Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Programul Rabla 2024
Last Updated: Apr 03 2024 21:53, Started by
bikermanro
, Dec 13 2023 16:37
·
18
#1
Posted 13 December 2023 - 16:37
Guvernul taie drastic subvențiile pentru fotovoltaice, mașini electrice, dar și mașini noi, în general. Ecotichetul pentru mașini electrice scade de la 11 mii de euro, la puțin peste 2.000 de euro, prima pentru programul Rabla se reduce la jumătate, la fel și pentru instalarea de centrale fotovoltaice.
sursa "Guvernul taie drastic subvențiile pentru fotovoltaice, mașini electrice, dar și mașini noi, în general. Ecotichetul pentru maşini electrice scade de la 11 mii de euro, la puțin peste 2.000 de euro, prima pentru programul Rabla se reduce la jumătate, la fel și pentru instalarea de centrale fotovoltaice. Proiectul de ordonanță de urgență publicat astăzi prevede reducerea valorii etichetelor acordate în cadrul Programului Rabla, Rabla plus și Casa Verde. Astfel, ”în anul 2024, cuantumul primei de casare acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020 – 2024 este în sumă de maxim 3.500 lei pentru achiziţionarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat, respectiv 5.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate”. Totodată, prima de casare se acordă numai în cazul în care beneficiarul deține în proprietate autovehicolul uzat pentru o perioadă mai mare de trei ani. În ceea ce privește autoturismele electrice, ”cuantumul ecotichetului acordat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020 – 2024 este în sumă maximă de 10.000 lei”. Până acum, statul acorda un ecobonus de 54 de mii lei la achiziția unui autovehicul electric, și de până la 26 de mii de lei la achiziția unui autoturism Plug-in Hybrid (PHEV)." Din păcate viitorul sună rău.
Edited by RealThing, 13 December 2023 - 16:54.
|
#2
Posted 13 December 2023 - 16:56
Sper ca nu e cazul sa mut topicul in Poiana, conform continutului primelor 2 comentarii.
|
#3
Posted 13 December 2023 - 17:44
bikermanro, on 13 decembrie 2023 - 16:37, said:
Guvernul taie drastic subvențiile pentru fotovoltaice, mașini electrice, ... Din păcate viitorul sună rău. Așa e, sună rău! Bine ar fi nu să le taie drastic, ci să le elimine definitiv. Prea multă pomană strică... Și stai să se ”reglementeze” prețul la stațiile de încărcare rapidă din oraș, abia atunci să vezi bucurie. Dar zic să mai avem puțintică răbdare... |
#4
Posted 13 December 2023 - 18:08
Pretul pe 100km fosil va fi mai mic sau egal cu pretul pe 100km electric.
|
#5
Posted 13 December 2023 - 18:18
O sa rog pe cineva din Germania sa imi ia masina, acolo mai e vreo 4500 daca nu ma insel.
|
#7
Posted 13 December 2023 - 19:49
Dealerii umflasera ca nesimtitii preturile stiind de subventia de 10k euro... Se asaza din nou piata. Preturile tot vor scadea ca deja e concurenta mare. Vin chinezii cu multe oferte.
Edited by DrLexic, 13 December 2023 - 19:50. |
#8
Posted 13 December 2023 - 20:06
Cum ziceam si-n alta parte, 10k EUR subventie la 500EUR salariu minim net a fost dintotdeauna dezgustator. Si motivul pentru care un Spring a ajuns 20k EUR.
Mi se pare un lucru bun si probabil piata se va adapta, iar preturile vor scadea semnificativ. |
#10
Posted 14 December 2023 - 08:43
P..lea va mai cumpara acum Dacia Spring la 20.000 Euro - 2000 Euro (prima stat) = 18.000 Euro...
Prevad un comunicat Dacia cum ca si-au modernizat fabrica si acum pot vinde Spring-ul la ~14000 Euro - 2000 Euro (prima stat) = 12.000 Euro, altfel raman cu ele... nu e nimeni nebun sa dea 18.000 Euro pe un spring. Sunt curios cate Dacia Spring au fost vandute fara Rabla.... Totusi trebuie sa fim realisti, Dongfeng EX1 care e 1:1 cu spring-ul se vinde cu ~7500 Euro... inteleg ca Dacia nu poate vinde la pretul asta, dar un 9000 Euro mi se pare un pret corect, hai 10.000 Euro, dar nu in kkt 20.000 Euro. Edited by mirel3003, 14 December 2023 - 08:47. |
|
#11
Posted 14 December 2023 - 10:47
#12
Posted 14 December 2023 - 11:03
Co5min, on 14 decembrie 2023 - 10:47, said:
Fals. Posesorii de EV stau preponderent la casa unde încarcă ieftin sau din panouri. Da, mai ales aia care au un job 8-17... exact cand e soarele si produce cel mai mult sunt la job.... si statul se chinuie de ani de zile sa compenseze 1:1 energia electrica introdusa in retea cu cea consumata atunci cand nu produc panourile... |
#13
Posted 14 December 2023 - 11:25
In sfarsit o masura buna a guvernului pentru care trebuie felicitat. Ideal ar fi fost sa elimine de tot, insa speram ca anul 2025 sa fie cel care spune adio acestei "facilitati". Si de asemenea cei care au profitat, sa tina cotoarbele alea minim 5 ani sau daca nu, sa dea banii inapoi. A se vedea Spring pe OLX de aproape 2 ani, la vanzare cu 13 de mii de euro, cand ei l-au luat cu 8 mii si noua e tot 8 mii.
|
#14
Posted 14 December 2023 - 13:44
mirel3003, on 14 decembrie 2023 - 08:43, said:
Prevad un comunicat Dacia cum ca si-au modernizat fabrica si acum pot vinde Spring-ul la ~14000 Euro - 2000 Euro (prima stat) = 12.000 Euro, altfel raman cu ele... Momentan e peste 20k cam peste tot in Europa. Daca-l scad la noi atat de drastic trebuie sa il scada si in afara. No es bueno. E mai important (zic eu, o sa vedem daca asa e) sa ramana cea mai ieftina electrica de pe piata. Si asta sigur pot face, ca daca o scad la 17-18k tot nu o sa coste nimic mai putin de-atat, si cu reducerea de la stat, 15-ish k, ca in Franta, ca in Germania, etc. Oricum, si eu sunt de acord cu scaderea drastica a bonusurilor. Rabla functioneaza oricum, lumea se chinuie sa faca rost de tichete si daca e 500 de lei reducerea, d-apai 2000. Inteleg ca vrem electrice, dar era exagerat bonusul respectiv, indiferent de unde vin banii. Avem destule alte probleme cu mediul oricum, au unde sa mearga (sa-i fure primariile, adica ). Edited by TehCube, 14 December 2023 - 13:45. |
#15
Posted 14 December 2023 - 14:25
Mihaitsa07, on 14 decembrie 2023 - 11:25, said:
In sfarsit o masura buna a guvernului pentru care trebuie felicitat. Masura nu e neaparat buna, modul de aplicare cu hei-rup-bum! acolo este marea problema care a dus la ridicarea in pod a pretului masinilor, EV si ICE, la EV fiind insa compensarea mare s-a simtit nesimtirea producatorului, in cazul de fara Renault, dublezi pretul pe baza subventiei! Pacat deoarece masina aia era perfect adaptata traficului urban insa pentru Romania a fost jaf pe fata, bani aia au mers la chinezi, Dacia n-a avut nimic de cistigat si implicit economia romaneasca, au subventionat economia chinezeasca si nesimtirea economica a Renault! Ala cu alta porcarie, Megane cu alimentare doar de 7kW, momentan parca nu se mai vind asa. |
|
#17
Posted 15 December 2023 - 11:01
Nu e sigur daca Rabla clasic ramane identic ca cel din 2023.
|
#18
Posted 15 December 2023 - 11:25
Si nemtilor le tremura chilotii ca s-ar putea termina mai repede de decembrie 2024 cu bonusul lor de 4500 de euro (3000+1500 de la producator). Unii producatori au renuntat sa mai acorde deja bucata de 1500. Totusi, este posibil sa cumperi o Tesla la ei cu un bonus de 4-6000 de euro si cu o dobanda de 0.99%. Altii au sisteme de bonusare prin leasing cu dobanzi nesimtit de mici. Vreau sa vad in Romania cine vinde cu 1% dobanda ca ma duc direct la el. Asa cand ma uit la bancile noastre ca cer pentru 50.000 lei pe 3 ani inca 10.000 de lei dobanda, asta nu mai e "ghesheft". Mai degraba strang 3 ani fara dobanda pana apare bateria solid state, decat sa ma multumec cu o baterie de 30 de kw cu ce imi permit acum.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users