Care este nemulțumirea taximetriștilor?
#37
Posted 07 February 2024 - 13:54
1. Sunt foarte multi taximetristi care fac si uber.
Stiu chiar de la ei asta. 2. E complet ilogica socoteala ca din cauza uber ar pierde clienti de genul exemplului cu burtosul care nu se misca pt. mai putin de 50 lei din multiple motive: a) - majoritatea ar putea sa prefere sa mearga pe jos cei 3 km, sau si cu autobuz, tramvai, metrou, in lipsa uber. Sau cu bicicleta. b) - la taxi au tarif fix deci risca scandal, reclamatii, ANPC, controale, scandal in presa, amenzi, suspendarea si retragerea licentei, batai, politie, etc. Da, multi au tupeu sa zica asta, dar ei stiu ca e mai mult un refuz si isi asuma riscul pt cei putini care accepta. c) - firmele de taximetrie in cvasitotalitate nu preiau comenzi mici, pur si simplu astepti degeaba, nu aloca masina pt. distante scurte, si foarte des nici pt. distante mai mari daca nu le place de unde vrei sa pleci. d) - multi taximetristi nici daca sunt pe sensul opus la cativa m nu vor sa intoarca ca sa te duca unde vrei. Deci socoteala e complet absurda cu pierderea clientilor din cauza uber. Clientii ii pierd din cauza managementului prost la taxi. Parca managementul taxi ar fi facut de Uber ca sa-i distruga, asa de absurd e. Posibil sa si fie partial asa, dar clar si-o fac si cu mana lor. Diferenta tinde spre infinit, si nu fac reclama uber pt ca si ei au marit preturile foarte mult si e preferabil sa folosesti alte mijloace de transport, dar de taxi s-a ales praful de mult. Edited by loock, 07 February 2024 - 14:03. |
#38
Posted 07 February 2024 - 13:54
În România a existat taximetrie în cadrul sistemului de transport public local. Numai că cel puţin în anii '80, pe fondul situaţie de atunci, se făceau unele "manevre".
În rest sunt taximetrişti şi taximetrişti. Edited by djl, 07 February 2024 - 13:56. |
#39
Posted 07 February 2024 - 13:55
radunic, on 07 februarie 2024 - 13:44, said: Nu umbli cu taxiul prin București, așa-i? Edited by tfmercedez, 07 February 2024 - 13:56. |
#40
Posted 07 February 2024 - 13:56
nicuberbec01, on 07 februarie 2024 - 12:49, said:
A trebuit să ajung urgent din Piața Progresul la Spitalul Marius Nasta, un traseu de aprox. 3 km. In stația de Taxi, un burtos bronzat, la solicitarea mea ,mă măsoară di priviri, deranjat de la o discuție telefonică și-mi spune pe un ton răstit - Boss, eu fără 50 de lei nu plec din stație. ... Am apelat un Bolt și in 5 minute am ajuns la spital. Tariful - 15 lei. Stiam ca nu face atat, asa ca am scos telefonul si am cautat in aplicatia Star Taxi. Am stat langa "boss" 2 minute, adica pana a venit cel cu oferta din aplicatie. La destinatie am lasat 50 de lei, cu tot cu bacsis. In Bucuresti (nu stiu cum e prin alte localitati), folositi Star Taxi. |
#41
Posted 07 February 2024 - 13:59
Nemultumirea e ca ei de la uber, bolt si etc, nu trebuie sa respecte aceleasi reguli.In rest e absolut normal sa avem concurenta si sa avem cat mai multe companii, insa regulile trebuie sa fie la fel pentru toti.Burtosi si nesimtiti, sant si la uber, mai nou si firmele de taxi au aplicatii.
|
#42
Posted 07 February 2024 - 14:00
Ride sharing este cand niste persoane impart un drum comun in aceeasi masina. Povesteau niste nemti ca mergeau la servici prin rotatie cu masina proprie. In fiecare zi alt coleg venea cu masina la servici si mai ducea cu el 3-4 colegi. Luni x marti y, miercuri z samd. Astfel economiseau fiecare niste benzina, merg toti cu masina.
|
#43
Posted 07 February 2024 - 14:02
Putea sa ramana ride sharing daca permiteai maxim 5 calatorii pe per sofer inrolat in aplicatie. Ar fi avut o noima sa ia pe cineva cu el in dus-intors-ul lui de la serviciu si/sau de la supermarket sau luat puradel de nu stiu unde.
Cand ceri atestat sofer, agrement tehnic masina si alte doleante e doar o alta forma de taximetrie cu masini colorate mai variat. |
#44
Posted 07 February 2024 - 14:04
misusumi, on 07 februarie 2024 - 13:56, said: Niste nesimtiti unii, dar sa nu generalizam. Am patit aceeasi figura la Gara de Nord: 100 boss. Stiam ca nu face atat, asa ca am scos telefonul si am cautat in aplicatia Star Taxi. Am stat langa "boss" 2 minute, adica pana a venit cel cu oferta din aplicatie. La destinatie am lasat 50 de lei, cu tot cu bacsis. In Bucuresti (nu stiu cum e prin alte localitati), folositi Star Taxi. Uber e naspa prin simplul motiv ca are cota nesimtita, parca ia 20% sau 25% din valoarea cursei. Enorm! Mai bine iti faci un grup pe facebook, cu un cerc de cunoscuti clienti, plata cash, pe sub radar. Edited by tfmercedez, 07 February 2024 - 14:06. |
#45
Posted 07 February 2024 - 14:09
nicuberbec01, on 07 februarie 2024 - 12:49, said:
...Și atunci, de unde această nemulțumire a taximetriștilor? O cunostinta de-a sotiei a venit din Grecia intr-un citybreak la Bucuresti, sa vada capitala noastra. Fiind obisnuita cu Atena, a urcat in primul taxi ce l-a vazut... 10 minute mai tarziu si 350 de lei mai putin in buzunar a ajuns la hotel, iar cand am calculat cursa cu Bolt, nu depasea 25 sau 30 de lei. In schimb, cand am fost noi in Atena, am prins si greva transportatorilor (nu circulau trenuri, metrouri, autobuze) am urcat si noi in primul taxi dar am platit exact cat trebuia pe cursa, iar traseul ales de sofer de unde ne-a luat pana in portul Piraeus a fost cel mai scurt, verificat pe Maps si Waze. Edited by Hider141, 07 February 2024 - 14:15. |
#46
Posted 07 February 2024 - 14:11
radunic, on 07 februarie 2024 - 13:44, said:
Nu umbli cu taxiul prin București, așa-i? 1. niciodată 2. unul singur s-a crezut mai deștept decît Waze, drept pentru care a căpătat o stea în loc de cinci 3. niciodată 4. nu știu, că nu folosesc 5. cea mai "cazan" a fost un logan cu niște suspensii mai dure. atît. 6. niciodată 7. se mai întîmplă dar foarte rar. În cazul meu sub 1% din curse. Din cîte știu, nu. Doar comandă prin aplicație. Niciodata zici... Si asta e doar ultimul screenshot pe care l-am pastrat. Dar numai eu am 12 tickete deschise cu ei in ultimul an din acelasi motiv. Attached Files |
|
#47
Posted 07 February 2024 - 14:13
tfmercedez, on 07 februarie 2024 - 14:04, said:
daca imi fac cont de uber, srl etc pot face uber unde vrea muschiu meu? Pot sa vin la bucuresti sa ubaresc? Uber e naspa prin simplul motiv ca are cota nesimtita, parca ia 20% sau 25% din valoarea cursei. Enorm! Mai bine iti faci un grup pe facebook, cu un cerc de cunoscuti clienti, plata cash, pe sub radar. |
#48
Posted 07 February 2024 - 14:14
Am aceeași intrebare pe care au pus-o si alti colegi: daca considera ca e mult mai usor/nereglementat sa faci Uber/Bolt, de ce nu renunta la taximetrie - total - si sa se apuce de "ridesharing"? Pentru ca acum au alte avantaje? Doar contributia la pensie si asigurarea de sanatate? Nu, prefera sa conduca mai putin, sa-si upgradeze burta si sa-i intepe pe fraieri, ametiti si pensionari.
A, mare parte din soferii Uber/Bolt care abuzeaza de aplicatie au fost/inca sunt (si) taximetristi... adaptati. Cand au intrat pe piata serviciile RS nu prea se intampla. Edited by __Dan__, 07 February 2024 - 14:17. |
#49
Posted 07 February 2024 - 14:14
Oricum, dupa parerea mea, ar trebui sa fie aceleasi conditii, si aceleasi taxe si diferenta ar face o respectul fata de client dar si felul tau de a fi.
|
#50
Posted 07 February 2024 - 14:15
Am vazut un clip pe tiktok cu un meserias uber/bolt care se plangea ca 'suntem prea multi in Bucuresti' si anume ca vin multi cu masini din alte judete sa le ia painea de la gura.
Se intampla asta pentru ca e o meserie lejera tentanta pentru multi... nu iti strofoci mintea sa gandesti, nu lucrezi cu carca pe vreun santier, nu ai sefi sa te frece la cap. Pe masura ce o vor practica cat mai multi se va ajunge la saturatie |
#51
Posted 07 February 2024 - 14:16
sanderoalex, on 07 februarie 2024 - 13:47, said:
Nu cunosc exact problema, dar taximetriștii și uberiștii trebuie să aibă aceleași drepturi și obligații. La mine- n sat primarul vroia doar electrice la reînnoirea licenței de taxi. Au câștigat taximetriștii procesul, dar spre deosebire de ex de București, un Euro6 nu e admis , chiar dacă e nou nouț. La București știu că se acordă un punctaj în funcție de motorizare la obținerea licenței. La UBER/Bolt, in Bucuresti singura conditie e ca masina sa fie mai noua de 14 ani pentru ca primesti licenta pe 1 an si vechimea maxima admisa este de 15 ani. |
|
#52
Posted 07 February 2024 - 14:18
Hider141, on 07 februarie 2024 - 14:09, said:
In schimb, cand am fost noi in Atena, am prins si greva transportatorilor (nu circulau trenuri, metrouri, autobuze) am urcat si noi in primul taxi dar am platit exact cat trebuia pe cursa, iar traseul ales de sofer de unde ne-a luat pana in portul Piraeus a fost cel mai scurt, verificat pe Maps si Waze. |
#53
Posted 07 February 2024 - 14:19
stalker2142, on 07 februarie 2024 - 14:15, said:
Se intampla asta pentru ca e o meserie lejera tentanta pentru multi... nu iti strofoci mintea sa gandesti, nu lucrezi cu carca pe vreun santier, nu ai sefi sa te frece la cap. Pe masura ce o vor practica cat mai multi se va ajunge la saturatie La genul de performante intelectuale pe care il detine categoria de care zici orice meserie unde poti sa toci semintele la caldura e un absolute win. |
#54
Posted 07 February 2024 - 14:19
bogdan_o, on 07 februarie 2024 - 13:12, said:
Salut Discutia e mai nuantata si este tocmai in interesul tau, de client. Deja pleci cu o preconceptie: burtos bronzat smenar. Activitatea de taximetrie este ultra-reglementata. De la autorizatii limitate (placi) si pana la culoarea masinii, exista reglementari pe care un taximetrist trebuie sa le respecte. Cea de ridesharing nu in aceeasi masura. Si aici e vorba de concurenta neloiala care intr-un final va fi dezavantajoasa pentru tine. Pentru ca stai linistit, pe Uber/Bolt sunt suficiente exemplare si nu numai la noi: - marcheaza in app ca au ajuns in locul de pick-up dar ei sunt in alta parte. Asta pentru a-ti lua bani in plus pentru wait. Daca ii contactezi in app spun ca ei au ajuns la pin. - o iau pe alte rute ca sa scoata mai multi bani - "uita" sa inchida cursa la final - daca vrei sa platesti cash au rest mai putin 5-10 lei - multe dintre masinile care merg pe Bolt/Uber (varianta de serviciu normal, nu premium) sunt niste cazane - vara unii refuza sa porneasca a/c motivand ca tocmai s-a stricat - dupa ce accepta pot sa refuze oricand, iar tu ii astepti ca prostul - ... Esti taximetrist? Asa-i? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users