Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

MG4 - masina electrica chinezeasca

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#19
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
O bună parte din partea de service la mașinile noi e partea de software și aici producătorii europeni se descurcă oricum foarte prost.

View PostPunter, on 17 mai 2023 - 10:14, said:

sunt curios daca vor incerca americanii sa le huaweieze si pe-astea..



Cu siguranță. Din fericire însă nu prea au ce bloca la ele, cipurile nu sunt de ultimă generatie și se produc integral în China, nu există o platformă software dependentă de vest, restricții la import nu se pot pune deoarece ar Chinezii ar putea veni legal cu contramăsuri..

#20
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postdon_King, on 17 mai 2023 - 10:10, said:

Tesla are nevoie de concurenta. Germanii trebuie sa se trezeasca din visare si sa umble serios la pret, altfel ies de pe piata.

Chinezii chiar au masini foarte faine, au luat designeri europeni si a iesit ceva frumos de tot.

Cum ziceam, traiasca concurenta. Cu sau fara rabla, o EV cu autonomie 400km  trebuie sa coste intre 20-30.000km ca sa si-o permita oricine. Inca suntem in etapa in care producatorii fac profituri babane.
Am intrat la Berlin într-o reprezentanță Nio.
E la alt nivel față de tot ce am văzut în materie de EV de la toți producătorii consacrați, inclusiv Tesla. Adăugând și faptul că bateria este detașabilă, nu ca la alții, nu dăm nume, bring it on!

Edited by garett, 17 May 2023 - 11:23.


#21
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
O sa tot auzim anii urmatori de chinezi: NIO, BYD, MG, ZEEKR, LYNK, ORA, etc...toti au in echipele lor ingineri din Europa/America bine platiti, care aduc know-how necesar; preturile vor scadea inevitabil, vor aparea si baterii mai bune si in acelasi timp se va dezvolta si infrastructura...

#22
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011

View Postd-ardeleanu, on 17 mai 2023 - 11:29, said:

preturile vor scadea inevitabil, vor aparea si baterii mai bune si in acelasi timp se va dezvolta si infrastructura...
Sa te auda cine trebuie sa se intample... :)

#23
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,138
  • Înscris: 22.05.2003

View Postgarett, on 17 mai 2023 - 11:20, said:

Am intrat la Berlin într-o reprezentanță Nio.
E la alt nivel față de tot ce am văzut în materie de EV de la toți producătorii consacrați, inclusiv Tesla. Adăugând și faptul că bateria este detașabilă, nu ca la alții, nu dăm nume, bring it on!
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1_lUwYFE-CY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#24
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
Da, dar NIO sunt scumpe, iar bateria este optionala, adica pe mai putini bani de achizitie platesti apoi o chirie lunara de 500-1000 euro ca sa poti schimba bateria in 6 minute la statiile lor. Daca nu ai statii in zona, o cumperi de la inceput.
Deocamdata sunt singurii din Europa cu "swapping stations".

#25
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,670
  • Înscris: 26.11.2001
Si daca stai 10 minute sa schimbi bateria si mai prinzi cateva masini in fata ta?
Cate baterii incarcate crezi ca ar avea o astfel de statie? Mergem pe ideea si ca trebuie sa aiba puterea electrica necesara sa le si incarce.

Edited by Courage, 17 May 2023 - 13:12.


#26
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Ref la baterii detasabile: sa zicem ca-mi cumpar un SH, ieftin si bun Posted Image, care are bateria degradata 19% (deci mai are 81% din capacitatea initiala).
La procentul acesta de degradare, nu e de schimbat pe garantie, dar parca as prefera o baterie mai putin degradata. Posted Image

Asa ca ma duc la swapping station (in mod repetat) pana cand prind o baterie cu degradare de max 5%, pe urma raman cu asta si o incarc doar la chargere (fara swap).
Urmarea va fi ca la swapping station vor ramane doar baterii degradate si cine va mai fi nebun sa se duca sa-si schimbe bateria lui noua cu una degradata?

Adica swapping station, cu timpul, va deveni locul unde te duci cu o baterie buna & descarcata si te intorci cu una proasta, da' incarcata. :)

Food for thought...

Edited by mars2k, 17 May 2023 - 13:37.


#27
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011
Nu exista combinația asta, fie mergi pe swap fie mergi pe bateria proprie.

Oricum, e o soluție care merge în China și care nuîi văd șanse de succes în Europa.

#28
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,389
  • Înscris: 23.04.2007

View PostMixMaster, on 17 mai 2023 - 11:12, said:


Locuiesc in Austria si pot sa confirm ca sunt multe. Nu stiu totusi daca mai multe decat Tesla, dar oricum, de vreun an de zile deja vad des pe drum MG-uri. Culmea ca si arata bine multe.

Dar daca tot veni vorba de masinile electrice chinezesti, chiar aseara am citit ca posta austriaca a semnat un contract de achizitie a 703 furgonete (cred ca e termenul corect - ceva dubite) electrice chinezesti, costul fiind de 22 milioane de euro.
https://start-up.ro/...sini-electrice/
Le-am vazut si eu prin trafic la mine in Ilfov, sunt multe, sunt chinezesti, sunt electrice.
Asta e viitorul.
Abureli cu euro 7 si 2035 sunt pt europenii inchisi la minte si pusi pe profit. Daca nu vine UE cu vreo taxa serioasa pt vehicule electrice non-ue , cutia pandorei va ramane deschisa si producatorii europeni vor fi un fel de Nokia sau nici macar(astia macar fac telefoane ieftine).

#29
MixMaster

MixMaster

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 07.03.2010

View PostAdrianHH, on 17 mai 2023 - 13:58, said:

https://start-up.ro/...sini-electrice/
Le-am vazut si eu prin trafic la mine in Ilfov, sunt multe, sunt chinezesti, sunt electrice.
Asta e viitorul.
Abureli cu euro 7 si 2035 sunt pt europenii inchisi la minte si pusi pe profit. Daca nu vine UE cu vreo taxa serioasa pt vehicule electrice non-ue , cutia pandorei va ramane deschisa si producatorii europeni vor fi un fel de Nokia sau nici macar(astia macar fac telefoane ieftine).

Exact astea sunt, comanda fiind de 700 bucati Maxus eDeliver 3 si trei bucati Maxus eDeliver 9.

#30
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004

View Postbenis, on 17 mai 2023 - 13:46, said:

Nu exista combinația asta, fie mergi pe swap fie mergi pe bateria proprie. Oricum, e o soluție care merge în China și care nuîi văd șanse de succes în Europa.
Vrei sa spui ca daca te-ai abonat la serviciul de swap nu mai poti incarca masina?
Nici macar acasa, la AC?
Horror, daca-i asa, dar mi-e greu sa cred asta...

On topic:
Am vazut mai multe review-uri de MG4, lumea este incantata atat de raportul calitate/pret cat si de modul cum se conduce ("a driver's car").

#31
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostAdrianHH, on 17 mai 2023 - 13:58, said:

Daca nu vine UE cu vreo taxa serioasa pt vehicule electrice non-ue...
Singurul lucru de care este în stare UE, taxe și iar taxe...
De ce să scoată VW o mașină performantă la un preț rezonabil când poate să vândă frâne cu tamburi la 50k?


#32
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
detalii tehnice la frana cu tamburi pe spate la VW....... frana cu tamburi este extrem de fiabila , nu necesita interventii 150-200.000 km. Aleasa special pentru ca la electrice franeaza cu motorul si nu trebuie performante de frana pe disc...

Nu are rost sa ne legam de treaba asta, nu e un deranj

la vw este scump brandul.

Edited by andrei_221, 17 May 2023 - 18:47.


#33
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Deranj, nederanj, cata vreme toate celelalte mașini electrice au frâne pe disc fără grețuri, argumentul eficienței pică.

#34
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,200
  • Înscris: 08.12.2006

View Postdtd234, on 17 mai 2023 - 08:10, said:

Daca nu se opresc electricele in 10 ani China o sa devina producatorul nr 1 de masini pe plan mondial.
La fle ca si cum e acuma la tel, tv si alte electronice
Deja China e nr.1 la produs masini electrice, mai toti producatorii mari de electrice construiesc acolo...Dacia Spring e facuta acolo, Tesla e facuta acolo (acum vor incepe productia la nou afabrica din Germania), VW priduce acolo ...si or mai fi isi altii...dar fara doar si poate, sunt nr.1 la produs masini electrice.

Ghiciti si de ce...

Revenind la MG..sunt foarte populare in UK, sunt cam pline soselele de ele..vecinul meu are una, doar ce i a venit cu 2 cateva sapt in urma si zice ca e super multumit de ea. Aceptabile si la pret. Intererioul cel putin, e genial, mie personal imi place, nu e cu nimic mai prejos ca Hyundai/Kia (care personal mi se par pionieri in interioarele electricelor)
MG stau bine si la service in UK, multi dealeri care au si service...deci eu zic ca sunt OK

Edited by cuculea, 17 May 2023 - 22:27.


#35
FlapJack7

FlapJack7

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,905
  • Înscris: 11.02.2023
Ce pot să zic e că e plin de MG-uri la nemți.
De la SUV-uri la hatchback, cum e MG4.
Adevărul e că și prețul le face atractive.
Nu le-am studiat în mod deosebit, pentru mine nu se pretează momentan o electrică, dar nu cred că lumea le cumpără aiurea.

ps. Acum văd că MG4 pornește de la 32.312.50 euro în varianta de bază, fără nici un eco bonus, și arată foarte bine, spre deosebire de alte ”primăveratice”.
Iar la o autonomie ”declarată” de 350 km în varianta de bază și 450 km în varianta comfort, așa da nenică!

#36
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,142
  • Înscris: 04.02.2011

View Postmars2k, on 17 mai 2023 - 16:59, said:

Vrei sa spui ca daca te-ai abonat la serviciul de swap nu mai poti incarca masina?
Nici macar acasa, la AC?
Horror, daca-i asa, dar mi-e greu sa cred asta...


Probabil că de încărcat o poți încărca însă cel mai probabil nu la nesfârșit fără a plăti ceva taxe, altfel nu ar avea sens pentru producător.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate