Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

MG4 - masina electrica chinezeasca

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#37
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011

View Postbenis, on 18 mai 2023 - 10:15, said:

Probabil că de încărcat o poți încărca însă cel mai probabil nu la nesfârșit fără a plăti ceva taxe, altfel nu ar avea sens pentru producător.

Parerea mea este ca swap-ul de baterie pe termen lung nu va avea succes. poate in unele conditii specifice, dar in rest apa de ploaie.
Nu face sens nici economic, nici logistic.

#38
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Și eu cred la fel. Nu m-aș risca ca pentru încă jumătate de oră sau 3/4 de oră la stat la încărcat să matrezesc cu o baterie cu care pot merge doar 200 km când la a mea mă bazam pe un 300 km să zicem. Mai ales că asemenea puncte de înlocuire nu au cum sa fie prea dese

#39
don_King

don_King

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,049
  • Înscris: 26.11.2001
Daca europenii isi fac planul sa ramane pe piata de EV cu masini "scumpe, premium" si sa lase chinezii cu "ieftineala", se vor insela amarnic. Mentalitatea ca in China se fac doar lucruri ieftine si proaste e contrazisa clar de calitatea masinilor de acolo. Calitatea constructiei si materialelor e muuult peste ce ofera Europa in acest moment. Din pacate.

Europenii vor trebuie sa concureze cu chinezii si pe masini scumpe si din pacate nu prea au ce sa ofere. Singura care are sanse sa concureze cu chinezii este Tesla si asta doar datorita retelei de incarcare.

In 2-3 ani o sa vedem falimente sau fuziuni in piata auto, altfel e game over.

#40
futurist

futurist

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,710
  • Înscris: 09.05.2008

View PostFlapJack7, on 18 mai 2023 - 01:20, said:

Ce pot să zic e că e plin de MG-uri la nemți.
De la SUV-uri la hatchback, cum e MG4.
Adevărul e că și prețul le face atractive.
Pe mine sa ma anuntati cand apare MG42.
Pana atunci poluez normal cu euro 1.

#41
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,642
  • Înscris: 14.10.2004

View Postdon_King, on 18 mai 2023 - 11:58, said:


In 2-3 ani o sa vedem falimente sau fuziuni in piata auto, altfel e game over.
Poate sa fuzioneze toți într-un singur grup.
EuroCar, altfel sunt mâncați.
Chinezul nu are sindicat, greve,dacă îi pune să muncească 24 din 24 o fac.
Viitorul sună cam nasol pentru ăștia cu nasul pe sus.
Cum a zis cineva mai sus, UE însă o să facă ce se pricepe mai bine, taxează importurile și pe termen scurt sa zic că mai respiră puțin.
După care cumpără chinezii brand după brand european și game over.

Edited by xymzar, 18 May 2023 - 19:10.


#42
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,282
  • Înscris: 22.05.2011

View Postdon_King, on 18 mai 2023 - 11:58, said:


Europenii vor trebuie sa concureze cu chinezii si pe masini scumpe si din pacate nu prea au ce sa ofere.


Poate vrei sa spui masini ieftine, ca de ev-uri din segmentul premium e plina piata europeana. Ai EQS, A6 e-tron (in viitor), Porsche Macan (tot in viitor), BMW iX/i7 , chiar ai de unde alege daca dispui de bani.
Mai vin si americanii in cativa ani cu Rivian si Lucid.

Si mai cred ca cetateanul european obisnuit care are 80k+ euro sa dea pe o masina nu v-a alege o masina chinezeasca, pentru ca in capul lor China = bad.

#43
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011

View Postjmek4you, on 18 mai 2023 - 22:04, said:

Si mai cred ca cetateanul european obisnuit care are 80k+ euro sa dea pe o masina.

Sunt extrem de putini. poate 4-5 % din toata europa.
restul .. nici nu viseaza 50k darmite 80.

#44
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,751
  • Înscris: 12.09.2015
Parerea mea este ca posesorii de masini electrice vor avea in timp doua categorii distincte fara clasa de mijloc.Cele ieftine sau relativ ieftine ce pot parcurge in realitate distante insuficient de scurte si cele scumpe ex: Lucid ce reuseste sa parcurga 800 de km sau 1000 km asa cum a reusit Lexus cu o singura incarcare,masini ce depasesc autonomia unei masini clasice ,dar aici vorbim de masini luxoase foarte high tech ce costa peste 100 000 $.Nu cred ca vor mai fi masini electrice de clasa medie.Mercedes ca si masina luxoasa a piedut trenul de mult timp al masinilor electrice,momentan sunt pline de probleme si imaginea lor pe plan electric este puternic degradata . Tehnologii de incarcare in 5 minute a bateriilor acumulator  exista de ani de zile dar din multe motive nu se doreste inca integrarea lor.MG-ul ,eu cred ca va depasi valoarea lui de pe vreamea cand era brand englez la putere ,daca nu a si depasit-o deja. In Beijing  tot cea ce circula acolo(autoturism,scuter,motor) este electric.Ei au rezolvat demult si problema asigurarii chargerelor pt. masini,ba mai mult fiecare producator de masini electrice au amplasate chargere gratuite pentru posesorii lor de masini.China ,in zonele aglomerate de oras are un avans tehnologic urias fata de Europa.Eu am ramas masca cand am vazut nivelul lor,dar vorbesc de zonele marilor orase.

#45
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011

View PostPiticVerde, on 19 mai 2023 - 18:35, said:

Parerea mea este ca posesorii de masini electrice vor avea in timp doua categorii distincte fara clasa de mijloc.Cele ieftine sau relativ ieftine ce pot parcurge in realitate distante insuficient de scurte si cele scumpe ex: Lucid ce reuseste sa parcurga 800 de km sau 1000 km asa cum a reusit Lexus cu o singura incarcare,masini ce depasesc autonomia unei masini clasice ,dar aici vorbim de masini luxoase foarte high tech ce costa peste 100 000 $.Nu cred ca vor mai fi masini electrice de clasa medie.Mercedes ca si masina luxoasa a piedut trenul de mult timp al masinilor electrice,momentan sunt pline de probleme si imaginea lor pe plan electric este puternic degradata . Tehnologii de incarcare in 5 minute a bateriilor acumulator  exista de ani de zile dar din multe motive nu se doreste inca integrarea lor.MG-ul ,eu cred ca va depasi valoarea lui de pe vreamea cand era brand englez la putere ,daca nu a si depasit-o deja. In Beijing  tot cea ce circula acolo(autoturism,scuter,motor) este electric.Ei au rezolvat demult si problema asigurarii chargerelor pt. masini,ba mai mult fiecare producator de masini electrice au amplasate chargere gratuite pentru posesorii lor de masini.China ,in zonele aglomerate de oras are un avans tehnologic urias fata de Europa.Eu am ramas masca cand am vazut nivelul lor,dar vorbesc de zonele marilor orase.

cred ca vroiai sa spui ca acum au aceste 2 solutii.
peste 2-3 ani (> 2025) mai mult ca sigur nimeni (nici un producator) nu va mai scoate pe piata ceva cu range mai mic de 300 km.

Iar la range 300+ (personal eu as zice 350+) nu va mai fi problema de masina ci de infrastructura.

Edited by roPopa, 22 May 2023 - 08:42.


#46
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 930
  • Înscris: 03.10.2010
Fac o data sau de doua ori pe an mai mult de 300 km. La termice e simplu. Car dupa mine un rezervor gol care ma costa doar putin in plus ca-i mai mare. La electrice platesti la greu pentru o autonomie de care ai nevoie destul de rar. Pentru cat merg eu zilnic cu masina imi ajunge bateria o saptamana si la cat produc acum panourile sta aproape plina in permanenta. O sa folosesc termica la drumuri lungi deocamdata. Problema e ca de cand sta nefolosita s-a descarcat bateria la ea :)

#47
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 22.07.2005

View Postgarett, on 17 mai 2023 - 11:20, said:

Adăugând și faptul că bateria este detașabilă, nu ca la alții, nu dăm nume, bring it on!

Niciodata nu o sa fie fiabila treaba asta.
Nu exista resurse sa faci atatea unitati de cat ar fi nevoie, daca nu am peste tot, nu mai consider util sistemul si nu intru in joc.
Astea sunt niste gimmick-uri megalomanice, facute de niste oameni care vor neaparat sa reinventeze roata, asa cum e si tampenia aia de volan yoke a lui Musk.
N-ai nevoie sa schimbi bateria in 10 minute, la un centru la care ajungi in 40 de minute, cand poti incarca 0-80% in 30 de minute, la incarcatorul de langa casa.  

Totusi eu nu inteleg cum va puteti imagina ca vom putea avea noi in Ro vreodata, acces la un astfel de sistem! Cand noi nu am primit niste statii de incarcare normale de la Tesla. In toata tara asta sunt cateva si nici nu cred ca vor fi mult mai multe in urmatorii ani. Prin comparatie, investitiile astea de la Tesla sunt maruntis, fata de multele de bani necesari pentru aceste statii de swap!

#48
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Imaginează-ți cam ce succes ar fi avut toate electronicele dacă fiecare ar fi avut bateria proprietară. S-au terminat bateriile telecomenzii? Ghinion, trebuie s-o demontezi! Ceasul? Idem!
Asta ar trebui să fie prima chestie impusă de tiriplicii de la UE, standardizarea bateriilor auto. Dar n-ai cu cine!

#49
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,200
  • Înscris: 08.12.2006

View Postgarett, on 25 mai 2023 - 08:28, said:

Imaginează-ți cam ce succes ar fi avut toate electronicele dacă fiecare ar fi avut bateria proprietară. S-au terminat bateriile telecomenzii? Ghinion, trebuie s-o demontezi! Ceasul? Idem!
Asta ar trebui să fie prima chestie impusă de tiriplicii de la UE, standardizarea bateriilor auto. Dar n-ai cu cine!
Cand compari integrarea unor baterii in telecomanda cu integrarea unor baterii intr-un autoturism...se vede ca nu pr eaai treaba cu ce se manaca conceperea unui autoturism.
E vorba de integrare ca si spatiu, apoi de optimizarea performantei, apoi pret  per autoturism si mult ealtele, ceea ce nu poat fii reglementat la general . Dar ma rog...e bine totusi ca avem idei...bune-rele, nu conteaza ca stim despre ce e vorba sau nu.

#50
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,553
  • Înscris: 30.08.2017
Nu cred că va avea succes treaba cu schimbatul bateriilor. Cred că va fi precum mașinile pe hidrogen sau HD-DVD vs Blu-ray, adică vor fi și ele acolo, dar piața va merge într-o altă direcție și vor dispărea într-un final (le vom regăsi doar în topicurile lui djl peste niște ani).

#51
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 22.07.2005

View Postgarett, on 25 mai 2023 - 08:28, said:

Imaginează-ți cam ce succes ar fi avut toate electronicele dacă fiecare ar fi avut bateria proprietară. S-au terminat bateriile telecomenzii? Ghinion, trebuie s-o demontezi! Ceasul? Idem!
Asta ar trebui să fie prima chestie impusă de tiriplicii de la UE, standardizarea bateriilor auto. Dar n-ai cu cine!

Nu se poate asa ceva!
Nu poti rezolva toate problemele lumii cu reglementari arbitrare! Si chiar daca ar fi sa fie, ai o greoaza de tipuri de masini cu specificatii diferite, ce propui tu e un haos total!

#52
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,138
  • Înscris: 22.05.2003
https://economie.hot...r-electrice.htm

Quote

Cei mai mari concurenţi ai Ford Motor în privinţa vehiculelor electrice nu sunt liderul american Tesla sau rivalul General Motors ci producătorii de automobile chinezi, a declarat joi CEO-ul Jim Farley, citat de CNBC și news.ro


#53
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postfloraur, on 25 mai 2023 - 11:29, said:

Nu poti rezolva toate problemele lumii cu reglementari arbitrare!
Really?
UE aia care INTERZICE ARBITRAR vânzările de ICE din 2035 a aflat chestia asta?


#54
Meister

Meister

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,516
  • Înscris: 25.01.2007
Am vazut ca urmeaza sa apara si la noi si, cam imi face cu ochiul. Sa vedem daca se pastreaza in continuare si rabla plus, asa cum a fost pana acum sau o sa fie plina de restrictii + micsorarea sumei.
Dar pana atunci ar mai fi totusi niste intrebari care ar putea inclina balanta catre altceva, mai local si mai putin exotic:

1. Nu stiu daca am inteles bine, dar doar versiunea Standard ar avea baterie LFP, celelalte au Li-Ion sau si versiunile cu baterie de 64 sint tot LFP? Am vazut cum e li-ion si nu mai vreau. Vreau ceva de tranzitie pana la bateria solid state, cu sodiu sau ce-o mai fi pe viitor.

2. Vor fi si la noi service-uri? Inteleg ca urmatorul service cel mai apropiat ar fi undeva la vecinii din HU. Cam departe pt unu ca mine din zona de est a tarii. In caz ca se intampla ceva si masina nu se poate deplasa, te-a ruinat platforma. Chiar si pt un firmware update ar trebui sa imi fac drum regulat pana acolo si vad ca tot sint chesti de actualizat la masina aia. Nu stiu nici cat de "pro" sint cei de la service de acolo, nu mai punem la socoteala bariera lingvistica. La noi am stat 3 zile cu masina la reprezentanta pt un firmware update. Am vazut patania unui neamt la el in tara cu MG4 care pierdea ulei si a dat numai de amatori reprezentantele lor, ca l-au dus la disperare pana a vandut masina ca sa scape de griji. Degeaba ai garantie 6 ani daca te duci in service si nu ai cu cine te intelege...

3. Costuri revizii necunoscute. M-am uitat pe niste forumuri din UK si DE, unde sint mai populare astfel de masini si nu mi-a prea placut ce am vazut acolo in materie de preturi. Pana si ei s-au speriat sau nu stiu ce sa creada. La noi s-ar mai adauga si deranjul pt un drum in afara. Sint patit cu VW eUP in tara la noi ca incearca sa te jefuiasca de 800 de lei pt o ora si schimbat un filtru de 30 de lei, noroc ca am cautat si am gasit la juma de pret, tot reprezentanta.

4. "Reparabilitatea". In caz de accident, fara dauna totala, oare cat de accesibile si cat de repede s-or inlocui elementele de caroserie sau ce s-o mai strica? Nu stiu cum e construita dar ma ingrozesc cand ma uit la cum vor astia sa contruiasca masinile, dintr-o bucata, eventual cat mai imposibil de reparat, ca la laptopuri/telefoane. Nu pot sa nu ma abtin sa fac mereu comparatia cu eUP-ul care il am si care e practic o masina clasica dar cu motor electric, nu cred ca are vreo piesa sau ansamblu care sa nu se poata "repara" oricand si oriunde.

Cineva are deja o astfel de masina si poate sa povesteasca cum stau lucrurile? Asa, daca va fi in jur de 21-22k la noi, dupa ce scazi toate subventiile, n-ar fi chiar rau.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate