Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie camera video auto (II)

Baza de date cu imagini pe bani

Robotul martian european, revigor...

Geoana: „Sistemul de vot es...
 Imprimare mai multe pagini intr-o...

trebuie sa depun declaratie unica...

Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri
 Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...

Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...
 Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...

Smart Switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.
 

De ce trebuie "validat" abonamentul stb?

* * * * - 2 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#19
NFS01

NFS01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,449
  • Înscris: 16.03.2011

 AndreY2u, on 10 septembrie 2023 - 20:06, said:

O data ce abonamentul este platit, in portofel si poate fi prezentat in caz de control pentru ce se mai cere "validarea" ,la bilete inteleg dar la abonament nu vad sensu si chiar mi se pare stresant
Se culeg anumite date,cati calatori circula in anumite intervale orare etc

#20
red46

red46

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,602
  • Înscris: 06.03.2016
Exista camere, solutii pt identificarea numarului de calatori. Cred ca ar fi mai precis decat validarea abonamentului, avand in vedere ca nu toata lumea o face.

#21
DT34

DT34

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 25.12.2021
În Londra, validarea travelcard-ului(Oyster), este obligatorie la urcarea în autobuz.  
Nu contează că ai pe 7 zile, o lună sau un an.



#22
aaaa4567

aaaa4567

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,556
  • Înscris: 18.10.2011

 pasilla, on 10 septembrie 2023 - 20:58, said:

Orice telefon mobil este un tracker. Se poate sti oricand cate persoane sunt intr-un mijloc de transport in comun. Datele astea trebuie sa fie suprapuse peste alte date, cum ar fi cate persoane au cumparat bilet prin sms, cate au abonament, cate merg fara bilet, etc.
Aha, gdpr etc etc etc.

La cum se procedeaza in Romania, nu cred ca ai vrea, sincer.

Edited by aaaa4567, 10 September 2023 - 22:57.


#23
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 aaaa4567, on 10 septembrie 2023 - 22:56, said:

Aha, gdpr etc etc etc.
Nu are treaba gdpr. E doar un bau-bau pentru unii.

#24
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,832
  • Înscris: 07.02.2003

 AndreY2u, on 10 septembrie 2023 - 20:06, said:

pentru ce se mai cere "validarea"
Management, inregistrarea orei, pozitiei geografice, schimbare linie, activitate samd... elevii nu valideaza, au pe codul QR in telefon in aplicatia stb speciala pentru elevi.

 Bursul, on 10 septembrie 2023 - 21:32, said:

Pe bune? Asa batuti in cap sunt?
E normal, se calculeaza lungimea traseului, sunt tarife diferite. Oricum e in interesul tau sa faci validarile.

Edited by andreic, 10 September 2023 - 23:41.


#25
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,356
  • Înscris: 24.05.2010

 pasilla, on 10 septembrie 2023 - 20:10, said:

Nu crezi ca e nevoie de o evidenta cu cine/cum/cand/unde calatoreste ? Cum altfel ar putea fi optimizat transportul in comun ?

Se poate face cu 6 senzori pe autobuz (35 de euro bucata) . Asta este unul din primele exercitii de practica la scolile de automatizari.

Edited by MooF2010, 10 September 2023 - 23:46.


#26
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 MooF2010, on 10 septembrie 2023 - 23:46, said:

Se poate face cu 6 senzori pe autobuz (35 de euro bucata) . Asta este unul din primele exercitii de practica la scolile de automatizari.
Cumparat de pe Ali ?
Senzorii astia functioneaza si cand cardul e tinut in portofelul din ghiozdanul din spate ?

Edited by pasilla, 11 September 2023 - 00:32.


#27
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,501
  • Înscris: 10.08.2005

 NFS01, on 10 septembrie 2023 - 21:55, said:

Se culeg anumite date,cati calatori circula in anumite intervale orare etc
astea se pot cere oricum de la operatorii de telefonie mobila

#28
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 25.08.2009

 pasilla, on 10 septembrie 2023 - 20:10, said:

Nu crezi ca e nevoie de o evidenta cu cine/cum/cand/unde calatoreste ? Cum altfel ar putea fi optimizat transportul in comun ?
O completare:
In urma cu o luna, in troleibuz cu max 10 calatori, zona Apaca, nu era ora de varf. Se suie 2 controloare, incep controlul ignorand pe cei cu aspect de pensionari. Un pensionar pregatise cardul (abonament gratuit), controloare il verifica dar adauga ca nu era necesar sa fie validat ?!?,  Omul raspunde ca el valideaza cardul pentru ca STB sa cunoasca fluxul de calatori pe ruta folosita de el. Raspunsul a fost ca nu are rost, oricum nu se fac calcule,  statistici!!!
Oare care-i adevarul?

#29
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,092
  • Înscris: 24.02.2006
"adevarul" e ca n-au de unde sa stie controlorii ce fac altii cu datele respective.

datele respective sunt folosite pt a decide distributia mijloacelor de transport pe linii si frecventa acestora. daca ai 10.000 de calatori pe linia A si 5.000 pe linia B, atunci o sa pui de 2 ori mai multe tramvaie pe linia A decat pe B. la fel si cu orele (aranjezi schimburile de soferi incat sa afecteze cat mai putin fluxul de calatori).

da, aceste date ar putea fi obtinute si altfel. senzori de greutate, senzori cu infrarosu la usi, prelucrarea imaginilor de pe camerele video etc. dar sunt cateva probleme:
- implementarea unui astfel de sistem costa destul de mult (sunt multe mijloace de transport in comun)
- sistemul respectiv n-ar avea decat un singur scop (pe langa informatia privind prezenta calatorului, validarea mai si valideaza bilete :) )

#30
Cr1spy

Cr1spy

    Pixie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,252
  • Înscris: 22.11.2009
Adevarul este ca-i un motiv de dat amenzi. Nu este validat, chiar daca il ai valabil,  iti da amenda.
Mie mi-a spus cineva chiar in tramvai, nu mai mi-aduc aminte exact detaliile, dar cred ca intrebasem eu random, cum se procedeaza cu biletul de 90 minute si am nimerit pe cineva care stia f bine regulile si mi-a zis cum apare pe ecran scris "transfer" si ca este obligatoriu sa faci asta cand cobori dintr-un mijloc de transport si urci intr-altul. La incarcarea cartelei nu imi zisese nimeni nimic, mi-a zis sa citesc pe site si asta fiindca am intrebat eu, altfel nu mi-ar fi zis nimic.
Daca asta cu validarea mai este cum mai este,  mie tampenia de a sta cu ochii pe ceas si a fii nevoit sa cobori sau sa-ti faci alt bilet pana la cand cobori din mijlocul de transport mi se pare una colosala si tot pretext de dat amenzi. O data ce ai validat ar trebui sa nu mai ai aceasta bataie de cap. Da, ca nu mai poti urca in alt mijloc de transport este logic, ai platit 90 min, asta-i regula. Dar nu sta stai cu ochii pe ceas, sa vezi daca n-ai depasit cu 1 min sau 1 secunda.
In Olanda normal ca validezi la coborate, daca se plateste in functie de cat calatoresti, cum este si normal. Si la noi, puteau pastra calatoria de 1,30 pe un singur mijloc de transport si la fel abonamentele pe o linie sau doua cumulate.
Dar cum sa aiba soferii salarii mai mari decat medicii, daca nu pe banii "prostilor" care platesc si ce nu folosesc. Nu mai vorbesc de manageri, aia cred ca au salarii ca si cum ar fi experti de Harvard in management. La un moment dat auzisem ca-si cumparasera stilouri din aur.

Edited by Cr1spy, 11 September 2023 - 06:30.


#31
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,466
  • Înscris: 27.10.2007

 pasilla, on 10 septembrie 2023 - 20:58, said:

Orice telefon mobil este un tracker. Se poate sti oricand cate persoane sunt intr-un mijloc de transport in comun.
tu realizezi cat de intruziva in viata omului ar fi treaba asta? am sari peste etapa China si am ajunge direct la Coreea de Nord.

 MarianG, on 11 septembrie 2023 - 04:12, said:

astea se pot cere oricum de la operatorii de telefonie mobila

Doar cu mandat judecatoresc. si, din punct de vedere tehnic, ar fi o problema, celulele nu sunt tocmai exacte, ar trebui datele de localizare din telefon, ceea ce ar presupune un mandat pentru extragerea lor.
mai bine punem cativa securisti pe post de numaratori,  in fiecare autobuz, e mai simplu.

Edited by strongsss, 11 September 2023 - 06:59.


#32
AndreY2u

AndreY2u

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 21.04.2016
Ar putea sa faca o amenda mai micuta pentru cei care uita, sau vor sa se puna direct pe scaun .
Exemplu 50 lei, iar restu 500 lei.
Nu poti sa ii bagi pe toti in aceasi oala ca

#33
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,092
  • Înscris: 24.02.2006

 Cr1spy, on 11 septembrie 2023 - 06:27, said:

Adevarul este ca-i un motiv de dat amenzi. Nu este validat, chiar daca il ai valabil,  iti da amenda.
prostii. am fost controlat cand n-am validat abonamentul si n-am primit nici o amenda.


 Cr1spy, on 11 septembrie 2023 - 06:27, said:

Mie mi-a spus cineva chiar in tramvai, nu mai mi-aduc aminte exact detaliile, dar cred ca intrebasem eu random, cum se procedeaza cu biletul de 90 minute si am nimerit pe cineva care stia f bine regulile si mi-a zis cum apare pe ecran scris "transfer" si ca este obligatoriu sa faci asta cand cobori dintr-un mijloc de transport si urci intr-altul.....
asta era valabil pe vremuri, cand bagasera o regula cum ca poti merge cu aceeasi validare daca liniile aveau statii in comun. acum, din ce stiu eu, nu esti obligat sa validezi in intervalul de 90 min.

#34
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,688
  • Înscris: 15.06.2004

 wertyck, on 10 septembrie 2023 - 20:43, said:

În Olanda îți vine un fel de amendă de 20 euro, dacă nu validezi și la coborâre. Și acolo există direct debit, Deci banii se iau imediat.

 Bursul, on 10 septembrie 2023 - 21:32, said:

Pe bune? Asa batuti in cap sunt?

Nu stiu daca e amenda, sau calculeaza ca ai mers tot traseul pana la capat.

In majoritatea tarilor unde se face validarea si la urcare si la coborare te taxeaza cu cat ai mers - mergi mai mult, platesti mai mult. Mai putin in cazul abonamentelor, dar si astea au niste limitari, peste care platesti - abonamente pe anumite linii sau zone - iesi din zona respectiva esti taxat.

 altuser09, on 11 septembrie 2023 - 06:06, said:

Un pensionar pregatise cardul (abonament gratuit), controloare il verifica dar adauga ca nu era necesar sa fie validat ?!?,  Omul raspunde ca el valideaza cardul pentru ca STB sa cunoasca fluxul de calatori pe ruta folosita de el. Raspunsul a fost ca nu are rost, oricum nu se fac calcule,  statistici!!!
Daca are card - ca inca nu l-au primit toti - e obligatoriu sa fie validat. Controloarea aia era idioata.
Astea sunt valabile un an si daca nu il validezi cand circuli, nu se mai reinnoiesc automat. Probabil se considera ca a murit...
Pe urma are alte batai de cap...

#35
sags

sags

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,034
  • Înscris: 24.04.2013
Este adevarat ca daca fluturi la validatorul din alt autobuz cardul de transport in interiorul celor 90 de minute atunci scrie ‘Transfer’ si numarul de minute ramase.

Dar asta nu inseamna ca daca nu il fluturi comiti vreo fapta care sa fie sanctionabila, intrucat calatoria respectiva este oricum achitata deja. Mai mult, cand cumperi bilet prin SMS nu ai ce sa fluturi pentru ‘Transfer’. Si mai rau, daca platesti cu card bancar te taxeaza a doua oara chiar in interiorul celor 90 de minute - nu au cum si nici nu au voie sa pastreze datele cardului si nici sa le utilizeze pentru altceva decat plata din acel moment, si fara datele cardului nu au cum sa stie ca tot tu esti sa nu te mai taxeze inca o data.

In treacat fie spus, eu am patit chiar ca la o singura validare (card STB, nu bancar), cea intiala care e strict necesara la bilete, sa ma taxeze dublu. Si nu sunt sigurul; nu am acum link dar gasiti pe topicul Mai mergeti cu stb? pe cineva care a si obtinut banii inapoi in aceasta situatie (eu nu m-am ostenit sa ii cer).

Edited by sags, 11 September 2023 - 07:36.


#36
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,501
  • Înscris: 10.08.2005

 strongsss, on 11 septembrie 2023 - 06:57, said:


tu realizezi cat de intruziva in viata omului ar fi treaba asta? am sari peste etapa China si am ajunge direct la Coreea de Nord.



Doar cu mandat judecatoresc. si, din punct de vedere tehnic, ar fi o problema, celulele nu sunt tocmai exacte, ar trebui datele de localizare din telefon, ceea ce ar presupune un mandat pentru extragerea lor.
mai bine punem cativa securisti pe post de numaratori,  in fiecare autobuz, e mai simplu.
mandat iti trebuie cand cauti pe cineva anume,
poti plati pentru satistici

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate