Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...
 De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...
 Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu
 Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling

Sanse refinantare
 

Intrebări în legătură cu electricitatea din Romania

* * * * - 13 votes
  • Please log in to reply
13812 replies to this topic

#1765
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006

View Postcrisstonne, on 01 iulie 2018 - 21:53, said:

Dedicatie pentru @djl, proaspete, facute azi Posted Image
unde sunt corpurile astea? sunt din Bucuresti?

View Postdjl, on 01 iulie 2018 - 23:20, said:

Un corp precum în avatarul lui Valirex  am văzut la un loc ce a avut destinaţie sinistră - Cal. Plevnei - I.CE.CHIM. - pe acolo a funcţionat o închisoare stalinistă   Posted Image Corpul de iluminat avea grilaj şi era funcţional!
În Parcul Izvor tot lumină albă dau lămpile   Posted Image
Sunt curios, în anii '90, pe Spl. Independenţei existau stâlpi pe partea cu râul... că nu mai ţin minte asta.


Corpul din avatar este PVA 2a si da,il stiu si pe cel de pe plevnei,i-au facut un grilaj peste bec sa nu sparga cineva becul cu pietre.
Splaiul,pe stanga si pe dreapta lui cum sunt azi acei stalpi,este de prin anii 2000 cand a inceput Luxten sa extinda iluminatul.Inainte nu a avut niciodata iluminat decat pe podurile ce sunt de-alungul lui,acolo erau acei stalpi cu corpuri ornamentale.

#1766
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,380
  • Înscris: 13.01.2011

View Postvalirex, on 02 iulie 2018 - 00:24, said:

unde sunt corpurile astea? sunt din Bucuresti?

Brașov, cum urci spre turn.

Attached Files



#1767
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă doriţi să citiţi una-alta: http://cnr-cme.ro/pd...tea IV (473-598).pdf

#1768
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdjl, on 02 iulie 2018 - 10:58, said:

Dacă doriți să citiți una-alta: http://cnr-cme.ro/pd...tea IV (473-598).pdf

La mine nu functioneaza linkul.

#1769
autom2

autom2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 26.01.2007
http://cnr-cme.ro/pd...V (473-598).pdf

#1770
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006
La Teatrul National,in jurul sau,stalpii comunisti au ramas la fel,doar ca la corpuri,daca nu au mai avut dispersoare din sticla de schimb,au adaptat dispersorul de plastic de la selux si iata ce a iesit:

Attached Files



#1771
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
Mie stâlpii ăia nu mi se par din perioada comunistă ori le-au modificat puţin aspectul. Mă refer la stâlpi în sine, nu la corpurile de iluminat.

Despre întreţinere tramvaie în Bucureşti în anii 1930-1931: https://forum.softpe...8#entry23156338
Hmm, tot nu aţi ghicit duma de la pagina trecută (ce aveau special tramvaiele din filmare).

În "Buletinul Societăţii Politehnice" anul XLV no. 2 Feb (02) (II) 1931 (unde e şi aia cu revizia la tramvaie) se găseşte în cadrul NOTE la pg. 184-186 articolul "4. Întrebuinţarea sârmelor izolate cu azbest la bobinajul maşinilor electrice" semnat de Petre Neamţu. Ptiu, la clădiri (avem în Bucureşti unele cu azbest la lemnăraie... mai rău e când ai acoperiş) mai e cum mai e, dar am avut o aplică praştie cu aşa ceva...

Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 184-185 Intrebuintarea sarmelor izolate cu asbest la bobinajul masinior electrice.jpg   454.67K   4 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 186 Intrebuintarea sarmelor izolate cu asbest la bobinajul masinior electrice.jpg   218.39K   5 downloads

Şi ceva reclame. În anii '30 multe dintre centrale şi reţele erau destul de moderne, dar din păcate, electrificarea lăsa de dorit, chiar şi într-un oraş precum Bucureşti. Chit că exista reţea electrică la tine în zonă, trebuia să plăteşti branşarea, instalaţia şi nu toţi aveau bani   Posted Image

pg. 4 la "Balcke & Co" Wien reprezentaţi prin Uniunea Tehnică Română. Str. Dionisie = Str. Dionisie Lupu
pg. 8 la "Creditul pentru întreprinderi electrice" şi la "Creditul Tehnic".
Blocul "Agricola-Fonciera" e cel din link, dar Str. Marconi e de partea aialaltă a Căii Victoriei: https://ro.wikipedia...
+ pg. 9 la "Electrica Prahova"
pg. 10 reclamă la expoziţia permanentă a Soc. de Gaz şi Electricitate. Cum sediu din Bd. Tache Ionescu (din perioada comunistă Bd. G-ral Gh. Magheru) nr. 33 nu era construit, expoziţia funcţiona în Cal. Victoriei nr. 116, adică în clădirea micuţă: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
unde ulterior a fost ceva de la "PECO" (cei cu benzinăriile)

pg. 14 la "Ericsson" S.A.R. şi la "Brown Boveri" + pg. 15 la "A.S.E.A.".
Cel care a pus reclamele la "Brown Boveri" şi "A.S.E.A." pe pagini alăturate a avut inspiraţie de viitor. "Brown Boveri & Cie. (B.B.C.)" a furnizat licenţa pentru locomotivele clasice Diesele-Electrice Româneşti (DA 60) - bine, primele 8 au fost produse în Elveţia, iar "A.S.E.A." a dat licenţa pentru locomotivele clasice electrice Româneşti (060 EA). Plus de asta, cele 2 companii s-au unit, formând "A.B.B." ("A.S.E.A. Brown Boveri").
Ha, şi mă gândeam la faptul că A.S.E.A. a avut până în 1933 zvastica la siglă... sediul era pe Str. Benito Mussolini (unul prieten cu ăla care a dat conotaţie negativă zvasticii). Str. Benitto Mussolini = pornind de la P-ţa Romană până la Cal. Moşilor = Bd. Dacia, Str. Mihai Eminescu, Bd. Dacia. Cele 2 porţiuni din Str. Mihai Eminescu au fost denumite Bd. Dacia în anii '80... bulevardul cred că deabea începea să fie construit în 1930-1931.

pg. 19 la "Energia" S.A.R. Bd. Brătianu = Bd. Nicolae Bălcescu.

Ah, Societate Anonimă nu însemna societate secretă, ci societate pe acţiuni   Posted Image  S.A.R. = Societate Anonimă Română (deşi unele aveau capital străin). Francezii încă mai au "societate anonimă" (posibil şi alte ţări în care se vorbeşte Limba Franceză).

Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 5 reclama la Balcke und Co Wien.jpg   241.44K   2 downloads[Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 8 reclama la credite + pg. 9 reclama la Electrica Prahova.jpg   412.18K   4 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 10 reclama la expozitia permanenta a Soc. de Gaz si Electricitate.jpg   156.25K   3 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 14 reclama la Erricson S.A.R. + B.B.C. + pg. 15 reclama la A.S.E.A..jpg   374.98K   5 downloads Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 19 reclama la Energia S.A.R..jpg   240.96K   6 downloads


În cadrul articolului "Organizarea lucrului în industria construcţiilor" articol semnat de Emil Prager, inginer la pg. 150 găsim ceva despre Termocentrala Şoricani, Jud. Cluj - această termocentrală este menţionată şi în "Istoria energeticii şi electrotehninicii" (cea cu perioada de până în 1950 (inclusiv) ). Pozele şi graficul se găsesc între pg. 150 şi 151

Attached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 150 Organizarea lucrului in industria constructiilor.jpg   214.21K   4 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Teromcentrala Sorecani, CJ 1 Augst si Sept. 1930.jpg   201.83K   8 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Teromcentrala Sorecani, CJ 1 Oct. si Dec.. 1930.jpg   235.6K   9 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 intre pg. 150 si 151 Santierul de lucru Teromcentrala Sorecani, CJ program constructii.jpg   302.82K   5 downloadsAttached File  Buletinul Soc. Politehnice anul XLV nr.2 Feb. 1931 pg. 5 reclama la Balcke und Co Wien.jpg   241.44K   2 downloads

Edited by djl, 03 July 2018 - 01:16.


#1772
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006
Ultima data cand am fost la acele blocuri de la sala palatului unde sunt corpurile cu tuburi incastrate in tavan,nu am mers de la cap la cap sa studiez atent pe toata lungimea celor 3 blocuri,am fost recent si am constatat ca exista o portiune,intre doua dintre blocuri care, printr-un gang, comunica cu strada poiana narciselor.
In aceasta zona,tencuiala si peretii sunt foarte degradati,semn ca nu se ingrijeste nimeni. Pe acest tavan e singura zona unde cred ca nu s-a umblat deoarece,multe corpuri sunt intacte si unele mai au si tuburile originale,mai mult,exista si corpuri mai mici,de 20W,aici,doar unul mai are si tubul.
Pozele 1,2 si 3-corpuri mici de 20W
pozele 4,5 si 6-corpuri de 40W
pozele 7 si 8-unul din corpuri,aflat in fata intrarii in scara blocului,are tuburi noi montate probabil de catre locatari si e alimentat din scara blocului(se vede si cablul negru,pozat aparent ce duce in scara) Nu stiu daca mai este functional,probabil ca da.

Attached Files



#1773
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,962
  • Înscris: 14.10.2008
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4_bOVXJJ9Yk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1774
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,380
  • Înscris: 13.01.2011
Vad clip-ul, ma uimeste, cit de inapoiati am fost, nu este prima data cind constat asta.
Sistemul ala de tragere a cablului, la trolee, la noi abia a aparut, sint ceva ani dar practic abia a aparut.
Nici macar facut de noi.

In poza colegului, cu neoanele, este acolo un cuib de rîndunică :D

Attached Files



#1775
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
În alte oraşe a apărut la noi încă din anii '80. Dar sistemul ăla cu sfori are rolul de a menţine trolelee mai bine poziţionate şi când reţeua de contact e proastă. Însă ce e special la vehiculele din poză?
În 1955 sunt realizate primele troleibuze Româneşti, T-12 pe şasiu de autobuz "Renault" (ba chiar a fost un autobuz "Renault" cu bot în faţă care a fost făcut troleibuz - am văzut o asemenea poză în "Muncitorul I.T.B."). Ca de obicei, nu am păstrat aşa ceva, aşa precum R.A.T.B. vrea să vândă acea remorcă de tramvai EP/V3A (e o remorcă V12/V3A - au fost 2... doar una mai există şi pe aia vor s-o dea; remorci EP/V3A adios) în timp ce cei de la Timişoara au făcut din EP/V3A un "EP" original. Căutaţi cu nenea Gogu' să vedeţi care e diferenţa dintre "ElectroPutere" ("EP") şi "EP/V3A".
Din 195x şi până în 199x nu a mai importat troleibuze. Cehoslovacii au avut troleibuze de 11-12 m încă din anii '60. Noi ne-am apucat să experimentăm cu unele articulate, cu semiremorci făcute artizanal din troleibuze casate, că deh, numai troleibuze de 9 m aveam (capacitate foarte mică pentru unele oraşe) şi deabea când am luat licenţă de la "M.A.N." pentru autobuzele "Roman" 111 şi 112 (astea erau de 11-12 m) ne-am apucat să producem troleibuze de capacitate mai mare - aşa zise troleibuze "Roman" 112 (ele de fapt erau 'Dac' 112E, dar pasionaţii le mai zic "Roman" pentru a face diferenţa între ele şi 'Dac'-urile 112E cu caroserie pătrăţoasă)

http://tramclub.org/...e1cfc0c41c35b7f
Normal aveau afişaj şi în spate, dar văd că la cel din pozele color era vopsit. Iluminarea casetei de traseu cred că se făcea cu becuri cu incadescenţă, deşi în alte ţări acolo uneori puneau tuburi fluorescente.

Attached File  Troleibuz Dac 112E cu caroserie Roman si faruri patraroase in probe in Bucuresti trolley_05.jpg   25.6K   9 downloadsAttached File  Troleibuz Dac 112E cu caroserie Roman pe Bd. I.G. Duca din Bucuresti in 1984 foto7_213.jpg   87.49K   10 downloads Attached File  Troleibuz Dac 112E cu caroserie Roman pe Bd. I.G. Ducadin Bucuresti in 1984 foto11_187.jpg   82.82K   9 downloads

Edited by djl, 04 July 2018 - 09:07.


#1776
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
Oare cum pot să pun mâna pe un tub fluorescent de la una din "veredanele" blocurilor de la Sala Palatului?   Posted Image   Că tare aş vrea unul în colecţie (sunt curios totuşi dacă mai poate funcţiona). Oare când o fi fost instate ultimele pe acolo?   Posted Image   (din păcate în poze nu am observat numele producătorului   Posted Image ).

O poză făcută de un American (David Hadaller) în  Ian.1988: https://www.facebook...?type=1
Pe Bd. Regina Elizabeta (porţiune pe atunci Republicii, căci denumirea bulevardelor se făcea de la Cal. Victoriei) sunt P.V.B. 7b-uri, pe Str. Academiei sunt P.V.D.-uri/H.R.B.-uri... oare până când o fi rezistat ultimele?

Attached File  1988 Bucuresti - Universitate (ian).jpeg   355.68K   11 downloads

Mă uitam la nişte poze cu cutremurul din 1977 şi pe Academiei erau P.D.V./H.R.B.
Dar uite ce am găsit!   :eek:  https://i0.wp.com/ww..._orig.jpg?ssl=1

Edited by djl, 04 July 2018 - 12:39.


#1777
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006
Numele producatorului nu am vazut nici eu,ori erau sterse ori orientate spre tavan.Mai mult ca sigur sunt ori Electrofar,ori Romlux,cam astea erau de baza pe vremea aia.

#1778
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdjl, on 04 iulie 2018 - 12:33, said:


Mă uitam la nişte poze cu cutremurul din 1977 şi pe Academiei erau P.D.V./H.R.B.
Dar uite ce am găsit!   Posted Image  https://i0.wp.com/ww..._orig.jpg?ssl=1

Te referi la corpul cu doua becuri de care vorbeam noi pe aici? asta de se observa in poza

#1779
cristi699

cristi699

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 09.11.2017
In Bucuresti mai exista un model de corp de iluminat, pare mai mic decat modelul "clasic" Luxten. Probabil este echipat cu sodiu 70W E27. Acest model de corp nu este printre cele mai noi.

Attached Files

  • Attached File  xy.PNG   971.54K   10 downloads
  • Attached File  xz.PNG   389.66K   9 downloads

Edited by cristi699, 04 July 2018 - 23:20.


#1780
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
Valirex , la alea mă refer.
Oare reclamele luminoase din Bucureşti au început să fie stinse imediat după criza petrolieră din 1979 sau au mai stat aprinse 1-2 ani?   :huh:
De reclamele din 1931 ce ziceţi?  :rolleyes:

#1781
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,754
  • Înscris: 30.07.2006

View Postcristi699, on 04 iulie 2018 - 23:19, said:

In Bucuresti mai exista un model de corp de iluminat, pare mai mic decat modelul "clasic" Luxten. Probabil este echipat cu sodiu 70W E27. Acest model de corp nu este printre cele mai noi.

Da,asa este,sunt foarte vechi,de pe la inceputurile Luxten si am observat ca sunt doar pe anumite strazi mai neimportante.
E adevarat ca pe unde le-am vazut erau cu sodiu de 70W.

View Postdjl, on 04 iulie 2018 - 23:29, said:

Valirex , la alea mă refer.
Oare reclamele luminoase din București au început să fie stinse imediat după criza petrolieră din 1979 sau au mai stat aprinse 1-2 ani?   Posted Image
De reclamele din 1931 ce ziceți?  Posted Image

Am observat ca desi,pe magheru erau inca corpurile C,pe I.C.Bratianu erau astea cu 2 becuri,oare abia le montasera si urma sa faca "upgrade" si dincolo de intersectia de la universitate?

Attached Files



#1782
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,702
  • Înscris: 13.06.2004
Cine ştie ce aveau de gând să facă. Probabil există pe undeva documente în privinţa asta, dar mai întâi trebuie să ştii unde să le cauţi. Sau să cunoşti cineva care lucra în conducere pe atunci.
Îi aia cu blocul parţial prăbuşit (blocul a fost refăcut) se văd C-uri, lămpi banană (C.E.B. 340-uri) şi reclamale lumioase de la benzinăria de la "Lido" (închisă după cutremur).
Cea alb-negru făcută prin parbrizul autocarului cred că e făcută după cutremur. Altfel nu văd de ce ar exista 2 reţele de contact pe un sens. Semnele alea de circulaţie atârnate deasupra străzii şi din care vedem spatele cred că erau din alea iluminate, că nu par a fi ceva plate. Ioi, acum văd că-s şi lămpi din alea cu 2 becuri!   Posted Image   Posted Image   Posted Image   Mai văzusem poza,

dar nu am băgat de seamă detaliul! Dar alea aveau sau nu aveau abajur? Că în pozele de la Arcul de Triumf şi de pe Kiseleff aveau, în cele din centru nu aveau abajur.

Edited by djl, 05 July 2018 - 22:13.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate