Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Ați salvat vreodată ceva de la distrugere?
Last Updated: Jul 18 2023 11:07, Started by
djl
, Jul 14 2023 15:34
·
8
#19
Posted 14 July 2023 - 19:15
#20
Posted 14 July 2023 - 19:48
Salvez constant chestii de mancare, ca folosesc TooGoodToGo
|
#21
Posted 14 July 2023 - 20:47
Detin de ani buni cateva vehicuke care dupa majoritatea isu au locul la remat:
- Aro 243 - 1993; - prea modificat ptr a avea sanse la vehicuk istoric; - Aro 11 - 1999 - asteptam 2029 ca sa l inmatriculam "istoric" .... sper sa reziste pana atunci; - Dacia 1100 - 1971; - remorca sema timisoara; Am vandut vehicule doar catre clienti care le vor utiliza. - logan 2006 - vandut in 2013 - nu stiu daca mai circula; - tico 1999 - vandut in 2018 - este inmatriculat dar nu mai circula; - remorca metalcar 1993 - vanduta 2023 - in proces de modificare ptr a deveni rulota; - colt 2007 - vandut 2018 - inca mai circula; - pejo 308sw 2012 - vandut 2023 - inca mai circula. Cam la fiecare din ele am ceva cheltuieli sa le tin in stare buna .... iar la nasinile vandute ( exceptie 308 sw) clar ieseam mai bine daca le dadeam la rabla. |
#22
Posted 14 July 2023 - 21:07
Fiind radioamator mi-am facut o colectie de aparatura radio militara, care ar fi trebuit sa ajunga la casare (tehnic toate sunt casate). Ani de fabricatie incepand cu 1956. Actualmente toate sunt functionale, chiar daca le pornesc din an in paste. Mai am si cateva magnetofoane, mai batrane ca mine (si am 54 de ani). Acum functioneaza ca-n prima zi. Astea le folosesc mai des, imi furnizeaza muzica ambientala in atelier. Pot sa folosesc si calculatorul, dar imi place sa vad benzile invartindu-se. Valabil si pentru vinil, si pentru casete. Chiar si statia radio pe care o folosesc (Yaesu FT250, contine 16 lampi) e de prin 1977. Nu consider ca le-am salvat, nu sunt unicate sau piese rare. Doar ca imi plac.
|
#23
Posted 14 July 2023 - 21:42
- Un cuptor cu microunde salvat din alte două stricate. Nu mă pricep la electronică așa că am reparat din ce am văzut pe iutub. Din pãcate din cele 3 doar cel mai simplu și urât a fost resuscitat, dar mă folosesc de el zi de zi de vreo 5 ani încoace de la reparație.
- Un frigider la care i s-a stricat termostatul. Am cumpărat altul compatibil și funcționează perfect. - Un tv cu imagine 4/3. Mi-am băgat nasul și la așa ceva deși nu mă pricep. Am schimbat (cu ajutorul colegilor de pe softpedia) un condensator care era umflat și acum este funcțional. |
#25
Posted 14 July 2023 - 22:37
Da, una dintre ele. Mi-am facut de lucru in pandemie.
Din '79. 1manta.jpg 645.43K 28 downloads 2manta.jpg 157.95K 32 downloads 4manta.jpeg 194.49K 34 downloads |
#26
Posted 14 July 2023 - 22:57
tfmercedez, on 14 iulie 2023 - 16:41, said:
Da, am facut dintr-un monitor monocrom Olivetti cusca pentru caine.. din carcasa.. miezu l-am pus la tomberonul de reciclat. M-a umflat râsul la gândul că dacă aș fi avut ambiția să îi fac regretatului meu câine o cușcă dintr-un monitor, ce ar fi trebuit să folosesc? Era un Cane Corso de 62 de kile... |
#27
Posted 14 July 2023 - 23:04
Ca fost posesor de Manta GSi '88, cumpărată lovită rău şi readusă cu greu pe şosele, ai tot respectul meu, Albastrule!
|
#28
Posted 15 July 2023 - 01:20
AlbastruIndigo, on 14 iulie 2023 - 22:37, said: dar ai si bagat niste banet acolo. Sigur, nu cat intr-o masina noua. Dealtfel, mediul economic actual descurajeaza astfel de apucaturi, iar noile masini sunt gandite sa fie cat mai greu de reparat. Urmatoarele generatii de masini vor duce la diminuarea sau disparitia masinii sh: o masina electrica cu bateira si garantia terminata va ajunge la gunoi, inlocuirea bateriei fiind exorbitant de costisitoare.
|
|
#29
Posted 15 July 2023 - 06:27
tfmercedez, on 15 iulie 2023 - 01:20, said:
.... Urmatoarele generatii de masini vor duce la diminuarea sau disparitia masinii sh: o masina electrica cu bateira si garantia terminata va ajunge la gunoi, inlocuirea bateriei fiind exorbitant de costisitoare. Partea frustranta este faptul ca dpdv tehnic masina electrica este mult mai simpla fata de una cu motor termic, cred ca și acum în 2023 costurile ptr revizii sunt sub cele ale mașinilor "clasice" (nu ai lubrifianți și filtre de schimbat, transmisia este mult mai simpla, etc ) .... ma gândesc ca o data "evolutia" costurile bateriilor ar trebui sa scadă și mai ales sa fie interschimbabile (iar atunci piața libera va accelera scăderea preturilor) ... ceva similar cum a fost cu încărcătoare (cablurile) telefoanelor mobile ... care costau extrem de mult atât timp cât erau "personalizate" pentru fiecare producător (ba chiar tip de aparat) și au ajuns la costuri derizorii o data ce a fost impuse standardele usb. |
#30
Posted 15 July 2023 - 10:11
Tarzy, on 15 iulie 2023 - 06:27, said: , cred ca și acum în 2023 costurile ptr revizii sunt sub cele ale mașinilor "clasice" (nu ai lubrifianți și filtre de schimbat, transmisia este mult mai simpla, etc ) .... ma gândesc ca.. Chiar aici pe forum pe aria auto incep razlet sa apara jurnale de bord cu masini electrice. Un coleg postase oferta de revizie pentru o tesla, deviz initial 2900 de lei.. Dar in acest caz, probabil ca lumea va invata sa sa-si schinbe singura lichidul de frana. Dupa 15 ani de aifoane, un jaf de cablu de alimentare tot costa peste 100 de lei. La samsung primesti doua la sub 50 de lei, sau cat or mai fi preturile. Ba pretul la accesoriile iphone cred ca au crescut, din moment ce un telefon nou vine fara cablu si transformator, te taxeaza separat. Sunt curios daca cumva, cineva a reusit sa repare un transformator de telefon, sau mufa unui cablu. Am incercat odata sa salvez un astfel de cablu ros de pisica.. no way. Abea am reusit sa salvez un termometru: pisica a ros cablul de la sonda. In firicelul acela erau practic doua sarme separate, izolate, o singura lițā de curpru in fiecare. Edited by tfmercedez, 15 July 2023 - 10:11. |
#31
Posted 15 July 2023 - 12:54
LouisCyphre, on 14 iulie 2023 - 23:04, said:
Ca fost posesor de Manta GSi '88, cumpărată lovită rău și readusă cu greu pe șosele, ai tot respectul meu, Albastrule! Mersi. O mai ai? tfmercedez, on 15 iulie 2023 - 01:20, said:
dar ai si bagat niste banet acolo. E un hobby destul de costisitor, da. Din fericire suntem membri al clubului istoric Opel, unde gasim aproape orice ne trebuie, cumparam sau facem schimb de piese cu alti membri. Plus ca, impreuna cu inca trei prieteni avem un mic service auto super dotat unde putem restauara aproape orice singuri. Acum am in lucru un frigider din 1950, tot Opel. Bun de tinut in atelierul de lucru, plin cu bere rece. 1.JPG 176.99K 27 downloads 2.JPG 76.88K 27 downloads 3.JPG 83.37K 25 downloads |
#32
Posted 15 July 2023 - 14:24
NU mai citati ultimul post !
-- Moderator edit -- Nu, am vândut-o acum ceva timp, din păcate. Totuşi, a rămas maşina mea ''de suflet''. Edited by Barboso, 15 July 2023 - 14:39. |
#33
Posted 15 July 2023 - 18:25
tfmercedez, on 15 iulie 2023 - 10:11, said:
Un coleg postase oferta de revizie pentru o tesla, deviz initial 2900 de lei..Dar in acest caz, probabil ca lumea va invata sa sa-si schinbe singura lichidul de frana. Edited by andreic, 15 July 2023 - 18:25. |
|
#34
Posted 15 July 2023 - 18:30
AlbastruIndigo, on 14 iulie 2023 - 22:37, said: Fost posesor de Manta B ,motor 1.9S,an fabricatie 1976. Autoturism inportat in 1990 cand romanii au descoperit "vestul" si cimitirele de masini. A intrat in posesia mea in septembrie 1993, decizia de achizitie a fost una emotionala, un fle de rebeliune a tineretii,doream ceva mai mult si lipsa de bani. Nu eram singurul,in gasca meade atunci eram multi care descopeream autoturismele din vest, bineinteles ca second-hand. Am platit pe el 1300 dolari, o Dacia 1300 din 1975 costa pe atunci tot echivalentul a 1300$. Cea mai mare problema a fost cu piesele de schimb, foarte scumpe si greu de gasit.Nu erau fan-cluburi dar erau deja gasti in Bucuresti axate pe marca si model. Drumurile pline de gropi din anii 90 plus benzina "botezata" cu de toate cauza probleme. Pana in 1996 NU exista notiunea de RCA,asigurarea civila era inclusa in impozitul local anual si costa echivalentul unui pachet de tigari. Traficul era mult mai lejer, benzina relativ ieftina, in 1995-1996 chiar ieftina, Probleme tehnice: - rulmentii fata, mici compartiv cu masa autoturismului, cedau relativ repede in gropirle patriei.Era pe atunci o firma, BILAL AUTO,import;lla comanda cu plata inainte, un set de rulmenti fata era sute de dolari. -rupt cablu de ambreiaj,imposibil de gasit mult timp. Am utilizat unul aproape similar de la un Opel Rekord 1972. Reparat si cel "original" dar tot s-au mai rupt, cumparat unul original in anul cand am vandut masina. Ca fapt divers,cutia de viteza era bijuterie, nu am mai vazut alta laf el, intra si iesea din viteaza cu un "deget" si dupa una pana cablu de ambreiaj un sofer cu vechime atunci m-a invatat sa cuplez in iviteza I fara debraiare. - rupt cablu de acceleratie,Nu gaseam nimic pe lungime. Un mecanic de la fosta Bilal m-a invatat cum sa rezolv, nu este necesar un cablu cu exact aceeasi lungime, sa fie de la rocei Opel fabricat in anii 70, pe camasa cablului si capacul chiulasei motorului e un fel de sistem de reglaj, de acolo "setez" tensiunea in cablu.Asa a fost. - liniute si demaraje. Demaraj in treapta I pan ala 60 km/ora Asta cand un "daciot" 1300 se lauda cu 1300/1400. Daciotii se alegeau cu diverse probleme la motor, blestemele lor m-au ajuns si pe mine, dupa o liniuta motorul a ramas fara putere. Problema era la axul cu came.Autorismul se apropia de 300.000 km si multa "talpa" axul cu came nu prea mai avea "came".Fiind versiunea de motor 1.9S nu se potrivea un ax cu came de la un banal 2.0 tot din aniii 70. Am gasit pana la urma un motor siimilar donor de piese si obligat sa cunpar chiulasa completa. Atata timp cat a fost in posesia mea a vazut numai ulei Castrol 20W-50, scump pe atunci dar bun. Filtrul de ulei era cel de LADA 1200/1500 , ieftin si bun. Singura piesa de la Dacia, pipa de delco/distribuitor. Anvelope, pe atunci doar second-hand sau resapate, un set nou de marca costau cat autoturismul. Dar cele mai mari probleme cu piesele au fost "farurile". Am lovit masina,mai tare sau mai usor pe toate partile, tabla groasa dar se iindrepta la rece cu ciocanul. Am spart eu semnalizator pe spate, fratele pe celelalt, relativ usor de gasit si nu scumpe. Dar cu farurile era ceva "horror". In acele vremuri in Romania au fost in circulatie multe Manta, toate versiunle A,B,C. Farurile erau greu de gasit, multe dintre autoturismele Manta dea tunci erau "echipate cu faruri de Olcit, Dacia CN.................. Rar mai vedeam pe strada un Opel Manta cu faruri originale. Cand am vandut autoturismul doar un far era de "sticla" original.Era si crapat. Celalat a fost unul cu "geam" de plastic, aftermarket , cumparat cu greu si cand am "reusit" sa-l sparg am luat decizia sa vand autoturismul, an 1998. Apopo de fani, amintesc cu aceasta ocazie de Iustin cel mai mare fan al marcii si model Manta B, isi facea veacul prin Ozana si ilioara,nu cred ca vreun entuziast posesor de Mnata din Bucuresti sa nu-l fi cunoscut.Accidentul care ia curmat viata a schimbat pe multi dintre cei care l-au cunoscut, adica ne-am maturilat si ne-am schimbat conduita la volan.Totodata afirm ca s-a sfarsit si o epoca, scurta si frumoasa de care noi romanii ne-am bucarat relativ putin timp, ma refer la auturisme "adevarate" si o relativa libertate, |
#35
Posted 15 July 2023 - 19:56
yo9hrb, on 14 iulie 2023 - 21:07, said: Mai am si cateva magnetofoane, mai batrane ca mine (si am 54 de ani)... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hWJNrqAaGW8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by yo9hrb, 15 July 2023 - 19:59. |
#36
Posted 16 July 2023 - 09:27
D-nă Albastră, felicitări. Şi pentru mine "Opel" a fost o marcă de suflet, tatăl meu (părinţii mei sunt despărţiţi de mult timp) având un s.h. 'Kadett' 1.6D din anii 1986. Ăla care avea probleme cu toba de se tot strica - a pus şi de "Dacia" cred, că de unde bani de una nouă. Stricăcioasă maşina, dar mişto de tot la vremea aia (1995-1999). Din cauză că a tatălui meu era Diesel, credeam că toate "Opel" erau Diesel... ce minte aveam şi eu. Îmi plăceau alea "gură de rechin", adică "Rekord" P2 (am avut ocazia să merg cu un P1), că erau stil anii '50. Mai găseai în Bucureşti, dar cred că au ajuns mai toate la fier vechi. Şi nu m-am uitat vreodată să văd dacă vreunul avea 2 pedale, că au fost echipate unele şi cu 'Olymat' (aşa numea "Opel" Saxomatul), adică convertizor pentru ambreiaj automat, ca să nu mai apeşi şi ambreiajul când schimbi vitezele... multe maşini mişto din 1960-1966 s-au dus când a "crescut nivelul de trai".
La un Salon Auto Bucureşti cineva întreba de parbriz pentru unul ceva mai nou, că al producător era 1.000 de Dolari? unul şi la vreama aia erau bani mulţi în România - poate doar un director de multinaţională avea un salariu cam pe acolo. Să vedem cine ştie de ce a produs "Opel" şi frigidere? Eu am vrut să salvez de la ţară şi să duc la muzeu al doilea model de frigider Românesc 'Pinguin', dar nu am reuşit. Mai era unul de prin 1930 pe un balcon, dar prea târziu am dat de acel anunţ imobiliar şi l-am sunat cumva pe cel care a luat apartamentul, dar nimic... scârba Ceva electronice am salvat şi eu de la un centru de colectare.. prea puţine totuşi, faţă de câte chestii mişto au fost pe acolo. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users