Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 

Producătorul japonez Daihatsu a încetat total producția mașinilor,timp de peste 30 de ani a falsificat rezultatele testelor de siguranță

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,464
  • Înscris: 16.07.2017
,,Producătorul japonez Daihatsu a încetat total producția mașinilor, recunoscând că timp de peste 30 de ani a falsificat rezultatele testelor de siguranță.
Producătorul japonez Daihatsu e marele vinovat, dar Daihatsu înseamnă automat și Toyota, pentru că Daihatsu aparține de ani buni în totalitate celor de la Toyota. În luna mai 2023, anunțam pentru prima dată despre primele semințe de izbucnire a acestui scandal, în care devenise cunoscut faptul că Daihatsu trișase la mai multe teste de siguranță, în special la modele fabricate sau vândute în țări precum Malaysia, Thailanda, Orientul Mijlociu, Mexic și alte tari.
Marea problemă era că Daihatsu modifica construcția mașinilor pe care le trimitea la testele de siguranță — adăugându-le elemente adiționale de protecție — spre exemplu bare în uși, elemente de absorbție a impactului, elemente mai dure de construcție, etc. Astfel, când acele mașini treceau prin crash-teste ale autorităților, notele erau bune, iar producătorul le anunța frumos. Doar că mașinile vândute publicului nu mai aveau acele elemente adiționale, la ele economisându-se. Ceea ce înseamnă că efectiv Daihatsu și Toyota nu doar că au făcut vreo eroare sau vreo scăpare, ci au vândut direct și conștient mașini mai periculoase și mai puțin capabile să protejeze viața celor de la bord în acele țări. Iar Toyota a recunoscut atunci, în mai 2023, că a existat o asemenea problemă, doar că Toyota a dat vina pe Daihatsu, arătându-se indignată, și a spus că demarează o anchetă internă, pe lângă ancheta demarată de autorități. Ei bine, acum aceste anchete au descoperit că toată situația a fost și mai gravă decât se credea în mai 2023.

Ancheta a arătat acum că Daihatsu a falsificat în asemenea mod testele de siguranță ale mașinilor sale de mai bine de 30 de ani încoace, începând cu anul 1989! Anchetatorii au identificat 64 modele de-a lungul acestei perioade, în care s-a trișat în mod similar, modificându-se constructiv mașinile pentru a avea rezultate acceptabile la teste, iar oamenilor li se vindeau mașini care le puteau lua viața, de fapt. Și unora le-au și luat-o, ci siguranță, în cei aproape 35 de ani de trișări!

Mai mult ca atât, modelele afectate nu au fost destinate doar unor țări mai puțin stringente la securitate, ci și distribuției globale, iar întrucât Daihatsu a fabricat în anumite perioade în fabricile sale și modele Toyota, Subaru și Mazda, există și modele ale acestor mărci afectate. Lista modelelor, din păcate, n-a fost anunțată, pentru că în total sunt investigate încă 174 de suspiciuni și ancheta mai derulează, dar deja e clar că lista de trișări e imense și include până și senzori diferit de declanșări a airbag-urilor puși pe mașinile clienților, față de cele livrate la teste de siguranță, dar cele mai mare probleme vin la elementele constructive ce protejează de impact lateral. Unele modele au fost identificate drept mai puțin sigure decât se pretindea, dar oricum conforme cu minimul legal, dar au fost găsite și modele care sunt sub minima legală după manipulările Daihatsu și li s-a retras certificatul de omologare.Daihatsu a ieșit la final de an 2023 și a recunoscut public, într-un stil tipic de căință publică japoneză, că a trișările au avut loc și ceea ce a făcut compania timp de aproape 35 de ani a fost greșit, cerându-și scuze de la toți cumpărătorii Daihatsu din această perioadă, dar și de la Toyota, Mazda și Subaru, care n-ar fi știut că Daihatsu, contractat să le producă mașinile, le manipulase construcția.Odată cu acest anunț, a fost sistată producția în toate fabricile Daihatsu, iar muncitorii au fost trimiși într-un soi de concediu tehnic. Daihatsu a anunțat că are nevoie de această sistare totală de producție, pentru a schimba radical totul în uzinele sale, de la modul de fabricare și control, până la cultura corporativă în interiorul companiei, care a permis să se ajungă în această situație. Iar asta înseamnă că pauza de producție va fi lungă, cel mai probabil. Și sunt mari șanse să fie definitivă, de fapt.

Acest caz e unul istoric, cu consecințe grave, care nici nu pot fi estimate în totalitate acum. Despre imaginea Daihatsu nici nu mai vorbim, ea e la pământ acum, iar acțiunile Toyota au avut de suferit și ele în valoare. E un mare semn de întrebare dacă știau, totuși, și ceilalți producători despre aceste trișări, or, încearcă acum Daihatsu să-și ia toată vina asupra sa, pentru a-i scoate curați pe ceilalți. E o lovitură grea de imagine pentru industria auto japoneză, acuzată în ultimii ani că ar fi devenit prea legată de tradiții și relații de neclintit între companii, dictate nu neapărat de performanță și dorință de produse mai bune, ci de privilegii reciproce, fapt care i-a făcut să stagneze la stadiul de dinozauri ai lumii auto deja. Iar acum, se pare că aceștia au pus în joc și viețile propriilor cumpărători într-un mod direct. De aici ar putea urma procese colective de judecată, în care mulți dintre cumpărători, sau rudele unor victime de accident, să le ceară socoteală celor de la Daihatsu, iar toată povestea ar putea îngropa definitiv Daihatsu și cu el o bună parte din imaginea aia de cândva de cultură corporativă exemplară și onestitate a companiilor japoneze. Și, din păcate, e un fapt confirmat deja, chiar de Daihatsu, că această mare înșelătorie a cumpărătorilor a durat din 1989 încoace!"
https://piataauto.md...este-siguranta/

Edited by freddy2017, 08 January 2024 - 06:45.


#2
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008
Ei, cum, nu-s japonezii națiunea aia ultra civilizată și avansată care a reușit să răzbată dincolo de disciplină și seriozitate?
Iată cum se dovedesc că de fapt sunt la fel ca rușii la caracter, că în rest, rușii nu fac economie de materiale.
Stai să vezi când s-o lămuri lumea cu chinezii. Alt balon de săpun care și-a crescut volumul pe chinul a sute de milioane de suflete chinuite.

#3
N3mesis

N3mesis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,801
  • Înscris: 16.05.2010

View Postcata32, on 08 ianuarie 2024 - 07:02, said:

Stai să vezi când s-o lămuri lumea cu chinezii. Alt balon de săpun care și-a crescut volumul pe chinul a sute de milioane de suflete chinuite.
Nici o sansa. Pe alt topic am pus filmulete cu chinezi care critica masini chinezesti, dar ai nostri vedeau doar propaganda antichineza, pixelul albastu, etc.

#4
Robert_Kiran

Robert_Kiran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,709
  • Înscris: 19.08.2007
Banul e seful tuturora. Pentru bani au falsificat rezultatele! Simplu!

#5
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,368
  • Înscris: 11.08.2003
Japonezia, Leagaul Onoarei??! Noooo, n-are cum. Posted Image

#6
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023

View Postsorin147, on 08 ianuarie 2024 - 07:40, said:

Japonezia, Leagaul Onoarei??! Noooo, n-are cum. ]
la Dube din anii 80 si 90, Daihatsu ,Suzuki si Subaru erau praf. Mici rau,inghesuite, motoare mici pana in 1000 cmc
Posted Image

Attached Files


Edited by DannyHuwe, 08 January 2024 - 08:01.


#7
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,186
  • Înscris: 27.06.2007
macar astia ies public si isi cer scuze

View Postcata32, on 08 ianuarie 2024 - 07:02, said:

Ei, cum, nu-s japonezii națiunea aia ultra civilizată și avansată care a reușit să răzbată dincolo de disciplină și seriozitate?
Iată cum se dovedesc că de fapt sunt la fel ca rușii la caracter, că în rest, rușii nu fac economie de materiale.
Stai să vezi când s-o lămuri lumea cu chinezii. Alt balon de săpun care și-a crescut volumul pe chinul a sute de milioane de suflete chinuite.

View Postsorin147, on 08 ianuarie 2024 - 07:40, said:

Japonezia, Leagaul Onoarei??! Noooo, n-are cum. Posted Image
lasa frate ca nici cu nemti nu mie rusine

#8
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View PostDannyHuwe, on 08 ianuarie 2024 - 07:50, said:

la Dube din anii 80 si 90, Daihatsu ,Suzuki si Subaru erau praf. Mici rau,inghesuite, motoare mici pana in 1000 cmc
Posted Image
Sa nu-ti imaginezi ca in Tokyo pe stradute poti intra cu masini mari... sunt spatii mici pe acolo si masinile alea sunt ideale, au consum mic, sunt si variante mini pick-up foarte utile in oras.

Edited by andreic, 08 January 2024 - 08:11.


#9
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008
Cu nemții? Ăia care au făcut cel mai mare furt din istorie și sunt pe locul 2-3 la nivel de genocid după ruși și africani? Dar na, vai, seriozitatea nemțească, cultul japonez, draci, laci. Numai noi cu manele, balcanici. :D

Ideea e că japonezii au făcut o mizerie mințind la teste, înșelând lumea. Eu i-aș pune să plătească. Nu are bani Daihatsu, să plătească Toyota, nu are bani Toyota, să plătească guvernul japonez actual, regele, samuraii, Yakuza, dar să plătească. Doar plata, sancțiunea, reprezintă singura modalitate de a descuraja pe viitor asemenea practici și privesc direct, dar mai ales către China.

#10
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,018
  • Înscris: 02.08.2021
Toți ridică în slăvi producătorii japonezi.
Sunt convins că mulți au făcut asta.

Nu cred că cele din Europa au fost afectate, deoarece euroNCAP cumpără în mod normal de la reprezentanțe acele mașini prin interpuși, ca să prevină chestiile de genul.

Edited by RealThing, 08 January 2024 - 09:21.
e aria auto, nu medicala


#11
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 675
  • Înscris: 18.08.2021
S-a intamplat si se va intampla si la case mai mici, si la case mari. Tentatia sa scoti un ban pe fraiereala altora e mare, iar spiritul corporatist ... exact despre aste e vorba. Corporatie inseamna sa produci ceva ca cat mai putine resurse, pe care sa il vinzi cat de scump poti tu, fara sa blochezi lantul de aprovizionare-productie-vanzare. Maximizarea profitului, pe scurt. Cati amarati au murit, bazandu-se ca masina lor e sigura, Dumnezeu cu mila. Interesant e ca masini de genul asta au aterizat si prin Romania, importate, si aia care circula cu ele ar fi bine sa-si revizuiasca contractul cu cel se Sus, ca nu se stie ce si cum. Si da, Nici Toyota si nici Lexus nu sunt mai presus de banuiala.
Dar pana la proba contrarie, drive safe, responsible și nu fi alt turbat in trafic. Ca slava Domnului, de inconstienti si bombardieri pe sosele avem parte suficient cat sa ne invatam lectia. In definitiv, toata dinamica masinii se sprijina pe alea patru palme de cauciuc, contactul cu carosabilul. Sa iti incredintezi viata, sa te increzi in ABS, ESP, ASR si alte prescurtari din catalogul de dotari denota prostie maxima. Cand ai pierdut contactul cu carosabilul, restul e cancan.

#12
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,679
  • Înscris: 21.03.2020
Pana una alta 4 din 5 pemfele sunt implicate in accidente de circulatie. Daihatsu nici nu exista in Romania... nu va enervati degeaba. Nici macar Toyota nu este in top10 masini accidentate in Ro. Probabil ca mai mult conteaza mintea soferului nu marca masinii ;)
https://spotmedia.ro...accident-studiu

#13
doujdelei

doujdelei

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 241
  • Înscris: 09.10.2023

View Postcata32, on 08 ianuarie 2024 - 08:15, said:

Cu nemții? Ăia care au făcut cel mai mare furt din istorie și sunt pe locul 2-3 la nivel de genocid după ruși și africani? Dar na, vai, seriozitatea nemțească, cultul japonez, draci, laci. Numai noi cu manele, balcanici. Posted Image

Ideea e că japonezii au făcut o mizerie mințind la teste, înșelând lumea. Eu i-aș pune să plătească. Nu are bani Daihatsu, să plătească Toyota, nu are bani Toyota, să plătească guvernul japonez actual, regele, samuraii, Yakuza, dar să plătească. Doar plata, sancțiunea, reprezintă singura modalitate de a descuraja pe viitor asemenea practici și privesc direct, dar mai ales către China.
da si niste exemple cand zici ca nemtii au facut cel mai mare furt din istorie, nu arunca vorbe asa in vant ca stim exact cine a facut si inca mai face cel mai mare furt din istoria omenirii si in prezent.

Toata lumea lauda japonezele dar cand te urci intr-o Toyota are numai plasticaraie ordinara

#14
2cata

2cata

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,076
  • Înscris: 07.06.2023

View Postcata32, on 08 ianuarie 2024 - 07:02, said:

Ei, cum, nu-s japonezii națiunea aia ultra civilizată și avansată care a reușit să răzbată dincolo de disciplină și seriozitate?

Dupa dieselgate asta mai trebuiaPosted Image .
S-a ales praful de nemti si japonezi, am ramas singurii civilizati din galaxiePosted Image

#15
Aldulescu

Aldulescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,794
  • Înscris: 04.01.2018

View Postcata32, on 08 ianuarie 2024 - 07:02, said:

Ei, cum, nu-s japonezii națiunea aia ultra civilizată și avansată care a reușit să răzbată dincolo de disciplină și seriozitate?
Iată cum se dovedesc că de fapt sunt la fel ca rușii la caracter, că în rest, rușii nu fac economie de materiale.
Stai să vezi când s-o lămuri lumea cu chinezii. Alt balon de săpun care și-a crescut volumul pe chinul a sute de milioane de suflete chinuite.
Toti fac asta, de ce ar fi japonezii mai prejos, disciplina si seriozitatea aia e mai mult o chestie de marketing, in realitate sunt foarte vicleni si prefacuti.

Attached Files



#16
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008
Păi japonezii au făcut fix ceea ce fac acum chinezii.
După epoca săbiilor de samurai, ceea ce se pare că a fost excepțional, au furat de la americani și nu numai de toate. De la mașini de tuns iarbă până la motoare de bărci, autovehicule și toate cele. Le-au fabricat mai ieftin, le-au eficientizat pentru că ei nu au resurse, iar apoi prin muncă multă atât ca timp cât și cantitate au avut o eficiență mare și au venit cu produse bunuțe la prețuri mici, cum fac chinezii acum. De aici și desele paralele făcute între japonezi și chinezi.

#17
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 17.12.2019

View PostRaz0rblade, on 08 ianuarie 2024 - 08:21, said:

Cati amarati au murit, bazandu-se ca masina lor e sigura, Dumnezeu cu mila. Interesant e ca masini de genul asta au aterizat si prin Romania, importate, si aia care circula cu ele ar fi bine sa-si revizuiasca contractul cu cel se Sus, ca nu se stie ce si cum. Si da, Nici Toyota si nici Lexus nu sunt mai presus de banuiala.
Să înțeleg că toyota de la imaginea de prifil a și ajuns pe siteurile de vânzări auto fiindu-ți frică să te mai urci în ea?

Scandalul acesta e o palmă dată japonezilor și imaginii lor de perfecționiști dar e departe de a detrona toyota din postura de lider mondial la capitolul vânzări auto mai ales că urmăritorul Volkswagen are sceleții lui în dulap.

#18
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007
Pai ce zic astia aici, 64 de modele cu probleme, incluzand si doua duzini (!) de modele sub sigla Toyota !
Si ei saracii nu stiau nimic...pfff cata lipsa de control in ograda.. :)))
Curios daca se merge mai departe spre propritaru Toyota sau se unge totu bine sa fie bine ca sa nu fie mai rau..

https://www.reuters....ens-2023-12-21/


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate