Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Asigurarile pentru electrice, o mica surpriza pentru entuziasti

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#19
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005
E o falsa stire. De exemplu, cam orice masina normala, daca are lonjeronul afectat, e dauna totala. Ca Tesla a integrat lonjeroanele intr-o singura bucata turnata, nu face nicio diferenta. Ia dauna totala, asa cum ar fi luat si o masina normala.

Ca gigel vopsitorul repara el masina aia si la Tesla nu prea mai poate, asta e o problema pentru clientii de Tesla Second Hand de peste 10 ani. In ceea ce priveste bateriile, oricine a vazut unde e pozitionata o baterie la o masina electrica stie ca e nevoie de un accident foarte serios ca ea sa fie afectata. Accident serios care iar in seamna oricum dauna totala.

Acuma na, stirea e facuta ca prinde bine la fosilisti si face trafic. Si nu m-ar mira si companiile de asigurari sa se foloseasca de motivul asta doar ca sa ceara mai multi bani. Dar in realitate, costurile cu reparatiile ma indoiesc ca au ceva cresteri extraordinara la masinile electrice. Oricine a vazut cat costa o reparatie printr-o reprezentata de masini termice in 2023 cred ca deja ii este aproape imposibil sa isi imagineze cum poate sa fie si mai scump la o masina electrica.

#20
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,868
  • Înscris: 25.01.2007
acu sa ajungem la real life.
am facut casco la o corsa electrica, rata anuala a fost 2.4% din valoarea de nou. la termice daca esti sub 4% deja e fericire.
deci cumva asiguratorii considera electricele mai putin riscante.
probabil mecanica mai simpla decat la o termica, probabil si un alt tipar de utilizare la o electrica. masini pentru km mai putini, preponderent local...

#21
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Poate asiguratorii le considera mai puțin riscante prin prisma celor ce le conduc, ecologiști, mai educați, poate și mai prudenți, etc
Aseară însă am văzut o Dacia șpring din care răsunau manele mai ceva ca dintr un BMW E90.
Deci mitul e pe cale de a fi spulberat...

#22
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007
Masina electrica va elimina conceptul de second hand, mai ales dupa expirarea garantiei de 8 ani ai bateriei. Trece in categoria electrocasnicelor.
Cine cumpara astazi masina de spalat, tv, aspirator sh?



 LiviuGeo, on 22 aprilie 2023 - 21:07, said:

E o falsa stire. De exemplu, cam orice masina normala, daca are lonjeronul afectat, e dauna totala. Ca Tesla a integrat lonjeroanele intr-o singura bucata turnata, nu face nicio diferenta. Ia dauna totala, asa cum ar fi luat si o masina normala.

Ca gigel vopsitorul repara el masina aia si la Tesla nu prea mai poate, asta e o problema pentru clientii de Tesla Second Hand de peste 10 ani. In ceea ce priveste bateriile, oricine a vazut unde e pozitionata o baterie la o masina electrica stie ca e nevoie de un accident foarte serios ca ea sa fie afectata. Accident serios care iar in seamna oricum dauna totala.

sa stii ca in functie de meleagurile pe care circuli poti lovi cu burta masinii un obstacol fara sa atingi cu botul. Exista atatea cazuri, mai rare adevarat, in care o masina termica isi sparge baia de ulei cand loveste ceva .  Baia se schimba, si in cele mai multe cazuri, masina se poate repara. Daca lovesti bateria, posibil sa ai dauna totala, iar daca nu este CASCO, nu te despagubeste nimeni.

#23
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007

 slai, on 22 aprilie 2023 - 21:27, said:

acu sa ajungem la real life.
am facut casco la o corsa electrica, rata anuala a fost 2.4% din valoarea de nou. la termice daca esti sub 4% deja e fericire.
deci cumva asiguratorii considera electricele mai putin riscante.
probabil mecanica mai simpla decat la o termica, probabil si un alt tipar de utilizare la o electrica. masini pentru km mai putini, preponderent local...
Asta e o concluzie subiectiva pt ca te raportezi la experienta proprie de casco. Pune in fata un raport general si mai discutam.
Rata procentuala casco poa' sa difere fc de firma de asigurare ~2,x % pana la peste 5%

Mai recent (2018-prezent) am facut casco la doua masini ICE noi, la niciuna nu am depasit 2,5% prima de asigurare, si fara fransiza pt primul eveniment.
Subiectiv si eu...tot din real life. Deci?

La electrice deocamdata firmele de asigurari (inca) au pareri impartite, unii dau oferta si de 5-6 ori mai mare decat altii, doar sa nu faci casco la electrica la ei

https://forum.softpe...electrice-2022/


#24
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,967
  • Înscris: 03.12.2005

 LiviuGeo, on 22 aprilie 2023 - 21:07, said:

E o falsa stire. De exemplu, cam orice masina normala, daca are lonjeronul afectat, e dauna totala.

Am un snop de manuale de reparatii de producator care spun ca gresesti. Ba mai mult, am si codul de piesa pentru unul nou. Iar financiar lonjeronul e una din cele mai ieftine piese pe care o poti lovi. Problema e ca in drumul spre el ai farul, care e una din cele mai scumpe.

#25
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007
Chestia este ca pana acuma se incurajau achizitiile de masini slabute, cu motoare cat mai mici. Astfel au aparut motoarele de 999cmc, cu taxe si asigurari "modice".
Pe de alta parte, se incurajau si achizitiile de electrice, oferinduse bonusuri discriminatoare: la rabla pana la 10000 de euro, parcare gratis, impozit 0.  La asigurari nu puteau sa lase pe moca, neavand criteriul capacitatii cilindrice.  
RCA este la fel pentru o masina premium cu una "economica" sau de buget, la cilindree identica.

Edited by tfmercedez, 23 April 2023 - 19:45.


#26
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 tfmercedez, on 22 aprilie 2023 - 12:12, said:

tesla vor avea legislatie separata, "speciala".
Tesla si-a lansat propria firma de asigurari care isi asigura propriile masini la preturi mai mult decat competitive iar o dauna totala nu va trimite epava intr-un cimitir de masini ci direct in recycler-ul lor. Smart move.
Momentan Tesla insurance este doar in US dar se pare ca vine si in EU:
https://www.notatesl...nsion-continues

 tfmercedez, on 23 aprilie 2023 - 14:23, said:

Masina electrica va elimina conceptul de second hand, mai ales dupa expirarea garantiei de 8 ani ai bateriei.
Nostradamus, tu esti?
Eu, dupa ce m-am convins pe pielea mea cum sta treaba cu bateriile masinilor electrice, sunt dispus oricand sa iau o electrica SH (nu orice electrica SH, sa fim intelesi - am niste repere). E cam ca in piata masinilor ICE - daca stii ce sa cauti si la ce sa te uiti, poti lua masini SH care sa te mai tina inca 10 ani fara probleme.

#27
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

 sebulbus, on 23 aprilie 2023 - 19:01, said:


Am un snop de manuale de reparatii de producator care spun ca gresesti. Ba mai mult, am si codul de piesa pentru unul nou. Iar financiar lonjeronul e una din cele mai ieftine piese pe care o poti lovi. Problema e ca in drumul spre el ai farul, care e una din cele mai scumpe.
Eu n-as cumpara o masina cu lonjeronul sau restul structurii de rezistenta afectate, aia e o masina care ar trebui sa mearga direct la fiare vechi pentru reciclare.

#28
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,967
  • Înscris: 03.12.2005
E foarte bine ca faci asa. Ajuta sa imi ramana materia prima la un pret rezonabil. Intre timp, cam asa arata catalogul de piese la un ansamblu lonjeron. O parte din piesele alea sunt Al, altele otel si fiecare din ele poate fi comandat separat.
Mai frumos, unde vezi Al si otel nici macar nu se sudeaza, ci se prind in nituri si adezivul aferent.
Si, mai ales, tot ce vezi acolo nu e structua care raspunde de siguranta la impact. Adica ce aveti voi in amintiri din 2005 cu zone cu deformare controlata e Remat de mult. Acum toti producatorii folosesc niste elemente de aluminiu separate prinse in suruburi in fata lonjeronului. Si se trece la ceva si mai ieftin. Niste cutii compozite aluminiu - plastic.


Attached File  Screenshot_2023-04-25-08-32-56-603.png   641.4K   43 downloads

Attached File  energy-absorption-in-aluminium-explained01.jpg   37.2K   43 downloads

#29
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005

 sebulbus, on 23 aprilie 2023 - 19:01, said:

Am un snop de manuale de reparatii de producator care spun ca gresesti. Ba mai mult, am si codul de piesa pentru unul nou. Iar financiar lonjeronul e una din cele mai ieftine piese pe care o poti lovi. Problema e ca in drumul spre el ai farul, care e una din cele mai scumpe.

Faptul ca exista cod pentru piesa respectiva nu inseamna ca afirmatia mea e falsa. Nu am zis ca masina e dauna totala pentru ca nu mai poate fi reparata ca nu exista lonjeronul disponibil. Ci, asa cum ai zis si tu, la un impact atat de mare care sa duca la afectarea lonjeronului, ai alte un milion de lucruri care se strica la masina, de la bord si airbaguri pana la farul de care zici tu. Si daca le aduni pe toate si mai adaugi si o manopera premium de BMW de exemplu, pac pac, cel mai probabil dauna totala pentru ca reparatia valoreaza mai mult decat masina. Macar la Tesla in fata nu prea ai mare lucru, dar la o masina termica, daca mai crapi si cutia de viteze sau ceva pe la motor, esti pa.

#30
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Aceasta ura pentru EV vine 80% dintr-un singur loc: eu sunt sarac si nu mi-o permit.

1. Asigurarile cauta orice motiv sa mai ia bani.
In acest moment insa, pentru mine RCA si CASCO la EV a fost mai mic decat la ICE. Vom vedea pe viitor.
Cel putin RCA e clar ca e haos la orice masina.

2. Personal, la EV prefer sa am MUSAI casco vreme de mai multi ani.

3. Cel putin la Tesla m3/my, partea de Aluminiu, este la interior si e LIMITATA. Panourile exterioare sunt de otel si mare parte din sasiu.
De fapt, tehnologia a avansat rapid in materie de structura, vedeti aici.
Alta e situatia la MS si MX, unde e totusi o problema de greutate mare.

4. Masinile EV sunt de putin timp, dar la cele mai vechi (si unde a existat management termic - foarte important), degradarea a fost nesperat de mica.
12% degradare in 200 000 mile ± 320 000 km.
https://www.autoevol...les-213973.html

Sau intre 10-20% degradare dupa 10 ani!
https://www.autoevol...ads-204254.html

Asta inseamna ca romanul isi va putea permite masini de 10 ani vechime, la 5000 EUR, cu baterie 90%!

Eu abia astept sa scada pretul la bateriile degradate/din accident, sa imi montez una pe sistemul PV.

Edited by Courage, 27 April 2023 - 05:37.


#31
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,438
  • Înscris: 29.04.2008

 Courage, on 27 aprilie 2023 - 05:34, said:

Aceasta ura pentru EV vine 80% dintr-un singur loc: eu sunt sarac si nu mi-o permit.


Probabil că provine de la aerele de superioritate ale posesorilor de electrice. În comparație, posesorii de bmvuri sunt mici copii.

#32
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,868
  • Înscris: 25.01.2007
Culmea, ca cea mai ieftina masina noua care se poate cumpăra e una electrica.

#33
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007

 Courage, on 27 aprilie 2023 - 05:34, said:

Asta inseamna ca romanul isi va putea permite masini de 10 ani vechime, la 5000 EUR, cu baterie 90%!

Eu abia astept sa scada pretul la bateriile degradate/din accident, sa imi montez una pe sistemul PV.
sa-ti fie gura aurita. Ma uitam prin trafic si ma gandeam ca la 15-20 de masini tot mai este una din secolul trecut. Vad ca unele modele de E classe "ochios" din anii '90 se tin bine, la fel si BMW X5- prima generatie, sunt folosite la tras slepuri.  VW golf 3 si 4, diverse modele de Renault etc.
La o cautare sumara pe mobile.de nu am gasit Tesla S din 2013 sub 20000 de euro (defapt 23000 era cel mai ieftin).
Dupa 10 ani si 90% devalorizare, asta inseamna ca ori acel Model S a costat 200.000 de euro de nou, ori pretul de vanzare este dublu fata de cat ar zice "regula" ca ar trebui sa coste, adica 10000-15000.

Pe de alta parte, masinile "ice" vin cu garantie de 5-7 ani, iar fabricantul declata o durata medie de utilizare de 12 ani, sau atata este rezistenta la penetrare prin coroziune a caroseriei.  O electroca ar trebui sa reziste si ea minimum 12 ani de utilizare medie, ceea ce presupune ca un exemplar bine intretinut ar trebui sa reziste si 20 de ani.  
Cum ziceam, time will tell, sa vedem ce se va alege de primele tesla S cand vor implini 20 de ani.

Pe un canal de youtube un tip prezentase un model S cu 250000km , cumparat sh, dar care a avut bateria schimbata pe garantie. Daca poti demonstra ca vanzator de sh ca ai o baterie noua pe masina, atunci poti tine pretul sus.

 slai, on 27 aprilie 2023 - 06:53, said:

Culmea, ca cea mai ieftina masina noua care se poate cumpăra e una electrica.
un spring costa parca 20000, si s-a cam terminat cu pomana de la rabla, care ii scadea pretul la 8000.

#34
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
In 2013 cate EV erau?
Deja oferta de EV se inteteste, iar producatorii ICE deja pusesera frana la dezvoltarea de motoare mici inainte de anuntarea termenului de 2035 pt stoparea vanzarilor.
Pur si simplu nu mai ai ce minuni sa faci cu o tehnologie de 100 de ani, iar standardul eur7 nu le mai lasa loc de trisare.

Viitorul electric va fi asigurat de producatorii chinezi.

BYD Seagull, 10.000$ cu 30kwh baterie.  With a length, width and height of 3,780 mm, 1,715 mm and 1,540 mm, respectively, and a wheelbase of 2,500 mm.

#35
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,582
  • Înscris: 15.06.2007

 iladi, on 27 aprilie 2023 - 06:42, said:



Probabil că provine de la aerele de superioritate ale posesorilor de electrice. În comparație, posesorii de bmvuri sunt mici copii.
mai ales ca jumate din electrice sunt conduse de "taximetristi", si au numar de inmatriculare B xxx WAD si sunt Skoda Eniaq, MB EQC, Tesla 3 etc.

Edited by tfmercedez, 27 April 2023 - 09:52.


#36
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Cred ca sunt mai multe Spring decat celelalte la un loc, apoi romanului nu ii place sa nu aiba dreptate, deci compara intotdeauna mere cu pere si capsuni cu portocale.
Asa cum putini romani isi permit masini noi, indiferent de clasa si pret, la fel e si la ev (acum si pe viitor).

Degeaba vorbim de masini de 20-30-40 000 eur noi, cand targetul romanului de rand este sub 10 000 eur, diesel.
Atat putem, e realist.

Problema mare a romanilor va fi alta, de fapt: viata la bloc si incarcarea EV, iar masurile actuale sunt paleative.
Sunt prea multe probleme lasate nerezolvate, de prea mult timp.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate