ca nu s-a umblat deoarece,multe corpuri sunt intacte si unele mai au si tuburile originale,mai mult,exista si corpuri mai mici,de 20W,aici,doar unul mai are si tubul. Pozele 1,2 si 3-corpuri mici de 20W pozele 4,5 si 6-corpuri de 40W pozele 7 si 8-unul din corpuri,aflat in fata intrarii in scara blocului,are tuburi noi montate probabil de catre locatari si e alimentat din scara blocului(se vede si cablul negru,pozat aparent ce duce in scara) Nu stiu daca mai este functional,probabil ca da. Attached Files |
#1773
Posted 04 July 2018 - 00:56
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4_bOVXJJ9Yk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#1774
Posted 04 July 2018 - 01:20
Vad clip-ul, ma uimeste, cit de inapoiati am fost, nu este prima data cind constat asta.
Sistemul ala de tragere a cablului, la trolee, la noi abia a aparut, sint ceva ani dar practic abia a aparut. Nici macar facut de noi. In poza colegului, cu neoanele, este acolo un cuib de rîndunică Attached Files |
|
#1775
Posted 04 July 2018 - 08:45
În alte oraşe a apărut la noi încă din anii '80. Dar sistemul ăla cu sfori are rolul de a menţine trolelee mai bine poziţionate şi când reţeua de contact e proastă. Însă ce e special la vehiculele din poză?
În 1955 sunt realizate primele troleibuze Româneşti, T-12 pe şasiu de autobuz "Renault" (ba chiar a fost un autobuz "Renault" cu bot în faţă care a fost făcut troleibuz - am văzut o asemenea poză în "Muncitorul I.T.B."). Ca de obicei, nu am păstrat aşa ceva, aşa precum R.A.T.B. vrea să vândă acea remorcă de tramvai EP/V3A (e o remorcă V12/V3A - au fost 2... doar una mai există şi pe aia vor s-o dea; remorci EP/V3A adios) în timp ce cei de la Timişoara au făcut din EP/V3A un "EP" original. Căutaţi cu nenea Gogu' să vedeţi care e diferenţa dintre "ElectroPutere" ("EP") şi "EP/V3A". Din 195x şi până în 199x nu a mai importat troleibuze. Cehoslovacii au avut troleibuze de 11-12 m încă din anii '60. Noi ne-am apucat să experimentăm cu unele articulate, cu semiremorci făcute artizanal din troleibuze casate, că deh, numai troleibuze de 9 m aveam (capacitate foarte mică pentru unele oraşe) şi deabea când am luat licenţă de la "M.A.N." pentru autobuzele "Roman" 111 şi 112 (astea erau de 11-12 m) ne-am apucat să producem troleibuze de capacitate mai mare - aşa zise troleibuze "Roman" 112 (ele de fapt erau 'Dac' 112E, dar pasionaţii le mai zic "Roman" pentru a face diferenţa între ele şi 'Dac'-urile 112E cu caroserie pătrăţoasă) http://tramclub.org/...e1cfc0c41c35b7f Normal aveau afişaj şi în spate, dar văd că la cel din pozele color era vopsit. Iluminarea casetei de traseu cred că se făcea cu becuri cu incadescenţă, deşi în alte ţări acolo uneori puneau tuburi fluorescente. Troleibuz Dac 112E cu caroserie Roman si faruri patraroase in probe in Bucuresti trolley_05.jpg 25.6K 9 downloads Troleibuz Dac 112E cu caroserie Roman pe Bd. I.G. Duca din Bucuresti in 1984 foto7_213.jpg 87.49K 10 downloads Troleibuz Dac 112E cu caroserie Roman pe Bd. I.G. Ducadin Bucuresti in 1984 foto11_187.jpg 82.82K 9 downloads Edited by djl, 04 July 2018 - 09:07. |
#1776
Posted 04 July 2018 - 12:33
Oare cum pot să pun mâna pe un tub fluorescent de la una din "veredanele" blocurilor de la Sala Palatului? Că tare aş vrea unul în colecţie (sunt curios totuşi dacă mai poate funcţiona). Oare când o fi fost instate ultimele pe acolo? (din păcate în poze nu am observat numele producătorului ).
O poză făcută de un American (David Hadaller) în Ian.1988: https://www.facebook...?type=1 Pe Bd. Regina Elizabeta (porţiune pe atunci Republicii, căci denumirea bulevardelor se făcea de la Cal. Victoriei) sunt P.V.B. 7b-uri, pe Str. Academiei sunt P.V.D.-uri/H.R.B.-uri... oare până când o fi rezistat ultimele? 1988 Bucuresti - Universitate (ian).jpeg 355.68K 11 downloads Mă uitam la nişte poze cu cutremurul din 1977 şi pe Academiei erau P.D.V./H.R.B. Dar uite ce am găsit! https://i0.wp.com/ww..._orig.jpg?ssl=1 Edited by djl, 04 July 2018 - 12:39. |
#1777
Posted 04 July 2018 - 17:23
Numele producatorului nu am vazut nici eu,ori erau sterse ori orientate spre tavan.Mai mult ca sigur sunt ori Electrofar,ori Romlux,cam astea erau de baza pe vremea aia.
|
#1778
Posted 04 July 2018 - 21:47
djl, on 04 iulie 2018 - 12:33, said: Mă uitam la nişte poze cu cutremurul din 1977 şi pe Academiei erau P.D.V./H.R.B. Dar uite ce am găsit! https://i0.wp.com/ww..._orig.jpg?ssl=1 Te referi la corpul cu doua becuri de care vorbeam noi pe aici? asta de se observa in poza |
#1779
Posted 04 July 2018 - 23:19
In Bucuresti mai exista un model de corp de iluminat, pare mai mic decat modelul "clasic" Luxten. Probabil este echipat cu sodiu 70W E27. Acest model de corp nu este printre cele mai noi.
Attached FilesEdited by cristi699, 04 July 2018 - 23:20. |
|
#1780
Posted 04 July 2018 - 23:29
Valirex , la alea mă refer.
Oare reclamele luminoase din Bucureşti au început să fie stinse imediat după criza petrolieră din 1979 sau au mai stat aprinse 1-2 ani? De reclamele din 1931 ce ziceţi? |
#1781
Posted 04 July 2018 - 23:54
cristi699, on 04 iulie 2018 - 23:19, said:
In Bucuresti mai exista un model de corp de iluminat, pare mai mic decat modelul "clasic" Luxten. Probabil este echipat cu sodiu 70W E27. Acest model de corp nu este printre cele mai noi. Da,asa este,sunt foarte vechi,de pe la inceputurile Luxten si am observat ca sunt doar pe anumite strazi mai neimportante. E adevarat ca pe unde le-am vazut erau cu sodiu de 70W. djl, on 04 iulie 2018 - 23:29, said:
Valirex , la alea mă refer. Oare reclamele luminoase din București au început să fie stinse imediat după criza petrolieră din 1979 sau au mai stat aprinse 1-2 ani? De reclamele din 1931 ce ziceți? Am observat ca desi,pe magheru erau inca corpurile C,pe I.C.Bratianu erau astea cu 2 becuri,oare abia le montasera si urma sa faca "upgrade" si dincolo de intersectia de la universitate? Attached Files |
#1782
Posted 05 July 2018 - 22:11
Cine ştie ce aveau de gând să facă. Probabil există pe undeva documente în privinţa asta, dar mai întâi trebuie să ştii unde să le cauţi. Sau să cunoşti cineva care lucra în conducere pe atunci.
Îi aia cu blocul parţial prăbuşit (blocul a fost refăcut) se văd C-uri, lămpi banană (C.E.B. 340-uri) şi reclamale lumioase de la benzinăria de la "Lido" (închisă după cutremur). Cea alb-negru făcută prin parbrizul autocarului cred că e făcută după cutremur. Altfel nu văd de ce ar exista 2 reţele de contact pe un sens. Semnele alea de circulaţie atârnate deasupra străzii şi din care vedem spatele cred că erau din alea iluminate, că nu par a fi ceva plate. Ioi, acum văd că-s şi lămpi din alea cu 2 becuri! Mai văzusem poza, dar nu am băgat de seamă detaliul! Dar alea aveau sau nu aveau abajur? Că în pozele de la Arcul de Triumf şi de pe Kiseleff aveau, în cele din centru nu aveau abajur. Edited by djl, 05 July 2018 - 22:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users