Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona
 Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...
 Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...
 Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware
 

Citroen e-C3 (concurent Dacia Spring)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,139
  • Înscris: 22.05.2003
[ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/citroen-e-c3-debuts-in-europe-with-24600-price-tag-199-mile-range-222918_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Galerie poze e-C3

Quote

Marca franceză lansează primul său automobil electric în segmentul B, e-C3, bazat pe o platformă dezvoltată în India și care vine pe piață cu un preț de 19.900 de euro, ceea ce înseamnă că va fi, oficial, cel mai ieftin automobil electric din Europa.

Chiar dacă versiunea cea mai accesibilă nu va fi disponibilă pe piață la lansare, ea este precedată de o versiune cu un preț la fel de atractiv, puțin mai scumpă decât un Spring, respectiv 23.300 de euro, suficient pentru a atrage o parte din clienții mărcii românești.

Cel mai important detaliu al noului e-C3 electric este faptul că va fi produs în Europa, în Slovacia, unde Stellantis produce deja Peugeot 208 electric și modelul termic C3. Acest lucru va permite modelului e-C3 să beneficieze de subvențiile acordate de guvernul francez pentru mașini electrice, de anul viitor.

Performanțele echipării de lansare a lui Citroen e-C3 se bazează pe un motor de 83 kW (113 CP) și pe o baterie de 44 kWh, care asigură o autonomie de 320 km (ciclu WLTP), cu un charger care permite încărcarea rapidă DC la 100 kW.

Versiunea de 19.900 de euro va avea o baterie mai mică, ale cărei date tehnice nu au fost publicate, iar data de lansare va fi abia 2025, după cum a anunțat compania.


Sursa


Quote


The French supermini is powered by an 83-kW/111-horsepower electric motor, which allows it to sprint from zero to 100 kph (62 mph) in 11 seconds. The top speed is limited to 135 kph (84 mph). The 44-kWh battery pack offers up to 320 km (199 miles) of range, although this estimate follows the European WLTP standard, which is overly optimistic.
A lesser variant with 200 km (124 miles) of range will arrive in 2025, making the subcompact EV even more affordable. Instead of 23,300 euros ($24,600), the entry-level model will cost just 19,990 euros ($21,100), which is as low as you can get an EV in the European B-segment.
The DC fast-charging capability allows the Citroen e-C3 to charge from 20% to 80% in 26 minutes when hooked to a 100-kW charger. The same process takes more than four hours using a 7-kW AC charger or less than three hours on an 11-kW AC charger.


Autoevolution

Deci e concurent Dacia Spring, dar de fapt nu este, pentru ca versiunea cea mai ieftina nu exista in UE si va avea o baterie mai mica.

Asadar, pana nu vedem exact pret/capacitate kwh baterie, e doar comunicat de presa, in care se spune ca e mica, dar nu asa de ieftina.

#2
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Baterie LiFePO4, adică mai grea la aceeași capacitate față de NMC, însă număr mai mare de cicluri deci posibil viață mai lungă, dacă nu o calci ca tâmpitul.
Plus problemele specifice la încărcarea/folosirea pe ger.
Bateriile vor fi produse cel mai probabil în Ungaria la fabrica aia nouă din Debrecen, deci aproape de ei. Adică vor apare și unele rebuturi tocmai bune pt. amatorii de stocare din fotovoltaic diy.

#3
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009

View Postmihaicozac, on 18 octombrie 2023 - 08:42, said:

Baterie LiFePO4, adică mai grea la aceeași capacitate față de NMC, însă număr mai mare de cicluri deci posibil viață mai lungă, dacă nu o calci ca tâmpitul.
Plus problemele specifice la încărcarea/folosirea pe ger.
Bateriile vor fi produse cel mai probabil în Ungaria la fabrica aia nouă din Debrecen, deci aproape de ei. Adică vor apare și unele rebuturi tocmai bune pt. amatorii de stocare din fotovoltaic diy.
Pai am inteles ca are sistem antitampitPosted Image de ultima generatie

#4
chupa

chupa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 160
  • Înscris: 05.06.2005
Daca se lanseaza sa mai prindem rabla plus la anul, merita fiecare banut. Va fi bataie pe ea.

#5
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009
Io il vreau pe asta
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/t6qS-mjJS5o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by florinellll, 18 October 2023 - 10:34.


#6
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,227
  • Înscris: 13.03.2017

View Postflorinellll, on 18 octombrie 2023 - 08:46, said:

Pai am inteles ca are sistem antitampitPosted Image de ultima generatie

Ultima generatie de tampiti strica orice sistem Posted Image

#7
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Eu ii dau talpa la e-up de nu se vede, 0-60 in 3 secunde, la fiecare semafor. :) De aia e electrica, sa te bucuri de ea nu sa mergi in eco+ cu ea. E ca aia cu "Imi cumpar proiector de 3000 de lumeni, ca sa ma uit in modul eco la el cu 1500 lumeni, ca tine lampa mai mult..." Lool.

Cu asta 0-100 in 12 secunde nu mi se pare talpa. Dar varianta cu range de 200 e penibila. As face schimbul daca varianta cu baterie mai mare tine macar 300km. Cel putin la e-up sint super multumit de consum, iar acolo dadea producatorul 259km, pe care ii mai fac si astazi dupa 50k km, in anumite conditii. Mai putin iarna, dar asta e ceva evident.

#8
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Mie mi-a cam trecut entuziasmul. 1 zi a durat. :) Oricum nu e disponibila la precomanda in Romania inca. Versiunea MAX e aproape 28k.
In plus fata de cea "cheala" asta mai aducea:
- scaune mai comfortabile
- clima automata
- camera in spate
- stergatoare cu senzor de ploaie
- ferestre electrice fata/spate
- oglinda interioara care se intuneca singura
- display de 10"
- stopuri spate LED
- oglinzi exterioare electrice/incalzite/rabatabile
- geamuri fumurii
- diverse chestii de estetica (culoare metalizata, acoperis in alt ton, jante de 17)
- volan din piele sintetica
- cele 2 bare de pe acoperis

Daca merita toate chestiile astea 4000 de euro in plus... Nu stiu. Fiecare decide pt el. Fata de e-up care are oglinzi electrice/incalzite si  climatronic de care abuzez mereu in viata de zi cu zi, mi-ar mai fi placut oglinda aia interioara jmechera. O aveam pe Passatul din 2003 si imi lipseste pe eup. In rest briz-briz-uri inutile. As fi apreciat o consola cu butoate fizice pt volum, pt radio, ca la o masina clasica, nu taste pe volan, niste banchete spate care atunci cand le cobori sa ramana o suprafata dreapta. Mai asteptam, poate poate mai apare si ceva pe gustul meu. Suna bine, 80km in plus la range fata de masina actuala, alta generatie de baterie, dar si alte neajunsuri + inca vreo 10k in plus pt mine. Daca e concurent pentru Dacia Spring, atunci sa ramana in zona aia. :)

#9
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View PostMeister, on 23 octombrie 2023 - 15:59, said:

In plus fata de cea "cheala" asta mai aducea:
Adica aduce dotarile standard care ar trebui sa fie pe orice masina.

#10
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Daca tre sa ma scormonesc prin buzunare dupa cheie, s-o bag in contact si s-o rasucesc pentru a "porni motorul", eu zic pas.

#11
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
In afara ca este electrica nu prea o poti compara cu Spring, este o subcompacta, din categoria Dacia Sandero, Corsa, 208 , mai mare(L-4015mm, l-1813mm, H- 1577mm), baterie mai mare-implicit autonomie mai mare.
Varianta de 23.300E e cheala rau, nu are scaun reglabil pe inaltime, in loc de tableta are un suport de telefon, arata cam asa la interior:
Attached File  eC3.png   653.07K   87 downloads
Oricum, daca se pastreaza rabla, la 13.000E, varianta cheala, este o optiune buna daca vrei o electrica, o Corsa sau un 208 nu cred sa-l prinzi sub 24.000E.

#12
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
Acum asteptam replica Renault/Dacia, un Sandero electric mai ieftin decat acest C3.......daca se pote........
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/s87W5rSe8nk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by CGDBZ, 25 October 2023 - 16:55.


#13
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Interesanta masina.
Pare cu o clasa mai mare decat Dacia Spring.
Mi s-a parut interesanta comparatia de preturi cu Polo si Clio.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3YgDLTcH98A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011
are cineva idee daca si cand va ajunge in Romania?

#15
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
A inceput sa mi se re-aprinda interesul pentru aceasta masina. Pe bune daca mai vad o alternativa pentru ceva anu asta. Doar printr-un miracol sa mai apara vreo chinezarie cu baterie de 50kw LFP sub acel MG4 ca pret. Mi-e greu sa cred ca acel Renault5 va costa 25.000 in varianta cu bateria mai mare, care dupa cat se pare vor fi toate tot cu baterii NMC, din motive de performanta si de reciclabilitate.

Pe francezi i-a lasat cu buza umflata, campania asta de "precomanda". Au extins-o pana la sfarsitul lui ianuarie. Cei care s-au inscris pana acum au primit un telefon si informatia "exclusivista" ca pana in iulie nu va fi disponibila. Imi suna a duduia de la showroom-ul unde m-am dus sa vad MG4 si cu masina in fata ei, nu stia nimic despre ea sau orice altceva. Nu stiu nemtii cum vor reactiona cand jumatate din precomenzi erau pentru versiunea cea mai ieftina care la ei ar fi iesit pe la un 19.000 euro, iar acum ca s-au trezit fara subventie de pe o saptamana pe alta, cati mai sint dispusi sa plateasca 24.000 pe o masina cheala.

Nici eu nu ma vad platind 23.000 pentru versiunea "de top". In continuare nimeni nu stie daca "pachetul iarna" cu scaune/parbriz incalzite vine in optiunea Max sau este asociat unui alt pachet mai scump. Macar aia din vest au oferte de leasing interesante si prefera sa nu se lege la cap. Mie mi-e frica sa dau 23.000 pe o masina pe care nu stiu peste 5 ani daca mai scot ceva pe ea. Nu ca ar fi o super masina, ca de exemply un Hyundai Ioniq cu pompa de caldura si 10.000km la 20.000 euro pe piata second hand.

Edited by Meister, 01 January 2024 - 17:44.


#16
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011
Nu stiu ce zici tu acolo dar eu nu am vazut nici un Hyundai Ioniq cu pompa de caldura si 10.000km la 20.000 euro.

poate 60k km. o oferta pe autoscount din germania.
iar la km aia ma tot intreb in ce stare e bateria?

teoretic e inca f buna ... dar

#17
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Aia cu 10k km mi-a disparut din garaj. Mai am una cu 18.000 km pe mobile.
Poate nu a stat tocmai degeaba. Singura chestie e sa te lase sa ii faci plinul, sa o golesti mergand pana in 1% si daca totul e ok, restul rescurilor ti le asumi tu mai departe.
Nu stiu garantia aia de o mai acorda ei in ce consta ca mie pe site-ul Hyundai mi s-a parut ca am vazut clar ca garantia la baterii este doar pentru primul proprietar cf certificatului de inmatriculare... Deci si asta pica.

#18
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Poți citi pe OBD2 SOH-ul bateriei, nu trebuie neapărat să te fâțâi cu ea.
La 60.000km e sigur peste 90% din capacitatea inițială.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate