Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
UK și Statele Unite ataca rebelii Houthi din Yemen
#55
Posted 12 January 2024 - 14:56
xymzar, on 12 ianuarie 2024 - 14:39, said:
Interesant ca social media este detinuta majoritar de americani, YT, Facebook si cu toate astea este plin de porcarii. TikTok nu este la ei in ograda. Libertatea de exprimare prost inteleasa. Vezi Musk, a dat liber pe Twitter la toate mizeriile, unele le mai distribuie chiar el. Totul in numele asa-zisei libertati de exprimare, in timp ce el baneaza conturile care nu-i sunt pe plac (vezi tipul ala care distribuia niste date publice cu privire la pozitia avionului sau). xymzar, on 12 ianuarie 2024 - 14:39, said:
Dar ce vorbim de social media ia sa ne uitam aici pe forum unde cu tot efortul depus de moderatori tot mai scapa cate un retardat cu cate o postare de te crucesti. La fel in zona de cometarii din ziarele online si multe altele. De apreciat ca aici se fac efoturi in acest sens. Edited by george_alexandru, 12 January 2024 - 14:57. |
#56
Posted 12 January 2024 - 14:56
Inainte de razboiul din Ucraina, parca citisem ca se discuta de o ruta de transport China-Europa pe cale terestra, tren, calea ferata transsiberiana.
Nu stiu daca transsiberianul ar face fata cantitatii imense exportate de China spre Europa dar din 02.2022 relatiile Rusia- UE s-au deteriorat. Asa ca tot pe mari si oceane e mai ieftin (inca). Edited by altuser09, 12 January 2024 - 14:57. |
#57
Posted 12 January 2024 - 15:29
Rubin1977, on 12 ianuarie 2024 - 13:31, said:
Doar 3 avioane sunt acum în zonă: eiffel, on 12 ianuarie 2024 - 13:45, said:
Asta e doar explicatia simpla. Acolo problemele sunt vechi si complexe - au fost 2 state Yemen - o Republica Araba Yemen ( in nord ) si o Republica Populara Democrata Yemen ( in sud ). S-au unit odata cu caderea comunismului, in 1990. De-atunci insa au fost mereu conflicte acolo. Edited by andreic, 12 January 2024 - 15:31. |
#58
Posted 12 January 2024 - 15:39
altuser09, on 12 ianuarie 2024 - 14:56, said:
Inainte de razboiul din Ucraina, parca citisem ca se discuta de o ruta de transport China-Europa pe cale terestra, tren, calea ferata transsiberiana. Dar e mai scump decat transportul maritim, cel putin pe varianta scurta. E mai ieftin daca se merge pe ocolirea Africii. A ma ifost iarasi o idee mai ieftin in timpul Covid-ului cand explodase pretul la containere. Dar, evident, acum nu mai e fezabil. |
#59
Posted 12 January 2024 - 15:39
Cat despre rutele maritime oricand pot fi trimise sa ocoleasca Africa, multi oricum pe acolo merg, capacitatea prin Suez nu e chiar asa mare cum s-ar crede si asiaticii nu au probleme sa ocoleasca caci nu difera mult ca distanta iar diferenta in combustibil nu o mai mai dau la autoritatea canalului din Egipt iar acolo taxele nu sunt mici.
trafic.jpg 447.44K 44 downloads Edited by andreic, 12 January 2024 - 15:40. |
#60
Posted 12 January 2024 - 15:44
eiffel, on 12 ianuarie 2024 - 12:05, said:
Nu e vorba de nave chinezesti - dar in general e vorba de marfa din China, chiar daca sunt sub alte pavilioane/armatori. Mutarea transportului prin sudul Africii duce la o crestere enorma a preturilor marfurilor chinezesti in Europa si nu numai - > scaderea vanzarilor. Chiar se plang unele firme chinezesti ca sunt probleme din cauza asta. Gasesc greu transport, e scump si pretul produselor creste. Plus ca se cam dubleaza timpul de transport. Unii au pierdut si comenzi din cauza asta. Da, așa este, cu o adăugire pe care o consider necesară pentru a detalia mai clar tabloul general. Este vorba despre TOATE mărfurile din Asia care vin pe transport maritim, nu doar de cele din China. Spectrul unor atacuri asupra vaselor de transport a obligat firmele să schimbe ruta clasică spre Europa. Postez mai jos un mesaj transmis de unul dintre transportatori. Este al treilea pe ziua de azi, ceea ce este o premieră. ”...situatia din Marea Rosie unde de curand teroristii au atacat nave comerciale, prin urmare ratele si rutele la transportul maritim au avut de suferit in sens negativ, au crescut atat costurile, cat si timpii de tranzit intrucat acum navele au fost rerutate prin Capul Bunei Sperante si astfel ocolesc toata Africa si vin la Constanta prin Nordul Europei. Din cauza acestui aspect, timpul de tranzit actual la transportul maritim din China in Romania este estimativ de 50 de zile calendaristice port to port. Costurile de transport maritim pana la Constanta in acest moment sunt de aproximativ USD 5000-USD5500 (depinde de portul de incarcare) per container de 20'DV si de USD 6000-USD 6500 per container de 40'DC&HC (depinde de portul de incarcare), iar la grupaj LCL, USD 135 per cbm. ( costuri la conditia de livrare FOB).” Toate importurile din Asia vor suferi nu doar întârzieri neprevăzute ci și creșteri rapide ale costurilor. De exemplu, costurile pentru marfa adusă sub formă de grupaj (LCL- Low cargo load) este acum de 125-135USD/m3. Acum două săptămâni era de 65-75USD/m3 Pe transport containerizat, aveam un preț în luna decembrie de maxim 2000 USD containerul mic (20') și de maxim 2800 USD containerul mare (40'). Creștere cu 110-125% . În plus de asta, de parcă nu erau suficiente necazurile actuale, criza din Marea Roșie se suprapune cu Anul Nou Chinezesc. Consecințele economice pentru Europa sunt nașpa. Le știm din 2022, atunci când repornirea economiei de după pandemia a dus la o explozie a prețurilor de transport și întârzieri de neimaginat, de la 45 de zile la 200-300 zile. Asta se traduce prin lipsuri, prin închideri ale unor fabrici dependente de importurile materilalelor și componentelor din Asia, creșteri de prețuri etc De ce se tem navele comerciale? Și de ce nu pot fi protejate de marina militară? Războiul din Ucraina a schimbat totul. Este pentru prima oară în istoria recentă când armatele lumii sunt puse în fața unor arme pe care nu le pot contracara eficient. Probabil că vor fi dezvolatate arme, dar acum nu sunt. Acești rebeli nu mai sunt unii cu pușcoace și grenade de mână. Iranul le dă armamentul necesar. Asta înseamnă drone și rachete. Dronele iraniene au evoluat mult, la fel și rachetele. Chiar și navele militare sunt într-o poziție de inferioritate, extrem de vulnerabile la atacul dronelor și rachetelor. Nu au armamentul adecvat pentru a se apăra pentru că atunci când au fost concepute nu se punea problema dronelor de atac sau a rachetelor hipersonice cu ajustare de traiectorie aleatorie. De navele comerciale nici nu mai vorbim, acestea pot fi niște ținte perfecte, nici măcar nu trebuie să fie utilizate arme sofisticate pentru a le lovi și scufunda. Statele care sunt direct afectate nu pot să opreasă Iranul din a aproviziona cu armament modern aceste triburi. Iranienii vor spune că așa cum occidentul livrează armament oricui poftesc și ei pot să facă la fel. Iar statele afectate nu pot și nici nu își permit un război cu Iranul pentru a-i determina să oprească fluxul de armament către acești cămilari. Luptele din Gaza au isterizat tot Orientul Mijlociu. Orice conflict cu Iranul ar duce și la oprirea traficului din Golful Persic. Adică UE (SUA mai puțin) ar intra în black-out energetic. Prețurile energiei, combustibilului, deja urca. Orice blocaj al Golfului Persic ar dubla prețurile la pompă. Nimeni nu-și permite așa ceva. Acum. Un alt aspect foarte cald ar fi alegerile din Taiwan. Acestea ar putea să genereze o reacție a Chinei. Una extremă. SUA și aliații nu pot și nu au resurse pentru a putea contracara simultan atacul Rusiei care avansează spre Odesa și spre gurile Dunării, războiul din Gaza, oprirea traficului prin Marea Roșie, război cu Iranul și război cu China în ipoteza că aceasta va invada Taiwan. Chinezii au tehnologia necesară pentru a curăța mările din jurul Taiwan de orice navă americană, pot scufunda portavioane, distruge submarine etc. Iranienii au și ei tehnologia necesară pentru a lovi orice portavion aflat la mai puțin de 2000 mile de coastele lor. SUA nu are baze apropiate nici lângă Iran și nici lângă China, nu pot purta războaie cu aceste state doar folosind suportul naval. Din Irak și Afganistan s-au retras, nu pot reveni. Bazele din Qatar și Arabia Saudită sunt departe de Iran, avioanele au nevoie de realimentare în zbor, nu ar putea fi nimic din ceea ce a fost în trecut. Mă rog, ideea este că situația este de tot rahatul. Și pentru noi, europenii, este cel mai rău dintre toți. Edited by antic, 12 January 2024 - 15:46. |
#61
Posted 12 January 2024 - 15:52
antic, on 12 ianuarie 2024 - 15:44, said:
Prețurile energiei, combustibilului, deja urca. Unde vezi tu ca urca, ca sunt de fapt in scadere. Paradoxal. Si prin octombrie-noimebrie destui preziceau o dublare a pretului carburantului , erau ff siguri, si de unde, ca pretul petrolului a luat-o in jos. Pretul petrolului depinde si de activitatea economica, ori daca se produc blocaje sau conflicte care diminueaza activitatea economica, pretul nu are de ce sa explodeze. Si s-a mai discutat pe aici, China nu prea are interes sa se razboiasca cu USA. Daca ataca Taiwanul, ce castiga? Ar intra sub sanctiuni drastice , ori ei au prosperat din comert, exporturi si productia mutata acolo de multe companii din vest. N-au niciun interes sa-si taie singuri craca. Iar Houthi astia, precum vezi, s-a trecut la deratizarea lor. Iar asta cred ca a fost, asa, o lovitura de avertisment. Cate arme pot sa aiba, cate poate sa le dea IRanul, iti dai seama ca orice nava cu arme din Iran catre ei nu prea va ajunge la destinatie. Iar iranienii....dau si ei din buze, cum fac de obicei. Edited by danigoleman, 12 January 2024 - 16:06. |
#62
Posted 12 January 2024 - 15:53
Rubin1977, on 12 ianuarie 2024 - 13:31, said: Doar 3 avioane sunt acum în zonă: oricum nu cred ca este asa important culoar aerian deasupra lor de asemenea poza ta arata doar un avion deasupra lor, daca nu ma-nseala vederea |
#63
Posted 12 January 2024 - 16:02
danigoleman, on 12 ianuarie 2024 - 15:52, said:
Unde vezi tu ca urca, ca sunt de fapt in scadere. Aici, de exemplu: ”Cotaţia barilului de petrol a crescut vineri dimineaţa cu peste 2%, după ce Statele Unite şi Regatul Unit au lansat lovituri împotriva mai multor ţinte din Yemen, ca răspuns la atacurile rebelilor houthi asupra navelor din Marea Roşie, transmite Reuters.” https://www.economic...men_717770.html |
#64
Posted 12 January 2024 - 16:09
antic, on 12 ianuarie 2024 - 16:02, said:
Aici, de exemplu: ”Cotaţia barilului de petrol a crescut vineri dimineaţa cu peste 2%, după ce Statele Unite şi Regatul Unit au lansat lovituri împotriva mai multor ţinte din Yemen, ca răspuns la atacurile rebelilor houthi asupra navelor din Marea Roşie, transmite Reuters.” https://www.economic...men_717770.html A crescut cu 2%, dupa ce scazuse cu cat in ultimele luni? 20%? Nu cred ca sunt motive de ingrijorare, grosul petrolului vine din Arabia Saudita, UAE etc...ori astia nu mor de grija Yemenului sau Iranului, dimpotriva, sunt la cutite. Sauditii isi freaca mainile ca-i capacesc astia pe houthi, normal ca asa, de ochii lumii , zic si ei ca "privesc cu ingrijorare"... dan210, on 12 ianuarie 2024 - 15:53, said:
oricum nu cred ca este asa important culoar aerian deasupra lor Edited by danigoleman, 12 January 2024 - 16:10. |
|
#65
Posted 12 January 2024 - 16:11
daca esti la curent cat de cat cum functioneaza bursa iti dai seama ca orice stire influenteaza pretul, nimic afara din comun pana aici
|
#66
Posted 12 January 2024 - 16:12
Petrolul e destul de jos pentru cata nebunie este acolo.
|
#67
Posted 12 January 2024 - 16:15
george_alexandru, on 12 ianuarie 2024 - 16:12, said:
Petrolul e destul de jos pentru cata nebunie este acolo. Asta ptr ca sauditii nu au niciun interes sa destabilizeze piata, ei au o gramada de investitii planificate si se bazeaza pe banii din petrol. Ei vor sa se mai bazeze inca cateva decenii pe veniturile masive din petrol de aceea nu-si permit sa intinda coarda , sa piarda increderea clientilor, care sa se reorienteze spre alte parti ale lumii. Numai acum vreo luna fuse Putin pe acolo, prin Emirate, prin Saudita, sa ii convinga pe aia sa "se joace putin la preturi" ca sa mai stranga cu usa pe europeni. Si-a luat flit maxim. Edited by danigoleman, 12 January 2024 - 16:20. |
#68
Posted 12 January 2024 - 20:12
fsoare03, on 12 ianuarie 2024 - 00:50, said:
https://www.bbc.co.u...canada-67952029 Exact ce nu aveam nevoie, escaladarea conflictului din Orientul Mijlociu! |
#69
Posted 12 January 2024 - 20:22
Oare, imbecilu ala al rusei de la onu, nu are nici macar o zvâcnire de umanitate în el??
Nu cred ca este om, nu, nu poți minți atât de grav incat sa nu ai vre-o grimasă... Edited by mariusr1976, 12 January 2024 - 20:24. |
|
#70
Posted 12 January 2024 - 20:22
se pare ca unii au uitat ce au facut descultii aia din Yemen cu ceva ceva timp in urma
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Y7-d30filLE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#71
Posted 12 January 2024 - 20:40
Chiar daca US nu poate rezolva problema oamenilor fara adapost (homeless) iar UK este in cadere economica aproape libera, este bine ca pot rezolva probleme altora
|
#72
Posted 12 January 2024 - 20:44
ti se pare ca problemele mentionate de tine sunt la fel de grave ca cele care le fac retarzii aia din yemen ?
E grig afara si nu putem sa gandim ? |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users